Ben jij zo oudquote:Op donderdag 6 mei 2010 20:29 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ja, hoe kan ik nou weten dat ik gelijk raak schiet?
Dus hebben we dat verhaaltje maar verzonnen.
Nee, van nature willen we seks omdat diegene die geen seks hadden er nu niet meer zijn. De wil tot seks hebben heeft geen doel in zich.quote:Op donderdag 6 mei 2010 19:28 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Van nature willen we sex om de voortplanting. Voorbehoedsmiddelen waren er van nature niet.
je lijkt mij wel, 5 jaar geledenquote:
<niet zo leuke> serie trouwens.quote:Op donderdag 6 mei 2010 22:40 schreef motorbloempje het volgende:
oh, ik raad iedereen Greys Anatomy Seizoen 6 aflevering 20 aangaat over kinderwensen
Oh god, onze moraalridder is opgestaan.quote:(schelden met kanker is nergens voor nodig)
I know, omdat het kan.quote:
neem een koekje ofzo, als je trek hebt. Of een stukje komkommer, als je aan de lijn bentquote:
klinkt lekkerquote:Op donderdag 6 mei 2010 22:46 schreef Pheno het volgende:
Ik heb net een cracker met asperge pate op.
ligt eraan hoe chubby ze zijn. Als ze zo magertjes zijn... alhoewel, als je van knapperig houdtquote:
Er zijn mensen die vanuit hun gemeenschap (welke dat ook mag zijn) geen respect kunnen hebben voor het feit dat andere mensen hun natuur danwel Gods Wil ontkennen, en zullen strijden voor een vruchtbare voortplantende mensheid....quote:Op donderdag 6 mei 2010 22:56 schreef Pheno het volgende:
Prima, laat iedereen zelf kiezen of ze kinderen willen! Ik zie niet precies hoe anderen daar last van hebben.
Dan moeten die mensen zelf minder zeuren en meer neuken, anders komen er geen kinderen.quote:Op donderdag 6 mei 2010 22:58 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Er zijn mensen die vanuit hun gemeenschap (welke dat ook mag zijn) geen respect kunnen hebben voor het feit dat andere mensen hun natuur danwel Gods Wil ontkennen, en zullen strijden voor een vruchtbare voortplantende mensheid....
Als je in God gelooft wel, denk ik. Als je Darwinist bent dan ben je gewoon een evolutionaire faalhaas, net als de mensen die bewust die keus maken.quote:Op donderdag 6 mei 2010 23:01 schreef motorbloempje het volgende:
maar wat ben je dan voor mens op het moment dat je onvruchtbaar bent?![]()
dat vraag ik me dan wel af, hoe daar dan over gedacht wordt. Straf 'Gods'?
Ik heb door de evolutie nooit mijn hoektanden gekregen.. dus wie weet wanneer de evolutie ervoor zorgt dat men geen kinderen meer wilquote:Op donderdag 6 mei 2010 23:16 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Als je in God gelooft wel, denk ik. Als je Darwinist bent dan ben je gewoon een evolutionaire faalhaas, net als de mensen die bewust die keus maken.
Nee, dat heet een genetisch foutje. Evolutie is geen gericht proces. Evolutie is een gokspel, waarin de slimste/handigste genetische foutjes overleven. Maar daarvoor moet je je wel voortplanten. Is het genetische foutje bij jou "ik wil me niet meer voortplanten" dan helpen je eigen genen jouw genenlijn om zeep.quote:Op donderdag 6 mei 2010 23:19 schreef Laydina het volgende:
[..]
Ik heb door de evolutie nooit mijn hoektanden gekregen.. dus wie weet wanneer de evolutie ervoor zorgt dat men geen kinderen meer wil
Genetisch foutje? waarom? Je hebt die dingen niet meer nodig omdat we al dat rauwe vlees niet meer eten, dus zou je juist zeggen dat de evolutie daarvoor gezorgd heeft. Mensen en dieren passen zich toch wel aan aan de omgeving.quote:Op donderdag 6 mei 2010 23:25 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Nee, dat heet een genetisch foutje. Evolutie is geen gericht proces. Evolutie is een gokspel, waarin de slimste/handigste genetische foutjes overleven. Maar daarvoor moet je je wel voortplanten. Is het genetische foutje bij jou "ik wil me niet meer voortplanten" dan helpen je eigen genen jouw genenlijn om zeep.
Mooi proces hoor, Evolutie. Heel interessant.
Evolutie hangt aan elkaar van de genetische foutjes. Het is geen doelbewust proces.quote:Op donderdag 6 mei 2010 23:29 schreef Laydina het volgende:
[..]
Genetisch foutje? waarom? Je hebt die dingen niet meer nodig omdat we al dat rauwe vlees niet meer eten, dus zou je juist zeggen dat de evolutie daarvoor gezorgd heeft. Mensen en dieren passen zich toch wel aan aan de omgeving.
Die dingen zijn nogal met elkaar verbonden. Het (al dan niet bewust) niet hebben van een kinderwens betekent dat jouw genen zich niet willen voortplanten. Daarmee bevoordeel je mijn genen (waarvoor dank). Op de lange termijn hebben mijn genen alleen maar voordeel bij het gebrek aan een kinderwens van anderen.quote:Op donderdag 6 mei 2010 23:31 schreef Fortitude het volgende:
Ja laten we het over de evolutietheorie hebben in een topic dat over het niet hebben van een kinderwens gaat.
Jouw genen blijven in ieder geval bestaan ja. Maar volgens mij baseert niemand zijn keuze daar op. Meer voor egoďstische redenen. Familie hebben die je later nog is opzoekt etc.quote:Op donderdag 6 mei 2010 23:56 schreef RonaldV het volgende:
Die dingen zijn nogal met elkaar verbonden. Het (al dan niet bewust) niet hebben van een kinderwens betekent dat jouw genen zich niet willen voortplanten. Daarmee bevoordeel je mijn genen (waarvoor dank). Op de lange termijn hebben mijn genen alleen maar voordeel bij het gebrek aan een kinderwens van anderen.
Dan kies je andere anticonceptie, dan wordt die kans van 0.1% ook alweer véél kleiner. Spiraaltje in combinatie met condoom is bv al helemaal 99.99999 procent betrouwbaar.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 08:38 schreef Mystikvm het volgende:
FYI: Ik ben een ontstellende controlfreak (bijna ziekelijk op dit gebied), het sexleven van mij en mijn vriendin wordt dan ook actief beďnvloed door mijn angst dat de 0.1% kans ons treft dat ze zwanger wordt, ondanks anticonceptie. Sterilisatie is ook geen garantie maar verkleint de 0.1% kans in elke geval met nog eens 99%. Het zal me in elk geval meer op mijn gemak stellen in bed.
Maar dan belast hij weer z'n vrouw met extra zaken. Ook zo oneerlijkquote:Op vrijdag 7 mei 2010 09:25 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Dan kies je andere anticonceptie, dan wordt die kans van 0.1% ook alweer véél kleiner. Spiraaltje in combinatie met condoom is bv al helemaal 99.99999 procent betrouwbaar.
Edit: als je hier kijkt, is een Implanon nog betrouwbaarder dan een sterilisatie zelfs:
http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_birth_control_methods
Hoef je helemaal niet meer moeilijk te doen met knipjes zetten
Nou ja, zij wil ook (nog) geen kinderen. Maar ik maak me nu eenmaal het meeste zorgen over dat ze tóch zwanger zou worden, dus moet ik ook het meeste doen om het te voorkomen.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 10:17 schreef Laydina het volgende:
[..]
Maar dan belast hij weer z'n vrouw met extra zaken. Ook zo oneerlijk
Als zij ook geen kinderen wil, lijkt het mij een goede oplossing.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 10:17 schreef Laydina het volgende:
[..]
Maar dan belast hij weer z'n vrouw met extra zaken. Ook zo oneerlijk
quote:
Beetje zielig dit....quote:Op donderdag 6 mei 2010 22:39 schreef motorbloempje het volgende:!
wilde je ze ook laten struikelen? Als ze rennend door de supermarkt langs je kwamen en tegen je aan botsen?
was wel een inkopper, overigens!
quote:
Kijk, ieder zijn ding, hoor. Ik vind het prima als mensen wel of geen kinderen willen, beide beslissingen zijn even valide en even egoistisch imo. Echter met dit soort opmerkingen ben je toch geen haar beter, maar dan de andere kant op, dan TheFrankey en Leonidas? Jij wil ze niet, prima. Zij willen ze wel, ook prima. Maar jullie gedragen je eigenlijk allemaal nogal triest met bepaalde opmerkingen.quote:Op donderdag 6 mei 2010 22:39 schreef motorbloempje het volgende:
!
wilde je ze ook laten struikelen? Als ze rennend door de supermarkt langs je kwamen en tegen je aan botsen?
Dan ben je inmiddels wel een beetje miilder geworden, want ik kan me nog andere topics herinnerenquote:Op zaterdag 8 mei 2010 12:54 schreef motorbloempje het volgende:
slyhet was niet écht serieus bedoeld
al heb ik het soms wel eensals het echt hele vervelende tokkie kinderen zijn die elkaar lopen achterna te zitten in een supermarkt terwijl de ouders midden in het gangpad staan te klessebessen en lekker de andere kant op kijken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |