Het is die 84, ik voel het.quote:Op dinsdag 20 april 2010 15:33 schreef Viking84 het volgende:
Haha, ik vroeg me al af of je nog één zou openen en ik had zo'n beetje dezelfde TT.
Af en toe ben je ook een kleine ongeduld, zeg!quote:Op dinsdag 20 april 2010 15:33 schreef Viking84 het volgende:
Haha, ik vroeg me al af of je nog één zou openen en ik had zo'n beetje dezelfde TT.
Er valt niet zoveel te snappenquote:
Kleine ongeduld?quote:Op dinsdag 20 april 2010 15:34 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Af en toe ben je ook een kleine ongeduld, zeg!.
Ik snap de TT niet..
En dat wil Nederlands gaan gevenquote:
Ik bedoel niet dat het niet correct is. Ik bedoel dat jij een grote ongeduld bentquote:Op dinsdag 20 april 2010 15:43 schreef Viking84 het volgende:
[..]
En dat wil Nederlands gaan geven. Tsk!
.
Ohquote:Op dinsdag 20 april 2010 15:46 schreef DevilsAndDust het volgende:
Vik, ik betwijfel of CF's commentaar in taalkundige sferen moet worden gezocht..
Wat is een hoppe?quote:Op dinsdag 20 april 2010 15:48 schreef uniekhoorn het volgende:
LIjstjestijd:
Kom vla en yoghurt, tros druiven, appel, peer, sinaasappel, tomaat, 4 x boterham met rookvlees van een hoppe, lever, tonijnsalade en jam, 2 kommen tomatencremesoep met veel ballen, blokje choco, 2 glazen melk.
D: Gekookt aardappeltje, rode kool met appeltjes, koolvis uit de oven met kruiden, roergebakken groene groente.
Vandaag en gisteren wel in ieder geval. Probeer het wel, maar soms is 't op bij de AH.quote:Op dinsdag 20 april 2010 15:15 schreef Mini_rulez het volgende:
Quinazoline: eet je wel volkorenbrood?
Fries is géén dialectquote:Op dinsdag 20 april 2010 16:20 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Nooit geweten, is dat dialect?
ja, die ken ik ook niet. Peard (sp?) of een woord met een n (hinne?) staat me bij. Ik wou dat ik actief fries kon praten in plaats van passief!quote:Op dinsdag 20 april 2010 16:20 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Nooit geweten, is dat dialect?
Hynder, bedoel je?quote:Op dinsdag 20 april 2010 16:22 schreef AKnynke het volgende:
[..]
ja, die ken ik ook niet. Peard (sp?) of een woord met een n (hinne?) staat me bij. Ik wou dat ik actief fries kon praten in plaats van passief!
bij ons in de familie ging dat ook zoquote:Op dinsdag 20 april 2010 16:27 schreef AKnynke het volgende:
hynder, dat zal het wel zijn ja! Toen ik donderdag naar Dld vloog zat er een fries stel voor me. Hoewel ik duidelijk maakte dat ik het fries wel kon verstaan, maar niet sprak bleef ze maar fries tegen me praten toen we een gesprekje hadden. Dat is zo gek: zij zegt wat in het fries, ik antwoord in het nederlands. Met m'n familie was dat heel gewoon, maar met een wildvreemde is dat best raar.
ik vind het wel jammer dat ik het nooit actief gekund heb. Tot m'n 6e in Leeuwarden gewoond, maar m'n ouders spraken Nederlands tegen elkaar en tegen ons. De familie van m'n vaders kant spreekt 'hoog-fries', Gaasterlands, en de familie van m'n moeders kant spreekt Leeuwards. Grappig hoe die twee nog verschillen. Ik begrijp ze in ieder geval allebei vloeiend, maar heb me er nooit in uit kunnen drukken.quote:Op dinsdag 20 april 2010 16:29 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
bij ons in de familie ging dat ook zolijkt me met een vreemde ook best raar...
ik sprak vroeger wel actief fries, maar nu niet meer. hopke/hoppe is t enige woord voor paard dat ik me zo voor de geest kon halen. kindertaal zou dus best kunnen kloppen
mijn heit is een wâldpykjequote:Op dinsdag 20 april 2010 16:31 schreef AKnynke het volgende:
[..]
ik vind het wel jammer dat ik het nooit actief gekund heb. Tot m'n 6e in Leeuwarden gewoond, maar m'n ouders spraken Nederlands tegen elkaar en tegen ons. De familie van m'n vaders kant spreekt 'hoog-fries', Gaasterlands, en de familie van m'n moeders kant spreekt Leeuwards. Grappig hoe die twee nog verschillen. Ik begrijp ze in ieder geval allebei vloeiend, maar heb me er nooit in uit kunnen drukken.
Aww! Mede-vredeshippiequote:Op dinsdag 20 april 2010 16:29 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Oh, nu heb ik de helft van de mensen in dit topic beledigd.![]()
Sowwy.
ja! geuzennaam voor mensen uit dat stukje frieslandquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |