De eindbaas wel, overigens, maar dat is gewoonweg zielig.quote:
Dat we te verwend zijn geworden. Jullie vinden DS waarschijnlijk frustrerend moeilijk. Het is moeilijker dan de gemiddelde game van tegenwoordig ja. Probleem is: Meeste games van tegenwoordig zijn gemakkelijk. Maar DS is nog steeds goed te doen.quote:
Je hebt wel een punt hoor. Games van vroeger zijn minstens even moeilijk en waarschijnlijk zelfs moeilijker ja. Die games van toen zijn over het algemeen wel een stuk korter. Neem nou Ghouls & Ghosts. Dat spel is vele malen moeilijker dan DS, maar totaal niet vergelijkbaar qua scale. Een dergelijke moeilijkheidsgraad past gewoonweg niet meer bij de huidige generatie games. Enorme production values en meedogenloze gameplay zijn niet verenigbaarquote:Op maandag 3 mei 2010 11:11 schreef Koko_Banana het volgende:
Die 2 reacties bevestigen het dus...
Het is te doen, maar anders dan andere games. Dat is wennen ja. Maar wat dat met 'vroegere' pc games te maken heeft ontgaat me volledigquote:Op maandag 3 mei 2010 11:16 schreef Koko_Banana het volgende:
[..]
Dat we te verwend zijn geworden. Jullie vinden DS waarschijnlijk frustrerend moeilijk. Het is moeilijker dan de gemiddelde game van tegenwoordig ja. Probleem is: Meeste games van tegenwoordig zijn gemakkelijk. Maar DS is nog steeds goed te doen.
Inderdaad wat jij zegt. Jammer dat ze niet meer zo'n moeilijkheidsgraad maken, sommige games op "hard" zijn amper "hard".quote:Op maandag 3 mei 2010 11:18 schreef BlackSheep het volgende:
[..]
Je hebt wel een punt hoor. Games van vroeger zijn minstens even moeilijk en waarschijnlijk zelfs moeilijker ja. Die games van toen zijn over het algemeen wel een stuk korter. Neem nou Ghouls & Ghosts. Dat spel is vele malen moeilijker dan DS, maar totaal niet vergelijkbaar qua scale. Een dergelijke moeilijkheidsgraad past gewoonweg niet meer bij de huidige generatie games. Enorme production values en meedogenloze gameplay zijn niet verenigbaar
En? Mag je de generaties niet met elkaar vergelijken dan?quote:Op maandag 3 mei 2010 11:20 schreef Pheno het volgende:
[..]
Het is te doen, maar anders dan andere games. Dat is wennen ja. Maar wat dat met 'vroegere' pc games te maken heeft ontgaat me volledigEr zijn altijd lastigere games geweest, DS is van de huidige generatie.
De verkoopcijfers van Demon Souls waren volgens mij prima. Niet iedereen wil een GoWIII waar je met buttonbashing het al uitspeeltquote:Op maandag 3 mei 2010 11:18 schreef BlackSheep het volgende:
Enorme production values en meedogenloze gameplay zijn niet verenigbaar
Knap staaltje appels met peren vergelijken. Welk oude PC game kan zich vergelijken met de third person manier van gamen die DS hanteert?quote:Op maandag 3 mei 2010 11:16 schreef Koko_Banana het volgende:
[..]
Dat we te verwend zijn geworden. Jullie vinden DS waarschijnlijk frustrerend moeilijk. Het is moeilijker dan de gemiddelde game van tegenwoordig ja. Probleem is: Meeste games van tegenwoordig zijn gemakkelijk. Maar DS is nog steeds goed te doen.
Ik vergelijk toch, dat er in elke generatie moeilijkere games zijn? Je moet gewoon voorzichtiger spelen, een kamer inrennen a la <insert standard shooter> is je dood.quote:Op maandag 3 mei 2010 11:22 schreef Koko_Banana het volgende:
[..]
En? Mag je de generaties niet met elkaar vergelijken dan?
Ik herinner mij niet zo'n gouden regel.
Zoveel verschil is er nou ook weer niet. Deze generaties spelcomputers is gewoon de vorige generatie, maar met betere graphics en meer verfijnde gameplay.
Juist, en dan komen we weer op het punt uit dat Demon's Souls dus verre van meedogenloos isquote:Op maandag 3 mei 2010 11:22 schreef Pheno het volgende:
[..]
De verkoopcijfers van Demon Souls waren volgens mij prima. Niet iedereen wil een GoWIII waar je met buttonbashing het al uitspeelt
...quote:Op maandag 3 mei 2010 11:22 schreef Poit het volgende:
[..]
Knap staaltje appels met peren vergelijken. Welk oude PC game kan zich vergelijken met de third person manier van gamen die DS hanteert?
In zijn genre is DS gewoon een van de moeilijkste games, al dan niet de moeilijkste game die er is.
Dat je het niet met elkaar moet vergelijken ben ik het met je eens. Echter leidt een dergelijke vergelijking wel tot de conclusie dat games van vroeger over het algemeen moeilijker waren om uit te spelen.quote:Op maandag 3 mei 2010 11:26 schreef SuperFruitig het volgende:
KokoLamme kut-troll
Je vergelijking slaat als een bezem op een paar tieten. Een miljoenenproductie vergelijken met een random slecht geprogrammeerde bout-game uit het dos-tijdperk en daarmee de volledige meta-ontwikkelingen binnen de industrie van de afgelopen 3 decennia wegcijferen ==
Lamme kut-troll? Jouw argumenten slaan juist nergens op. Sorry dat ik de moeilijkheidsgraad van DS overroepen vind, ik kan er ook niets aan doen dat jij blijkbaar pas bent begonnen met gamen.quote:Op maandag 3 mei 2010 11:26 schreef SuperFruitig het volgende:
KokoLamme kut-troll
Je vergelijking slaat als een bezem op een paar tieten. Een miljoenenproductie vergelijken met een random slecht geprogrammeerde bout-game uit het dos-tijdperk en daarmee de volledige meta-ontwikkelingen binnen de industrie van de afgelopen 3 decennia wegcijferen ==
Zoveel spellen hadden dat geheel niet, ik vind het altijd leuk dat iedereen G&G aanhaalt, maar daarna is het ook stil. Maar goed, ik game voor mijn plezier, niet voor zelfkastijding.quote:Op maandag 3 mei 2010 11:25 schreef BlackSheep het volgende:
[..]
Juist, en dan komen we weer op het punt uit dat Demon's Souls dus verre van meedogenloos is
Met meedogenloos bedoel ik een spel waar je 3 levens hebt, je geen enkele keer geraakt mag worden en waar je helemaal opnieuw moet beginnen wanneer je geen levens meer over hebt. Demon's Souls is in deze generatie een uitschieter qua moeilijkheidsgraad, maar op geen enkele manier meedogenloos.
Je raakt dan wel al je souls kwijt (als je ze niet terug weet te krijgen), maar verder blijft je character in tact. Je moet hooguit de stage opnieuw uitspelen. Je ergste straf is stilstand, waar het vroeger achteruitgang was omdat je helemaal opnieuw moest beginnen.
Precies. Gamen heeft een behoorlijke ontwikkeling doorgemaakt. Waar gamen vroeger gelijkstond aan korte levels met trial and error-gameplay is het nu een volwaardig medium voor het vertellen van een verhaal. Maar vroeger had je weinig anders als zelfkastijding om je plezier uit te halen, alleen wist de gamer van toen niet beter.quote:Op maandag 3 mei 2010 11:30 schreef Pheno het volgende:
[..]
Zoveel spellen hadden dat geheel niet, ik vind het altijd leuk dat iedereen G&G aanhaalt, maar daarna is het ook stil. Maar goed, ik game voor mijn plezier, niet voor zelfkastijding.
Die twee zijn toch onlosmakelijk met elkaar verbonden.. Je kan een topdown shooter toch niet vergelijken met een third person gamequote:Op maandag 3 mei 2010 11:26 schreef Koko_Banana het volgende:
[..]
...
Ik heb het over de moeilijkheidsgraad in het algemeen. Ik zeg niks over genres.
Dat is ook maar omdat ze dat op gamesites hebben gelezen inderdaadquote:Op maandag 3 mei 2010 11:30 schreef Pheno het volgende:
[..]
Zoveel spellen hadden dat geheel niet, ik vind het altijd leuk dat iedereen G&G aanhaalt, maar daarna is het ook stil. Maar goed, ik game voor mijn plezier, niet voor zelfkastijding.
Ik heb Dangerous Dave ook nooit uitgespeeldquote:Op maandag 3 mei 2010 11:37 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Dat is ook maar omdat ze dat op gamesites hebben gelezen inderdaadVerder waren games vroeger echt weer niet zo heel veel moeilijker hoor, je bent zelf ook gegroeid als gamer. Je weet waar je moet kijken in een game. Hoe een game opgebouwd wordt. Het échte verschil is de mogelijkheid om je vorderingen op te slaan waardoor het makkelijker lijkt. Maar hele stukken opnieuw doen wil niet zeggen dat een game moeilijker is (vind ik dan).
Je hebt deze en vorige generatie ook nog genoeg moeilijke games. Denk aan Viewtiful Joe, Ninja Gaiden en New Super Mario
Dus als ik zeg: Doom is moeilijker dan Gran Turismo 4quote:Op maandag 3 mei 2010 11:37 schreef Poit het volgende:
[..]
Die twee zijn toch onlosmakelijk met elkaar verbonden.. Je kan een topdown shooter toch niet vergelijken met een third person game![]()
Dat is net zoiets zeggen dat mountainbiken moeilijker is dan wielrennen. Je zit toch allebei op de fiets?
Nee. Je begint het te begrijpen.quote:Op maandag 3 mei 2010 11:39 schreef Koko_Banana het volgende:
[..]
Dus als ik zeg: Doom is moeilijker dan Gran Turismo 4
Dan slaat dat nergens op?
Dat slaat inderdaad nergens op.. Als je zegt dat MegaMan moeilijker is dan Contra dan heb je wat mij betreft een geldige vergelijking.quote:Op maandag 3 mei 2010 11:39 schreef Koko_Banana het volgende:
[..]
Dus als ik zeg: Doom is moeilijker dan Gran Turismo 4
Dan slaat dat nergens op? Oké 2 totaal verschillende spellen maar ik zeg gewoon wat over de moeilijkheidsgraad. Meer niet.
Daar maak je wel een heel goed puntquote:Op maandag 3 mei 2010 11:37 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Maar hele stukken opnieuw doen wil niet zeggen dat een game moeilijker is (vind ik dan).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |