Ik zal deze post kort en informatief houden, het komt er op neer dat ik sinds 1 maart verhuisd ben en de borg van mijn studentenkamer nog niet terug heb gekregen (twee maanden huur +- ¤ 700,-).
Het eerste verzoek tot terugbetaling deed ik in de (aangetekende)brief waarin ik mijn huur heb opgezegd, die brief was netjes op tijd verstuurd (meer dan een maand voor de verhuis datum).
In de week na de verhuizing ben ik begonnen met bellen, het is erg lastig om mijn huisbaas aan de telefoon te krijgen. Vaak zegt hij dat het even niet uit komt en binnen een kwartiertje terug belt, maar ik heb nog nooit een telefoontje van hem terug gehad.
In de tweede week na de verhuizing was hij bezig met 'de papieren' en dat hij 'de dames' wel zou vragen om het te regelen. De derde week heb ik een week gewacht tot hij zou terugbellen (binnen een kwartiertje zei hij).
De vierde week was ik het al behoorlijk zat en ben ik hem vaker gaan bellen, soms een week niet, soms twee dagen achter elkaar. Meestal lukte het niet om een gesprek te voeren, hij gaat terugbellen, hij is niet in de buurt enz.
Uiteindelijk is het mij vorige week gelukt om een afspraak te maken, hij zou gisteren langs komen om mijn borg langs te brengen. Overmaken had mijn voorkeur, maar als hij het zo graag langs wil brengen vond ik het ook prima. Hij kwam niet opdagen en was 'even in gesprek bij een klant' toen ik hem belde. Toen ik hem na een half uur nog eens belde kreeg ik zijn zoon aan de lijn en kreeg ik hem niet meer te pakken.
Ik heb vanmorgen met mijn rechtsbijstand gebeld en die hebben mij (zoals verwacht) geadviseerd om een aangetekende brief te sturen om hem daarin in gebreke te stellen en hem een termijn van twee weken te geven om het geld over te maken.
Eigenlijk heb ik geen vragen, maar ik kan mij voorstellen dat meer mensen hier wel eens last van zouden kunnen hebben. Advies of tips zijn ook welkom, maar ik heb het gevoel dat ik er wel uit ga komen en het de goede kant op gaat.