Dat Tilke gezeik steeds.quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:46 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Ik hoop dat tilke geen baan meer ontwerpt voor de F1. Het kan liggen aan de locatie maar wat een saaie (veilige) banen zijn dat....
quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:08 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Dat Tilke gezeik steeds.
Hij moet zich gewoon houden aan de regels en eisen die de fia stelt. Dat levert hele veilige banen op, maar daardoor ook heel vaak erg saai...
Denk niet dat een andere ontwerper met iets beters had kunnen komen als hij/zij zich aan dezelfde eisen en regels moet houden.
Ben er niet zo zeker van dat de FIA die mening ook met je deeltquote:
Ik vind het ook gezeik idd.. Komend weekend iig een gave baan, ook van Tilkequote:Op donderdag 27 mei 2010 11:08 schreef Automatic_Rock het volgende:
Dat Tilke gezeik steeds.
Hij moet zich gewoon houden aan de regels en eisen die de fia stelt. Dat levert hele veilige banen op, maar daardoor ook heel vaak erg saai...
Denk niet dat een andere ontwerper met iets beters had kunnen komen als hij/zij zich aan dezelfde eisen en regels moet houden.
Zoals Tantra ooit gedaan heeft voor GTR2.quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:50 schreef singha het volgende:
Tilke is helaas berucht om z'n saaie circuits met weinig actie. Waarom niet de uitdagende punten van bestaande banen gebruiken om zo een super circuit te creëren.
Estoril heeft er zelfs 2quote:
quote:ESPNF1 Staff May 27, 2010
Cosworth is looking to expand its customer base in Formula One next year with the introduction of a 13th team.
The British marque's business director Mark Gallagher played down recent reports that the currently Cosworth-powered Williams or Lotus could be moving to switch to Renault. Renault has said it is also willing to add to its customer engine roster for 2011, but Gallagher told Reuters that he thinks Williams, Lotus, Virgin and HRT are going nowhere.
"The obvious solution is actually the thirteenth team that is coming into formula one," he said. "My gut feeling is that it is probably a Cosworth/Renault competition to supply (that) team."
Even if the four Cosworth-powered teams all stay put, Gallagher said the Northampton-based supplier has the capacity to supply a fifth team.
"It certainly wouldn't be a problem to step up to the mark again and do it for next season," he said.
quote:Thu, 27 May 11:30:14 2010
Nigel Mansell will fly back from practice for the Le Mans 24 Hours to launch an extreme cycling challenge, which he will undertake in July and August this year.
The 1992 F1 world champion has been given special dispensation by the Le Mans stewards to attend the opening of Motorexpo on 7 June, when he will reveal details of the ride, which will see him joined by sons Leo and Greg - as well as former professional cycle racer and 2004 Paris-Roubaix race winner Magnus Backstedt - on a 1200-mile trip around Britain in just 13 days, from 22 July to 3 August.
Mansell, now president of the charity UK Youth, will also attend major events organised around the country, by the UK Youth Bike Clubs, Youth Achievement Foundations and youth centres. The start of the Cycle Challenge will be at Kensington Palace, overseen by HRH Prince Michael of Kent, one of the patrons of UK Youth.
To put the effort into perspective, the Tour de France covers 2200 miles in 21 days - but with a two-day rest in the middle - but Mansell has set himself the challenge of raising public awareness of both the work of UK Youth and the launch of its 'Positive About Youth' campaign. It is a challenge that will be undertaken with familiar determination, despite doctors advising him not to take part after suffering a back broken three times, numerous breaks to his hands, feet and legs.
The 'Positive About Youth' campaign has been undertaken to change the negative public perception of young people and highlight the numerous amazing feats which young people achieve every year. The key stopping points along the route will be Cardiff, Chester, Worcester, Manchester, Blackpool, Carlisle, Glasgow, Edinburgh, Hexham, Harrogate, Lincoln, Leicester, Silverstone and Leighton Buzzard. Mansell, meanwhile, will take time during the launch to answer questions about his racing career, preparing for Le Mans and why he is taking up the challenge to get us all to be more 'Positive about Youth'.
Bouwen!!!!quote:Op donderdag 27 mei 2010 12:01 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Zoals Tantra ooit gedaan heeft voor GTR2.
Mixta
http://tantra.rscsites.org/tr-Mixta.html
Suzuka esses zitten erin
Hockenheim motodrom
Spa La Source en Eau rouge
Buenos Aires - Mixtos
Monza - Ascari, retifilo centro
Estoril - Parabolica
Imola - Tamburello (pre 1994)
[ afbeelding ]
Als de FIA zulke veiligheidsregels heeft, waarom wordt er dan nog wel op Monaco gereden?quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:08 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Dat Tilke gezeik steeds.
Hij moet zich gewoon houden aan de regels en eisen die de fia stelt. Dat levert hele veilige banen op, maar daardoor ook heel vaak erg saai...
Denk niet dat een andere ontwerper met iets beters had kunnen komen als hij/zij zich aan dezelfde eisen en regels moet houden.
Geld.quote:Op donderdag 27 mei 2010 14:20 schreef Haarklip het volgende:
[..]
Als de FIA zulke veiligheidsregels heeft, waarom wordt er dan nog wel op Monaco gereden?
quote:Safety car rules confusing - Kubica
By Jonathan Noble and Matt Beer Thursday, May 27th 2010, 13:01 GMT
Robert Kubica says he would have interpreted the safety car rules in the same way as Michael Schumacher at the end of the Monaco Grand Prix, and was also looking for overtaking chances.
Schumacher passed Fernando Alonso for sixth just after the restart line as the safety car pulled in on the final lap. But he was later demoted to 12th because while overtaking could resume from the line near the pit entry in normal restart circumstances, the regulations state that cars must hold position in that situation on the final lap of the race.
Renault driver Kubica said that as far as he was concerned, if the safety car pulled in, racing was allowed to take place from the restart line.
"I was looking to overtake," he said. "The team was not telling me, it's my job to read the regulations.
"If the safety car is coming in, for me the race is restarting. For me, the track was not clear, but the message was quite simple."
The Pole added that he had done his best to familiarise himself with the regulations, and felt that the rules should be adjusted to make things clearer.
"I read the regulations before the start of the season," Kubica said. "I re-read the regulations after China just to make sure, because Lewis [Hamilton] overtook one of the Red Bulls at the last corner, that I understood it well and from my understanding I knew what I had to do in Monaco on the last lap, because the safety car came in with the lights off.
"But I think there can be two or three different interpretations so it's quite confusing rules.
"I don't want to go too much into the details. I think everybody agreed that the rule is quite complicated and it's quite complicated to make everything right. I think it would be very simple to go back to the old rule where you can restart overtaking at the start/finish line."
The FIA said after Monaco that it would propose an adjustment to the sporting regulations to address the issue, having accepted that there was a "lack of clarity in the rules."
quote:Schumacher welcomes SC clarification
By Jonathan Noble Thursday, May 27th 2010, 12:58 GMT
Michael Schumacher has welcomed the move by the FIA to improve the safety car rules following his last-lap punishment in Monaco for overtaking Fernando Alonso.
Schumacher grabbed sixth place from Alonso at the last corner, after thinking that the regulations meant he could overtake before the start-finish line because the safety car had driven into the pits.
However, the FIA stewards insisted that Schumacher had broken the rules and that overtaking was not allowed at all - even though the safety car had come into the pits.
Although Schumacher's Mercedes GP withdrew its plans to appeal the decision, the FIA also agreed to issue a clarification about the safety car rules as well as changing the system of post-race punishments.
Speaking in Turkey, during his first public appearance since the incident, Schumacher said he was keen to move on from the Monaco events – but happy the FIA had reacted.
"There is no point to get into past incidents," said Schumacher. "But the point is that if I understand the situation correctly, the FIA has identified something that happened in Monaco and they want to improve the situation.
"That is something good for the sport and I am quite happy for this to happen."
Schumacher said he had no hesitation in diving past Alonso at the final corner – with the team having instructed him that he was racing once the safety car was in the pits.
"I was told obviously by the team," he said. "From my side, I checked everything I could internally from driving the car for that particular move."
Tilke, het enige onderwerp waar Fir3fly en ik het over eens zijnquote:Op donderdag 27 mei 2010 14:49 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Geld.
Tilke maakt inderdaad prima banen. Het is alleen jammer dat de locatie vaak slecht is door de eisen die de FIA stelt aan infrastructuur. Bovendien zijn het vaak landen waar autosport op zich niet zo heel echt leeft. Dat in combinatie met de huidige regelgeving zorgt vaak voor saaie races. De coureurs zijn eigenlijk wel altijd te spreken over de circuits van Tilke, en terecht. Probeer maar eens met een fatsoenlijk racespel (rFactor is wel redelijk) een goede tijd neer te zetten op bijvoorbeeld Turkije. Ik kan je verzekeren dat het een flinke uitdaging is.
Maar dat Tilke gezeik begint nu wel erg oud te worden. Alsof op de banen die niet door hem ontworpen zijn wel standaard mooie races zijn.
Nou dan kan onze mening alleen maar de juiste zijn!quote:Op donderdag 27 mei 2010 15:57 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Tilke, het enige onderwerp waar Fir3fly en ik het over eens zijn
De man zal ongetwijfeld veel kennis hebben maar het kan toch geen kwaad om een keer een ander te nemen?quote:Op donderdag 27 mei 2010 15:57 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Tilke, het enige onderwerp waar Fir3fly en ik het over eens zijn
Dat is wat anders. Tuurlijk kan het geen kwaad om een ander te nemen.quote:Op donderdag 27 mei 2010 16:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
De man zal ongetwijfeld veel kennis hebben maar het kan toch geen kwaad om een keer een ander te nemen?
De regels van de FIA....quote:Op donderdag 27 mei 2010 18:11 schreef Schunckelstar het volgende:
of denk ik nou te makkelijk, want verder heb ik van circuits ontwerpen weinig kaas gegeten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |