Ik raak wel vaker buiten adem als ik teveel aandacht besteed aan mijn ademhaling.quote:Op dinsdag 27 april 2010 11:12 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
Ja, dat is de meest logische manier om te hyperventileren, vandaar dat mijn instructie is door je neus, maar ook dan kun je zo oppervlakkig ademen dat je meer CO2 dan zuurstof binnenkrijgt denk ik.
Wat raar dat jij duizelig wordt als je rustig en langzaam en diep ademt?
Dat jaquote:Op dinsdag 27 april 2010 11:22 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Ik raak wel vaker buiten adem als ik teveel aandacht besteed aan mijn ademhaling.Dan lukt het gewoon niet meer om een natuurlijk ritme te vinden.
Dat heb ik als ik enkel door m'n neus adem! Dan krijg ik echt niet genoeg lucht. Adem eigenlijk voornamelijk door m'n mond...quote:Op dinsdag 27 april 2010 11:29 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Dat ja. Als ik langzaam adem, ga ik veel te langzaam waardoor ik niet genoeg zuurstof binnen krijg ofzo
. Dan zie ik even sterretjes.
Agrees. Het is nog minder dan ik eet vandaag en ik sport niet eensquote:Op dinsdag 27 april 2010 11:17 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Ik vind je lijstjes wel erg mager, zeker als je ook nog hardloopt. Waar zijn je tussendoortjes?
Oh dat heb ik andersom! Vriendje doet voor de grap wel eens kort mn neus dicht en dan hap ik echt naar adem en mep ik naar z'n handenquote:Op dinsdag 27 april 2010 11:30 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Dat heb ik als ik enkel door m'n neus adem! Dan krijg ik echt niet genoeg lucht. Adem eigenlijk voornamelijk door m'n mond...
Vriendjes hebben soms een heel raar gevoel voor humorquote:Op dinsdag 27 april 2010 11:34 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Oh dat heb ik andersom! Vriendje doet voor de grap wel eens kort mn neus dicht en dan hap ik echt naar adem en mep ik naar z'n handenWat een lol
Heeft het niet te maken met of je ook daadwerkelijk in rust bent?quote:Op dinsdag 27 april 2010 11:52 schreef _Calimero_ het volgende:
Hmmmzzz das dus niet de bedoeling dat jullie allemaal duizelig worden... Hoe doe je dat dan bij pilates/yoga? Daar ga je toch ook rustiger ademen en dan word je toch ook niet duizelig?
Ik heb even opgezocht hoe het zit en met te diep ademen kun je ook gaan hyperventileren. Het is denk ik belangrijk de nadruk op het uitademen te leggen en dit minstens zo lang of langer te doen dan het inademen.quote:Op dinsdag 27 april 2010 11:58 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Heeft het niet te maken met of je ook daadwerkelijk in rust bent?
En kan het ook iets met je bloeddruk van doen hebben? De mijne is sowieso al laag.
quote:Op dinsdag 27 april 2010 11:17 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Ik vind je lijstjes wel erg mager, zeker als je ook nog hardloopt. Waar zijn je tussendoortjes?
Ik weet het, heb weinig trek. Zal ik nog een broodje met boter aan mijn D toevoegen? We hebben nog lekkere boterquote:Op dinsdag 27 april 2010 09:11 schreef AKnynke het volgende:
[..]
data recoden..yay!
Beetje mager lijstje, CF!
Dat kan wel kloppen ja! Tenminste, mijn huisarts liet me ooit zien dat mijn hartslag verandert als je in- of uitademt (en dat het normaal is), ben alleen de verklaring vergeten, iets met meer ruimte hebben in je borstkas ofzo?quote:Op dinsdag 27 april 2010 11:43 schreef LadyBlack het volgende:
Cali, ik word ook duizelig als ik te langzaam adem hoorEn mn hart gaat er onregelmatig van kloppen
Zit nu sowieso een beetje te tollen trouwens, ik vind dat zo irritant!!! Ik was vroeger nóóit duizelig of misselijk, en tegenwoordig heel vaakStom lijf.
LIjkt me een goed plan!quote:Op dinsdag 27 april 2010 12:13 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik weet het, heb weinig trek. Zal ik nog een broodje met boter aan mijn D toevoegen? We hebben nog lekkere boter
Ook als je niet sport is het erg weinig voor een man. Ik zou toch echt wat tussendoortjes nemen, al is het maar 1 sneetje brood ofzo, dat houdt de stofwisseling op gang. Geen trek betekent niet altijd dat je niet hoeft te eten.quote:Op dinsdag 27 april 2010 12:11 schreef de_nachtwacht het volgende:
[..]
Het hardlopen was 5x1 minuut met 2 minuten wandelen tussendoor, dus dat stelt echt nog niks voor. Ik zal even denken over wat tussendoortjes, maar ik heb ook totaal geen trek tussendoor
Klopt en ik was dus ook van plan om zeker als ik iets langer loop ook meer brood te gaan eten (niet alles in 1x natuurlijk). Maar ik zal nu ook even wat meer tussendoortjes inplannen.quote:Op dinsdag 27 april 2010 12:24 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Ook als je niet sport is het erg weinig voor een man. Ik zou toch echt wat tussendoortjes nemen, al is het maar 1 sneetje brood ofzo, dat houdt de stofwisseling op gang. Geen trek betekent niet altijd dat je niet hoeft te eten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |