abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80456370
quote:
Op zondag 18 april 2010 20:09 schreef TC_Artemis het volgende:

[..]

Ja, er gaan er 3 747's richting azië.
Ah, dan komt er dus nog eentje zometeen.
  zondag 18 april 2010 @ 20:12:51 #162
175369 Studiotje
Kleuterjuf
pi_80456437
Dacht al, wat hoorde ik
  † In Memoriam † zondag 18 april 2010 @ 20:17:01 #163
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_80456616
Ik zag op die casper.frontier site een vliegtuigje gaan met vluchtnummer MPH97, dat klopt volgens mij niet helemaal. Of ik ben kippig of hij ziet een Martinair kist vliegen . Het plaatje bij de info is wel een KLM Cargo kist.
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_80456617
Ik hoorde net ook een vliegtuig (Hengelo).
  zondag 18 april 2010 @ 20:20:32 #165
251588 JuiceJuice
What the fuck is this shit?
pi_80456778
quote:
Op zondag 18 april 2010 20:17 schreef Skaai het volgende:
Ik zag op die casper.frontier site een vliegtuigje gaan met vluchtnummer MPH97, dat klopt volgens mij niet helemaal. Of ik ben kippig of hij ziet een Martinair kist vliegen . Het plaatje bij de info is wel een KLM Cargo kist.
Klopt. Martinair vliegt met het callsign van hun eigen, maar met KLM vrachtkisten
pi_80456789
quote:
Op zondag 18 april 2010 20:17 schreef Skaai het volgende:
Ik zag op die casper.frontier site een vliegtuigje gaan met vluchtnummer MPH97, dat klopt volgens mij niet helemaal. Of ik ben kippig of hij ziet een Martinair kist vliegen . Het plaatje bij de info is wel een KLM Cargo kist.
Flight Number : MPH97
Company : Martinair
ICAO Hex Code : 4841C4
Reg Code : PH-CKB
Model : Boeing - B747-406F (ER) (SCD)
Departure : AMS - Amsterdam, Schiphol - Netherlands
Arrival : BKK - Bangkok, Don Muang International - Thailand

ik zie hem ook.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_80456811
Martinair is van KLM
  † In Memoriam † zondag 18 april 2010 @ 20:21:17 #168
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_80456814
quote:
Op zondag 18 april 2010 20:20 schreef JuiceJuice het volgende:

[..]

Klopt. Martinair vliegt met het callsign van hun eigen, maar met KLM vrachtkisten
Ah thanks, dat verklaart een hoop. Ik heb nog zoveel te leren .
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_80456828
quote:
Op zondag 18 april 2010 20:17 schreef Skaai het volgende:
Ik zag op die casper.frontier site een vliegtuigje gaan met vluchtnummer MPH97, dat klopt volgens mij niet helemaal. Of ik ben kippig of hij ziet een Martinair kist vliegen . Het plaatje bij de info is wel een KLM Cargo kist.
Deze klm kist wordt door een martinair crew gevlogen
pi_80457096
Heb hier vanmiddag helikopter en nog een klein vliegtuigje langs zien vliegen. Niet hoog natuurlijk, maar dacht dat dat ook niet mocht.

Maar TVP
pi_80457145
quote:
Op zondag 18 april 2010 20:26 schreef frame-saw het volgende:
Heb hier vanmiddag helikopter en nog een klein vliegtuigje langs zien vliegen. Niet hoog natuurlijk, maar dacht dat dat ook niet mocht.

Maar TVP
Dat mag wel, daar is ontheffing voor Ook zweefvliegtuigen en dergelijke mogen weer laag vliegen.
Tevens een TVPtje
pi_80457233
tvp

naarmate er meer tijd verstrijkt dat er niet gevlogen wordt begin ik het allemaal wat spannender te vinden.
ik heb begin mei een vlucht naar Nederland in de planning staan
In public relations, spin is form of propaganda, achieved through providing an interpretation of an event or campaign to persuade public opinion in favor or against a certain organization or public figure.
pi_80457322
quote:
Op zondag 18 april 2010 20:27 schreef vulli het volgende:

[..]

Dat mag wel, daar is ontheffing voor Ook zweefvliegtuigen en dergelijke mogen weer laag vliegen.
Tevens een TVPtje
Zit wel in Engeland hè Maar zal hier ook wel zijn.

Maar wat ik me ineens afvroeg: waar komt dat as nou vandaan? Misschien een heel stomme vraag, maar dat ding lijkt alleen maar as en dan nog een beetje lava te spuwen. Zit dat as er gewoon onder, is het as verbrande steen, of wat is het?
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 18 april 2010 @ 20:36:37 #174
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_80457541
Weet iemand trouwens misschien iets over UPS airlines, ?
De website maakt me niet veel wijzer eigenlijk, en omdat het vrachtvluchten zijn is er sowieso vrijwel niets erover in het nieuws, maargoed. Ik kan hier altijd een gokje wagen, .
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_80457581
quote:
Op zondag 18 april 2010 20:32 schreef frame-saw het volgende:

[..]

Zit wel in Engeland hè Maar zal hier ook wel zijn.

Maar wat ik me ineens afvroeg: waar komt dat as nou vandaan? Misschien een heel stomme vraag, maar dat ding lijkt alleen maar as en dan nog een beetje lava te spuwen. Zit dat as er gewoon onder, is het as verbrande steen, of wat is het?
Vulkaanas is een simpelere benaming voor tefra en zijn eigenlijk alle kleine deeltjes die de lucht in geslingerd worden. Meestal zijn dit hele kleine steentjes (kleiner dan 2 mm) als ik het goed begrepen heb.
  zondag 18 april 2010 @ 20:41:55 #176
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_80457808
Ahaha die KLM ook . Nee, tuurlijk vallen de asconcentraties mee omdat er nu boven nederland amper as hangt. Ten westen, noorden en oosten wel, maar daar hoor je ze niet over .

Geschikte conclusie zou zijn dat korte vluchten naar andere plekken waar de atmosfeer nu schoon is prima kunnen.

Tot we in de loop van morgen of overmorgen weer nieuwe asaanvoer krijgen.
Huilen dan.
  zondag 18 april 2010 @ 20:43:46 #177
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_80457907
quote:
Op zondag 18 april 2010 20:36 schreef ChipsZak. het volgende:
Weet iemand trouwens misschien iets over UPS airlines, ?
De website maakt me niet veel wijzer eigenlijk, en omdat het vrachtvluchten zijn is er sowieso vrijwel niets erover in het nieuws, maargoed. Ik kan hier altijd een gokje wagen, .
Die vliegen ook niet . Zal ook wel vermeld staan als je op site van UPS trackinfo opvraagt.
pi_80457982
quote:
Op zondag 18 april 2010 20:37 schreef vulli het volgende:

[..]

Vulkaanas is een simpelere benaming voor tefra en zijn eigenlijk alle kleine deeltjes die de lucht in geslingerd worden. Meestal zijn dit hele kleine steentjes (kleiner dan 2 mm) als ik het goed begrepen heb.
Oké dan begrijp ik het alweer een beetje beter.
  zondag 18 april 2010 @ 20:51:27 #179
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_80458276
quote:
Op zondag 18 april 2010 20:32 schreef frame-saw het volgende:

[..]

Zit wel in Engeland hè Maar zal hier ook wel zijn.

Maar wat ik me ineens afvroeg: waar komt dat as nou vandaan? Misschien een heel stomme vraag, maar dat ding lijkt alleen maar as en dan nog een beetje lava te spuwen. Zit dat as er gewoon onder, is het as verbrande steen, of wat is het?
quote:
Op zondag 18 april 2010 20:45 schreef frame-saw het volgende:

[..]

Oké dan begrijp ik het alweer een beetje beter.
Als er geen water bij een vulkaanuitbarsting aanwezig is wordt er normaal gesproken amper as uitgestoten. In dit geval vindt deze uitbarsting plaats op / onder een ijskap en wanneer het ijskoude smeltwater in contact komt met de bloedhete lava koelt deze deze iedere keer een klein beetje lava af. Hierdoor wordt de lava eerst verhard en wordt 't een soort glas, daarna breekt 't in kleine stukjes uiteen (denk aan een baksteen te heet bakken). Voila: as.

As kan trouwens op meerdere manieren ontstaan maar dit gebeurt er nu.
Huilen dan.
pi_80458507
quote:
Op zondag 18 april 2010 20:36 schreef ChipsZak. het volgende:
Weet iemand trouwens misschien iets over UPS airlines, ?
De website maakt me niet veel wijzer eigenlijk, en omdat het vrachtvluchten zijn is er sowieso vrijwel niets erover in het nieuws, maargoed. Ik kan hier altijd een gokje wagen, .
Luchtvracht ligt deels stil en dit is de meest recente service alert:

Service-update

Ten gevolge van de uitbarsting van een IJslandse vulkaan hebben verschillende Europese landen hun luchtruim gesloten. Hierdoor worden ook UPS-vluchten verstoord. Zendingen naar, van en binnen Europa zullen waarschijnlijk vertraging oplopen. UPS blijft echter alle pakketten gewoon afhalen bij haar klanten. We volgen deze snelwijzigende situatie op de voet en we passen ons netwerk waar nodig aan om onze klanten zo goed mogelijk te blijven bedienen.
pi_80458515
quote:
Op zondag 18 april 2010 20:51 schreef Isdatzo het volgende:
In dit geval vindt deze uitbarsting plaats op / onder een ijskap en wanneer het ijskoude smeltwater in contact komt met de bloedhete lava koelt deze deze iedere keer een klein beetje lava af.
Alsof het wat uit maakt of het water nou 1 graad of 20 graden Celcius is.
  zondag 18 april 2010 @ 20:56:57 #182
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_80458564
quote:
Op zondag 18 april 2010 20:37 schreef vulli het volgende:

[..]

Vulkaanas is een simpelere benaming voor tefra en zijn eigenlijk alle kleine deeltjes die de lucht in geslingerd worden. Meestal zijn dit hele kleine steentjes (kleiner dan 2 mm) als ik het goed begrepen heb.
Dat dus. En uiteindelijk kan door de neerslag van dat materiaal een soort van vulkaan ontstaan, zoals De Hverfell in het noordoosten van IJsland. Ben er vorig jaar geweest:



Meer info @ http://nl.wikipedia.org/wiki/Hverfell
  zondag 18 april 2010 @ 20:58:43 #183
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_80458672
quote:
Op zondag 18 april 2010 20:55 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Alsof het wat uit maakt of het water nou 1 graad of 20 graden Celcius is.
Niet veel nee . Maar in vergelijking met het magma dat zo'n 1000 graden is, is water van 20 graden nog steeds ijskoud .

Overigens maakt de temperatuur van 't water niet zo heel veel uit, het afkoelende effect ontstaat vooral door het onttrekken van energie aan de lava die nodig is om het water te verdampen.

Natuurlijk is er wel meer energie nodig om water van 0 graden dan van 20 graden te verdampen, maar er is genoeg water aanwezig.
Huilen dan.
pi_80459247
tvp
  zondag 18 april 2010 @ 21:16:20 #185
176873 marcel-o
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_80459551
quote:
Op zondag 18 april 2010 21:09 schreef MarMar het volgende:
tvp
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
  zondag 18 april 2010 @ 21:18:44 #186
251588 JuiceJuice
What the fuck is this shit?
pi_80459665
quote:
Eurlings pleit voor versoepeling vliegverbod

HILVERSUM - Demissionair minister van Verkeer en Waterstaat Camiel Eurlings wil dat het Europese vliegverbod wordt versoepeld. Waar het kan moet het luchtruim weer open, zei de bewindsman zondag tegen de NOS.


Camiel Eurlings staat de pers te woord. ANP
Een aswolk ten gevolge van een vulkaanuitbarsting op IJsland is er de oorzaak van dat sinds donderdag vrijwel al het vliegverkeer boven Europa stil ligt.

Volgens de minister kan de luchtvaartsector een algehele sluiting niet langer aan. Hij zal maandag tijdens een videoconferentie met zijn Europese collega-ministers pleiten voor een versoepeling van het vliegverbod.

Eurlings vindt dat Europa zich te streng heeft opgesteld. In de Verenigde Staten kiezen luchtvaartautoriteiten bij een aswolk niet voor een algehele sluiting van het luchtruim, zei Eurlings. (ANP)
18-04-10 20:45
Eurlings snapt het
  zondag 18 april 2010 @ 21:19:28 #187
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_80459707
quote:
Op zondag 18 april 2010 21:18 schreef JuiceJuice het volgende:

[..]
Achjee, Eurlings weet 't weer beter .
  zondag 18 april 2010 @ 21:26:26 #188
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_80460083
Zie eurlings populair doen dan .

Goed, toegegeven.. als er gevlogen kan worden moet er ook gevlogen worden maar dat is nu nog helemaal niet aan de orde . Je kan van Nederland naar Duitsland vliegen maar daar houdt 't wel zo'n beetje mee op.
Huilen dan.
pi_80460136
Mijn zoons zouden over 3,5 uur vertrekken uit San Francisco.
Mij benieuwen wanneer ze daar weg komen. British Airways vliegt maandag ook niet.
woef
  zondag 18 april 2010 @ 21:29:51 #190
251588 JuiceJuice
What the fuck is this shit?
pi_80460241
quote:
Op zondag 18 april 2010 21:26 schreef Isdatzo het volgende:
Zie eurlings populair doen dan .

Goed, toegegeven.. als er gevlogen kan worden moet er ook gevlogen worden maar dat is nu nog helemaal niet aan de orde . Je kan van Nederland naar Duitsland vliegen maar daar houdt 't wel zo'n beetje mee op.
Volgens mij zijn die KLM toestellen van vanavond alweer een tijdje over Duitsland heen

Denk dat het prima kan
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 18 april 2010 @ 21:30:13 #191
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_80460256
quote:
Op zondag 18 april 2010 20:55 schreef mouzzer het volgende:

[..]

Luchtvracht ligt deels stil en dit is de meest recente service alert:

Service-update

Ten gevolge van de uitbarsting van een IJslandse vulkaan hebben verschillende Europese landen hun luchtruim gesloten. Hierdoor worden ook UPS-vluchten verstoord. Zendingen naar, van en binnen Europa zullen waarschijnlijk vertraging oplopen. UPS blijft echter alle pakketten gewoon afhalen bij haar klanten. We volgen deze snelwijzigende situatie op de voet en we passen ons netwerk waar nodig aan om onze klanten zo goed mogelijk te blijven bedienen.
Dat had ik idd, maargoed, dat zegt een beetje weinig, helaas.

Trackinfo kan ik niet opvragen Isdatzo, .
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  zondag 18 april 2010 @ 21:32:46 #192
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_80460388
quote:
Op zondag 18 april 2010 21:26 schreef Isdatzo het volgende:
Zie eurlings populair doen dan .

Goed, toegegeven.. als er gevlogen kan worden moet er ook gevlogen worden maar dat is nu nog helemaal niet aan de orde . Je kan van Nederland naar Duitsland vliegen maar daar houdt 't wel zo'n beetje mee op.
Duitsland is inmiddels ook weer dicht.
  zondag 18 april 2010 @ 21:35:05 #193
251588 JuiceJuice
What the fuck is this shit?
pi_80460506
quote:
Condor seems to have sent three jets out from Frankfurt to various points in the Caribbean, currently over northwest France.
5 minutes ago via TweetDeck
Condor stuurt gewoon de vliegtuigen weg Zie er 1 boven Spanje en 3 boven Frankrijk
  zondag 18 april 2010 @ 21:35:38 #194
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_80460530
http://twitter.com/eurocontrol
quote:
For clarification: we do not take decisions as to whether to open/close airspace. Decision made by national authorities in each country We're responsible for ensuring that all involved, including airlines and ANSPs are then aware of decisions made by national authorities.
re tests: they've taken place and ongoing work by all involved, including EUROCONTROL to see how/when traffic can be safely resumed
  zondag 18 april 2010 @ 21:36:24 #195
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_80460581
quote:
Op zondag 18 april 2010 21:32 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Duitsland is inmiddels ook weer dicht.
I know, maar in theorie kan 't want duitsland is nu redelijk as-vrij. Boven belgie, engeland en scandinavie zit nog wel genoeg.

Boven oost-europa ook trouwens.
Huilen dan.
  zondag 18 april 2010 @ 21:37:40 #196
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_80460651
quote:
Op zondag 18 april 2010 21:36 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

I know, maar in theorie kan 't want duitsland is nu redelijk as-vrij. Boven belgie, engeland en scandinavie zit nog wel genoeg.

Boven oost-europa ook trouwens.
Yup, maar het hangt logistiek natuurlijk wel allemaal met elkaar samen. En ik denk dat ze voor de zekerheid bij daglicht willen vliegen.
  zondag 18 april 2010 @ 21:39:59 #197
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_80460762
Ah, de vulkaan heeft tot nu toe ongeveer 140 mln kubieke meter as de lucht in geslingerd, nu zo'n 750 ton per seconde.
Huilen dan.
pi_80461142
quote:
Op zondag 18 april 2010 21:39 schreef Isdatzo het volgende:
Ah, de vulkaan heeft tot nu toe ongeveer 140 mln kubieke meter as de lucht in geslingerd, nu zo'n 750 ton per seconde.
Ik word pas enthousiast als de kubieke kilometers aan bod komen.
  zondag 18 april 2010 @ 21:50:59 #199
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_80461294
quote:
Op zondag 18 april 2010 21:47 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik word pas enthousiast als de kubieke kilometers aan bod komen.
Dan zitten we al op een goede 14%.
Huilen dan.
pi_80462687
quote:
Op zondag 18 april 2010 21:19 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Achjee, Eurlings weet 't weer beter .
Uiteraard. Een probleem is ook dat slecht voorspelbaar is wat de concentraties as zijn. Nu is het misschien niet gevaarlijk, maar er is ook een situatie bekend waar de concentraties wat hoger bleven. Bij een eruptie van de vulkaan Laki kwam een grote hoeveelheid SO2 vrij. Geen gezond spul. Dat is via Bergen (Noorwegen), Praag, Berlijn, Parijs en Le Havre naar Engeland en heeft zelfs daar nog voor veel slachtoffers gezorgd. Die gifwolk was zo dik dat boten in de haven bleven vanwege het slechte zicht.
  zondag 18 april 2010 @ 22:21:08 #201
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_80462948
Joah maar dat is nu helemaal niet aan de orde hè . Overigens is zwaveldioxide (SO2) zelf kleurloos, het slechte zicht kwam door de as op lage hoogte .
Huilen dan.
  zondag 18 april 2010 @ 22:25:32 #202
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_80463174
Ik moet op 5 mei naar Moskou.... beter schopt die vulkaan dat niet in de war
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
  zondag 18 april 2010 @ 22:27:00 #203
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_80463257
Ik weet niet of dit al voorbij gekomen is en of julie het reeds gelezen hadden.
Maar een zweedse omroep heeft dit filmpje gemaakt van de vulkaan.

Mocht het al voorbij gekomen zijn dan excuses
  zondag 18 april 2010 @ 22:30:01 #204
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_80463434
quote:
Op zondag 18 april 2010 21:26 schreef Isdatzo het volgende:
Zie eurlings populair doen dan .

Goed, toegegeven.. als er gevlogen kan worden moet er ook gevlogen worden maar dat is nu nog helemaal niet aan de orde . Je kan van Nederland naar Duitsland vliegen maar daar houdt 't wel zo'n beetje mee op.
Eurlings is vriendjes aan het maken; er komen verkiezingen aan he

Ik snap sowieso al niet dat er in de gaten tussen de aswolken in geen vliegtuigen opstijgen die op een veilige vlieghoogte of desnoods met een detour met tussenstop om te tanken om- en over/onder de wolk doorvliegen. als ik het allemaal een beetje goed begrijp uit de tabelletjes die hier gepost worden zit er een minimum en maximum hoogte aan die wolk, en daaronder en boven kun je dus prima vliegen toch ??

Desnoods misbruiken ze AWACS en meetvliegtuigen ofzo om het verkeer in goede banen te leiden, spullen hebben we zat toch ?? of denk ik nou te makkelijk ?
ik vind dat ze het spul inderdaad wel heel makkelijk gewoon aan de grond houden.. veiligheid voor alles, maar dit wel een beeetje belachelijk natuurlijk.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_80463604
quote:
Op zondag 18 april 2010 22:30 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Eurlings is vriendjes aan het maken; er komen verkiezingen aan he

Ik snap sowieso al niet dat er in de gaten tussen de aswolken in geen vliegtuigen opstijgen die op een veilige vlieghoogte of desnoods met een detour met tussenstop om te tanken om- en over/onder de wolk doorvliegen. als ik het allemaal een beetje goed begrijp uit de tabelletjes die hier gepost worden zit er een minimum en maximum hoogte aan die wolk, en daaronder en boven kun je dus prima vliegen toch ??

Desnoods misbruiken ze AWACS en meetvliegtuigen ofzo om het verkeer in goede banen te leiden, spullen hebben we zat toch ?? of denk ik nou te makkelijk ?
ik vind dat ze het spul inderdaad wel heel makkelijk gewoon aan de grond houden.. veiligheid voor alles, maar dit wel een beeetje belachelijk natuurlijk.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Omdat dat gewoonweg niet veilig, niet efficient en heel onhandig is.
pi_80463639
quote:
Op zondag 18 april 2010 22:21 schreef Isdatzo het volgende:
Joah maar dat is nu helemaal niet aan de orde hè . Overigens is zwaveldioxide (SO2) zelf kleurloos, het slechte zicht kwam door de as op lage hoogte .
Het speelt nu niet, dat klopt. Het was alleen bedoeld om aan te geven dat een aswolk ook na grote afstand nog best compact kan zijn. Afhankelijk van weersomstandigheden dus. Denken dat het altijd wel zal uitwaaieren in de bijna 2000 km die we van de vulkaan verwijderd zijn, is niet juist.
pi_80464223
quote:
Op zondag 18 april 2010 22:30 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Eurlings is vriendjes aan het maken; er komen verkiezingen aan he

Ik snap sowieso al niet dat er in de gaten tussen de aswolken in geen vliegtuigen opstijgen die op een veilige vlieghoogte of desnoods met een detour met tussenstop om te tanken om- en over/onder de wolk doorvliegen. als ik het allemaal een beetje goed begrijp uit de tabelletjes die hier gepost worden zit er een minimum en maximum hoogte aan die wolk, en daaronder en boven kun je dus prima vliegen toch ??
Erboven kun je vliegen, dat klopt. En de bovenkant van de aslaag is ook wel vrij duidelijk. Probleem is wel dat je bij een noodsituatie niet meer zomaar naar beneden kunt als je boven een groot asveld zit, tenzij je alsnog door die as gaat vliegen.

Onder de aslaag door vliegen is wat lastiger, omdat de ondergrens niet zo duidelijk is. Daarbij komt die as uiteindelijk ook naar beneden, als je er dan onder vliegt krijg je nog vanalles op je.
quote:
Desnoods misbruiken ze AWACS en meetvliegtuigen ofzo om het verkeer in goede banen te leiden, spullen hebben we zat toch ?? of denk ik nou te makkelijk ?
ik vind dat ze het spul inderdaad wel heel makkelijk gewoon aan de grond houden.. veiligheid voor alles, maar dit wel een beeetje belachelijk natuurlijk.
Aan een AWACS heb je niets, de gewone verkeersleiding kan de vliegtuigen prima begeleiden. Probleem is wel dat de aswolk niet op radar te zien is, maar dan maakt het niet uit welke radar je gebruikt. Piloten moeten de as dus op zicht ontwijken. Meetvliegtuigen kunnen wel helpen.
pi_80464241
quote:
Op zondag 18 april 2010 22:33 schreef Light het volgende:

[..]

Het speelt nu niet, dat klopt. Het was alleen bedoeld om aan te geven dat een aswolk ook na grote afstand nog best compact kan zijn. Afhankelijk van weersomstandigheden dus. Denken dat het altijd wel zal uitwaaieren in de bijna 2000 km die we van de vulkaan verwijderd zijn, is niet juist.
Buiten dat staat de wind voorlopig nog richting Europa en gaat die vulkaan voorlopig vrolijk verder met nieuwe Aswolken maken.
  zondag 18 april 2010 @ 22:48:21 #209
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_80464348
quote:
Op zondag 18 april 2010 22:33 schreef TC_Artemis het volgende:

[..]

Omdat dat gewoonweg niet veilig, niet efficient en heel onhandig is.
Het is niet 100% veilig misschien, maar met 95% nemen een hoop mensen ook wel genoegen, en ze kunnen de eerste vluchten gewoon met postkoetsen doen toch ?? net zoals nu, of desnoods met een lege; die kosten wegen niet op tegen het verlies wat ze nu lijden..

Het is denk ik gewoon net als met alles tegenwoordig een aansprakelijkheids afschuifsysteem.. ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de verzekeringsmaatschappijen die dit moeten gaan betalen erover denken, nu betalen ze voor niets, en anders hebben ze een verhoogd risico op een ongeluk/schade. Ik weet niet wat er interessanter is..
De passagiers zou je dan kunnen laten kiezen of ze het extra risico nemen... verklarinkje tekenen ofzo..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_80464390
Mijn vlucht naar huis morgen is geannuleerd.

Ik kan per Eurolines + bus + pont thuis komen maar dan ben ik meer dan een dag bezig.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_80464669
quote:
Op zondag 18 april 2010 22:48 schreef Sounddragon het volgende:

Het is denk ik gewoon net als met alles tegenwoordig een aansprakelijkheids afschuifsysteem.. ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de verzekeringsmaatschappijen die dit moeten gaan betalen erover denken, nu betalen ze voor niets, en anders hebben ze een verhoogd risico op een ongeluk/schade. Ik weet niet wat er interessanter is..
De passagiers zou je dan kunnen laten kiezen of ze het extra risico nemen... verklarinkje tekenen ofzo..
quote:
Quite apart from the safety consideration, volcanic ash has caused very expensive damage to aircraft; most estimates cite costs to aviation of over $250 million since 1982. International airlines are willing to undergo extensive and very expensive re-routing if there is any possibility of ash contact on their regular routes.
Bron
Ik weet niet of die 250 miljoen in Amerikaanse of Australische dollars is.
  zondag 18 april 2010 @ 22:55:37 #212
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_80464681
quote:
Op zondag 18 april 2010 22:49 schreef LintuxCx het volgende:
Mijn vlucht naar huis morgen is geannuleerd.

Ik kan per Eurolines + bus + pont thuis komen maar dan ben ik meer dan een dag bezig.
De andere optie is daar blijven en wachten... misschien nog wel een week of langer.. en dan moet je alsnog

ik heb ook een kennis in Mexico die morgen terug zou komen... dat zal nog even duren denk ik.. of naar Spanje en dan met de zoeftrein naar hier. Ik zou het wel een mooi excuus vinden om de thalys een keertje te testen

Waar zit je ??
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 18 april 2010 @ 22:55:55 #213
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_80464698
quote:
Op zondag 18 april 2010 22:49 schreef LintuxCx het volgende:
Mijn vlucht naar huis morgen is geannuleerd.

Ik kan per Eurolines + bus + pont thuis komen maar dan ben ik meer dan een dag bezig.
Waar zit je?
pi_80464726
quote:
Op zondag 18 april 2010 22:48 schreef Sounddragon het volgende:
Het is niet 100% veilig misschien, maar met 95% nemen een hoop mensen ook wel genoegen, en ze kunnen de eerste vluchten gewoon met postkoetsen doen toch ?? net zoals nu, of desnoods met een lege; die kosten wegen niet op tegen het verlies wat ze nu lijden..
De luchtvaart gaan zijn veiligheid-voor-alles imago daar echt niet voor op het spel zetten, dat is veel te risicovol.
  zondag 18 april 2010 @ 22:56:43 #215
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_80464742
quote:
Op zondag 18 april 2010 22:48 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Het is niet 100% veilig misschien, maar met 95% nemen een hoop mensen ook wel genoegen, en ze kunnen de eerste vluchten gewoon met postkoetsen doen toch ?? net zoals nu, of desnoods met een lege; die kosten wegen niet op tegen het verlies wat ze nu lijden..

Het is denk ik gewoon net als met alles tegenwoordig een aansprakelijkheids afschuifsysteem.. ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de verzekeringsmaatschappijen die dit moeten gaan betalen erover denken, nu betalen ze voor niets, en anders hebben ze een verhoogd risico op een ongeluk/schade. Ik weet niet wat er interessanter is..
De passagiers zou je dan kunnen laten kiezen of ze het extra risico nemen... verklarinkje tekenen ofzo..
Nee, je moet de veiligheid van passagiers niet ondergeschikt maken aan de economische belangen van luchtvaartmaatschappijen. En dat willen ze zelf ook niet, denk alleen al eens aan de imagoschade die de hele branche kan oplopen.

Overigens kan je niet onder de as doorvliegen omdat je dan veel teveel brandstof kwijt bent. Dat willen de luchtvaartmaatschappijen zelf ook niet omdat de vluchten dan helemaal niet meer rendabel zijn . En hoger dan 11km vliegen gaat niet omdat er te weinig zuurstof in de lucht zit.
Huilen dan.
  zondag 18 april 2010 @ 22:57:42 #216
176873 marcel-o
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_80464786
Katla bevingen


Is dit slecht?

hier te volgen
Meer grafiekjes

[ Bericht 27% gewijzigd door marcel-o op 18-04-2010 23:06:18 ]
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
  zondag 18 april 2010 @ 22:58:01 #217
277627 Seven.
We are Borg.
pi_80464802
quote:
Op zondag 18 april 2010 22:49 schreef LintuxCx het volgende:
Mijn vlucht naar huis morgen is geannuleerd.

Ik kan per Eurolines + bus + pont thuis komen maar dan ben ik meer dan een dag bezig.
Niet drammen. Gewoon doen. Er zijn mensen die helemaal niet thuis kunnen komen. Ik ben zo ziek als een hond en ik zit vast in een hostel in mexico city. Het ligt VER buiten mijn comfortzone om elk uur met veel kabaal te zitten schijten op een badkamer die gedeeld wordt met 7 wildvreemde jongens. Normaal zou ik nu lekker mijn eigen pot volschijten en in mijn eigen comfortabele boxspring liggen. Maar ik kan d'r wel om lachen eigenlijk.
Resistance is futile.
pi_80464895
quote:
Op zondag 18 april 2010 22:56 schreef Isdatzo het volgende:


Overigens kan je niet onder de as doorvliegen omdat je dan veel teveel brandstof kwijt bent. Dat willen de luchtvaartmaatschappijen zelf ook niet omdat de vluchten dan helemaal niet meer rendabel zijn . En hoger dan 11km vliegen gaat niet omdat er te weinig zuurstof in de lucht zit.
Ze zitten dus vast.
  zondag 18 april 2010 @ 23:00:43 #219
277627 Seven.
We are Borg.
pi_80464941
quote:
Op zondag 18 april 2010 22:55 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

De andere optie is daar blijven en wachten... misschien nog wel een week of langer.. en dan moet je alsnog

ik heb ook een kennis in Mexico die morgen terug zou komen... dat zal nog even duren denk ik.. of naar Spanje en dan met de zoeftrein naar hier. Ik zou het wel een mooi excuus vinden om de thalys een keertje te testen

Waar zit je ??
Tenzij jouw kennis een heel nieuw ticket boekt, zal dat niet lukken. Bovendien zijn veel Spaanse vliegvelden momenteel gesloten.
Resistance is futile.
  zondag 18 april 2010 @ 23:00:45 #220
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_80464946
quote:
Op zondag 18 april 2010 22:55 schreef Light het volgende:

[..]


[..]

Bron
Ik weet niet of die 250 miljoen in Amerikaanse of Australische dollars is.
Da's best stevig inderdaad, maar vanaf de US zou de enige weg dan 'the long way round' zijn, dat is ook wat En dan moet je alsnog vanuit zuid Europa of noord Afrika over land hierheen.. en dat voor langere tijd ook nog met een beetje pech.

Of weer gezellig met de boot in een weekje of 4
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 18 april 2010 @ 23:02:30 #221
128262 horned_reaper
horned_reaper
pi_80465033
quote:
Op zondag 18 april 2010 22:57 schreef marcel-o het volgende:
Katla bevingen
[ afbeelding ]

Is dit slecht?
Ziet er inderdaad heftig uit!
pi_80465136
quote:
Op zondag 18 april 2010 22:49 schreef LintuxCx het volgende:
Mijn vlucht naar huis morgen is geannuleerd.

Ik kan per Eurolines + bus + pont thuis komen maar dan ben ik meer dan een dag bezig.
De vlucht van mijn mannetje was ook geannuleerd (zou vanmiddag vliegen) maar hij is inmiddels begonnen aan de reis van Cannes (Frankrijk) naar huis met de auto. Hij heeft vandaag al zo'n 600 km achter de rug, morgen de rest.
Kiezen of delen in dit geval hé Wil je lang reizen maar wél thuiskomen of blijven wachten in onzekerheid wanneer je eindelijk naar huis kan via de lucht (als dat überhaupt al gaat lukken)?
pi_80465223
quote:
Op zondag 18 april 2010 22:58 schreef Seven. het volgende:

[..]

Niet drammen. Gewoon doen. Er zijn mensen die helemaal niet thuis kunnen komen. Ik ben zo ziek als een hond en ik zit vast in een hostel in mexico city. Het ligt VER buiten mijn comfortzone om elk uur met veel kabaal te zitten schijten op een badkamer die gedeeld wordt met 7 wildvreemde jongens. Normaal zou ik nu lekker mijn eigen pot volschijten en in mijn eigen comfortabele boxspring liggen. Maar ik kan d'r wel om lachen eigenlijk.




Succes, sterkte en beterschap!!
pi_80465501
quote:
Op zondag 18 april 2010 22:57 schreef marcel-o het volgende:
Katla bevingen
[ afbeelding ]

Is dit slecht?

Zo ziet het er wat minder extreem uit. Volgens mij is die afbeelding gewoon ingezoomd op het laatste stuk.

http://hraun.vedur.is/ja/Katla2009/gosplott.html
  zondag 18 april 2010 @ 23:13:46 #225
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_80465504
quote:
Op zondag 18 april 2010 22:56 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

De luchtvaart gaan zijn veiligheid-voor-alles imago daar echt niet voor op het spel zetten, dat is veel te risicovol.
Daarom snap ik die uitspraken van die pipo van de KLM ook niet. Ryanair doet 't wat dat betreft een stuk beter door al dagen te annuleren (terwijl ik daar juist anders van had verwacht).
  zondag 18 april 2010 @ 23:13:48 #226
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_80465509
quote:
Op zondag 18 april 2010 22:56 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Nee, je moet de veiligheid van passagiers niet ondergeschikt maken aan de economische belangen van luchtvaartmaatschappijen. En dat willen ze zelf ook niet, denk alleen al eens aan de imagoschade die de hele branche kan oplopen.

Overigens kan je niet onder de as doorvliegen omdat je dan veel teveel brandstof kwijt bent. Dat willen de luchtvaartmaatschappijen zelf ook niet omdat de vluchten dan helemaal niet meer rendabel zijn . En hoger dan 11km vliegen gaat niet omdat er te weinig zuurstof in de lucht zit.
Ik weet niet of ze dat zelf niet willen, ze zijn nu zelf aan het klagen dat ze willen vliegen toch ?? dus blijkbaar nemen ze dan het eventuele risico wat er nu is voor lief..
De aandelen Shell zullen ook wel kelderen trouwens als het zo doorgaat, die moet ik van de week FF traden voor iets in de spoorwegen of hotelketens in de buurt van Schiphol

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de laag as/stof die we hier hebben onder de 5 km hangt, dus kunnen we er best overheen tuffen.. (mits je erboven kunt komen zonder erdoorheen te moeten uiteraard) en dat testvliegtuig van gisteravond is naar 12 + Km geweest toch ?? ruimte zat lijkt me..
En dat noodgeval verhaal is leuk, maar hoe vaak komt dat voor ?? en hoe lang vlieg je daadwerkelijk bóven die rommel onderweg naar de US ?? een uurtje of 2 ? Als ik daar als passagier voor moest tekenen om te mogen vliegen deed ik het.. no problem..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 18 april 2010 @ 23:14:15 #227
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_80465532
quote:
Op zondag 18 april 2010 23:13 schreef GasProblem het volgende:

[..]

Zo ziet het er wat minder extreem uit. Volgens mij is die afbeelding gewoon ingezoomd op het laatste stuk.

http://hraun.vedur.is/ja/Katla2009/gosplott.html
Maar het geeft wel toenemende activiteit aan . Kijken wat de komende dagen gebeurt,.
  zondag 18 april 2010 @ 23:16:37 #228
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_80465629


Zie ik daar nu op de satellietbeelden een nieuwe aswolk ontstaan?
  zondag 18 april 2010 @ 23:17:12 #229
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_80465656
quote:
Op zondag 18 april 2010 23:00 schreef Seven. het volgende:

[..]

Tenzij jouw kennis een heel nieuw ticket boekt, zal dat niet lukken. Bovendien zijn veel Spaanse vliegvelden momenteel gesloten.
Ach, ze heeft centen zat, en waar een wil is is een weg zeg ik

Persoonlijk denk ik dat ze gewoon weer terug onder d'r palmboom duikt met een versgevulde kokosnoot; een weekje extra R&R kan geen kwaad
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_80465757
quote:
Op zondag 18 april 2010 22:56 schreef Isdatzo het volgende:

En hoger dan 11km vliegen gaat niet omdat er te weinig zuurstof in de lucht zit.
Er wordt nog gevlogen op 41.000 voet. Da's zo'n 12,5 km. En volgens mij kunnen ze nog wel hoger.
  zondag 18 april 2010 @ 23:21:09 #231
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_80465815
quote:
Op zondag 18 april 2010 23:13 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik weet niet of ze dat zelf niet willen, ze zijn nu zelf aan het klagen dat ze willen vliegen toch ?? dus blijkbaar nemen ze dan het eventuele risico wat er nu is voor lief..
Nee, klm zeurt. Ryanair doet zoals hierboven gezegd het een stuk verstandiger.
quote:
De aandelen Shell zullen ook wel kelderen trouwens als het zo doorgaat, die moet ik van de week FF traden voor iets in de spoorwegen of hotelketens in de buurt van Schiphol
Valt wel mee denk ik. Ik blijf lekker op m'n shell-aandelen zitten iig .
quote:
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de laag as/stof die we hier hebben onder de 5 km hangt, dus kunnen we er best overheen tuffen.. (mits je erboven kunt komen zonder erdoorheen te moeten uiteraard) en dat testvliegtuig van gisteravond is naar 12 + Km geweest toch ?? ruimte zat lijkt me..
En dat noodgeval verhaal is leuk, maar hoe vaak komt dat voor ?? en hoe lang vlieg je daadwerkelijk bóven die rommel onderweg naar de US ?? een uurtje of 2 ? Als ik daar als passagier voor moest tekenen om te mogen vliegen deed ik het.. no problem..
't Is maar goed dat we passagiers niet zelf over hun veiligheid laten beslissen . En zeg nou zelf, hoe goed kan jij het risico nou werkelijk beoordelen?
Huilen dan.
  zondag 18 april 2010 @ 23:22:03 #232
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_80465844
quote:
Op zondag 18 april 2010 23:19 schreef Light het volgende:

[..]

Er wordt nog gevlogen op 41.000 voet. Da's zo'n 12,5 km. En volgens mij kunnen ze nog wel hoger.
Maximum is ongeveer 13km ja, maar wie zegt dat die as niet ook op 13.000 meter zit?
Huilen dan.
  zondag 18 april 2010 @ 23:23:50 #233
277627 Seven.
We are Borg.
pi_80465899
quote:
Op zondag 18 april 2010 23:17 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ach, ze heeft centen zat, en waar een wil is is een weg zeg ik

Persoonlijk denk ik dat ze gewoon weer terug onder d'r palmboom duikt met een versgevulde kokosnoot; een weekje extra R&R kan geen kwaad
Waar zit ze ergens?
Resistance is futile.
pi_80465980
quote:
Op zondag 18 april 2010 23:22 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Maximum is ongeveer 13km ja, maar wie zegt dat die as niet ook op 13.000 meter zit?
Wie zegt dat vliegen op 41000 ft efficient is?
pi_80466038
quote:
Op zondag 18 april 2010 23:22 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Maximum is ongeveer 13km ja, maar wie zegt dat die as niet ook op 13.000 meter zit?
Volcanic Ash Advisory Center London. De instantie die de voorspellingen doet over waar de as zit en waar heel Europa zich op baseert. Die melden "No significant ash risk above FL350."
  zondag 18 april 2010 @ 23:30:16 #236
128262 horned_reaper
horned_reaper
pi_80466149
De vulkaan wordt nu steeds actiever!!

  zondag 18 april 2010 @ 23:30:20 #237
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_80466153
quote:
Op zondag 18 april 2010 23:26 schreef TC_Artemis het volgende:

[..]

Wie zegt dat vliegen op 41000 ft efficient is?
Dat ook ja. Maar goed, ik ben zelf niet zo thuis in die vliegtuigjes.
Huilen dan.
  zondag 18 april 2010 @ 23:33:17 #238
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_80466262
quote:
Op zondag 18 april 2010 23:27 schreef Light het volgende:

[..]

Volcanic Ash Advisory Center London. De instantie die de voorspellingen doet over waar de as zit en waar heel Europa zich op baseert. Die melden "No significant ash risk above FL350."
Ah oké, had ik vandaag nog niet naar gekeken maar gister was er wel een gebied met blauwe lijn te vinden dacht ik .
Huilen dan.
pi_80466365
Die andere vulkaan gaat misschien ook wel knallen vandaag of morgen.
  zondag 18 april 2010 @ 23:38:01 #240
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_80466438
Ben benieuwd wat er gebeurd als katla ontploft
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')