lol!!quote:Op zaterdag 24 april 2010 19:47 schreef Pietverdriet het volgende:
Het zal TS toch niet zijn geweest?
http://www.telegraaf.nl/b(...)_Tegelse_tuin__.html
Bedoel je een type als de GBU-39?quote:
vertel?quote:Op zondag 25 april 2010 13:00 schreef Lyzio het volgende:
Het heeft in ieder geval de krant al gehaald. Dat artikel wat hier voorbij kwam was het overigens niet
In Dagblad de Limburger/Limburgs Dagblad. Om het feit dat de politie gekomen is, maar die er niks mee willen. Of gewoonweg niks mee kunnen. De EOD heeft nog altijd niet gereageerd op herhaalde mededelingen dat er wel eens een bom in een redelijk dichtbevolkt gebied kan liggen. Vind het nogal apart dat niemand reageert. Lang leve de bureaucratie in Nederlandquote:
link!quote:Op zondag 25 april 2010 13:00 schreef Lyzio het volgende:
Het heeft in ieder geval de krant al gehaald. Dat artikel wat hier voorbij kwam was het overigens niet
leuk, ben benieuwdquote:Op zondag 25 april 2010 13:03 schreef Lyzio het volgende:
[..]
In Dagblad de Limburger/Limburgs Dagblad. Om het feit dat de politie gekomen is, maar die er niks mee willen. Of gewoonweg niks mee kunnen. De EOD heeft nog altijd niet gereageerd op herhaalde mededelingen dat er wel eens een bom in een redelijk dichtbevolkt gebied kan liggen. Vind het nogal apart dat niemand reageert. Lang leve de bureaucratie in Nederland![]()
Dagblad de Limburger/Limburgs Dagblad heeft wel een digitale krant, maar ik kan het artikel nergens vinden. Zal het in de loop van de dag even inscannen.
ja, dat is inderdaad op z'n zachts gezegd vreemdquote:Op zondag 25 april 2010 13:05 schreef Lyzio het volgende:
Maar, even buiten alles, het is toch belachelijk dat er nog niemand is komen kijken of iets dergelijks? Je zou het op zijn minst als EOD zijnde op waarde moeten kunnen schatten...
quote:Op zondag 25 april 2010 13:05 schreef Lyzio het volgende:
Maar, even buiten alles, het is toch belachelijk dat er nog niemand is komen kijken of iets dergelijks? Je zou het op zijn minst als EOD zijnde op waarde moeten kunnen schatten...
Ze komen toch? Maar niet meteen.quote:Op donderdag 22 april 2010 11:15 schreef Lyzio het volgende:
Ik heb vandaag de EOD gebeld. Wat een eikelsZe kunnen pas binnen een week komen, door 'omstandigheden'. Fijn dus.
Million dollar question, wat is het dan wel?quote:Op zondag 25 april 2010 13:18 schreef woessie het volgende:
Dat is helemaal geen bom
Je moet maar eens kijken in welke staat bommen zijn als ze uit de grond worden gehaald. En dat is niet in deze staat. De vorm is ook onlogisch voor een bom.
Nee, 100 euro op geen bom. Het is te duidelijk.
Een verzwaarde pendelsteenslag omstreeks 1930. Pracht van een exemplaar trouwens, ik verwacht van Noorse fabrikaat.quote:Op zondag 25 april 2010 13:29 schreef neo2000 het volgende:
[..]
Million dollar question, wat is het dan wel?
quote:Zeemijnen worden, zoals de naam al doet vermoeden, in de zee gebruikt. Deze mijnen zijn veel groter dan landmijnen en zijn vaak geheel rond van vorm in tegenstelling tot de landmijnen die vaak platte ronde cirkels zijn. Zeemijnen worden meestal net onder het wateroppervlak aangebracht en worden doormiddel van kettingen op hun plaats gehouden. Zeemijnen komen tot onsteking wanneer er een schip tegenaan vaart. Deze mijnen kunnen een magnetisch ontstekingsmechanisme hebben dat bij aanraking met metaal tot ontploffing komt.
iet met bevoorradings troepen. Ze moeten toch ergens gemaakt worden?quote:Op zondag 25 april 2010 13:51 schreef neo2000 het volgende:
Daar dacht ik eigenlijk ook al aangezien de vorm, maar.. Waarom wordt het ding dan in een achtertuin gevonden?
Mwa, er kan genoeg explosieven in.quote:Op zondag 25 april 2010 13:53 schreef Pinterman het volgende:
Volgens mij zijn zeemijnen veel groter. Hiermee blaas je hoogstens een roeiboot op.
In die trant heb ik ook zitten denken, gewoon ballast / verzwaring dus. Misschien van een net, of van een boei, of als anker van een luchtballon. Water kan er ook gewoon in zijn gekomen na jaren in de grond / buiten, dus hoeft niet persé iets met water te zijn denk ik.quote:Op zondag 25 april 2010 13:55 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Mwa, er kan genoeg explosieven in.Maar schoot me net iets anders te binnen. Het kan misschien ook een onderdeel van een groot net zijn? Soort dobber van een net.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |