abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80415485
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 12:04 schreef Chicolate het volgende:
Leuke foto PF! Juist ook omdat ie niet geposeerd is .

Ik moet maar eens bezig met dingen die volgende week moeten gebeuren ipv dromen over de toekomst .
Thank you! En sigme & Ewelina ook !
  Vis een optie? zaterdag 17 april 2010 @ 12:19:43 #27
70532 loveli
N
pi_80415489
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 12:12 schreef sigme het volgende:

[..]

Koeien die na een winter op stal te hebben gestaan, en voor het eerst weer gras eten, geven een tijdje wat andere melk. De boter & kaas daarvan is anders dan van de "normale melk": zachter.

Uiteraard is het tegenwoordig grotendeels nep.

-edit- Welkom
Nep? Vertel!
crap in = crap out
  Vis een optie? zaterdag 17 april 2010 @ 12:20:31 #28
70532 loveli
N
pi_80415508
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 12:18 schreef Perruche het volgende:

[..]

Minstens 2 stronken per week op dokters recept
Jij mag blijven!
crap in = crap out
  zaterdag 17 april 2010 @ 12:21:31 #29
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_80415522
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 12:11 schreef loveli het volgende:

[..]

Niet naar gewicht kijken, maar naar het plaatje. En mannen hebben een voordeel, die maken makkelijk spieren. Dus een beetje aan het ijzer, spieren kweken en je vet smelt vanzelf weg, tenzij je er gek bij gaat eten.
I know, en normaal gesproken zeg ik dat zelf ook altijd (niet naar het gewicht kijken maar naar het plaatje). maar goed, 81 kilo en dat buikje storen me toch. Ik ben wel wat breder en 'voller' geworden de laatste jaren maar ik wil mijn middel toch wel het liefst zo slank mogelijk houden, of in ieder geval de illusie wekken dat die zo slank mogelijk is door de heupen en de borst/rug weer breder te krijgen.

Maar goed, heb weinig zin in weer honderden push-ups per dag eerlijk gezegd. Ben wel met losse barbells aan het oefenen en gewoon de heupen loshouden enzo, maar vroeger sportte ik echt de hele dag door zowat, en de laatste jaren niet meer.

Ah well... nu met dit lekkere weer kan ik af en toe ene goed stuk fietsen en dan kijk ik wel welke richting het opgaat
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 12:12 schreef sigme het volgende:

[..]

Koeien die na een winter op stal te hebben gestaan, en voor het eerst weer gras eten, geven een tijdje wat andere melk. De boter & kaas daarvan is anders dan van de "normale melk": zachter.

Uiteraard is het tegenwoordig grotendeels nep.

-edit- Welkom
Thanks voor de uitleg. Net zoiets als jonge graskaas dus!? Dat vind ik trouwens wel de lekkerste kaas (des te jonger des te beter. Als er embryo-kaas zou zijn zou ik dat eten, zo jong wil ik het. Oudere kaas vind ik al erg snel 'te sterk'.

Jammer om te horen dat het dan weer grotendeels nep is. Daar word je sowieso gek van: je kunt tegenwoordig nauwelijks meer 'gezond' eten of het is wel bespoten of er zitten hormonen in etc etc.
pi_80415560
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 12:20 schreef loveli het volgende:

[..]

Jij mag blijven!

Nu even aan de scriptie, met buiten een prachtige zon
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 12:21 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Thanks voor de uitleg. Net zoiets als jonge graskaas dus!? Dat vind ik trouwens wel de lekkerste kaas (des te jonger des te beter. Als er embryo-kaas zou zijn zou ik dat eten, zo jong wil ik het. Oudere kaas vind ik al erg snel 'te sterk'.

embryokaas

[ Bericht 16% gewijzigd door Perruche op 17-04-2010 12:31:55 ]
pi_80415595
Mannen moeten geen heupen!!
pi_80415646
Ik ga vanaf maandag het eens proberen
-
pi_80415749
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 12:19 schreef loveli het volgende:

[..]

Nep? Vertel!
Grasboter (of eigenlijk: grasmelk) ontstaat door mevrouw koe een zeer rigoureuze wisseling van menu krijgt voorgezet. Eerst de héle winter op stal waar ze aan een paal gebonden staat, en dan bijna een half jaar later naar buiten het felle licht in (de bewonderde "koeiendans", koeien die springen van ellende van al dat felle licht ). En dan na 5 maanden taai droog hooi eten overschakelen op voorjaarsgras dat extreem eiwitrijk is.

Tegenwoordig lopen melkkoeien een veel groter van het jaar buiten (dankzij de halfopen stallen), krijgen ze beter (eiwitrijker) wintervoer. Verder is het verschil tussen voorjaarsgras en zomergras niet meer zo groot door bemesting (vandaar ook de ganzen in de zomer tegenwoordig).

Dus tegenwoordig is de 'gewone boter' grasboteriger dan vroeger, en de grasboter minder. Maar wel gezellig extra geel en zacht en dat is ook wat waard.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_80415795
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 12:12 schreef Perruche het volgende:
Welkom! Eerste horde (broccoli) is al genomen zie ik. Dan is de rest een eitje.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Vis een optie? zaterdag 17 april 2010 @ 12:35:25 #35
70532 loveli
N
pi_80415862
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 12:31 schreef sigme het volgende:

[..]

Grasboter (of eigenlijk: grasmelk) ontstaat door mevrouw koe een zeer rigoureuze wisseling van menu krijgt voorgezet. Eerst de héle winter op stal waar ze aan een paal gebonden staat, en dan bijna een half jaar later naar buiten het felle licht in (de bewonderde "koeiendans", koeien die springen van ellende van al dat felle licht ). En dan na 5 maanden taai droog hooi eten overschakelen op voorjaarsgras dat extreem eiwitrijk is.

Tegenwoordig lopen melkkoeien een veel groter van het jaar buiten (dankzij de halfopen stallen), krijgen ze beter (eiwitrijker) wintervoer. Verder is het verschil tussen voorjaarsgras en zomergras niet meer zo groot door bemesting (vandaar ook de ganzen in de zomer tegenwoordig).

Dus tegenwoordig is de 'gewone boter' grasboteriger dan vroeger, en de grasboter minder. Maar wel gezellig extra geel en zacht en dat is ook wat waard.
Extra geel betekent betere vetten. Dat geldt ook voor vlees trouwens, een entrecote of ribeye met gelig vet is gezonder dan eentje met hard wit vet.
crap in = crap out
pi_80415903
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 12:35 schreef loveli het volgende:

[..]

Extra geel betekent betere vetten. Dat geldt ook voor vlees trouwens, een entrecote of ribeye met gelig vet is gezonder dan eentje met hard wit vet.
Extra geel vet betekent ook meer mais in het voer. Dat is niet gezonder, integendeel. We krijgen veel te veel mais binnen (via het diervoer).
  zaterdag 17 april 2010 @ 12:39:08 #37
171422 LadyBlack
paint it black
pi_80415953

Men, ik heb lang geslapen en nu zit mn nek nog erger vast dan ie de afgelopen week al deed
Daar zit je dan met je ergonomische hoofdkussen

Gisteravond wel leuke kleren gescoord Ik was een erg goede kledingmatch met het meisje dat het had georganiseerd
  zaterdag 17 april 2010 @ 12:40:18 #38
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_80415983
Goeiemorgen en welkom newbies!

Ooooh ik ben zo fokking trots! Ik heb twee-en-een-half uur gesport vanochtend! 9.00-10.00 Zumba, 10.00-11.30 fitness! Met apparaten, grondoefeningen voor den buik en rug enzo, stretchen, en *padam-pam-pish* 10!!! minuten joggen op die laufband was langzaam begonnen, want buiten rende ik ook altijd langzaam, om te zien hoe lang ik het vol zou houden. Laatste minuut nog even harder gezet, even wat gerend, en toen nog uitgewandeld (3-5 minuten ofzo) met een helling

En nu ben ik Zen en tevreden en trots En heb energie!

Dusseh, goeiemorgen!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  Vis een optie? zaterdag 17 april 2010 @ 12:41:07 #39
70532 loveli
N
pi_80415999
Dacht juist dat bij runderen het vet wtter en harder werd als ze mais aten en geler bij gras, moet even op zoek naar die bron. Mais is idd de bron van alle kwaad (en de bron van fructose).

Koeien en hun tig magen zijn gemaakt voor gras en niet voor mais, van mais groeien ze sneller (mede door de insuline dioe zo'n beest extra aanmaakt, groeihormoon), maar ze krijgen ook meer infecties. Maar goed, als een beest anderhalf keer zo snel groot is dan een graskoe levert 'ie meer op.

Ik zeg, alle waar naar z'n geld en doe mij maar biovlees van graskoeien (als zo'n beest biomais eet schiet het nog niet veel op).
crap in = crap out
pi_80416019
Ooit weleens in 't lijstje gestaan hier, maar daarna nooit verder gekomen dan heel af en toe lurken. Nu ik de laatste 2 topics wel helemaal gevolgd heb, vind ik het tijd om te delurken, ook omdat het wel zo netjes is om eens dankjewel te zeggen voor alle nuttige info die ik hier langs zie komen! En geeft me vast dat duwtje om morgen op de weegschaal te gaan staan en de schade van de winter eindelijk onder ogen te zien (ik gok 2-3 kilo).
  Vis een optie? zaterdag 17 april 2010 @ 12:46:26 #41
70532 loveli
N
pi_80416134
Benen gemake-upped, jurk aan, sjaal om, ik ben er klaar voor, tabe!
Volgens mij voel ik me net als zo'n koe die gaat dansen.
crap in = crap out
  zaterdag 17 april 2010 @ 12:47:36 #42
171422 LadyBlack
paint it black
pi_80416158
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 12:41 schreef loveli het volgende:
Dacht juist dat bij runderen het vet wtter en harder werd als ze mais aten en geler bij gras, moet even op zoek naar die bron. Mais is idd de bron van alle kwaad (en de bron van fructose).

Koeien en hun tig magen zijn gemaakt voor gras en niet voor mais, van mais groeien ze sneller (mede door de insuline dioe zo'n beest extra aanmaakt, groeihormoon), maar ze krijgen ook meer infecties. Maar goed, als een beest anderhalf keer zo snel groot is dan een graskoe levert 'ie meer op.

Ik zeg, alle waar naar z'n geld en doe mij maar biovlees van graskoeien (als zo'n beest biomais eet schiet het nog niet veel op).
Datzelfde trucje geldt toch voor zoetstoffen? Heb weleens gehoord dat ze daar de varkens mee vetmesten, omdat ze dankzij die zoetstof ook steeds meer honger krijgen.

Sindsdien vermijd ik als het even kan producten met zoetstoffen

En biovlees ben ik helemaal voor
  zaterdag 17 april 2010 @ 12:48:44 #43
171422 LadyBlack
paint it black
pi_80416185
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 12:40 schreef MariaEtcetera het volgende:
Goeiemorgen en welkom newbies!

Ooooh ik ben zo fokking trots! Ik heb twee-en-een-half uur gesport vanochtend! 9.00-10.00 Zumba, 10.00-11.30 fitness! Met apparaten, grondoefeningen voor den buik en rug enzo, stretchen, en *padam-pam-pish* 10!!! minuten joggen op die laufband was langzaam begonnen, want buiten rende ik ook altijd langzaam, om te zien hoe lang ik het vol zou houden. Laatste minuut nog even harder gezet, even wat gerend, en toen nog uitgewandeld (3-5 minuten ofzo) met een helling

En nu ben ik Zen en tevreden en trots En heb energie!

Dusseh, goeiemorgen!
Maria! Goed bezig!!

Ik ga ook de computer wegzetten, eerst maar eens even wat doen om fitter te worden
  zaterdag 17 april 2010 @ 12:53:15 #44
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_80416310
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 12:46 schreef loveli het volgende:
Wa ga joe doen?

En milady, wat ga jij doen om fit te worden?

En welkom ihatefastcars! Wat ga jij allemaal doen?

Goh ik ben niet nieuwsgierig verder hoor
  zaterdag 17 april 2010 @ 12:54:42 #45
171422 LadyBlack
paint it black
pi_80416344
Hopen dat mn vriendje zo thuiskomt en dan goddelijke cappuccino maken

Daarna het huis schoonmaken is de planning!
  zaterdag 17 april 2010 @ 12:57:48 #46
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_80416415
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 12:54 schreef LadyBlack het volgende:
Hopen dat mn vriendje zo thuiskomt en dan goddelijke cappuccino maken

Daarna het huis schoonmaken is de planning!
Ohja moet ik ook nog doen! Schoonmaken dan, niet cappuccino maken

Maar nu eerst naar de bouwmarkt

Suukses!
pi_80416732
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 12:10 schreef loveli het volgende:
In babyvoer zit ook toegevoegd suiker, omdat babies het lekkerder vinden dan. Probleem is dat ze daardoor wennen aan suiker en later meer nodig hebben voor zoetbeleving. In de VS kun je goed merken wat het gevolg is: in alles zit suiker, tot brood aan toe. Wij vinden het smerig, zij proeven het nauwelijks.
Ik vind het heel grappig om te zien dat jouw theorie over suikers en buikvet in de VS zo goed opgaat! Al die Amerikaanse buikrollen Is trouwens ook te zien aan de kleding die ze verkopen; heel veel is gemaakt voor mensen met een weinig aanwezige taille (polootjes passen bij Ralph Lauren Géén gezicht! Alleen de slim fit is dan OK voor mijn meer Europese lijf).
  zaterdag 17 april 2010 @ 13:09:09 #48
3185 Adelante
To let it go now
pi_80416806
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 12:24 schreef conleche het volgende:
Mannen moeten geen heupen!!
Hips don't lie!
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  zaterdag 17 april 2010 @ 13:10:15 #49
3185 Adelante
To let it go now
pi_80416839
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 12:46 schreef loveli het volgende:
Benen make-uppen? Serieus?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  zaterdag 17 april 2010 @ 13:14:55 #50
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_80416997
TVP tijd om te wassen en de boodschappen
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')