abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 22 april 2010 @ 19:06:03 #1
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_80606617
Het is in het topic omtrent meets ( Voorstellen voor meetingtopics ) duidelijk geworden dat dit een hot item geworden is.
Er wordt ook met "lichte" frustratie gesproken over het soort commentaar en wat men verwacht maar niet krijgt.
Dat men niet genoeg heeft aan "wat een mooie foto's" maar meer wil.
Ook blijken de mods niet tijdig genoeg in te grijpen om fotocase's te redden.

Hoe kunnen we, als mods en als FOT'ers, dit aanpakken?

Ik snap dat er geen pasklaar antwoord is, maar ik denk wel dat er goede ideeen naar boven kunnen komen waar we allemaal wat aan hebben en wat mee kunnen doen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_80607597
Ik had m'n reactie eigenlijk is het Meetingtopics-topic geplaatst, maar ik zal hem nu hier maar neergooien.
quote:
Op donderdag 22 april 2010 10:40 schreef Kremers het volgende:
Verplicht reageren is ook lastig, omdat je dan geforceerde uitspraken gaat krijgen (mooie foto!) o.i.d. Dan moet gaan via een natuurlijk proces, waarbij mensen van elkaar verwachten dat er gereageerd gaat worden en dat mensen zich ook geroepen voelen om te reageren, zonder dat ze daarbij de drk van moeten ervaren. Dat is alleen ontzettend moeilijk om te realiseren denk ik..
't Is precies wat je zegt: het zou een natuurlijk proces moeten zijn. Dat kan met behulp van regels (die stellen dat er verplicht gereageerd moet worden op de vorige X foto's) überhaupt nooit gerealiseerd worden natuurlijk, maar dat moet gewoon vanuit de users zelf komen.

Eigenlijk is het enige topic waarin nog enigszins gereageerd wordt het 'Beoordeel je voorganger...'-topic, maar zelfs in die reeks is het commentaar vaak maar magertjes. Door sommigen wordt er wat uitgebreider en serieuzer gereageerd, maar een veel grotere groep houdt het bij erg summier commentaar.

Iets wat overigens ook erg demotiverend werkt is het feit dat je zelf vaak slecht commentaar terugkrijgt, terwijl je zelf juist net uitgebreid commentaar op een ander hebt geleverd. Niet zo prettig natuurlijk, aangezien het geven van goed en uitgebreid commentaar op andermans foto's op die manier allesbehalve beloond wordt...
  donderdag 22 april 2010 @ 19:42:00 #3
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_80607829
quote:
Op donderdag 22 april 2010 19:17 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Het punt is natuurlijk dat er soms wel erg strenge normen over fotos gehaald worden. Als iemand van 16 met zijn MyFirstCamera trots zijn fotos komt laten zien zie ik nog steeds reacties langskomen in de trant van 'bagger", "hou je horizon eens recht" en "de kleuren zijn ruk". Dat kan best genuanceerder. Mijn dochter van 13 heeft sinds kort haar eigen camera, en ze maakt (zonder enige vorm van inlezen) best aardige fotos. Maar zoals de reacties nu gaan, zal ik niet gauw zeggen dat ze ze maar eens hier moet gaan posten.

En wat betreft het tagje ben ik het eens met danny: het maakt geen bal uit wat je er aan hangt, als die fotos maar gepost worden. Wat voor de één een showcase is is voor een ander een testcase en andersom. In de reacties maakt het alleen maar verschil voor de vaste hap van FOT, en zelfs die schieten nog wel eens door.
ja ben ik t ook mee eens maar had dat toen ook geroepen... En nu maat t tagje ineens niet meer uit...
Hoop bullcrap dus wat hier de afgelopen 2 jaar geroepen is? is nu opeens wel alles goed als showcase...

ik vindt t prima hoor, maar alleen een beetje jammer dat dat niet vanaf het begin is geweest dan...
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
  donderdag 22 april 2010 @ 19:43:14 #4
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_80607866
quote:
Op donderdag 22 april 2010 19:35 schreef Omniej het volgende:
Ik had m'n reactie eigenlijk is het Meetingtopics-topic geplaatst, maar ik zal hem nu hier maar neergooien.
[..]

't Is precies wat je zegt: het zou een natuurlijk proces moeten zijn. Dat kan met behulp van regels (die stellen dat er verplicht gereageerd moet worden op de vorige X foto's) überhaupt nooit gerealiseerd worden natuurlijk, maar dat moet gewoon vanuit de users zelf komen.

Eigenlijk is het enige topic waarin nog enigszins gereageerd wordt het 'Beoordeel je voorganger...'-topic, maar zelfs in die reeks is het commentaar vaak maar magertjes. Door sommigen wordt er wat uitgebreider en serieuzer gereageerd, maar een veel grotere groep houdt het bij erg summier commentaar.

Iets wat overigens ook erg demotiverend werkt is het feit dat je zelf vaak slecht commentaar terugkrijgt, terwijl je zelf juist net uitgebreid commentaar op een ander hebt geleverd. Niet zo prettig natuurlijk, aangezien het geven van goed en uitgebreid commentaar op andermans foto's op die manier allesbehalve beloond wordt...
hier zie je ook dat als je verplicht moet reageren zeggen ze gewoon; ik zou hem anders croppen... Soort veredelde TVP
  donderdag 22 april 2010 @ 19:43:30 #5
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_80607873
pff t gaat allemaal niet vandaag...
pi_80611806
Ik denk dat het voor veel mensen ook lastig is om inhoudelijk te reageren, omdat een 'mooie foto' vaak een kwestie van gevoel is. Het is heel lastig om onder woorden te brengen waarom hij mooi is, of wat er wel of niet goed aan is (behalve de obvious dingen)...

Er is denk ik maar een kleine groep hier die inhoudelijk goed commentaar kan geven, terwijl de meesten het wel willen krijgen.... en daarmee heb je dus een scheve verhouding

Wat betreft de reacties hierboven: ik vind niet dat alles zomaar het tagje 'showcase' moet krijgen, hoe goedbedoeld ook. Dat je je foto's laat zien is hartstikke leuk, maar een showcase moet je wel waarmaken
  Admin donderdag 22 april 2010 @ 21:20:06 #7
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_80611829
quote:
Op donderdag 22 april 2010 19:03 schreef mrSPLIFFY het volgende:

ooohja gaan we zo beginnen lekkere houding

toen ik hier net kwam op fot was er altijd gezeik over tes/show case... deed je wat in een showcase kreeg je altijd gezeik,dat t niet goed genoeg was voor een showcase e.d
ik heb dat niet verzonnen hoor...
had deze reactie van je gemist. Ik had al niet het idee dat dat jouw post was. Ik doelde op degene die alleen dergelijke reacties plaatsen. Niets mis om te zeggen dat iets (nog) niet rijp is voor een showcase, maar dat moet natuurlijk wel onderbouwd worden. Liefst met tips ter verbetering.

Overigens moet ik wel zeggen dat het bv in het 'beoordeel de foto van je voorganger' soms erg moeilijk is een negatief -of verbeterpunt te noemen. Soms is een foto gewoon prima en kom ik qua 'minpunt' ook niet verder dan een nietszeggend 'het blijft rook met een kleurtje'.
Het is inderdaad zo dat verplichte reacties niet opschieten als je nietszeggend commentaar krijgt. Maar aan de andere kant is het wel weer zo dat commentaar van iemand die doorgaans zelf niet al te beste foto's schiet niet erg serieus wordt genomen, terwijl je toch echt geen begenadigd fotograaf hoeft te zijn om te kunnen zeggen wat je wel of niet mooi vindt aan een foto. Of je daar als fotograaf iets aan hebt is weer een heel ander verhaal.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 22 april 2010 @ 21:22:24 #8
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_80611949
quote:
Op donderdag 22 april 2010 21:19 schreef Xcalibur het volgende:
Ik denk dat het voor veel mensen ook lastig is om inhoudelijk te reageren, omdat een 'mooie foto' vaak een kwestie van gevoel is. Het is heel lastig om onder woorden te brengen waarom hij mooi is, of wat er wel of niet goed aan is (behalve de obvious dingen)...

Er is denk ik maar een kleine groep hier die inhoudelijk goed commentaar kan geven, terwijl de meesten het wel willen krijgen.... en daarmee heb je dus een scheve verhouding

Wat betreft de reacties hierboven: ik vind niet dat alles zomaar het tagje 'showcase' moet krijgen, hoe goedbedoeld ook. Dat je je foto's laat zien is hartstikke leuk, maar een showcase moet je wel waarmaken
Maar wie bepaald dan dat iets het predicaat showcase waard is?
Creer je dan juist een behoorlijke barriere die het nog moeilijker maakt voor beginnelingen om hun verzameling foto's te laten zien?
En wie bepaald dan wanneer ze "waardig" genoeg zijn om als vol aangezien te worden?
Want dat is het risico wat je gaat krijgen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_80612827
TVP
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  Admin donderdag 22 april 2010 @ 21:44:43 #10
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_80612998
quote:
Op donderdag 22 april 2010 21:22 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Creer je dan juist een behoorlijke barriere die het nog moeilijker maakt voor beginnelingen om hun verzameling foto's te laten zien?
En wie bepaald dan wanneer ze "waardig" genoeg zijn om als vol aangezien te worden?
Ik zou heel de 'showcase' eigenlijk laten voor wat het is. De term zegt min of meer vanuit de poster al 'dit heb ik gemaakt en wil ik je laten zien, en ik zou graag horen hoe goed ik ben'. Althans; zo komt het op mij over. Ik heb ook weleens een serie een showcase genoemd geloof ik, maar ik noem het liever een testcase omdat dat meteen duidelijk maakt dat ik open sta voor kritiek, suggesties en goedbedoelde adviezen.

Sommige dingen leg ik dan naast me neer omdat het nietszeggend commentaar is, zoals onlangs op GoT waar iemand reageerde met 'wat is dat voor lelijke bewerking?'. Dat is het soort reactie waar in principe niemand iets mee kan (waarom vind die persoon het lelijk? hoe had het beter gekund? etc.).
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  donderdag 22 april 2010 @ 22:17:05 #11
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_80614409
quote:
Op donderdag 22 april 2010 19:42 schreef mrSPLIFFY het volgende:

[..]

ja ben ik t ook mee eens maar had dat toen ook geroepen... En nu maat t tagje ineens niet meer uit...
Hoop bullcrap dus wat hier de afgelopen 2 jaar geroepen is? is nu opeens wel alles goed als showcase...

ik vindt t prima hoor, maar alleen een beetje jammer dat dat niet vanaf het begin is geweest dan...
Dat is mijn persoonlijke visie, niet die van FOT en/of de mods. En bovendien ben ik wel een vaste, maar ook een zeer onregelmatige gebruiker van FOT. Ik post soms eken niet mee, gewoon omdat ik geen zin heb.

En voor de rest: noem het voortschrijdend inzicht.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  FOK!fotograaf donderdag 22 april 2010 @ 22:27:22 #12
73911 ultra_ivo
pi_80614849
Het verschil tussen Showcase en Testcase is leuk voor onderwerpen die je over kunt doen, waar je met de feedback van een testcase dezelfde foto's kunt verbeteren. Fotografeer je evenementen, maak je reportages e.d. kun je niet teruggaan, de situatie komt niet terug.
Hetzelfde probleem bij de beoordeling. Te vaak maak ik mee dat er kritiek komt op zaken die de fotograaf niet in de hand heeft. Niet alles is naar de criteria van modelfotografie te beoordelen.
pi_80614955
quote:
Op donderdag 22 april 2010 21:22 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Ja, dat is lastig

Maar als je voor het eerst met je DSLR op stap bent geweest en alles in een topic pleurt is het nog geen showcase. Als iemand zegt dat het een showcase is, verwacht ik er heel wat van. In ieder geval dat het een weloverwogen keuze van een serie is, waarbij zorg is besteed aan de foto's, de serie en de presentatie.

Daarnaast komt er vaak genoeg een testcase (oid) voorbij, waarbij de TS minder zeker van zijn zaak is en zoekt naar tips en trucs. En natuurlijk de "gewone" toipcs waarbij iemand gewoon een stel foto's wil laten zien waarover hij tevreden is

Voor mijn gevoel is het onderscheid vrij helder, maar het heeft meer met de insteek van de TS te maken dan met de feitelijke kwaliteit van de foto's nu ik erover nadenk
  donderdag 22 april 2010 @ 22:31:21 #14
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_80614998
quote:
Op donderdag 22 april 2010 22:27 schreef ultra_ivo het volgende:
Het verschil tussen Showcase en Testcase is leuk voor onderwerpen die je over kunt doen, waar je met de feedback van een testcase dezelfde foto's kunt verbeteren. Fotografeer je evenementen, maak je reportages e.d. kun je niet teruggaan, de situatie komt niet terug.
Hetzelfde probleem bij de beoordeling. Te vaak maak ik mee dat er kritiek komt op zaken die de fotograaf niet in de hand heeft. Niet alles is naar de criteria van modelfotografie te beoordelen.
Waarom nu weer 'modelfotografie'? Dezelfde regels die daar gelden gelden ook voor het schieten van landschappen, of een macro-shot. En die komen hier veel vaker langs dan modelfotos.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_80615042
quote:
Op donderdag 22 april 2010 22:27 schreef ultra_ivo het volgende:
We waren tegelijkertijd

Wat je laatste punt betreft: kritiek op iets wat de fotograaf niet in de hand heeft kan wel degelijk goede kritiek zijn. Misschien kon je er bij die foto niets aan doen, maar het is wel nuttig om je van bewust te zijn voor de toekomst.
  donderdag 22 april 2010 @ 23:02:27 #16
150677 PKfotografie
www.fotobijbestellen.com
pi_80616273
quote:
Op donderdag 22 april 2010 22:32 schreef Xcalibur het volgende:

[..]

We waren tegelijkertijd

Wat je laatste punt betreft: kritiek op iets wat de fotograaf niet in de hand heeft kan wel degelijk goede kritiek zijn. Misschien kon je er bij die foto niets aan doen, maar het is wel nuttig om je van bewust te zijn voor de toekomst.
in die gevallen zou de uitleg erg fijn zijn hoe je met zo'n situatie om zou moeten gaan. en dan wel binnen het redelijke natuurlijk.

aan reacties van jammer van al die ruis.... heb je bv. niets.
foto's maken met een opzet flitser binnen op een onderwerp wat 40meter ver staat heeft geen zin.

een uitleg hoe je bv de ruis in de foto zou kunnen verminderen heeft meer zin.

het aangeven van de zwaktes van een foto heeft pas zin voor de fotograaf als je ook kan leren hoe het beter zou moeten.
  FOK!fotograaf donderdag 22 april 2010 @ 23:06:39 #17
73911 ultra_ivo
pi_80616442
quote:
Op donderdag 22 april 2010 23:02 schreef PKfotografie het volgende:

[..]

in die gevallen zou de uitleg erg fijn zijn hoe je met zo'n situatie om zou moeten gaan. en dan wel binnen het redelijke natuurlijk.

aan reacties van jammer van al die ruis.... heb je bv. niets.
foto's maken met een opzet flitser binnen op een onderwerp wat 40meter ver staat heeft geen zin.

een uitleg hoe je bv de ruis in de foto zou kunnen verminderen heeft meer zin.

het aangeven van de zwaktes van een foto heeft pas zin voor de fotograaf als je ook kan leren hoe het beter zou moeten.

Klopt. Een paar jaar geleden kreeg ik zo de tip om Noiseware te gebruiken. Dat zijn dan nuttige tips.
Verder zit je nog met het doel van een serie. Bij sportfotografie kun je bijv. gaan voor pure mooie foto's of voor een wedstrijdverslag. Bij het eerste maakt het niks uit wie je op de foto zet, bij een wedstrijdverslag *moet* je de winnaar hebben, zelfs als die foto fototechnisch gezien niks voorstelt. Het kan dan helpen als de fotograaf erbij zet welk soort reportage hij/zij wilde maken.
pi_80616570
quote:
Op donderdag 22 april 2010 23:02 schreef PKfotografie het volgende:

[..]

Eens.
Daarmee komen we weer op mijn eerste post denk ik: veel mensen weten wel of ze iets mooi of lelijk vinden, maar kunnen niet zeggen wat er dan goed of slecht aan is.
Concrete tips om het te verbeteren zijn nog een stap verder natuurlijk

Ik denk dat je daar altijd een scheve verhouding in zult houden.
Bovendien is het online natuurlijk lekker makkelijk om ongefundeerd wat te roepen, zeker op FOK is dat populair...
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 23 april 2010 @ 07:34:15 #19
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_80621882
quote:
Op donderdag 22 april 2010 22:30 schreef Xcalibur het volgende:

[..]

Ja, dat is lastig

Maar als je voor het eerst met je DSLR op stap bent geweest en alles in een topic pleurt is het nog geen showcase. Als iemand zegt dat het een showcase is, verwacht ik er heel wat van. In ieder geval dat het een weloverwogen keuze van een serie is, waarbij zorg is besteed aan de foto's, de serie en de presentatie.

Daarnaast komt er vaak genoeg een testcase (oid) voorbij, waarbij de TS minder zeker van zijn zaak is en zoekt naar tips en trucs. En natuurlijk de "gewone" toipcs waarbij iemand gewoon een stel foto's wil laten zien waarover hij tevreden is

Voor mijn gevoel is het onderscheid vrij helder, maar het heeft meer met de insteek van de TS te maken dan met de feitelijke kwaliteit van de foto's nu ik erover nadenk
Sorry, naar kom ook op internet regelmatig foto's tegen van pro's die m'n ma nog kan maken bv.
Het is niet aan ons om te bepalen wie waar en wanneer een showcase mag maken.
Ik vind dat nogal arrogant over komen naar de beginnelingen die we juist willen behouden en stimuleren.
Het is aan de fotograaf om te bepalen of hij z'n foto's wil laten zien.
Hoe slecht die in jouw ogen ook mogen zijn.

Iedereen heeft moeten leren fotograferen en composeren.
Ook jij.
pi_80622462
Hoi!

Even een reactie van een 'buitenstaander'. Ik mag hier graag lurken maar post pas weer als ik weer een fatsoenlijke camera heb

Wat voor mij het verschil maakt tussen een Showcase en een Testcase is simpelweg het feit dat de MAKER met het label [Showcase] aangeeft: "dit is mijn eindproduct, dit wil ik laten zien als zijnde af in mijn ogen". Commentaar moet uiteraard nog welkom zijn, vind ik, maar dat moet meer commentaar zijn in de richting van 'dit vind ik iets/niets'. De maker is uit de bewerkfase en wil commentaar op zijn eindproduct.

Een topic met foto's met 't label [Testcase] geeft aan dat de foto's door de maker nog 'in bewerking' zijn en dat tips om naar een showcase te leiden van harte welkom zijn: verbetertips. Voor een beginner lijkt me dit label handig om te gebruiken als hij/zij iets wil leren van de gevorderden die hier posten.

Verder vind ik dat je inderdaad moeilijk van beginners kunt verwachten dat ze alles perfect doen. Met commentaar zonder argumentatie draag je dan ook helemaal niets bij aan een topic, of dat nu een Showcase of een Testcase is. Met alleen 'nou, die is niet echt goed gecropt' kom je namelijk nergens. Geef aan waar je het zelf had gecropt, kom desnoods met een voorbeeld en een uitleg waarom iets niet goed gecropt is.

ofzo
Ja doei.
  vrijdag 23 april 2010 @ 11:31:43 #21
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_80627410
De showcase/testcase-discussie hebben we al vaker gevoerd en ik blijf van mening dat je dat lekker aan de poster zelf moet overlaten.

Ik ben er tevreden over en ik wil 't graag laten zien: showcase.
Ik ben er niet helemaal zeker over en ik wil graag commentaar/tips: testcase.

Daarnaast staat dit natuurlijk een beetje los van het gebrek aan show- of testcases .

Maar goed, wat mij opvalt is dat de fototopics wel vaak veel views hebben maar er niet veel op gereageerd wordt. De vraag is ook hoe we dát kunnen stimuleren.

En ik denk dat ik wel mag zeggen dat we ondertussen ook aan 't kijken zijn of er eventueel om de zoveel tijd een prijs naar een showcase kan gaan .
Huilen dan.
pi_80630976
Dat valt mij ook op ja. Maar dat heb je overal hoor, ook op DPZ, wat een dedicated fotosite is, heb je topics met 28.000 views en 900 reacties.. Hoewel sommigen natuurlijk wel vaker dan 1x in een topic kijken.
  vrijdag 23 april 2010 @ 13:46:17 #23
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_80632287
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 11:31 schreef Isdatzo het volgende:
Maar goed, wat mij opvalt is dat de fototopics wel vaak veel views hebben maar er niet veel op gereageerd wordt. De vraag is ook hoe we dát kunnen stimuleren.
Sticky is onderin hè ? Ik dacht misschien is het handig als je een show-/testcase bovenin het subforum kunt krijgen, dat ze meer aandacht krijgen, een topic zakt nu in mijn ogen wel eens te snel af en of sneeuwt onder in de talloze andere topics.
Je zou een show-/testcase een tijdje kunnen laten plakken en als de nieuwigheid eraf is of het wordt toch niks, je hem van de sticky afhaalt en laat zakken (al dan niet). Maar bijvoorbeeld 2 weken/ een maand bovenin.
Het is maar een suggestie natuurlijk, maar ik denk dat je op die manier sowieso wat meer kijkers trekt.
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  vrijdag 23 april 2010 @ 14:39:25 #24
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_80634248
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 11:31 schreef Isdatzo het volgende:
De showcase/testcase-discussie hebben we al vaker gevoerd en ik blijf van mening dat je dat lekker aan de poster zelf moet overlaten.

Ik ben er tevreden over en ik wil 't graag laten zien: showcase.
Ik ben er niet helemaal zeker over en ik wil graag commentaar/tips: testcase.

Daarnaast staat dit natuurlijk een beetje los van het gebrek aan show- of testcases .
Maar een user heeft er niets aan als hij een showcase plaatst en te horen krijgt dat het eigenlijk een testcase zou moeten zijn. Dat impliceert dat de user er zelf niet tevreden zou mogen zijn....

Het probleem is meer dat iemand een foto mooi kan vinden, maar jij totaal niet. Daarom is het lastig een scheidslijn te trekken tussen test- en showcase.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 23 april 2010 @ 14:40:24 #25
65960 sanger
pi_80634285
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 13:46 schreef elcastel het volgende:

[..]

Sticky is onderin hè ? Ik dacht misschien is het handig als je een show-/testcase bovenin het subforum kunt krijgen, dat ze meer aandacht krijgen, een topic zakt nu in mijn ogen wel eens te snel af en of sneeuwt onder in de talloze andere topics.
Je zou een show-/testcase een tijdje kunnen laten plakken en als de nieuwigheid eraf is of het wordt toch niks, je hem van de sticky afhaalt en laat zakken (al dan niet). Maar bijvoorbeeld 2 weken/ een maand bovenin.
Het is maar een suggestie natuurlijk, maar ik denk dat je op die manier sowieso wat meer kijkers trekt.
Dat lijkt me een goede Het gebeurt regelmatig dat je een showcase mist omdat hij tussen de overige topics niet opvalt
  vrijdag 23 april 2010 @ 14:42:34 #26
65960 sanger
pi_80634357
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 13:07 schreef Kremers het volgende:
Dat valt mij ook op ja. Maar dat heb je overal hoor, ook op DPZ, wat een dedicated fotosite is, heb je topics met 28.000 views en 900 reacties.. Hoewel sommigen natuurlijk wel vaker dan 1x in een topic kijken.
En ook op DPZ heb je soms kritieken die niet heel vriendelijk overkomen (of is dat verandert sinds een jaar?).
  vrijdag 23 april 2010 @ 14:52:29 #27
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_80634701
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 14:40 schreef sanger het volgende:

[..]

Dat lijkt me een goede Het gebeurt regelmatig dat je een showcase mist omdat hij tussen de overige topics niet opvalt
Daar is toch het foto's Filter knopje voor ? Sorry maar daar zie ik t probleem niet in...

Waar t em wel in zit weet ik niet...

Maar kritiek geven gebeurt volgens mij bij het zogenaamde kliekje onderling gewoon niet...
Zie de showcase van Doel... (dat zou ik eerder een testcase noemen dan, maar goed andere discussie )
Ik zie veel views maar bijna geen comments omdat mensen niet tegen t zere been willen schoppen misschien?
Onderling bang zijn om kritiek te geven?
  vrijdag 23 april 2010 @ 14:56:24 #28
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_80634829
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 14:42 schreef sanger het volgende:
En ook op DPZ heb je soms kritieken die niet heel vriendelijk overkomen (of is dat verandert sinds een jaar?).
Het is echt een illusie om te denken dat je dat kunt opvangen. Mensen reageren (lang) niet altijd zoals de ontvanger dat wilt. Op DPZ, hier en op andere fora zie ik hetzelfde gebeuren, het 'nadeel' van Fok is dat er zijdelings wel eens een broodmongool langskomt, maar dat weet je bij Fok, anderzijds denk ik dat het net zoveel voordelen heeft.

Mensen reageren zoals het hen uitkomt, ik hou in ieder geval zelden tot nooit rekening met de manier waarop ik iets meen in te moeten pakken. De 1 vindt het bot, de ander lekker direct en anderen vinden weer dat je over details valt ... Ik neem ook niet alle kritieken serieus als ik een keer wat post, als het je niet bevalt reageer je er niet op, maakt een commentaar je nieuwsgierig vraag je om meer feedback.
  vrijdag 23 april 2010 @ 15:01:30 #29
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_80635013
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 14:52 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Daar is toch het foto's Filter knopje voor ? Sorry maar daar zie ik t probleem niet in...
Kijk daar ga je al, ik kom toch echt al langer op FOT, maar ik weet niks van dat knopje; ik gok dat een 'nieuweling' er helemaal niks van weet. Ik vind het een oplossing die wsl perfect werkt voor mensen die ervan weten, maar het is ondoenlijk om al die aparte oplossingen van forums of subforums te kennen.

Ik hou juist van een simpele en uniforme aanpak, in dat opzicht zie ik een x-case liever sticky, dan hoef IK niks te doen, maar ik krijg wel die dingen te zien die nu kennelijk te vaak wegvallen. Heb ik geen knopje voor nodig in dat geval.

Het lijkt me ook niet gruwelijk veel werk, je ziet een x-case topic niet sticky staan en regelt het in een handomdraai, zie je wat over het hoofd, dan is er altijd wel een user (of TS) die dit even meldt.
  vrijdag 23 april 2010 @ 15:05:04 #30
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_80635127
Ligt dat niet aan je Lay-out dan?
Is wel heel erg simpel hoor.. Staat letterlijk Foto's...

Net als je bij V&A een filter knopje hebt voor gevraagd of aangeboden?
  vrijdag 23 april 2010 @ 15:06:37 #31
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_80635177
Ah knopje gevonden.
.
Maak dan ook een knopje show-/testcases, of liever nog(steeds) maak ze sticky. Onder de 'foto's knop' vind ik meer dan de x-cases en ook daar springen ze er niet uit. Nogmaals : denk simpel, wat voor jullie/ons/incrowd logisch en duidelijk lijkt is dit niet altijd voor een nieuweling. Wil je mensen paaien, dat moet je niet iets voor ze verzinnen wat mogelijk werkt, dan moet je het ze 'opdringen' (stimuleren).

-edit- Zélf gevonden hè, dit komt niet door jouw post !!
. / .
  vrijdag 23 april 2010 @ 15:07:50 #32
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_80635221

Lol helemaal plaatje gemaakt... Post em lekker toch
  vrijdag 23 april 2010 @ 15:09:27 #33
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_80635291
Leuk dat ik jou nog wat kan wijsmaken
ik weet nog in 2003 toen ik me registreerde heb jij mij geholpen met t plaatsen van een hoofdfoto in mn fotoboek
  vrijdag 23 april 2010 @ 15:09:54 #34
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_80635309
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 14:52 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Maar kritiek geven gebeurt volgens mij bij het zogenaamde kliekje onderling gewoon niet...
Zie de showcase van Doel... (dat zou ik eerder een testcase noemen dan, maar goed andere discussie )
Ik zie veel views maar bijna geen comments omdat mensen niet tegen t zere been willen schoppen misschien?
Onderling bang zijn om kritiek te geven?
Om hier nog even op in te haken, ik zag (toevallig) dat topic 'Doel', met alle respect, het heeft mij (nogsteeds) niet uitgenodigd er naar te kijken. Wil je mensen trekken, dan verzin je toch een aantrekkelijke titel ? Misschien was het juist suggestief/uitnodigend bedoeld, maar ik kijk er overheen.

Als ik een rijtje x-cases zie, dan pak ik hem makkelijker mee.
pi_80635316
En als je dan kritiek krijgt en je bent het er niet mee eens, leg het dan naast je neer en ga niet een hele wellus nietus discussie aan.
De waardevolle tips neem je mee en de rest laat je even voor wat het is.
Wie weet ga je er naderhand anders over denken, hoef je ook je woorden niet in te slikken.

Ik heb ook wel eens foto's gepost waarvan ik dacht "waarom vinden ze die nou niet mooi?", maar als ik ze nu terug kijk snap ik het wel
  vrijdag 23 april 2010 @ 15:10:32 #36
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_80635336
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 15:09 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Leuk dat ik jou nog wat kan wijsmaken
ik weet nog in 2003 toen ik me registreerde heb jij mij geholpen met t plaatsen van een hoofdfoto in mn fotoboek
Is dat zo ? Toen was ik nog behulpzaam ja.
.
  vrijdag 23 april 2010 @ 15:12:38 #37
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_80635419
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 15:09 schreef PankPinther het volgende:
Ik heb ook wel eens foto's gepost waarvan ik dacht "waarom vinden ze die nou niet mooi?", maar als ik ze nu terug kijk snap ik het wel
Mee eens, alleen ik snap de kritieken achteraf vaak ook niet, maar dat is dan weer koppigheid.

Ik vind persoonlijk de discussie juist lekker, ik heb ooit met PK een avondje in een rondje zitten zeiken en uiteindelijk begrepen we elkaars kritieken (en hebben het denk ik beide niet van de ander aangenomen).
.
  vrijdag 23 april 2010 @ 15:15:01 #38
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_80635509
tja... zal dat de oplossing zijn... alles sticky maken...
vraag me af of dat het grote wonder is waar FOT op zit te wachten...
pi_80636074
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 15:12 schreef elcastel het volgende:

[..]

Mee eens, alleen ik snap de kritieken achteraf vaak ook niet, maar dat is dan weer koppigheid.

Ik vind persoonlijk de discussie juist lekker, ik heb ooit met PK een avondje in een rondje zitten zeiken en uiteindelijk begrepen we elkaars kritieken (en hebben het denk ik beide niet van de ander aangenomen).
.
Daar is helemaal miets mis mee Als fotograaf moet je stevig in je schoenen staan en je keuzes kunnen verdedigen Dit moet je dan wel voldoende kunnen onderbouwen anders zijn het geen geldige argumenten. Fotografie is kunst, en iedereen heeft een andere mening over hoe die kunst uitgebeeld moet worden.

Let wel, de scheidingslijn tussen zelfverzekerd en arrogant zijn is erg klein...

Maar goed: Mensen laten reageren en foto's laten post: Een sticky maken kan best helpen. Over testcase/showcase: Wellicht moet je gewoon helemaal stoppen met deze tags en alleen maar Showcase tag gebruiken. Wil iemand hulp met hoe foto's verbeterd kunnen worden dan moet daar wellicht een andere tag voor gebruikt worden? Weet je ook meteen wie er diepgaande commentaar wil en wie alleen maar zijn foto's wil laten zien.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 23 april 2010 @ 18:31:51 #40
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_80641888
zoals al eerder aangegeven, heb ik getracht om goed commentaar te geven in de "dumptopics" in de hoop dat meer mensen met me dat zouden gaan doen.
ik heb echter steeds vaker t idee dat als iemand gereageerd heeft dat anderen dan denken tis niet meer nodig.

bij sommige showcases heb ik niet de behoefte om te reageren, omdat foto's me niet aanspreken, dan kan ik me beter van commentaar afhouden denk ik dan.

t zou met iedereen een stuk beter gaan als iedereen gewoon eens zou vertellen wat je van foto's vind, en niet kijken en wegklikken, en wat je zelf graag wilt zien, ook toepassen bij de ander.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  vrijdag 23 april 2010 @ 19:05:42 #41
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_80642926
bij sommige showcases heb ik niet de behoefte om te reageren, omdat foto's me niet aanspreken, dan kan ik me beter van commentaar afhouden denk ik dan.

tja en als dat voor meer mensen geldt......
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 23 april 2010 @ 19:19:49 #42
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_80643413
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 19:05 schreef mrSPLIFFY het volgende:

tja en als dat voor meer mensen geldt......
sorry hoor, maar wat heb je liever.
"Saai"
"Doet me niets"
"Oninteressant"
"Rommeltje"

en ja, soms vind ik t moeilijk om door een foto heen te kijken die me niet aanspreekt, om dan bv op technische dingen te letten.

Maar ik heb meer dan eens moeite genomen om te reageren op heel veel foto's. Dus nogmaals. gaat allemaal eens voor je eigen deur vegen, neem de moeite om te reageren op foto's ipv te jammeren dat er geen reacties komen. Doet voor een ander wat jij voor je zelf ook graag ziet

en misschien reageer ik ietwat heftig, is niet zo bedoeld, maar t valt me op dat veel van de mensen die steeds roepen van dr komen toch geen reacties etc zelf ook niet echt de moeite nemen om te reageren.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  vrijdag 23 april 2010 @ 22:58:02 #43
150677 PKfotografie
www.fotobijbestellen.com
pi_80653428
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 19:19 schreef Ynske het volgende:

[..]

sorry hoor, maar wat heb je liever.
"Saai"
"Doet me niets"
"Oninteressant"
"Rommeltje"

en ja, soms vind ik t moeilijk om door een foto heen te kijken die me niet aanspreekt, om dan bv op technische dingen te letten.

Maar ik heb meer dan eens moeite genomen om te reageren op heel veel foto's. Dus nogmaals. gaat allemaal eens voor je eigen deur vegen, neem de moeite om te reageren op foto's ipv te jammeren dat er geen reacties komen. Doet voor een ander wat jij voor je zelf ook graag ziet

en misschien reageer ik ietwat heftig, is niet zo bedoeld, maar t valt me op dat veel van de mensen die steeds roepen van dr komen toch geen reacties etc zelf ook niet echt de moeite nemen om te reageren.
ik voel me ook niet echt de geroepen persoon om te reageren. dat geef ik toe.
maar dat is misschien maar beter omdat mijn commentaar bijna altijd zeikend en gallend word gevonden. ook al bedoel ik iets serieus.
maar ja dat heb ik me zelf aan gedaan.
aan de andere kan t kun je er wel een avond discussie mee vullen die soms verhelderend kan zijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')