abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80638539
Overigens wordt hier weer een behoorlijk 'menselijke' god beschreven maar als het zo uitkomt is het ineens weer een transcendente entiteit die niet waar te nemen is.
  vrijdag 23 april 2010 @ 16:52:48 #52
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_80638593
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 15:37 schreef Telecaster het volgende:

[..]

*mompelt gezellig terug dat TS in zijn eigen boekje kan nalezen dat volgens Mattheüs 5:17-18 Jezus heeft gezegd dat alle wetten uit het OT onverkort van kracht blijven en dat er geen letter aan mag worden veranderd, tot het einde ter tijden, yada yada*

Maar dat negeren christenen wel vaker, zoals alle voorschriften uit de bijbel die net niet uitkomen.
Ik negeer het OT zeker niet en het is net zo goed het woord van God. Maar je moet een aantal dingen wel in het juist licht zien.
pi_80638650
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 16:46 schreef matthijs.. het volgende:
Heb je ook een persoonlijk levende relatie met God?
Hoe kun je een levende relatie hebben met een fictief figuur, die daarnaast ook nog eens dood is?
pi_80638689
Ohja en ook al eens aangekaart. Als god alles gemaakt heeft, dan neem ik aan dat er ook echt helemaal niks was en dat dus ook de eigenschappen van dingen nog niet vaststonden. Dan had hij dus dat alles ook nog kunnen creëren zoals hij wilde. Of stond 'het concept' mens al vast en moest hij het alleen nog even concretiseren? Stond al vast hoe de aarde eruit zou gaan zien? Zo ja, dan is hij blijkbaar afhankelijk van iets. Maar dat iets heeft hij ook zelf gemaakt toch? Kon god steen alleen creëren zoals steen nu bestaat?
  vrijdag 23 april 2010 @ 16:57:49 #55
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_80638751
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 16:55 schreef Modus het volgende:
Ohja en ook al eens aangekaart. Als god alles gemaakt heeft, dan neem ik aan dat er ook echt helemaal niks was en dat dus ook de eigenschappen van dingen nog niet vaststonden. Dan had hij dus dat alles ook nog kunnen creëren zoals hij wilde. Of stond 'het concept' mens al vast en moest hij het alleen nog even concretiseren? Stond al vast hoe de aarde eruit zou gaan zien? Zo ja, dan is hij blijkbaar afhankelijk van iets. Maar dat iets heeft hij ook zelf gemaakt toch? Kon god steen alleen creëren zoals steen nu bestaat?
Schat.. niet al te moeilijke vragen stellen, daar hebben zij toch nooit antwoord op
  vrijdag 23 april 2010 @ 16:59:26 #56
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_80638807
Ik heb trouwens ook een heilig boek in mijn boekenkast:

En wat ik me altijd afvraag is waarom deze rechtvaardige God zo vaak kiest om de toch al minderbedeelden op de aarde het meeste onheil voor de kiezen te geven.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_80638854
quote:
Het is wel raar dat hij wel eventjes Adam schiep maar voor het vrouwelijke ras een rib van die zelfde Adam nodig had? Al die lichaamsdelen die we eigenlijk niet nodig hebben, in de loop der tijd zelf afstoten verder ontwikkelen... Klinkt als een slechte Ikea grap
Dat ik Technicus ben wil nog niet zeggen dat ik uitvoerig getest ben!
I was born to love you!
zondag 13 december 2009 22:16 schreef vencodark het volgende:[/b]
Volgens mij kan jij niet lullig zijn al zou je willen ;)
  vrijdag 23 april 2010 @ 17:05:21 #58
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_80638989
quote:
God is eeuwig heeft geen begin en einde en hij heeft een overzicht over het geheel.
Kijk maar eens in Job38
pi_80639000
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 16:59 schreef Copycat het volgende:

[ afbeelding ]
Dat lijkt me wel een tof boek voor mijn eigen collectie.
quote:
En wat ik me altijd afvraag is waarom deze rechtvaardige God zo vaak kiest om de toch al minderbedeelden op de aarde het meeste onheil voor de kiezen te geven.
Iets met God's wegen die dan zogenaamd ondoorgrondelijk zijn. Of zo.
pi_80639002
Ik hoop iedere dag wel tig keer op een wonder, maar helaas, zelfs toen ik nog wel actief naar de kerk ging, belijdenis deed en er dus bewust voor koos om mijn geloof te belijden, is dat wonder nooit gebeurd. Zou ik dan nu maar moeten blijven geloven, actief blijven geloven, om van mijn pijn verlost te worden na het duizendjarige rijk?
Als God zo machtig is, heb ik liever dat hij mij nu een nieuw lichaam geeft, dan dat ik daar tot de dag des oordeels op moet wachten.

Verder is de huidige Christelijke maatschappij zo hypocriet als de nete, want als je gebruik wil blijven maken van de kerk, moet je wel elk jaar een verplichte vrijwillige bijdrage betalen.

Ik geloof wel in "iets", maar dat is iets wat in je hart moet plaatsvinden, wat van jezelf is.
Ware liefde is niet elkaars hand maar elkaars hart vasthouden.
Love is for real, today!
"De laatste keer dat we zo slecht verdedigden, waren we vijf jaar ons land kwijt. ©Michiel Veenstra
  vrijdag 23 april 2010 @ 17:06:53 #61
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_80639033
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 17:01 schreef Thrust het volgende:
Het is wel raar dat hij wel eventjes Adam schiep maar voor het vrouwelijke ras een rib van die zelfde Adam nodig had? Al die lichaamsdelen die we eigenlijk niet nodig hebben, in de loop der tijd zelf afstoten verder ontwikkelen... Klinkt als een slechte Ikea grap
Dat is vast iets dat we dan weer niet al te letterlijk moeten nemen. Net zoals die 7 dagen waarin het allemaal gebeurde: "jaaaa neeee, dat zijn God-dagen hè, dat zijn voor ons wel duizenden jaren natuurlijk." .
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_80639036
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 17:05 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

God is eeuwig heeft geen begin en einde en hij heeft een overzicht over het geheel.
Kijk maar eens in Job38
KAP NOU EENS MET DIE BIJBELVERZEN!!

Geef nou eens 1 keer een reactie vanuit je gevoel.

Man, je bent gehersenspoeld.
Love is for real, today!
"De laatste keer dat we zo slecht verdedigden, waren we vijf jaar ons land kwijt. ©Michiel Veenstra
pi_80639061
quote:

[..]

Misschien kun je vanaf volgens jaar wel lichaamsdelen bij Ikea-from-heaven kopen.
Love is for real, today!
pi_80639085
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 17:05 schreef matthijs.. het volgende:
Kijk maar eens in Job38
Je hebt mijn vraag echt to-taal niet begrepen denk ik. Lees het nog eens. Ik heb het nergens over een begin of einde van god zelf.
  vrijdag 23 april 2010 @ 17:09:21 #65
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_80639118
quote:
Dat moet je je alleen afvragen als je het hele concept van een Hogere Architect nog niet helemaal verworpen hebt natuurlijk.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_80639215
quote:
Al die lichaamsdelen die we eigenlijk niet nodig hebben, in de loop der tijd zelf afstoten verder ontwikkelen... Klinkt als een slechte Ikea grap
Er wat niet verdwijnt door evolutie, (be)snijden ze er zelf wel af.
pi_80639253
Er worden ook klompjes mens geboren. Iets van een romp, wat vage uitsteeksels als ledematen en een nauwelijks als hoofd herkenbare klomp vlees als hoofd, met op willekeurige plek 1 oog ofzo, ms nog ergens een holte die ooit een oogholte had moeten worden maar waar nu geen oog in zit, mismaakte hersenen etc. Ook daar heeft god natuurlijk de beste bedoeling mee gehad.

Ohja en als de schepping volmaakt is, waarom moeten we dan poepen? 100% bruikbaarheid van de ingenomen stoffen zou toch pas perfect zijn?
  vrijdag 23 april 2010 @ 17:18:57 #68
279078 rozecroc
'Dag zijderups,' zei
pi_80639454
quote:

[ afbeelding ]

Als ik die benen + knotsknieen van Eva zo zie, waar menig zuid-oezbeekse kogelstootster jaloers op zou zijn, vraag ik me af of wij als mens wel zo perfect zijn geschapen óf dat de striptekenaar de boodschap niet goed heeft begrepen. Ook die man in het grijs lijkt zo te zijn weggelopen uit 'de tovernaar van oz'.
  vrijdag 23 april 2010 @ 17:22:08 #69
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_80639568
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 17:12 schreef Modus het volgende:
Ohja en als de schepping volmaakt is, waarom moeten we dan poepen? 100% bruikbaarheid van de ingenomen stoffen zou toch pas perfect zijn?
Als de schepping volmaakt zou zijn waren niet, zoals in werkelijkheid, 99.999% van alle soorten die ooit hebben geleefd op dit moment uitgestorven.

Een almachtige perfecte schepper met zo'n allerbelabberdst slagingspercentage... ik zou persoonlijk zo'n prutser nog geen Ikeakast in elkaar laten schroeven.
Atheism isn't a religion. It's a personal relationship with reality.
"And I think it should be – religion – treated with ridicule, and hatred and contempt. And I claim that right."- Christopher Hitchens, 1949 - 2011
  vrijdag 23 april 2010 @ 17:23:51 #70
279078 rozecroc
'Dag zijderups,' zei
pi_80639633
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 17:12 schreef Modus het volgende:

Ik snap ook niet waarom hij dat bij mannen zo heeft geregeld. Waarom niet net als bij de vrouw afvalstoffen van voedsel laten verdampen?
  vrijdag 23 april 2010 @ 17:25:31 #71
279078 rozecroc
'Dag zijderups,' zei
pi_80639709
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 17:22 schreef Telecaster het volgende:

[..]

Als de schepping volmaakt zou zijn waren niet, zoals in werkelijkheid, 99.999% van alle soorten die ooit hebben geleefd op dit moment uitgestorven.

Een almachtige perfecte schepper met zo'n allerbelabberdst slagingspercentage... ik zou persoonlijk zo'n prutser nog geen Ikeakast in elkaar laten schroeven.
Gelukkig hebben ze er daarom speciaal voor dat soort prutsers altijd wel een extra zakje oefenschroefjes toegevoegd
  vrijdag 23 april 2010 @ 17:26:07 #72
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_80639738
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 16:52 schreef matthijs.. het volgende:

[..]
Ik negeer het OT zeker niet en het is net zo goed het woord van God. Maar je moet een aantal dingen wel in het juist licht zien.
Ah ja - de dingen uit de bijbel die jou net uikomen zijn uiteraard onomstotelijk waar, maar de dingen die een zinnetje verderop in hetzelfde boekwerkje staan maar die jij niet zo ziet zitten "moet je wel in het juist licht zien".

Helder.
"And I think it should be – religion – treated with ridicule, and hatred and contempt. And I claim that right."- Christopher Hitchens, 1949 - 2011
  vrijdag 23 april 2010 @ 17:27:58 #73
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_80639813
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 17:25 schreef rozecroc het volgende:

[..]

Gelukkig hebben ze er daarom speciaal voor dat soort prutsers altijd wel een extra zakje oefenschroefjes toegevoegd
Luisteren jullie wel en dan bedoel ik ook anderen. Door de zondeval die het gevolg is van de ongehoorzaamheid van Adam en Eva aan God is de hele schepping in zonden gevallen.
  vrijdag 23 april 2010 @ 17:28:17 #74
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_80639828
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 17:25 schreef rozecroc het volgende:

[..]
En als ik eens zo om me heen kijk in de wereld ben ik bang dat een niet onaanzienlijk deel der mensheid wel eens de oefenschroefjes zou kunnen zijn. :-)
pi_80639884
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 17:27 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

Luisteren jullie wel en dan bedoel ik ook anderen. Door de zondeval die het gevolg is van de ongehoorzaamheid van Adam en Eva aan God is de hele schepping in zonden gevallen.
Lees jij wel?
Love is for real, today!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')