Landing?quote:Op zondag 18 april 2010 11:37 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Stomme vraag misschien maar is het normaal dat een vliegtuig op Casper op 2000 voet van de radar verdwijnt? Vrij dicht bij schiphol?
nvm radar heeft 15 minuten vertraging.
Klopt, KLM is bezig om alle vluchten die zijn uitgeweken naar Dusseldorf 1 voor 1 weer leeg over te vliegen naar Amsterdam.quote:Op zondag 18 april 2010 11:32 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Er vliegt nu een vliegtuig op Schiphol af (zogenaamd uit Quebec, waarschijnlijk een gestande uit Dusseldorf)
Dan gaan we dood.quote:Op zondag 18 april 2010 11:39 schreef matthijst het volgende:
Als die vulkaan nog 7 maanden as blijft spuwen, wat dan?
Of in de zomerperiode![]()
Dwars door het vliegverbod heen?quote:Op zondag 18 april 2010 11:41 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Klopt, KLM is bezig om alle vluchten die zijn uitgeweken naar Dusseldorf 1 voor 1 weer leeg over te vliegen naar Amsterdam.
quote:Op zondag 18 april 2010 11:44 schreef Pluis_Konijn het volgende:
Dan gaan we dood.
Het is een proefvlucht zonder passagiers. Dat mag blijkbaar wel.quote:Op zondag 18 april 2010 11:45 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Dwars door het vliegverbod heen?
KLM heeft ongetwijfeld toestemming gekregen om deze kisten over te halen naar AMS.quote:Op zondag 18 april 2010 11:45 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Dwars door het vliegverbod heen?
Dan kan ik niet naar Lady Gagaquote:Op zondag 18 april 2010 11:39 schreef matthijst het volgende:
Als die vulkaan nog 7 maanden as blijft spuwen, wat dan?
Of in de zomerperiode![]()
Aah, handig.. de toestellen staan dus straks goed, dan blijven alleen de passagiers nog over. Goed bezig.quote:Op zondag 18 april 2010 11:47 schreef DaMart het volgende:
[..]
Het is een proefvlucht zonder passagiers. Dat mag blijkbaar wel.
Dan neemt het aantal auto-, bus-, en treinvakanties binnen Nederland en Europa flink toe, schat ik zo in!quote:Op zondag 18 april 2010 11:39 schreef matthijst het volgende:
Als die vulkaan nog 7 maanden as blijft spuwen, wat dan?
Of in de zomerperiode![]()
Je hebt natuurlijk best kans dat veel gestrande passagiers vanuit Dusseldorf met ander vervoer naar Nederland zijn gekomen inmiddels.quote:Op zondag 18 april 2010 11:50 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Aah, handig.. de toestellen staan dus straks goed, dan blijven alleen de passagiers nog over. Goed bezig.
Nee. Eurocontrol beheert het luchtruim over een deel van Europa vanaf FL245 (24500 voet, ruim 7km) en hoger. Eurocontrol is ook gewoon operationeel en er zou dus over die aswolk heen gevlogen kunnen worden. Probleem is alleen, dat het luchtruim onder FL245 gesloten is in een groot deel van Europa.quote:Op zondag 18 april 2010 11:32 schreef justmattie het volgende:
[..]
Bepaalt Eurocontrol niet gewoon of Schiphol mag gaan vliegen?
oh ja, daar heb je gelijk in. Het is geen Istanbul of Kuala Lumpur inderdaad.quote:Op zondag 18 april 2010 11:51 schreef DaMart het volgende:
[..]
Je hebt natuurlijk best kans dat veel gestrande passagiers vanuit Dusseldorf met ander vervoer naar Nederland zijn gekomen inmiddels.
Aha okequote:Op zondag 18 april 2010 11:51 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Nee. Eurocontrol beheert het luchtruim over een deel van Europa vanaf FL245 (24500 voet, ruim 7km) en hoger. Eurocontrol is ook gewoon operationeel en er zou dus over die aswolk heen gevlogen kunnen worden. Probleem is alleen, dat het luchtruim onder FL245 gesloten is in een groot deel van Europa.
Boot misschien?quote:Op zondag 18 april 2010 12:09 schreef moussie het volgende:
Hoe doen ze dat eigenlijk met de bevoorrading van de boorplatforms? Ik weet dat er vanaf de Kooy en Den Helder Airport niet meer gevlogen wordt, ook niet naar de platforms ..
Istanbul is op zich met treinen nog wel te doen, zal wel 48 uur treinen of zo zijn.quote:Op zondag 18 april 2010 11:52 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
oh ja, daar heb je gelijk in. Het is geen Istanbul of Kuala Lumpur inderdaad.
En boven FL245 moet je nog uitkijken. De VAAC-waarschuwingen melden ook een gebied van FL200 tot FL350 en geven aan dat er boven FL350 geen/nauwelijks risico op as is. Dan zit je inmiddels op ruim 10km hoogte, met de wetenschap dat als er iets gebeurt waardoor je naar beneden moet je alsnog die aslaag invliegt.quote:Op zondag 18 april 2010 11:51 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Nee. Eurocontrol beheert het luchtruim over een deel van Europa vanaf FL245 (24500 voet, ruim 7km) en hoger. Eurocontrol is ook gewoon operationeel en er zou dus over die aswolk heen gevlogen kunnen worden. Probleem is alleen, dat het luchtruim onder FL245 gesloten is in een groot deel van Europa.
50 uur, overstappen in Beograd, Villach en Mannheimquote:Op zondag 18 april 2010 12:14 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Istanbul is op zich met treinen nog wel te doen, zal wel 48 uur treinen of zo zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |