abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 juni 2010 @ 13:26:58 #251
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_82439070
Hier ook druk met de studie hehe Heb burgerlijk en straf nu gehad en die gingen vrij matig Ik ben nu met Elementair belastingrecht bezig. Wat een gortdroge stof zeg.. Het kan me nog niet echt boeien.. Gelukkig is het niet heel veel stof en hebben we een MC tentamen

Verder alles voor honours dit jaar voldoende afgerond en JVC teruggekregen, dat is een 7 geworden. Als ik deze 3 nou nog even haal heb ik mijn propedeuse

En waar ben jij voor aan het studeren, Maharbal? En de rest van de mensen hier?
pi_82439793
Winst voor een tentamen van morgen. Dus ook belastingrecht, alleen dan ietwat uitgebreider dan EB

Daarna heb ik 3 weken de tijd om voor een her Vennootschapsbelasting te leren (30e). Ik heb niet meegedaan aan de eerste kans omdat ik niet genoeg tijd had om alles te leren, vandaar.
pi_82440122
Stage voorbij, nu moet ik weer met mijn bacheloressay aan de slag .

Zometeen even het stageverslag afronden...
  maandag 7 juni 2010 @ 16:57:52 #254
235428 di0r1
foto_van_mij.jpg .exe
pi_82450130
quote:
Op maandag 7 juni 2010 13:26 schreef aaipod het volgende:
Hier ook druk met de studie hehe Heb burgerlijk en straf nu gehad en die gingen vrij matig Ik ben nu met Elementair belastingrecht bezig. Wat een gortdroge stof zeg.. Het kan me nog niet echt boeien.. Gelukkig is het niet heel veel stof en hebben we een MC tentamen

Verder alles voor honours dit jaar voldoende afgerond en JVC teruggekregen, dat is een 7 geworden. Als ik deze 3 nou nog even haal heb ik mijn propedeuse

En waar ben jij voor aan het studeren, Maharbal? En de rest van de mensen hier?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sterk Topic || Lekker nummertje
"Als oprecht democraat eerbiedig ik iedere mening: het is immers het goed recht van mijn buurman om ongelijk te hebben."- Jan Greshoff
  maandag 7 juni 2010 @ 17:09:39 #255
269368 Kimochi
Discodip O+
pi_82450752
Morgen Inleiding burgerlijk en over een anderhalve week Belastingrecht. Inderdaad, wat een droge stof... Burgerlijk vind ik wel interessant en toen ik de structuur eenmaal had gevonden (die was ik ergens in week 4 opeens kwijt ) kreeg ik er weer vertrouwen in.
pi_82453146
Belastingrecht bashers
pi_82454493
Ik ben bezig met mijn scriptie/stage/werk, dus vandaar niet zo aanwezig hier .
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
  maandag 7 juni 2010 @ 21:05:02 #258
288010 electricfeel
dreamweaver
pi_82465321
Ik ben heerlijk staatsrecht aan het leren (morgen tentamen yeshh), ik vind wel opzich nog wel een interessant vak, zeker vergeleken met goederenrecht .
Oh en afgelopen week moest ik een essay voor public international law inleveren, over fragmentation en proliferation .
  maandag 7 juni 2010 @ 22:40:42 #259
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_82471302
quote:
Op maandag 7 juni 2010 16:57 schreef di0r1 het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
?
quote:
Op maandag 7 juni 2010 17:59 schreef Maharbal het volgende:
Belastingrecht bashers
Sorry Nu 2 hoorcolleges verder vind ik het wel interessanter worden.. Ik kijk nu een college over Vennootschapsbelasting en dat vind ik zowaar nog wel leuk worden af en toe. Al ligt dat wellicht ook wel aan de docent. Deze vertelt het een stuk leuker dan de vorige 2.
pi_82471414
quote:
Op maandag 7 juni 2010 22:40 schreef aaipod het volgende:

[..]

?
[..]

Sorry Nu 2 hoorcolleges verder vind ik het wel interessanter worden.. Ik kijk nu een college over Vennootschapsbelasting en dat vind ik zowaar nog wel leuk worden af en toe. Al ligt dat wellicht ook wel aan de docent. Deze vertelt het een stuk leuker dan de vorige 2.
Welke heb je nu? (Bouwman?)

VPB is op zich wel leuk....totdat je bij het echte vak komt. Nouja, het blijft leuk, maar het is zo ongelooflijk veel...
Voor het vak VPB (voor Fiscaal Recht) staat ook 10EC
pi_82471506
quote:
Op maandag 7 juni 2010 17:59 schreef Maharbal het volgende:
Belastingrecht bashers
Laat ze in die waan Het aantal studenten dat warmloopt voor fiscaal recht is immers omgekeerd evenredig aan het vloeroppervlakte van jouw tweede huis in Spanje
pi_82471641
quote:
Op maandag 7 juni 2010 22:43 schreef DonJames het volgende:

[..]

Laat ze in die waan Het aantal studenten dat warmloopt voor fiscaal recht is immers omgekeerd evenredig aan het vloeroppervlakte van jouw tweede huis in Spanje
  maandag 7 juni 2010 @ 23:01:58 #263
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_82472649
quote:
Op maandag 7 juni 2010 22:42 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Welke heb je nu? (Bouwman?)

VPB is op zich wel leuk....totdat je bij het echte vak komt. Nouja, het blijft leuk, maar het is zo ongelooflijk veel...
Voor het vak VPB (voor Fiscaal Recht) staat ook 10EC
Ja klopt, Bouwman geeft dit college inderdaad. De vorige 2 (over IB) door Freudenthall (die vond ik echt het minst ) en de eerste werd gegeven door van Zadelhof (dat was de lolbroek van de 3)
pi_82472826
quote:
Op maandag 7 juni 2010 23:01 schreef aaipod het volgende:

[..]

Ja klopt, Bouwman geeft dit college inderdaad. De vorige 2 (over IB) door Freudenthall (die vond ik echt het minst ) en de eerste werd gegeven door van Zadelhof (dat was de lolbroek van de 3)
Bouwman is leuk inderdaad (erg aardige man ook), zegt altijd "Laten we zeggen" en lacht altijd om zichzelf
Zadelhoff is inderdaad een dikke lolbroek. Gebruikt ook regelmatig scheldwoorden in z'n verhaal
  maandag 7 juni 2010 @ 23:14:49 #265
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_82473404
quote:
Op maandag 7 juni 2010 23:05 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Bouwman is leuk inderdaad (erg aardige man ook), zegt altijd "Laten we zeggen" en lacht altijd om zichzelf
Zadelhoff is inderdaad een dikke lolbroek. Gebruikt ook regelmatig scheldwoorden in z'n verhaal
'Laten we zeggen' 'Nou' 'Hé?'

Maar hij doet het niet op een storende manier. Elzinga (staatsrecht) heeft ook zo'n stopwoordje. Ik ben even kwijt wat het is (ik geloof ook 'hé') maar dat was na 10 minuten al irritant
pi_82473702
quote:
Op maandag 7 juni 2010 23:14 schreef aaipod het volgende:

[..]

'Laten we zeggen' 'Nou' 'Hé?'

Maar hij doet het niet op een storende manier. Elzinga (staatsrecht) heeft ook zo'n stopwoordje. Ik ben even kwijt wat het is (ik geloof ook 'hé') maar dat was na 10 minuten al irritant
Inderdaad haha. Heb je trouwens Halma al gehad? Die is werkelijk waar fantastisch. De manier waarop hij dingen vertelt, soms doorratelt, half begint te schreeuwen....en echt werkelijk waar rare dingen zegt is fantastisch. Heel druk ventje

Nu vind ik het overigens wel voldoende. Volgens mij heb ik zelden 28 uur in 2 dagen gestudeerd, dus ik verdien een schoonheidsslaapje en ga morgen voor het tentamen nog even verder (eerst nog naar een nabespreking!). Trusten!
  maandag 7 juni 2010 @ 23:52:40 #267
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_82475589
quote:
Op maandag 7 juni 2010 23:19 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Inderdaad haha. Heb je trouwens Halma al gehad? Die is werkelijk waar fantastisch. De manier waarop hij dingen vertelt, soms doorratelt, half begint te schreeuwen....en echt werkelijk waar rare dingen zegt is fantastisch. Heel druk ventje

Nu vind ik het overigens wel voldoende. Volgens mij heb ik zelden 28 uur in 2 dagen gestudeerd, dus ik verdien een schoonheidsslaapje en ga morgen voor het tentamen nog even verder (eerst nog naar een nabespreking!). Trusten!
Nee Halma niet gehad.. Vast in volgende jaren nog wel. 14 uur per dag studeren? Dat red ik nooit. Mij kan je na 5 uur al afschrijven, dan neem ik nog maar weinig op. Ik ga mijn bed nu ook maar eens opzoeken. Succes morgen!
  dinsdag 8 juni 2010 @ 09:07:24 #268
269368 Kimochi
Discodip O+
pi_82481938
quote:
Op maandag 7 juni 2010 22:43 schreef DonJames het volgende:

[..]

Laat ze in die waan

Het kan me gewoon niet (genoeg) boeien. Een knappe die mij voor belastingrecht weet enthousiast te maken.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 17:15:21 #269
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_82504426
En hoe ging het Maharbal? Je zal nu wel ongeveer klaar zijn neem ik aan

Ik hoor net dat ik een 7 heb voor burgerlijk dus die zit weer in de pocket
pi_82506935
Snappen jullie dit?

Voor intrekking van aandelen is in beginsel geen statutenwijziging noodzakelijk. Kapitaalvermindering door vermindering van het nominale bedrag der aandelen kan geschieden met of zonder terugbetaling (afstempeling van aandelen) of door ontheffing van de verplichting tot volstorting. Een dergelijke vermindering vereist steeds een statutenwijziging.

Artikel 178
1. De statuten vermelden het bedrag van het maatschappelijk kapitaal en het aantal en het bedrag van de aandelen in euro tot ten hoogste twee cijfers achter de komma. Zijn er verschillende soorten aandelen, dan vermelden de statuten het aantal en het bedrag van elke soort. De akte van oprichting vermeldt het bedrag van het geplaatste kapitaal en van het gestorte deel daarvan. Zijn er verschillende soorten aandelen dan worden de bedragen van het geplaatste en van het gestorte kapitaal uitgesplitst per soort. De akte vermeldt voorts van ieder die bij de oprichting aandelen neemt de in artikel 196 lid 2 onder b en c bedoelde gegevens met het aantal en de soort van de door hem genomen aandelen en het daarop gestorte bedrag. 2. Het maatschappelijke en het geplaatste kapitaal en het gestorte deel daarvan moeten bij de oprichting ten minste het minimumkapitaal bedragen [Red: Bij Stb. 2000/322 is dit bedrag m.i.v. 1 september 2000 vastgesteld op 18 000 euro.] dat bij koninklijk besluit is vastgesteld. Het minimumkapitaal wordt ten hoogste eenmaal in de twee jaren verhoogd of verlaagd, evenredig aan de ontwikkeling sedert 1 januari 1985 van een bij algemene maatregel van bestuur aan te wijzen prijsindexcijfer; het wordt daarbij afgerond op het naaste veelvoud van tweeduizendvijfhonderd euro. Het minimumkapitaal wordt niet opnieuw vastgesteld zo lang als het minder dan tweeduizend euro afwijkt van het onafgeronde bedrag. 3. Is de som van het gestorte en opgevraagde deel van het kapitaal en de reserves die krachtens een andere wetsbepaling of de statuten moeten worden aangehouden, geringer dan het laatst vastgestelde minimumkapitaal, dan moet de vennootschap een reserve aanhouden ter grootte van het verschil. 4. Van het maatschappelijke kapitaal moet ten minste een vijfde gedeelte zijn geplaatst. 5. Een besloten vennootschap die is ontstaan voor 1 januari 2002 kan het bedrag van het maatschappelijk kapitaal en het bedrag van de aandelen in gulden vermelden tot ten hoogste twee cijfers achter de komma.

Je moet het aantal aandelen in de statuten vermelden, maar bij intrekking van aandelen hoef je de statuten niet te wijzigen. I don't get it.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_82508395
Ik neem aan dat de statuten het aantal aandelen vermelden die in eerste instantie zijn uitgegeven? Verdere wijzigingen worden daarna slechts op de balans verwerkt?
pi_82509083
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 18:44 schreef Bartaz het volgende:
Ik neem aan dat de statuten het aantal aandelen vermelden die in eerste instantie zijn uitgegeven? Verdere wijzigingen worden daarna slechts op de balans verwerkt?
Hmm, dat klinkt wel logisch op zich.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_82515027
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 17:15 schreef aaipod het volgende:
En hoe ging het Maharbal? Je zal nu wel ongeveer klaar zijn neem ik aan

Ik hoor net dat ik een 7 heb voor burgerlijk dus die zit weer in de pocket
Tentamen van vandaag ging matig, we zien wel.

Voor notarieel heb ik een 7 en een 8 (hoorde tot beste 4 uit 57 mensen ofzo), waarmee ik nu officieel alle vakken heb gehaald van de master Notarieel. Nu nog ff een scriptie in elkaar flanzen van de zomer/najaar, en dan is dat ook weer klaar.

Moet ook slechts nog een paar vakken voor master Fiscaal.

Raar gevoel
  donderdag 10 juni 2010 @ 14:25:40 #274
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_82616404
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 20:36 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Tentamen van vandaag ging matig, we zien wel.

Voor notarieel heb ik een 7 en een 8 (hoorde tot beste 4 uit 57 mensen ofzo), waarmee ik nu officieel alle vakken heb gehaald van de master Notarieel. Nu nog ff een scriptie in elkaar flanzen van de zomer/najaar, en dan is dat ook weer klaar.

Moet ook slechts nog een paar vakken voor master Fiscaal.

Raar gevoel
Ah jammer van het tentamen maar misschien valt het mee..

Aan de ene kant lijkt het me wel mooi om zo ver te zijn als jij nu bent, maar aan de andere kant ben ik ook nog wel even blij met mijn studententijd en geniet ik er nog echt van

Ik heb gisteren op het nippertje Elementair Belastingrecht gehaald. (14 fout en dat was de max) Maar goed ik had er ook veel te weinig voor gedaan en ben blij dat ik hem in ieder geval heb Nu een weekje wachten tot we strafrecht terugkrijgen en heel hard hopen dat die ook voldoende is dan heb ik mijn propedeuse en vakantie
pi_82617077
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 15:02 schreef Bartaz het volgende:

[..]

Zelfs al zou ik zessen voor mijn tentamens halen en zo afstuderen, dan nog zou ik niet op een dergelijke baan solliciteren. Ook met zessen ben je jurist, geen kantoorklerk...
In de praktijk zul je in deze zware tijden met een lijst met zessen geen juridische functie op niveau krijgen...de lat ligt momenteel torenhoog. Omdat het kan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')