abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80639932
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 17:27 schreef matthijs.. het volgende:
Luisteren jullie wel en dan bedoel ik ook anderen. Door de zondeval die het gevolg is van de ongehoorzaamheid van Adam en Eva aan God is de hele schepping in zonden gevallen.
Dat is net zo goed gepruts hè, om daar de hele schepping vanaf te laten hangen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-04-2010 17:31:18 ]
  vrijdag 23 april 2010 @ 17:30:54 #77
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_80639938
quote:

[..]

Luisteren jullie wel en dan bedoel ik ook anderen. Door de zondeval die het gevolg is van de ongehoorzaamheid van Adam en Eva aan God is de hele schepping in zonden gevallen.
Uhuh. En het Grote Onfeilbare Plan van die hele god dan?

Of het Grote Plan is onfeilbaar en dan is het boze opzet van god geweest (immers, eerst mensen scheppen met een vrije wil en vervolgens als een boos kind gaan lopen stampvoeten als die mensen vervolgens niet exact doen wat jij wil is vrij kinderachtig), of het Grote Plan is niet onfeilbaar en dan is het een god van likmevestje.

Een van beiden.
Atheism isn't a religion. It's a personal relationship with reality.
"And I think it should be – religion – treated with ridicule, and hatred and contempt. And I claim that right."- Christopher Hitchens, 1949 - 2011
pi_80639981
Ik geef het op. Have fun met je waanbeelden.
pi_80640025
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 17:32 schreef Modus het volgende:
Ik geef het op. Have fun met je waanbeelden.
QFT
Ware liefde is niet elkaars hand maar elkaars hart vasthouden.
Love is for real, today!
"De laatste keer dat we zo slecht verdedigden, waren we vijf jaar ons land kwijt. ©Michiel Veenstra
  vrijdag 23 april 2010 @ 17:40:28 #80
279078 rozecroc
'Dag zijderups,' zei
pi_80640279
quote:

[..]

God heeft Adam en Eva zelf geschapen naar zijn evenbeeld en dus perfect. Als God dan het concept ''de vrije wil'' heeft toegevoegd (waarvan ik het bestaan overigens in twijfel trek), dan is het zijn keuze geweest om mensen de kans te geven foute keuzes te maken. Dan moeten wij dus boeten voor zijn mislukte schepping terwijl hij eigenlijk boos zou moeten zijn op zijn eigen falen. Beetje narcistisch mannetje lijkt mij zo, die helemaal niet het beste met ons voorheeft. Trouwens, als de mensheid toch in zonde moet leven, wat bepaalt de hierarchie van die zonde? Waarom hebben bepaalde bevolkingsgroepen meer te lijden dan een andere?
pi_80640320
quote:

[..]

En daar moet wij nu voor boeten zeker.

Dan mag je mij uitleggen waarom God, die pretendeert de God van liefde te zijn, dan kleine kinderen laat sterven. Kinderen die nog geen benul hebben van goed en kwaad. Die nog geen idee hebben van welk geloof dan ook.
pi_80640360
Mensen moeten geloven wat ze willen.
De essentie bijbel (en ieder ander religieus boek / religie) is, naar mijn mening, dat je je leven respectvol en volgens normen en waarden van goed fatsoen leeft. De bijbel zelf is niets meer dan een boek waar mooie verhalen in staan die illustreren wat goed of fout is (a.k.a. de moraal van het verhaal).

Dat er een almachtig persoon zou zijn die bepaald wie er wel of niet in de hemel zou komen is niets meer dan een 'stok' achter de deur geweest zodat mensen ook het gevoel hebben iets te verliezen mochten zij de normen en waarden overtreden. Vroeger was er gewoon minder 'politie' (vooral buiten de steden om) en het geloof dient hierbij dan als extra ethisch kompas.
  vrijdag 23 april 2010 @ 17:45:15 #83
279078 rozecroc
'Dag zijderups,' zei
pi_80640423
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 17:41 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Dan mag je mij uitleggen waarom God, die pretendeert de God van liefde te zijn, dan kleine kinderen laat sterven. Kinderen die nog geen benul hebben van goed en kwaad. Die nog geen idee hebben van welk geloof dan ook.
Ik snap dat ook nog niet helemaal. Misschien kan jij als oppergod Zeus zijnde iets meer van de achterliggende gedachte verklappen?
  vrijdag 23 april 2010 @ 18:01:00 #84
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_80640964
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 17:41 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Voor de zondeval stierf de mens niet, daarna wel.
pi_80641091
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 18:01 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

Gelukkig maar, anders was het wel heel druk nu
  vrijdag 23 april 2010 @ 18:07:58 #86
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_80641153
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 17:05 schreef Jannuk het volgende:
Ik hoop iedere dag wel tig keer op een wonder, maar helaas, zelfs toen ik nog wel actief naar de kerk ging, belijdenis deed en er dus bewust voor koos om mijn geloof te belijden, is dat wonder nooit gebeurd. Zou ik dan nu maar moeten blijven geloven, actief blijven geloven, om van mijn pijn verlost te worden na het duizendjarige rijk?
Als God zo machtig is, heb ik liever dat hij mij nu een nieuw lichaam geeft, dan dat ik daar tot de dag des oordeels op moet wachten.

Verder is de huidige Christelijke maatschappij zo hypocriet als de nete, want als je gebruik wil blijven maken van de kerk, moet je wel elk jaar een verplichte vrijwillige bijdrage betalen.

Ik geloof wel in "iets", maar dat is iets wat in je hart moet plaatsvinden, wat van jezelf is.
Zelf heb ik ook iets in mijn leven, waar ik niet van ben genezen, maar dat is geen reden om niet te geloven.
Ook vandaag de dag gebeuren er wonderen in Jezus naam en worden mensen genezen, ik kan er voor bidden en afhankelijk van zijn wil (je kunt God niet dwingen) doet hij het of niet.

Ik geloof namelijk dat God, alles ten goede gebruikt voor wie hem liefhebben.

Deze man heeft dacht ik 14 jaar lang in een communistisch land gevangen gezeten vanwege zijn geloof en is geslagen en gemarteld, zo iemand kan me bemoedigen met zijn woorden.
http://video.google.com/videoplay?docid=3699103225455132978#

citeer "Ik geloof wel in "iets", maar dat is iets wat in je hart moet plaatsvinden, wat van jezelf is."
Dan maak je een beeld van God, naar het beeld dat jij hebt en dat is een afgod.
pi_80641156
quote:

[..]

Als dat waar zou zijn dan zou ik me schamen om in 'god' te geloven. Een entiteit die zo kinderachtig is om millennia lang mensen te laten lijden en dood te laten gaan enkel en alleen maar omdat er ooit iemand een appel gegeten heeft, verdient het niet om gelooft te worden.

Daarnaast haalt je eigen opmerking ook de stelling dat God van iedereen houd wel hard onderuit. Of hij moet het normaal vinden om iedereen waarvan hij houdt dood te laten gaan, terwijl hij dit kan voorkomen.
pi_80641379
quote:

[..]

Dat mensen sterven is niet erg. Maar dat onwetemnde kinderen sterven, dat is wel erg.

En daar lul jij, als een rasechte gerefo, enorm omheen.
  vrijdag 23 april 2010 @ 18:17:47 #89
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_80641450
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 18:08 schreef flipp. het volgende:

[..]

Als dat waar zou zijn dan zou ik me schamen om in 'god' te geloven. Een entiteit die zo kinderachtig is om millennia lang mensen te laten lijden en dood te laten gaan enkel en alleen maar omdat er ooit iemand een appel gegeten heeft, verdient het niet om gelooft te worden.

Daarnaast haalt je eigen opmerking ook de stelling dat God van iedereen houd wel hard onderuit. Of hij moet het normaal vinden om iedereen waarvan hij houdt dood te laten gaan, terwijl hij dit kan voorkomen.
genesis2v16 En de HERE God legde de mens het gebod op: Van alle bomen in de hof moogt gij vrij eten, 17 maar van de boom der kennis van goed en kwaad, daarvan zult gij niet eten, want ten dage, dat gij daarvan eet, zult gij voorzeker sterven.
Ze waren gewaarschuwd voor de gevolgen. Voor mij heeft God wel bewezen dat hij de volmaakte liefde is doordat zijn zoon Jezus christus, gestorven is voor de zonden.
  vrijdag 23 april 2010 @ 18:19:27 #90
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_80641498
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 18:15 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Dat mensen sterven is niet erg. Maar dat onwetemnde kinderen sterven, dat is wel erg.

En daar lul jij, als een rasechte gerefo, enorm omheen.
Ik ben geen rasechte gerefo, wat ik erg vind is al die abortussen dat worden gepleegd (kindermoorden)
  vrijdag 23 april 2010 @ 18:19:49 #91
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_80641511
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 17:18 schreef rozecroc het volgende:
Als ik die benen + knotsknieen van Eva zo zie, waar menig zuid-oezbeekse kogelstootster jaloers op zou zijn, vraag ik me af of wij als mens wel zo perfect zijn geschapen óf dat de striptekenaar de boodschap niet goed heeft begrepen. Ook die man in het grijs lijkt zo te zijn weggelopen uit 'de tovernaar van oz'.
Je bent niet bekend met het werk van Robert Crumb?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_80641551
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 18:17 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

genesis2v16 En de HERE God legde de mens het gebod op: Van alle bomen in de hof moogt gij vrij eten, 17 maar van de boom der kennis van goed en kwaad, daarvan zult gij niet eten, want ten dage, dat gij daarvan eet, zult gij voorzeker sterven.
Ze waren gewaarschuwd voor de gevolgen. Voor mij heeft God wel bewezen dat hij de volmaakte liefde is doordat zijn zoon Jezus christus, gestorven is voor de zonden.
Als Jezus gestorven is voor onze zonden, waarom moeten onschuldige kinderen en mensen dan nog steeds voor al die zonden boeten? Is God zo haatdragend dat dat nog niet genoeg was?
pi_80641632
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 18:19 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

Ik ben geen rasechte gerefo, wat ik erg vind is al die abortussen dat worden gepleegd (kindermoorden)
Vorig jaar kreeg een vriendin van mij te horen dat haar kindje niet levensvatbaar zou zijn. Zij heeft er toen voor gekozen het voortijdig te laten halen. Is dat ook kindermoord?

En een vrouw die zwanger wordt door een verkrachting en dat kind dus niet wil, is dat ook kindermoord?

Mijn schoonzusje kreeg twee maanden geleden een miskraam. Kan ik nu concluderen dat God wel een abortus mag uitvoeren als hij er zin in heeft?
pi_80641735
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 18:17 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

Dus zelfs de bijbel zegt dat god kinderachtig is.
Wat ik lees is 'zult gij voorzeker sterven' oftewel enkelvoud. Ik lees nergens 'zal de mens voorzeker sterven'.
pi_80642041
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 18:07 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

Zelf heb ik ook iets in mijn leven, waar ik niet van ben genezen, maar dat is geen reden om niet te geloven.
Ook vandaag de dag gebeuren er wonderen in Jezus naam en worden mensen genezen, ik kan er voor bidden en afhankelijk van zijn wil (je kunt God niet dwingen) doet hij het of niet.

Ik geloof namelijk dat God, alles ten goede gebruikt voor wie hem liefhebben.

Deze man heeft dacht ik 14 jaar lang in een communistisch land gevangen gezeten vanwege zijn geloof en is geslagen en gemarteld, zo iemand kan me bemoedigen met zijn woorden.
http://video.google.com/videoplay?docid=3699103225455132978#

citeer "Ik geloof wel in "iets", maar dat is iets wat in je hart moet plaatsvinden, wat van jezelf is."
Dan maak je een beeld van God, naar het beeld dat jij hebt en dat is een afgod.
Er zijn ook legio voorbeelden van mensen die gelooft hebben jaren lang en niet dan ellende op hun pad getroffen hebben. Kan je dan concluderen dat die mensen hem niet genoeg lief hebben gehad? Maar die mensen die genezen uit zijn naam (die van je vriendje) geef daar maar goede voorbeelden van, dat kan eerder hoop/geloof herstellen brengen bij de mensen dan het citeer van teksten uit de bijbel.
Dat ik Technicus ben wil nog niet zeggen dat ik uitvoerig getest ben!
I was born to love you!
zondag 13 december 2009 22:16 schreef vencodark het volgende:[/b]
Volgens mij kan jij niet lullig zijn al zou je willen ;)
  vrijdag 23 april 2010 @ 18:44:23 #96
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_80642276
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 18:23 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Vorig jaar kreeg een vriendin van mij te horen dat haar kindje niet levensvatbaar zou zijn. Zij heeft er toen voor gekozen het voortijdig te laten halen. Is dat ook kindermoord?

Ja

En een vrouw die zwanger wordt door een verkrachting en dat kind dus niet wil, is dat ook kindermoord?

Ja dat is moord
Mijn schoonzusje kreeg twee maanden geleden een miskraam. Kan ik nu concluderen dat God wel een abortus mag uitvoeren als hij er zin in heeft?
Ik denk een moord is misschien wel een van de ergste dingen die je kunt begaan.
pi_80642340
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 18:44 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

Ik denk een moord is misschien wel een van de ergste dingen die je kunt begaan.
Ja, een moord is inderdaad één van de ergste dingen die je kunt begaan, maar dat was de vraag niet.

Ik vroeg of je die gevallen moord vond.
  vrijdag 23 april 2010 @ 18:49:14 #98
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_80642390
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 18:47 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Ja, een moord is inderdaad één van de ergste dingen die je kunt begaan, maar dat was de vraag niet.

Ik vroeg of je die gevallen moord vond.
Ja, alleen als God leven geeft of neemt is het anders.
pi_80642577
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 18:49 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

Ja, alleen als God leven geeft of neemt is het anders.
In het geval van die vriendin van mij had God het leven al genomen, nog voor het was begonnen. En volgens jou moet een verkracht meisje dus nog even extra gestraft worden door een kind te krijgen van iemand waarvan ze het niet wil.

Laat me raden: jij bent ook zo iemand die ook mensen , die een abortus hebben laten plegen uitscheld voor kindermoordenaar.
  vrijdag 23 april 2010 @ 18:57:43 #100
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_80642657
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 18:55 schreef RealZeus het volgende:

[..]

In het geval van die vriendin van mij had God het leven al genomen, nog voor het was begonnen. En volgens jou moet een verkracht meisje dus nog even extra gestraft worden door een kind te krijgen van iemand waarvan ze het niet wil.

Laat me raden: jij bent ook zo iemand die ook mensen , die een abortus hebben laten plegen uitscheld voor kindermoordenaar.
Dat iemand verkracht is, is erg. Maar dat is nog geen reden om zelf een moord te begaan, want het kind kan daar ook niks aan doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')