abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80692090
quote:
Op zondag 25 april 2010 11:07 schreef Sonnetje85 het volgende:
ik heb hetzelfde hoor Flugel!
Ik kan me mezelf ook echt niet met een kindje van mezelf voorstellen nog, maar neem aan dat dat allemaal goedkomt als ie geboren wordt
Ja hoor, dat komt vanzelf goed! Ik kon me tot mijn vliezen braken niets voorstellen van een bevalling. Nu weet ik zelfs amper meer hoe het precies voelde. Ik weet alleen nog wat er zich afspeelde en welke emotie ik daarbij had, maar die emotie voelt nu heel tweedehands. Ik denk dat ik daarom ook nog best een tweede zou willen, om het allemaal nog een keer mee te mogen maken. Het is zo bijzonder.

Ik besef dat dit idioot klinkt, een zware bevalling hebben en het toch nog een keer willen meemaken allemaal. Maarja, het is toch echt zo.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_80692609
Ik heb dat dus ook maar vooral doordat het zo snel ging kon ik niet echt genieten van de bevalling.
Ik had liever iets meer tijd gehad met alles.
De vk ging weg en zei ik zie je over een uur of 4 wel weer. 20 min later hing ze er uit.
Ik kan nu bij een 2de er heel anders in gaan.Dat vind ik heerlijk
  zondag 25 april 2010 @ 13:58:18 #203
61183 leonieke
Dan toch?
pi_80693564
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 21:32 schreef Marlinde het volgende:
Even over de ruggenprik: Ik heb ook een ruggenprik gehad. Mijn vliezen werden om 22 uur gebroken en om 00:58 was Tessa er Persweeën hebben 23 minuten geduurd

Om even de moed in te praten op de zwangere dames, mijn bevalling was fijn, bijna pijnloos en ik zou het zo weer doen
Ik had zonder ruggenprik op 12 uur tijd 3cm ontsluiting, dan ruggenprik en 2 uur later (en ondertussen nog een dutje gedaan) zat ik op 10cm. Dan nog eventjes gewacht tot Thomas helemaal ingedaald was en om 12.35u ben ik beginnen persen. Om 12.54u was hij geboren.

En een paar uur na de bevalling zei ik tegen mijn man dat ik dit best nog een keertje wou doen op die manier

Het enige minpunt van heel die ruggenprik was dat ik pas 24u later terug op mijn rechterbeen kon staan, maar ik vermoed, gezien de verbaasde reacties van alle verpleegkundigen en dokter, dat dat een uitzonderlijke situatie was.
pi_80699595
Hier 2 mijlpalen vandaag! Voor het eerst aangekomen, in één dag ook gelijk een halve kilo erbij En de eerste persoon die zei: ooh krijgen jullie nu een meisje? Nou, dan hebben jullie een jongen en een meisje, dan zijn jullie dus wel klaar he!

We hebben ook vandaag de nieuwe kinderwagen opgehaald (nou ja, voor ons nieuw dan, hij is 2ehands) en wat ben ik er blij mee! Een Quinny Buzz met een megea hip motiefje en leuke kleurtjes en hij is zó handig! Je bouwt hem zo om van buggy naar wandelwagenbak en het inklappen gaat makkelijk en hij is licht, en zo leuk! Kan ik straks lekker per dag kiezen wie van de kindjes in in de wagen wil en wie in de draagdoek, zonder dat het veel moeite kost om hem om te bouwen. Bij die wagen die we nu hadden, duurde dat dus echt 20 minuten
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  zondag 25 april 2010 @ 19:11:57 #205
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_80702556
quote:
Op zondag 25 april 2010 13:04 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Bij mij werkte de ruggenprik tweemaal niet, maar als er ooit een tweede komt probeer ik het zo nog een keer!

Oh, en ik wilde resoluut geen pethidine, maar uiteindelijk heb ik wel een shot geaccepteerd. Als je maar genoeg lijdt vind je alles best. Na een urenlange weeënstorm vond ik van het dak springen zelfs een beter idee dan door te gaan met de bevalling, dus dan maar pethidine. Niet dat dat hielp...
Bij de eerste lukte de ruggeprik ook niet, bij de 2e was hij zo gezet! Er is hoop dus!
pi_80702622
Hier een thuisbevalling zonder ruggeprik en ook ik zou het zo nog 10 keer overdoen. Ik heb ervoor gekozen om thuis te bevallen, dus zonder pijnbestrijding. Ik heb door mijn zwangerschapscursus haptonomie samen met mijn vriend de weeën prima kunnen opvangen. De cursus was niet goedkoop, maar ik heb (voor een groot deel door deze cursus) wel een droombevalling gehad. De VK en de kraamhulp zijn op een gegeven moment gewoon in de woonkamer gaan zitten omdat ze er voor jan doedel bij zaten. Alleen met het persen zijn ze er natuurlijk wel bijgebleven. Mijn hele bevalling duurde overigens 4 uur, waarvan ik 1 uur geperst heb.

Zou ik de volgende keer iets anders doen? Ja! Ik zou harder persen, want ik heb nu echt krachten gespaard omdat ik niet wist wat me te wachten stond. Toen de VK zei dat het nog zo'n 10 minuten zou duren heb ik haar er in 1 wee uitgewerkt, gewoon omdat er een knopje omging en ik al m'n kracht gebruikte omdat ik wist dat het bijna voorbij was.
pi_80702911
Tessie dus hierna ben je wel klaar?
Maar hoeray voor je kinderwagen!! Fotoooo

Wij zijn geslaagd voor een nieuw bed (en een nieuwe kast en een lamp voor Roelofjes kamer enenenen... geld uitgegeven in elk geval en het blijst was ik met de lamp voor Roelofje terwijl die het goedkoopst was!! ) en hij komt morgen al!

Ons waterbed is op.. en mijn rug inmiddels ook dus nog maar 1 nachtje!! nu even kijken waar ik morgen een pomp kan scoren om het waterbed leeg te pompen

Even spammen met de lamp!

hij past zó goed bij de rest!

/stuiter-hyper
  zondag 25 april 2010 @ 19:22:53 #208
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_80702959
Die lamp is gaaf!
pi_80703034
Mooie lamp, Orea!

Ik heb morgen de 20 weken echo, ben best nerveus!
pi_80703092
Dank

Spannend Fannetje!! Heb je hem vroeg?
pi_80704021
09.30 uur!
pi_80704097
Hee, Orea, die lamp heb ik ook (als tafellamp op voet) en ik heb er ook 2 sierkussens van
pi_80704217
Dat is lekker op tijd Fannetje!!

Lily gaaf hè! ik wilde de tafellamp ook, maar kan hem in Roelofjes kamer niet kwijt... Maar sierkussens, hmmm dan moet ik daar nog naar op zoek!
  zondag 25 april 2010 @ 20:49:38 #214
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_80706533
Gave lamp Orea!
  maandag 26 april 2010 @ 06:43:07 #215
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_80717457
Gave lamp Orea!

Spannend Fannetje, veel succes en plezier straks!
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_80718163
Leuke lamp Orea!!

Nou ik zal de bevalling van mijn zus hier niet neerzetten (is weer een keizersnede geworden, want om 10 uur 's ochtends 3 cm, om half 3 4 cm en hebben ze de ruggenprik gezet en toen schoot t nog steeds niet op)
Maar hij is er hoor Mijn neefje Tim
En tis maar goed dat ie met 38+3 geboren is, want hij woog 3850
En hijs zo schattig en klein en heb m gisteravond al vastgehouden

Fannetje zo de 20 weken echo, spannend hoor!
  maandag 26 april 2010 @ 08:46:01 #217
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_80718319
quote:
Op maandag 26 april 2010 08:33 schreef Sonnetje85 het volgende:
Leuke lamp Orea!!

Nou ik zal de bevalling van mijn zus hier niet neerzetten (is weer een keizersnede geworden, want om 10 uur 's ochtends 3 cm, om half 3 4 cm en hebben ze de ruggenprik gezet en toen schoot t nog steeds niet op)
Maar hij is er hoor Mijn neefje Tim
En tis maar goed dat ie met 38+3 geboren is, want hij woog 3850
En hijs zo schattig en klein en heb m gisteravond al vastgehouden

Fannetje zo de 20 weken echo, spannend hoor!
Was dit ook de antiborstvoedingzus? Lukt het haar? Borstvoeding na een keizersnee is vaak een heel gedoe... En zeker na zo'n bevalling kan ik me voorstellen dat ze het helemaal gehad heeft...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_80718355
Nou ik kwam gisteravond langs en toen was ie al aangelegd. En hij heeft best een tijdje aangelegen, dus geen idee hoe dat ging verder, maar het begin is er. En ze vond t nog meevallen ook
  maandag 26 april 2010 @ 08:55:37 #219
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_80718414
Fijn dat het goed gaat!
Hoe is het verder met je zus? Veel pijn aan de wond?
pi_80718427
Nou gisteren nog niet (de anesthesist had extra veel ingespoten ofzo) Maar belde dr net en toen praatte ze niet zo hard, omdat praten pijn deed.
pi_80718480
Son gefeliciteerd met je neefje! Wat balen dat het weer zo lang heeft geduurd en dat het toch weer een keizersnede is geworden, maar wel fijn dat alles goed met beide is!!
pi_80718570
Sowieso gaat het een stuk beter met m dan met zn zus na de geboorte Die was echt ziek, echt heel zielig.
Straks ga ik weer even langs

zo nog even een foto van Tim

[ Bericht 24% gewijzigd door Sonnetje85 op 26-04-2010 09:18:32 ]
  maandag 26 april 2010 @ 09:12:20 #223
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_80718660
quote:
Op maandag 26 april 2010 08:46 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Was dit ook de antiborstvoedingzus? Lukt het haar? Borstvoeding na een keizersnee is vaak een heel gedoe...
Is dat zo? Ik had er niet meer moeite mee na de keizersnede dan na de andere twee gewone bevallingen.
  maandag 26 april 2010 @ 09:17:20 #224
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_80718771
quote:
Op maandag 26 april 2010 09:12 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Is dat zo? Ik had er niet meer moeite mee na de keizersnede dan na de andere twee gewone bevallingen.
Nou de pijn aan de wond kan ervoor zorgen dat je niet lekker rechtop kan zitten.. Je wilt je kindje misschien liever liggend voeden, maar dan heb je wel wat hulp nodig omdat je het net niet lekker kan zien enzo...
pi_80718817
Oh wat een lekkere beer Son!
pi_80719035
Ik hou van spekbabies
pi_80719455
quote:
Op maandag 26 april 2010 08:57 schreef Sonnetje85 het volgende:
Nou gisteren nog niet (de anesthesist had extra veel ingespoten ofzo) Maar belde dr net en toen praatte ze niet zo hard, omdat praten pijn deed.
auw, nog vers in geheugen

gefeliciteerd met je neefje!

Ik vond de borstvoeding na de keizersnede wel wat meer gedoe dan na mijn gewone bevallingen trouwens (inderdaad omdat ik een fiks aantal dagen bijna niet kon bewegen van de pijn). Maar gelukkig was het de derde en had ik ervaring op dat gebied dat hielp wel..
  maandag 26 april 2010 @ 09:55:36 #229
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_80719551
Tjonge, ik vond de eerste dag na de keizersnede pijnlijk, maar na de eerste keer uit bed klauteren (AUW!!!!) ging het wel wat beter. Het was zeker wel gevoelig, maar ik kon gewoon rondlopen et cetera. Misschien heb ik het als minder beleefd omdat Yade nog op de neanatologie lag en ikmeer bezig was met onze dochter dan mezelf. Alleen slapen de eerste twee weken ging moeizaam omdat ik niet op mijn zij kon liggen.

Borstvoeding geven kon sowieso niet meteen, dus heb gekolfd.
pi_80719664
Ik ben nu eenmaal een aansteller
pi_80719742
Sonnetje gefeliciteerd met je neefje
Sterkte voor je zus
pi_80719817
Son, wat een leukerd! Wel balen dat het weer allemaal zo moeizaam ging voor je zus.

Ik had net volgens mij ineens een harde buik. Wat een naar gevoel. En ik deed niet eens wat, zat gewoon op de bank een broodje te eten. Weird
pi_80721059
*Meldt*
Zometeen weer naar de verloskundige; ben benieuwd of er iets van actie mogelijk is; ik wil m'n mannetje zien!

Gefeliciteerd met je neefje, Son!
  maandag 26 april 2010 @ 10:57:39 #234
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_80721091
quote:
Op maandag 26 april 2010 10:56 schreef Shandaly het volgende:
*Meldt*
Zometeen weer naar de verloskundige; ben benieuwd of er iets van actie mogelijk is; ik wil m'n mannetje zien!

Gefeliciteerd met je neefje, Son!
Je kunt vragen of ze kunnen strippen..
pi_80721331
Spannend Shandaly!

Net belde m'n vk. Ik schrok al, dacht dat ik een afspraak vergeten was ofzo, maar ze wou alleen weten of ik morgen toevallig vroeger langs kan komen omdat er iemand anders had afgebeld
pi_80722697
Gefeliciteerd met je neefje, Sonnetje! Inderdaad een flinke knul.

Shandaly, hopelijk kan de vk iets voor je betekenen!

Hier 23 weken en morgen naar de vk
  maandag 26 april 2010 @ 11:52:41 #237
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_80722872
quote:
Op maandag 26 april 2010 11:47 schreef Cantare het volgende:
Gefeliciteerd met je neefje, Sonnetje! Inderdaad een flinke knul.

Shandaly, hopelijk kan de vk iets voor je betekenen!

Hier 23 weken en morgen naar de vk
whehe ik hoef 21 mei pas weer. En ik ben 9 april voor t laatst geweest.. Ze vond het eigenlijk te lang, maar na mijn aandringen dat gewoon alles goed was en ik echt wel bel als er iets is hoef ik pas weer de 21e..

Dan ben ik gewoon al bijna 27 weken zwanger!!!
  maandag 26 april 2010 @ 11:53:17 #238
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_80722886
Sonnetje: gefeliciteerd met je neefje. Lekker mannetje: mooi gevulde wangetjes.

Shandaly: Hoop dat ze iets voor je kunnen doen. Wachten is niet leuk.

Hier kwam de borstvoeding na de keizersnede maar moeizaam op gang. Maar toen het eenmaal liep ging het heel even goed (tot mijn mannetje na een week of 6 een onverzadigbare monsterbaby bleek te zijn toen ben ik overgestapt op de fles). En vooral in het begin was het moeizaam om een comfortabele houding te vinden idd. Was heel blij met het overal te verstellen bed in het ziekenhuis.
pi_80723331
quote:
Op maandag 26 april 2010 11:52 schreef Ticootje het volgende:

[..]

whehe ik hoef 21 mei pas weer. En ik ben 9 april voor t laatst geweest.. Ze vond het eigenlijk te lang, maar na mijn aandringen dat gewoon alles goed was en ik echt wel bel als er iets is hoef ik pas weer de 21e..
Volgens mij was ik de 23ste voor het laatst. Dan zit er dus 5 weken tussen. Ik vind het eigenlijk wel leuk/fijn om weer te gaan, ff luisteren enzo.
quote:
Dan ben ik gewoon al bijna 27 weken zwanger!!!
gaat best lekker hard he?

Gisteren voelde ik m'n beeb ineens een hele tijd niet, en hij/zij was de laatste dagen al zo rustig. Toen heb ik maar even in mijn buik lopen porren... geen reactie. 2 minuten laten besloot 'ie ineens toch maar te reageren. Eigenwijs sloom kind.

En oja, soms krijg ik ineens de kriebels (in positieve zin) als ik bedenk dat er over een paar maanden een echt babietje van ons in de wieg ligt.
  maandag 26 april 2010 @ 12:28:12 #240
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_80723814
Shandaly, spannend, succes gewenst!

Cantare, eng is dat he. Ik heb weleens op de bank liggen poken tot Yade weer schopte, terwijl er al en lichte paniek toesloeg.

Ik ga straks ook weer naar de VK, ben benieuwd.
  maandag 26 april 2010 @ 12:29:21 #241
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_80723840
Ik krijg altijd schoppen als ik op mn buik ga liggen of als ik de pc op mn buik heb liggen... Als de kleine te rustig is dan ga ik even zitten fokken...
pi_80724620
Ben net terug van de verloskundige... zonder stickertjes vooralsnog...

Mijn bloeddruk was veel te hoog naar hun zin (170/102), dus ik mag/moet zometeen door naar het ziekenhuis om bloed te laten prikken en een CTG te laten maken... en eventueel daar een balletje op te gooien over strippen/inleiden/whatever... ben benieuwd!
pi_80724857
Shandaly, dan kun je er toch wel vanuit gaan dat ze je gaan helpen dmv strippen/inleiden enzo.
Ben benieuwd, spannend.

Verder heb ik nog niet bij kunnen lezen...
pi_80724899
ja he jullie gaan zo snel dat bijlezen niet lukt hoor!
dan maar wat ik het laatstt heb gelezen:

Orea wat een leuke lamp!

Fannetje succes bij de 20 weken echo

Sonnetje gefeliciteerd met je neefje! wat een heerlijk spekkie

hmm tessie begin je al met harde buiken? Misschien een te lekker broodje? Nee ik weet het ook niet

Shandaly wat balen van je bloeddruk, had gehoopt dat je vk wat had kunnen doen, maar veel succes in het ziekenhuis!

cantare alweer 23 weken en tico bij de volgende controle alweer 27 weken, al ligt die controle nog wel ver in het verschiet ha ha toch schiet het allemaal zo op en gaat de tijd echt snel vind ik!

slimarwen ook succes en plezier bij de controle

hier is kleintje het er ook niet mee eens als de laptop bij buik wordt gezet.
vanmiddag weer controle bij de gyn en ik hoop eindelijk met de dieetiste overeens te komen dat ik de sonde mag gaan afbouwen ben het zat!
pi_80725091
Spannend Shandaly!
Wel balen van die hoge bloeddruk

Ik ben morgen al gewoon 30 weken...
Waar blijft de tijd T gaat nu ook wel heel erg kriebelen haha, met zo'n klein neefje
Oh ja en bedankt voor de felicitaties allemaal

Trouwens ik heb een slaapkop als zoon Hij beweegt niet heel veel. Vooral als ik op mijn buik lig 's avonds, en hij ligt precies aan de kant waar ik op lig, dan gaat ie wel bewegen haha.
Maak me dr ook niet meer zoveel zorgen om haha, in het begin wel. Alleen vrijdag maakte ik me even zorgen toen ik m niet zoveel gevoeld had (door het gebeuren bij mijn zus haha). Dus zat ik even te porren en toen kreeg ik de hardste schop ooit van m
pi_80725444
Die van mij was alleen laatst een dagje rustig toen ik ook niet lekker was... Verder is ze van schema veranderd! Eerst hield ze 's avonds feestjes, nu is dat midden in de nacht dus dan lig ik weer wakker (te genieten ) van haar verbouwingen!

Kan echt merken dat mijn baarmoeder hoog komt! Als ik net niet recht genoeg zit plant ze haar voeten richting ribben! zo bizar om ineens gekriebel net onder je borst te voelen

Shandaly, spannend!
Draakje, hoop dat ie eruit mag!

Ik heb morgen de 3D/4D echo, ben zo benieuwd op wie ze lijkt! Zaterdag liepen de meneer en ik in de stad en op de orgel werd Jo met de banjo gespeeld (was het liedje van mijn vent en mijn moeder, toen ze nog leefde, mijn moeder heette Jolanda, afgekort Jo) en mijn man schoot vol (ik hoorde het nog niet eens)

Dus hij liep te snotteren, tot ie vertelde waarom toen liep ik ook te snotteren! En vervolgens kreeg ik een schop van mini Jo (Roelofje wordt in haar 2e naam deels vernoemd naar mijn moeder) in mijn buik.. Was echt een bijzonder moment zo met zijn 3-en! (schiet weer vol als ik eraan denk )
pi_80727538
Sonnetje gefeliciteerd met je neefje, mooi manneke!
Fannetje hoe ging je echo?
Nikki fijn dat je zo'n fijne bevalling heb gehad
Poging 17/18 is begonnen... Nu wel raak?
pi_80730283
Hebben 2 dagen geen internet gehad (niet fijn met al die mailtjes nu ! )

Heb nog dus nog niet echt bijgelezen.

Alles gaat hier verder goed. geboortekaartjes zijn gisteren verstuurd

Geboortebord staat in de tuin
(complete verassing van mijn broertje, airbursher van beroep en 2 dagen werk want hij is perfectionist )
Kwam eergisterenavond om 23:00 langs met het bord in de bus nog heet van de spuitcabine (70 graden om het zsm te laten drogen)

De gezellige poepluiers komen van opa af. Altijd leuke verassing bij thuiskomst toch

En natuurlijk al een eigen Hyves (dankzij zijn nichtje) http://travisvdv.hyves.nl/ en een email adres Hij moet wel mee met de tijd hé !
pi_80730376
Zoooooo vet geboortebord Harley!!!
pi_80731494
Sonnetje, gefeliciteerd met de geboorte van neefje Tim
Fannetje, hoe was je 20-weken echo??
Harley, wat een prachtig kaartje en geweldig geboortebord!

Ik ben een beetje uit m'n doen, we zitten dan ook in de week dat het vorige keer mis ging....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')