Dat geeft helemaal niks; we zeuren hier gewoon doorquote:Op zaterdag 17 april 2010 11:58 schreef Esmerallda17 het volgende:
[..]
Oke, sorry beet je veel tekst en dan vergeet ik dingen.
Kan je het vervangen door thee (zonder suiker) en/of water? Je krijgt al genoeg zuivel binnen en de rest is suiker.quote:Siroop (ja helaas) melk, sinaasappelsap.
't Is onsmakelijk. Dus voegt het weinig toe aan je eetplezier. Als er nou iets lekkers zou zijn (echte boter of lekkere mayo) zou ik je aanbevelen regelmatig brood met een klein laagje mayo te nemen met komkommer of sla of tomaat. Lekker en gezond en vullend. Of vers brood met niets dan een beetje boterquote:ehm, boter ah light. Enige keuze.
Wat is er niet goed aan
quote:Op zaterdag 17 april 2010 12:05 schreef sigme het volgende:
Boter = roomboter. Andere "boter"smeersels zijn geen boter maar enge substanties
Als er geen andere keuze is, en je bent niet zo'n fijnproever zou ik voor dat kleine beetje boter dat je op brood smeert niet moeilijk gaan doen. Beleg/drinken zit meer ruimte in om te verbeteren. En roomboter = viesssquote:Op zaterdag 17 april 2010 12:05 schreef sigme het volgende:
't Is onsmakelijk. Dus voegt het weinig toe aan je eetplezier. Als er nou iets lekkers zou zijn (echte boter of lekkere mayo) zou ik je aanbevelen regelmatig brood met een klein laagje mayo te nemen met komkommer of sla of tomaat. Lekker en gezond en vullend. Of vers brood met niets dan een beetje boter.
Boter = roomboter. Andere "boter"smeersels zijn geen boter maar enge substanties
Wat is grasboter?quote:Op zaterdag 17 april 2010 12:07 schreef loveli het volgende:
Roomboter is niet per se ongezond, je moet er alleen geen pakje per dag van wegtikken. En het is weer tijd voor grasboter!!!!!
Niet naar gewicht kijken, maar naar het plaatje. En mannen hebben een voordeel, die maken makkelijk spieren. Dus een beetje aan het ijzer, spieren kweken en je vet smelt vanzelf weg, tenzij je er gek bij gaat eten.quote:Op zaterdag 17 april 2010 12:10 schreef Yi-Long het volgende:
Ik moet ook maar eens afvallen. 1,81, en 81 kilo. Geen idee waar het zit, want afgezien van een heel klein buikje/lovehandles, ziet het er allemaal wel OK uit eerlijk gezegd. Maar goed, 81 kilo vind ik toch wat te zwaar worden en dat moet zich uiteraard niet doorzetten. Liefst wil ik weer gewoon op 73-74 kilo zitten.
Koeien die na een winter op stal te hebben gestaan, en voor het eerst weer gras eten, geven een tijdje wat andere melk. De boter & kaas daarvan is anders dan van de "normale melk": zachter.quote:
dat vind ik zo zonde voor die kleine kindjes, vanaf dat je baby bent al een verpeste smaaksensatie. Als ik ooit een kind heb (als!!) zou ik zoveel mogelijk zelf koken.quote:Op zaterdag 17 april 2010 12:10 schreef loveli het volgende:
In babyvoer zit ook toegevoegd suiker, omdat babies het lekkerder vinden dan. Probleem is dat ze daardoor wennen aan suiker en later meer nodig hebben voor zoetbeleving. In de VS kun je goed merken wat het gevolg is: in alles zit suiker, tot brood aan toe. Wij vinden het smerig, zij proeven het nauwelijks.
Wat betreft kcals heb je gelijk, wat betreft slechte vetten ligt het anders. Transvetten en langketenige verzadigde vetten zijn op lange termijn gewoon slecht voor je gezondheid als je ze er niet afsport. Ze nemen de plek in van de gezonde vetzuren in je lichaam en bemoeilijken allerlei processen in je lichaam. Risico hart- en vaatziekten, etc.quote:Op zaterdag 17 april 2010 12:09 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Als er geen andere keuze is, en je bent niet zo'n fijnproever zou ik voor dat kleine beetje boter dat je op brood smeert niet moeilijk gaan doen. Beleg/drinken zit meer ruimte in om te verbeteren. En roomboter = viesss![]()
.
Minstens 2 stronken per week op dokters receptquote:Op zaterdag 17 april 2010 12:16 schreef conleche het volgende:
Hoi en welkom aan de nieuwen. Loveli heeft zo nog wat vragen met betrekking tot broccoli!
Thank you! En sigme & Ewelina ookquote:Op zaterdag 17 april 2010 12:04 schreef Chicolate het volgende:
Leuke foto PF! Juist ook omdat ie niet geposeerd is.
Ik moet maar eens bezig met dingen die volgende week moeten gebeuren ipv dromen over de toekomst.
Nep? Vertel!quote:Op zaterdag 17 april 2010 12:12 schreef sigme het volgende:
[..]
Koeien die na een winter op stal te hebben gestaan, en voor het eerst weer gras eten, geven een tijdje wat andere melk. De boter & kaas daarvan is anders dan van de "normale melk": zachter.
Uiteraard is het tegenwoordig grotendeels nep.
-edit- Welkom
quote:Op zaterdag 17 april 2010 12:18 schreef Perruche het volgende:
[..]
Minstens 2 stronken per week op dokters recept
I know, en normaal gesproken zeg ik dat zelf ook altijd (niet naar het gewicht kijken maar naar het plaatje). maar goed, 81 kilo en dat buikje storen me toch. Ik ben wel wat breder en 'voller' geworden de laatste jaren maar ik wil mijn middel toch wel het liefst zo slank mogelijk houden, of in ieder geval de illusie wekken dat die zo slank mogelijk is door de heupen en de borst/rug weer breder te krijgen.quote:Op zaterdag 17 april 2010 12:11 schreef loveli het volgende:
[..]
Niet naar gewicht kijken, maar naar het plaatje. En mannen hebben een voordeel, die maken makkelijk spieren. Dus een beetje aan het ijzer, spieren kweken en je vet smelt vanzelf weg, tenzij je er gek bij gaat eten.
Thanks voor de uitleg. Net zoiets als jonge graskaas dus!? Dat vind ik trouwens wel de lekkerste kaas (des te jonger des te beter. Als er embryo-kaas zou zijn zou ik dat eten, zo jong wil ik het. Oudere kaas vind ik al erg snel 'te sterk'.quote:Op zaterdag 17 april 2010 12:12 schreef sigme het volgende:
[..]
Koeien die na een winter op stal te hebben gestaan, en voor het eerst weer gras eten, geven een tijdje wat andere melk. De boter & kaas daarvan is anders dan van de "normale melk": zachter.
Uiteraard is het tegenwoordig grotendeels nep.
-edit- Welkom
quote:
embryokaasquote:Op zaterdag 17 april 2010 12:21 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Thanks voor de uitleg. Net zoiets als jonge graskaas dus!? Dat vind ik trouwens wel de lekkerste kaas (des te jonger des te beter. Als er embryo-kaas zou zijn zou ik dat eten, zo jong wil ik het. Oudere kaas vind ik al erg snel 'te sterk'.
Grasboter (of eigenlijk: grasmelk) ontstaat door mevrouw koe een zeer rigoureuze wisseling van menu krijgt voorgezet. Eerst de héle winter op stal waar ze aan een paal gebonden staat, en dan bijna een half jaar later naar buiten het felle licht in (de bewonderde "koeiendans", koeien die springen van ellende van al dat felle lichtquote:
Welkom! Eerste horde (broccoli) is al genomen zie ik. Dan is de rest een eitje.quote:
Extra geel betekent betere vetten. Dat geldt ook voor vlees trouwens, een entrecote of ribeye met gelig vet is gezonder dan eentje met hard wit vet.quote:Op zaterdag 17 april 2010 12:31 schreef sigme het volgende:
[..]
Grasboter (of eigenlijk: grasmelk) ontstaat door mevrouw koe een zeer rigoureuze wisseling van menu krijgt voorgezet. Eerst de héle winter op stal waar ze aan een paal gebonden staat, en dan bijna een half jaar later naar buiten het felle licht in (de bewonderde "koeiendans", koeien die springen van ellende van al dat felle licht). En dan na 5 maanden taai droog hooi eten overschakelen op voorjaarsgras dat extreem eiwitrijk is.
Tegenwoordig lopen melkkoeien een veel groter van het jaar buiten (dankzij de halfopen stallen), krijgen ze beter (eiwitrijker) wintervoer. Verder is het verschil tussen voorjaarsgras en zomergras niet meer zo groot door bemesting (vandaar ook de ganzen in de zomer tegenwoordig).
Dus tegenwoordig is de 'gewone boter' grasboteriger dan vroeger, en de grasboter minder. Maar wel gezellig extra geel en zacht en dat is ook wat waard.
Extra geel vet betekent ook meer mais in het voer. Dat is niet gezonder, integendeel. We krijgen veel te veel mais binnen (via het diervoer).quote:Op zaterdag 17 april 2010 12:35 schreef loveli het volgende:
[..]
Extra geel betekent betere vetten. Dat geldt ook voor vlees trouwens, een entrecote of ribeye met gelig vet is gezonder dan eentje met hard wit vet.
Datzelfde trucje geldt toch voor zoetstoffen? Heb weleens gehoord dat ze daar de varkens mee vetmesten, omdat ze dankzij die zoetstof ook steeds meer honger krijgen.quote:Op zaterdag 17 april 2010 12:41 schreef loveli het volgende:
Dacht juist dat bij runderen het vet wtter en harder werd als ze mais aten en geler bij gras, moet even op zoek naar die bron. Mais is idd de bron van alle kwaad (en de bron van fructose).
Koeien en hun tig magen zijn gemaakt voor gras en niet voor mais, van mais groeien ze sneller (mede door de insuline dioe zo'n beest extra aanmaakt, groeihormoon), maar ze krijgen ook meer infecties. Maar goed, als een beest anderhalf keer zo snel groot is dan een graskoe levert 'ie meer op.
Ik zeg, alle waar naar z'n geld en doe mij maar biovlees van graskoeien (als zo'n beest biomais eet schiet het nog niet veel op).
Maria! Goed bezig!!quote:Op zaterdag 17 april 2010 12:40 schreef MariaEtcetera het volgende:
Goeiemorgen en welkom newbies!![]()
Ooooh ik ben zo fokking trots!![]()
Ik heb twee-en-een-half uur gesport vanochtend! 9.00-10.00 Zumba, 10.00-11.30 fitness! Met apparaten, grondoefeningen voor den buik en rug enzo, stretchen, en *padam-pam-pish* 10!!! minuten joggen op die laufband
was langzaam begonnen, want buiten rende ik ook altijd langzaam, om te zien hoe lang ik het vol zou houden. Laatste minuut nog even harder gezet, even wat gerend, en toen nog uitgewandeld (3-5 minuten ofzo) met een helling
![]()
En nu ben ik Zen en tevreden en trotsEn heb energie!
![]()
![]()
Dusseh, goeiemorgen!
Wa ga joe doen?quote:Op zaterdag 17 april 2010 12:46 schreef loveli het volgende:
Benen gemake-upped, jurk aan, sjaal om, ik ben er klaar voor, tabe!
Volgens mij voel ik me net als zo'n koe die gaat dansen.
Ohja moet ik ook nog doen!quote:Op zaterdag 17 april 2010 12:54 schreef LadyBlack het volgende:
Hopen dat mn vriendje zo thuiskomt en dan goddelijke cappuccino maken![]()
Daarna het huis schoonmaken is de planning!
Ik vind het heel grappig om te zien dat jouw theorie over suikers en buikvet in de VS zo goed opgaat! Al die Amerikaanse buikrollenquote:Op zaterdag 17 april 2010 12:10 schreef loveli het volgende:
In babyvoer zit ook toegevoegd suiker, omdat babies het lekkerder vinden dan. Probleem is dat ze daardoor wennen aan suiker en later meer nodig hebben voor zoetbeleving. In de VS kun je goed merken wat het gevolg is: in alles zit suiker, tot brood aan toe. Wij vinden het smerig, zij proeven het nauwelijks.
Hips don't lie!quote:
Benen make-uppen? Serieus?quote:Op zaterdag 17 april 2010 12:46 schreef loveli het volgende:
Benen gemake-upped, jurk aan, sjaal om, ik ben er klaar voor, tabe!
Volgens mij voel ik me net als zo'n koe die gaat dansen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |