http://nl.pokernews.com/poker-termen/quote:Op zondag 18 april 2010 12:04 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Cbet
air
shoven
The fuck?
Praat eens normaal of zo. Ik bedoel call en raise snapt iedereen nog wel maar wat een termen zijn dit nou weer...
quote:Op maandag 19 april 2010 13:08 schreef Chowi het volgende:
Waarom is vrijwel iedereen die pokert zo achterlijk om te denken dat ze altijd maar de beste zijn? Als je faalt met poker, dan heb je verkeerde kansberekeningen gemaakt, of gewoon verkeerd gegokt.
In elk geval is het jouw faal, en niet die van iemand anders.
waarom faalt fulltilt verder?quote:Op zondag 18 april 2010 15:21 schreef pokerstars het volgende:
[..]
wat doe je, full tilt is alleen mooi om te kijken hoe phill ivey durrr en antonius met geld smijten xD.
en rush poker natuurlijk maar verder faalt full tilt.
beetje te kortzichtigquote:Op maandag 19 april 2010 13:21 schreef Olle. het volgende:
open straight draw is gaan met die bannaan!
stel dat hij dacht dat TS AK had...quote:Op maandag 19 april 2010 13:33 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
beetje te kortzichtig
ik wil wel graag mooie odds hebben, anders is het jammer dan met je open-ended of double belly buster
en wat nou wanneer er gespeeld word op blinden van 10-20 met een startstack van 10kquote:Op maandag 19 april 2010 13:36 schreef Olle. het volgende:
[..]
stel dat hij dacht dat TS AK had...
dan had hij goede odds om te callen
weet ook niet wat zijn stack was en hoe hij in het spel stond..
Maar als ik dat zo hoor was het wel gaan (in mijn ogen)
op badbeat jackpot tafel... maar dat de river zijn jackpot SF counterfeitquote:Op maandag 19 april 2010 12:53 schreef Stefan het volgende:
[..]
Was leuker geweest als hij had verloren tegen straight flush
Al had hij die boeren wel gehad, had ie nog verlorenquote:Op zondag 18 april 2010 12:11 schreef Leandra het volgende:
Volgens mij had jij helemaal geen boeren.... dus de TT slaat al nergens op![]()
En "Sooted"??? OMFG
het toernooi ging sowieso al helemaal nergens over want ik had een gemiddelde stack van 260 en de blinden begonnen met 5/10 dus je hebt dan 26 big blinds waarmee je dus geen fuck kan uitvoeren. want met een kleine raise en een cbet ben je al commited als de motherfuckerquote:Op maandag 19 april 2010 14:10 schreef Stefan het volgende:
Hoeveel raisde TS preflop, want JQ is nog aardig te spelen als de raise meevalt.
Sootedquote:Op zondag 18 april 2010 11:22 schreef kingofthepokerface het volgende:
ik ging gisteren met een maat van me naar een pokertoernooi. wat een sjonnies daar allemaal zeg. allemaal van die ander soort mensen. vloeken,roken, stoer doen etc etc. en ze pokeren ook nog eens als mongolen. ik had bijvoorbeeld aas konig SOOTED. en die andere mongool had vrouw boer OFFSUIT en ik raisde de flop 9,10,4 en hij reraisde over me heen omdat hij dacht dat ik zat te buffen. maar pienter als ik ben raise ik all in en wat deze mongool met vrouw hoog en een luttele straightdraw. hij callt dus. affijn ik sta nog voor met mn aas hoog. turn is 5 en de river OMGOMGOMG een fakking 8 zodat hij een straat makt.
Klacht lijkt me duidelijk. boeren die met schijtgeluk alles wat lost en vast zit callen en ermee weg komen.
niet kunnen manouvreren met 26BB in een tourney....quote:Op maandag 19 april 2010 14:53 schreef kingofthepokerface het volgende:
[..]
het toernooi ging sowieso al helemaal nergens over want ik had een gemiddelde stack van 260 en de blinden begonnen met 5/10 dus je hebt dan 26 big blinds waarmee je dus geen fuck kan uitvoeren. want met een kleine raise en een cbet ben je al commited als de motherfucker
echt diep is het nou ook niet echt hequote:Op maandag 19 april 2010 14:59 schreef ETA het volgende:
[..]
niet kunnen manouvreren met 26BB in een tourney....
Ik geloof nooit dat een toernooi begin met 260 stack. Hij heeft het over gemiddeld, dus hij stond al achter neem ik aan. De blinds zullen dan ook hoger geweest zijn dan 10.quote:Op maandag 19 april 2010 15:15 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
echt diep is het nou ook niet echt he
ik had de raise van 325 sowieso hoger gedaan.... 3 a 4 keer de eerste bet...quote:Op maandag 19 april 2010 13:41 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
en wat nou wanneer er gespeeld word op blinden van 10-20 met een startstack van 10k
hij opent naar 80, er volgt een call. Flop komt open. Hij Cbet 150, een raise naar 325 volgt. vervolgens schuift hij 9.5k naar het midden
Dan wil je toch niet meer gaan drawen met zo'n overbet
het was een "stel dat".quote:Op maandag 19 april 2010 15:19 schreef Olle. het volgende:
[..]
ik had de raise van 325 sowieso hoger gedaan.... 3 a 4 keer de eerste bet...
als je dan AK hebt call je (wat ik had gedaan) en was je niet all-in gegaan.
vanuit welke positie bekijk je het???quote:Op maandag 19 april 2010 15:27 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
het was een "stel dat".
Ik probeer maar een situatie te schetsen zoals het misschien is gegaan bij TS.
In deze situatie wanneer je dus kijkt naar stack en bet sizes is het een behoorlijk slechte gamble om dan je tourney-life hier op het spel te zetten .Maar dan nog, je hebt AK, je maakt een Cbet op de flop. je word geraised (3-4x) en dan ga je callen?
slechte call dan imo
nou snap ik er helemaal niks meer vanquote:Op maandag 19 april 2010 15:31 schreef Olle. het volgende:
[..]
vanuit welke positie bekijk je het???
ik zie het zo. dat je na de flok met je AK een Cbet plaatst... Die met J 10 reraissed.. en dat het persoon met de AK all-inn ging, daar had hij moeten callen vind ik.
klopt je hebt gelijkquote:Op maandag 19 april 2010 15:39 schreef Roellie80 het volgende:
wat J10 ???
het ging toch om AK vs QJ op een 10-9-x flop?
als jij elke keer fold na een gemiste flop met ak ( je hit maar 33% van de keren de flop) dan ben je sowieso slecht bezig maat.quote:Op maandag 19 april 2010 16:18 schreef Stefan het volgende:
Kortom, de TS had zijn AK na de flop als waardeloos moeten beschouwen.
Fout imoquote:Op maandag 19 april 2010 16:11 schreef Olle. het volgende:
[..]
klopt je hebt gelijkQJ
maar het verandert van mijn punt er niet om
kijk ik zie het zo:
Flop valt
TS heeft AK: doet een C-bet
tegenstander heeft QJ: hit straightdraw doet een raise (in mijn ogen om te kijken wat de ander hierop doet)
TS moet hier callen ipv onbetwist all-in gaan.. (maar TS ging all in)
Hij heeft dus niet goede odds wanneer hij ineens voor heel z'n stack moet callen op een straight draw terwijl de pot waarschijnlijk helemaal niet zo groot is. Hij heeft wel veel OUTS, da's wat anders dan oddsquote:tegenstander heeft goede odds..
Door de actie van TS zou ik denken KK of AA of AK,
met andere woorden de tegenstander van TS heeft (in mijn ogen) sterke ODDs
8, K is winst J of Q is winst (omdat TS AK heeft) TS kan niets met K alleen een A
tenzij TS AA of KK had maar dat was niet het geval
AK is alleen sterke hand preflop. Je mist de flop dus je tegenstander kan alles hebben, van een kleine pocket tot gewoon een gehitte paar, 2 paar of een draw. Dus doorgaan na een gemiste flop met AK is gewoon dom. Je speelt hem (bijna) altijd preflop, maar na de flop gooi je hem 2 van de 3 keer weg omdat je niks hit.quote:Op maandag 19 april 2010 16:23 schreef kingofthepokerface het volgende:
[..]
als jij elke keer fold na een gemiste flop met ak ( je hit maar 33% van de keren de flop) dan ben je sowieso slecht bezig maat.
Het mooie aan AK is natuurlijk wel dat je niet persé hoeft te hitten, bij een nut-straight draw/fluskdraw is de hand natuurlijk nog lang niet doodquote:Op maandag 19 april 2010 16:28 schreef Stefan het volgende:
[..]
AK is alleen sterke hand preflop. Je mist de flop dus je tegenstander kan alles hebben, van een kleine pocket tot gewoon een gehitte paar, 2 paar of een draw. Dus doorgaan na een gemiste flop met AK is gewoon dom. Je speelt hem (bijna) altijd preflop, maar na de flop gooi je hem 2 van de 3 keer weg omdat je niks hit.
ga jij nou maar chickies hosselen baas, je weet zellufquote:
Nee, maar in dit geval was er een mogelijke draw. Je hebt sowieso 1 overcard om te hitten op de turn/river maar dan heb je nog maar 1 paar.quote:Op maandag 19 april 2010 16:33 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Het mooie aan AK is natuurlijk wel dat je niet persé hoeft te hitten, bij een nut-straight draw/fluskdraw is de hand natuurlijk nog lang niet dood
AK hoef je pas weg te gooien post flop als je mist EN je cbet wordt geraised.quote:Op maandag 19 april 2010 17:21 schreef Stefan het volgende:
[..]
Nee, maar in dit geval was er een mogelijke draw. Je hebt sowieso 1 overcard om te hitten op de turn/river maar dan heb je nog maar 1 paar.
MIndset of a champion sir!quote:Op maandag 19 april 2010 16:21 schreef raptorix het volgende:
Zeuren over dit soort tournooitjes![]()
![]()
Ik speel ook regelmatig dit soort tournooitjes met collega's of in de kroeg, en doe het ook voor de fun, en ja er wint wel eens een aap die nog niet eens kan tellen, maar dat maakt het juist zo leuk, ook voor de mindere pokeraar![]()
quote:Op maandag 19 april 2010 17:56 schreef DeZoektocht het volgende:
[..]
AK hoef je pas weg te gooien post flop als je mist EN je cbet wordt geraised.
Dan moet je zelf het ook niet hebben over "hosselen".quote:
Is ook zo, maar jij hebt er ook echt veel verstand vanquote:Op maandag 19 april 2010 18:01 schreef ETA het volgende:
[..]
wat proberen we toch lekker makkelijk AK te analyseren..... altijd een leuke analyse zonder stacksizes, positie, mensen in de hand, reads, type/tijdstip in tourney....
kijk hier hebben we eindelijk eens iemand die het wel snaptquote:Op maandag 19 april 2010 18:01 schreef ETA het volgende:
[..]
wat proberen we toch lekker makkelijk AK te analyseren..... altijd een leuke analyse zonder stacksizes, positie, mensen in de hand, reads, type/tijdstip in tourney....
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |