welke rijschool heb je ?quote:Op vrijdag 23 april 2010 13:00 schreef twiFight het volgende:
Nou, vandaag weer een les. Ging toch stuk minder goed dan eerst.
Het kijken in zijweggetjes moet beter, maar dat kan ik oefenen. Maar ik moest mijn weg vinden, eerst naar een buitendorp, en toen de snelweg op richting Groningen. Eerst had ik de verkeerde afslag gepakt op de rotonde. Ik wist welke weg ik moest hebben en dacht dat die afslag naar die weg ging. Fout(je) natuurlijk, maar ja als je denkt dat je de goede weg pakt dan doe je er ook zo weinig aan. Afijn, toen tussendoor naar het buitendorp. Eenmaal daar was er een splitsing waar borden niet aangaven waar ik heen moest. Vervolgens op de gok toch goed gereden en daarna moest ik de snelweg op. Ik zag pas heel laat op het bord dat ik een bepaalde afslag moest hebben en mede door mijn snelheid en een auto achter me moest ik dus doorrijden. Vervolgens snelweg gepakt, snelweg af en toen moest ik weer richting een bepaalde plek, die ook niet aangegeven stond. Na een volledig rondje over een rotonde daarna wel de goede afslag gepakt. Mijn instructeur had er genoeg van en ik moest langs de kant voor topoverleg
Het kwam er op neer dat ik bij de eerste rotonde de goede weg had kunnen zien. Afijn, dat was ik met hem eens, het was niet een verkeerde keuze van mij, maar ik had het gewoon verkeerd in mijn hoofd. In het buitendorp had ik zelf al moeten weten welke richting ik op moest, omdat ik had kunnen onthouden welke richting de snelweg op was. Tevens had ik de afslag daarna niet hoeven missen omdat ik kon weten dat er maar 2 afslagen waren en ik kon weten welke kant op Groningen was. Eenmaal de snelweg af kon ik ook weten welke kant ik op moest omdat ik volgens hem kon weten welke kant die plek op was.
Hij zal best een punt hebben hoor, maar pffffffff ik weet toch dat hele weggennet daar niet uit mijn hoofd. Ik woon niet eens in die stad waar ik les, laat staan dat ik weet welke kant Groningen dan op is. Ik knikte braaf ja tegen hem, maar eigenlijk vond ik het een beetje stom. Ik had wel kleine fouten omdat ik niet goed wist welke kant ik op moest, maar dat van die richting vond ik wel wat onterecht. Ik ben heel slecht met namen, dus ik onthou plaatsen ook nooit. En als het dan niet op de borden staat dan moet ik het toch echt even vragen hoorAfijn, daarna de zelfde route nog een keer gereden (dus nu wist ik waar ik langs moest), en had ik kans om de fouten van daarvoor te verbeteren. Dat ging verder prima, op het kijkgedrag na dus. Eindelijk ook een flink stuk snelweg mee kunnen pakken, die ervaring kon ik ook gebruiken.
Al met al een nuttige les, maar ik baalde wel
Iemand die Avanti kent!quote:Op zondag 25 april 2010 20:35 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ja Lier schijnt echt zeer slecht te zijn...
Avanti zie ik echt heel vaak rijden in Rotterdam, altijd wel mooie auto's![]()
In de stad rijden is irritant, veel te veel afleiding (mooie dames enzo)
Ik had les in een Hyundai i30
[ afbeelding ]
Maarja dan kom je daarmee aan op het CBR, en dan staan daar lesauto's waarvan je ogen echt uit je kop vallen, nieuwste mercedes, bmw, audi, allemaal met van die custom velgen enzo![]()
Dan ben ik echt jaloers haha
Haha, bedankt voor alle tips, maar ik rij niet in Groningen zelf. Ik les in Heerenveen. Groningen en Zwolle en Amsterdam zijn nou eenmaal de (herkenbare) plaatsen die aangegeven worden op de in- en afritten daar, maar ik ga niet daadwerkelijk naar de buurt daarvan. Meestal 1, heel soms 2 afritten na de oprit er al af.quote:Op maandag 26 april 2010 08:04 schreef singlemetkids het volgende:
[..]
welke rijschool heb je ?
was je naar hoogkerk en dan terug via snelweg ? Dat is nl een route die veel als examenroute gereden wordt. In Hoogkerk goed letten op verkeer van rechts, niet te snel gaan, fietsers die ineens oversteken enz.
En ik maar denken dat ik al veel lessen had (25).quote:Op vrijdag 23 april 2010 23:57 schreef TheGloaming het volgende:
[..]
Ik vind deze reactie nogal neerbuigend en arrogant overkomen.
De één doet er nu eenmaal iets langer over dan de andere, is dat erg? nee.
50 uur les is overigens landelijk vrij gemiddeld zoals ik het overal zie. Bij de introductie gaf mijn rijschool aan dat het gemiddelde ook ongeveer op 40/50 uur ligt (en ja het is zo ongeveer de beste rijschool in mijn directe omgeving).
Ik heb nu er nu zelf 22 uur les opzitten en het interesseert me echt geen ene drol of ik er vanaf nu nog 10 lesuren over doe of 20, het gaat erom dat je voor jezelf uiteindelijk het gevoel hebt dat je veilig in die auto zit en vervolgens mag het cbr beslissen of je ook werkelijk goed genoeg kunt rijden.
Dat is redelijk gemiddeld hoorquote:Op maandag 26 april 2010 11:06 schreef Hardrebel het volgende:
[..]
En ik maar denken dat ik al veel lessen had (25).
Dankjewel Lammetje!quote:Op maandag 26 april 2010 09:51 schreef Lammmetje het volgende:
Purdey, heel veel succes met je TTT! Je kunt het
Succesquote:Op maandag 26 april 2010 11:39 schreef Purdey het volgende:
[..]
Dankjewel Lammetje!![]()
Ik heb er onwijs veel zin in,en heb er ook heel veel vertrouwen in!!
Ik ook donderdagquote:Op maandag 26 april 2010 11:49 schreef Butterfly91 het volgende:
Succes Purdey![]()
Donderdag weer les, ben benieuwd wat ik dit keer mag doen.
quote:Op maandag 26 april 2010 11:50 schreef Flashbag het volgende:
[..]
Ik ook donderdagmisschien kom ik je tegen
Haha kloptquote:Op maandag 26 april 2010 11:58 schreef Butterfly91 het volgende:
[..]
![]()
Als je in Roosendaal rijdt misschien wel, maar ik zie nu dat je in Assen rijdt. Beetje uit de richting
9 (2 uur steeds), dus donderdag nummertje 10quote:Op maandag 26 april 2010 12:15 schreef Flashbag het volgende:
[..]
Haha kloptwas ook maar grapje
Hoeveel lessen heb je al gehad
?
Ik nog maar 7(lessen van 1 uur), donderdag nummer 7 dusquote:Op maandag 26 april 2010 12:32 schreef Butterfly91 het volgende:
[..]
9 (2 uur steeds), dus donderdag nummertje 10. En jij?
Nee nog niet, maar ben wel al bezig met de cd-rom. Dus ga binnenkort een datum prikken om m'n theorie te doen.quote:Op maandag 26 april 2010 12:55 schreef Flashbag het volgende:
[..]
Ik nog maar 7(lessen van 1 uur), donderdag nummer 7 dusheb je theorie al ?
10 meiquote:Op maandag 26 april 2010 13:08 schreef Butterfly91 het volgende:
[..]
Nee nog niet, maar ben wel al bezig met de cd-rom. Dus ga binnenkort een datum prikken om m'n theorie te doen.
Jij wel al?
Dankjewel Butterfly! Zit al een uur mn nagels af te bijtenquote:Op maandag 26 april 2010 11:49 schreef Butterfly91 het volgende:
Succes Purdey![]()
Donderdag weer les, ben benieuwd wat ik dit keer mag doen.
Hoorde net van collega dat TTT best mee valtquote:Op maandag 26 april 2010 14:24 schreef Purdey het volgende:
[..]
Dankjewel Butterfly! Zit al een uur mn nagels af te bijten![]()
Nog 25 minuten en dan komt instructeur lief*Telt af*
Hoezoquote:Op maandag 26 april 2010 14:54 schreef CherryLips het volgende:
Zelfs ik heb de TTT 'gehaald', dus dan kun jij het helemaal
quote:Op zondag 25 april 2010 11:46 schreef Spelvout het volgende:
Oh ik deed dat wel altijd met mijn instructeur, vette auto's bekijken
In wat voor auto lessen/hebben jullie eigenlijk gelest?
De eerste 15 lessen reed ik in een Mazda 6:
[ afbeelding ]
Maar die heeft hij daarna ingeleverd voor een Mazda 3 omdat die 6 eigenlijk te snel was
Ik wacht net zo lang totdat jullie geslaagd zijn!quote:Op vrijdag 23 april 2010 22:12 schreef Purdey het volgende:
Haha voer jij de druk voor CherryLips en mij nog een beetje op,LamJij zelf zei altijd dat je zo slecht reed,en het dan toch voor elkaar krijgen om na 49,5 uur les in een keer te slagen,bad ass!
![]()
Ik leste daar ook in! Hele fijne auto is dat (bedenk ik achteraf pasquote:
25 is niet meer gemiddeld! Mijn rijschool zegt dat 35-45 uur gemiddeld is (instructeur zei zelfs dat het normaal is voor iemand om 50 uur te hebben gehad).quote:Op maandag 26 april 2010 11:18 schreef Flashbag het volgende:
[..]
Dat is redelijk gemiddeld hoor
Heb Theorie aangevraagd![]()
10 Mei om half 11 in Assen
Ik ben heel benieuwdquote:Op maandag 26 april 2010 11:39 schreef Purdey het volgende:
[..]
Dankjewel Lammetje!![]()
Ik heb er onwijs veel zin in,en heb er ook heel veel vertrouwen in!!
En ik heb 'm niet gehaald, dus dat zegt niksquote:Op maandag 26 april 2010 14:54 schreef CherryLips het volgende:
Zelfs ik heb de TTT 'gehaald', dus dan kun jij het helemaal
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |