Ik zou wel willen weten of 1 van die ouders daar ook maar een beetje bergip hebben voor personen die bewust geen kinderen willen.quote:
Ik denk dat het voordeel van kinderen hebben dan wel weer is dat ze regelmatig op bezoek komen en je op je oude dag wat aanspraak hebt. Het kan ook goed gaan, mijn grootouders hadden juist heel veel bezoek van kinderen en kleinkinderen. Ik kwam er ook heel graag.quote:Op dinsdag 20 april 2010 13:53 schreef Blossom86 het volgende:
Ik heb ook in verschillende bejaarden/verzorgingshuizen gewerkt.
Je mag al heel erg blij zijn als je kind elke zondagmiddag komt. En dan nog heb je 6,5 dag over waarin je jezelf moet vermaken, dus ja, om daar nou speciaal kinderen voor te nemen...
Grappig hoe totaal verschillend wij in het leven staan.quote:Op zaterdag 17 april 2010 13:29 schreef __Saviour__ het volgende:
Kinderen krijgen is je bijdrage aan het voortbestaan van de mensheid. De soort moet voortbestaan. Die drang tot voorplanting zit stevig verankerd in al het leven. Het is je biologische doel, je genen zullen na jou nog voortleven.
Alleen mensen zijn zo ver geëvolueerd dat er afwijkende exemplaren zijn die bewust de voortplantingsdrang kunnen negeren. Want dan hebben ze "meer geld en tijd". Nou, geweldig hoor. Tijdelijk materieel bezit gedurende je korte bestaan. Maar wat betekent dat allemaal als je op je sterfbed ligt? Wat heb je dan werkelijk bijgedragen aan de continuïteit van de mensheid? Helemaal niks. Je genen sterven met je. Je hebt een nutteloos leven geleid. Al enkele jaren na je dood zal er niks meer behalve een grafsteen zijn waaruit op te maken is dat je ooit bestaan hebt.
Ook wel interessant dat het kennelijk egoistisch is om geen kinderen te nemen, maar niet egoistisch om kinderen te nemen voor je eigen oude dagquote:Op dinsdag 20 april 2010 14:27 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Ik denk dat het voordeel van kinderen hebben dan wel weer is dat ze regelmatig op bezoek komen en je op je oude dag wat aanspraak hebt. Het kan ook goed gaan, mijn grootouders hadden juist heel veel bezoek van kinderen en kleinkinderen. Ik kwam er ook heel graag.
Maar om om die reden kinderen te nemen vind ik niet genoeg. Dan doe je je kinderen ook tekort denk ik.
We zullen zien, ik heb daar dit topic gewoon gekopieerd,quote:Op maandag 19 april 2010 21:13 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Onzin. De mensen in OUD kunnen geen neutrale opmerking geven. Logisch ook, daar niet van maar wat je zegt klopt gewoon niet.
Laat staan al die foto's van het jonge kroost. Daar krijg je standaard reacties op, wat leuk! Oh, wat cute! Wat een leuke baby! ...![]()
Daarom is er ook een OUD forum
quote:Op dinsdag 20 april 2010 15:26 schreef Soneal het volgende:
[..]
Die reacties zijn er kennelijk niet voldoende in het andere topic geweest?
Misschien zijn we hier idd niet zo bekrompen als je denkt, en vinden de meesten het wel prima als een ander geen kinderen wil.
Of had je als onderliggend doel de ongewenst kinderlozen te kwetsen die hier ook zitten, als een soort "doe niet zo moeilijk, waarom wil je in godsnaam kinderen" post ofzo?
De kans is aanwezig dat het inderdaad gaat jeuken. En je bent een vrouw dus het jeukt bij jou sneller dan een man. En ergens krijg je dat besef van als ik dood ga dan stoppen ook mijn genen en alles wat ik geleerd heb enzo kan ik niet doorgeven.quote:
Yeah right, als dat al in de verdediging schieten is??quote:Op dinsdag 20 april 2010 15:27 schreef Fir3fly het volgende:
Nou ja, mensen schieten dus zoals verwacht meteen in de verdediging:
[..]
Nieuwschierigheid doodde de kat zou je kunnen zeggen.quote:Op dinsdag 20 april 2010 15:28 schreef Stiemie het volgende:
Nou ja hier dan maar reageren want die andere is ineens dicht.
Waarom opende je dan ook een topic in OUD?
Als ik bv geen boot wil ga ik ook niet op een botenforum schrijven dat ik geen boot wil want dan gaat iedereen vertellen dat een boot zo leuk is en dat ik nu echt niet weet wat ik mis etc![]()
Overigens kan ik me er echt niet druk om maken of iemand anders wel of geen kinderen wil.
een goed idee eigenlijkquote:Op dinsdag 20 april 2010 15:30 schreef Soneal het volgende:
[..]
Yeah right, als dat al in de verdediging schieten is??
Ik zie alleen nog steeds de noodzaak niet van het openen van exact hetzelfde topic als dit in OUD.
Het is een beetje alsof je als verstokte niet-drinker in een biertopic gaat vragen waarom zij het zo raar vinden dat jij helemaal niet drinkt. Het heeft geen enkel nut.
Is wel jammer, gezien je foto zouden het mooie kindjes kunnen wordenquote:Op dinsdag 20 april 2010 15:36 schreef DE_krumpel het volgende:
maar nu even serieus
nee het is zeker niet mijn bedoeling om ook maar iemand te kwetsen, als vrouwen zonder eicellen een kind willen dan mogen ze best mijn eicellen hebben aangezien ik niet van plan ben te gebruiken.
Als het gaat om het krijgen van kinderen dan is er iig al één principe wat nooit opgaat.... wie er wel of niet "verdient" kinderen te krijgen, maar denken dat je het recht hebt om dat te mogen beoordelen is al helemaal triest, alsmede denken te kunnen of mogen beoordelen of een ander een "vreselijke reden" om wel kinderen te krijgen.quote:Op dinsdag 20 april 2010 15:33 schreef DE_krumpel het volgende:
persoonlijk vind ik als je niet bereidt bent om kinderen te adopteren verdien je ze eigenlijk niet, dan ben je zo egoistisch om alleen je eigen genen rond te laten rennen en dat vind ik een vreselijke reden om ze te nemen.
Ja en of zij er vroeger ook zo over dachten want veel meiden van mijn leeftijd hebben nog nooit gezegd dat ze geen kinderen willen. en degene die ik ken die dat wel deden hielden zich daar ook aan.quote:Op dinsdag 20 april 2010 15:37 schreef Stiemie het volgende:
Maar eigenlijk wil je dus van ouders weten waarom zij wel kinderen hebben gewild?
En als je niet drinkt ben je misschien voor de drinkers eng, maar er is een grote groep niet-drinkers om je bij aan te sluiten. Net zoals voetbalfans vs voetbalhaters, honderliefhebbers vs kattenliefhebbers etc
Dat klinkt heel goedhartig, maar ben je ook werkelijk bereid door de fysieke ellende heen te gaan die er komt kijken bij het doneren van eicellen, omdat een ander zo graag een kind wil??quote:Op dinsdag 20 april 2010 15:36 schreef DE_krumpel het volgende:
maar nu even serieus
nee het is zeker niet mijn bedoeling om ook maar iemand te kwetsen, als vrouwen zonder eicellen een kind willen dan mogen ze best mijn eicellen hebben aangezien ik niet van plan ben te gebruiken.
Ik verdoordeel niemand, dit is mijn mening.quote:Op dinsdag 20 april 2010 15:39 schreef Soneal het volgende:
[..]
Als het gaat om het krijgen van kinderen dan is er iig al één principe wat nooit opgaat.... wie er wel of niet "verdient" kinderen te krijgen, maar denken dat je het recht hebt om dat te mogen beoordelen is al helemaal triest, alsmede denken te kunnen of mogen beoordelen of een ander een "vreselijke reden" om wel kinderen te krijgen.
Ik snap al niet waarom anderen zich er mee bemoeien als iemand geen kinderen wil, en dat zelfs denkt te mogen veroordelen, en volgens mij draait dit hele topic daar om, maar ik snap evenmin waarom anderen denken te mogen beoordelen waarom en onder welke omstandigheden iemand wel kinderen zou mogen krijgen.
Er is een leuke optie: zoek.quote:Op dinsdag 20 april 2010 14:09 schreef DE_krumpel het volgende:
[..]
Ik zou wel willen weten of 1 van die ouders daar ook maar een beetje bergip hebben voor personen die bewust geen kinderen willen.
en wat hun argumenten waren om er wel 1 te nemen.
Vreemde ervaringe heb je, denk ik. Ik ken namelijk maar erg weinig mensen die niet tevreden zijn met hun eigen kinderen, en ik ken ook maar weinig mensen die anderen afbranden als ze geen kinderen willen.quote:Op dinsdag 20 april 2010 15:43 schreef DE_krumpel het volgende:
[..]
Ik verdoordeel niemand, dit is mijn mening.
jij kan en zal er dus wel anders over denken en dat mag je van mij best zeggen.
en ik weet bij alles wat je denkt of doet dat er hoe dan ook mensen zijn die het veroordelen.
maar voor zover mijn ervaringen lijken het vooral de mensen die niet tevreden zijn met hun eigen kinderen dat die er juist fel voor zijn om andere af te branden als die niet willen.
Een nicht van mij heeft dat voor een vriendin gedaan, dus ik weet wel een beetje wat een inhoud.quote:Op dinsdag 20 april 2010 15:42 schreef Soneal het volgende:
[..]
Dat klinkt heel goedhartig, maar ben je ook werkelijk bereid door de fysieke ellende heen te gaan die er komt kijken bij het doneren van eicellen, omdat een ander zo graag een kind wil??
Het is geen sperma wat je na even boven een spannend blaadje staan rukken in een potje deponeert hè.
Ik weet niet wie er anderen afbranden als ze geen kinderen willen, ik herken dat niet, maar dat is misschien omdat ik al jaren een kind heb, ik kan me van kinderloze vriendinnen ook niet herinneren dat ze afgebrand worden door anderen, en richting het krijgen van een kind gepusht worden.quote:Op dinsdag 20 april 2010 15:43 schreef DE_krumpel het volgende:
maar voor zover mijn ervaringen lijken het vooral de mensen die niet tevreden zijn met hun eigen kinderen dat die er juist fel voor zijn om andere af te branden als die niet willen.
vreemd.het lijkt of ik dit topic overneem maja...quote:Op dinsdag 20 april 2010 15:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Vreemde ervaringe heb je, denk ik. Ik ken namelijk maar erg weinig mensen die niet tevreden zijn met hun eigen kinderen, en ik ken ook maar weinig mensen die anderen afbranden als ze geen kinderen willen.
Eigenlijk dnek ik dat het meer jouw invulling is, dan iets met de werkelijkheid te maken heeft
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |