Op den duur wonen de babyboomers natuurlijk wel heel klein tussen 6 plankjes maar ik neem aan dat degene waarop je reageerd dat niet bedoeltquote:Op dinsdag 20 april 2010 17:37 schreef RemcoDelft het volgende:
En die babyboomers gaan ook niet onder een brug wonen
Je bedoelt hopelijkquote:Op maandag 19 april 2010 12:14 schreef RemcoDelft het volgende:
Vermogensbelasting heffen op huizenbezit is een no-go: vermogensbelasting is bedoeld als een belasting op het rendement, in een normale markt, zonder lompe bubbelprijsstijgingen door schaarste, zou je geen rendement halen op een huis. En in de jaren dat dat wel gebeurde steeg de prijs tot 15% per jaar, dan helpt 1.2% vermogensbelasing niet.
De waarde van "grond" is grofweg 4 euro per vierkante meter, kijk maar wat een weiland kost. De rest is kunstmatig vanwege de gemaakte schaarste (of de locatie uiteraard, maar vrijwel overal in Nederland is binnen 10 km wel een stuk goedkoop weiland te vinden).
[..]
Een paar hints:
-hypotheekrenteaftrek
-huurtoeslag
-overdrachtsbelasting
-kooppremie
-bestemmingsplannen die zeggen dat je op eigen grond geen huizen mag bouwen
-extra startersleningen
-huurwaardeforfait
-bestemmingsplannen die zeggen dat permanente bewoning van recreatiewoningen niet is toegestaan
-subsidies voor sociale woningbouw
-onroerendgoedbelasting
-Enz. enz. (wie vult deze lijst aan?)
Allemaal regels-op-regels-op-regels, de overheid stapelt maar door, en uiteindelijk is alles z'n doel compleet voorbij geschoten en maakt het nodeloos ingewikkeld (en duur!).
..
Met al deze dingen afschaffen bedoel je ook:quote:Op dinsdag 20 april 2010 19:35 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Je bedoelt hopelijk
-hypotheekrenteaftrek afschaffen
-huurtoeslag afschaffen
-overdrachtsbelasting afschaffen
-kooppremie afschaffen
-bestemmingsplannen die zeggen dat je op eigen grond geen huizen mag bouwen afschaffen
-extra startersleningen afschaffen
-eigenwoningforfait afschaffen
-bestemmingsplannen die zeggen dat permanente bewoning van recreatiewoningen niet is toegestaan afschaffen
-subsidies voor sociale woningbouw afschaffen
-onroerendgoedbelasting afschaffen
Ik heb er nog een paar:
- inkomstenbelasting verlagen van de besparingen op bovenstaande maatregelen.
- Rijksoverheid verplaatsen naar buiten de Randstad. Arnhem is best een leuke hoofdstad.
Hi RemcoDelft?quote:Op dinsdag 20 april 2010 17:37 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Waar baseer je dit op? Er is eerder een structureel tekort van 500.000 woningen!
[..]
Die 200.000 woningen staan niet leeg hoor... En die babyboomers gaan ook niet onder een brug wonen
Een groot deel naar Portugal, Spanje, Florida, Zuid-Afrika en who knows where :-)quote:Op dinsdag 20 april 2010 16:23 schreef inXs het volgende:
En waar denk je dat al die BB'ers heen gaan dan? Daar is ook geen plek voor dusIn sommige regio's is er idd een woningoverschot, in andere weer een tekort en dan met name in bepaald wooncategorien.
Aan de onderkant een overschot, daarom zijn er nog steeds in alle grote steden jarenlange wachttijden voor sociale huurwoningen.quote:Op woensdag 21 april 2010 09:14 schreef faustkern het volgende:
Met name aan de onderkant van de huizenmarkt is de afgelopen 3 jaar een enorm woningenoverschot ontstaan. Men wil graag doorstromen maar er is geen vraag. En er r is geen vraag omdat er markt het veel te grote aanbod niet kan absorberen; ergo een overschot.
Er is geen vraag omdat de markt de veel te hoge prijzen niet meer wil betalen! Zolang een nieuw huis 3 keer de bouwkosten kost (in Duitsland bestel je een nieuwe 2-onder-1-kapper voor 80.000 euro), is er een enorm tekort, wat zich uit in schaarste en oplopende prijzen. Projectontwikkelaars vinden dat echt niet erg, en de politiek roept al 50 jaar dat ze het gaan oplossen... Dus ja, zolang "de markt" meer betaald voor het stukje zand dan voor het huis zelf, is er een tekort.quote:Op woensdag 21 april 2010 09:14 schreef faustkern het volgende:
[..]
Hi RemcoDelft?
Wie roept dat van dat "zgn" structurele tekort? De project ontwikkelaars en de politiek ! Hoe serieus neem je dat? De feitelijke cijfers (Funda en CPB) geven een heel ander beeld weer.
Met name aan de onderkant van de huizenmarkt is de afgelopen 3 jaar een enorm woningenoverschot ontstaan. Men wil graag doorstromen maar er is geen vraag. En er r is geen vraag omdat er markt het veel te grote aanbod niet kan absorberen; ergo een overschot.
Spuit 11 is ook weer in het huizentopicquote:Op dinsdag 20 april 2010 19:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als er een structureel tekort is van 500.000 huizen staan er geen 200.000 te koop
Gebruik je verstand
Ik geef hem in deze opmerking gedeeltelijk wel gelijkquote:Op woensdag 21 april 2010 10:12 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Spuit 11 is ook weer in het huizentopic![]()
Want? Feit is dat de woningen gewoon niet betaalbaar zijn voor de doelgroep die een huis 'nodig' hebben.quote:Op woensdag 21 april 2010 10:39 schreef mierenfokker het volgende:
[..]
Ik geef hem in deze opmerking gedeeltelijk wel gelijk
Ook deze opmerking geef ik je gelijkquote:Op woensdag 21 april 2010 11:03 schreef inXs het volgende:
[..]
Want? Feit is dat de woningen gewoon niet betaalbaar zijn voor de doelgroep die een huis 'nodig' hebben.
Hi;quote:Op woensdag 21 april 2010 10:11 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Er is geen vraag omdat de markt de veel te hoge prijzen niet meer wil betalen! Zolang een nieuw huis 3 keer de bouwkosten kost (in Duitsland bestel je een nieuwe 2-onder-1-kapper voor 80.000 euro), is er een enorm tekort, wat zich uit in schaarste en oplopende prijzen. Projectontwikkelaars vinden dat echt niet erg, en de politiek roept al 50 jaar dat ze het gaan oplossen... Dus ja, zolang "de markt" meer betaald voor het stukje zand dan voor het huis zelf, is er een tekort.
Alles is betaalbaar, alleen de doelgroep zal hun wensen moeten bijstellen. Als starter IPV de 2 onder 1 kap met 200m^2 tuin eens genoegen nemen met een rijtjeshuis en maar 70M^2 tuin.quote:Op woensdag 21 april 2010 11:03 schreef inXs het volgende:
Want? Feit is dat de woningen gewoon niet betaalbaar zijn voor de doelgroep die een huis 'nodig' hebben.
Een rijtjeshuis met 70m2 tuin is op een 'leuke' plek ook al ruim boven de 2 ton, dus ook dat is niet betaalbaar. Daarom zeg ik ook dat er in bepaalde segmenten teveel aanbod is aan woningen en in bepaalde segmenten te weinig.quote:Op woensdag 21 april 2010 16:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Alles is betaalbaar, alleen de doelgroep zal hun wensen moeten bijstellen. Als starter IPV de 2 onder 1 kap met 200m^2 tuin eens genoegen nemen met een rijtjeshuis en maar 70M^2 tuin.
Ow de leuke plek hoe kon ik die toch vergeten als eis zijnde dat je ook die zult moeten schrappen als starter zijnde.quote:Op woensdag 21 april 2010 16:44 schreef inXs het volgende:
[..]
Een rijtjeshuis met 70m2 tuin is op een 'leuke' plek ook al ruim boven de 2 ton, dus ook dat is niet betaalbaar. Daarom zeg ik ook dat er in bepaalde segmenten teveel aanbod is aan woningen en in bepaalde segmenten te weinig.
Ik zie anders regelmatig lege woningen te koop staanquote:Op dinsdag 20 april 2010 17:37 schreef RemcoDelft het volgende:
Die 200.000 woningen staan niet leeg hoor... En die babyboomers gaan ook niet onder een brug wonen
Dat zijn woningcorporatiewoningen vaakquote:Op woensdag 21 april 2010 17:31 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik zie anders regelmatig lege woningen te koop staan
en wat moeten al die ambtenaren gaan doen dan??quote:Op dinsdag 20 april 2010 19:35 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Je bedoelt hopelijk
-hypotheekrenteaftrek afschaffen
-huurtoeslag afschaffen
-overdrachtsbelasting afschaffen
-kooppremie afschaffen
-bestemmingsplannen die zeggen dat je op eigen grond geen huizen mag bouwen afschaffen
-extra startersleningen afschaffen
-eigenwoningforfait afschaffen
-bestemmingsplannen die zeggen dat permanente bewoning van recreatiewoningen niet is toegestaan afschaffen
-subsidies voor sociale woningbouw afschaffen
-onroerendgoedbelasting afschaffen
Ik heb er nog een paar:
- inkomstenbelasting verlagen van de besparingen op bovenstaande maatregelen.
- Rijksoverheid verplaatsen naar buiten de Randstad. Arnhem is best een leuke hoofdstad.
Je mag wel meer hypotheek nemen, maar de vorm moet zijn, met aflossing.quote:Op dinsdag 20 april 2010 09:10 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat gebeurt bij beleggingshypotheken/levenhypotheken ook. Daarnaast: ik kan natuurlijk ook gewoon zélf sparen voor m'n aflossing. De overheid gaat naar ik aanneem, toch niet bepalen waar ik m'n spaargeld onderbreng?
Over 10 jaar is 30% van de huidige ambtenaren met pensioen. Dat ruimt aardig op.quote:Op woensdag 21 april 2010 19:08 schreef groeihormoon het volgende:
[..]
en wat moeten al die ambtenaren gaan doen dan??
Net jongeren die een starterswoning kopen en een Gamma-schutting om hun tuintje plaatsen.quote:Op dinsdag 20 april 2010 18:02 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Op den duur wonen de babyboomers natuurlijk wel heel klein tussen 6 plankjes maar ik neem aan dat degene waarop je reageerd dat niet bedoelt
Wat heeft dat met mijn quote te makenquote:Op woensdag 21 april 2010 19:13 schreef groeihormoon het volgende:
[..]
Je mag wel meer hypotheek nemen, maar de vorm moet zijn, met aflossing.
Als je dan alsnog geld extra opneemt na tien jaar en in aandelen stopt, is dat deel niet meer aftrekbaar
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |