Mocht je er niet uitkomen TS, ik heb een incassoburoquote:Op donderdag 22 april 2010 10:36 schreef Goover het volgende:
Ik zal deze post kort en informatief houden, het komt er op neer dat ik sinds 1 maart verhuisd ben en de borg van mijn studentenkamer nog niet terug heb gekregen (twee maanden huur +- ¤ 700,-).
Advies of tips zijn ook welkom, maar ik heb het gevoel dat ik er wel uit ga komen en het de goede kant op gaat.
Ik heb al contacten met mijn rechtsbijstand, als hij niet reageert op mijn in gebreke stelling zullen zij brieven gaan sturen. Ik hoop eigenlijk dat de druk dan groot genoeg geworden is.quote:Op donderdag 22 april 2010 11:38 schreef FUFR het volgende:
[..]
Mocht je er niet uitkomen TS, ik heb een incassoburo
quote:Op donderdag 22 april 2010 11:44 schreef Goover het volgende:
[..]
Ik heb al contacten met mijn rechtsbijstand, als hij niet reageert op mijn in gebreke stelling zullen zij brieven gaan sturen. Ik hoop eigenlijk dat de druk dan groot genoeg geworden is.
Ik wil er voor zorgen dat hij geen enkele rede vind om te protesteren, dus heb ik de termijn een beetje ruim genomen.quote:Op donderdag 22 april 2010 12:01 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Zelfde probleem gehad, heb 4 maanden moeten wachten.
ZSM in gebreke stellen, en een termijn van 1 week is daarbij ook prima. Het gaat om een redelijke termijn waarbinnen men datgene kan doen wat men volgens de overeenkomst moet doen.
Een week is dus ruim zat, maar twee weken is een standaardtermijn die nagenoeg altijd goed is.
2 weken is voldoende, hij wilde tenslotte de borg ook meteen hebben. Die dient hij te reserveren.quote:Op donderdag 22 april 2010 12:22 schreef Goover het volgende:
[..]
Ik wil er voor zorgen dat hij geen enkele rede vind om te protesteren, dus heb ik de termijn een beetje ruim genomen.
Op dit moment zou ik ook akkoord gaan met het bedrag zoals ik dat ooit aan hem betaald heb, als ik straks toch echt mensen moet gaan inschakelen zal ik wel over die rente beginnen. Maar het is zeker iets om rekening mee te houden.quote:Op donderdag 22 april 2010 12:52 schreef SemperFii het volgende:
Vergeet niet wettelijke rente te vragen sinds 1 maart. Hij is jou dat bedrag immers verschuldigd.
En vergeet niet alle kosten te declaren die je hebt moeten maken om je borg terug te krijgen!quote:Op donderdag 22 april 2010 12:52 schreef SemperFii het volgende:
Vergeet niet wettelijke rente te vragen sinds 1 maart. Hij is jou dat bedrag immers verschuldigd.
quote:
Tot nu toe heb ik geen noemenswaardige kosten gemaakt, gratis advieslijn gebeld en een briefje verstuurd. De kosten die je maakt kan volgens mij pas gaan claimen als je hem in gebreke hebt gesteld en hij daarna nog steeds verzuimt.quote:Op donderdag 22 april 2010 12:58 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
En vergeet niet alle kosten te declaren die je hebt moeten maken om je borg terug te krijgen!
Interessant...quote:Op donderdag 22 april 2010 13:34 schreef Fortune_Cookie het volgende:
wettelijke rente kun je niet met terugwerkende kracht opeisen voor zover ik weet...
idd interessante uitspraak..quote:
Je kunt geen wettelijke rente eisen over de periode VOORDAT je iemand in gebreke stelt nee.quote:Op donderdag 22 april 2010 15:19 schreef FUFR het volgende:
[..]
idd interessante uitspraak..
wij doen niet anders..
ach zoquote:Op donderdag 22 april 2010 15:24 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Je kunt geen wettelijke rente eisen over de periode VOORDAT je iemand in gebreke stelt nee.
Doet jouw bedrijf dat wel, dan verneem ik graag van je waar je werkt.
en dat terwijl ze bakken met geld verdienen met het verhuren van kamers. als je de gemiddelde prijzen ziet voor een kamerquote:Op donderdag 22 april 2010 10:41 schreef DanHardy het volgende:
Zelfde ooit meegemaakt en het is een kwestie van een lange adem. Dus blijven "stalken" en onder druk zetten. Die huisjesmelkers zijn geen fijne menschen.
uhuhquote:Op donderdag 22 april 2010 15:25 schreef FUFR het volgende:
[..]
ach zonee, je moet idd eerst wel iemand in gebreke stellen.
quote:{adres afzender}
{plaats}, {datum}
{adres ontvanger}
Geachte heer {verhuurder},
Hierbij stel ik u in gebreke met betrekking tot de terugbetaling van een borgsom van ¤ {bedrag}. Deze borg is vastgelegd in het huurcontract, opgemaakt d.d. {datum} van studentenkamer {#} op het adres {adres} te {plaats} die ik van u gehuurd heb tot {datum}.
In de brief waarin ik mijn huur opzeg, verstuurd d.d. {datum} opgemaakt d.d. {datum} heb ik u gevraagd om de borg terug te storten. Tot op heden is het bedrag nog niet op mijn rekening bijgeschreven
Gelet op het bovengenoemde verzoek, de ruime termijn die inmiddels is verstreken na dit verzoek en na de huurperiode, en veelvuldig telefonisch contact zonder resultaat, deel ik u hierbij het volgende mede:
Indien het bovengenoemde bedrag van ¤ {bedrag} op {datum} niet op mijn rekening is bijgeschreven, zal ik mij genoodzaakt zien deze vordering uit handen te geven. De hieruit voortvloeiende kosten zullen geheel en al te uwen laste worden gebracht.
Wellicht ten overvloede vermeld ik hierbij nogmaals mijn bankgegevens:
{rekeningnummer} t.n.v. {naam} te {plaats}
Ik hoop u zo voldoende te hebben geïnformeerd.
Hoogachtend,
{handtekening}
{naam}
Die zin had ik niet zelf geschreven, al had ik er al een paar hele mooie andere zinnen in staan, maar die heb ik ook maar een beetje normaler geschreven.quote:Op donderdag 22 april 2010 16:11 schreef FUFR het volgende:
"zullen geheel en al te uwen laste worden gebracht. "
heb je dit zelf verzonnen?
het mocht ook in normaal nederlands hoor
Verder nix mis mee.![]()
heb je ook een niet-aangetekende gestuurd?quote:Op maandag 26 april 2010 12:55 schreef Goover het volgende:
De aangetekende brief is niet aangekomen maar naar een ophaalpunt gebracht, ik ben benieuwd wanneer die opgehaald gaat worden.
Nee?quote:Op maandag 26 april 2010 12:58 schreef FUFR het volgende:
[..]
heb je ook een niet-aangetekende gestuurd?
doe ik wel altijd, dan hebben ze er altijd eentje gehad. als de aangetekende retour komt moet je weer aan de slag..quote:
Snap je het principe van wettelijke rente niet?quote:Op donderdag 22 april 2010 13:34 schreef Fortune_Cookie het volgende:
wettelijke rente kun je niet met terugwerkende kracht opeisen voor zover ik weet...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zoals je in de rest van het topic kan lezen heb ik hem al in gebreke gesteld, ik wacht nu op zijn reactie daar op.quote:Op donderdag 29 april 2010 09:31 schreef Alicey het volgende:
Ik heb een keer 3 maanden na opzeggen van de huur nog een herinnering gestuurd voor de borg, die vervolgens 3 weken later werd overgemaakt..
In het geval de verhuurder niet reageert of smoezen blijft verzinnen hem in gebreke stellen en aangeven dat indien hij in gebreke blijft je naar de rechter stapt. Volgt er wederom geen reactie, dan kun je een deurwaarder opdracht geven om hem voor de rechter te slepen.
Waarvoor worden die kosten gerekend als ik vragen mag?quote:Op maandag 17 mei 2010 14:42 schreef Goover het volgende:
Update:
Ik heb een deel van de borg gehad, maar te weinig. Borg minus kosten staat er op het afschrift, ik mis ¤ 125,-. De kosten die eerder weergegeven waren in een (kompleet fout) overzicht waren ¤ 107,-. Er klopt dus weinig van.
De hele zaak licht ondertussen bij mijn rechtsbijstand, die vergoeden de boel bij een geschil vanaf ¤ 225,- maar met de foute berekeningen in de het kosten overzicht haal ik dat makkelijk.
Ik zie het al, hij heeft 3 enorme gaten in de muren moeten boren om die gitaren van 'm aan op te hangen. Het opnieuw stucen van die wand zal wel wat gekost hebben.quote:Op maandag 17 mei 2010 15:50 schreef SemperFii het volgende:
[..]
Waarvoor worden die kosten gerekend als ik vragen mag?
Hij heeft zogenaamd servickosten verrekend, maar het overzicht waaruit dat moest blijken was niet te lezen en klopte van geen kanten. (stookkosten, verzekeringen, tv aansluiting bla bla)quote:Op maandag 17 mei 2010 15:50 schreef SemperFii het volgende:
[..]
Waarvoor worden die kosten gerekend als ik vragen mag?
Origineel, maar de kamer was netjes opgeleverd, beter dan toen ik hem kreeg. De nieuwe bewoonster en de huurbaas hebben ook met alles ingestemd.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 11:20 schreef r3gi3boy het volgende:
[..]
Ik zie het al, hij heeft 3 enorme gaten in de muren moeten boren om die gitaren van 'm aan op te hangen. Het opnieuw stucen van die wand zal wel wat gekost hebben.
maar tochquote:Op maandag 5 juli 2010 11:22 schreef Goover het volgende:
Update:
Ik heb een reactie van mijn rechtsbijstand gekregen, ze zijn het met mij eens dat er een redelijk aantal kosten op de specificatie van de servicekosten staat die niet terecht zijn. Hierdoor klopt heel zijn berekening niet meer en krijg ik nog een behoorlijk bedrag van hem!
Het minimum bedrag voor een geschil van ¤ 225,- ga ik dus wel halen! Al duurt het ondertussen wel lang...
Lees eerst effe verder andersquote:Op maandag 26 april 2010 14:18 schreef Artbij2 het volgende:
[..]
Snap je het principe van wettelijke rente niet?
bron?quote:Op dinsdag 6 juli 2010 00:42 schreef Zwolsboy het volgende:
Borg of sleutelgeld is wetterlijk verbodenmaar veel mensen trappen hierin door de woningnood willen ze graag een dak.
En doe je het toch dan mag je rente eisen van ik geloof 4,5% per maanddus jij kan aardig wat geld melken uit hem.
Bij mijn huisbaas (woningstichting) heb ik geen cent borg betaald.
quote:Op dinsdag 6 juli 2010 00:42 schreef Zwolsboy het volgende:
Borg of sleutelgeld is wetterlijk verbodenmaar veel mensen trappen hierin door de woningnood willen ze graag een dak.
En doe je het toch dan mag je rente eisen van ik geloof 4,5% per maanddus jij kan aardig wat geld melken uit hem.
Bij mijn huisbaas (woningstichting) heb ik geen cent borg betaald.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |