abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 mei 2010 @ 11:08:22 #276
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_81961381
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 10:46 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Ik hoop dat tilke geen baan meer ontwerpt voor de F1. Het kan liggen aan de locatie maar wat een saaie (veilige) banen zijn dat....
Dat Tilke gezeik steeds.
Hij moet zich gewoon houden aan de regels en eisen die de fia stelt. Dat levert hele veilige banen op, maar daardoor ook heel vaak erg saai...
Denk niet dat een andere ontwerper met iets beters had kunnen komen als hij/zij zich aan dezelfde eisen en regels moet houden.
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_81961801
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 11:08 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Dat Tilke gezeik steeds.
Hij moet zich gewoon houden aan de regels en eisen die de fia stelt. Dat levert hele veilige banen op, maar daardoor ook heel vaak erg saai...
Denk niet dat een andere ontwerper met iets beters had kunnen komen als hij/zij zich aan dezelfde eisen en regels moet houden.


Gaaf en veillig.
  donderdag 27 mei 2010 @ 11:26:33 #278
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_81962244
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 11:17 schreef Sobraine het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Gaaf en veillig.
Ben er niet zo zeker van dat de FIA die mening ook met je deelt
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_81962684
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 11:08 schreef Automatic_Rock het volgende:
Dat Tilke gezeik steeds.
Hij moet zich gewoon houden aan de regels en eisen die de fia stelt. Dat levert hele veilige banen op, maar daardoor ook heel vaak erg saai...
Denk niet dat een andere ontwerper met iets beters had kunnen komen als hij/zij zich aan dezelfde eisen en regels moet houden.
Ik vind het ook gezeik idd.. Komend weekend iig een gave baan, ook van Tilke
Where facts are few, experts are many.
  donderdag 27 mei 2010 @ 11:45:10 #280
70559 singha
Singhalicious
pi_81963159
Nou doe mij maar een circuit zoals Suzuka of Spa (voldoen ook aan de FIA eisen en zijn lekker uitdagend).

Circuits ontworpen door Tilke (bron: Wikipedia):

* 1998 Sepang International Circuit, Malaysia
* 2004 Bahrain International Circuit, Bahrain
* 2004 Shanghai International Circuit, China
* 2005 Istanbul Park Racing Circuit, Turkey
* 2006 Cancun, Mexico *Undeveloped
* 2006 Beijing International Streetcircuit, China
* 2008 Marina Bay Street Circuit, Singapore *concept design
* 2007 Bucharest Ring, Romania
* 2008 Swedbank kartodroms, Latvia
* 2008 Valencia Street Circuit, Spain
* 2008 Jakarta Street Circuit, Indonesia
* 2009 Yas Marina Circuit, Abu Dhabi-United Arab Emirates
* 2010 Dublin Street Circuit, Ireland[citation needed]
* 2010 Korean International Circuit, South Korea (under construction)
* 2010 Moscow Raceway, Russia (Planned MotoGP Venue)
* 2010 Kazakhstan Motor City, Republic of Kazakhstan
* 2010 Atlanta Motorsports Park, United States of America (under construction)
* 2011 Jaypee Group Circuit, Greater Noida, India (under construction)
* 2012 Unnamed Austin International Circuit, United States of America (under developement)[1]

Van de F1 circuits is eigenlijk alleen Istanbul een leuke baan.
When the flag drops, the bullshit stops
pi_81963469
Alleen de stratencircuits vind ik voor de F1 race onwaardig, maar Marina Bay staat op naam van KBR na concept van Tilke en in Valencia moest hij binnen de lijntjes blijven en mocht alleen stukken ontwerpen die tot het permanente racegebeuren behoorde, en niet de openbare stukken die deel uitmaken van de reguliere straten.

Shanghai, Sepang, Bahrein (zonder het door de koning toegevoegde mickey mouse gedeelte) en natuurlijk Istanbul zijn goed te pruimen circuits hoor.. Iig beter als Imola bv, een oud circuit wat we gelukkig kwijt zijn (al had die in originele vorm nog wel te pruimen geweest natuurlijk).
Where facts are few, experts are many.
pi_81963992
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 10:50 schreef singha het volgende:
Tilke is helaas berucht om z'n saaie circuits met weinig actie. Waarom niet de uitdagende punten van bestaande banen gebruiken om zo een super circuit te creëren.
Zoals Tantra ooit gedaan heeft voor GTR2.
Mixta

http://tantra.rscsites.org/tr-Mixta.html

Suzuka esses zitten erin
Hockenheim motodrom
Spa La Source en Eau rouge
Buenos Aires - Mixtos
Monza - Ascari, retifilo centro
Estoril - Parabolica
Imola - Tamburello (pre 1994)



[ Bericht 2% gewijzigd door Glijdt_licht op 27-05-2010 12:32:08 ]
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_81965159
Parabolica ligt toch op Monza?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_81965229
Net ff gekeken, en EauRouge had iets langer door moeten lopen, je moet nu te vroeg in de remmen, net als je omhoog gaat, dat is wel jammer
pi_81965415
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 12:29 schreef vosss het volgende:
Parabolica ligt toch op Monza?
Estoril heeft er zelfs 2
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_81965921
Verrek, ik zie het
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_81966678
Cosworth looking to supply 13th team
quote:
ESPNF1 Staff May 27, 2010

Cosworth is looking to expand its customer base in Formula One next year with the introduction of a 13th team.

The British marque's business director Mark Gallagher played down recent reports that the currently Cosworth-powered Williams or Lotus could be moving to switch to Renault. Renault has said it is also willing to add to its customer engine roster for 2011, but Gallagher told Reuters that he thinks Williams, Lotus, Virgin and HRT are going nowhere.

"The obvious solution is actually the thirteenth team that is coming into formula one," he said. "My gut feeling is that it is probably a Cosworth/Renault competition to supply (that) team."

Even if the four Cosworth-powered teams all stay put, Gallagher said the Northampton-based supplier has the capacity to supply a fifth team.

"It certainly wouldn't be a problem to step up to the mark again and do it for next season," he said.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_81967033
Onder het mom van 'leuk maar niet echt F1-nieuws':

Mansell to launch extreme cycle challenge
quote:
Thu, 27 May 11:30:14 2010

Nigel Mansell will fly back from practice for the Le Mans 24 Hours to launch an extreme cycling challenge, which he will undertake in July and August this year.

The 1992 F1 world champion has been given special dispensation by the Le Mans stewards to attend the opening of Motorexpo on 7 June, when he will reveal details of the ride, which will see him joined by sons Leo and Greg - as well as former professional cycle racer and 2004 Paris-Roubaix race winner Magnus Backstedt - on a 1200-mile trip around Britain in just 13 days, from 22 July to 3 August.

Mansell, now president of the charity UK Youth, will also attend major events organised around the country, by the UK Youth Bike Clubs, Youth Achievement Foundations and youth centres. The start of the Cycle Challenge will be at Kensington Palace, overseen by HRH Prince Michael of Kent, one of the patrons of UK Youth.

To put the effort into perspective, the Tour de France covers 2200 miles in 21 days - but with a two-day rest in the middle - but Mansell has set himself the challenge of raising public awareness of both the work of UK Youth and the launch of its 'Positive About Youth' campaign. It is a challenge that will be undertaken with familiar determination, despite doctors advising him not to take part after suffering a back broken three times, numerous breaks to his hands, feet and legs.

The 'Positive About Youth' campaign has been undertaken to change the negative public perception of young people and highlight the numerous amazing feats which young people achieve every year. The key stopping points along the route will be Cardiff, Chester, Worcester, Manchester, Blackpool, Carlisle, Glasgow, Edinburgh, Hexham, Harrogate, Lincoln, Leicester, Silverstone and Leighton Buzzard. Mansell, meanwhile, will take time during the launch to answer questions about his racing career, preparing for Le Mans and why he is taking up the challenge to get us all to be more 'Positive about Youth'.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_81968015
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 12:01 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Zoals Tantra ooit gedaan heeft voor GTR2.
Mixta

http://tantra.rscsites.org/tr-Mixta.html

Suzuka esses zitten erin
Hockenheim motodrom
Spa La Source en Eau rouge
Buenos Aires - Mixtos
Monza - Ascari, retifilo centro
Estoril - Parabolica
Imola - Tamburello (pre 1994)

[ afbeelding ]
Bouwen!!!!
  donderdag 27 mei 2010 @ 14:20:37 #290
203493 Haarklip
ágætis byrjun
pi_81969704
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 11:08 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Dat Tilke gezeik steeds.
Hij moet zich gewoon houden aan de regels en eisen die de fia stelt. Dat levert hele veilige banen op, maar daardoor ook heel vaak erg saai...
Denk niet dat een andere ontwerper met iets beters had kunnen komen als hij/zij zich aan dezelfde eisen en regels moet houden.
Als de FIA zulke veiligheidsregels heeft, waarom wordt er dan nog wel op Monaco gereden?
ég gaf ykkur von sem varð að vonbrigðum.. þetta er ágætis byrjun
  donderdag 27 mei 2010 @ 14:49:15 #291
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_81970897
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 14:20 schreef Haarklip het volgende:

[..]

Als de FIA zulke veiligheidsregels heeft, waarom wordt er dan nog wel op Monaco gereden?
Geld.

Tilke maakt inderdaad prima banen. Het is alleen jammer dat de locatie vaak slecht is door de eisen die de FIA stelt aan infrastructuur. Bovendien zijn het vaak landen waar autosport op zich niet zo heel echt leeft. Dat in combinatie met de huidige regelgeving zorgt vaak voor saaie races. De coureurs zijn eigenlijk wel altijd te spreken over de circuits van Tilke, en terecht. Probeer maar eens met een fatsoenlijk racespel (rFactor is wel redelijk) een goede tijd neer te zetten op bijvoorbeeld Turkije. Ik kan je verzekeren dat het een flinke uitdaging is.

Maar dat Tilke gezeik begint nu wel erg oud te worden. Alsof op de banen die niet door hem ontworpen zijn wel standaard mooie races zijn .
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_81972956
quote:
Safety car rules confusing - Kubica

By Jonathan Noble and Matt Beer Thursday, May 27th 2010, 13:01 GMT

Robert Kubica says he would have interpreted the safety car rules in the same way as Michael Schumacher at the end of the Monaco Grand Prix, and was also looking for overtaking chances.

Schumacher passed Fernando Alonso for sixth just after the restart line as the safety car pulled in on the final lap. But he was later demoted to 12th because while overtaking could resume from the line near the pit entry in normal restart circumstances, the regulations state that cars must hold position in that situation on the final lap of the race.

Renault driver Kubica said that as far as he was concerned, if the safety car pulled in, racing was allowed to take place from the restart line.

"I was looking to overtake," he said. "The team was not telling me, it's my job to read the regulations.

"If the safety car is coming in, for me the race is restarting. For me, the track was not clear, but the message was quite simple."

The Pole added that he had done his best to familiarise himself with the regulations, and felt that the rules should be adjusted to make things clearer.

"I read the regulations before the start of the season," Kubica said. "I re-read the regulations after China just to make sure, because Lewis [Hamilton] overtook one of the Red Bulls at the last corner, that I understood it well and from my understanding I knew what I had to do in Monaco on the last lap, because the safety car came in with the lights off.

"But I think there can be two or three different interpretations so it's quite confusing rules.

"I don't want to go too much into the details. I think everybody agreed that the rule is quite complicated and it's quite complicated to make everything right. I think it would be very simple to go back to the old rule where you can restart overtaking at the start/finish line."

The FIA said after Monaco that it would propose an adjustment to the sporting regulations to address the issue, having accepted that there was a "lack of clarity in the rules."
quote:
Schumacher welcomes SC clarification

By Jonathan Noble Thursday, May 27th 2010, 12:58 GMT

Michael Schumacher has welcomed the move by the FIA to improve the safety car rules following his last-lap punishment in Monaco for overtaking Fernando Alonso.

Schumacher grabbed sixth place from Alonso at the last corner, after thinking that the regulations meant he could overtake before the start-finish line because the safety car had driven into the pits.

However, the FIA stewards insisted that Schumacher had broken the rules and that overtaking was not allowed at all - even though the safety car had come into the pits.

Although Schumacher's Mercedes GP withdrew its plans to appeal the decision, the FIA also agreed to issue a clarification about the safety car rules as well as changing the system of post-race punishments.

Speaking in Turkey, during his first public appearance since the incident, Schumacher said he was keen to move on from the Monaco events – but happy the FIA had reacted.

"There is no point to get into past incidents," said Schumacher. "But the point is that if I understand the situation correctly, the FIA has identified something that happened in Monaco and they want to improve the situation.

"That is something good for the sport and I am quite happy for this to happen."

Schumacher said he had no hesitation in diving past Alonso at the final corner – with the team having instructed him that he was racing once the safety car was in the pits.

"I was told obviously by the team," he said. "From my side, I checked everything I could internally from driving the car for that particular move."
"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
  donderdag 27 mei 2010 @ 15:57:17 #293
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_81973893
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 14:49 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Geld.

Tilke maakt inderdaad prima banen. Het is alleen jammer dat de locatie vaak slecht is door de eisen die de FIA stelt aan infrastructuur. Bovendien zijn het vaak landen waar autosport op zich niet zo heel echt leeft. Dat in combinatie met de huidige regelgeving zorgt vaak voor saaie races. De coureurs zijn eigenlijk wel altijd te spreken over de circuits van Tilke, en terecht. Probeer maar eens met een fatsoenlijk racespel (rFactor is wel redelijk) een goede tijd neer te zetten op bijvoorbeeld Turkije. Ik kan je verzekeren dat het een flinke uitdaging is.

Maar dat Tilke gezeik begint nu wel erg oud te worden. Alsof op de banen die niet door hem ontworpen zijn wel standaard mooie races zijn .
Tilke, het enige onderwerp waar Fir3fly en ik het over eens zijn
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  donderdag 27 mei 2010 @ 16:02:33 #294
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_81974107
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 15:57 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Tilke, het enige onderwerp waar Fir3fly en ik het over eens zijn
Nou dan kan onze mening alleen maar de juiste zijn!
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 27 mei 2010 @ 16:03:43 #295
131800 Tarado
capô de fusca
pi_81974159
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 15:57 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Tilke, het enige onderwerp waar Fir3fly en ik het over eens zijn
De man zal ongetwijfeld veel kennis hebben maar het kan toch geen kwaad om een keer een ander te nemen?
  donderdag 27 mei 2010 @ 16:19:41 #296
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_81974834
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 16:03 schreef Tarado het volgende:

[..]

De man zal ongetwijfeld veel kennis hebben maar het kan toch geen kwaad om een keer een ander te nemen?
Dat is wat anders. Tuurlijk kan het geen kwaad om een ander te nemen.
Alleen dat gezeik op Tilke slaat nergens op. Maar van mij mag een ander het ook best een keer proberen hoor. Alleen kijk niet gek op als die baan net zo'n saaie races oplevert...
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_81976072
Probleem zit hem niet zozeer in de baan maar meer in de verschillen tussen auto's. A1GP is hier een mooi voorbeeld van. Als auto's dichter achter elkaar kunnen rijden is een groot probleem al weg, dat kan nu vaak niet vanwege downforce verlies en teveel hitte van de auto voor je.
  donderdag 27 mei 2010 @ 17:06:51 #298
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_81976822
Please, make yourself uncomfortable.
  donderdag 27 mei 2010 @ 18:11:28 #299
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_81979388
ze zouden een circuit ook niet meer alleen op de tekentafel moeten tekenen, maar "in het landschap" moeten tekenen...

nu word er een terrein gekozen, een circuit ontworpen op de computer en daar word het landschap grotendeels op aangepast.
beter zou het zijn om een circuit op de tekentafel te ontwerpen, en dan kijken hoe je het het beste neer kunt leggen in dat gebied.
zit er een grote heuvel in de weg, dan maar net als bij eau rouge ineens een dikke klim erin in plaats van het heel geleidelijk aan uit te vlakken en er een laffe stijging in te laten zitten. of je ontwerpt dat stuk van het circuit opnieuw en je leid de bocht om de heuvel heen..dan krijgt je circuit tenminste karakter, en door OM obstakels heen te werken ipv alles plat te walsen en er gewoon een standaard bocht van te maken krijg je denk ik vaker mooie uitdagende unieke bochten

of denk ik nou te makkelijk, want verder heb ik van circuits ontwerpen weinig kaas gegeten
blablablablablablablablablablablablablabla
  donderdag 27 mei 2010 @ 19:05:41 #300
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_81981460
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 18:11 schreef Schunckelstar het volgende:


of denk ik nou te makkelijk, want verder heb ik van circuits ontwerpen weinig kaas gegeten
De regels van de FIA....
Please, make yourself uncomfortable.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')