quote:Op maandag 7 juni 2010 13:26 schreef aaipod het volgende:
Hier ook druk met de studie heheHeb burgerlijk en straf nu gehad en die gingen vrij matig
Ik ben nu met Elementair belastingrecht bezig. Wat een gortdroge stof zeg.. Het kan me nog niet echt boeien.. Gelukkig is het niet heel veel stof en hebben we een MC tentamen
![]()
Verder alles voor honours dit jaar voldoende afgerond en JVC teruggekregen, dat is een 7 geworden.Als ik deze 3 nou nog even haal heb ik mijn propedeuse
En waar ben jij voor aan het studeren, Maharbal? En de rest van de mensen hier?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sterk Topic || Lekker nummertje
"Als oprecht democraat eerbiedig ik iedere mening: het is immers het goed recht van mijn buurman om ongelijk te hebben."- Jan Greshoff
quote:Op maandag 7 juni 2010 16:57 schreef di0r1 het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sorryquote:Nu 2 hoorcolleges verder vind ik het wel interessanter worden.. Ik kijk nu een college over Vennootschapsbelasting en dat vind ik zowaar nog wel leuk worden af en toe. Al ligt dat wellicht ook wel aan de docent. Deze vertelt het een stuk leuker dan de vorige 2.
Welke heb je nu? (Bouwman?)quote:Op maandag 7 juni 2010 22:40 schreef aaipod het volgende:
[..]
?
[..]
SorryNu 2 hoorcolleges verder vind ik het wel interessanter worden.. Ik kijk nu een college over Vennootschapsbelasting en dat vind ik zowaar nog wel leuk worden af en toe. Al ligt dat wellicht ook wel aan de docent. Deze vertelt het een stuk leuker dan de vorige 2.
Laat ze in die waanquote:
quote:Op maandag 7 juni 2010 22:43 schreef DonJames het volgende:
[..]
Laat ze in die waanHet aantal studenten dat warmloopt voor fiscaal recht is immers omgekeerd evenredig aan het vloeroppervlakte van jouw tweede huis in Spanje
Ja klopt, Bouwman geeft dit college inderdaad.quote:Op maandag 7 juni 2010 22:42 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Welke heb je nu? (Bouwman?)
VPB is op zich wel leuk....totdat je bij het echte vak komt. Nouja, het blijft leuk, maar het is zo ongelooflijk veel...
Voor het vak VPB (voor Fiscaal Recht) staat ook 10EC
Bouwman is leuk inderdaad (erg aardige man ook), zegt altijd "Laten we zeggen" en lacht altijd om zichzelfquote:Op maandag 7 juni 2010 23:01 schreef aaipod het volgende:
[..]
Ja klopt, Bouwman geeft dit college inderdaad.De vorige 2 (over IB) door Freudenthall (die vond ik echt het minst
) en de eerste werd gegeven door van Zadelhof (dat was de lolbroek van de 3)
'Laten we zeggen' 'Nou' 'Hé?'quote:Op maandag 7 juni 2010 23:05 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Bouwman is leuk inderdaad (erg aardige man ook), zegt altijd "Laten we zeggen" en lacht altijd om zichzelf![]()
Zadelhoff is inderdaad een dikke lolbroek. Gebruikt ook regelmatig scheldwoorden in z'n verhaal
Inderdaad haha. Heb je trouwens Halma al gehad? Die is werkelijk waar fantastisch. De manier waarop hij dingen vertelt, soms doorratelt, half begint te schreeuwen....en echt werkelijk waar rare dingen zegt is fantastisch. Heel druk ventjequote:Op maandag 7 juni 2010 23:14 schreef aaipod het volgende:
[..]
'Laten we zeggen' 'Nou' 'Hé?'
Maar hij doet het niet op een storende manier. Elzinga (staatsrecht) heeft ook zo'n stopwoordje. Ik ben even kwijt wat het is (ik geloof ook 'hé') maar dat was na 10 minuten al irritant
Nee Halma niet gehad.. Vast in volgende jaren nog wel. 14 uur per dag studeren?quote:Op maandag 7 juni 2010 23:19 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Inderdaad haha. Heb je trouwens Halma al gehad? Die is werkelijk waar fantastisch. De manier waarop hij dingen vertelt, soms doorratelt, half begint te schreeuwen....en echt werkelijk waar rare dingen zegt is fantastisch. Heel druk ventje
Nu vind ik het overigens wel voldoende. Volgens mij heb ik zelden 28 uur in 2 dagen gestudeerd, dus ik verdien een schoonheidsslaapje en ga morgen voor het tentamen nog even verder (eerst nog naar een nabespreking!). Trusten!
quote:
Hmm, dat klinkt wel logisch op zich.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:44 schreef Bartaz het volgende:
Ik neem aan dat de statuten het aantal aandelen vermelden die in eerste instantie zijn uitgegeven? Verdere wijzigingen worden daarna slechts op de balans verwerkt?
Tentamen van vandaag ging matig, we zien wel.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:15 schreef aaipod het volgende:
En hoe ging het Maharbal? Je zal nu wel ongeveer klaar zijn neem ik aan
Ik hoor net dat ik een 7 heb voor burgerlijk dus die zit weer in de pocket
Ah jammer van het tentamen maar misschien valt het mee..quote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:36 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Tentamen van vandaag ging matig, we zien wel.
Voor notarieel heb ik een 7 en een 8 (hoorde tot beste 4 uit 57 mensen ofzo), waarmee ik nu officieel alle vakken heb gehaald van de master Notarieel. Nu nog ff een scriptie in elkaar flanzen van de zomer/najaar, en dan is dat ook weer klaar.
Moet ook slechts nog een paar vakken voor master Fiscaal.
Raar gevoel
In de praktijk zul je in deze zware tijden met een lijst met zessen geen juridische functie op niveau krijgen...de lat ligt momenteel torenhoog. Omdat het kan.quote:Op donderdag 27 mei 2010 15:02 schreef Bartaz het volgende:
[..]
Zelfs al zou ik zessen voor mijn tentamens halen en zo afstuderen, dan nog zou ik niet op een dergelijke baan solliciteren. Ook met zessen ben je jurist, geen kantoorklerk...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |