Het is die 84, ik voel het.quote:Op dinsdag 20 april 2010 15:33 schreef Viking84 het volgende:
Haha, ik vroeg me al af of je nog één zou openen en ik had zo'n beetje dezelfde TT.
Af en toe ben je ook een kleine ongeduld, zeg!quote:Op dinsdag 20 april 2010 15:33 schreef Viking84 het volgende:
Haha, ik vroeg me al af of je nog één zou openen en ik had zo'n beetje dezelfde TT.
Er valt niet zoveel te snappenquote:
Kleine ongeduld?quote:Op dinsdag 20 april 2010 15:34 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Af en toe ben je ook een kleine ongeduld, zeg!.
Ik snap de TT niet..
En dat wil Nederlands gaan gevenquote:
Ik bedoel niet dat het niet correct is. Ik bedoel dat jij een grote ongeduld bentquote:Op dinsdag 20 april 2010 15:43 schreef Viking84 het volgende:
[..]
En dat wil Nederlands gaan geven. Tsk!
.
Ohquote:Op dinsdag 20 april 2010 15:46 schreef DevilsAndDust het volgende:
Vik, ik betwijfel of CF's commentaar in taalkundige sferen moet worden gezocht..
Wat is een hoppe?quote:Op dinsdag 20 april 2010 15:48 schreef uniekhoorn het volgende:
LIjstjestijd:
Kom vla en yoghurt, tros druiven, appel, peer, sinaasappel, tomaat, 4 x boterham met rookvlees van een hoppe, lever, tonijnsalade en jam, 2 kommen tomatencremesoep met veel ballen, blokje choco, 2 glazen melk.
D: Gekookt aardappeltje, rode kool met appeltjes, koolvis uit de oven met kruiden, roergebakken groene groente.
Vandaag en gisteren wel in ieder geval. Probeer het wel, maar soms is 't op bij de AH.quote:Op dinsdag 20 april 2010 15:15 schreef Mini_rulez het volgende:
Quinazoline: eet je wel volkorenbrood?
Fries is géén dialectquote:Op dinsdag 20 april 2010 16:20 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Nooit geweten, is dat dialect?
ja, die ken ik ook niet. Peard (sp?) of een woord met een n (hinne?) staat me bij. Ik wou dat ik actief fries kon praten in plaats van passief!quote:Op dinsdag 20 april 2010 16:20 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Nooit geweten, is dat dialect?
Hynder, bedoel je?quote:Op dinsdag 20 april 2010 16:22 schreef AKnynke het volgende:
[..]
ja, die ken ik ook niet. Peard (sp?) of een woord met een n (hinne?) staat me bij. Ik wou dat ik actief fries kon praten in plaats van passief!
bij ons in de familie ging dat ook zoquote:Op dinsdag 20 april 2010 16:27 schreef AKnynke het volgende:
hynder, dat zal het wel zijn ja! Toen ik donderdag naar Dld vloog zat er een fries stel voor me. Hoewel ik duidelijk maakte dat ik het fries wel kon verstaan, maar niet sprak bleef ze maar fries tegen me praten toen we een gesprekje hadden. Dat is zo gek: zij zegt wat in het fries, ik antwoord in het nederlands. Met m'n familie was dat heel gewoon, maar met een wildvreemde is dat best raar.
ik vind het wel jammer dat ik het nooit actief gekund heb. Tot m'n 6e in Leeuwarden gewoond, maar m'n ouders spraken Nederlands tegen elkaar en tegen ons. De familie van m'n vaders kant spreekt 'hoog-fries', Gaasterlands, en de familie van m'n moeders kant spreekt Leeuwards. Grappig hoe die twee nog verschillen. Ik begrijp ze in ieder geval allebei vloeiend, maar heb me er nooit in uit kunnen drukken.quote:Op dinsdag 20 april 2010 16:29 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
bij ons in de familie ging dat ook zolijkt me met een vreemde ook best raar...
ik sprak vroeger wel actief fries, maar nu niet meer. hopke/hoppe is t enige woord voor paard dat ik me zo voor de geest kon halen. kindertaal zou dus best kunnen kloppen
mijn heit is een wâldpykjequote:Op dinsdag 20 april 2010 16:31 schreef AKnynke het volgende:
[..]
ik vind het wel jammer dat ik het nooit actief gekund heb. Tot m'n 6e in Leeuwarden gewoond, maar m'n ouders spraken Nederlands tegen elkaar en tegen ons. De familie van m'n vaders kant spreekt 'hoog-fries', Gaasterlands, en de familie van m'n moeders kant spreekt Leeuwards. Grappig hoe die twee nog verschillen. Ik begrijp ze in ieder geval allebei vloeiend, maar heb me er nooit in uit kunnen drukken.
Aww! Mede-vredeshippiequote:Op dinsdag 20 april 2010 16:29 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Oh, nu heb ik de helft van de mensen in dit topic beledigd.![]()
Sowwy.
ja! geuzennaam voor mensen uit dat stukje frieslandquote:
BAHAHA het is nog écht zo!quote:Op dinsdag 20 april 2010 16:39 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ja! geuzennaam voor mensen uit dat stukje friesland
maar wordt vaak gebruikt voor "dingetje" een liets pykje, etc...
whehehehe. het is (taalkundig gezien) wel echt een taal. een taal die binnen NL gesproken wordt, maar in verwantschap met nederlands echt verder verwijderd dan de saxische dialecten (limburgs, drents, tukkers). Er zijn alleen erg veel leenwoorden en terugleningen waardoor t meer op NL lijkt.quote:Op dinsdag 20 april 2010 16:41 schreef conleche het volgende:
Whahahahaaaa, nog 20 minuutjes en ik ben een maand vrij.
Ik ben geen fan van wat voor dialect dan ook, Fries niet uitgezonderd. En zal best dat ze het zelf een taal vinden, maar als je bij Nederland hoort, dan is het voor mij gewoon een dialect.
Op de knibbels kreng, stokslobberen!!
Is er al wat duidelijkheid over je vlucht?quote:Op dinsdag 20 april 2010 16:41 schreef conleche het volgende:
Ik ben geen fan van wat voor dialect dan ook, Fries niet uitgezonderd. En zal best dat ze het zelf een taal vinden, maar als je bij Nederland hoort, dan is het voor mij gewoon een dialect.
Je pikt eens wat op als je 3 maanden in Witmarsum verblijft........
zeg voor dy "dij" of "die"?quote:Op dinsdag 20 april 2010 16:43 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik kom zo ongeveer van de grens tussen Woud- en Kleifries en het loopt ook een beetje door elkaar bij mij. Maar gelukkig zeg ik wel gewoon sneon en niet saterdei. Brr.
Ja, sneon zegt mijn familie ook.quote:Op dinsdag 20 april 2010 16:43 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik kom zo ongeveer van de grens tussen Woud- en Kleifries en het loopt ook een beetje door elkaar bij mij. Maar gelukkig zeg ik wel gewoon sneon en niet saterdei. Brr.
hoe is t met je lijf? als je pijn hebt zou ik niet gaan. liever een stukje gewoon fietsen om t soepel te houden.quote:Op dinsdag 20 april 2010 16:45 schreef XcUZ_Me het volgende:
Mijn moeder spreekt behoorlijk Drents. Kan dat ook goed verstaan en klein beetje spreken. Voor de rest spreek ik redelijk accentloos Nederlands geloof ik.
Bweh, dilemma, to RPM or not to RPM vanavond. That's the question.
Pro: als ik vanavond ga, kan ik 2x deze week, want donderdag nog een keer. En ik hoef niet op een fysio-dag.
Con: moe en geen zin.
Ja, die test deed ik ook, maar ik zeg het allebei.quote:
Nope. Die van morgen staat nog als gecancelled. Dus het wordt heul spannend.quote:Op dinsdag 20 april 2010 16:44 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Is er al wat duidelijkheid over je vlucht?
Héérlijk, Cootjequote:Op dinsdag 20 april 2010 16:41 schreef conleche het volgende:
ik vond de kast altijd stom, want als je "normaal" fries spreekt rijmen hun liedjes heulemaal niet meer.quote:Op dinsdag 20 april 2010 16:46 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ja, die test deed ik ook, maar ik zeg het allebei.. Wel vaker dij, denk ik.
Oei. Duimen!quote:Op dinsdag 20 april 2010 16:46 schreef conleche het volgende:
[..]
Nope. Die van morgen staat nog als gecancelled. Dus het wordt heul spannend.
ik ben pro minderheidstalen. ik vind het een verarming als kleine talen niet meer gesproken worden. baskisch, catalaans, fries, retro-romaans, gaelge, bretons, etc.quote:Op dinsdag 20 april 2010 16:47 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Héérlijk, Cootje
En ik ben ook geen liefhebber van dialecten, ondanks Friese & Groningse familie, Twentse ex-schoonfamilie en wat dies meer zij. In Nederland dient men gewoon Nederlands te spreken
Mwah, 't gáát. En ik heb een hekel aan gewoon fietsenquote:Op dinsdag 20 april 2010 16:45 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
hoe is t met je lijf? als je pijn hebt zou ik niet gaan. liever een stukje gewoon fietsen om t soepel te houden.
Ik word er emotioneel van als ik hoor dat talen op het punt staan uit te stervenquote:Op dinsdag 20 april 2010 16:49 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik ben pro minderheidstalen. ik vind het een verarming als kleine talen niet meer gesproken worden. baskisch, catalaans, fries, retro-romaans, gaelge, bretons, etc.
Ik ben een wâldpykjequote:Op dinsdag 20 april 2010 16:36 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
mijn heit is een wâldpykjedus ik vind leeuwardens en klei-fries maar raar klinken... om over weststellingwerfs maar niet te beginnen
omrop fryslan klinkt voor mij heel gek... woudfries is wat zachter allemaal
Leuk en aardig, maar doe dat dan gewoon thuis en niet tegen mensen die het slecht verstaanquote:Op dinsdag 20 april 2010 16:49 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik ben pro minderheidstalen. ik vind het een verarming als kleine talen niet meer gesproken worden. baskisch, catalaans, fries, retro-romaans, gaelge, bretons, etc.
Wat relaxedquote:Op dinsdag 20 april 2010 16:41 schreef conleche het volgende:
Echt? Ik vind het heerlijkquote:Op dinsdag 20 april 2010 16:49 schreef XcUZ_Me het volgende:
Mwah, 't gáát. En ik heb een hekel aan gewoon fietsen.
Yup, als het doorgaat! En het moet doorgaan! Al zat ik van de week al te denken aan een alternatieve reis met de auto, maar vooralsnog ga ik ervan uit dat het gewoon doorgaat!quote:
M'n tante vliegt vandaag om 18 uur naar Canada, lijkt me gek als ze jou later in de week tegenhouden (heb nog geen berichten gehoord dat ze toch nog even hier blijft, iedereen is aan het uitzwaaien).quote:Op dinsdag 20 april 2010 16:46 schreef conleche het volgende:
[..]
Nope. Die van morgen staat nog als gecancelled. Dus het wordt heul spannend.
Misschien omdat dat een KLM vlucht is? Ik vlieg met United Airlines.........nou ja, ik wanhoop nog niet en ik ben nu officieel vrij!!quote:Op dinsdag 20 april 2010 17:00 schreef loveli het volgende:
[..]
M'n tante vliegt vandaag om 18 uur naar Canada, lijkt me gek als ze jou later in de week tegenhouden (heb nog geen berichten gehoord dat ze toch nog even hier blijft, iedereen is aan het uitzwaaien).
Dat lijkt me wel ja, ze gaan toch gewoon weer volgens schema vliegen?! Nog meer achterstand oplopen zou nog meer kosten. Lijkt mij..quote:Op dinsdag 20 april 2010 16:57 schreef conleche het volgende:
Yup, als het doorgaat! En het moet doorgaan! Al zat ik van de week al te denken aan een alternatieve reis met de auto, maar vooralsnog ga ik ervan uit dat het gewoon doorgaat!
Ik doe streetdancequote:Op dinsdag 20 april 2010 17:02 schreef MariaEtcetera het volgende:
Oe en Nouk, wat voor dans doe jij?![]()
Ik heb 't altijd een beetje eng gevonden, maar ik ben omquote:Op dinsdag 20 april 2010 16:55 schreef conleche het volgende:
O ja en ik snap het argument dat de meeste paarden het beter hebben gehad dan de meeste andere beesten, maar ik weiger om paard te eten. Da's nog uit de tijd dat ik een paardenmeisje was denk ik.
Dat ja! En al helemaal niet in het bijzijn van mensen die wél ABN spreken en zich doodschamen.quote:Op dinsdag 20 april 2010 16:51 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Leuk en aardig, maar doe dat dan gewoon thuis en niet tegen mensen die het slecht verstaan
Delta dacht ik, maar pin me er niet op vast.quote:Op dinsdag 20 april 2010 17:03 schreef conleche het volgende:
[..]
Misschien omdat dat een KLM vlucht is? Ik vlieg met United Airlines.........nou ja, ik wanhoop nog niet en ik ben nu officieel vrij!!Gauw de computer uit en naar huus!
Dat klinkt niet alsof je 12 bent, dat klinkt alsof je lenig bent! Dansen is tofquote:Op dinsdag 20 april 2010 17:04 schreef Nouk84 het volgende:
Ik doe streetdanceKlinkt alsof ik 12 ben, maar het is echt heel tof
ik probeer een mooie tabel te maken van m'n resultaten (en de goede resultaten uit STATA te krijgen), en daar ben ik al de hele dag mee bezig. T schiet voor geen meter op. Ik denk dat ik maar een wijntje openmaak..quote:Op dinsdag 20 april 2010 17:24 schreef Tinkepink het volgende:
Ik probeer een website aan te passen. En dat kost veel meer tijd dan ik had gedacht
Het waait hier behoorlijk nu en dan heb ik er helemaal een grafhekel aanquote:Op dinsdag 20 april 2010 16:55 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Echt? Ik vind het heerlijkZometeen weer een minuut of 50/60. Dan een uur dansen en dan weer naar huis fietsen.
Dan ben ik het wel zat hoor
Wow kwakquote:
Neeeeee Maria, geen riem omheen doen!!!! Dat jurkje hoort zoquote:Op dinsdag 20 april 2010 18:08 schreef MariaEtcetera het volgende:
Oe pakketje van H&M is binnen!Net even snel gepast.
Zwart basic vestje: precies goed!![]()
Twee topjes met hangende hals: twijfelgevallen. Van de voorkant best leuk, maar volgens mij van de zijkant niet heel flatterend omdat je dan niet zo goed meer kunt zien waar mn boobs eindigen en mn buik begintMaar misschien ligt dat aan mijn buik-fobie, dus ga het zo aan vriendje vragen
![]()
Jurkje a la LadyBlack: lief stofje! Lekker zachtToch twijfelgeval wegens mijn bouw, waardoor ik er nogal vormeloos in lijk (uitstekende boobehz + uitstekende bips = in A-lijn jurkje schijnbaar één rechthoekig vlak
) Had jij daar geen last van Milady? Ik twijfel, want misschien kan ik er een soort 'riempje'/bandje voor fixen en dan heeft ie meteen meer vorm (net geprobeerd met knoopband van ander jurkje
). Maar dan moet ik dat wel doen
Al is ie zonder ook wel kjoet, op een onschuldige manier
![]()
Ook niet erg toch?quote:Op dinsdag 20 april 2010 18:10 schreef AKnynke het volgende:
ik ben benieuwd of ik zondag terug kan vliegen: m'n vlucht was om 8 uur 's avonds, dus in het donker. Ryanair heeft nu al alle vluchten tot donderdag 1300 gecancelled en lijken erg conservatief met vliegen. Ik denk dat ik nog wat langer in Duitsland blijf!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |