abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80697857
quote:
Dat filmpje.
pi_80702646
Voor de mensen die niks te doen hebben en geinteresseerd zijn in tradingsystems, hier een les waarom je NOOIT een winstgevend tradingsysteem moet publiceren.
quote:
This is the story of how a group of ragtag students, many with no Wall Street experience, were trained to be millionaire traders. Think of Donald Trump's show The Apprentice, played out in the real world with real money and real hiring and firing. However, these apprentices were thrown into the fire and challenged to make money almost immediately, with millions at stake. They weren't trying to sell ice cream on the streets of New York City. They were trading stocks, bonds, currencies, oil, and dozens of other markets to make millions.
quote:
According to former turtle Russell Sands, as a group, the two classes of turtles personally trained by Dennis earned more than $175 million in only five years. Richard Dennis had proved beyond a doubt that beginners can learn to trade successfully. Sands contends that the system still works well, and said that if you started with $10,000 at the beginning of 2007 and followed the original turtle rules, you would have ended the year with $25,000.
De strategie heet turtle trading en werd, naar verluid, een groot fiasco toen één van de traders open kaart speelde toen hem werd gevraagd wat de geheimzinnige formule was.

Hier staan de traderegels

De strategie vind ik zelf te complex om te testen maar hier een kleine backtest over de periode 2005 en de dramatische resultaten.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_80703228
interessant stuk, ik heb er ooit eens wat over gelezen in stock market wizards,
maar het lijkt me duidelijk als je zo'n systeem hebt dat je hem niet released.

maar russel sands en de 2 hoge heren van de weddenschap hoeven echt niet meer te werken van de rest van hun leven hoor

[ Bericht 1% gewijzigd door stefan_s op 25-04-2010 19:38:14 ]
Winners never quit,quitters never win
pi_80714946
Morgen een inhouse dag bij APG, ik ben benieuwd.
pi_80715180
quote:
Op zondag 25 april 2010 23:54 schreef Rejected het volgende:
Morgen een inhouse dag bij APG, ik ben benieuwd.
Laat weten wat je er van vind en hoe capabel de mensen op je overkomen!

Hehe,
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_80716113
quote:
Op zondag 25 april 2010 13:12 schreef jaco het volgende:

[..]

Bij welke Shiller P/E acht jij het verantwoord om in de markt (S&P 500) te stappen ? En bij welke stijging stap je er vervolgens weer uit ?

Ik las dat Prof. Shiller zelf op een Shiller P/E van 10 wacht. Bron: http://www.businessinside(...)enough-for-me-2009-2

De daling van eind 2008 ging hem dus nog niet laag genoeg. Op dit moment zou de S&P 500 index op basis van jouw calculatie en Shiller's instapcriterium naar 10 x 54,7 = 547 moeten dalen om een instap moment te openen. Een zeer forse daling dus, aangezien de S&P 500 nu op 1217 staat.

Hiermee kom ik op een mogelijke kritische kanttekening bij de Shiller P/E maatstaf. De belegger zit dusdanig langdurig op een instapmoment te wachten dat hij een groot deel van het historische rendements verschil tussen aandelen en obligaties (lees Prof. Siegel) zal mislopen.

Prof. Shiller heeft op basis van zijn methode niet deelgenomen aan de rally tussen maart 2009 en nu. Het gaat daarbij niet alleen om de opmerkelijke koerswinst van aandelen maar ook om de misgelopen dividenden, die (denk ik) hoger lagen als zijn rendement op AAA obligaties.

Het hang er natuurlijk wat zijn alternatieve belegging is voor de S&P 500 en op welk moment hij daar in stapt. Ik vroeg me af of iemand hier ooit kritisch naar gekeken heeft met hulp van bijv. backtesting.
Neuh, het misgelopen rendementsverschil tussen aandelen en obligaties is overrated. Als je naar 1 van die grafiekjes kijkt van dit topic (http://forum.fok.nl/topic/1232987) Zie je gewoon als je instapt bij een hoge waardering en dan minimaal 20 jaar vasthoud, je een kleine of negatieve reeele rendement maakt. Dan ben je beter af met een spaarrekening of obligaties.

Uiteindelijk draait het om de winsten en niet alleen dividenden. Maar dit moet je altijd in relatie bekijken met de prijs die je ervoor betaald / investering. Dit wordt procentueel kleiner naarmate je meer betaald. Bij een hoge waardering, minder rendement.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 26 april 2010 @ 11:27:02 #58
862 Arcee
Look closer
pi_80721960
AEX tikt een nieuwe year-high weg vandaag.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_80722975
quote:
Op maandag 26 april 2010 00:01 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Laat weten wat je er van vind en hoe capabel de mensen op je overkomen!

Hehe,
Zit nu in de bedrijfspresentatie en krijg uitleg over hun werkwijze. Verschillende niveaus van vermogensbeheer, een afdeling boven traders kijkt bijv. naar de vehoudingen van investeringen. Verder besteden ze ook veel aandacht aan transactiekosten.
  maandag 26 april 2010 @ 12:14:18 #60
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_80723481
U.S. Stocks Cheapest Since 1990 on Analyst Estimates (Update1)

http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601087&sid=ayxUdbONKGwo&pos=7
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_80723975
quote:
Op maandag 26 april 2010 12:14 schreef JimmyJames het volgende:

Dit soort berichten komen altijd gelijk met een lange termijn top, KOPEN KOPEN KOPEN tot er opeeens geen kopers meer zijn omdat iedereen long zit
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_80724004
quote:
Op maandag 26 april 2010 12:34 schreef edwinh het volgende:

[..]

Dit soort berichten komen altijd gelijk met een lange termijn top, KOPEN KOPEN KOPEN tot er opeeens geen kopers meer zijn omdat iedereen long zit
Dus jij verwacht een nieuwe daling binnenkort?
  maandag 26 april 2010 @ 15:26:24 #63
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_80729520
CAT hevig in de plus pre-market. Ook hun schuldenlast is hevig:

Total Debt (mrq): 31.74B
EBITDA (ttm): 2.93B

Iemand op het forum merkt terecht op:
quote:
Interest is 0%

And they make 50 cents?

How the heck they going to make anything at 5% Fed rate?

Je zou denken dat we pas flink down gaan als de rente weer omhoog gaat.
pi_80729739
quote:
Op maandag 26 april 2010 12:14 schreef JimmyJames het volgende:

“The stock market is incredibly inexpensive,”
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_80729942
quote:
Op maandag 26 april 2010 15:33 schreef fedsingularity het volgende:

[..]

ff negeren dat WS er al weer 60% heeft bijgekregen sinds het dieptepunt, althans, volgens BNR vrijdag.
pi_80730015
quote:
Op maandag 26 april 2010 15:39 schreef RvLaak het volgende:

[..]

ff negeren dat WS er al weer 60% heeft bijgekregen sinds het dieptepunt, althans, volgens BNR vrijdag.
Dow 75%, Nasdaq 100%!!, AEX 85%
We staan alweer op pre-lehmann niveau.
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_80730409
Las net een bericht dat Adviesbureau Nielsen naar de beurs wilt gaan en daarmee 21 miljard dollar wil opstrijken, terwijl ze enkele jaren terug voor een veel minder bedrag van beurs zijn gegaan en nieuwe eigenaren onderdelen hebben verkocht. Lol, hoezo we zijn niet ver van de top?
  maandag 26 april 2010 @ 17:49:46 #68
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_80734380
quote:
Op maandag 26 april 2010 15:33 schreef fedsingularity het volgende:

[..]

Het is maar net welke parameters je gebruikt om deze vergelijking te maken. Er zijn er meer dan de Shiller P/E natuurlijk. Misschien wordt wel naar omzet/marktcap gekeken, of naar de winstverwachtingen, of naar het eigen vermogen, of naar de EDIBTA of naar de koers gelegd naast een historische groeicurve, dividendrendement tegenover de marktrente, er zijn welhaast oneindig veel mogelijkheden.

Daarom zegt zo'n indicator mij ook niet zoveel.
The End Times are wild
pi_80734436
quote:
Op maandag 26 april 2010 15:54 schreef piepeloi55 het volgende:
Las net een bericht dat Adviesbureau Nielsen naar de beurs wilt gaan en daarmee 21 miljard dollar wil opstrijken, terwijl ze enkele jaren terug voor een veel minder bedrag van beurs zijn gegaan en nieuwe eigenaren onderdelen hebben verkocht. Lol, hoezo we zijn niet ver van de top?
volgens mij zitten er wat foutjes in het artikel op FD

dacht niet dat een slordige 100x de winst wordt afgetikt.

overigens is het wel zo dat het huidige Nielsen een veel en veel beter geleid bedrijf is dan het oude VNU
pi_80735377
quote:
Op maandag 26 april 2010 17:49 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het is maar net welke parameters je gebruikt om deze vergelijking te maken. Er zijn er meer dan de Shiller P/E natuurlijk. Misschien wordt wel naar omzet/marktcap gekeken, of naar de winstverwachtingen, of naar het eigen vermogen, of naar de EDIBTA of naar de koers gelegd naast een historische groeicurve, dividendrendement tegenover de marktrente, er zijn welhaast oneindig veel mogelijkheden.
Die kerel zegt alleen: “I don’t know how the bears can argue against how well corporations are doing.” Hij zal er ongetwijfeld methoden op nahouden om tot deze conclusie te komen maar voor een leek als ik is dat natuurlijk geen steekhoudend argument. En dit zijn overigens ook de woorden van een assetmanager. Die moet je sowieso met een korreltje zout nemen omdat die gasten er bij gebaat zijn om in de markt te zitten. Net zoals Marc Faber overigens propageert om in emerging markets te zitten als bestuurslid van een van zijn chinafunds.

De enige reden dat de beurzen zo hard stijgen is omdat de belegger denkt dat de overheden niet zullen defaulten. Maarja wie is er aan het eind bereid om een land te redden van de ondergang als we in een superlatief van de fase too big to bailout aankomen. Imo is de groei inderdaad niet duurzaam als je het schetst tegen het new-era thinking zoals SeLang het noemt.
Greece
pi_80737360
quote:
Op maandag 26 april 2010 17:52 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
volgens mij zitten er wat foutjes in het artikel op FD

dacht niet dat een slordige 100x de winst wordt afgetikt.

overigens is het wel zo dat het huidige Nielsen een veel en veel beter geleid bedrijf is dan het oude VNU
Zou best kunnen, maar aan de andere kant zouden de huidige eigenaren geen beursgang plannen als men niet overtuigd is dat men de hoofdprijs gaat vangen. En verhalen als deze kenmerken meestal dat aandelen vrij overgewaardeerd zijn, iets dat natuurlijk los staat van de kwaliteiten van het bedrijf zelf.
  maandag 26 april 2010 @ 19:53:34 #72
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_80738989
Wie long heeft gezeten heeft gelijk gekregen.
The End Times are wild
pi_80742486
quote:
Treasury May Begin Selling Citigroup Shares Today, Filing Shows April 26 (Bloomberg) -- The U.S. Treasury Department may start selling its 7.7 billion Citigroup Inc. shares as soon as today, in the biggest step since December to wean the bailed-out bank off government support.

The Treasury has initially granted underwriter Morgan Stanley authorization to sell 1.5 billion of the shares, New York-based Citigroup said today in a registration statement filed with securities regulators. The filing allows Treasury to begin selling immediately, said two people with knowledge of the matter, who declined to be identified because they weren’t authorized to comment beyond the public statements.
Goede zet van treasury nu ze die rotzooi kunnen slijten voor een belachelijke marktwaarde.
Greece
pi_80753014
Maar ik was vandaag dus bij apg en heb het gevoel dat er veel capabele mensen werken. Paar leuke discussies gehad ove Griekenland en diverse bubbels(emerging markets). Ze hebben daar ook een intern hedge fund waar die gasten helemaal veel kennis van zaken hadden.
En ze hadden natuurlijk bloomberg terminals.

Komende tijd ga ik wegens drukte ivm studie wat minder posten.
pi_80753413
quote:
Op maandag 26 april 2010 19:15 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Zou best kunnen, maar aan de andere kant zouden de huidige eigenaren geen beursgang plannen als men niet overtuigd is dat men de hoofdprijs gaat vangen. En verhalen als deze kenmerken meestal dat aandelen vrij overgewaardeerd zijn, iets dat natuurlijk los staat van de kwaliteiten van het bedrijf zelf.
Dat ligt iets subtieler. Dit zijn geen speculaten. Die zien een bedrijf wat inefficient is, inzichzelf gekeerd, en bar slecht geleid. Ze kopen dat en poetsen het bedrijf op, wenden hun connecties aan om nieuwe klanten aan te boren, en vervolgens gaat het na een jaar of vijf de markt op. Daar is de financiering ook op afgestemd.

Dat is niet noodzakelijkerwijs afhankelijk van het niveau van de beurs. Het voordeel van de KKR's van deze wereld is niet de timing maar het gezonder maken van tenminste de bedrijfsprocessen, en het creeeren van syngergien. En me die centjes kopen ze weer een ander bedrijf waar een smetje op zit, dat ze dan weer wegpoetsen. Het is niet zozeer een timingkwestie, alhoewel ze in een klotesentiment hun stukjes natuurlijk niet kunnen slijten aan het publiek.

M.a.w.: ze zijn op zoek naar een relatief voordeel.
pi_80753769
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 02:06 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Dat is niet noodzakelijkerwijs afhankelijk van het niveau van de beurs. Het voordeel van de KKR's van deze wereld is niet de timing maar het gezonder maken van tenminste de bedrijfsprocessen, en het creeeren van syngergien.
Je zou ze haast de bacteriën van de commerciële wereld kunnen noemen.. sommige maken van een bak drijfmest helder drinkwater, andere nestelen zich in een bedrijf en zuigen er met onbetaalbare leningen alle reserves en winsten uit weg..

@Rejected: je hebt bij APG zeker niet het woord goud laten vallen he? Ik ben erg benieuwd hoe daar bij hun over gedacht wordt. Volgens mij is het bij de huidige generatie institutionele beleggingsprofs volledig uit beeld, enkele onconventionele types daargelaten.
pi_80753951
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 03:26 schreef dvr het volgende:

[..]

Je zou ze haast de bacteriën van de commerciële wereld kunnen noemen.. sommige maken van een bak drijfmest helder drinkwater, andere nestelen zich in een bedrijf en zuigen er met onbetaalbare leningen alle reserves en winsten uit weg..
of ze doen beide

Feit is dat de rol van dit door private equity bedrijven vaak onderschat wordt. Want ze schroeven niet alleen de leverage omhoog, maar bemoeien zich ook met de bedrijfsvoering. En dat laatste doen ze eigenlijk best goed. In het geval van Nielsen hebben ze uit hun eigen netwerk een aantal grote klanten binnengebracht waar Nielsen zelf waarschijnlijk niet bij had gekund. Ze hebben de VNU cultuur aardig omgegooid waardoor Nielsen er nu (ondanks de hoge schuldenlast) er als bedrijf in ieder geval een stuk beter voor staat.

Dus het is een beetje van beide.
pi_80754651
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 03:26 schreef dvr het volgende:

[..]
@Rejected: je hebt bij APG zeker niet het woord goud laten vallen he? Ik ben erg benieuwd hoe daar bij hun over gedacht wordt. Volgens mij is het bij de huidige generatie institutionele beleggingsprofs volledig uit beeld, enkele onconventionele types daargelaten.
Nee helaas. Achteraf wel dom omdat het wellicht een bubbel zou kunnen zijn. Maar ben ook niet op de commodity afdeling geweest.
Maar denk wel dat er een klein percentage in goud wordt geïnvesteerd, er zijn namelijk heel veel teams binnen het bedrijf en die hebben er allemaal toch een andere kijk op. Verder wordt er ook geïnvesteerd in muziekrechten en tolwegen etc. dan zal er ook wel in goud worden belegd.
  dinsdag 27 april 2010 @ 14:55:26 #79
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_80767546
Mehernosh Engineer, a credit strategist at BNP Paribas SA in London, wrote in a report today. “The market has been in a show-me-the-money mode for well over three months and the lack of guidance is slowly and steadily sowing the seeds of a double-dip.”

http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601087&sid=azK1LuSMWGRs&pos=1

En de beren beginnen weer wakker te worden uit een extra lange winterslaap.
The more debt, the better
pi_80767958
Rente in Portugal loopt flink op vandaag ; 5.43% op 10 jaar

Een uur later ; 5.53%

[ Bericht 22% gewijzigd door RobertKunath op 27-04-2010 16:24:18 ]
pi_80773951
Verlies flink opgelopen laatste minuten , 2.3% voor de aex lager. Griekenland junk status en Portugal afgewaardeerd
  dinsdag 27 april 2010 @ 17:42:00 #82
279105 luckyb1rd
Hmmm lekker hmmm
pi_80774066
*rent naar de goudhandelaar
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 27 april 2010 @ 17:43:55 #83
862 Arcee
Look closer
pi_80774131
TomTom geeft winst van gisteren weer bijna helemaal weg.:')
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_80774509
Griekenland is net door S&P afgewaardeeerd naar "Junk", aldus BNR... Probeer nog andere bronnen te vinden
  dinsdag 27 april 2010 @ 18:01:12 #85
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_80774716
De langverwachte crash? Wel kut dat ik naast mijn putjes nog wat aandelen heb (65% cash gelukkig).
pi_80774757
En de dag kleurt rood... alleen m'n Goldman Sachs puts doen het alleraardigst.
pi_80774981
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 17:55 schreef RvLaak het volgende:
Griekenland is net door S&P afgewaardeeerd naar "Junk", aldus BNR... Probeer nog andere bronnen te vinden
Bronnetje gevonden: http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601087&sid=aDdX7eq8WkZM&pos=2
  dinsdag 27 april 2010 @ 18:21:38 #89
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_80775407
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 18:02 schreef Dalliance het volgende:
En de dag kleurt rood... alleen m'n Goldman Sachs puts doen het alleraardigst.
Ik heb net sinds paar dagen alles even in shell zitten die is wel leuk als groene tussen
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_80775951
Godver, wat is er gebeurt vandaag zeg?
CAC zelfs bijna -4%. Dat zijn rake klappen.
pi_80776006
Ah Portugal is next
  dinsdag 27 april 2010 @ 18:41:59 #92
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_80776070
Ik ben wel benieuwd of er morgen weer leven in Galapagos komt, er was vandaag immers een aandeelhoudersvergadering. Ze staan al ruim 4% in de min...
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 27 april 2010 @ 18:47:31 #93
862 Arcee
Look closer
pi_80776261
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 18:38 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Godver, wat is er gebeurt vandaag zeg?
CAC zelfs bijna -4%. Dat zijn rake klappen.
Ach, binnen een week weer nieuwe highs.
pi_80776320
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 18:47 schreef Arcee het volgende:

[..]

ligt eraan wat S&P gaat doen met Portugal... Lager dan 'junk' voor Griekenland kan toch niet?
  dinsdag 27 april 2010 @ 18:52:10 #95
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_80776437
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 18:49 schreef RvLaak het volgende:

[..]

ligt eraan wat S&P gaat doen met Portugal... Lager dan 'junk' voor Griekenland kan toch niet?
Lager is vast een faillissement.
pi_80776466
Indien het bailoutplan er doorheen gedrukt wordt dan is het new-era thinking grenzeloos. De komende weken gaan echt van kritisch belang zijn voor het gedrag van de beurzen voor de rest van het jaar.

Btw, check het koersverloop van het laatste half uur van de dag voor bijna alle fondsen. Lang leve bottrading
Greece
pi_80776479
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 18:47 schreef Arcee het volgende:

[..]

Dat zou mij niet verbazen

Deze daling is in vergelijking met de stijging niet zo groot, lijkt meer dat we zitten in een consolidatie patroon zijwaarts op dit moment, en nu zitten we bij de onderkant van dit patroon, dus dan moeten we weer terug omhoog gaan naar de top van de range of nieuwe highs
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 27 april 2010 @ 18:57:49 #98
862 Arcee
Look closer
pi_80776664
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 18:49 schreef RvLaak het volgende:
quote:
http://en.wikipedia.org/wiki/Credit_rating

The Standard & Poor's rating scale is as follows, from excellent to poor: AAA, AA+, AA, AA-, A+, A, A-, BBB+, BBB, BBB-, BB+, BB, BB-, B+, B, B-, CCC+, CCC, CCC-, CC, C, D. Anything lower than a BBB- rating is considered a speculative or junk bond
quote:
The ratings agency lowered the long-term sovereign credit rating on Greece to BB+ from BBB+.
Het kan dus lager, maar dan wordt het alleen maar meer junk dus.

Trouwens, Portugal:
quote:
It cut the rating by two notches to A-minus, or four notches above speculative, or "junk" status.
pi_80777166
Nou, dat Griekse nieuws heeft wel invloed zeg!
  dinsdag 27 april 2010 @ 19:13:46 #100
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_80777296
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 18:52 schreef Mendeljev het volgende:

Btw, check het koersverloop van het laatste half uur van de dag voor bijna alle fondsen. Lang leve bottrading
Had ik niet bij stilgestaan
pi_80777845
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 18:57 schreef Arcee het volgende:

[..]

[..]

[..]

Het kan dus lager, maar dan wordt het alleen maar meer junk dus.

Trouwens, Portugal:
[..]

Sweet, dank voor de info...
pi_80777935
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 19:28 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Sweet, dank voor de info...
waarom sweet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: