quote:Op zondag 18 april 2010 20:08 schreef Nielsch het volgende:
Dat we er even dagelijks aan herinnerd worden hoe verkeerd de Duitsers waren zo'n 65 jaar geleden, dan zien we even niet wat voor misdaden de staatsterroristen van Israël vandaag de dag begaan.
Duitsers die weigerden om deel te nemen aan slachtpartijen tegen Joden, konden iig wel gewoon overplaatsing aanvragen hoor. Bron o.a.: Goldhagen: Hitlers gewillige beulen.quote:Op zondag 18 april 2010 18:56 schreef Appelknaller het volgende:
Wat een gelul hierboven zeg, mensen die in Nazi-duitsland dienst weigerden werden gewoon ter dood veroordeeld wegens desertie. Verwacht je nou echt dat iemand zijn eigen leven minder waard vind dan dat van iemand die hij nooit gekend heeft
Voor mensen die niet van studieboeken houden (en dat zijn er hier blijkbaar heel wat helaas) maar meer romans lezen raad ik De Welwillenden aan van Jonathan Littell dan lees je het luchtiger en soepeler.quote:Op zondag 18 april 2010 20:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Duitsers die weigerden om deel te nemen aan slachtpartijen tegen Joden, konden iig wel gewoon overplaatsing aanvragen hoor. Bron o.a.: Goldhagen: Hitlers gewillige beulen.
Wat Oksel hierboven schreef; dit soort onderwerpen ligt natuurlijk 'moeilijk, moeilijk', maar toch neig ik zoveel jaar na de oorlog (en dat is nl. toch een argument) niet naar DeParo, hoewel ik zijn statement ook wel begrijp.
Wat wil daarmee zeggen ?quote:Op zondag 18 april 2010 20:27 schreef DeParo het volgende:
Je displayplaatje spreekt niet
in je voordeel hm.
De oorlog is verleden tijd maar zal nooit voltooid verleden tijd worden.quote:Op zondag 18 april 2010 21:00 schreef Maron het volgende:
Gezien de reacties is de oorlog nog steeds niet voorbij..
Als hij in een Messerschmitt uit de lucht is komen donderen maakte hij van beide geen deel uit.quote:Op zondag 18 april 2010 10:46 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je haalt de SS en de Wehrmacht door elkaar.
Jij bent van Joodse afkomst toch? Dan zou ik er ook niet objectief naar kunnen kijkenquote:Op zondag 18 april 2010 21:02 schreef DeParo het volgende:
[..]
De oorlog is verleden tijd maar zal nooit voltooid verleden tijd worden.
Je noemt de piloot een nazi. De Wehrmacht was geen nazibolwerk, integendeel. In de Wehrmacht zaten ook velen die niets van nazi's moesten hebben. Daarnaast was de Wehrmacht een kwestie van dienstplicht. Je kon de kogel krijgen als je je daar aan wilde onttrekken.quote:Op zondag 18 april 2010 13:51 schreef DeParo het volgende:
Ik haal niemand door elkaar waar slaat het op.
Klopt, maar ik vraag me af of dat in dit geval een handicap is, lijkt me niet tja, kan me wel iets voorstellen als mensen het in de discussie Israel naar voren brengen, dan is het ook niet altijd een sterk argument maja.quote:Op zondag 18 april 2010 21:50 schreef 9x19 het volgende:
[..]
Jij bent van Joodse afkomst toch? Dan zou ik er ook niet objectief naar kunnen kijken
Lees alle pagina's even door en dan zie je dat dat al lang is ontkracht. Niet alle soldaten waren natuurlijk schuldig maar de Wehrmacht zelf was wel verantwoordelijk en had als doel de vernietiging uit te voeren.quote:Op zondag 18 april 2010 21:51 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je noemt de piloot een nazi. De Wehrmacht was geen nazibolwerk, integendeel. In de Wehrmacht zaten ook velen die niets van nazi's moesten hebben. Daarnaast was de Wehrmacht een kwestie van dienstplicht. Je kon de kogel krijgen als je je daar aan wilde onttrekken.
Eh nee ?quote:
Aardig wat familie van mij heeft moeten vechten in de Wehrmacht. Geen nazi's, integendeel. Maar als je kan kiezen tussen een kogel, of schieten op anderen (waarbij velen geen hond geraakt hebben, laat staan een ander mens), dan is die keuze makkelijk.quote:Op zondag 18 april 2010 16:52 schreef DeParo het volgende:
Dan heb je dus totaal geen idee van hoe de Wehrmacht in elkaar zat.
quote:Op zondag 18 april 2010 17:02 schreef Dagonet het volgende:
Het zijn gasten als DeParo die je je doen afvragen hoe het toch komt dat de hele wereld 2000 jaar lang Joden heeft gehaat en vervolgd.
quote:Op zondag 18 april 2010 17:08 schreef Dagonet het volgende:
Het kan ook komen door jouw stompzinnige topicverklotende gedrag in elk topic waar je komt. Dat kan natuurlijk ook.
Word eens orgineel AR. Je begint saai en voorspelbaar te worden, je bent toch zo ontzettend slim, laat maar eens zien waarom jij meent dat de Joodse mensen al die tijd vervolgd zijn.quote:
Geenquote:Op zondag 18 april 2010 21:57 schreef elcastel het volgende:
Uit mijn PM box :
[..]
Gaat het een beetje, achterlijke gek ?
Op het posten van een pm staat een ban, dus beter als je hem even weghaalt.quote:Op zondag 18 april 2010 21:57 schreef elcastel het volgende:
Uit mijn PM box :
[..]
Gaat het een beetje, achterlijke gek ?
Omdat Joden in een aantal gevallen (niet betrekking tot de holocaust) zelf ook genoeg schuld hebben gehad.quote:Op zondag 18 april 2010 21:59 schreef DeParo het volgende:
[..]
Word eens orgineel AR. Je begint saai en voorspelbaar te worden, je bent toch zo ontzettend slim, laat maar eens zien waarom jij meent dat de Joodse mensen al die tijd vervolgd zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |