Dat was altijd de regel, totdat vorig jaar (13 maanden geleden) plots een aantal mensen (geen idee wie, dat is altijd duister gebleven) vonden dat ze werden buitengesloten bij de opendeur-meet van Prupke. Xila 'verbood' daarna dat soort meets, omdat het een kliekje zou zijn.quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:56 schreef Danny het volgende:
Mijn insteek is in eerste instantie 'laat users gewoon een meeting regelen als ze dat willen' , maar het kan zijn dat daar haken en ogen aan zitten die ik over het hoofd zie.
Nou kom op Ronald, Danny vraagt om nieuwe ingevingen en niet om wéér je gal te spugen...quote:Op dinsdag 20 april 2010 12:12 schreef RonaldV het volgende:
Er is wat mij betreft niet eens een echt probleem trouwens, anders dan slecht lezen, onbegrip, en kort door de bocht reageren. Kortom: Typisch FOT, en in zekere zin ook FOK!.
Strict voor mezelf sprekend: ik heb me afgemeld omdat ik op de ene datum (8 mei) niet kon, en de andere (2mei) omdat door al het gezever (ook in mijn MSN) mijn hele plezier in een meet op voorhand al verprutst was. En al zou ik het zeer waarderen, ik denk niet dat het realistisch is om het FOT-meetingbeleid om mijn ideeën te modelleren.
Ik zat geen gal te spugen. Ik open niet voor niets met "er is geen probleem, anders dan de standaard FOT/FOK problemen." Wat mij betreft blijven de meetings zoals ze al jarenlang op heel FOK! worden georganiseerd: Leuk, en met zijn allen, voor ons allen.quote:Op dinsdag 20 april 2010 13:03 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[..]
Nou kom op Ronald, Danny vraagt om nieuwe ingevingen en niet om wéér je gal te spugen...
Doet es lief! ( zei je vorige keer tegen mij ook)
Hey, de baas zegt dat er een probleem is, ja?quote:Kom op jongens deze keer is het mislukt, zijn al dagen discussies over geweest, ook wel weer eens tijd om verder te gaan he
Mee eens!!quote:Op dinsdag 20 april 2010 17:38 schreef PKfotografie het volgende:
datum plaats locatie tijd.
en niet na dat er mensen het ingepland hebben in hun agenda gaan verschuiven.
(niet door laten gaan door omstandigheden kan natuurlijk altijd voor komen )
een meet organiseren waarvan niet bekend is wanneer het plaats vind, of waar. heeft ook weinig zin.
je kan wel een topic openen voor suggesties, maar als er dan ergens een knoop door gehakt is over een datum locatie en tijd. dan is het handig daar een duidelijk topic voor te maken.
tenminste zo heb ik het tot nu toe gedaan en naar mijn weten met redelijk suc-6
op wat gezelligheids, meningsverschillen na dan
quote:Op dinsdag 20 april 2010 13:01 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Maar aan de andere kant, waarom maak jij er eigenlijk "druk" om Danny?
Daar heb je gelijk in...quote:Op dinsdag 20 april 2010 18:34 schreef Danny het volgende:
[..]
Eenvoudig; een negatieve sfeer vanwege gekissebis over een meet draagt niet direct bij tot een actiever FOT natuurlijk. Daarnaast; als er vanuit de community duidelijke wensen zijn die te implementeren zijn in een soort van FOT-meetingtopic policy waar iedereen zich in kan vinden kan dat een boel duidelijkheid scheppen imo.
Alhoewel een goed begin vanuit mijn perspectief zou zijn om de steken onder water die ik in de topics lees achterwege te laten
Baby-hoofd?quote:Op dinsdag 20 april 2010 18:56 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in...
er heerst ook nog steeds een sfeer van wegkapen van modellen naar "andere fotomeets" door andere foraIk weet dat dit een heikel punt is, maar die sfeer moet iig eruit gehaald.
En daarnaast zitten we toch met "Te ver / Geen OV mogelijkheden / geen meerijmogelijkheden / er heeft een baby hoofd gelegen" commentaren die de spiraal ook neerwaarts trekken.okee dit was een "hele strakke actie" van NetSplitter die de meets van 2 en 8 mei tot resultaat brachten.
En ook wat RonaldV al aangaf. directe aanvallen via FOT en MSN betreffende uitspraken helpen ook niet echt mee.
Het zal me rectaal oxyderen hoe een lokatie bedacht wordt, en ook wat het onderwerp zal zijn. Ik heb maar één 'eis': ik moet in de aanloop naar de meet het idee hebben dat het leuk gaat worden.quote:Op dinsdag 20 april 2010 19:46 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Ok alles duidelijk nu... En nu waar t topic om gaat...
How about mijn "voorstellen" zijn dat reële ideeen ?
Een gevalletje FOT-BBQ bij Strand Nuldequote:
je weet toch als ik komquote:Op dinsdag 20 april 2010 20:30 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Het zal me rectaal oxyderen hoe een lokatie bedacht wordt, en ook wat het onderwerp zal zijn. Ik heb maar één 'eis': ik moet in de aanloop naar de meet het idee hebben dat het leuk gaat worden.
Kan je wel gelijk je foto's aan de krant verkopenquote:Op dinsdag 20 april 2010 20:39 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Een gevalletje FOT-BBQ bij Strand Nulde![]()
![]()
Eigenlijk vind ik dat het initiatief voor een meet niet bij de mods maar bij de users moet liggen. Nu wil ik best meewerken aan het organiseren van een meet als die behoefte bestaat, dat is het probleem niet. Maar volgens mij moet je voorkomen dat het echt een vanuit Fok!-georganiseerd iets wordt.quote:Op dinsdag 20 april 2010 19:46 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Een groot bezwaar om iets dergelijks vanuit FOK! zelf te regelen is het puntje 'verantwoordelijkheid'. Als er nu een fotograaf uiteindelijk geen foto's levert, een model niet komt opdagen etc staat FOK! daar geheel buiten. Zodra wij organisator zijn kunnen we hiervoor ook verantwoordelijk en aansprakelijk gehouden worden.quote:Op dinsdag 20 april 2010 19:46 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Dat FOT steeds meer dood bloedt (hoe vaak zie je nou nog een echt toffe showcase?) heeft wel wat meer redenen dan een paar mislukte meets, natuurlijk. Ik kan nou niet echt zeggen dat je als user aangemoedigd wordt om hier werk te laten zien. Eerder het tegenovergestelde.quote:Op dinsdag 20 april 2010 18:34 schreef Danny het volgende:
[..]
Eenvoudig; een negatieve sfeer vanwege gekissebis over een meet draagt niet direct bij tot een actiever FOT natuurlijk. Daarnaast; als er vanuit de community duidelijke wensen zijn die te implementeren zijn in een soort van FOT-meetingtopic policy waar iedereen zich in kan vinden kan dat een boel duidelijkheid scheppen imo.
Alhoewel een goed begin vanuit mijn perspectief zou zijn om de steken onder water die ik in de topics lees achterwege te laten
quote:Op dinsdag 20 april 2010 21:48 schreef Ynske het volgende:
Wat ik gemerkt heb bij de Simpelveldmeetdat het belangrijk is, om duidelijkheid te scheppen in de locatie, datum, hoeveelheid mensen verdeeld onder fotografen/modellen, kosten en vooral ook dat het toch belangrijk is om sfeer in/op de locatie te hebben.
Wat ivo aanhaalt is iets wat ik ook wel een beetje voel, dat ik graag wat meer andere meets zou zien als alleen modellenmeets. maar mijn ervaring is dat bv bij een dierentuinmeet die een tijd terug erg in trek waren, daar nu nog maar weinig behoefte aan is.
Locaties die centraal liggen bij meets zijn wel prettig, nog prettiger is als ze steeds elders in t land zijn, met afwisseling. Hoewel ik vorig jaar merkte dat er in de uithoeken van t land toch wel minder mensen komen, helaas.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |