Nou we zijn er. maar niet van harte......
Heb echt medelijden met mijn vriendin
(niet getrouwd dus
)Omstreeks 21:25 heeft ze het spuitje met Pethidine gekregen. Om 22:25 werd er gecontroleerd en toen zaten we op 5cm das dus cm sinds vorige controle 2uur en een kwartier eerder. Gaat niet snel maar iig de goede kant op. Om het wat te bespoedigen vliezen laten breken en afwachten.
En nog geen 10 minuten later begonnen de weëen echt heviger te worden. Vanwege de vermoeidheid en de lengte en kracht van de weeën en hoe lang de weeën nu al duurde begon ze er wel echt veel last van te krijgen. 50 Minuten later zaten we ineens op 7cm, das 2cm in krap 50 minuten. Dat schiet op. Natuurlijk duurde het daarna weer een eeuwigheid.
01:00 nog een klein randje nog een paar weeen wegpuffen en dan vanaf 01:20 mocht ze mee gaan persen. Helaas schoot dat dus niet echt op en mijn vriendin ging echt door de grond van de pijn

Na een half uur vermoede de verloskundige een sterrenkijker dus echo gemaakt en jawel hoor we hebben een dwarsligger. Zelf omdraaien lukte niet dus om 02:15 werd de gynaecoloog opgeroepen die er rond 02:30 was. Wat proberen zo te draaien (dat deed haar echt meer zeer zelfs met veel AUW enzo erbij en niet meer alleen handen fijnknijpen) Helaas geen succes, dan maar de zuignap erop (ook geen pretje) en daarna inknippen om het er allemaal uit te krijgen. (dat wordt lomp en het lijkt wel lukraak gedaan daar stond ik echt van te kijken) Meteen begon het te goed te bloeden (rode waterval) maar 2 weeen verder was het zover.
Om 02:51 is onze 3105 gram wegende zoon Travis geboren.
Helaas was het toen nog niet over want er was behoorlijk wat bloedverlies (meer als een liter blijkt achteraf) en de placenta wilde niet meekomen maar de navelstreng bemoeilijkte het hechten. Dat heeft dus nog 45 minuten geduurd en ook dat was absoluut geen pretje ondanks de verdoving. Heb op een gegeven moment 7 klemmen tegelijkertijd zien zitten op de plaats waar zojuist mijn zoon het 1e levenslicht zag
Daarna kwam de placenta eindelijk een keer mee. Nadat eindelijk alles klaar was werd de kleine gewogen en aangekleed en mocht ik hem vasthouden. Tot die tijd heeft hij al die tijd bij mijn vriendin gelegen. Nadat ze ook helemaal verschoond en verfrist is is hij aangelegd en dat ging erg goed.
Met beide gaat het nu erg goed. Alleen zeer vermoeid (niet gek na 45 uur wakker aan 1 stuk waarvan 19 uur weeën voordat er 2cm ontsluiting was en daarna de rest nog. Ze moeten beide in ieder geval tot zaterdagochtend blijven. Heb zojuist afscheid genomen want mijn vriendin sliep al half terwijl ik alles bij elkaar aan het verzamelen was om naar haar kamer te gaan.
En natuurlijk foto's
![]()