abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80596838
quote:
Op donderdag 22 april 2010 14:24 schreef Blossom86 het volgende:
Hmm vreemd zeg, kan het niet vinden...
[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kindersterfte
quote:
60% van alle kindersterfgevallen vindt plaats in de eerste levensmaand. Dat hangt ook nauw samen met de gezondheid van de moeder.
quote:
Dochters worden ook vaak genegeerd als het om voeding en gezondheidszorg gaat. Ze krijgen korter borstvoeding. De moeder hoopt dat ze dan weer sneller zwanger wordt. En deze keer van een jongen. Meisjes krijgen ook minder voeding dan jongens. Door slechte voeding hebben veel meisjes bloedarmoede en een vitaminegebrek.
quote:
Een andere belangrijke oorzaak voor kindersterfte is diarree. Kinderen sterven eerder aan diarree dan volwassenen. Dat komt omdat ze sneller uitdrogen. De oorzaken van diarree zijn: ondervoeding (1 op de 3 ondervoede kinderen van de wereld woont in India), gebrek aan schoon drinkwater, overbevolking en slechte hygiëne.
Bron.
En dat is dan in India, waar volgens sommigen zoals algemeen bekend is, veel vegetariërs en veganisten al generaties lang ontzettend gezond leven en oud worden.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  donderdag 22 april 2010 @ 14:30:20 #202
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_80596899
quote:
Op donderdag 22 april 2010 14:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Die laatste zin zegt dat vegetariers niet ongezonder zijn dan vleeseters toch? Andersom is het dus precies hetzelfde
Oh, zo. Ik hoor niet bij de mensen die denken dat gematigd vlees eten ongezond is. Maar deze discussie begon (zoals elke discussie op fok over vlees) hoe ontzettend ongezond vegetariërs wel niet zijn.
I am a black hole shitting into the void
pi_80596928
quote:
Op donderdag 22 april 2010 14:28 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

Bron.
En dat is dan in India, waar volgens sommigen zoals algemeen bekend is, veel vegetariërs en veganisten al generaties lang ontzettend gezond leven en oud worden.
Dat hangt toch niet aan een vegetarische levenstijl, maar aan of slechte voeding, of slecht water en andere omstandigheden.
Jezus man, hoe ver wil je gaan om een punt te maken, straks zeg je nog dat vegetarisch zijn slecht is omdat er giftige planten zijn.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_80597015
quote:

[..]

[..]

[..]

[..]

Bron.
Ik lees alleen maar dat die kinderen te weinig eten krijgen, slechte hygiene hebben en slecht voedsel.
Lijkt me logisch als zo'n kind 1x per dag een handje bedorven rijst krijgt dat niet erg gezond is.

Niet echt overtuigend dat een vegetarische lifestyle dus leidt tot meer kindersterfte.
pi_80597100
quote:
Op donderdag 22 april 2010 14:31 schreef erodome het volgende:
Dat hangt toch niet aan een vegetarische levenstijl, maar aan of slechte voeding, of slecht water en andere omstandigheden.
Jezus man, hoe ver wil je gaan om een punt te maken, straks zeg je nog dat vegetarisch zijn slecht is omdat er giftige planten zijn.
Nou, mijn eerste reactie was op deze post van jou:
quote:
Op donderdag 22 april 2010 11:53 schreef erodome het volgende:
Vlees in grote hoeveelheden is bewezen ongezond, vegetariers die op sommige plekken op aarde al vele eeuwen leven doen het erg goed, worden gezond oud, meer als vleeseters iig.
en daar wil ik dus graag wel een onderbouwing voor zien. Kun jij wel zeggen dat dat "algemene kennis" is, maar de laatste keer dat ik het controleerde was jouw mening niet algemene kennis.

-edit- jouw vertrekpunt lijkt te zijn dat vegetariërs gezonder zijn dan vleeseters, mijn vertrekpunt is dat vleeseters niet ongezonder hoeven te zijn dan vegetariërs.
  donderdag 22 april 2010 @ 14:37:45 #206
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_80597159
quote:

Bron.
Wil je nog serieuze bronnen, vanavond, of blijf je op deze manier doorpruttelen

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 22 april 2010 @ 14:40:08 #207
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_80597234
quote:

[..]

[..]

[..]

[..]

Bron.
correlatie is geen causatie hè.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_80597250
quote:
Op donderdag 22 april 2010 14:33 schreef Blossom86 het volgende:
Ik lees alleen maar dat die kinderen te weinig eten krijgen, slechte hygiene hebben en slecht voedsel.
Lijkt me logisch als zo'n kind 1x per dag een handje bedorven rijst krijgt dat niet erg gezond is.

Niet echt overtuigend dat een vegetarische lifestyle dus leidt tot meer kindersterfte.
Niet automatisch nee, maar mede door de vegetarische lifestyle (alsof het een keuze is voor de gemiddelde Indiër die alleen een bakkie rijst kan betalen ), kan natuurlijk wel ondervoeding en een eenzijdig eetpatroon ontstaan. Toegegeven dat dat op veel plekken komt door armoede.
Ook wel frappant dat in dat geval in de Westerse wereld "arme" mensen juist dik worden door overmatige consumptie van vlees in snacks en dergelijken.
pi_80597303
quote:
Op donderdag 22 april 2010 14:37 schreef Verbal het volgende:
Wil je nog serieuze bronnen, vanavond, of blijf je op deze manier doorpruttelen

V.
Mja, als ik ürberhaput weinig of geen bronnen krijg, maar meningen die worden gepresenteerd worden als zijnde "algemene kennis", dan zoek ik zelf verder.
  donderdag 22 april 2010 @ 14:41:59 #210
136 V.
pi_80597312
quote:
Op donderdag 22 april 2010 14:40 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

Ook wel frappant dat in dat geval in de Westerse wereld "arme" mensen juist dik worden door overmatige consumptie van vlees in snacks en dergelijken.
Wat is daar frappant aan?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 22 april 2010 @ 14:42:51 #211
136 V.
pi_80597343
quote:
Op donderdag 22 april 2010 14:41 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Mja, als ik ürberhaput weinig of geen bronnen krijg, maar meningen die worden gepresenteerd worden als zijnde "algemene kennis", dan zoek ik zelf verder.
M.a.w. je hebt niet het geduld om te wachten tot ik thuis even wat dingen kan opzoeken.

Zeg het maar, want dan ga ik mijn tijd anders besteden.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_80597383
quote:
Op donderdag 22 april 2010 14:41 schreef Verbal het volgende:
Wat is daar frappant aan?

V.
Mijns inziens kortgezegd: In "arme landen" gaan mensen dood omdat ze doordat ze weinig geld hebben vegetariër zijn, in "rijke landen" gaan mensen dood omdat ze doordat ze weinig geld hebben geen vegetariër kunnen zijn.
pi_80597400
quote:
Op donderdag 22 april 2010 14:36 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Nou, mijn eerste reactie was op deze post van jou:
[..]

en daar wil ik dus graag wel een onderbouwing voor zien. Kun jij wel zeggen dat dat "algemene kennis" is, maar de laatste keer dat ik het controleerde was jouw mening niet algemene kennis.

-edit- jouw vertrekpunt lijkt te zijn dat vegetariërs gezonder zijn dan vleeseters, mijn vertrekpunt is dat vleeseters niet ongezonder hoeven te zijn dan vegetariërs.
Lees goed wat ik schrijf, het eten van vlees met mate is niet ongezonder dan vegetarisch eten.
Het eten van vlees in grote mate is ongezonder dan vegetarisch zijn.
Het eten van geen enkel dierlijk product is ongezonder dan het eten van vlees met mate.

Dit allemaal hangt per persoon af van de levensstijl verder en wat men doet om eventuele tekorten(veganistisch) op te vangen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_80597410
quote:
Op donderdag 22 april 2010 14:42 schreef Verbal het volgende:

M.a.w. je hebt niet het geduld om te wachten tot ik thuis even wat dingen kan opzoeken.

Zeg het maar, want dan ga ik mijn tijd anders besteden.

V.
Nou, beste Verbal, hangt het werkelijk van mij af of je op Fok! post of niet?
pi_80597472
quote:
Op donderdag 22 april 2010 14:44 schreef erodome het volgende:
Lees goed wat ik schrijf, het eten van vlees met mate is niet ongezonder dan vegetarisch eten.
Het eten van vlees in grote mate is ongezonder dan vegetarisch zijn.
Het eten van geen enkel dierlijk product is ongezonder dan het eten van vlees met mate.

Dit allemaal hangt per persoon af van de levensstijl verder en wat men doet om eventuele tekorten(veganistisch) op te vangen.
Uiteindelijk zijn we het volgens mij ook helemaal met elkaar eens, da's nog het mooie. .
Ik kreeg alleen een beetje de kriebels van jouw stelling dat in sommige delen van de wereld vegetariërs al generaties uitermate gezond leven en oud worden.
pi_80597490
quote:
Op donderdag 22 april 2010 14:44 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Mijns inziens kortgezegd: In "arme landen" gaan mensen dood omdat ze doordat ze weinig geld hebben vegetariër zijn, in "rijke landen" gaan mensen dood omdat ze doordat ze weinig geld hebben geen vegetariër kunnen zijn.
Er is een enorm verschil tussen niet aan normale voeding kunnen komen en dood gaan omdat je vegetarisch bent, als je dat niet inziet zijn we verdomde snel klaar.
pi_80597554
quote:
Op donderdag 22 april 2010 14:46 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Uiteindelijk zijn we het volgens mij ook helemaal met elkaar eens, da's nog het mooie. .
Ik kreeg alleen een beetje de kriebels van jouw stelling dat in sommige delen van de wereld vegetariërs al generaties uitermate gezond leven en oud worden.
Maar dat is dan ook gewoon waar, daar waar mensen genoeg voedsel hebben en vegetarisch leven worden ze gezond oud.
Tuurlijk hangt dat met meer dingen samen dan alleen voedsel, maar op voedselgebied kom je niets tekort met een vegetarisch dieet.

Iets wat je niet kan zeggen van het eten van veel vlees, wat hier in het westen de norm is, dat geeft veel problemen, van gezondheid tot misbruik van mens dier en aarde.
pi_80597943
quote:
Op donderdag 22 april 2010 14:48 schreef erodome het volgende:
Maar dat is dan ook gewoon waar, daar waar mensen genoeg voedsel hebben en vegetarisch leven worden ze gezond oud.
Tuurlijk hangt dat met meer dingen samen dan alleen voedsel, maar op voedselgebied kom je niets tekort met een vegetarisch dieet.

Iets wat je niet kan zeggen van het eten van veel vlees, wat hier in het westen de norm is, dat geeft veel problemen, van gezondheid tot misbruik van mens dier en aarde.
Nou ja, als jij zegt "op voedselgebied kom je niets tekort met een vegetarisch dieet." en daar achteraan "Iets wat je niet kan zeggen van het eten van veel vlees," dan is dat natuurlijk niet waar, want ook als je vlees eet kom je op voedselgebied niets tekort.
pi_80597955
Even los van of het gezond of ongezond is.
  donderdag 22 april 2010 @ 15:03:33 #220
136 V.
pi_80598046
quote:

[..]

Nou, beste Verbal, hangt het werkelijk van mij af of je op Fok! post of niet?
Jij wilde een bron en die wil ik voor je zoeken. Als je er toch geen behoefte aan hebt, bespaar ik mij die moeite net zo lief.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_80598081
quote:
Op donderdag 22 april 2010 15:03 schreef Verbal het volgende:
Jij wilde een bron en die wil ik voor je zoeken. Als je er toch geen behoefte aan hebt, bespaar ik mij die moeite net zo lief.

V.
Ik heb toch al gezegd dat ik er benieuwd naar ben?
Maar van jou mag ik tot die tijd dus niet meer posten in dit topic?
  donderdag 22 april 2010 @ 15:04:34 #222
136 V.
pi_80598082
quote:

[..]

Da's inderdaad ironisch, als je vasthoudt aan het idee dat het vegetarisme en niet het algehele voedseltekort en scala aan andere factoren, daarvoor verantwoordelijk is.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 22 april 2010 @ 15:06:44 #223
136 V.
pi_80598169
quote:
Op donderdag 22 april 2010 15:04 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Ik heb toch al gezegd dat ik er benieuwd naar ben?
Maar van jou mag ik tot die tijd dus niet meer posten in dit topic?
dat zeg ik toch niet? Maar als jij ondertussen -blijkbaar tegen je zin maar toch gretig- op zoek gaat naar 'bronnen' die de discussie vervuilen, vraag ik mij gewoon hardop af of mijn inbreng nog zin heeft.

Maar goed, als het je interesse nog steeds heeft wil ik nog wel even voor je kijken.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_80598194
quote:
Op donderdag 22 april 2010 15:06 schreef Verbal het volgende:
dat zeg ik toch niet? Maar als jij ondertussen -blijkbaar tegen je zin maar toch gretig- op zoek gaat naar 'bronnen' die de discussie vervuilen, vraag ik mij gewoon hardop af of mijn inbreng nog zin heeft.

Maar goed, als het je interesse nog steeds heeft wil ik nog wel even voor je kijken.

V.
Ja hoor, ben er nog steeds in geïnteresseerd.
pi_80598228
quote:
Op donderdag 22 april 2010 15:00 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Nou ja, als jij zegt "op voedselgebied kom je niets tekort met een vegetarisch dieet." en daar achteraan "Iets wat je niet kan zeggen van het eten van veel vlees," dan is dat natuurlijk niet waar, want ook als je vlees eet kom je op voedselgebied niets tekort.
Als je alleen maar vlees eet kom je heeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel tekort, meer dan wanneer je geen dierlijke producten eet.

Als mensen veel vlees eten, ik neem even het westen als vb, dan wordt er vaak gezegd, het vlees is eten, de rest is versiering.
Er wordt vaak te weinig plantaardig voedsel gegeten(en niet gevarieerd genoeg) en dan kom je wel degelijk tekort, alleen al in vezels, maar ook in andere belangerijke voedingsstoffen.
Dsu het eten van veel vlees leidt erg vaak tot tekorten in het voedingspatroon waar een vegetarisch dieet niet leidt tot tekorten in het voedingspatroon, simpelweg door het feit dat veel vlees eten in de plaats komt van andere voedingsstoffen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')