abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80588995
Ik zal deze post kort en informatief houden, het komt er op neer dat ik sinds 1 maart verhuisd ben en de borg van mijn studentenkamer nog niet terug heb gekregen (twee maanden huur +- ¤ 700,-).

Het eerste verzoek tot terugbetaling deed ik in de (aangetekende)brief waarin ik mijn huur heb opgezegd, die brief was netjes op tijd verstuurd (meer dan een maand voor de verhuis datum).

In de week na de verhuizing ben ik begonnen met bellen, het is erg lastig om mijn huisbaas aan de telefoon te krijgen. Vaak zegt hij dat het even niet uit komt en binnen een kwartiertje terug belt, maar ik heb nog nooit een telefoontje van hem terug gehad.

In de tweede week na de verhuizing was hij bezig met 'de papieren' en dat hij 'de dames' wel zou vragen om het te regelen. De derde week heb ik een week gewacht tot hij zou terugbellen (binnen een kwartiertje zei hij).

De vierde week was ik het al behoorlijk zat en ben ik hem vaker gaan bellen, soms een week niet, soms twee dagen achter elkaar. Meestal lukte het niet om een gesprek te voeren, hij gaat terugbellen, hij is niet in de buurt enz.

Uiteindelijk is het mij vorige week gelukt om een afspraak te maken, hij zou gisteren langs komen om mijn borg langs te brengen. Overmaken had mijn voorkeur, maar als hij het zo graag langs wil brengen vond ik het ook prima. Hij kwam niet opdagen en was 'even in gesprek bij een klant' toen ik hem belde. Toen ik hem na een half uur nog eens belde kreeg ik zijn zoon aan de lijn en kreeg ik hem niet meer te pakken.

Ik heb vanmorgen met mijn rechtsbijstand gebeld en die hebben mij (zoals verwacht) geadviseerd om een aangetekende brief te sturen om hem daarin in gebreke te stellen en hem een termijn van twee weken te geven om het geld over te maken.

Eigenlijk heb ik geen vragen, maar ik kan mij voorstellen dat meer mensen hier wel eens last van zouden kunnen hebben. Advies of tips zijn ook welkom, maar ik heb het gevoel dat ik er wel uit ga komen en het de goede kant op gaat.
pi_80589151
Zelfde ooit meegemaakt en het is een kwestie van een lange adem. Dus blijven "stalken" en onder druk zetten. Die huisjesmelkers zijn geen fijne menschen.
pi_80590270
Ik heb het zelf twee keer meegemaakt. De eerste keer ben ik uiteindelijk langsgegaan en werd het de dag erop gestort. De tweede keer heb ik drie keer gebeld, eerst met de beheerder die heel moeilijk deed, daarna met de eigenaresse die aangaf het over te zullen maken. Na 6 weken nog een keer gebeld en na een dramaverhaal kreeg ik de belofte dat het dezelfde week overgemaakt zou worden. En dat gebeurde ook.
pi_80590985
quote:
Op donderdag 22 april 2010 10:36 schreef Goover het volgende:
Ik zal deze post kort en informatief houden, het komt er op neer dat ik sinds 1 maart verhuisd ben en de borg van mijn studentenkamer nog niet terug heb gekregen (twee maanden huur +- ¤ 700,-).
Advies of tips zijn ook welkom, maar ik heb het gevoel dat ik er wel uit ga komen en het de goede kant op gaat.
Mocht je er niet uitkomen TS, ik heb een incassoburo
Lead me away, come inside,
see my mind in kaleidoscope
Muziekje d'r bij? http://www.soundcloud.com/fufr
pi_80591101
Ik heb eerder nooit problemen met de verhuurder gehad, tenminste geen serieuze problemen. Als er iets (belangrijks) kapot was werd het vervangen of gemaakt. Misschien liep het totale onderhoud wat achter, maar echt storend was dat (nog) niet.

De langste adem gaat wel goed komen, voor die ¤ 700,- ben ik bereid om best ver te gaan en met mijn rechtsbijstand en verzekering heb ik het gevoel dat ik nog aardig wat hulp zou kunnen inschakelen.

Ik heb contact met nog twee andere huurders die ook hun borg nog niet terug hebben, dat siert de beste man natuurlijk ook niet echt.
pi_80591202
quote:
Op donderdag 22 april 2010 11:38 schreef FUFR het volgende:

[..]

Mocht je er niet uitkomen TS, ik heb een incassoburo
Ik heb al contacten met mijn rechtsbijstand, als hij niet reageert op mijn in gebreke stelling zullen zij brieven gaan sturen. Ik hoop eigenlijk dat de druk dan groot genoeg geworden is.
pi_80591264
quote:
Op donderdag 22 april 2010 11:44 schreef Goover het volgende:

[..]

Ik heb al contacten met mijn rechtsbijstand, als hij niet reageert op mijn in gebreke stelling zullen zij brieven gaan sturen. Ik hoop eigenlijk dat de druk dan groot genoeg geworden is.
pi_80591706
tvp
Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.
  donderdag 22 april 2010 @ 12:01:32 #9
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_80591812
Zelfde probleem gehad, heb 4 maanden moeten wachten.

ZSM in gebreke stellen, en een termijn van 1 week is daarbij ook prima. Het gaat om een redelijke termijn waarbinnen men datgene kan doen wat men volgens de overeenkomst moet doen.

Een week is dus ruim zat, maar twee weken is een standaardtermijn die nagenoeg altijd goed is.
Intelligent, but fucked up.
pi_80592550
quote:
Op donderdag 22 april 2010 12:01 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Zelfde probleem gehad, heb 4 maanden moeten wachten.

ZSM in gebreke stellen, en een termijn van 1 week is daarbij ook prima. Het gaat om een redelijke termijn waarbinnen men datgene kan doen wat men volgens de overeenkomst moet doen.

Een week is dus ruim zat, maar twee weken is een standaardtermijn die nagenoeg altijd goed is.
Ik wil er voor zorgen dat hij geen enkele rede vind om te protesteren, dus heb ik de termijn een beetje ruim genomen.
  donderdag 22 april 2010 @ 12:41:56 #11
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_80593201
Ook prima, duurt alleen een weekje langer
pi_80593446
quote:
Op donderdag 22 april 2010 12:22 schreef Goover het volgende:

[..]

Ik wil er voor zorgen dat hij geen enkele rede vind om te protesteren, dus heb ik de termijn een beetje ruim genomen.
2 weken is voldoende, hij wilde tenslotte de borg ook meteen hebben. Die dient hij te reserveren.
pi_80593561
Vergeet niet wettelijke rente te vragen sinds 1 maart. Hij is jou dat bedrag immers verschuldigd.
pi_80593691
quote:
Op donderdag 22 april 2010 12:52 schreef SemperFii het volgende:
Vergeet niet wettelijke rente te vragen sinds 1 maart. Hij is jou dat bedrag immers verschuldigd.
Op dit moment zou ik ook akkoord gaan met het bedrag zoals ik dat ooit aan hem betaald heb, als ik straks toch echt mensen moet gaan inschakelen zal ik wel over die rente beginnen. Maar het is zeker iets om rekening mee te houden.

Als er mensen nog behoefte hebben aan opzetjes van de brieven die ik gestuurd heb (huuropzegging en in gebreke stelling) dan zou ik die wel kunnen posten.
pi_80593728
¤ 3,05
pi_80593787
quote:
Op donderdag 22 april 2010 12:52 schreef SemperFii het volgende:
En vergeet niet alle kosten te declaren die je hebt moeten maken om je borg terug te krijgen!
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_80594078
quote:
Op donderdag 22 april 2010 12:56 schreef FUFR het volgende:
¤ 3,05
quote:
Op donderdag 22 april 2010 12:58 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

En vergeet niet alle kosten te declaren die je hebt moeten maken om je borg terug te krijgen!
Tot nu toe heb ik geen noemenswaardige kosten gemaakt, gratis advieslijn gebeld en een briefje verstuurd. De kosten die je maakt kan volgens mij pas gaan claimen als je hem in gebreke hebt gesteld en hij daarna nog steeds verzuimt.
  donderdag 22 april 2010 @ 13:12:19 #18
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_80594246
Wees nou niet te aardig voor dit soort figuren, anders doen ze het bij de volgende gewoon weer.

Uitkleden zo'n vent!
Ik wens je een dolfijne dag
  donderdag 22 april 2010 @ 13:34:23 #19
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_80594995
wettelijke rente kun je niet met terugwerkende kracht opeisen voor zover ik weet...
pi_80595454
quote:
Op donderdag 22 april 2010 13:34 schreef Fortune_Cookie het volgende:
wettelijke rente kun je niet met terugwerkende kracht opeisen voor zover ik weet...
Interessant...
  donderdag 22 april 2010 @ 13:56:41 #21
286492 Gras_eter
De ware graseter
pi_80595719
Ik had hem in elkaar geslagen met vrienden
Echte mannen hebben altijd honger
pi_80596397
Stuur samen met de twee andere een incassobureau op hem af.
So we just called him Fred too
pi_80598672
quote:
Op donderdag 22 april 2010 13:48 schreef Goover het volgende:

[..]

Interessant...
idd interessante uitspraak..
wij doen niet anders..
  donderdag 22 april 2010 @ 15:24:27 #24
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_80598880
quote:
Op donderdag 22 april 2010 15:19 schreef FUFR het volgende:

[..]

idd interessante uitspraak..
wij doen niet anders..
Je kunt geen wettelijke rente eisen over de periode VOORDAT je iemand in gebreke stelt nee.

Doet jouw bedrijf dat wel, dan verneem ik graag van je waar je werkt.
pi_80598919
quote:
Op donderdag 22 april 2010 15:24 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Je kunt geen wettelijke rente eisen over de periode VOORDAT je iemand in gebreke stelt nee.

Doet jouw bedrijf dat wel, dan verneem ik graag van je waar je werkt.
ach zo nee, je moet idd eerst wel iemand in gebreke stellen.
pi_80598972
quote:
Op donderdag 22 april 2010 10:41 schreef DanHardy het volgende:
Zelfde ooit meegemaakt en het is een kwestie van een lange adem. Dus blijven "stalken" en onder druk zetten. Die huisjesmelkers zijn geen fijne menschen.
en dat terwijl ze bakken met geld verdienen met het verhuren van kamers. als je de gemiddelde prijzen ziet voor een kamer
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  donderdag 22 april 2010 @ 15:29:15 #27
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_80599087
quote:
Op donderdag 22 april 2010 15:25 schreef FUFR het volgende:

[..]

ach zo nee, je moet idd eerst wel iemand in gebreke stellen.
uhuh
pi_80600866
Bij deze de brief die ik gebruikt heb:
quote:
{adres afzender}

{plaats}, {datum}

{adres ontvanger}

Geachte heer {verhuurder},

Hierbij stel ik u in gebreke met betrekking tot de terugbetaling van een borgsom van ¤ {bedrag}. Deze borg is vastgelegd in het huurcontract, opgemaakt d.d. {datum} van studentenkamer {#} op het adres {adres} te {plaats} die ik van u gehuurd heb tot {datum}.

In de brief waarin ik mijn huur opzeg, verstuurd d.d. {datum} opgemaakt d.d. {datum} heb ik u gevraagd om de borg terug te storten. Tot op heden is het bedrag nog niet op mijn rekening bijgeschreven

Gelet op het bovengenoemde verzoek, de ruime termijn die inmiddels is verstreken na dit verzoek en na de huurperiode, en veelvuldig telefonisch contact zonder resultaat, deel ik u hierbij het volgende mede:

Indien het bovengenoemde bedrag van ¤ {bedrag} op {datum} niet op mijn rekening is bijgeschreven, zal ik mij genoodzaakt zien deze vordering uit handen te geven. De hieruit voortvloeiende kosten zullen geheel en al te uwen laste worden gebracht.

Wellicht ten overvloede vermeld ik hierbij nogmaals mijn bankgegevens:

{rekeningnummer} t.n.v. {naam} te {plaats}

Ik hoop u zo voldoende te hebben geïnformeerd.

Hoogachtend,

{handtekening}

{naam}
pi_80601029
"zullen geheel en al te uwen laste worden gebracht. "

heb je dit zelf verzonnen?
het mocht ook in normaal nederlands hoor

Verder nix mis mee.
pi_80601399
quote:
Op donderdag 22 april 2010 16:11 schreef FUFR het volgende:
"zullen geheel en al te uwen laste worden gebracht. "

heb je dit zelf verzonnen?
het mocht ook in normaal nederlands hoor

Verder nix mis mee.
Die zin had ik niet zelf geschreven, al had ik er al een paar hele mooie andere zinnen in staan, maar die heb ik ook maar een beetje normaler geschreven.
pi_80724540
De aangetekende brief is niet aangekomen maar naar een ophaalpunt gebracht, ik ben benieuwd wanneer die opgehaald gaat worden.
  maandag 26 april 2010 @ 12:58:48 #32
102387 FUFR
schwung!
pi_80724642
quote:
Op maandag 26 april 2010 12:55 schreef Goover het volgende:
De aangetekende brief is niet aangekomen maar naar een ophaalpunt gebracht, ik ben benieuwd wanneer die opgehaald gaat worden.
heb je ook een niet-aangetekende gestuurd?
pi_80725627
quote:
Op maandag 26 april 2010 12:58 schreef FUFR het volgende:

[..]

heb je ook een niet-aangetekende gestuurd?
Nee?
  maandag 26 april 2010 @ 13:44:22 #34
102387 FUFR
schwung!
pi_80726068
quote:
Op maandag 26 april 2010 13:31 schreef Goover het volgende:

[..]

Nee?
doe ik wel altijd, dan hebben ze er altijd eentje gehad. als de aangetekende retour komt moet je weer aan de slag..

"Post nooit gehad " trapt een rechter trouwens doorgaans niet in..
pi_80727271
quote:
Op donderdag 22 april 2010 13:34 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Snap je het principe van wettelijke rente niet?
pi_80832482
De handtekening van de aangetekende brief is retour, ik ben benieuwd...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 29 april 2010 @ 09:31:09 #37
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_80832631
Ik heb een keer 3 maanden na opzeggen van de huur nog een herinnering gestuurd voor de borg, die vervolgens 3 weken later werd overgemaakt..

In het geval de verhuurder niet reageert of smoezen blijft verzinnen hem in gebreke stellen en aangeven dat indien hij in gebreke blijft je naar de rechter stapt. Volgt er wederom geen reactie, dan kun je een deurwaarder opdracht geven om hem voor de rechter te slepen.
pi_80834207
quote:
Op donderdag 29 april 2010 09:31 schreef Alicey het volgende:
Ik heb een keer 3 maanden na opzeggen van de huur nog een herinnering gestuurd voor de borg, die vervolgens 3 weken later werd overgemaakt..

In het geval de verhuurder niet reageert of smoezen blijft verzinnen hem in gebreke stellen en aangeven dat indien hij in gebreke blijft je naar de rechter stapt. Volgt er wederom geen reactie, dan kun je een deurwaarder opdracht geven om hem voor de rechter te slepen.
Zoals je in de rest van het topic kan lezen heb ik hem al in gebreke gesteld, ik wacht nu op zijn reactie daar op.
pi_81534653
Update:

Ik heb een deel van de borg gehad, maar te weinig. Borg minus kosten staat er op het afschrift, ik mis ¤ 125,-. De kosten die eerder weergegeven waren in een (kompleet fout) overzicht waren ¤ 107,-. Er klopt dus weinig van.

De hele zaak licht ondertussen bij mijn rechtsbijstand, die vergoeden de boel bij een geschil vanaf ¤ 225,- maar met de foute berekeningen in de het kosten overzicht haal ik dat makkelijk.
pi_81537279
quote:
Op maandag 17 mei 2010 14:42 schreef Goover het volgende:
Update:

Ik heb een deel van de borg gehad, maar te weinig. Borg minus kosten staat er op het afschrift, ik mis ¤ 125,-. De kosten die eerder weergegeven waren in een (kompleet fout) overzicht waren ¤ 107,-. Er klopt dus weinig van.

De hele zaak licht ondertussen bij mijn rechtsbijstand, die vergoeden de boel bij een geschil vanaf ¤ 225,- maar met de foute berekeningen in de het kosten overzicht haal ik dat makkelijk.
Waarvoor worden die kosten gerekend als ik vragen mag?
pi_81571777
quote:
Op maandag 17 mei 2010 15:50 schreef SemperFii het volgende:

[..]

Ik zie het al, hij heeft 3 enorme gaten in de muren moeten boren om die gitaren van 'm aan op te hangen. Het opnieuw stucen van die wand zal wel wat gekost hebben.
pi_81678362
quote:
Op maandag 17 mei 2010 15:50 schreef SemperFii het volgende:

[..]

Hij heeft zogenaamd servickosten verrekend, maar het overzicht waaruit dat moest blijken was niet te lezen en klopte van geen kanten. (stookkosten, verzekeringen, tv aansluiting bla bla)
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 11:20 schreef r3gi3boy het volgende:

[..]

Ik zie het al, hij heeft 3 enorme gaten in de muren moeten boren om die gitaren van 'm aan op te hangen. Het opnieuw stucen van die wand zal wel wat gekost hebben.
Origineel, maar de kamer was netjes opgeleverd, beter dan toen ik hem kreeg. De nieuwe bewoonster en de huurbaas hebben ook met alles ingestemd.
pi_83674133
Update:

Ik heb een reactie van mijn rechtsbijstand gekregen, ze zijn het met mij eens dat er een redelijk aantal kosten op de specificatie van de servicekosten staat die niet terecht zijn. Hierdoor klopt heel zijn berekening niet meer en krijg ik nog een behoorlijk bedrag van hem!

Het minimum bedrag voor een geschil van ¤ 225,- ga ik dus wel halen! Al duurt het ondertussen wel lang...
  maandag 5 juli 2010 @ 13:36:33 #44
102387 FUFR
schwung!
pi_83679030
quote:
Op maandag 5 juli 2010 11:22 schreef Goover het volgende:
Update:

Ik heb een reactie van mijn rechtsbijstand gekregen, ze zijn het met mij eens dat er een redelijk aantal kosten op de specificatie van de servicekosten staat die niet terecht zijn. Hierdoor klopt heel zijn berekening niet meer en krijg ik nog een behoorlijk bedrag van hem!

Het minimum bedrag voor een geschil van ¤ 225,- ga ik dus wel halen! Al duurt het ondertussen wel lang...
maar toch
  maandag 5 juli 2010 @ 13:38:43 #45
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_83679117
quote:
Op maandag 26 april 2010 14:18 schreef Artbij2 het volgende:

[..]

Snap je het principe van wettelijke rente niet?
Lees eerst effe verder anders

Ik snap het principe namelijk prima.
  maandag 5 juli 2010 @ 13:57:32 #46
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83679885
bedankt voor de update TS!
* Maanvis bestelt de boemannen weer af
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_83706124
Ik lees hier ook iets dat er nog meer huurders waren die ook niet hun borg terug ontvangen hadden,probeer of die ook via de rechter een uitspraak voor vergoeding kunnen krijgen.

Waarom? Als je met meerderen een vordering hebt kan je bij de rechtbank hem failliet laten veerklaren ( of althans daarmee dreigen)

Wat je ook doet veel succes!

( p.s. zie www.steunvordering.nl voor meer informatie)
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_83707129
Borg of sleutelgeld is wetterlijk verboden maar veel mensen trappen hierin door de woningnood willen ze graag een dak.

En doe je het toch dan mag je rente eisen van ik geloof 4,5% per maand dus jij kan aardig wat geld melken uit hem.

Bij mijn huisbaas (woningstichting) heb ik geen cent borg betaald.
Interessant he ?
  dinsdag 6 juli 2010 @ 00:53:31 #49
30443 fris
pure frisheid
pi_83707406
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 00:42 schreef Zwolsboy het volgende:
Borg of sleutelgeld is wetterlijk verboden maar veel mensen trappen hierin door de woningnood willen ze graag een dak.

En doe je het toch dan mag je rente eisen van ik geloof 4,5% per maand dus jij kan aardig wat geld melken uit hem.

bron?
pi_83707775
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 00:42 schreef Zwolsboy het volgende:

onzin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')