abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80453086
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_80455285
In life, it's not who you know that's important, it's how your wife found out.
Silence is golden, ducktape is silver.
pi_80456185
Die opleiding wil ik niet volgen
pi_80457588
Filmpje werkt niet
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_80457769
quote:
Op zondag 18 april 2010 20:37 schreef tijnbrein het volgende:
Filmpje werkt niet
Echt erg is dat niet, het is een stukje uit het TV programma "Lekker Slim"
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_80465959
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 22:15 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Ik ken het verschijnsel niet zo goed, kan me er ook geen goed beeld bij vormen. Is overprikkeling niet ongeveer hetzelfde als moe zijn of zit ik er helemaal naast?
Het is meer dan dat. Teveel aan prikkels doet het "zintuigelijk filter" nog minder goed functioneren, waardoor alles nog veel harder binnenkomt. Vb fel licht en geluiden.
pi_80466154
quote:
Op zondag 18 april 2010 10:35 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Dat gaat dan nog wat worden in de apenheul
Ik vraag me dagenlang af waar die naam vandaan komt. Is dit de waar apen samenspannen

[ Bericht 0% gewijzigd door EchtGaaf op 18-04-2010 23:36:55 ]
pi_80466453
Overprikkeling zou ik omschrijven als een geestelijke vorm van prikkeldraad. Het is iets waarvan je ECHT wil dat het NU stopt.
pi_80466610
quote:
Op zondag 18 april 2010 23:38 schreef Satsuma het volgende:
Overprikkeling zou ik omschrijven als een geestelijke vorm van prikkeldraad. Het is iets waarvan je ECHT wil dat het NU stopt.
Ja, het voelt ook als overlopen. Een soort info-overload. Alleen te stoppen door te vluchten naar een ruimte waar geen zintuiglijke prikkels kunnen doorkomen.
pi_80470475
quote:
Op zondag 18 april 2010 23:25 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het is meer dan dat. Teveel aan prikkels doet het "zintuigelijk filter" nog minder goed functioneren, waardoor alles nog veel harder binnenkomt. Vb fel licht en geluiden.
Dat zeit ik ook!
Heb er ook wel eens last van, rete-vervelend.
pi_80472102
quote:
Op zondag 18 april 2010 23:38 schreef Satsuma het volgende:
Helemaal mee eens. En wat kun jij dingen toch goed verwoorden!
twijfelgeval?
pi_80473341
quote:
Op maandag 19 april 2010 08:54 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Dat zeit ik ook!
(ik zei, jij zeit )
quote:
Heb er ook wel eens last van, rete-vervelend.
Join de club
pi_80473454
beter dan zeikt
Maarre eg las ik eroverheen offe, vanwaar moest jij komen met de meet?
pi_80473581
quote:
Op maandag 19 april 2010 10:58 schreef Cassandra87 het volgende:
beter dan zeikt
Sorry. Ik zal het noot meer doen.
quote:
Maarre eg las ik eroverheen offe, vanwaar moest jij komen met de meet?
PM
pi_80473967
@ sempron2400:

Wat overprikkeling betreft: ik hoop niet dat jij in zo'n vreselijke kantoortuin moet werken. Hebben ze rekening met je gehouden?
pi_80474953
quote:
Op maandag 19 april 2010 10:13 schreef Ferrobarr het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. En wat kun jij dingen toch goed verwoorden!
Ferrobar, je hebt pm. Ik weet niet of die doorgekomen is....
pi_80475133
Ferro je pm deed t niet.
Maar locatie maakt niet uit, in mei voorkeur op een zondag, en ik vind alles best zolang mijn vent maar mee mag (of ie wilt is een tweede )
pi_80476393
Voor mij liever wel na 15 Mei, want dan weet ik zeker dat ik geld heb.
Een handboek? Een HANDBOEK??? neuh.. sorry.. ik heb een hoofd.
pi_80476476
Ik heb niet zo veel zin in een meet eigenlijk.
Misschien de volgende keer
pi_80476668
jammer zeg

Ik moet de agenda er even bij pakken. Ik geloof dat we de 15e uit zijn en dat kan vrij laat worden, dus de 16e vind ik niet heel ideaal maar wil me er wel in schikken. De 30e kunnen wij sowieso niet maar verder weet ik nog niet wat de plannen zijn. Over t algemeen zijn we vrij druk geboekt dus ik laat t wel over mij heen komen. Al geloof ik dat de zaterdagen druk geboekt zijn en de zondagen wel mee vallen (maar toch, ff bijkomen )
pi_80476819
Dank voor het melden; ik ben aan het kijken naar een oplossing.
twijfelgeval?
pi_80476859
quote:
Op maandag 19 april 2010 12:27 schreef Ferrobarr het volgende:
Dank voor het melden; ik ben aan het kijken naar een oplossing.
Succes, mij was niet bekend dat een Poll via PM kon werken.... Misschien is dat wel het probleem.

Maaruh, waarom een Poll, eigenlijk... zoveel reflectanten zijn er nu ook niet
pi_80477121
ik ben er weer.

Het is vandaag helemaal niet zo lekker weer meer...hier is het heel bewolkt en ik ben de afgelopen dagen ook een beetje bewolkt geweest

verder niks te melden
pi_80479095
Overprikkeling.. 1 van mijn grotere problemen. Het is op heel veel manieren uit te leggen
en het is ook zo dat je het op diverse manieren kan ervaren. Maar bijvoorbeeld dat het een
overdruk is dat is wel duidelijk, en dat je dan een overdrukventieltje mist of dat die gewoon
te laat opent. Zoals het in cartoons wel eens wordt weergegeven als een stoomfluit.. Dat je
heel boos wordt en helemaal rood en dan FFFFOOOOOOOEEEEEEEEEETTTT met heel veel stoom enzo.
Dat is een reactie, of een bom van binnen en nog meer omschrijvingen.. dat is de reactie.

En dat komt weer door heel veel drukte, bij mij is het ook een beetje anders, en daarom ook
heftiger denk ik. Want drukte is al erg voor mij door ADHD, maar ik moet ook overal over
denken of uitdokteren of iig verwerken en bij dat verwerken kan ik weer zomaar ff afgeleid
zijn van waar ik mee bezig ben. Dat noem ik schakelingen, dat zijn het ook.
Iedereen kent vast wel dat je in een goed leuk en los gesprek zomaar van het ene onderwerp
naar een totaal iets anders kan komen via een paar "schakelingen" . toch? Nou, dat dus..

Bij alles wat ik zie, ruik of hoor krijg ik een indruk die ik moet verwerken, bij die verwerkingen
komen encyclopedische of feitelijke teksten langs, ervaringen, geschiedenies of zogezegd flashbacks,
eventuele andere koppelingen of een herinnering waar weer even bij stil gestaan moet worden. En dat
constant, héél druk dus. Daar leer je mee omgaan, weet niet beter, en het is te dempen/dimmen met
Ritalin. Het is dus sowieso Alle Dagen Heel Druk Maar, dan zijn er ook nog geluiden of momenten
waarin het dus écht niet uitkomt.. of geluiden die zo erg zijn dat ze gewoon compleet als een apocalyps
binnekomen. Sommige mensen kennen het een beetje, bijvoorbeeld de mensen die helemaal gek worden van nagels
over een schoolbord.. dat dus, keer X .. En bij mij kan dat bijvoorbeeld al een bromvlieg zijn,
een bromvlieg in een verder vrij stille situatie, dan wordt ik gek!

Als ik in een kroeg ben of op een feestje of festival dan weet ik dat er veel geluiden en beelden in indrukken
zijn en kan ik daar dus rekening mee houden en als het heel lang duurt dan moet ik soms ff een plekkie zoeken.
Maar als ik dus bijvoorbeeld al een beetje druk heb met verschillende gedachtes in mijn hoofd die van her
naar der flitsen, razendsnel en ik dus lekker als een rare robot bezig ben en er komt dan ook nog geluid bij van
een scooterboy die loopt te gassen, een buurman die loopt te timmeren, een graafmachine in de straat en een
fucking bromvlieg.. Dan weet ik niet waar ik het zoeken moet..

Ik heb zelfs wel eens staan schreeuwen tegen bromvliegen.
Maar aan de andere kant hou ik ook best wel weer van chaos, als het ik het maar een beetje weet of doorheb en,
naja, het is heel lastig uit te leggen.

Behalve dan dus dat het komt door constant schakelen, wat niet uit te zetten is, en hoe meer indrukken/verwerkingen
hoe meer schakels.. En je kan het zelf opzoeken, druk feestje, en dan kan je er rekening mee houden. Maar met
onverwachte drukte of te veel verwerkingen die je niet zelf opzoekt kan je geen rekening houden en dan moet je zoveel
schakelen dat je dus "overprikkeld" raakt.. en dat voelt als zo'n bom of stoomfluit.
Of dat je op een bepaalde frequentiegeluid zo gefocussed bent dat het net zo irritant is als krassen op een
schoolbord of erger.. dan is het ook om gek van te worden.

En dan is er ook nog emotionele overprikkeling, maar dat is toch weer net een ander onderwerp.
Een handboek? Een HANDBOEK??? neuh.. sorry.. ik heb een hoofd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')