Het zijn maar drie kleurtjes. Een nietszeggend "symbool".quote:Op vrijdag 23 april 2010 14:15 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, niet mee eens. We mogen best trots zijn op onze vlag. Waarom niet?
Ik kan daar geen invulling aan geven. Het is een lap stof met drie kleurtjes die staat voor ons land. Is het niet genoeg te weten dat dat land bestaat en dat we er wonen? Ik zie dat hele trots-aspect niet.quote:Op vrijdag 23 april 2010 14:15 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dit is net zo'n dom gelul aan de andere zijde van het spectrum. Natúúrlijk heeft Nederland wel een eigen identiteit. Cultuurdefaitisten zoals jij zijn er de oorzaak van dat Wilders nu de wind in de zeilen heeft.quote:Op vrijdag 23 april 2010 14:19 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Het zijn maar drie kleurtjes. Een nietszeggend "symbool".
Nationalisme is sowieso iets idioots. "Oh, ik ben hier geboren, nu ben ik een trotse Nederlander!!", die gedachte slaat toch nergens op? Er zijn minstens zoveel dingen om aan je "eigen land" kut te vinden als goed.
Daarbij komt dat Nederland al LANG geen eigen identiteit meer heeft... zijn nationalistische gelul slaat gewoon nergens op.
Nee, ik vind onze vlag geen nietszeggend symbool. Integendeel.quote:Op vrijdag 23 april 2010 14:19 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Het zijn maar drie kleurtjes. Een nietszeggend "symbool".
Nationalisme is sowieso iets idioots. "Oh, ik ben hier geboren, nu ben ik een trotse Nederlander!!", die gedachte slaat toch nergens op? Er zijn minstens zoveel dingen om aan je "eigen land" kut te vinden als goed.
Daarbij komt dat Nederland al LANG geen eigen identiteit meer heeft... zijn nationalistische gelul slaat gewoon nergens op.
Het is maar een vlag.quote:Op vrijdag 23 april 2010 14:23 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, ik vind onze vlag geen nietszeggend symbool. Integendeel.
ja ik wou zeggenquote:Op vrijdag 23 april 2010 14:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dit is net zo'n dom gelul aan de andere zijde van het spectrum. Natúúrlijk heeft Nederland wel een eigen identiteit. Cultuurdefaitisten zoals jij zijn er de oorzaak van dat Wilders nu de wind in de zeilen heeft.
Die donaties gaan naar een stichting, en die voorziet de PVV weer van geld. Je kan dus wel geld storten, maar nooit invloed uitoeffenen op de standpunten van de partij, hij is volledig alleenheerser. Zijn constructie is juridisch veilig, dus hij mag meedoen aan de verkiezingen, maar daar is alles ook wel mee gezegd. Dat aleen is al reden voor mij om nooit op die club te gaan stemmen, nog afgezien van zijn partijprogramma, wat een kneuzen.quote:Op vrijdag 23 april 2010 13:59 schreef Disana het volgende:
[..]
Het zal ook niet voor niets zijn dat hij geen openheid biedt over de bronnen van de donaties.
Verder denk ik dat zijn strijd tegen de islam is ingegeven door deze zelfde mensen en zijn liefde voor Israël.
Nou, ben benieuwd!quote:Op vrijdag 23 april 2010 14:23 schreef Roflpantoffel het volgende:
Maar ga je ook wat positiefs benoemen?
Heb je goede punten (en dan in het special punten die andere punten niet tegenspreken) kunnen vinden dan?quote:Op vrijdag 23 april 2010 14:23 schreef Roflpantoffel het volgende:
Hee TS, leuk man alle negatieven dingen er uit halen. Maar ga je ook wat positiefs benoemen? Anders is het wel een zwak topic._!
punten wbt het onderwijs en de zorg vindtie goedquote:Op vrijdag 23 april 2010 14:23 schreef Roflpantoffel het volgende:
Hee TS, leuk man alle negatieven dingen er uit halen. Maar ga je ook wat positiefs benoemen? Anders is het wel een zwak topic._!
Ik heb wel een aantal positieve punten gevonden inderdaad, maar daar gaat dit topic niet over. Bovendien worden die positieve punten totaal teniet gedaan door de andere stompzinnige punten die er in het partijprogramma staan. Meest domme wat ik ooit gelezen heb. En dat in een partijprogramma.quote:Op vrijdag 23 april 2010 14:23 schreef Roflpantoffel het volgende:
Goede punten, komt ie:quote:Op vrijdag 23 april 2010 14:24 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Heb je goede punten (en dan in het special punten die andere punten niet tegenspreken) kunnen vinden dan?
Wat is de identiteit van Nederland dan? 100 jaar geleden had je veel typisch Nederlandse dingen. Maar nu niet meer. De enige typisch Nederlandse cultuuroverblijfselen worden nu geforceerd in leven gehouden onder het mom "traditie".quote:Op vrijdag 23 april 2010 14:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dit is net zo'n dom gelul aan de andere zijde van het spectrum. Natúúrlijk heeft Nederland wel een eigen identiteit. Cultuurdefaitisten zoals jij zijn er de oorzaak van dat Wilders nu de wind in de zeilen heeft.
Ik mag toch hopen dat er meer is dat ons verbindt dan een vlag.quote:Op vrijdag 23 april 2010 14:24 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, vind van niet. Het is de vlag van ons land. Betekent voor een heleboel mensen veel.
Dat dus.quote:Op vrijdag 23 april 2010 14:19 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik kan daar geen invulling aan geven. Het is een lap stof met drie kleurtjes die staat voor ons land. Is het niet genoeg te weten dat dat land bestaat en dat we er wonen? Ik zie dat hele trots-aspect niet.
Mag ik dan vragen waar die niet-Nederlanders na het plegen van een misdrijf heen moeten? Wat nou als Marokko zegt, je mag ze houden? We kunnen een land niet dwingen ex-onderdanen "terug te nemen".quote:Op vrijdag 23 april 2010 14:27 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Goede punten, komt ie:
• Agenten moeten minstens 80 procent van hun werktijd zichtbaar op straat zijn
• Einde bonnenquota bij de politie
• Invoeren van hoge minimumstraffen en hogere maximumstraffen
• Na drie zware geweldsmisdrijven levenslang; three strikes you’re out
• Geen vervroegde invrijheidstelling bij goed gedrag
• Heropvoedingskampen
• Versobering gevangenissen
• Geen coffeeshops in een straal van 1 kilometer rond scholen
• Kraken verbieden
• Niet-Nederlanders die een misdrijf plegen direct uit Nederland verwijderen
• Nederlandse nationaliteit van criminelen met een dubbele nationaliteit intrekken
• Criminele Antillianen sturen we terug
• Verlagen strafrechtelijke meerderjarigheidsgrens van 18 naar 16 jaar
• Omkering bewijslast bij noodweer in eigen woning/bedrijf
En dat op 1 pagina.
Ik ben er bang voor.quote:Op vrijdag 23 april 2010 14:29 schreef Arth_NL het volgende:
Dit moet een grap zijn. Toch?
Als de PVV nu niet instort in de peilingen is er echt iets zwaar mis in Nederland.
Ik dat dat PVV zo tegen sympoolpolitiek wasquote:Op vrijdag 23 april 2010 14:15 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik vind het wel nietszeggend worden als iedere school verplicht wordt de vlag in stok te hebben.quote:Op vrijdag 23 april 2010 14:23 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, ik vind onze vlag geen nietszeggend symbool. Integendeel.
Op die goeie punten die ik daar zie staan (en dat zijn er niet veel) ligt bij de PVV niet eens de nadruk.quote:Op vrijdag 23 april 2010 14:27 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Goede punten, komt ie:
• Agenten moeten minstens 80 procent van hun werktijd zichtbaar op straat zijn
• Einde bonnenquota bij de politie
• Invoeren van hoge minimumstraffen en hogere maximumstraffen
• Na drie zware geweldsmisdrijven levenslang; three strikes you’re out
• Geen vervroegde invrijheidstelling bij goed gedrag
• Heropvoedingskampen
• Versobering gevangenissen
• Geen coffeeshops in een straal van 1 kilometer rond scholen
• Kraken verbieden
• Niet-Nederlanders die een misdrijf plegen direct uit Nederland verwijderen
• Nederlandse nationaliteit van criminelen met een dubbele nationaliteit intrekken
• Criminele Antillianen sturen we terug
• Verlagen strafrechtelijke meerderjarigheidsgrens van 18 naar 16 jaar
• Omkering bewijslast bij noodweer in eigen woning/bedrijf
En dat op 1 pagina.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |