abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80961383
quote:
Op maandag 3 mei 2010 11:13 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Twee vingers in de neus Fruit.
De eindbaas wel, overigens, maar dat is gewoonweg zielig.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_80961452
quote:
Op maandag 3 mei 2010 11:13 schreef Pheno het volgende:

[..]

Wat bevestigen ze?
Dat we te verwend zijn geworden. Jullie vinden DS waarschijnlijk frustrerend moeilijk. Het is moeilijker dan de gemiddelde game van tegenwoordig ja. Probleem is: Meeste games van tegenwoordig zijn gemakkelijk. Maar DS is nog steeds goed te doen.
  maandag 3 mei 2010 @ 11:18:08 #253
37885 BlackSheep
Supermellowman
pi_80961497
quote:
Op maandag 3 mei 2010 11:11 schreef Koko_Banana het volgende:
Die 2 reacties bevestigen het dus...
Je hebt wel een punt hoor. Games van vroeger zijn minstens even moeilijk en waarschijnlijk zelfs moeilijker ja. Die games van toen zijn over het algemeen wel een stuk korter. Neem nou Ghouls & Ghosts. Dat spel is vele malen moeilijker dan DS, maar totaal niet vergelijkbaar qua scale. Een dergelijke moeilijkheidsgraad past gewoonweg niet meer bij de huidige generatie games. Enorme production values en meedogenloze gameplay zijn niet verenigbaar

Gamen als entertainment is mainstream geworden, met daarbij horende budgetten. Om al die kosten terug te kunnen verdienen moet een spel op zijn minst een deel van de mainstream-gamers aanspreken, wat dus betekent dat het spel zelf ook moet voldoen aan de voorkeuren van die doelgroep.
Conquering myself until I see another hurdle approaching. Say you can, say you will!
pi_80961560
quote:
Op maandag 3 mei 2010 11:16 schreef Koko_Banana het volgende:

[..]

Dat we te verwend zijn geworden. Jullie vinden DS waarschijnlijk frustrerend moeilijk. Het is moeilijker dan de gemiddelde game van tegenwoordig ja. Probleem is: Meeste games van tegenwoordig zijn gemakkelijk. Maar DS is nog steeds goed te doen.
Het is te doen, maar anders dan andere games. Dat is wennen ja. Maar wat dat met 'vroegere' pc games te maken heeft ontgaat me volledig Er zijn altijd lastigere games geweest, DS is van de huidige generatie.
pi_80961562
quote:
Op maandag 3 mei 2010 11:18 schreef BlackSheep het volgende:

[..]

Je hebt wel een punt hoor. Games van vroeger zijn minstens even moeilijk en waarschijnlijk zelfs moeilijker ja. Die games van toen zijn over het algemeen wel een stuk korter. Neem nou Ghouls & Ghosts. Dat spel is vele malen moeilijker dan DS, maar totaal niet vergelijkbaar qua scale. Een dergelijke moeilijkheidsgraad past gewoonweg niet meer bij de huidige generatie games. Enorme production values en meedogenloze gameplay zijn niet verenigbaar
Inderdaad wat jij zegt. Jammer dat ze niet meer zo'n moeilijkheidsgraad maken, sommige games op "hard" zijn amper "hard".
  maandag 3 mei 2010 @ 11:21:50 #256
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_80961607
Demon's Souls wordt ook wel kunstmatig moeilijk gemaakt door je gewoonweg te straffen als je doodgaat (souls afpakken). Er zijn maar weinig games die dat doen...
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_80961614
quote:
Op maandag 3 mei 2010 11:20 schreef Pheno het volgende:

[..]

Het is te doen, maar anders dan andere games. Dat is wennen ja. Maar wat dat met 'vroegere' pc games te maken heeft ontgaat me volledig Er zijn altijd lastigere games geweest, DS is van de huidige generatie.
En? Mag je de generaties niet met elkaar vergelijken dan?

Ik herinner mij niet zo'n gouden regel.

Zoveel verschil is er nou ook weer niet. Deze generaties spelcomputers is gewoon de vorige generatie, maar met betere graphics en meer verfijnde gameplay.
pi_80961627
quote:
Op maandag 3 mei 2010 11:18 schreef BlackSheep het volgende:
Enorme production values en meedogenloze gameplay zijn niet verenigbaar
De verkoopcijfers van Demon Souls waren volgens mij prima. Niet iedereen wil een GoWIII waar je met buttonbashing het al uitspeelt
  maandag 3 mei 2010 @ 11:22:48 #259
111656 Poit
12-08-12
pi_80961639
quote:
Op maandag 3 mei 2010 11:16 schreef Koko_Banana het volgende:

[..]

Knap staaltje appels met peren vergelijken. Welk oude PC game kan zich vergelijken met de third person manier van gamen die DS hanteert?
In zijn genre is DS gewoon een van de moeilijkste games, al dan niet de moeilijkste game die er is.
Op donderdag 14 juni 2012 15:25 schreef Rossdale het volgende:
Ik vind je meer een met testosteron gevulde teddybeer :D
pi_80961696
quote:
Op maandag 3 mei 2010 11:22 schreef Koko_Banana het volgende:

[..]

En? Mag je de generaties niet met elkaar vergelijken dan?

Ik herinner mij niet zo'n gouden regel.

Zoveel verschil is er nou ook weer niet. Deze generaties spelcomputers is gewoon de vorige generatie, maar met betere graphics en meer verfijnde gameplay.
Ik vergelijk toch, dat er in elke generatie moeilijkere games zijn? Je moet gewoon voorzichtiger spelen, een kamer inrennen a la <insert standard shooter> is je dood.
  maandag 3 mei 2010 @ 11:25:26 #261
37885 BlackSheep
Supermellowman
pi_80961726
quote:
Op maandag 3 mei 2010 11:22 schreef Pheno het volgende:

[..]

De verkoopcijfers van Demon Souls waren volgens mij prima. Niet iedereen wil een GoWIII waar je met buttonbashing het al uitspeelt
Juist, en dan komen we weer op het punt uit dat Demon's Souls dus verre van meedogenloos is

Met meedogenloos bedoel ik een spel waar je 3 levens hebt, je geen enkele keer geraakt mag worden en waar je helemaal opnieuw moet beginnen wanneer je geen levens meer over hebt. Demon's Souls is in deze generatie een uitschieter qua moeilijkheidsgraad, maar op geen enkele manier meedogenloos.

Je raakt dan wel al je souls kwijt (als je ze niet terug weet te krijgen), maar verder blijft je character in tact. Je moet hooguit de stage opnieuw uitspelen. Je ergste straf is stilstand, waar het vroeger achteruitgang was omdat je helemaal opnieuw moest beginnen.
Conquering myself until I see another hurdle approaching. Say you can, say you will!
pi_80961747
quote:
Op maandag 3 mei 2010 11:22 schreef Poit het volgende:

[..]

Knap staaltje appels met peren vergelijken. Welk oude PC game kan zich vergelijken met de third person manier van gamen die DS hanteert?
In zijn genre is DS gewoon een van de moeilijkste games, al dan niet de moeilijkste game die er is.
...

Ik heb het over de moeilijkheidsgraad in het algemeen. Ik zeg niks over genres.
pi_80961759
Koko Lamme kut-troll

Je vergelijking slaat als een bezem op een paar tieten. Een miljoenenproductie vergelijken met een random slecht geprogrammeerde bout-game uit het dos-tijdperk en daarmee de volledige meta-ontwikkelingen binnen de industrie van de afgelopen 3 decennia wegcijferen ==

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-05-2010 11:27:31 ]
pi_80961779
Ik heb me prima vermaakt (en nog steeds) met het spel, maar het is frustrerend als je eens niet oplet en een gat in de vloer volledig over het hoofd ziet omdat het zo donker is Dat noem ik frustrerend. Net zo frustrerend G&G was, daar mocht je ook weer opnieuw beginnen.

Van mij mag het vaker hoor, want bijvoorbeeld FF XIII was qua savepoints gewoonweg belachelijk, om maar eens een recent spel te noemen
  maandag 3 mei 2010 @ 11:29:40 #265
37885 BlackSheep
Supermellowman
pi_80961863
quote:
Op maandag 3 mei 2010 11:26 schreef SuperFruitig het volgende:
Koko Lamme kut-troll

Je vergelijking slaat als een bezem op een paar tieten. Een miljoenenproductie vergelijken met een random slecht geprogrammeerde bout-game uit het dos-tijdperk en daarmee de volledige meta-ontwikkelingen binnen de industrie van de afgelopen 3 decennia wegcijferen ==
Dat je het niet met elkaar moet vergelijken ben ik het met je eens. Echter leidt een dergelijke vergelijking wel tot de conclusie dat games van vroeger over het algemeen moeilijker waren om uit te spelen.

En dat is niet iets waar men over op zou moeten scheppen (het vroegah-syndroom). Ik ben blij dat games tegenwoordig een stuk gestroomlijnder zijn. Stel dat ik in die tijd een gamer was geweest die iedere maand moest kiezen welke game hij zou gaan kopen. Dan voel je je behoorlijk bekocht als je een spel koopt dat onmogelijk is om uit te spelen.
pi_80961872
quote:
Op maandag 3 mei 2010 11:26 schreef SuperFruitig het volgende:
Koko Lamme kut-troll

Lamme kut-troll? Jouw argumenten slaan juist nergens op. Sorry dat ik de moeilijkheidsgraad van DS overroepen vind, ik kan er ook niets aan doen dat jij blijkbaar pas bent begonnen met gamen.

Trouwens, vroeger waren games gewoon moeilijker en dat was niet altijd omdat ze "slecht" geprogrammeerd waren.

Ooit eens de 7th Saga gespeeld? Verre van slecht geprogrammeerd. En retemoeilijk.
pi_80961890
quote:
Op maandag 3 mei 2010 11:25 schreef BlackSheep het volgende:

[..]

Juist, en dan komen we weer op het punt uit dat Demon's Souls dus verre van meedogenloos is

Met meedogenloos bedoel ik een spel waar je 3 levens hebt, je geen enkele keer geraakt mag worden en waar je helemaal opnieuw moet beginnen wanneer je geen levens meer over hebt. Demon's Souls is in deze generatie een uitschieter qua moeilijkheidsgraad, maar op geen enkele manier meedogenloos.

Je raakt dan wel al je souls kwijt (als je ze niet terug weet te krijgen), maar verder blijft je character in tact. Je moet hooguit de stage opnieuw uitspelen. Je ergste straf is stilstand, waar het vroeger achteruitgang was omdat je helemaal opnieuw moest beginnen.
Zoveel spellen hadden dat geheel niet, ik vind het altijd leuk dat iedereen G&G aanhaalt, maar daarna is het ook stil. Maar goed, ik game voor mijn plezier, niet voor zelfkastijding.
  maandag 3 mei 2010 @ 11:35:53 #268
37885 BlackSheep
Supermellowman
pi_80962049
quote:
Op maandag 3 mei 2010 11:30 schreef Pheno het volgende:

[..]

Zoveel spellen hadden dat geheel niet, ik vind het altijd leuk dat iedereen G&G aanhaalt, maar daarna is het ook stil. Maar goed, ik game voor mijn plezier, niet voor zelfkastijding.
Precies. Gamen heeft een behoorlijke ontwikkeling doorgemaakt. Waar gamen vroeger gelijkstond aan korte levels met trial and error-gameplay is het nu een volwaardig medium voor het vertellen van een verhaal. Maar vroeger had je weinig anders als zelfkastijding om je plezier uit te halen, alleen wist de gamer van toen niet beter.

Oh en G&G is gewoon een herkenbaar voorbeeld, in principe voldoet iedere game die je helemaal opnieuw laat beginnen als je levens op zijn.
  maandag 3 mei 2010 @ 11:37:02 #269
111656 Poit
12-08-12
pi_80962080
quote:
Op maandag 3 mei 2010 11:26 schreef Koko_Banana het volgende:

[..]

...

Ik heb het over de moeilijkheidsgraad in het algemeen. Ik zeg niks over genres.
Die twee zijn toch onlosmakelijk met elkaar verbonden.. Je kan een topdown shooter toch niet vergelijken met een third person game
Dat is net zoiets zeggen dat mountainbiken moeilijker is dan wielrennen. Je zit toch allebei op de fiets?
  maandag 3 mei 2010 @ 11:37:24 #270
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_80962094
quote:
Op maandag 3 mei 2010 11:30 schreef Pheno het volgende:

[..]

Dat is ook maar omdat ze dat op gamesites hebben gelezen inderdaad Verder waren games vroeger echt weer niet zo heel veel moeilijker hoor, je bent zelf ook gegroeid als gamer. Je weet waar je moet kijken in een game. Hoe een game opgebouwd wordt. Het échte verschil is de mogelijkheid om je vorderingen op te slaan waardoor het makkelijker lijkt. Maar hele stukken opnieuw doen wil niet zeggen dat een game moeilijker is (vind ik dan).

Je hebt deze en vorige generatie ook nog genoeg moeilijke games. Denk aan Viewtiful Joe, Ninja Gaiden en New Super Mario
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
  maandag 3 mei 2010 @ 11:39:01 #271
111656 Poit
12-08-12
pi_80962128
quote:
Op maandag 3 mei 2010 11:37 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Dat is ook maar omdat ze dat op gamesites hebben gelezen inderdaad Verder waren games vroeger echt weer niet zo heel veel moeilijker hoor, je bent zelf ook gegroeid als gamer. Je weet waar je moet kijken in een game. Hoe een game opgebouwd wordt. Het échte verschil is de mogelijkheid om je vorderingen op te slaan waardoor het makkelijker lijkt. Maar hele stukken opnieuw doen wil niet zeggen dat een game moeilijker is (vind ik dan).

Je hebt deze en vorige generatie ook nog genoeg moeilijke games. Denk aan Viewtiful Joe, Ninja Gaiden en New Super Mario
Ik heb Dangerous Dave ook nooit uitgespeeld
pi_80962140
quote:
Op maandag 3 mei 2010 11:37 schreef Poit het volgende:

[..]

Die twee zijn toch onlosmakelijk met elkaar verbonden.. Je kan een topdown shooter toch niet vergelijken met een third person game
Dat is net zoiets zeggen dat mountainbiken moeilijker is dan wielrennen. Je zit toch allebei op de fiets?
Dus als ik zeg: Doom is moeilijker dan Gran Turismo 4

Dan slaat dat nergens op? Oké 2 totaal verschillende spellen maar ik zeg gewoon wat over de moeilijkheidsgraad. Meer niet.
  maandag 3 mei 2010 @ 11:40:59 #273
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_80962189
quote:
Op maandag 3 mei 2010 11:39 schreef Koko_Banana het volgende:

[..]

Dan slaat dat nergens op?
Nee. Je begint het te begrijpen.

Tiger Woods: voetbal is moeilijker dan golf
Arjan Robben: golf is moeilijker dan voetbal
Marco van Basten: het is allebei simpel
  maandag 3 mei 2010 @ 11:41:09 #274
111656 Poit
12-08-12
pi_80962194
quote:
Op maandag 3 mei 2010 11:39 schreef Koko_Banana het volgende:

[..]

Dan slaat dat nergens op? Oké 2 totaal verschillende spellen maar ik zeg gewoon wat over de moeilijkheidsgraad. Meer niet.
Dat slaat inderdaad nergens op.. Als je zegt dat MegaMan moeilijker is dan Contra dan heb je wat mij betreft een geldige vergelijking.
  maandag 3 mei 2010 @ 11:41:17 #275
37885 BlackSheep
Supermellowman
pi_80962199
quote:
Op maandag 3 mei 2010 11:37 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Maar hele stukken opnieuw doen wil niet zeggen dat een game moeilijker is (vind ik dan).
Daar maak je wel een heel goed punt Er dient inderdaad een onderscheid gemaakt te worden tussen moeilijkheidsgraad en de consequentie van 'falen' in het spel. Een game wordt vanzelf onspeelbaar als iedere fout dusdanig bestraft wordt dat je van vooraf aan moet beginnen. Een hele moeilijke game zonder het risico dat je je voortgang kwijtraakt is echter het andere uiterste.

Games van vroeger bevinden zich meer richting het afstraffen van kleine foutjes, waar de huidige generatie kiest voor een mildere vorm van consequenties verbinden aan je falen

Demon's Souls is voor mij de perfecte balans tussen die twee, het is best pittig en weet je ook genoeg te prikkelen om geconcentreerd te spelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')