Ik kan het ASS eventueel wel wegdrukken, het is wel even afwachten of ik straks een vaste aanstelling krijg. Ik houd niet van autistisch gedrag, dat zou best kunnen komen omdat ik zelf een diagnose heb. Op een werkvloer zou ik ook moeilijker kunnen functioneren als collega’s ASS hebben. Dan zou ik gaan vergelijken en heel erg op het gedrag gaan letten.quote:Op dinsdag 20 april 2010 20:27 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het is een kenmerk van autisme: rigide gedrag. Maar waarom word je zo boos? Is het niet stiekum een reactie naar zelf: boos dat je ASS hebt? Zo ja, zie je de mechanismen bij jezelf?
Ik denk soms dat je best nog in het verwerkingsproces zit. Dat kost ook jaren....Bij het verwerken hoort ook een stuk boosheid. Dat moet ook een plek krijgen.![]()
[..]
Dat is echt geen schande, er zijn er zoveel. Geloof mij nu maar: single zijn vinden sommigen hip, maar velen zijn het ongewenst. Maar ik begrijp dat je boos en verdrietig bent. Dat mag er ook gerust zijn. Altijd beter dan wegstoppen.
Ik hoop dat je niet blind staart op het hebben van een vriendin. Een paar jaar geleden heb ik kortstondig een vriendin gehad die mij niet kon loslaten. Ze nam mij helemaal in beslag en kon er niet tegen, ik werd helemaal gek van haar. Ik had de vriendschap beëindigd maar werd maandenlang op alle mogelijk manieren gestalk....
Dat gun ik mij ergste vijand niet eens. Ik hoef dus geen relatie, maar dat is voor iedereen weer anders.![]()
Verder: sempron je weet het vast: als je iets wil moet je ook niet te graag willen. Dan lukt het juist niet.
Dat denk ik dus niet. Aangezien iemand van 57 met totaal andere dingen bezig als iemand van 27 bijvoorbeeld.quote:Op maandag 19 april 2010 22:52 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Wat wat ASS zitten de meesten dan toch weer dichtbij. En spreiding in leeftijd is wel gunstig denk ik![]()
Maar hopelijk ook een beetje leuke mensen.
Bedoel je niet met "wegdrukken" eigenlijk camoufleren, dwz doen als een NT-er middels toepassing van ratio? Of bedoel je "ik accepteer het feit van ASS niet" en je stop dat emotioneel weg?quote:Op dinsdag 20 april 2010 20:44 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Ik kan het ASS eventueel wel wegdrukken, het is wel even afwachten of ik straks een vaste aanstelling krijg. Ik houd niet van autistisch gedrag, dat zou best kunnen komen omdat ik zelf een diagnose heb. Op een werkvloer zou ik ook moeilijker kunnen functioneren als collega’s ASS hebben. Dan zou ik gaan vergelijken en heel erg op het gedrag gaan letten.
Die indruk heb ik ook. Maar ik weet niet of er statistieken zijn. Feit is wel dat Nederlandse vrouwen wel veel meer geëmancipeerd dan elders. Ze stellen erg op prijs om zelfstandig te zijn en vaak ook erg carrière gerichtquote:Op dinsdag 20 april 2010 20:44 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Relatief meer vrouwen vinden alleenstaand zijn hip. Volgens mij een Nederlands probleem, het percentage singles ligt in ons land heel hoog.
Weet je , het klikte geweldig tussen ons. Nu heeft ze iemand anders, we komen elkaar nog wel eens tegen, altijd een praatje. Het probleem was en is, dat ik heel snel overprikkeld raak. Ze is nl. heel druk.quote:Jammer dat het niet klikte toen je een vriendin had. Was zij misschien ook autistisch?
Nee, niet meer.quote:Op dinsdag 20 april 2010 21:06 schreef Cassandra87 het volgende:
Ben je daarna nooit meer iemand tegen gekomen eg?
Alles in balans. Heel goed. Als je een goede relatie hebt, dan wordt het leven doorgaans hoger gewaardeerd dan zonder relatie.quote:Ik ben wel erg carriere gericht overigens maar ik voel me toch t prettigst in een relatie (of ik denk gewoon in mijn relatie) want hoewel ik wel erg zelfstandig ben en redelijk een workaholic vind ik t toch heerlijk om thuis te komen incl alle dingen die erbij horen
GE-WEL-DIG! Tijn. wat zou je nog meer willen?quote:Op dinsdag 20 april 2010 20:57 schreef tijnbrein het volgende:
Net met mijn zusje gepraat. Ze neemt het goed opEn ze wil mij helpen met die cursus
Dat is ook waar.quote:Op dinsdag 20 april 2010 20:51 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat denk ik dus niet. Aangezien iemand van 57 met totaal andere dingen bezig als iemand van 27 bijvoorbeeld.
Dankjequote:Op dinsdag 20 april 2010 21:12 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
GE-WEL-DIG! Tijn. wat zou je nog meer willen?
Als ik de groepen zou maken zou ik iig geen 50+ bij 20+ zetten.quote:
Dankjequote:Op dinsdag 20 april 2010 21:27 schreef Cassandra87 het volgende:
Tijn:
Ik denk dat t gewoon erg moeilijk is om iemand te vinden die je (of een ieder) accepteerd met alle bijkomstigheden en ook daadwerkelijk t begrip en geduld blijft opbrengen.
Daarom denk ik ook, die ware liefde is een zeldzaamheid -helaas- maar anders ben je alleen toch beter af.
Hier een 20+ die met 50+ werkt. Nouja, de gemiddelde leeftijd is 40-55.quote:Op dinsdag 20 april 2010 21:26 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Als ik de groepen zou maken zou ik iig geen 50+ bij 20+ zetten.
Tijdens werk is dat minder erg. Tijdens zo'n training lijkt mij dat moeilijkerquote:Op dinsdag 20 april 2010 21:30 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Hier een 20+ die met 50+ werkt. Nouja, de gemiddelde leeftijd is 40-55.
Ik ben nu wat respect aan t opbouwen, maar zeker in t begin kwam ik er bij kijken als dat jonkie, en wat kon ik er nu van weten. Dit wordt steeds minder gelukkig. Maar ik vind t wel fijner. Mijn grootste valkuil is namelijk dat ik héél erg gesloten ben op t werk. Ik doe mn ding en houd mij zoveel mogelijk afzijdig van collega's. Laat mij maar lekker werken. De collega's die hier doorheen prikken en zien dat ik wel een lieve meid ben zijn op een hand te tellen. Maar ik kan niet goed met jongeren samen werken omdat ze meestal maar wat doenen een stuk drukker zijn. Ook wel gehad hoor, met leeftijdsgenoten. Hun weekendindeling was geheel anders (uitgaan, een date scoren e.d.) en ook t allerbelangrijkste want je leeft maar een keer.
Ik ben vrij volwassen voor mijn leeftijd en wil dus wel eens botsen met anderen rond mijn leeftijd.
Ik zie het probleem niet.quote:Op dinsdag 20 april 2010 20:44 schreef sempron2400 het volgende:
Relatief meer vrouwen vinden alleenstaand zijn hip. Volgens mij een Nederlands probleem, het percentage singles ligt in ons land heel hoog. Jammer dat het niet klikte toen je een vriendin had. Was zij misschien ook autistisch?
Dat zou mooi zijn.quote:Op dinsdag 20 april 2010 21:26 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
DankjeMisschien wat meer begrip van mijn ouders.
![]()
[..]
De verschillen zijn dan inderdaad wel groot. Ze zitten immers in een andere levensfasequote:Als ik de groepen zou maken zou ik iig geen 50+ bij 20+ zetten.
Interessant linkje.quote:Op dinsdag 20 april 2010 20:54 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Bedoel je niet met "wegdrukken" eigenlijk camoufleren, dwz doen als een NT-er middels toepassing van ratio? Of bedoel je "ik accepteer het feit van ASS niet" en je stop dat emotioneel weg?
Als dat het laatste is, dan lijkt mij dat niet zo goed.Want je mag jezelf accepteren wie je bent ( ik zeg dan ook maar even: hoe God jou gemaakt heeft, met sterke en minder sterke kanten
)
Ik merk het gewoon, dat je het best confronterend vindt. Herkenbaar hoor, want het leidt vaak tot triggers, het raakt immers jezelf. En accepteren dat je iets hebt is erg lastig, daar sta je niet alleen in.
Ik hoop het zo voor je dat je je vaste aanstelling zult krijgen. Gewoon je best doen. Voor jezelf proberen te erkennen dat je een sterk punt in je hebt (analyseren!!, je werd niet voor niets econometrist) en je hebt een zwakker punt.
Vraagje: heb je nog ondersteunende gesprekken? Vb psycholoog? Ben je hiervoor verzekerd?
Of heb je een goede huisarts, waar je soms even lekker kan spuien? Of iemand om mee te praten? Ik denk dat soms een uitlaatklep mist.
Verder heb ik dit voor je: een mooi boek op google books: Echt iets voor jou. ik heb hem voor je op de juiste pagina gelegd middels de link: relaties!
Kijk maar eens :
http://books.google.nl/books?id=pG6sewaE7FIC&pg=PA361#v=onepage&q&f=false
Ik ben benieuwd![]()
Die "quote:Op dinsdag 20 april 2010 22:48 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. Heel interessant.![]()
In Bleidorp woont ook Bokito
Scheelt wel watquote:Op dinsdag 20 april 2010 22:58 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Die ""smiley is vanwege die spelfout
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |