Mocht je er niet uitkomen TS, ik heb een incassoburoquote:Op donderdag 22 april 2010 10:36 schreef Goover het volgende:
Ik zal deze post kort en informatief houden, het komt er op neer dat ik sinds 1 maart verhuisd ben en de borg van mijn studentenkamer nog niet terug heb gekregen (twee maanden huur +- ¤ 700,-).
Advies of tips zijn ook welkom, maar ik heb het gevoel dat ik er wel uit ga komen en het de goede kant op gaat.
Ik heb al contacten met mijn rechtsbijstand, als hij niet reageert op mijn in gebreke stelling zullen zij brieven gaan sturen. Ik hoop eigenlijk dat de druk dan groot genoeg geworden is.quote:Op donderdag 22 april 2010 11:38 schreef FUFR het volgende:
[..]
Mocht je er niet uitkomen TS, ik heb een incassoburo
quote:Op donderdag 22 april 2010 11:44 schreef Goover het volgende:
[..]
Ik heb al contacten met mijn rechtsbijstand, als hij niet reageert op mijn in gebreke stelling zullen zij brieven gaan sturen. Ik hoop eigenlijk dat de druk dan groot genoeg geworden is.
Ik wil er voor zorgen dat hij geen enkele rede vind om te protesteren, dus heb ik de termijn een beetje ruim genomen.quote:Op donderdag 22 april 2010 12:01 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Zelfde probleem gehad, heb 4 maanden moeten wachten.
ZSM in gebreke stellen, en een termijn van 1 week is daarbij ook prima. Het gaat om een redelijke termijn waarbinnen men datgene kan doen wat men volgens de overeenkomst moet doen.
Een week is dus ruim zat, maar twee weken is een standaardtermijn die nagenoeg altijd goed is.
2 weken is voldoende, hij wilde tenslotte de borg ook meteen hebben. Die dient hij te reserveren.quote:Op donderdag 22 april 2010 12:22 schreef Goover het volgende:
[..]
Ik wil er voor zorgen dat hij geen enkele rede vind om te protesteren, dus heb ik de termijn een beetje ruim genomen.
Op dit moment zou ik ook akkoord gaan met het bedrag zoals ik dat ooit aan hem betaald heb, als ik straks toch echt mensen moet gaan inschakelen zal ik wel over die rente beginnen. Maar het is zeker iets om rekening mee te houden.quote:Op donderdag 22 april 2010 12:52 schreef SemperFii het volgende:
Vergeet niet wettelijke rente te vragen sinds 1 maart. Hij is jou dat bedrag immers verschuldigd.
En vergeet niet alle kosten te declaren die je hebt moeten maken om je borg terug te krijgen!quote:Op donderdag 22 april 2010 12:52 schreef SemperFii het volgende:
Vergeet niet wettelijke rente te vragen sinds 1 maart. Hij is jou dat bedrag immers verschuldigd.
quote:
Tot nu toe heb ik geen noemenswaardige kosten gemaakt, gratis advieslijn gebeld en een briefje verstuurd. De kosten die je maakt kan volgens mij pas gaan claimen als je hem in gebreke hebt gesteld en hij daarna nog steeds verzuimt.quote:Op donderdag 22 april 2010 12:58 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
En vergeet niet alle kosten te declaren die je hebt moeten maken om je borg terug te krijgen!
Interessant...quote:Op donderdag 22 april 2010 13:34 schreef Fortune_Cookie het volgende:
wettelijke rente kun je niet met terugwerkende kracht opeisen voor zover ik weet...
idd interessante uitspraak..quote:
Je kunt geen wettelijke rente eisen over de periode VOORDAT je iemand in gebreke stelt nee.quote:Op donderdag 22 april 2010 15:19 schreef FUFR het volgende:
[..]
idd interessante uitspraak..
wij doen niet anders..
ach zoquote:Op donderdag 22 april 2010 15:24 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Je kunt geen wettelijke rente eisen over de periode VOORDAT je iemand in gebreke stelt nee.
Doet jouw bedrijf dat wel, dan verneem ik graag van je waar je werkt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |