Jij hebt een zwak voor de anti-semitsche uitspraken van Voltaire, en die van de president van Iran, en je hebt een zwak voor zo'n beetje elke nazi die we tegenkomen, zelfs Hitler probeerde je als onschuldig af te doen, vind je het dan gek dat ik niet meer zoveel waarde hecht aan jouw mening,quote:Op zondag 18 april 2010 21:57 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
[..]
Op zich altijd wel een zwak gehad voor piloten van de Luftwaffe. Piloten als Marseille zijn gewoon helden.
Nou ben ik toch heel benieuwd hoe je dat gaat uitleggen.quote:Op zondag 18 april 2010 22:01 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Omdat Joden in een aantal gevallen (niet betrekking tot de holocaust) zelf ook genoeg schuld hebben gehad.
quote:Op zondag 18 april 2010 21:57 schreef elcastel het volgende:
Uit mijn PM box :
[..]
Gaat het een beetje, achterlijke gek ?
Interesseert me geen zak, ik laat me niet op een achterbakse manier uitmaken voor nazi.quote:Op zondag 18 april 2010 22:00 schreef AryaMehr het volgende:
Op het posten van een pm staat een ban, dus beter als je hem even weghaalt.
Ik heb nooit getracht om Hitler als onschuldig af te doen, integendeel zelfs. En sympathie voor elke nazi die we tegenkomen? Kom eens met een aantal voorbeelden dan.quote:Op zondag 18 april 2010 22:02 schreef DeParo het volgende:
[..]
Jij hebt een zwak voor de anti-semitsche uitspraken van Voltaire, en die van de president van Iran, en je hebt een zwak voor zo'n beetje elke nazi die we tegenkomen, zelfs Hitler probeerde je als onschuldig af te doen, vind je het dan gek dat ik niet meer zoveel waarde hecht aan jouw mening,
ah, nee.
Ik had het niet over hem persoonlijk, maar dat dringt niet door,quote:Op zondag 18 april 2010 22:03 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Volgens mij is DePara niet zo bekend met elcastel
Je gaat je toch niet druk maken over iemand die bij elke scheet 'nazi' of 'anti-Semiet' schreeuwt. Haal hem nou maar gewoon weg, of meldt het voorval bij de FA's.quote:Op zondag 18 april 2010 22:03 schreef elcastel het volgende:
[..]
Interesseert me geen zak, ik laat me niet op een achterbakse manier uitmaken voor nazi.
Ieder leger heeft misdaden op zijn/haar naam. Maar dat kun je alleen verwijten aan diegenen die daar aan meegedaan hebben en dan nog kun je je ernstig afvragen in hoeverre je het de soldaten aan kan rekenen.quote:
Hans-Joachim Marseille, Adolf Hitler en dan kan je nu hoog en laag gaan springen, maar we heben genoeg erover nouja gepraat. Je opmerkingen over zoveel mensen met anti-semitische uitspraken eigenlijk.quote:Op zondag 18 april 2010 22:04 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ik heb nooit getracht om Hitler als onschuldig af te doen, integendeel zelfs. En sympathie voor elke nazi die we tegenkomen? Kom eens met een aantal voorbeelden dan.
Dat kaalkopje waarnaar gerefereerd wordt in je PM.quote:Op zondag 18 april 2010 22:04 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik had het niet over hem persoonlijk, maar dat dringt niet door,
wie is hij dan.
Ow nee, ik zal het wel verkeerd lezen. Misschien moet je je vingers een keer met je hersens laten verbinden, zeldzame draak.quote:Op zondag 18 april 2010 22:04 schreef DeParo het volgende:
Ik had het niet over hem persoonlijk, maar dat dringt niet door,
wie is hij dan.
Een goede voorbeeld. De Iraniers hebben in de geschiedenis (niet nu) over het algemeen goede betrekkingen gehad met Joden. Dat veranderde toen Iran ergens in middeleeuwen werd binnengevallen door beestachtige hordes (Mongolen volgens mij, maar dat weet ik niet meer precies). Het waren Joden immers die de kant van de binnenvallende hordes kozen en veelal in het bestuur van het land terecht kwamen, waarop een golf van anti-Joodse sentimenten ontstonden.quote:Op zondag 18 april 2010 22:03 schreef DeParo het volgende:
[..]
Nou ben ik toch heel benieuwd hoe je dat gaat uitleggen.
Ja, AR is de rationele poster hoor, ahum ahum.quote:Op zondag 18 april 2010 22:05 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Je gaat je toch niet druk maken over iemand die bij elke scheet 'nazi' of 'anti-Semiet' schreeuwt. Haal hem nou maar gewoon weg, of meldt het voorval bij de FA's.
Zoals, ik ben maybe fel, maar ik post geen onzinquote:Op zondag 18 april 2010 22:05 schreef RedFever007 het volgende:
DeParo wat kraam jij een onzin uit zeg![]()
Het was de politiek en de strategie, zoals je in dat stuk kan lezen, van de Wehrmacht om met de vernietiging door te gaan. Dan gaat het wel iets verder dan alleen individuele soldaten.quote:Op zondag 18 april 2010 22:07 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ieder leger heeft misdaden op zijn/haar naam. Maar dat kun je alleen verwijten aan diegenen die daar aan meegedaan hebben en dan nog kun je je ernstig afvragen in hoeverre je het de soldaten aan kan rekenen.
Maar het is logisch dat dit voor jou een veel moeilijker en tastbaarder onderwerp is dan voor de meeste mensen hier. Als ik bedenk wat een bezoek aan Dachau met mij deed als niet-Jood, kan ik me wel voorstellen dat vergeven en vergeten voor jou geen optie kan zijn, ook niet na 65 jaar.quote:Op zondag 18 april 2010 21:52 schreef DeParo het volgende:
[..]
Klopt, maar ik vraag me af of dat in dit geval een handicap is, lijkt me niet tja, kan me wel iets voorstellen als mensen het in de discussie Israel naar voren brengen, dan is het ook niet altijd een sterk argument maja.
Een hoop geschreeuwd, maar weinig voorbeelden. Kom eens met een voorbeeld of link waarin ik Hitler verdedigde?quote:Op zondag 18 april 2010 22:07 schreef DeParo het volgende:
[..]
Hans-Joachim Marseille, Adolf Hitler en dan kan je nu hoog en laag gaan springen, maar we heben genoeg erover nouja gepraat. Je opmerkingen over zoveel mensen met anti-semitische uitspraken eigenlijk.
En dan kan je wel zeggen dat ik het niet serieus moet nemen.
Maar je doet het keer, op keer, op keer blijkbaar heb je onderdrukte haatgevoelens.
Ik maak me totaal niet druk, ik weet wie het zegt. Maar bedankt voor je advies, ik volg het niet op.quote:Op zondag 18 april 2010 22:05 schreef AryaMehr het volgende:
Je gaat je toch niet druk maken over iemand die bij elke scheet 'nazi' of 'anti-Semiet' schreeuwt. Haal hem nou maar gewoon weg, of meldt het voorval bij de FA's.
Bronquote:Op zondag 18 april 2010 22:08 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Een goede voorbeeld. De Iraniers hebben in de geschiedenis (niet nu) over het algemeen goede betrekkingen gehad met de Joden. Dat veranderde toen Iran ergens in middeleeuwen werd binnengevallen door beestachtige hordes (Mongolen volgens mij, maar dat weet ik niet meer precies). Het waren Joden immers die de kant van de binnenvallende hordes kozen en veelal in het bestuur van het land terecht kwamen, waarop een golf van anti-Joodse sentimenten ontstonden.
Je doet het hier net boven nog mbt Marseille, je post mbt Voltaire zijn verwijderd door de Admins en je was gewaarschuwd niet voor niets, jij weet heel goed waar ik het over heb, dus doe geen moeite.quote:Op zondag 18 april 2010 22:09 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Een hoop geschreeuwd, maar weinig voorbeelden. Kom eens met een voorbeeld of link waarin ik Hitler verdedigde?
Het lijkt mij niet waarschijnlijk dat een piloot een functie had in een vernietigingskamp...quote:Op zondag 18 april 2010 20:35 schreef Ryan3 het volgende:
Duitsers die weigerden om deel te nemen aan slachtpartijen tegen Joden, konden iig wel gewoon overplaatsing aanvragen hoor.
Graag, zal ze eens bekijken, maar nogmaals, jij weet heel goed ook over welke Jodenvervolging het gaat, niemand die gelooft, dat anti-Joodse sentimenten in Iran in Frankrijk een rol hebben gespeeld.quote:
Ik ben nooit gewaarschuwd door de Admins. En ik heb inderdaad een zwak voor iemand als Marseille, maar dat heeft niets te maken met de vervolging van de Joden. Ik waardeer en bewonder zijn genialiteit, verder niets.quote:Op zondag 18 april 2010 22:11 schreef DeParo het volgende:
[..]
Je doet het hier net boven nog mbt Marseille, je post mbt Voltaire zijn verwijderd door de Admins en je was gewaarschuwd niet voor niets, jij weet heel goed waar ik het over heb, dus doe geen moeite.
Je hebt helemaal niets ontkracht, maar daar gaat het helemaal niet om.quote:Op zondag 18 april 2010 21:53 schreef DeParo het volgende:
Lees alle pagina's even door en dan zie je dat dat al lang is ontkracht. Niet alle soldaten waren natuurlijk schuldig maar de Wehrmacht zelf was wel verantwoordelijk en had als doel de vernietiging uit te voeren.
Maar hij vocht voor datzelfde wrede regime, maybe voerde hij bombardementen uit, maybe vocht hij alleen met andere piloten, of anders zou hij ook nog alleen aan de grond gestaan kunnen hebben.quote:Op zondag 18 april 2010 22:11 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het lijkt mij niet waarschijnlijk dat een piloot een functie had in een vernietigingskamp...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |