Maarum, als het je gaat om fatsoenlijk babbelen met mensen? Er zijn toch makkelijkere en snellere manieren om vrienden te maken? Waarom 15 jaar wachten als je ze ook bij een vereniging of in een cafe (of op Fok!) kan tegenkomen?quote:Op maandag 19 april 2010 00:19 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Eens, kinderen worden pas interessant als je beetje fatsoenlijke babbel mee kunt hebben. Jaar of 14/15 zeg maar
Daarom zeg ik ook, eerst financieel onafhankelijk. Dan zorgen dat we in ieder geval een huishoudster en nanny hebben. Dan kom je die jaren ook beter door. Komt nog een keer bij dat ik het werk wat ik doe erg leuk vindt en dat dus niet wil inleveren voor tijd voor mijn kinds tot ze hun 1e voetbal wedstrijd of iets in die geest gaan doen.quote:Op maandag 19 april 2010 00:27 schreef zyx1981 het volgende:
[..]
Maarum, als het je gaat om fatsoenlijk babbelen met mensen? Er zijn toch makkelijkere en snellere manieren om vrienden te maken? Waarom 15 jaar wachten als je ze ook bij een vereniging of in een cafe (of op Fok!) kan tegenkomen?
Ik mag hopen dat jij nooit aan kinderen gaat beginnen. Je nageslacht zal het vast niet beter dan jij doenquote:Op maandag 19 april 2010 00:27 schreef zyx1981 het volgende:
[..]
Maarum, als het je gaat om fatsoenlijk babbelen met mensen? Er zijn toch makkelijkere en snellere manieren om vrienden te maken? Waarom 15 jaar wachten als je ze ook bij een vereniging of in een cafe (of op Fok!) kan tegenkomen?
Jij idemquote:Op maandag 19 april 2010 00:32 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook, eerst financieel onafhankelijk. Dan zorgen dat we in ieder geval een huishoudster en nanny hebben. Dan kom je die jaren ook beter door. Komt nog een keer bij dat ik het werk wat ik doe erg leuk vindt en dat dus niet wil inleveren voor tijd voor mijn kinds tot ze hun 1e voetbal wedstrijd of iets in die geest gaan doen.
En het is natuurlijk ook gewoon egoïstisch gedrag van mezelf. Als je eenmaal 80 bent is het toch makkelijk wat kroost van je te hebben![]()
Ik wil er niet specifiek voor naar het werk moeten gaan nee. Ik heb vrienden van mijn leeftijd die al 3 kinderen hebben en moeten aan het werk blijven om hun kroost te voeden. En die hebben het echt niet breed. Voordat ik aan kinderen begin wil ik het financieel eerst vrij ruim hebben zodat wat meer vrijheid heb en zeker niet naar het werk hoef om de kids te bekostigen. Ik wil niet inleveren dom weg door het hebben van kidsquote:Op maandag 19 april 2010 00:18 schreef RVP67 het volgende:
[..]
Huh ?
Je wilt in de toekomst misschien kinderen, maar je wilt er niet voor werken om ze te bekostigen ?
Het is een keuze. Een groot deel van me salaris gaat naar mijn kinderen. En dat betaal ik met plezierquote:Op maandag 19 april 2010 00:34 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik wil er niet specifiek voor naar het werk moeten gaan nee. Ik heb vrienden van mijn leeftijd die al 3 kinderen hebben en moeten aan het werk blijven om hun kroost te voeden. En die hebben het echt niet breed. Voordat ik aan kinderen begin wil ik het financieel eerst vrij ruim hebben zodat wat meer vrijheid heb en zeker niet naar het werk hoef om de kids te bekostigen. Ik wil niet inleveren dom weg door het hebben van kids
Ho! Het gaat mij niet om het vele geld! Het gaat mij om het genieten van het leven en daardoor niet afhankelijk zijn van anderen! (lees overheid of pensioen). Het feit dat ik s'ochtens kan denken, zal ik wel of niet naar het werk gaan is mij meer waard dan kroost of een Ferrari voor de deur.quote:Op maandag 19 april 2010 00:39 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Het is een keuze. Een groot deel van me salaris gaat naar mijn kinderen. En dat betaal ik met plezier![]()
Het plezier en genot wat ik van ze beleef is het me meer waard dan al het geld op de wereld. Ik vind het opmerkelijk dat mensen zo gigantisch materialistisch zijn geworden. Liever een mooie auto dan een kind. Totdat je wegkwijnt in de bejaardentehuis en er geen nageslacht is om je te bezoeken...
Ik ben zelf wdb erg egoistisch en materialistisch....quote:Op maandag 19 april 2010 00:44 schreef Jumping-Skippy het volgende:
Ik wil geen kinderen omdat ik geestelijk niet in staat zou zijn om er een (laat staan meerdere) op te voeden en medisch gezien zou het ook niet verstandig zijn. Bovendien kan ik niet goed met kinderen overweg, ik voel ze niet aan.
Dus ik bespaar een kind liever mij als moeder dan dat ik een koter op de wereld zet die eigenlijk weinig aan mij heeft.
Ik geniet van mij leven, juist door mijn kinderen. En werken voor je kinderen? Tja, dat hoort er nou eenmaal bij. Moet er niet aan denken op mijn 40e gaan rentenieren. Ik vind keihard werken voor mijn geld juist leuk en erbij horen (hoe gek het ook klinkt)quote:Op maandag 19 april 2010 00:44 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ho! Het gaat mij niet om het vele geld! Het gaat mij om het genieten van het leven en daardoor niet afhankelijk zijn van anderen! (lees overheid of pensioen). Het feit dat ik s'ochtens kan denken, zal ik wel of niet naar het werk gaan is mij meer waard dan kroost of een Ferrari voor de deur.
Besides, stel je voor, je bent 40 en kunt rentenieren! Dan kun je je kinderen continu zien! En je kunt leven van de rente.. nou daar heb ik wel een tig tal jaren voor over om meer dan 60 uur per week te werken.
Zelfkennisquote:Op maandag 19 april 2010 00:44 schreef Jumping-Skippy het volgende:
Ik wil geen kinderen omdat ik geestelijk niet in staat zou zijn om er een (laat staan meerdere) op te voeden en medisch gezien zou het ook niet verstandig zijn. Bovendien kan ik niet goed met kinderen overweg, ik voel ze niet aan.
Dus ik bespaar een kind liever mij als moeder dan dat ik een koter op de wereld zet die eigenlijk weinig aan mij heeft.
tegen mij hebben ze heel vaak gezegd over kinderen hebben : Je krijgt er zoveel voor terug!!!quote:Op maandag 19 april 2010 00:53 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Ik geniet van mij leven, juist door mijn kinderen. En werken voor je kinderen? Tja, dat hoort er nou eenmaal bij. Moet er niet aan denken op mijn 40e gaan rentenieren. Ik vind keihard werken voor mijn geld juist leuk en erbij horen (hoe gek het ook klinkt)
Klopt helemaalquote:Op maandag 19 april 2010 00:56 schreef prupke het volgende:
[..]
tegen mij hebben ze heel vaak gezegd over kinderen hebben : Je krijgt er zoveel voor terug!!!
Maar als je iets niet hebt..... dan mis je het ook niet!
A, een fanquote:Op maandag 19 april 2010 00:32 schreef FireFox1 het volgende:
Ik mag hopen dat jij nooit aan kinderen gaat beginnen. Je nageslacht zal het vast niet beter dan jij doen
Zeker. Je wil het niet, dus begint er ook niet aanquote:Op maandag 19 april 2010 01:26 schreef zyx1981 het volgende:
[..]
A, een fanNou dan wordt je vast ook blij van mijn vorige posts
quote:Op zaterdag 17 april 2010 13:29 schreef __Saviour__ het volgende:
..
Maar wat betekent dat allemaal als je op je sterfbed ligt? Wat heb je dan werkelijk bijgedragen aan de continuïteit van de mensheid? Helemaal niks. Je genen sterven met je. Je hebt een nutteloos leven geleid. Al enkele jaren na je dood zal er niks meer behalve een grafsteen zijn waaruit op te maken is dat je ooit bestaan hebt.
quote:Op zaterdag 17 april 2010 14:22 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Allemaal vergankelijke aspecten die enkel waarde lijken te hebben door de mate van onze culturele en sociale ontwikkeling. Maar het hoofddoel van leven is simpelweg voortbestaan.
Wat een naïef pseudo-intellectueel geblaat over waarheden uit een ver veleden.quote:Op zaterdag 17 april 2010 14:19 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Onze moderne ingewikkelde maatschappij is een gevolg van onze extreem ontwikkelde cognitieve vermogens. Iets wat door evolutie - en daarmee voorplanting - is ontstaan. Om die welvaart te kunnen voortzetten, is het natuurlijk ook van belang dat die maatschappij zal voortbestaan. Maar het is niet het ultieme belang. Ook al zou al onze moderne beschaving weggevaagd worden, de mensheid zal het overleven. Het biologische aspect is het belangrijkste. Aan de basis van onze hoogontwikkelde maatschappij staan nog steeds de biologische individuen die we zijn.
Graag Opa en Oma willen worden. Zeggen ze dat ook letterlijk tegen je?quote:Op maandag 19 april 2010 11:56 schreef CyclingGirl het volgende:
Familie en wat vrienden weten van mijn endometriose maar alsnog worden wij geconfronteerd door hun dat mijn ouders graag opa en oma willen worden. En wij zijn raar omdat wij er niet aan beginnen.
Ik ben 33 en heb geen kinderwens. Mijn moeder wilde dat ook niet geloven en zei erg vaakdat het nog wel zou komen en zo. Daarnaast zeggen zij en mijn zus ook vaak dingen als dat je leven maar leeg is zonder kinderen en dat kinderen je levensvervulling zijn.quote:Op maandag 19 april 2010 11:56 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik ben 29 en mijn partner is 37. Wij hebben nu 2.5 een relatie en gaan volgend jaar trouwen. Wij hebben ook geen kinderwens. Nu rammelen mijn eierstokken wel een beetje maar na jaren in een medisch circus rond te hebben gelopen (Ik heb endometriose) zal natuurlijk zwanger worden het niet worden voor mij. Ik zou IVF moeten doen en de kans dat het kindje gezond is, is niet erg groot.
Ook de levensstijl die wij hebben is niet child proof. Wij hebben al bijna geen tijd voor onszelf laat staan om er dan nog een kindje bij op te voeden. Nu kan je wel je levensstijl omgooien maar op dit moment willen wij dit ook helemaal niet. Misschien later als die eierstokken nog harder gaan rammelen. Dan komen we bij het volgende: Heeft het wel zin om een kindje te gaan maken waarbij de kans groot is dat het niet gezond is of in de zwangerschap al fout gaat?
Familie en wat vrienden weten van mijn endometriose maar alsnog worden wij geconfronteerd door hun dat mijn ouders graag opa en oma willen worden. En wij zijn raar omdat wij er niet aan beginnen.
quote:Op maandag 19 april 2010 12:06 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Graag Opa en Oma willen worden. Zeggen ze dat ook letterlijk tegen je?
Of er is wel nageslacht maar het voelt er weinig voor om op bezoek te komen. Net zoals het niet hebben van een kinderwens en een materialistische instelling ook niet per definitie hand in hand gaan. Maar zoals je al zegt: het is een keuze. De enige goede reden om voor kinderen te kiezen is omdat je dat zélf wil, niet omdat anderen (waaronder je partner) dat willen. Aan kinderen zit je levenslang vast, dus kun je beter zo egoïstisch mogelijk te werk gaan bij de afweging om er wel of niet aan te beginnen.quote:Op maandag 19 april 2010 00:39 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Het is een keuze. Een groot deel van me salaris gaat naar mijn kinderen. En dat betaal ik met plezier![]()
Het plezier en genot wat ik van ze beleef is het me meer waard dan al het geld op de wereld. Ik vind het opmerkelijk dat mensen zo gigantisch materialistisch zijn geworden. Liever een mooie auto dan een kind. Totdat je wegkwijnt in de bejaardentehuis en er geen nageslacht is om je te bezoeken...
Wat onbeschoft zeg. Mensen hebben maar te respecteren dat jij en je partner geen kinderwens hebben.quote:Op maandag 19 april 2010 15:10 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
en mijn oom en tante ook. Gezellig he.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |