abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80717871
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 13:00 schreef twiFight het volgende:
Nou, vandaag weer een les. Ging toch stuk minder goed dan eerst.

Het kijken in zijweggetjes moet beter, maar dat kan ik oefenen. Maar ik moest mijn weg vinden, eerst naar een buitendorp, en toen de snelweg op richting Groningen. Eerst had ik de verkeerde afslag gepakt op de rotonde. Ik wist welke weg ik moest hebben en dacht dat die afslag naar die weg ging. Fout(je) natuurlijk, maar ja als je denkt dat je de goede weg pakt dan doe je er ook zo weinig aan. Afijn, toen tussendoor naar het buitendorp. Eenmaal daar was er een splitsing waar borden niet aangaven waar ik heen moest. Vervolgens op de gok toch goed gereden en daarna moest ik de snelweg op. Ik zag pas heel laat op het bord dat ik een bepaalde afslag moest hebben en mede door mijn snelheid en een auto achter me moest ik dus doorrijden. Vervolgens snelweg gepakt, snelweg af en toen moest ik weer richting een bepaalde plek, die ook niet aangegeven stond. Na een volledig rondje over een rotonde daarna wel de goede afslag gepakt. Mijn instructeur had er genoeg van en ik moest langs de kant voor topoverleg

Het kwam er op neer dat ik bij de eerste rotonde de goede weg had kunnen zien. Afijn, dat was ik met hem eens, het was niet een verkeerde keuze van mij, maar ik had het gewoon verkeerd in mijn hoofd. In het buitendorp had ik zelf al moeten weten welke richting ik op moest, omdat ik had kunnen onthouden welke richting de snelweg op was. Tevens had ik de afslag daarna niet hoeven missen omdat ik kon weten dat er maar 2 afslagen waren en ik kon weten welke kant op Groningen was. Eenmaal de snelweg af kon ik ook weten welke kant ik op moest omdat ik volgens hem kon weten welke kant die plek op was.

Hij zal best een punt hebben hoor, maar pffffffff ik weet toch dat hele weggennet daar niet uit mijn hoofd. Ik woon niet eens in die stad waar ik les, laat staan dat ik weet welke kant Groningen dan op is. Ik knikte braaf ja tegen hem, maar eigenlijk vond ik het een beetje stom. Ik had wel kleine fouten omdat ik niet goed wist welke kant ik op moest, maar dat van die richting vond ik wel wat onterecht. Ik ben heel slecht met namen, dus ik onthou plaatsen ook nooit. En als het dan niet op de borden staat dan moet ik het toch echt even vragen hoor Afijn, daarna de zelfde route nog een keer gereden (dus nu wist ik waar ik langs moest), en had ik kans om de fouten van daarvoor te verbeteren. Dat ging verder prima, op het kijkgedrag na dus. Eindelijk ook een flink stuk snelweg mee kunnen pakken, die ervaring kon ik ook gebruiken.

Al met al een nuttige les, maar ik baalde wel
welke rijschool heb je ?
was je naar hoogkerk en dan terug via snelweg ? Dat is nl een route die veel als examenroute gereden wordt. In Hoogkerk goed letten op verkeer van rechts, niet te snel gaan, fietsers die ineens oversteken enz.

Heb die route 2 keer als examenroute gehad. En de 2e keer via de peizerweg terug waar je enorm moet opletten bij een weggetje waar bussen oversteken. Er is een electronisch bord die je er voor waarschuwt dat er een bus kan aankomen maar toch gebeuren er daar veel ongelukken. Ook daar langzaam op af rijden om goed te kunnen kijken of er een bus aankomt helpt je je examen door.

Mocht je met examen van CBR terug moeten vanaf Hoogkerk langs industrie (daar mc donalds) en je komt van de andere kant kan ik je aanraden om even te vergeten dat je naar je examinator moet luisteren en "per ongeluk" de eerste afslag te nemen naar cbr. Dat is een makkelijkere route omdat veel mensen zakken op het stukje afslaan langs mc donalds...

Je moet zelfstandig rijden dus examinator kan er niet veel van zeggen als je netjes afslaat , goed kijkt enz en toch die eerste afslag neemt terwijl hij niks ervan zei haha.
Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
  maandag 26 april 2010 @ 09:35:57 #152
251095 Purdey
Better off alone..
pi_80719111
quote:
Op zondag 25 april 2010 20:35 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

Ja Lier schijnt echt zeer slecht te zijn...
Avanti zie ik echt heel vaak rijden in Rotterdam, altijd wel mooie auto's

In de stad rijden is irritant, veel te veel afleiding (mooie dames enzo )
Ik had les in een Hyundai i30
[ afbeelding ]

Maarja dan kom je daarmee aan op het CBR, en dan staan daar lesauto's waarvan je ogen echt uit je kop vallen, nieuwste mercedes, bmw, audi, allemaal met van die custom velgen enzo
Dan ben ik echt jaloers haha
Iemand die Avanti kent! Bij welke rijschool rij je zelf? Ga jij ook altijd naar de Burgemeester Baumannlaan,bij de kruispunten? De Lier leek me niet echt oké indd.Mijn instructeur zei dat ook later.Hers schijnt ook wel goed te zijn.Avanti heeft bloedmooie auto's,klopt Een gloednieuwe zwarte mercedes sportwagen,een aantal audi's,BMW.Ik ben allang blij gewoon in een grijze golf van 2004 te rijden,ik had de zenuwen van die nieuwe mercedes gekregen
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_80719462
Purdey, heel veel succes met je TTT! Je kunt het
  maandag 26 april 2010 @ 10:34:51 #154
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_80720459
quote:
Op maandag 26 april 2010 08:04 schreef singlemetkids het volgende:

[..]

welke rijschool heb je ?
was je naar hoogkerk en dan terug via snelweg ? Dat is nl een route die veel als examenroute gereden wordt. In Hoogkerk goed letten op verkeer van rechts, niet te snel gaan, fietsers die ineens oversteken enz.
Haha, bedankt voor alle tips, maar ik rij niet in Groningen zelf. Ik les in Heerenveen. Groningen en Zwolle en Amsterdam zijn nou eenmaal de (herkenbare) plaatsen die aangegeven worden op de in- en afritten daar, maar ik ga niet daadwerkelijk naar de buurt daarvan. Meestal 1, heel soms 2 afritten na de oprit er al af.

Meestal vind ik moeilijke weggetjes naar het CBR ook wel weer makkelijk, omdat je er vaak niet sneller dan 30 kunt, en dus meer tijd hebt om te kijken en te reageren. Zodra ik leer in alle zijweggetjes te kijken doe ik die dingen wel voldoende.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_80721318
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 23:57 schreef TheGloaming het volgende:

[..]

Ik vind deze reactie nogal neerbuigend en arrogant overkomen .

De één doet er nu eenmaal iets langer over dan de andere, is dat erg? nee.

50 uur les is overigens landelijk vrij gemiddeld zoals ik het overal zie. Bij de introductie gaf mijn rijschool aan dat het gemiddelde ook ongeveer op 40/50 uur ligt (en ja het is zo ongeveer de beste rijschool in mijn directe omgeving).

Ik heb nu er nu zelf 22 uur les opzitten en het interesseert me echt geen ene drol of ik er vanaf nu nog 10 lesuren over doe of 20, het gaat erom dat je voor jezelf uiteindelijk het gevoel hebt dat je veilig in die auto zit en vervolgens mag het cbr beslissen of je ook werkelijk goed genoeg kunt rijden.
En ik maar denken dat ik al veel lessen had (25).
  maandag 26 april 2010 @ 11:18:00 #156
291740 Flashbag
A.F.C.A. !
pi_80721695
quote:
Op maandag 26 april 2010 11:06 schreef Hardrebel het volgende:

[..]

En ik maar denken dat ik al veel lessen had (25).
Dat is redelijk gemiddeld hoor
Heb Theorie aangevraagd 10 Mei om half 11 in Assen
  maandag 26 april 2010 @ 11:39:47 #157
251095 Purdey
Better off alone..
pi_80722411
quote:
Op maandag 26 april 2010 09:51 schreef Lammmetje het volgende:
Purdey, heel veel succes met je TTT! Je kunt het
Dankjewel Lammetje!
Ik heb er onwijs veel zin in,en heb er ook heel veel vertrouwen in!!
  maandag 26 april 2010 @ 11:45:36 #158
291740 Flashbag
A.F.C.A. !
pi_80722648
quote:
Op maandag 26 april 2010 11:39 schreef Purdey het volgende:

[..]

Dankjewel Lammetje!
Succes
pi_80722790
Succes Purdey

Donderdag weer les, ben benieuwd wat ik dit keer mag doen.
  maandag 26 april 2010 @ 11:50:42 #160
291740 Flashbag
A.F.C.A. !
pi_80722817
quote:
Op maandag 26 april 2010 11:49 schreef Butterfly91 het volgende:
Succes Purdey

Ik ook donderdag misschien kom ik je tegen
pi_80723044
quote:
Op maandag 26 april 2010 11:50 schreef Flashbag het volgende:

[..]

Ik ook donderdag misschien kom ik je tegen

Als je in Roosendaal rijdt misschien wel, maar ik zie nu dat je in Assen rijdt. Beetje uit de richting
  maandag 26 april 2010 @ 12:15:45 #162
291740 Flashbag
A.F.C.A. !
pi_80723519
quote:
Op maandag 26 april 2010 11:58 schreef Butterfly91 het volgende:

[..]

Als je in Roosendaal rijdt misschien wel, maar ik zie nu dat je in Assen rijdt. Beetje uit de richting
Haha klopt was ook maar grapje Hoeveel lessen heb je al gehad ?
pi_80723925
quote:
Op maandag 26 april 2010 12:15 schreef Flashbag het volgende:

[..]

Haha klopt was ook maar grapje Hoeveel lessen heb je al gehad ?
9 (2 uur steeds), dus donderdag nummertje 10 . En jij?
  maandag 26 april 2010 @ 12:55:52 #164
291740 Flashbag
A.F.C.A. !
pi_80724563
quote:
Op maandag 26 april 2010 12:32 schreef Butterfly91 het volgende:

[..]

9 (2 uur steeds), dus donderdag nummertje 10 . En jij?
Ik nog maar 7(lessen van 1 uur), donderdag nummer 7 dus heb je theorie al ?
pi_80724903
quote:
Op maandag 26 april 2010 12:55 schreef Flashbag het volgende:

[..]

Ik nog maar 7(lessen van 1 uur), donderdag nummer 7 dus heb je theorie al ?
Nee nog niet, maar ben wel al bezig met de cd-rom. Dus ga binnenkort een datum prikken om m'n theorie te doen.
Jij wel al?
  maandag 26 april 2010 @ 13:37:39 #166
291740 Flashbag
A.F.C.A. !
pi_80725839
quote:
Op maandag 26 april 2010 13:08 schreef Butterfly91 het volgende:

[..]

Nee nog niet, maar ben wel al bezig met de cd-rom. Dus ga binnenkort een datum prikken om m'n theorie te doen.
Jij wel al?
10 mei eerste poging heb al van alles gedownload vekabest, verjo etc. Heb een vekabest boekje .
Volgende week hele week vrij dus dan maar even goed door blokken en die theorie in 1 keer halen
  maandag 26 april 2010 @ 14:24:31 #167
251095 Purdey
Better off alone..
pi_80727466
quote:
Op maandag 26 april 2010 11:49 schreef Butterfly91 het volgende:
Succes Purdey

Dankjewel Butterfly! Zit al een uur mn nagels af te bijten
Nog 25 minuten en dan komt instructeur lief *Telt af*
  maandag 26 april 2010 @ 14:32:13 #168
291740 Flashbag
A.F.C.A. !
pi_80727714
quote:
Op maandag 26 april 2010 14:24 schreef Purdey het volgende:

[..]

Dankjewel Butterfly! Zit al een uur mn nagels af te bijten
Nog 25 minuten en dan komt instructeur lief *Telt af*
Hoorde net van collega dat TTT best mee valt ik neem aan dat je goed geoefend hebt Gewoon doen alsof het een rijles is alleen hier geen fouten maken Succes
pi_80728458
Zelfs ik heb de TTT 'gehaald', dus dan kun jij het helemaal
Tap tap tap
  maandag 26 april 2010 @ 15:05:06 #170
291740 Flashbag
A.F.C.A. !
pi_80728760
quote:
Op maandag 26 april 2010 14:54 schreef CherryLips het volgende:
Hoezo was het zo erg bij jou dan ?
pi_80729286
quote:
Op maandag 26 april 2010 15:05 schreef Flashbag het volgende:

[..]

Hoezo was het zo erg bij jou dan ?
Hij sloeg drie keer af ofzo .
Tap tap tap
pi_80730528
quote:
Op zondag 25 april 2010 11:46 schreef Spelvout het volgende:
Oh ik deed dat wel altijd met mijn instructeur, vette auto's bekijken

In wat voor auto lessen/hebben jullie eigenlijk gelest?
De eerste 15 lessen reed ik in een Mazda 6:

[ afbeelding ]

Maar die heeft hij daarna ingeleverd voor een Mazda 3 omdat die 6 eigenlijk te snel was

Toyota Corolla Verso

Grappig detail: toen mijn moeder ongeveer 23 jaar geleden leste, was dat volgens haar ook een Toyota Corolla
  maandag 26 april 2010 @ 17:01:48 #173
291740 Flashbag
A.F.C.A. !
pi_80732829
quote:
Op maandag 26 april 2010 15:19 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Hij sloeg drie keer af ofzo .
Haha naja dat geeft niet zolang je het maar op een veilige manier oplost
pi_80733613
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 22:12 schreef Purdey het volgende:
Haha voer jij de druk voor CherryLips en mij nog een beetje op,Lam Jij zelf zei altijd dat je zo slecht reed,en het dan toch voor elkaar krijgen om na 49,5 uur les in een keer te slagen,bad ass!
Ik wacht net zo lang totdat jullie geslaagd zijn! En ik rij nog steeds slecht, je had me gister eens moeten zien rijden, pfffff, leek net of ik mijn eerste rijles had In 10 minuten heb ik de auto 5 keer af laten slaan (achteruit rijden + helling = bingo ) en op de snelweg ben ik zomaar voor een paar auto's gedoken, omdat ik bijna de afslag miste (wat zouden die mensen boos op mij moeten zijn geweest, ik was super gevaarlijk bezig! ).
quote:
Op zondag 25 april 2010 14:36 schreef Purdey het volgende:
Ik in een VW Golf
Ik leste daar ook in! Hele fijne auto is dat (bedenk ik achteraf pas ).
quote:
Op maandag 26 april 2010 11:18 schreef Flashbag het volgende:

[..]

Dat is redelijk gemiddeld hoor
Heb Theorie aangevraagd 10 Mei om half 11 in Assen
25 is niet meer gemiddeld! Mijn rijschool zegt dat 35-45 uur gemiddeld is (instructeur zei zelfs dat het normaal is voor iemand om 50 uur te hebben gehad).
quote:
Op maandag 26 april 2010 11:39 schreef Purdey het volgende:

[..]

Dankjewel Lammetje!
Ik ben heel benieuwd
quote:
Op maandag 26 april 2010 14:54 schreef CherryLips het volgende:
En ik heb 'm niet gehaald, dus dat zegt niks
  maandag 26 april 2010 @ 17:35:27 #175
251095 Purdey
Better off alone..
pi_80733982
Ich bin terug! Net door mijn zeer liefdevolle instructeur afgedropt
De TTT ging goed.Ik heb m'n vrijstellingen behaald

Moest vanaf het CBR naar Rotterdam-Airport rijden,en dat had ik toevallig vorige week gedaan.Op de snelweg rechts langs een auto gereden (Gewoon voorbij,hij reed op de middelste baan,ik op de rechter).Examinator zei 'Dat is niet de bedoeling hé,rechts inhalen..' En toen kwam mijn meest foute karaktereigenschap: In discussie gaan.'Ik rijd gewoon harder,en hij rijd in het midden.Dus ik haalde niet rechts in.' Die man liet het er maar bij Onderweg de auto gekeerd,en bij een bibliotheek geparkeerd.Links een hele rij vrij,rechts een hele rij met auto's.Toch koos ik ervoor om rechts te parkeren omdat ik het zo geleerd had.Uiteindelijk na vier keer steken stond ie.Examinator lachen 'De overkant is vrij,en jij zet hem hier neer? Moeilijk als het ook makkelijk kan?'

Uiteindelijk op het CBR teruggekomen.Ten eerste zei hij 'Nou,ik wil als eerste zeggen dat jij een onwijs leuke persoonlijkheid bent Monique!' 'Oh,euh,ja bedankt?' Ik tegen mn instructeur 'Zie je nou wel?' Later vroeg hij of ik weleens in discussie ga met mijn instructeur.Ik met droge ogen 'Zelden.. ' Dus mijn instructeur begin keihard te lachen.Toen we in de auto zaten zei mijn instructeur 'Echt,hoe krijg je het voor elkaar in discussie te gaan over dat rechts inhalen? Ik ben negen jaar instructeur,en niemand heeft het ooit gepresteerd om tijdens een rit in discussie te gaan!' Uiteindelijk hebben we er hard om kunnen lachen

Al met al een superleuke,en leerzame rit! Wel bizar dat die examinator precies weet hoe ik in elkaar steek,en dat na een rit van 40 minuten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')