abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 april 2010 @ 09:16:55 #26
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_80586798
quote:
Op donderdag 22 april 2010 03:43 schreef Paginabeheerder het volgende:
Toen ik die droom had, had ik geeneens huisdieren... maar ik droomde dat ik een kat had.
Oh wat bijzonder, een droom hebben over iets wat je niet hebt !
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
pi_80587034
Hulde aan Poeshka.
Ja, die met de ballen in de bek.
  donderdag 22 april 2010 @ 09:55:46 #28
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_80587780
O ja, en als die kat ooit overlijdt zeker zeggen:

"Ja zie je nou, dat heb ik 20/30/40 whatever jaar geleden al voorspeld in een droom. En ik had toen nog niet eens een kat ."

[ Bericht 1% gewijzigd door JoepiePoepie op 22-04-2010 10:35:44 ]
  vrijdag 23 april 2010 @ 01:03:19 #29
127522 Paginabeheerder
De meest gekopieerde
pi_80619834
quote:
Op donderdag 22 april 2010 09:27 schreef Biancavia het volgende:
Hulde aan Poeshka.
En moge ze nog veel kattekwaad uit halen.
Liever goed bedacht dan slecht gejat.
  vrijdag 23 april 2010 @ 01:07:20 #30
127522 Paginabeheerder
De meest gekopieerde
pi_80619904
quote:
Op donderdag 22 april 2010 09:55 schreef JoepiePoepie het volgende:
O ja, en als die kat ooit overlijdt zeker zeggen:

"Ja zie je nou, dat heb ik 20/30/40 whatever jaar geleden al voorspeld in een droom. En ik had toen nog niet eens een kat ."
Ben je simpel of kun je gewoon niet lezen?
Ik ben op dit topic teruggekomen om te zeggen dat de droom gelukkig niet voorspellend is geweest.
Wat voor een mongool ben jij dan om te concluderen dat zo zou reageren als dat jij doet.

Man, als je verder niets toe te voegen hebt, blijf dan weg!
  vrijdag 23 april 2010 @ 01:09:31 #31
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_80619938
Nou komt mij niet raar voor oid...
Ik zeg maar niet hoe maar ik heb dit heel vaak meegemaakt
dus raar?
Misschien ben ik een rare...
maar alsnog...je hebt een deja vu gehad en ja ik geloof dat dromen je soms in een toekomst laten kijken dat kan nml
Snollebolt
  vrijdag 23 april 2010 @ 02:15:34 #32
127522 Paginabeheerder
De meest gekopieerde
pi_80620780
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 01:09 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Nou komt mij niet raar voor oid...
Ik zeg maar niet hoe maar ik heb dit heel vaak meegemaakt
dus raar?
Misschien ben ik een rare...
maar alsnog...je hebt een deja vu gehad en ja ik geloof dat dromen je soms in een toekomst laten kijken dat kan nml
Dat laatste denk ik ook, maar gelukkig komt niet elke droom uit.
Een goede vriendin van mij heeft dat wel heel sterk dat paranormale dat vaak ook juist blijkt. Ik heb dat een korte periode ergens 15 jaar geleden ook gehad... maar sindsdien niet meer (en in dit geval maar gelukkig ook)
  vrijdag 23 april 2010 @ 09:30:05 #33
8372 Bastard
Persona non grata
pi_80623654
Ik herken dat wel, zo nu en dan maak ik iets mee waarvan ik zeker weet dat ik het eerder meegemaakt heb (gedroomd) en dan zeg ik hetzelfde, en krijg dezelfde reacties als verwacht. Altijd even een WTF momentje.
The truth was in here.
pi_80625180
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 09:30 schreef Bastard het volgende:
Ik herken dat wel, zo nu en dan maak ik iets mee waarvan ik zeker weet dat ik het eerder meegemaakt heb (gedroomd) en dan zeg ik hetzelfde, en krijg dezelfde reacties als verwacht. Altijd even een WTF momentje.

natuurlijk is het altijd interssant om ook kritisch te kijken 'wat' je zeker weet... iets 'zeker weten' is ook gewoon een specifiek neurologisch proces dat bv ook dichtbij dingen als 'levensbeschouwing' en bv 'politieke voorkeur' zit.
Het menselijk geheugen is nu eigenlijk juist _niet_ geschikt om informatie objectief op te slaan

ook mensen die bv in een bepaalde religie geloven of een bepaalde politiek aanhangen zeggen heel erg graag iets 'zeker te weten', maar meestal is het gewoon een bepaalde subjectieve voorkeur die ook erg beinvloedbaar is voor zintuigelijke ervaringen en emoties...

de meest logische verklaring voor een deja-vu ervaring is dat de nadruk gelegd wordt dat de deja-vu ervaring zélf ook pas ontstaat _na_ de tweede eravring/belevenis die op dat moment als 'deja-vu' geclassificeerd wordt op gevoelsmatige basis.
het is erg twijfelachtiog of dat daadwerkelijk een ervaring is die zozeer 'tweemaal' beleeft is, maar véél waarschijnlijker is dat een persoon zijn net ondervonden belevenis projecteert op een herinnering die verder terugligt en die 'herinnering' later aanpast aan zn recente ervaring.

Vanuit een technisch zichtpunt zou je het (lange-termijn) geheugen kunnen vergelijken met een databank en dan specifiek een 'relationele databank' die niet zozeer de gegevens zélf 'plat' opslaat, maar veelal een herinnerig opbouwt uit relaties naar brokjes informatie die los door elkaar staan...
als je bv een herinnering hebt van een bepaald evenement dat je beleefde met een persoon die je goed bekend is, zul je je niet zo heel veel 'specifieks' aan die persoon op die dag herinneren (tenzioj dat juist kenmerkende aspecten waren), maar vooral hooguit een abstracte relatie naar het stukje 'geheugen' dat je in zn algemeenheid aan die persoon hebt ...
Overigens is ook dat de grond dat men juist van mensen die iemand erg na zijn, je veelal minder snel 'specifieke kenmerken' opvallen, tenzij ze opvallend 'anders' zijn (en dat dat zelfs een beetje een gevoelsmatige 'storing' geeft, bv een persoon die zn haar opeens in een heel andere kleur verft of die plots een ander model bril opheeft)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 23 april 2010 @ 10:31:05 #35
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_80625333
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 01:07 schreef Paginabeheerder het volgende:
Ben je simpel of kun je gewoon niet lezen?
Ik ben op dit topic teruggekomen om te zeggen dat de droom gelukkig niet voorspellend is geweest.
Wat voor een mongool ben jij dan om te concluderen dat zo zou reageren als dat jij doet.
Schelden !

Bovendien, als je kat deze week wel was overleden zou jij zeggen: "Zie je wel, ik heb het 15 jaar geleden al voorspeld in een droom ."
quote:
Man, als je verder niets toe te voegen hebt, blijf dan weg!
Ik ben een vrouw, en ik bepaal zelf wel wat en waar ik post .
  vrijdag 23 april 2010 @ 10:53:11 #36
8372 Bastard
Persona non grata
pi_80626120
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 10:26 schreef RM-rf het volgende:

de meest logische verklaring voor een deja-vu ervaring is dat de nadruk gelegd wordt dat de deja-vu ervaring zélf ook pas ontstaat _na_ de tweede eravring/belevenis die op dat moment als 'deja-vu' geclassificeerd wordt op gevoelsmatige basis.
het is erg twijfelachtiog of dat daadwerkelijk een ervaring is die zozeer 'tweemaal' beleeft is, maar véél waarschijnlijker is dat een persoon zijn net ondervonden belevenis projecteert op een herinnering die verder terugligt en die 'herinnering' later aanpast aan zn recente ervaring.
Dat zeg ik, ik weet het zeker.
The truth was in here.
pi_80626206
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 10:31 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Schelden !

Bovendien, als je kat deze week wel was overleden zou jij zeggen: "Zie je wel, ik heb het 15 jaar geleden al voorspeld in een droom ."
[..]

zondag 25 april 2010 @ 05:14:56 #38
127522 Paginabeheerder
De meest gekopieerde
pi_80686635
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 10:31 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Schelden !

[..]

-Ontnuchter eerst eens en probeer het nogmaals-

[ Bericht 30% gewijzigd door Bastard op 25-04-2010 07:09:06 ]
pi_80686672
-reactie op-

[ Bericht 98% gewijzigd door Bastard op 25-04-2010 07:09:38 ]
Google is your friend, abuse your friends
  maandag 26 april 2010 @ 02:50:08 #40
127522 Paginabeheerder
De meest gekopieerde
pi_80717010
Ik blijf achter mijn bericht staan...
Ik haat mensen als haar (Joepie Poepie). Je hoeft niets te verbloemen of mij niet in "bescherming" te nemen.
Joepie Poepie duidt mij doelbewust als iemand die ik niet ben... tenslotte was ik de eerste die mijn "potentieel voorspellende droom ontkrachte" ... maar dit persoon wilde me alsnog op haar vooroordelen ophangen.

Als je een reactie had moeten censureren dat was het wel de reactie van haar.
En ja, ik haat mensen die alle antwoorden negeren omdat het zwart maken hiervan deel uitmaakt van hun eigen agenda.
Daar heb ik geen drank voor nodig. Ook zonder drank haat ik deze mensen vanuit het diepste van mijn ziel.
En dan denk jij ineens dat je voor mij kunt spreken? Net als degene die ik aanspreek dacht te doen?
Heb jij jouw kennis van een LOI kennismakings gesprek?

Ongetwijfeld zul je het goed bedoeld hebben, maar het pakt gewoon slecht uit.
Mijn antwoord op dat persoon moet gewoon vanuit mijzelf komen... rauw en keihard.
Mijn antwoord censureren maakt de kloof alleen maar dieper.
Door dit te wijten aan mogelijk drankgebruik van mijn kant (ipv mijn emoties) verhef je jezelf boven de discussie en speel je God, waar dit niet op z'n plaats is.
Dat is niet niet aan jou om te doen!

Kortom mijn verzoek is om de discussie weer los te laten. Het is niet jouw strijd, tenzij je mijn opponent ten allen tijde steunt.

MVG,
Eric
  maandag 26 april 2010 @ 09:33:29 #41
8372 Bastard
Persona non grata
pi_80719065
Nou ja goed, met alle respect maar als je je emoties niet in toom kan houden en daardoor je eigen topic moedwillig versjitterd, dan gooi ik er een slotje op.
Als je denkt dat het wel normaal kan, zonder persoonlijk te gaan worden en ferm taalgebruik te hoeven bezigen hoor ik je wel in het FB topic.
The truth was in here.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')