Wat is dat toch met Freud de laatste tijd..quote:Op zondag 18 april 2010 05:22 schreef Paginabeheerder het volgende:
Laat me direct zeggen; Freudianen hebben hier weinig te zoeken... zou dit zo zijn had ik dit onderwerp wel bij ONZ gepost of bij psychologie.
Ik zou de boeken gewoon bewaren... maar gewoon niet alles in het leven aan Freud ophangenquote:Op zondag 18 april 2010 05:23 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Wat is dat toch met Freud de laatste tijd..
gewoon zijn boeken in de fik steken
zijn niets waard
Niet in dit geval, anders had ik het wel bij de psychologie sectie geplaatst.quote:Op zondag 18 april 2010 05:25 schreef OeJ het volgende:
[..]
Dus er klopt helemaal niks van mijn theorie?
Jij wilt over ongeveer 13 jaar al dood?quote:Op zondag 18 april 2010 05:42 schreef Paginabeheerder het volgende:
[..]
Niet in dit geval, anders had ik het wel bij de psychologie sectie geplaatst.
En toch hoop ik wel dat jouw theorie klopt, want dan hoeft het niet te kloppen namelijk... en kan ik morgen weer mijn poeshka in mijn armen sluiten.
Ik hou gewoon zo enorm veel van dat mormeltje... hoe ondeugend ze ook is. Ik heb dat beestje en mezelf beloofd dat we samen oud zouden worden. En ik zie het gewoon niet zonder dat beestje gebeuren... Dit is een van de laatste dromen die ik nog echt kon beloven. Daarna houdt het misschien gewoon op... gelukkig?
een 'deja vu' is vooral het herbeleven van een emotie ... niet zozeer wat er 'zou kunnen gebeuren' maar de emotire is kenmerkend en dus herinnert de TS gewoon zn angst over een mogelijk verdwijnen van zn katje...quote:Op dinsdag 20 april 2010 15:09 schreef _Led_ het volgende:
Om het een Deja Vu te laten zijn zul je het toch eerst echt mee moeten maken en dan denken : "dit heb ik al eens meegemaakt!".
Hij bedoelde waarschijnlijk dat tie vast zit op vakantie, en JUIST niet naar huis kan vanwege de as.quote:Op zondag 18 april 2010 10:24 schreef Biancavia het volgende:
Ik snap het niet.
Je bent dus níet weg, maar je moeder is wel vrijdag het poezebeest op komen halen?
Waarom?
Klopt, op vrijdag (en eigenlijk gedurende het hele weekend) was onduidelijk of er gevlogen kon worden... de luchtvaart autoriteiten verschoven steeds de beslissingen met zo'n 8 uur.quote:Op zondag 18 april 2010 10:24 schreef Biancavia het volgende:
Ik snap het niet.
Je bent dus níet weg, maar je moeder is wel vrijdag het poezebeest op komen halen?
Waarom?
Het zou al heel wat meer zijn dan ik me van te voren had gegeven. Nu zou ik ervoor gaan waarschijnlijk, maar mocht ik over 13 jaar nog leven... dan zou ik er wellicht van terug willen komen. Maar ja, een kat kan zelfs 25 jaar oud worden... dus misschien haal ik zelfs de 65 nog.quote:Op zondag 18 april 2010 11:51 schreef VaderVanJezus het volgende:
[..]
Jij wilt over ongeveer 13 jaar al dood?
IJzerdraadje, dat heeft ze gedaan toen ze hem terugbracht (nadat ik haar over mijn droom vertelde)quote:Op zondag 18 april 2010 19:18 schreef jogy het volgende:
Vraag je moeder of ze een hangslotje kan kopen om aan de kooi te hangen, dan heb je nog iets aan die droom gehad.
Nee, geen echte deja vu, maar wellicht een geprojecteerde deja vu. Die angst was in elk geval wel reëel, en de poes was inderdaad al tijdens de autorit naar mijn ouders uit het kooitje ontsnapt, hoorde ik laterquote:Op dinsdag 20 april 2010 15:09 schreef _Led_ het volgende:
Maar de TS had dus een Deja Vu van iets dat nog niet gebeurd was ?
Dan was het toch geen Deja Vu ?
Om het een Deja Vu te laten zijn zul je het toch eerst echt mee moeten maken en dan denken : "dit heb ik al eens meegemaakt!".
Jij snapt het!quote:Op dinsdag 20 april 2010 15:15 schreef RM-rf het volgende:
[..]
een 'deja vu' is vooral het herbeleven van een emotie ... niet zozeer wat er 'zou kunnen gebeuren' maar de emotire is kenmerkend en dus herinnert de TS gewoon zn angst over een mogelijk verdwijnen van zn katje...
alhoewel het evengoed mogelijk is dat de toenmalige gevoelens ook net wat 'anders' warenb, maar herinnert hij het nu vooral zo dat het betrekking heeft op zn huidige emotie.
Het is gewoon iets zoals menselijke denkpatronen werken... zulke angst-emoties vervullen een direkt praktisch nut, het zorgt ook voor meer 'waakzaamheid' en maakt ons oplettender op momenten dat we negatieve gevolgen 'vrezen' en juist ook de deja-vu-ervaring kan ertoe leiden dat iemand meer 'angst'-gevoelens (of waakzaamheid of 'oplettendheid') bespeurt, in een situatie waarin dat mogelijk nodig is.
quote:Op donderdag 22 april 2010 03:43 schreef Paginabeheerder het volgende:
Toen ik die droom had, had ik geeneens huisdieren... maar ik droomde dat ik een kat had.
Ben je simpel of kun je gewoon niet lezen?quote:Op donderdag 22 april 2010 09:55 schreef JoepiePoepie het volgende:
O ja, en als die kat ooit overlijdt zeker zeggen:
"Ja zie je nou, dat heb ik 20/30/40 whatever jaar geleden al voorspeld in een droom. En ik had toen nog niet eens een kat."
Dat laatste denk ik ook, maar gelukkig komt niet elke droom uit.quote:Op vrijdag 23 april 2010 01:09 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Nou komt mij niet raar voor oid...
Ik zeg maar niet hoe maar ik heb dit heel vaak meegemaakt
dus raar?
Misschien ben ik een rare...
maar alsnog...je hebt een deja vu gehad en ja ik geloof dat dromen je soms in een toekomst laten kijken dat kan nml
quote:Op vrijdag 23 april 2010 09:30 schreef Bastard het volgende:
Ik herken dat wel, zo nu en dan maak ik iets mee waarvan ik zeker weet dat ik het eerder meegemaakt heb (gedroomd) en dan zeg ik hetzelfde, en krijg dezelfde reacties als verwacht. Altijd even een WTF momentje.
Scheldenquote:Op vrijdag 23 april 2010 01:07 schreef Paginabeheerder het volgende:
Ben je simpel of kun je gewoon niet lezen?
Ik ben op dit topic teruggekomen om te zeggen dat de droom gelukkig niet voorspellend is geweest.
Wat voor een mongool ben jij dan om te concluderen dat zo zou reageren als dat jij doet.
Ik ben een vrouw, en ik bepaal zelf wel wat en waar ik postquote:Man, als je verder niets toe te voegen hebt, blijf dan weg!
Dat zeg ik, ik weet het zeker.quote:Op vrijdag 23 april 2010 10:26 schreef RM-rf het volgende:
de meest logische verklaring voor een deja-vu ervaring is dat de nadruk gelegd wordt dat de deja-vu ervaring zélf ook pas ontstaat _na_ de tweede eravring/belevenis die op dat moment als 'deja-vu' geclassificeerd wordt op gevoelsmatige basis.
het is erg twijfelachtiog of dat daadwerkelijk een ervaring is die zozeer 'tweemaal' beleeft is, maar véél waarschijnlijker is dat een persoon zijn net ondervonden belevenis projecteert op een herinnering die verder terugligt en die 'herinnering' later aanpast aan zn recente ervaring.
quote:Op vrijdag 23 april 2010 10:31 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Schelden!
Bovendien, als je kat deze week wel was overleden zou jij zeggen: "Zie je wel, ik heb het 15 jaar geleden al voorspeld in een droom."
[..]
Ik ben een vrouw, en ik bepaal zelf wel wat en waar ik post.
-Ontnuchter eerst eens en probeer het nogmaals-quote:Op vrijdag 23 april 2010 10:31 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Schelden!
Bovendien, als je kat deze week wel was overleden zou jij zeggen: "Zie je wel, ik heb het 15 jaar geleden al voorspeld in een droom."
[..]
Ik ben een vrouw, en ik bepaal zelf wel wat en waar ik post.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |