zonnetje..z.eker lekker, alleen hier hebben we hooguit zon in de tuin toto een uur of 3 's midags..teveel bomen...quote:Op vrijdag 23 april 2010 16:57 schreef Cassandra87 het volgende:
Oooh heerlijk, zonnetje staat op t balkon, cd van caro emerald op, ben lekker t balkon aan t poetsen. Ik wil zoooo graag een zitje op t balkon maar dat moet maar ff wachten, op deze manier krijg ik de zomer ook wel in mijn bol
Caro emerald![]()
Wow damn wat een cd, had ik niet gedacht
Nou uitrusten kan niet, want ze kunnen mijn uitkering in beslag nemen, mijn bankrekening en als ik leuke spulletjes heb voor mijn huis kunnen ze die ook in beslag nemen en mijn computers.. Eigenlijk alles.quote:Op vrijdag 23 april 2010 17:03 schreef francis998 het volgende:
[..]
zonnetje..z.eker lekker, alleen hier hebben we hooguit zon in de tuin toto een uur of 3 's midags..teveel bomen...
En caro emerald, valt wel mee, ik vindt iig weinig liedjes echt leuk van haar...maar licht aan de stijl..
@auti, goed zo..gewoon overal bewijs en kopieen van houden..en lekker uitrusten..en maar afwachten wat er gebeurd
is het niet handig om bepaalde belangerijke spullen bij je ouders te laten staan. Die dingen weten ze dan niet dat je ze hebt en kunnen ze niet in beslag nemen.quote:Op vrijdag 23 april 2010 17:06 schreef Autidude het volgende:
[..]
Nou uitrusten kan niet, want ze kunnen mijn uitkering in beslag nemen, mijn bankrekening en als ik leuke spulletjes heb voor mijn huis kunnen ze die ook in beslag nemen en mijn computers.. Eigenlijk alles.
Dus ontspanning of uitrusten zit er niet echt in, maar dat ben ik wel gewend. Ik wil en ga er alleen niet meer aan denken, en als iemand spullen komt halen dan tief ik hem van het balkon.
Ik zou dan terugzeggen: "Nee, maar het is wel irritant. Kun je daarmee stoppen alsjeblieft."quote:Op vrijdag 23 april 2010 12:07 schreef Autidude het volgende:
Als je in een supermarkt bent, en het gaat godzijdank de hele tijd goed en je staat dan in de rij, heel netjes allemaal. En staat er inene een oude man achter je steeds tegen je aan te bewegen/stoten.. en je kijkt eerst even geergerd, zelfs oogcontact, maar het gaat door en na 5 seconde vraag je ; moet dat nou?
"wat?" Nou je zit steeds tegen mij aan te tikken.. "ach gos.. nou daar ga je niet dood van hoor"![]()
Wat moet je dan doen?
Ik deed het niet zo netjes, maar ik ben benieuwd hoe jullie daar op zouden reageren.
Ook als je een beetje frusti bent en niet van houd om aangeraakt te worden en zelf wel respect hebt voor mensen hun persoonlijke space.
quote:Op vrijdag 23 april 2010 12:15 schreef Autidude het volgende:
[..]
Dichtbij staan is 1 ding.. maar poken gaat te ver. Dat is gewoon niet netjes, FEIT.. mensen moeten respect hebben voor elkaars persoonlijke ruimte, als ik onnodig in een rij tegen een grietje haar billen aan ga staan dan is het aanranding. Maar dat je dan zo'n reactie krijgt ; "ach gos.. je gaat er toch niet dood van? " dat gaat dus even helemaal de verkeerde kant op heh..
"Pardon? Ben je katholiek ofzo? Als je mij nog 1 keer aanraakt dan schop ik je voor je poten! Ga je ook niet dood van.. maar ze breken wel! God, wat asociaal zeg! "
En dan ben ik fout heh..
Hier is t vanaf een uur of 1 heerlijk, dan staat ie hoog boven t dak, tot een uur of 7, 8 savonds. Is een smal balkonnetje, past misschien net een bank of een zitsetje. Maar ik heb zoooon zin om savonds laat lekker met een drankje tegen mijn vriend aan te zitten in de zon, lekker bijkomen. Ik heb sowieso zin in de zomer! Ik heb jarenlang gedaan met een zak die te lui was om van de bank af te komen en zelfs midden in de zomer binnen lag te gamen. En nu een heerlijke vent om volwassen gesprekken mee te voeren en leuke dingen te doen zoals wandelen of naar de dierentuin of een boot huren ofzo. Dan krijg ik direct zo'n kriebelquote:Op vrijdag 23 april 2010 17:03 schreef francis998 het volgende:
[..]
zonnetje..z.eker lekker, alleen hier hebben we hooguit zon in de tuin toto een uur of 3 's midags..teveel bomen...
En caro emerald, valt wel mee, ik vindt iig weinig liedjes echt leuk van haar...maar ligt aan de stijl..
Heel verhaal.. en ook met pieken en dalen want ik heb ook regelmatig veel afbetaald, maar het is ook vaakquote:Op vrijdag 23 april 2010 18:23 schreef ScarFace- het volgende:
Sterkte autidude je kan het![]()
Hoe ben je eigenlijk in de schulden geraakt als ik vragen mag?
Bij mij is het een heel groot deel dat ik niet meer wordt aangenomen, ook niet meer voor de stomme baantjes waar daar zijn genoeg goedkopere jongere mensen voor en er zijn een hoop bedrijven die mij niet meer moeten omdat ik daar al geweest ben. En dan is er de actieradius.. want als arbeider begin je niet om 0900 uur maar een stuk eerder.. En het openbaar vervoer is een utiblinker in het constant nét niet uitkomen.quote:Op vrijdag 23 april 2010 18:29 schreef sempron2400 het volgende:
Je zou bijna zeggen: was de wereld maar zo dat iedereen kon werken en niemand afhankelijk was van een uitkering. Dan waren er ook veel minder mensen met schulden.
Leven van 40 euro per week, dat zijn cijfers die in de eerste maanden van 1945 normaal waren.
Ja ik doe gewoon mijn best, en daarom is het ook geen zeuren.. ik weet gewoon niet wat ik moet doen.. ja wachten.. Maar het is allemaal onzin. Al gaat het ooit goed komen.quote:Op vrijdag 23 april 2010 19:22 schreef tijnbrein het volgende:
Hey Auti het lijkt wel alsof het jou niet gekund wordt om een normaal leven op te bouwen. Telkens weer een nieuwe tegenslag. Terwijl jij wel zo goed bezig bent de laatste tijd.
Trouwens je hebt groot gelijk wat je deed in de supermarkt. Die man mag van geluk spreken dat hij geen klap kreeg. Ik ken genoeg mensen die zouden slaan in zo'n geval.
Heb je wel een rijbewijs?quote:Op vrijdag 23 april 2010 18:40 schreef Autidude het volgende:
[..]
Bij mij is het een heel groot deel dat ik niet meer wordt aangenomen, ook niet meer voor de stomme baantjes waar daar zijn genoeg goedkopere jongere mensen voor en er zijn een hoop bedrijven die mij niet meer moeten omdat ik daar al geweest ben. En dan is er de actieradius.. want als arbeider begin je niet om 0900 uur maar een stuk eerder.. En het openbaar vervoer is een utiblinker in het constant nét niet uitkomen.
En 40 euro per week is niet veel, maar als ik gewoon mijn dingetjes heb, koelkast, wasmachine, gasfornuis. en een paar meubeltjes, en een bed (want ik heb geen bed) en ik heb internet/tv dan vind ik het goed hoor. Ik kan heel goedkoop eten, en ik koop eigenlijk bijna nooit kleding. 1 x in de 4 jaar ofzo, alleen schoenen koop ik en ik vind dat ook prima. En ik ben ook al een tijdje gewend dat ik geen auto heb of kan betalen, dat vind ik ook niet erg. Maarja, iets als een uitje zoals een meeting dat gaat wel lastig worden.. Als is er heel veel mogelijk hoor, ik heb ook al een beetje verstand ervan want je mag ook 1 uitje per jaar declareren bij de gemeente voor iets van 60 euro. Maar dat moet je wel zelf voorschieten, en eerdat je iets terug hebt.. dan krijg je weer dat circus van formulieren en telefoontjes waarmee je niet echt verder komt.
Succesquote:Op vrijdag 23 april 2010 19:36 schreef Autidude het volgende:
[..]
Ja ik doe gewoon mijn best, en daarom is het ook geen zeuren.. ik weet gewoon niet wat ik moet doen.. ja wachten.. Maar het is allemaal onzin. Al gaat het ooit goed komen.
En vroeger had ik dus ook gestompt hoor.. zelfs zonder na te denken. Maar daar heb ik al heel lang mee leren om te gaan, of zogezegd te remmen. Want ik heb op de basisschool ook eens een leraar vol een elleboog in zijn smoel gegeven omdat hij mij van achter vast pakte![]()
![]()
Maar ja, die prikkels zijn er wel alleen de remmen zijn beter geworden. Maar zelfs bij de beste remmen
treed "fading" op. Ik zoek het ook niet zelf op, ik vermijd het zelf of wil dingen oplossen.. en door al die tegenslagen bij het willen oplossen raken de remschijven en blokken overhit en dan treed er dus fading op..
Goddomme wat een geile analogie weerKan ik nog even doorgaan over A.B.S. en de pulserende pieken
![]()
Ik ga straks nog even de supermarkt in.. wish me luck![]()
Dit snap ik helemaal. Ik ben ook zo'n type, als ik de mogelijkheid om iets zelf te doen dan doe ik het ook.quote:Op vrijdag 23 april 2010 19:53 schreef ScarFace- het volgende:
Al ben ik zelf niet zo van het geholpen willen worden.
Ik doe alles liever zelfdat gaat vaak stukken beter dan met hulp.
Ik ben 95/100 keer dan ook niet echt de doelgroep, kan dan wel vriendelijk met die mensen praten, maar zie er niks in, of ga akkoord en het blijkt alsnog achteraf niets te zijn, etc.
Voor personenauto's heb ik zogoed als elk papiertje/certificaat wat er maar te halen valt.quote:Op vrijdag 23 april 2010 19:46 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Heb je wel een rijbewijs?
Zo ja dan kun je wel een stukje verder solliciteren, en mocht je aangenomen worden koop je gewoon een goedkope auto.
Op internet staat er over schuldhulpverlening dat je fulltime beschikbaar moet zijn om te werken, je zou hier uiteraard onder uit kunnen komen maar dat is niet zo van belang.
Wat wel belang is, ze helpen je ook ongetwijfeld richting werk
Ik weet nu niet heel goed meer wat te zeggen. Want je komt heel klagerig over..maar weet je..ik snap het volkomen, het zit je gewoon niet mee. En ik zou zeggen het wordt tijd dat het je wel mee gaat zitten, maar ja..dan ik niet beslissen.quote:Op vrijdag 23 april 2010 20:42 schreef Autidude het volgende:
[..]
Voor personenauto's heb ik zogoed als elk papiertje/certificaat wat er maar te halen valt.
Maar het is makkelijker gezegd dan gedaan.. Koop je gewoon een auto? Ik weet niet hoe oud je bent maar weet je wat een auto kost en ook wat dat per maand doet? En benzine kosten?
Ook als ik werk zou hebben, is dat iig de eerst komende 5 jaar niet te betalen. En werk vinden.. of solliciteren, dat is nog niet hetzelfde als aangenomen worden..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |