Mooi om te zien hoe toch eens van de lelijkste logos wel meteen een van de sterkste beeldmerken ter wereld is!quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 14:50 schreef Knuck-les het volgende:
Dat deze nog niet is langsgekomen:
[ afbeelding ]
Vooral de merknaam zelf vind ik erg tof bedacht
Nou die kan wat mij betreft wel in het 'dingen die je pas jaren later begrepen hebt'-topicquote:Op donderdag 14 oktober 2010 17:10 schreef Funkel het volgende:
En het fietsende mannetje in t tour-de-france logo;
[ afbeelding ]
chinezen met RuG-truien op kinderfietsen die zich geen raad weten met het verkeer in de binnenstadquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 21:35 schreef sander010587 het volgende:
Dat RuG logo is wel mooi. Alleen jammer dat al die chinezen met zo'n RuG trui gaan lopen.
Wat gaaf.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 15:08 schreef IJST het volgende:
[..]
Mooi om te zien hoe toch eens van de lelijkste logos wel meteen een van de sterkste beeldmerken ter wereld is!
Overigens is Graham Smith (imjustcreative) bezig met een mooi 'projectje', logo's versimpelen tot simpele bolletjes en kijken hoe sterk het logo nog is aan de hand van kleuren en positie van de bolletjes.
[ afbeelding ]
Gaaf.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 15:08 schreef IJST het volgende:
[..]
Mooi om te zien hoe toch eens van de lelijkste logos wel meteen een van de sterkste beeldmerken ter wereld is!
Overigens is Graham Smith (imjustcreative) bezig met een mooi 'projectje', logo's versimpelen tot simpele bolletjes en kijken hoe sterk het logo nog is aan de hand van kleuren en positie van de bolletjes.
[ afbeelding ]
Volgens mij heb ik m daar ook vandaanquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 19:46 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Nou die kan wat mij betreft wel in het 'dingen die je pas jaren later begrepen hebt'-topic
gewoon algemene interesse in beeldspraak en de invloed daarvan op massa's moet je niet met consumentisme verwarren.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 01:56 schreef Louis22 het volgende:
Consumentisme ten top, het proletariaat houdt zichzelf bezig met de verspreiding van reclame en vermaakt zichzelf ermee.
Ik zie twee opgestoken middelvingers?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 00:11 schreef Markster het volgende:
[ afbeelding ]
Omdat het logo meteen laat zien waar het oorspronkelijk vandaan komt
San Franciscoquote:Op vrijdag 28 januari 2011 09:29 schreef picodealion het volgende:
[..]
Ik zie twee opgestoken middelvingers?
Meneer Obama.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 10:44 schreef kvd het volgende:
[..]
is het erg dat ik niet weet waar deze van is?
quote:
Ik denk juist op een cynische/sarcastische manier (dus niet zijn campagne).quote:Op vrijdag 28 januari 2011 10:54 schreef kvd het volgende:
[..]
ik had hem niet herkend....wist niet eens dat er zoiets voor hem was gemaakt. Toch niet gebruikt tijdens zijn campagne?
Ik herken er zo geen een. Waar zijn die van als ik vragen mag?quote:Op maandag 18 oktober 2010 14:18 schreef popolon het volgende:
[..]
Gaaf.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
1e = CNN?quote:Op maandag 6 juni 2011 10:40 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik herken er zo geen een. Waar zijn die van als ik vragen mag?
2e eBayquote:
quote:Op maandag 6 juni 2011 10:42 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
1e = CNN?
2e = eBay
3e = 7-UP?
1e:quote:
quote:Op maandag 6 juni 2011 10:46 schreef vosss het volgende:
[..]
1e:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
2e: ?????
3e:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik was er nooit opgekomen, maar nu zie ik het wel
http://www.flickr.com/photos/grahamsblog/sets/72157625155090078/quote:Unevolving a logo to just a series of coloured circles, how many can still be recognised? Logo and brands that have strong and unique colours, as well as strong positional aspects, are usually recognisable when Unenvolved to just circles.
In most cases, each circle represents one letter or one container. So in the case of Orange, a self contained logo, one circle for the orange container and one circle for the wording. Typebased logos like Twitter, FedEx and eBay just have one circle per letter.
It's an ongoing study, so new logos and brands will be added.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
inderdaad. Dat hoofd is van een worstelaar. Maar het idee achter dat beeldmerk was van een kunstenaar die begreep dat als je maar vaak genoeg je beeldspraak herhaald dat het onder de mensen gaat leven.quote:
quote:Op maandag 6 juni 2011 13:32 schreef numero_uno het volgende:
Een van de beste commercials ooit
Daarnaast heeft Nike altijd sterke reclames
En die 2 middelvingers zijn dus die grote rode brugquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |