Ik negeer het OT zeker niet en het is net zo goed het woord van God. Maar je moet een aantal dingen wel in het juist licht zien.quote:Op vrijdag 23 april 2010 15:37 schreef Telecaster het volgende:
[..]
*mompelt gezellig terug dat TS in zijn eigen boekje kan nalezen dat volgens Mattheüs 5:17-18 Jezus heeft gezegd dat alle wetten uit het OT onverkort van kracht blijven en dat er geen letter aan mag worden veranderd, tot het einde ter tijden, yada yada*
Maar dat negeren christenen wel vaker, zoals alle voorschriften uit de bijbel die net niet uitkomen.
Hoe kun je een levende relatie hebben met een fictief figuur, die daarnaast ook nog eens dood is?quote:Op vrijdag 23 april 2010 16:46 schreef matthijs.. het volgende:
Heb je ook een persoonlijk levende relatie met God?
Schat.. niet al te moeilijke vragen stellen, daar hebben zij toch nooit antwoord opquote:Op vrijdag 23 april 2010 16:55 schreef Modus het volgende:
Ohja en ook al eens aangekaart. Als god alles gemaakt heeft, dan neem ik aan dat er ook echt helemaal niks was en dat dus ook de eigenschappen van dingen nog niet vaststonden. Dan had hij dus dat alles ook nog kunnen creëren zoals hij wilde. Of stond 'het concept' mens al vast en moest hij het alleen nog even concretiseren? Stond al vast hoe de aarde eruit zou gaan zien? Zo ja, dan is hij blijkbaar afhankelijk van iets. Maar dat iets heeft hij ook zelf gemaakt toch? Kon god steen alleen creëren zoals steen nu bestaat?
Het is wel raar dat hij wel eventjes Adam schiep maar voor het vrouwelijke ras een rib van die zelfde Adam nodig had? Al die lichaamsdelen die we eigenlijk niet nodig hebben, in de loop der tijd zelf afstoten verder ontwikkelen... Klinkt als een slechte Ikea grapquote:Op vrijdag 23 april 2010 16:55 schreef Modus het volgende:
Ohja en ook al eens aangekaart. Als god alles gemaakt heeft, dan neem ik aan dat er ook echt helemaal niks was en dat dus ook de eigenschappen van dingen nog niet vaststonden. Dan had hij dus dat alles ook nog kunnen creëren zoals hij wilde. Of stond 'het concept' mens al vast en moest hij het alleen nog even concretiseren? Stond al vast hoe de aarde eruit zou gaan zien? Zo ja, dan is hij blijkbaar afhankelijk van iets. Maar dat iets heeft hij ook zelf gemaakt toch? Kon god steen alleen creëren zoals steen nu bestaat?
God is eeuwig heeft geen begin en einde en hij heeft een overzicht over het geheel.quote:Op vrijdag 23 april 2010 16:55 schreef Modus het volgende:
Dat lijkt me wel een tof boek voor mijn eigen collectie.quote:Op vrijdag 23 april 2010 16:59 schreef Copycat het volgende:
Ik heb trouwens ook een heilig boek in mijn boekenkast:
[ afbeelding ]
Iets met God's wegen die dan zogenaamd ondoorgrondelijk zijn. Of zo.quote:En wat ik me altijd afvraag is waarom deze rechtvaardige God zo vaak kiest om de toch al minderbedeelden op de aarde het meeste onheil voor de kiezen te geven.
Dat is vast iets dat we dan weer niet al te letterlijk moeten nemen. Net zoals die 7 dagen waarin het allemaal gebeurde: "jaaaa neeee, dat zijn God-dagen hè, dat zijn voor ons wel duizenden jaren natuurlijk."quote:Op vrijdag 23 april 2010 17:01 schreef Thrust het volgende:
Het is wel raar dat hij wel eventjes Adam schiep maar voor het vrouwelijke ras een rib van die zelfde Adam nodig had? Al die lichaamsdelen die we eigenlijk niet nodig hebben, in de loop der tijd zelf afstoten verder ontwikkelen... Klinkt als een slechte Ikea grap
KAP NOU EENS MET DIE BIJBELVERZEN!!quote:Op vrijdag 23 april 2010 17:05 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
God is eeuwig heeft geen begin en einde en hij heeft een overzicht over het geheel.
Kijk maar eens in Job38
Misschien kun je vanaf volgens jaar wel lichaamsdelen bij Ikea-from-heaven kopen.quote:Op vrijdag 23 april 2010 17:01 schreef Thrust het volgende:
[..]
Het is wel raar dat hij wel eventjes Adam schiep maar voor het vrouwelijke ras een rib van die zelfde Adam nodig had? Al die lichaamsdelen die we eigenlijk niet nodig hebben, in de loop der tijd zelf afstoten verder ontwikkelen... Klinkt als een slechte Ikea grap
Je hebt mijn vraag echt to-taal niet begrepen denk ik. Lees het nog eens. Ik heb het nergens over een begin of einde van god zelf.quote:Op vrijdag 23 april 2010 17:05 schreef matthijs.. het volgende:
God is eeuwig heeft geen begin en einde en hij heeft een overzicht over het geheel.
Kijk maar eens in Job38
Dat moet je je alleen afvragen als je het hele concept van een Hogere Architect nog niet helemaal verworpen hebt natuurlijk.quote:Op vrijdag 23 april 2010 16:59 schreef Copycat het volgende:
En wat ik me altijd afvraag is waarom deze rechtvaardige God zo vaak kiest om de toch al minderbedeelden op de aarde het meeste onheil voor de kiezen te geven.
Er wat niet verdwijnt door evolutie, (be)snijden ze er zelf wel af.quote:Op vrijdag 23 april 2010 17:01 schreef Thrust het volgende:
Al die lichaamsdelen die we eigenlijk niet nodig hebben, in de loop der tijd zelf afstoten verder ontwikkelen... Klinkt als een slechte Ikea grap
Als ik die benen + knotsknieen van Eva zo zie, waar menig zuid-oezbeekse kogelstootster jaloers op zou zijn, vraag ik me af of wij als mens wel zo perfect zijn geschapen óf dat de striptekenaar de boodschap niet goed heeft begrepen. Ook die man in het grijs lijkt zo te zijn weggelopen uit 'de tovernaar van oz'.quote:Op vrijdag 23 april 2010 16:59 schreef Copycat het volgende:
Ik heb trouwens ook een heilig boek in mijn boekenkast:
[ afbeelding ]
En wat ik me altijd afvraag is waarom deze rechtvaardige God zo vaak kiest om de toch al minderbedeelden op de aarde het meeste onheil voor de kiezen te geven.
Als de schepping volmaakt zou zijn waren niet, zoals in werkelijkheid, 99.999% van alle soorten die ooit hebben geleefd op dit moment uitgestorven.quote:Op vrijdag 23 april 2010 17:12 schreef Modus het volgende:
Ohja en als de schepping volmaakt is, waarom moeten we dan poepen? 100% bruikbaarheid van de ingenomen stoffen zou toch pas perfect zijn?
Ik snap ook niet waarom hij dat bij mannen zo heeft geregeld. Waarom niet net als bij de vrouw afvalstoffen van voedsel laten verdampen?quote:Op vrijdag 23 april 2010 17:12 schreef Modus het volgende:
Ohja en als de schepping volmaakt is, waarom moeten we dan poepen? 100% bruikbaarheid van de ingenomen stoffen zou toch pas perfect zijn?
Gelukkig hebben ze er daarom speciaal voor dat soort prutsers altijd wel een extra zakje oefenschroefjes toegevoegdquote:Op vrijdag 23 april 2010 17:22 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Als de schepping volmaakt zou zijn waren niet, zoals in werkelijkheid, 99.999% van alle soorten die ooit hebben geleefd op dit moment uitgestorven.
Een almachtige perfecte schepper met zo'n allerbelabberdst slagingspercentage... ik zou persoonlijk zo'n prutser nog geen Ikeakast in elkaar laten schroeven.
Ah ja - de dingen uit de bijbel die jou net uikomen zijn uiteraard onomstotelijk waar, maar de dingen die een zinnetje verderop in hetzelfde boekwerkje staan maar die jij niet zo ziet zitten "moet je wel in het juist licht zien".quote:Op vrijdag 23 april 2010 16:52 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Ik negeer het OT zeker niet en het is net zo goed het woord van God. Maar je moet een aantal dingen wel in het juist licht zien.
Luisteren jullie wel en dan bedoel ik ook anderen. Door de zondeval die het gevolg is van de ongehoorzaamheid van Adam en Eva aan God is de hele schepping in zonden gevallen.quote:Op vrijdag 23 april 2010 17:25 schreef rozecroc het volgende:
[..]
Gelukkig hebben ze er daarom speciaal voor dat soort prutsers altijd wel een extra zakje oefenschroefjes toegevoegd
En als ik eens zo om me heen kijk in de wereld ben ik bang dat een niet onaanzienlijk deel der mensheid wel eens de oefenschroefjes zou kunnen zijn. :-)quote:Op vrijdag 23 april 2010 17:25 schreef rozecroc het volgende:
[..]
Gelukkig hebben ze er daarom speciaal voor dat soort prutsers altijd wel een extra zakje oefenschroefjes toegevoegd
Lees jij wel?quote:Op vrijdag 23 april 2010 17:27 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Luisteren jullie wel en dan bedoel ik ook anderen. Door de zondeval die het gevolg is van de ongehoorzaamheid van Adam en Eva aan God is de hele schepping in zonden gevallen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |