abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80609840
Nu op Ned 3 Koopkracht over Zwangerschap

Het is 2010 en we zijn zwanger! Van oudsher een klus voor de vrouwen, maar dat is in 2010 wel veranderd. Koopkracht laat zien wat de moderne vrouw allemaal kan doen ter voorbereiding op de bevalling en hoe de moderne man daarbij betrokken wordt! Verslaggever Fleur, die zelf zwanger is, bezoekt een babyfluisteraar, gaat naar een boetseercursus en krijgt muziektherapie. Verslaggever Rudy onderzoekt wat er anno 2010 van de toekomstige vaders verwacht wordt. Dat blijkt nogal tegen te vallen. De vrouwen schijnen het best af te kunnen zonder hun man...

Succes Harley!
pi_80610095
Ik wil Harley en z'n vrouw heel veel succes en sterkte wensen.
  donderdag 22 april 2010 @ 20:39:31 #103
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_80610144
Ik zapte er even naar maar seriously.
Als mijn vriend zo in m'n oor gaat zitten tellen.
1,2,3,4 stomp ik 'm meteen weg.
Ik heb hem er zowiezo liever niet bij tijdens de bevalling.
pi_80610319
Ik denk dat ik me doodlach als mijn vriend meegaat met de pufles, maar het lijkt me toch wel belangrijk dat hij er bij is 1 keer. Volgende week is hij uitgenodigd bij het zwangerschapszwemmen maar ik krijg hem voor geen mogelijkheid mee.. maar goed dat vind ik niet zo'n ramp.

Je vriend niet bij de bevalling, dat snap ik niet hoor...
  donderdag 22 april 2010 @ 20:46:37 #105
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_80610418
Vorige keer heb ik zwangerschapsfitness gedaan. En daar geen pufles, maar bruikbare instructies voor de man.
Daarna heb ik met opgegeven voor de zwangerschapsnagym omdat ik me na mijn keizersnede bijna niet durfde te bewegen ivm napijn.
Dit keer heb ik me meteen opgegeven voor zwangerschapsgym, hoop dat ik er wat aan heb (had de vorige keer geen idee hoe ik beenweeen kon opvangen bv.).
  donderdag 22 april 2010 @ 20:53:54 #106
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_80610695
Succes Harley, spannend hoor!
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
pi_80611168
heel veel succes Harley!! Hopelijk komt er schot in!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_80611407
Hobbesje, hoop dat de beenweeen dit keer ook weer uitblijven hehehe.. Denk dat ieder weeen anders ervaart..
Altijd blijven lachen... :)
pi_80612288
Heel veel succes Harley & vrouw!

Ik ben net weer op controle geweest bij de verloskundige en we hebben het hartje weer gehoord... Een mooier cadeautje kun je je toch niet wensen op je trouwdag? (2 jaar getrouwd vandaag! )

Helaas was mijn bloeddruk weer te hoog, 140/90. De verloskundige maakte zich daar wel een beetje zorgen om, dus ze gaat nu even met haar collega's overleggen of ze me niet voor een extra controle gaan verwijzen naar de gynaecoloog. Zoals ze zei: "Better be safe than sorry". Over drieënhalve week mag ik weer op controle komen en dan gaan we 't daar verder over hebben, tenzij haar collega's het acuut nodig vinden (wat ik niet verwacht, want de vorige twee keren was mijn bloeddruk nog hoger (150/95) en beide verloskundigen leken zich er toen niet erg druk om te maken).

Dus eerst even lekker op vakantie en dan zien we wel weer verder!
In de tussentijd moest ik wel oppassen met zout en rustig aan doen. Makkelijk gezegd met een fulltime baan in het basisonderwijs, maar ik ga m'n best doen
pi_80613487
Om9 uur was het 4 cm en ze heeft met een spuitje in het been gehad. Morgen zou hij er zowiezo moeten zijn zeggen ze nu.

Wa wachten af.

Iedereen alvast bedankt!
pi_80613792
Succes harley & vrouw
pi_80613853
Spannend Harley!!
Heel veel succes voor je vrouw!!
pi_80615734
Spannend! Heel veel succes Harley & vrouw
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_80621673
Nou we zijn er. maar niet van harte......
Heb echt medelijden met mijn vriendin (niet getrouwd dus )

Omstreeks 21:25 heeft ze het spuitje met Pethidine gekregen. Om 22:25 werd er gecontroleerd en toen zaten we op 5cm das dus cm sinds vorige controle 2uur en een kwartier eerder. Gaat niet snel maar iig de goede kant op. Om het wat te bespoedigen vliezen laten breken en afwachten.
En nog geen 10 minuten later begonnen de weëen echt heviger te worden. Vanwege de vermoeidheid en de lengte en kracht van de weeën en hoe lang de weeën nu al duurde begon ze er wel echt veel last van te krijgen. 50 Minuten later zaten we ineens op 7cm, das 2cm in krap 50 minuten. Dat schiet op. Natuurlijk duurde het daarna weer een eeuwigheid.
01:00 nog een klein randje nog een paar weeen wegpuffen en dan vanaf 01:20 mocht ze mee gaan persen. Helaas schoot dat dus niet echt op en mijn vriendin ging echt door de grond van de pijn Na een half uur vermoede de verloskundige een sterrenkijker dus echo gemaakt en jawel hoor we hebben een dwarsligger. Zelf omdraaien lukte niet dus om 02:15 werd de gynaecoloog opgeroepen die er rond 02:30 was. Wat proberen zo te draaien (dat deed haar echt meer zeer zelfs met veel AUW enzo erbij en niet meer alleen handen fijnknijpen) Helaas geen succes, dan maar de zuignap erop (ook geen pretje) en daarna inknippen om het er allemaal uit te krijgen. (dat wordt lomp en het lijkt wel lukraak gedaan daar stond ik echt van te kijken) Meteen begon het te goed te bloeden (rode waterval) maar 2 weeen verder was het zover.

Om 02:51 is onze 3105 gram wegende zoon Travis geboren.

Helaas was het toen nog niet over want er was behoorlijk wat bloedverlies (meer als een liter blijkt achteraf) en de placenta wilde niet meekomen maar de navelstreng bemoeilijkte het hechten. Dat heeft dus nog 45 minuten geduurd en ook dat was absoluut geen pretje ondanks de verdoving. Heb op een gegeven moment 7 klemmen tegelijkertijd zien zitten op de plaats waar zojuist mijn zoon het 1e levenslicht zag
Daarna kwam de placenta eindelijk een keer mee. Nadat eindelijk alles klaar was werd de kleine gewogen en aangekleed en mocht ik hem vasthouden. Tot die tijd heeft hij al die tijd bij mijn vriendin gelegen. Nadat ze ook helemaal verschoond en verfrist is is hij aangelegd en dat ging erg goed.

Met beide gaat het nu erg goed. Alleen zeer vermoeid (niet gek na 45 uur wakker aan 1 stuk waarvan 19 uur weeën voordat er 2cm ontsluiting was en daarna de rest nog. Ze moeten beide in ieder geval tot zaterdagochtend blijven. Heb zojuist afscheid genomen want mijn vriendin sliep al half terwijl ik alles bij elkaar aan het verzamelen was om naar haar kamer te gaan.

En natuurlijk foto's

vrijdag 23 april 2010 @ 06:54:59 #115
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_80621711
Gefeliciteerd Wat een mooi ventje zeg
pi_80621742
Gefeliciteerd harley Wat een wolk van een zoon!

maar het klinkt niet fijn allemaal voor je vriendin zeg...
pi_80621860
Gefeliciteerd met jullie zoon!!
mooi mannetje
wat een heftige bevalling voor je vriendin! Ik hoop dat ze snel opknapt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_80621908
Klinkt als een heftige bevalling Harley, maar wat een mooi resultaat!

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie Travis!

Geniet ervan, en een spoedig herstel gewenst aan je vrouw.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  vrijdag 23 april 2010 @ 08:00:50 #119
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_80622100
Harley: Wat een heftige bevalling zeg, maar wat een mooi ventje hebben jullie Gefeliciteerd en heel veel geluk !
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
  vrijdag 23 april 2010 @ 08:01:43 #120
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_80622107
Harley, gefeliciteerd met de geboorte van Travis

En wat een heftige bevalling, ik hoop dat je vrouw een beetje snel herstelt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_80622122
Wat een heftige bevalling zeg.... Maar wel een mooi resultaat.

Gefeliciteerd Harley en vriendin
*poef* nu is het weg
  vrijdag 23 april 2010 @ 08:05:33 #122
57497 happyme28
I'm so happy
pi_80622141
Gefeliciteerd met Travis, Harley en vriendin. En inderdaad klinkt het als een heftige bevalling. Hoop dat ze goed heeft kunnen slapen vannacht. Sterkte en heel veel geluk met jullie drietjes.
  vrijdag 23 april 2010 @ 08:11:50 #123
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_80622203
Harley wat een dotje en een leuke naam! Lijkt me heftig om als man je vriendin zo moeten zien leiden. Wat dat betreft hebben vrouwen het "makkelijker".
  vrijdag 23 april 2010 @ 08:24:22 #124
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_80622356
Damn Harley, dat is heftig geweest vannacht. Hoop inderdaad ook dat ze goed heeft kunnen slapen daarna.

Maar het resultaat mag er wezen hoor, mooie knul

En mooie naam ook
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_80622397
Heftig harley. Arme vriendin van je
Maar wel een prachtige zoon. En die sokjes
pi_80622643
Gefeliciteerd met Travis
Klinkt als een heftige bevalling! Zorg maar goed voor haar!

Wij hebben gister een knipperlichtje gezien
De echoscopiste gooide het toch al op 11 weken vandaag. Datum wordt dus 12 november. Maar het zou me niet verbazen als dat nog eens wordt aangepast.
pi_80622958
Gefeliciteerd met de geboorte van je zoon Travis, Harley! Wat issie leuk! Maar wat een heftige bevalling zeg!

En Koningin! Ook gefeliciteerd met je knipperlichtje!
pi_80623114
Harley, van harte met Travis en ik wens je vriendin een spoedig herstel!

Gaaf, die HD sokjes!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  vrijdag 23 april 2010 @ 09:09:27 #129
298315 SacreCoeur
pi_80623167
Gefeliciteerd!
Zo had Isa ook geheten als ze een jongetje was.
Travis of Trevor.
  vrijdag 23 april 2010 @ 09:10:28 #130
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_80623189
Koningin, fijn dat je een knipperlichtje had! Blijft een bijzonder gezicht he?

Ik voel mezelf gelukkig al beter dan gisteren, nog wel wat verkoudheid over, maar ik heb in ieder geval redelijk geslapen vannacht, maar 2 pitstops hoeven maken. Is al wel wat lastig om m'n draai te vinden, dus dat belooft wat voor de komende 13 tot 15 weken...

Ach ja, na vandaag nog 7 weken werken tot m'n verlof dus het begint echt te korten nu....
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  vrijdag 23 april 2010 @ 09:15:24 #131
298315 SacreCoeur
pi_80623323
quote:
Op donderdag 22 april 2010 20:43 schreef Mereltje het volgende:
Ik denk dat ik me doodlach als mijn vriend meegaat met de pufles, maar het lijkt me toch wel belangrijk dat hij er bij is 1 keer. Volgende week is hij uitgenodigd bij het zwangerschapszwemmen maar ik krijg hem voor geen mogelijkheid mee.. maar goed dat vind ik niet zo'n ramp.

Je vriend niet bij de bevalling, dat snap ik niet hoor...
Ja best vreemd hé, dat ik hem er liever niet bij zou hebben.
Ik heb er liever echt he-le-maal niemand bij en wil met rust gelaten worden.
Ben meer in mezelf gekeerd.
En probeer me niet op de pijn te concentreren.
Dat heb ik trouwens bij alles hoor, niet alleen toen ik lag te bevallen.
Als ik pijn heb moet je me met rust laten of ik moet zelf om iets vragen.
pi_80623657
Vanmorgen was ik Graeme aan het verschonen, en toen ik de luier weg wou gooien kwam er zo'n vieze lucht uit die luieremmer dat ik weer zoooo ontzettend moest kokhalzen. Het hield maar niet op. Gelukkig vond Graeme het wel heel grappig en niet eng ofzo (hij zat echt te lachen elke keer als ik weer begon! ), dus heb ik hem maar zo in zn blootje met alleen een luier aan opgepakt en mee naar beneden genomen, al kokhalzend. Dus hem maar even in de box gezet zodat ik zelf even bij kon komen en een slokje kon drinken en toen hield het gelukkig op. Maar echt, gatverdamme. Ik denk dat we maar zo'n diaperchamp moeten kopen. Bah.
  vrijdag 23 april 2010 @ 09:30:25 #133
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_80623661
Harley van harte gefeliciteerd met je zoon Travis (En leuke kleren heeft ie aan!). Het klinkt allemaal wel echt heel heftig, en naar wat ik uit je verhaal kon opmaken zonder ruggeprik! Wow!

En Koningin een knipperlichtje
  vrijdag 23 april 2010 @ 09:36:34 #134
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_80623829
Gefeliciteerd Harley!
pi_80623886
Harley en vrouw gefeliciteerd!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 23 april 2010 @ 09:48:49 #136
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_80624152
Harley en vrouw gefeliciteerd met jullie zoon. Mooi mannetje!
pi_80624218
Gefeliciteerd Harley Wat een heftige bevalling zo
pi_80624483
Gefeliciteerd harley met jullie prachtige zoon.

En voor Koniging knipperende hartje!!

Gisterenavond toch maar m'n ziekenhuistas ingepakt. Ik realiseerde me dat het onderhand wel tijd wordt om alles op orde te krijgen...
En vanavond lekker pannenkoeken eten!
Want ze lacht alleen nog naar mij!
  vrijdag 23 april 2010 @ 10:11:13 #139
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_80624744
Harley, gefeliciteerd met jullie zoontje!
Jemig, wat een bevalling!
pi_80624794
Harley gefeliciteerd met jullie zoon!

Koningin een knippertje! Heel fijn

Zo ik had me gisteren een pest dag! Buik deed zeer, kind was rustig (voelde haar wel, maar af en toe en geen ontsnap pogingen 5 keer in een uur in elk geval) was heel erg moe, kon niet slapen omdat ik hoofdpijn had.... chagrijnig...mega honger en toen we konden eten had ik overgeef neigingen.... kon wel janken, zo'n dag dus

Op tijd naar bed gegaan en ik ben weer vrolijk! 't kind ook weer want die lag het waterbed alweer weg te schoppen, nog voordat ik wakker was...

Zal wel een groeispurt zijn ofzo, want buik voelt weer fijn aan... 't kind is natuurlijk energie aan het trekken om vetjes op te bouwen... Maar ben wel blij dat gisteren weer voorbij is!
pi_80624839
Harley en vrouw, gefeliciteerd met jullie zoon Travis!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_80625028
Gefeliciteerd Harley!!
Wat een verhaal weer zeg... word op slag zenuwachtig... :S

Mijlpaaltje vandaag: 40 weken!
En geen actie te bespeuren hier, dus ik ga maar even een paar boodschapjes doen. Als ik tenminste nog schoenen kan vinden die passen...
  vrijdag 23 april 2010 @ 10:33:33 #143
258612 nytar
boys boys boys
pi_80625424
Jeetje Harley, dat is een heftige bevalling geweest! Maar wat een prachtig ventje hebben jullie nu zeg! Van harte!

Koningin gefeli met het knipperlichtje!

Zelf vannacht weer heerlijk genoten van een druk mannetje. Mn man vroeg zelfs of ik het niet irritant vond dat er iets heel de tijd aan het bewegen was in mn buik! Hij kon niet begrijpen dat ik er alleen maar van kan genieten!
pi_80625508
Orea, fijn dat je je weer lekker voelt!
En Shandaly, je uitgerkende datum! Spannend!

Oh ik had gister ook een mijlpaal! Eerste persoon die vroeg of ik soms zwanger was!
En vannacht heb ik Anna echt heel duidelijk gevoeld, het was zooo leuk! Ik lag in bed en deed mijn handen op mijn buik en ik voelde haar gewoon naar mijn hand bewegen En toen begon ik tegen haar te praten en toen ging ze nog meer tegen mijn hand aan bewegen. Zo lieffff!
  vrijdag 23 april 2010 @ 10:51:49 #145
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_80626064
Harley gefeliciteerd met je zoon EN hopelijk hersteld je vriendin snel van de bevalling!
Shandaly gefeliciteerd met je mijlpaal en Tessie ook
Ik zag nieuwe aanwas, van harte gefeliciteerd

Ik heb net de verloskundige uitgebreid aan de lijn gehad ik val om de haverklap (bijna) flauw. Lang verhaal kort, nog rustiger aan doen, ook vanwege de harde buiken volgende week weer overleg na een week rustiger aan doen dus en daarna advies over eventueel vervroegd (zeeeeeer vervroegd) verlof.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_80626137
Ik wilde je net smssen Saffier! Fijn dat je haar gesproken hebt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 23 april 2010 @ 10:54:42 #147
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_80626163
och saffier, wat een gedoe! maar wat moet dat moet hoor! voorzichtig aan!

tessie wat leuk dat je je kindje al gevoeld hebt! weten jullie al zeker dat 't een meisje is?

harley gefeliciteerd!
in de haak.
pi_80627287
Harley en vriendin, gefeliciteerd.

En wat een heftige bevalling zeg.
  vrijdag 23 april 2010 @ 11:41:37 #149
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_80627760
Harley gefeliciteerd! Wat een bevalling...!
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  vrijdag 23 april 2010 @ 11:45:22 #150
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_80627937
Shandaly mooie mijlpaal!

Tessie fijn dat je Anna hebt gevoeld
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')