Landing?quote:Op zondag 18 april 2010 11:37 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Stomme vraag misschien maar is het normaal dat een vliegtuig op Casper op 2000 voet van de radar verdwijnt? Vrij dicht bij schiphol?
nvm radar heeft 15 minuten vertraging.
Klopt, KLM is bezig om alle vluchten die zijn uitgeweken naar Dusseldorf 1 voor 1 weer leeg over te vliegen naar Amsterdam.quote:Op zondag 18 april 2010 11:32 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Er vliegt nu een vliegtuig op Schiphol af (zogenaamd uit Quebec, waarschijnlijk een gestande uit Dusseldorf)
Dan gaan we dood.quote:Op zondag 18 april 2010 11:39 schreef matthijst het volgende:
Als die vulkaan nog 7 maanden as blijft spuwen, wat dan?
Of in de zomerperiode![]()
Dwars door het vliegverbod heen?quote:Op zondag 18 april 2010 11:41 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Klopt, KLM is bezig om alle vluchten die zijn uitgeweken naar Dusseldorf 1 voor 1 weer leeg over te vliegen naar Amsterdam.
quote:Op zondag 18 april 2010 11:44 schreef Pluis_Konijn het volgende:
Dan gaan we dood.
Het is een proefvlucht zonder passagiers. Dat mag blijkbaar wel.quote:Op zondag 18 april 2010 11:45 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Dwars door het vliegverbod heen?
KLM heeft ongetwijfeld toestemming gekregen om deze kisten over te halen naar AMS.quote:Op zondag 18 april 2010 11:45 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Dwars door het vliegverbod heen?
Dan kan ik niet naar Lady Gagaquote:Op zondag 18 april 2010 11:39 schreef matthijst het volgende:
Als die vulkaan nog 7 maanden as blijft spuwen, wat dan?
Of in de zomerperiode![]()
Aah, handig.. de toestellen staan dus straks goed, dan blijven alleen de passagiers nog over. Goed bezig.quote:Op zondag 18 april 2010 11:47 schreef DaMart het volgende:
[..]
Het is een proefvlucht zonder passagiers. Dat mag blijkbaar wel.
Dan neemt het aantal auto-, bus-, en treinvakanties binnen Nederland en Europa flink toe, schat ik zo in!quote:Op zondag 18 april 2010 11:39 schreef matthijst het volgende:
Als die vulkaan nog 7 maanden as blijft spuwen, wat dan?
Of in de zomerperiode![]()
Je hebt natuurlijk best kans dat veel gestrande passagiers vanuit Dusseldorf met ander vervoer naar Nederland zijn gekomen inmiddels.quote:Op zondag 18 april 2010 11:50 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Aah, handig.. de toestellen staan dus straks goed, dan blijven alleen de passagiers nog over. Goed bezig.
Nee. Eurocontrol beheert het luchtruim over een deel van Europa vanaf FL245 (24500 voet, ruim 7km) en hoger. Eurocontrol is ook gewoon operationeel en er zou dus over die aswolk heen gevlogen kunnen worden. Probleem is alleen, dat het luchtruim onder FL245 gesloten is in een groot deel van Europa.quote:Op zondag 18 april 2010 11:32 schreef justmattie het volgende:
[..]
Bepaalt Eurocontrol niet gewoon of Schiphol mag gaan vliegen?
oh ja, daar heb je gelijk in. Het is geen Istanbul of Kuala Lumpur inderdaad.quote:Op zondag 18 april 2010 11:51 schreef DaMart het volgende:
[..]
Je hebt natuurlijk best kans dat veel gestrande passagiers vanuit Dusseldorf met ander vervoer naar Nederland zijn gekomen inmiddels.
Aha okequote:Op zondag 18 april 2010 11:51 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Nee. Eurocontrol beheert het luchtruim over een deel van Europa vanaf FL245 (24500 voet, ruim 7km) en hoger. Eurocontrol is ook gewoon operationeel en er zou dus over die aswolk heen gevlogen kunnen worden. Probleem is alleen, dat het luchtruim onder FL245 gesloten is in een groot deel van Europa.
Boot misschien?quote:Op zondag 18 april 2010 12:09 schreef moussie het volgende:
Hoe doen ze dat eigenlijk met de bevoorrading van de boorplatforms? Ik weet dat er vanaf de Kooy en Den Helder Airport niet meer gevlogen wordt, ook niet naar de platforms ..
Istanbul is op zich met treinen nog wel te doen, zal wel 48 uur treinen of zo zijn.quote:Op zondag 18 april 2010 11:52 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
oh ja, daar heb je gelijk in. Het is geen Istanbul of Kuala Lumpur inderdaad.
En boven FL245 moet je nog uitkijken. De VAAC-waarschuwingen melden ook een gebied van FL200 tot FL350 en geven aan dat er boven FL350 geen/nauwelijks risico op as is. Dan zit je inmiddels op ruim 10km hoogte, met de wetenschap dat als er iets gebeurt waardoor je naar beneden moet je alsnog die aslaag invliegt.quote:Op zondag 18 april 2010 11:51 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Nee. Eurocontrol beheert het luchtruim over een deel van Europa vanaf FL245 (24500 voet, ruim 7km) en hoger. Eurocontrol is ook gewoon operationeel en er zou dus over die aswolk heen gevlogen kunnen worden. Probleem is alleen, dat het luchtruim onder FL245 gesloten is in een groot deel van Europa.
50 uur, overstappen in Beograd, Villach en Mannheimquote:Op zondag 18 april 2010 12:14 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Istanbul is op zich met treinen nog wel te doen, zal wel 48 uur treinen of zo zijn.
Lijkt me een mooie reis.quote:Op zondag 18 april 2010 12:14 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Istanbul is op zich met treinen nog wel te doen, zal wel 48 uur treinen of zo zijn.
|Ziet er onheilspellend uit, al heb ik er eigenlijk geen flauw idee vanquote:Op zondag 18 april 2010 12:18 schreef MeneerKaktus het volgende:
Die andere vulkaan wordt ook steeds onrustiger..
http://hraun.vedur.is/ja/Katla2009/stodvaplott.html
En dat komt er ook nog eens bij idd.quote:Op zondag 18 april 2010 12:17 schreef Light het volgende:
[..]
En boven FL245 moet je nog uitkijken. De VAAC-waarschuwingen melden ook een gebied van FL200 tot FL350 en geven aan dat er boven FL350 geen/nauwelijks risico op as is. Dan zit je inmiddels op ruim 10km hoogte, met de wetenschap dat als er iets gebeurt waardoor je naar beneden moet je alsnog die aslaag invliegt.
Inderdaad, precies zoals de NASA ook al vreesde. Als Katla ( de grote vulkaan naast de Eyjafjallajökull) gaat uitbarsten heeft het mogelijk grote gevolgen voor het klimaat. Er zullen grote overstromingen zijn. Ook kan de aswolk van de Katla wereldwijd de zon gaan afschermen.quote:Op zondag 18 april 2010 12:18 schreef MeneerKaktus het volgende:
Die andere vulkaan wordt ook steeds onrustiger..
http://hraun.vedur.is/ja/Katla2009/stodvaplott.html
quote:Tweede vulkaanuitbarsting ligt al op de loer
De uitbarsting van de Eyjafjallajökul ging in het verleden vaak gepaard met een uitbarsting van een veel grotere vulkaan. Intussen verloopt het pad van de aswolk zeer grillig.
Terwijl de aswolk van de Eyjafjallajökul zich over Europa verspreidt, houden vulkanologen de ogen angstvallig gericht op de Katla, een veel grotere vulkaan tientallen kilometers verderop;Toevallig of niet, maar uitbarstingen van de Eyjafjallajökul zijn in het verleden vaak gepaard gegaan met uitbarstingen van de Katla,zegt vulkanoloog Manfred van Bergen (Universiteit Utrecht) Dat is een zorg, want de gletsjers op deze vulkaan zijn veel groter dan de Eyjafjallajökul. Een uitbarsting zou het gletsjerijs doen smelten en voor enorme overstromingen kunnen zorgen.
Wacht maar totdat die verwachte zwaardere aswolk over trekt.....quote:Joachim Hunold, CEO Air Berlin, "amazed that the results obtained from test flights did not have any influence"
Die van gisteren bedoel je? Wanneer komt die hier aan?quote:Op zondag 18 april 2010 12:41 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://twitter.com/AshAlerts/status/12391672745
[..]
Wacht maar totdat die verwachte zwaardere aswolk over trekt.....
morgen zo te zien op met.no.quote:Op zondag 18 april 2010 12:49 schreef superworm het volgende:
[..]
Die van gisteren bedoel je? Wanneer komt die hier aan?
ZO Europa is dicht incl Kievquote:Op zondag 18 april 2010 12:51 schreef indahnesia.com het volgende:
Pa en ma moeten maar met de trein vanuit Kuala Lumpur gaan denk ik.. of eerst naar India, en vanuit daar proberen naar ZO europa te komen...
Istanbul? Als er dan een paar uur gevlogen kunnen worden, kunnen ze misschien in DLD komen, vanuit daar zijn ze dan al bijna thuis.. tja, theorien...quote:Op zondag 18 april 2010 12:54 schreef Bruno25 het volgende:
[..]
ZO Europa is dicht incl Kiev
Madrid kan wel
Vaak, vaak. Zo vaak is de Eyjafjallajökul niet uitgebarsten. Dit is de vierde uitbarsting sinds ca. 936. De vorige drie werden gevolgd door een uitbarsting van Katla. Maar Katla is wel vaker uitgebarsten, gemiddeld twee keer per eeuw. De laatste uitbarsting van Katla was in 1918, dus al lang geleden.quote:Op zondag 18 april 2010 12:32 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Inderdaad, precies zoals de NASA ook al vreesde. Als Katla ( de grote vulkaan naast de Eyjafjallajökull) gaat uitbarsten heeft het mogelijk grote gevolgen voor het klimaat. Er zullen grote overstromingen zijn. Ook kan de aswolk van de Katla wereldwijd de zon gaan afschermen.
[..]
Tja, totdat de volgende aswolk eraan komt natuurlijk. Allemaal te onzeker.quote:Op zondag 18 april 2010 12:58 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Die testvluchten zijn toch succesvol verlopen? Verkeersvliegers willen de vluchten weer langzaam oppakken lees ik op nu.nl
En? Wil jij het risico lopen dat zo'n vliegtuig neerstort omdat het in een flard met veel asdeeltjes terechtkomt? Neerstort op Amsterdam bvb?quote:Op zondag 18 april 2010 12:58 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Die testvluchten zijn toch succesvol verlopen? Verkeersvliegers willen de vluchten weer langzaam oppakken lees ik op nu.nl
Geniale road trip! Met de trein van KL naar Europaquote:Op zondag 18 april 2010 12:51 schreef indahnesia.com het volgende:
Pa en ma moeten maar met de trein vanuit Kuala Lumpur gaan denk ik.. of eerst naar India, en vanuit daar proberen naar ZO europa te komen...
Een paar succesvolle vluchten, terwijl en normale duizenden vluchten plaatsvinden. Dat zegt dus helemaal niks.quote:Op zondag 18 april 2010 12:58 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Die testvluchten zijn toch succesvol verlopen? Verkeersvliegers willen de vluchten weer langzaam oppakken lees ik op nu.nl
Madrid is open, Misschien Rome en Barcelona ook, vandaar met trein of bus lijkt me. Zeker Barcelona zou wel aardig te doen moeten zijn qua trein/bus afstand, als ie open is... Zit wel op 't randje van de aswolk, maar een divert naar Madrid zou dan ook geen ramp zijnquote:Op zondag 18 april 2010 12:51 schreef indahnesia.com het volgende:
Pa en ma moeten maar met de trein vanuit Kuala Lumpur gaan denk ik.. of eerst naar India, en vanuit daar proberen naar ZO europa te komen...
Moet te doen zijn, en mogelijk zijn ze zo nog eerder thuis ook.quote:Op zondag 18 april 2010 13:05 schreef Blik het volgende:
[..]
Geniale road trip! Met de trein van KL naar Europa
Die aswolk is nu moeilijk te zien omdat de zon er nu bijna recht op schijnt. In de ochtend als de zon nog laag staat is de wolk heel duidelijk te zien. Door het hogedrukgebied wat boven west europa ligt verplaatst de wolk zich bijna niet.quote:Op zondag 18 april 2010 12:57 schreef R2cksson het volgende:
Actuele radarbeelden met de rook erop, iemand?
En die minimale verplaatsing is dus naar het zuiden? Ik lees overal dat optimisme van de KLM en andere financieel gedupeerden, maar ik kan mij niet voorstellen dat dit deze maand nog helemaal op gaat klaren... Waarom doen ze zo terughoudend over informatie, waarom willen ze zo graag laten lijken dat ze mogen vliegen? Als Belgie en Duitsland het luchtruim gesloten houden, dan kun je toch nergens naartoe vliegen?quote:Op zondag 18 april 2010 13:11 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Die aswolk is nu moeilijk te zien omdat de zon er nu bijna recht op schijnt. In de ochtend als de zon nog laag staat is de wolk heel duidelijk te zien. Door het hogedrukgebied wat boven west europa ligt verplaatst de wolk zich bijna niet.
De sterkste concentraties bevinden zich tussen de roze lijnen. Het is nu dus wel moeilijker te zien omdat de zon hoog staat.
[ afbeelding ]
Sta je in Stavanger of weet ik het op het vliegveld en kun je niet verder.. is het i.p.v. tropisch warm ook nog eens Noors Fris.. nee, dat zal wel geen optie zijn.quote:Op zondag 18 april 2010 13:10 schreef Pyttpytt het volgende:
In noord Noorwegen is er ook wat open, daar landen vanmiddag vier vliegtuigen vanuit IJsland. Maar dat ligt te geïsoleerd om vanuit Kuala Lumpur heen te gaanben ik bang
Misschien gaat het 999 van de 1000 keer goed. Alles draait om geld. Ik denk dat het nog erger gaat worden. Helemaal nu Katla de grote zus van Eyafjalla langzaam aan het wakker worden is. De laatste uitbarsting dateert van 1918 en eens in de 80 jaar komt deze tot uitbarsting. Dus het zit er aan te komen.quote:Op zondag 18 april 2010 13:14 schreef R2cksson het volgende:
[..]
En die minimale verplaatsing is dus naar het zuiden? Ik lees overal dat optimisme van de KLM en andere financieel gedupeerden, maar ik kan mij niet voorstellen dat dit deze maand nog helemaal op gaat klaren... Waarom doen ze zo terughoudend over informatie, waarom willen ze zo graag laten lijken dat ze mogen vliegen? Als Belgie en Duitsland het luchtruim gesloten houden, dan kun je toch nergens naartoe vliegen?
Anyway, ik ben heel benieuwd. Ik zet mijn geld op een nog zeker een dikke week vliegtuigvrij luchtruim.
Niet voor lange afstanden. De normale kruishoogte is optimaal, het is een goede combinatie van weinig weerstand en toch nog voldoende lift.quote:Op zondag 18 april 2010 13:18 schreef matthijst het volgende:
Kunnen ze niet gewoon wat langer "laag" vliegen, zodat ze onder die aswolk blijven ofzo?
Was Stavanger maar open..., Kristiansund is een stukje verder in het noorden. Ben je in elk geval wel in Europa, enz ou je kunnen rijden/treinen! Maargoed, ik neem aan dat die optie er niet inzet, tenzij je misschien via Amerika vliegt en dan boven IJsland langs... Neuh, geen optie denk ikquote:Op zondag 18 april 2010 13:16 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Sta je in Stavanger of weet ik het op het vliegveld en kun je niet verder.. is het i.p.v. tropisch warm ook nog eens Noors Fris.. nee, dat zal wel geen optie zijn.
Een korte zoektocht op Google ga mij aan dat er een treinverbinding naar Oslo, als een ferry naar Denemaken is... dus het kan welquote:Op zondag 18 april 2010 13:16 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Sta je in Stavanger of weet ik het op het vliegveld en kun je niet verder.. is het i.p.v. tropisch warm ook nog eens Noors Fris.. nee, dat zal wel geen optie zijn.
Om een bedrijf in stand te houden hoeft voor mij echt niet het risico te gelden dat ik een vliegtuig op mijn pan krijg. Dan laat heel dat zooitje maar gaan denken aan een nieuwe manier van geld verdienen.quote:Op zondag 18 april 2010 13:19 schreef stbabylon het volgende:
Als de vulkanologen zeggen dat dit nog weken zo niet maanden gaat duren. Zouden ze dan echt het luchtruim al die tijd gesloten houden? Lijkt me dat ze op een gegeven moment wel iets meer risico gaan nemen. Een paar maanden niet vliegen en je kunt de meeste vliegtuigmaatschappijen die veel in/op Europa vliegen wel opdoeken.
Dat risico loop je altijd alquote:Op zondag 18 april 2010 13:21 schreef R2cksson het volgende:
[..]
Om een bedrijf in stand te houden hoeft voor mij echt niet het risico te gelden dat ik een vliegtuig op mijn pan krijg. Dan laat heel dat zooitje maar gaan denken aan een nieuwe manier van geld verdienen.
Over de Noordpool vliegen ja.. haha.. alles kan, maar denk dat Malaysian Airlines geen vliegtuig over heeft voor dergelijke experimentele routes tussen Kuala Lumpur en Kristiansund..quote:Op zondag 18 april 2010 13:20 schreef Pyttpytt het volgende:
[..]
Was Stavanger maar open..., Kristiansund is een stukje verder in het noorden. Ben je in elk geval wel in Europa, enz ou je kunnen rijden/treinen! Maargoed, ik neem aan dat die optie er niet inzet, tenzij je misschien via Amerika vliegt en dan boven IJsland langs... Neuh, geen optie denk ik
Volgens mij kun je zelfs met de trein naar Denemarken tegenwoordig, alleen is dat via Zweden?quote:Op zondag 18 april 2010 13:20 schreef Yezz het volgende:
[..]
Een korte zoektocht op Google ga mij aan dat er een treinverbinding naar Oslo, als een ferry naar Denemaken is... dus het kan wel
Iets zegt mij dat ik dat retourtje Milaan van dinsdagochtend op mijn ronde buik kan schrijvenquote:Update 11:00hrs - 18th April
The Met Office has confirmed that the volcanic ash cloud continues to cause the closure of the majority of European airspace with the exception of the southern continental Europe. Consequently, Ryanair flights to the below listed countries/airports have been cancelled up to 13:00hrs Monday 19th April. Passengers are advised NOT to go to the airport if their flight is cancelled. Further updates regarding flights operating on Monday afternoon and Tuesday morning will be issued on Sunday 18th April at 15:00hrs.
Als ik in een auto ga zitten is dat een keuze. Dan is het risico groter dat ik een andere auto tegen kom die mij kan raken, ook die keuze zit daar dan in. Of in de buurt van de openbare weg lopen hetzelfde verhaal. In het geval van vliegtuigen kan ik niet meer kiezen. Jij vindt dat dat risico zomaar genomen mag worden voor iedereen?quote:Op zondag 18 april 2010 13:22 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Dat risico loop je altijd al
Het is nu alleen een tikje hoger. Zelfs met aswolk is het nog altijd vele malen veiliger dan auto rijden.
Dat dus. En als de huidige 'wolk' is opgelost, zal die nieuwe verwachte wolk ons inmiddels wel hebben bereikt...quote:Op zondag 18 april 2010 13:19 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Zolang de wind NW blijft en de wolk nog niet verdwenen is zal er niet gevlogen worden.
Tuurlijk, gewoon vliegenquote:Op zondag 18 april 2010 13:31 schreef R2cksson het volgende:
Jij vindt dat dat risico zomaar genomen mag worden voor iedereen?
Ja mooi met die bliksems in de wolk.quote:Op zondag 18 april 2010 13:32 schreef Tonio-mcdo het volgende:
http://weerwoord.be/includes/forum_read.php?id=1201300&tid=1201300
Wat een schitterende foto'squote:Op zondag 18 april 2010 13:32 schreef Tonio-mcdo het volgende:
http://weerwoord.be/includes/forum_read.php?id=1201300&tid=1201300
Gelukkig heb jij het niet voor het zeggen. En gelukkig heeft Nederland het niet voor het zeggen voor de rest van Europa. Het is vervelend dat niet meer gevlogen mag worden, maar zielig doen is dan voor de lui die geen alternatieven kunnen verzinnen... Enfin, evolutietheorie!quote:
Mooie foto's.quote:Op zondag 18 april 2010 13:32 schreef Tonio-mcdo het volgende:
http://weerwoord.be/includes/forum_read.php?id=1201300&tid=1201300
verschillende subfora.quote:Op zondag 18 april 2010 13:36 schreef djayzz het volgende:
Waarom zijn er nu eigenlijk 2 topics hierover?
Meer is beter.quote:Op zondag 18 april 2010 13:36 schreef djayzz het volgende:
Waarom zijn er nu eigenlijk 2 topics hierover?
Ik zeg ook gewoon vliegen (deels omdat ik dinsdagochtend gewoon via Heathrow naar Chicago wil). Ik denk dat ze over-voorzichtig zijn.quote:Op zondag 18 april 2010 13:35 schreef R2cksson het volgende:
[..]
Gelukkig heb jij het niet voor het zeggen. En gelukkig heeft Nederland het niet voor het zeggen voor de rest van Europa. Het is vervelend dat niet meer gevlogen mag worden, maar zielig doen is dan voor de lui die geen alternatieven kunnen verzinnen... Enfin, evolutietheorie!.
Haha, evolutietheorie erbij halen maar te schijterig om een beetje risico te nemenquote:Op zondag 18 april 2010 13:35 schreef R2cksson het volgende:
Maar zielig doen is dan voor de lui die geen alternatieven kunnen verzinnen... Enfin, evolutietheorie!.
Jepquote:Op zondag 18 april 2010 13:43 schreef matthijst het volgende:
iPad?
PHILADELPHIA, PA, US 16/04/2010 18:13 NATUURRAMP
Daar draait toch de hele vrijemarkteconomie op... Ezel...quote:Op zondag 18 april 2010 13:40 schreef stbabylon het volgende:
[..]
(en het heeft geen fuck met evolutietheorie te maken..)
whehe..quote:Op zondag 18 april 2010 13:43 schreef matthijst het volgende:
iPad?
PHILADELPHIA, PA, US 16/04/2010 18:13 NATUURRAMP
quote:Op zondag 18 april 2010 13:45 schreef R2cksson het volgende:
[..]
Daar draait toch de hele vrijemarkteconomie op... Ezel...
Mooi met die bliksemflitsenquote:Op zondag 18 april 2010 13:32 schreef Tonio-mcdo het volgende:
http://weerwoord.be/includes/forum_read.php?id=1201300&tid=1201300
Survival of the fittest. Het best aanpassende organisme krijgt de kans zich voort te planten.quote:Op zondag 18 april 2010 13:49 schreef stbabylon het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ga je nou serieus de vrije markt economie combineren met de evolutietheorie?
Nee daar ga ik geen topic over maken, ik ben geen dumbass!quote:Op zondag 18 april 2010 14:04 schreef R2cksson het volgende:
[..]
Survival of the fittest. Het best aanpassende organisme krijgt de kans zich voort te planten.
Ja, ik doe dat serieus. Open er een topic over, nu ga ik niet meer in op offtopic reacties.
Je bedoelt: Europa dient een extra claim in tegen Ijsland vanwege de economische schade door hún vulkaanquote:Op zondag 18 april 2010 14:13 schreef R2cksson het volgende:
Best grappig om die terugkerende ironie te zien. IJsland stoot een hoop as uit en is vrijwel de enige in Europa die er geen last van heeft! Nu kan de rente van die lening misschien omlaag.
"Ik ga een klachtenbrief naar god schrijven."quote:Op zondag 18 april 2010 14:18 schreef DABAMaster het volgende:
[..]
Je bedoelt: Europa dient een extra claim in tegen Ijsland vanwege de economische schade door hún vulkaan
Ze verbeteren hun concurrentiepositie wel, wat ons weer wat hoop geeft op ons geldquote:Op zondag 18 april 2010 14:13 schreef R2cksson het volgende:
Best grappig om die terugkerende ironie te zien. IJsland stoot een hoop as uit en is vrijwel de enige in Europa die er geen last van heeft! Nu kan de rente van die lening misschien omlaag.
quote:Verkeersvliegers: luchtruim moet open
Volgens de vliegers gaven testvluchten door onder meer Lufthansa en KLM aan dat de asdeeltjes in de atmosfeer geen gevaar opleveren voor het luchtverkeer. De hoeveelheid of concentratie vulkaanas is gering. „Als je nu de lucht in gaat, kun je tot aan Denemarken kijken. Er is geen wolk aan de lucht”, zei zondag vice-voorzitter Steven Verhagen. Als de concentratie as weer te hoog wordt, kan het luchtruim alsnog weer dicht.
De verkeersvliegers vinden dat het gevaar schromelijk wordt overdreven. Volgens hen gaat bij piloten de veiligheid voor alles en kunnen zij heel goed de risico's inschatten. „Niemand zal door een dichte aswolk gaan vliegen”, stelt Verhagen. Hij noemt Nederland te voorzichtig.
De vereniging van Franse vliegers denkt er hetzelfde over. Ook deze collega's willen weer de lucht in. Het is noodzakelijk dat snel actie wordt ondernomen, omdat de schade snel oploopt, vindt Verhagen. Als de luchtruimen alleen al in Nederland en de omliggende landen opengaan, is dat alvast een goed begin. „Dan kunnen we in elk geval al tussen Duitsland en Frankrijk vliegen.”
Samen met de maatschappijen en vliegtuigfabrikanten moeten overheden procedures vaststellen waaronder veilig gevlogen kan worden. De vliegers denken aan aangepaste vlieghoogtes en routes, alleen met daglicht vliegen, minimale afstanden tot wolken en aanvullende technische inspecties na elke vlucht.
Volgens een woordvoerster van de Inspectie Verkeer en Waterstaat wordt continu overlegd over het wel of niet hervatten van de vluchten. In deze gesprekken worden ook de resultaten van de testen meegenomen.
Dat is in dat stukje even niet relevant, de aandeelhouders lijden een hoop verlies, dus dan ligt het belang heel ergens anders!quote:
Ik dacht hier ook al over na, idd. Ze zouden dingen als 'high risk flights' kunnen inzetten, waarbij passagiers van tevoren een clausule ondertekenen die de luchtvaartmaatschappij niet verantwoordelijk stelt, mocht er iets gebeuren.quote:Op zondag 18 april 2010 14:46 schreef MrBadGuy het volgende:
Hoe langer het duurt, hoe meer bereid ze zullen zijn om risico's te nemen. Als dit nog weken gaat duren dan zie ik het niet gebeuren dat de vliegtuigen ook allemaal aan de grond zullen blijven.
Dat duurt dan tot er een kist omlaag komt. En het duurt volgens mij ook nog wel even voor Duitsland en Belgie ook zo ver zijn om de boel open te gooien, volgens mij zijn die een heel stuk terughoudender. En waar wil je vanuit NL naartoe vliegen als je niet door die landen mag?quote:Op zondag 18 april 2010 14:46 schreef MrBadGuy het volgende:
Hoe langer het duurt, hoe meer bereid ze zullen zijn om risico's te nemen. Als dit nog weken gaat duren dan zie ik het niet gebeuren dat de vliegtuigen ook allemaal aan de grond zullen blijven.
En de lui op de grond dan?quote:Op zondag 18 april 2010 14:51 schreef superworm het volgende:
[..]
Ik dacht hier ook al over na, idd. Ze zouden dingen als 'high risk flights' kunnen inzetten, waarbij passagiers van tevoren een clausule ondertekenen die de luchtvaartmaatschappij niet verantwoordelijk stelt, mocht er iets gebeuren.
Er zitten haken en ogen aan inderdaad. Maar wat moet je anders? Als dit bijv. een maand of langer zou duren, zit de halve westerse wereld opeens in een nieuwe economische crisis.quote:
Een beetje crisis is gezond, dat houdt de boel scherp, nieuwe kansen en dan niet alleen voor de grootste jongens, maar ook voor de kleintjes op lokaal niveau. REVOLUTIE!quote:Op zondag 18 april 2010 14:53 schreef superworm het volgende:
[..]
Er zitten haken en ogen aan inderdaad. Maar wat moet je anders? Als dit bijv. een maand of langer zou duren, zit de halve westerse wereld opeens in een nieuwe economische crisis.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |