abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 april 2010 @ 00:27:19 #101
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_80467847
quote:
Op maandag 19 april 2010 00:19 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Eens, kinderen worden pas interessant als je beetje fatsoenlijke babbel mee kunt hebben. Jaar of 14/15 zeg maar
Maarum, als het je gaat om fatsoenlijk babbelen met mensen? Er zijn toch makkelijkere en snellere manieren om vrienden te maken? Waarom 15 jaar wachten als je ze ook bij een vereniging of in een cafe (of op Fok!) kan tegenkomen?
pi_80467885
tvp
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_80467943
quote:
Op maandag 19 april 2010 00:27 schreef zyx1981 het volgende:

[..]

Maarum, als het je gaat om fatsoenlijk babbelen met mensen? Er zijn toch makkelijkere en snellere manieren om vrienden te maken? Waarom 15 jaar wachten als je ze ook bij een vereniging of in een cafe (of op Fok!) kan tegenkomen?
Daarom zeg ik ook, eerst financieel onafhankelijk. Dan zorgen dat we in ieder geval een huishoudster en nanny hebben. Dan kom je die jaren ook beter door. Komt nog een keer bij dat ik het werk wat ik doe erg leuk vindt en dat dus niet wil inleveren voor tijd voor mijn kinds tot ze hun 1e voetbal wedstrijd of iets in die geest gaan doen.

En het is natuurlijk ook gewoon egoïstisch gedrag van mezelf. Als je eenmaal 80 bent is het toch makkelijk wat kroost van je te hebben
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_80467950
quote:
Op maandag 19 april 2010 00:27 schreef zyx1981 het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat jij nooit aan kinderen gaat beginnen. Je nageslacht zal het vast niet beter dan jij doen
quote:
Op maandag 19 april 2010 00:32 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Daarom zeg ik ook, eerst financieel onafhankelijk. Dan zorgen dat we in ieder geval een huishoudster en nanny hebben. Dan kom je die jaren ook beter door. Komt nog een keer bij dat ik het werk wat ik doe erg leuk vindt en dat dus niet wil inleveren voor tijd voor mijn kinds tot ze hun 1e voetbal wedstrijd of iets in die geest gaan doen.

En het is natuurlijk ook gewoon egoïstisch gedrag van mezelf. Als je eenmaal 80 bent is het toch makkelijk wat kroost van je te hebben
Jij idem
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_80467991
quote:
Op maandag 19 april 2010 00:18 schreef RVP67 het volgende:

[..]

Huh ?
Je wilt in de toekomst misschien kinderen, maar je wilt er niet voor werken om ze te bekostigen ?
Ik wil er niet specifiek voor naar het werk moeten gaan nee. Ik heb vrienden van mijn leeftijd die al 3 kinderen hebben en moeten aan het werk blijven om hun kroost te voeden. En die hebben het echt niet breed. Voordat ik aan kinderen begin wil ik het financieel eerst vrij ruim hebben zodat wat meer vrijheid heb en zeker niet naar het werk hoef om de kids te bekostigen. Ik wil niet inleveren dom weg door het hebben van kids
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_80468070
quote:
Op maandag 19 april 2010 00:34 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik wil er niet specifiek voor naar het werk moeten gaan nee. Ik heb vrienden van mijn leeftijd die al 3 kinderen hebben en moeten aan het werk blijven om hun kroost te voeden. En die hebben het echt niet breed. Voordat ik aan kinderen begin wil ik het financieel eerst vrij ruim hebben zodat wat meer vrijheid heb en zeker niet naar het werk hoef om de kids te bekostigen. Ik wil niet inleveren dom weg door het hebben van kids
Het is een keuze. Een groot deel van me salaris gaat naar mijn kinderen. En dat betaal ik met plezier

Het plezier en genot wat ik van ze beleef is het me meer waard dan al het geld op de wereld. Ik vind het opmerkelijk dat mensen zo gigantisch materialistisch zijn geworden. Liever een mooie auto dan een kind. Totdat je wegkwijnt in de bejaardentehuis en er geen nageslacht is om je te bezoeken...
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_80468145
quote:
Op maandag 19 april 2010 00:39 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Het is een keuze. Een groot deel van me salaris gaat naar mijn kinderen. En dat betaal ik met plezier

Het plezier en genot wat ik van ze beleef is het me meer waard dan al het geld op de wereld. Ik vind het opmerkelijk dat mensen zo gigantisch materialistisch zijn geworden. Liever een mooie auto dan een kind. Totdat je wegkwijnt in de bejaardentehuis en er geen nageslacht is om je te bezoeken...
Ho! Het gaat mij niet om het vele geld! Het gaat mij om het genieten van het leven en daardoor niet afhankelijk zijn van anderen! (lees overheid of pensioen). Het feit dat ik s'ochtens kan denken, zal ik wel of niet naar het werk gaan is mij meer waard dan kroost of een Ferrari voor de deur.

Besides, stel je voor, je bent 40 en kunt rentenieren! Dan kun je je kinderen continu zien! En je kunt leven van de rente.. nou daar heb ik wel een tig tal jaren voor over om meer dan 60 uur per week te werken.
pi_80468147
Ik wil geen kinderen omdat ik geestelijk niet in staat zou zijn om er een (laat staan meerdere) op te voeden en medisch gezien zou het ook niet verstandig zijn. Bovendien kan ik niet goed met kinderen overweg, ik voel ze niet aan.
Dus ik bespaar een kind liever mij als moeder dan dat ik een koter op de wereld zet die eigenlijk weinig aan mij heeft.
pi_80468256
quote:
Op maandag 19 april 2010 00:44 schreef Jumping-Skippy het volgende:
Ik wil geen kinderen omdat ik geestelijk niet in staat zou zijn om er een (laat staan meerdere) op te voeden en medisch gezien zou het ook niet verstandig zijn. Bovendien kan ik niet goed met kinderen overweg, ik voel ze niet aan.
Dus ik bespaar een kind liever mij als moeder dan dat ik een koter op de wereld zet die eigenlijk weinig aan mij heeft.
Ik ben zelf wdb erg egoistisch en materialistisch....
maar de kinderen van mijn zus of mijn beste vriendin : die verwen ik als de neten
(behalve als ze het dus niet verdienen, ik ben concequenter dan mijn zus ......)
pi_80468260
quote:
Op maandag 19 april 2010 00:44 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ho! Het gaat mij niet om het vele geld! Het gaat mij om het genieten van het leven en daardoor niet afhankelijk zijn van anderen! (lees overheid of pensioen). Het feit dat ik s'ochtens kan denken, zal ik wel of niet naar het werk gaan is mij meer waard dan kroost of een Ferrari voor de deur.

Besides, stel je voor, je bent 40 en kunt rentenieren! Dan kun je je kinderen continu zien! En je kunt leven van de rente.. nou daar heb ik wel een tig tal jaren voor over om meer dan 60 uur per week te werken.
Ik geniet van mij leven, juist door mijn kinderen. En werken voor je kinderen? Tja, dat hoort er nou eenmaal bij. Moet er niet aan denken op mijn 40e gaan rentenieren. Ik vind keihard werken voor mijn geld juist leuk en erbij horen (hoe gek het ook klinkt)
pi_80468264
quote:
Op maandag 19 april 2010 00:44 schreef Jumping-Skippy het volgende:
Zelfkennis
pi_80468298
quote:
Op maandag 19 april 2010 00:53 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Ik geniet van mij leven, juist door mijn kinderen. En werken voor je kinderen? Tja, dat hoort er nou eenmaal bij. Moet er niet aan denken op mijn 40e gaan rentenieren. Ik vind keihard werken voor mijn geld juist leuk en erbij horen (hoe gek het ook klinkt)
tegen mij hebben ze heel vaak gezegd over kinderen hebben : Je krijgt er zoveel voor terug!!!
Maar als je iets niet hebt..... dan mis je het ook niet!
pi_80468369
quote:
Op maandag 19 april 2010 00:56 schreef prupke het volgende:

[..]

tegen mij hebben ze heel vaak gezegd over kinderen hebben : Je krijgt er zoveel voor terug!!!
Maar als je iets niet hebt..... dan mis je het ook niet!
Klopt helemaal

Als je nou eenmaal iemand bezwangert/zwanger raakt en je maakt de keuze om er voor te gaan, moet je er ook voor de volle 100% voor inzetten.

Afgelopen weekend was mijn zoontje enorm lastig... ik kan zelfs begrijpen dat er mensen zijn die er absoluut niet tegen kunnen als hun kroost lastig wordt. Ik kon hem op dat moment ook achter het behang plakken.

Maar toch... ik hou ontzettend veel van hem, en wist dat als ze zijn leeftijd bereiken (bijna 4) lastig kunnen zijn. Keuzes, keuzes..
  maandag 19 april 2010 @ 01:26:16 #114
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_80468730
quote:
Op maandag 19 april 2010 00:32 schreef FireFox1 het volgende:

Ik mag hopen dat jij nooit aan kinderen gaat beginnen. Je nageslacht zal het vast niet beter dan jij doen
A, een fan Nou dan wordt je vast ook blij van mijn vorige posts
pi_80468746
quote:
Op maandag 19 april 2010 01:26 schreef zyx1981 het volgende:

[..]

A, een fan Nou dan wordt je vast ook blij van mijn vorige posts
Zeker. Je wil het niet, dus begint er ook niet aan

Beter dan iemand zwanger maken en je verantwoordelijk niet willen en durven te nemen
pi_80468819
TS, soms vergeten mensen te leren om voor zichzelf te denken. Daar ontkom je niet aan in een sociale maatschappij met morele waarden. Hier een tip uit het Gaurav-receptenboek voor een stukje cognitief-aikido:

Het idee dat je krijgt is dat mensen een druk op je leggen waarbij jij je moet verantwoorden, maar zoals bij elk waarde-oordeel kun je leren om die druk om te draaien door ze hun oordeel uit te laten leggen. Blijf "waarom"-vragen stellen tot de veronderstellingen blootgesteld zijn, en men lult zich vast of wil op den duur niet verder uitleggen. Vervolgens kun je ze dat volgens onze sociale maatstaven kwalijk nemen.
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 13:29 schreef __Saviour__ het volgende:

..

Maar wat betekent dat allemaal als je op je sterfbed ligt? Wat heb je dan werkelijk bijgedragen aan de continuïteit van de mensheid? Helemaal niks. Je genen sterven met je. Je hebt een nutteloos leven geleid. Al enkele jaren na je dood zal er niks meer behalve een grafsteen zijn waaruit op te maken is dat je ooit bestaan hebt.
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 14:22 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Allemaal vergankelijke aspecten die enkel waarde lijken te hebben door de mate van onze culturele en sociale ontwikkeling. Maar het hoofddoel van leven is simpelweg voortbestaan.
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 14:19 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Onze moderne ingewikkelde maatschappij is een gevolg van onze extreem ontwikkelde cognitieve vermogens. Iets wat door evolutie - en daarmee voorplanting - is ontstaan. Om die welvaart te kunnen voortzetten, is het natuurlijk ook van belang dat die maatschappij zal voortbestaan. Maar het is niet het ultieme belang. Ook al zou al onze moderne beschaving weggevaagd worden, de mensheid zal het overleven. Het biologische aspect is het belangrijkste. Aan de basis van onze hoogontwikkelde maatschappij staan nog steeds de biologische individuen die we zijn.
Wat een naïef pseudo-intellectueel geblaat over waarheden uit een ver veleden. Er is veel meer aan de hand dan de biologische evolutie die plaats heeft gevonden. Sociale en technische evoluties zijn lang geleden in gang gezet. Deze zijn niet te stoppen en halen de waarde van biologische evolutie in. Voortplanting is al geen noodzaak meer voor het voortbestaan van de mensheid, noch voor de cognitieve ontwikkeling. Die tijd is voorbij. Sorry, jij draagt als individu nog 0,0 bij in de context van jouw romantische ideeën over de voortgang van het ras. Iemand die op deze manier uit zijn nek kletst en zich niet afvraagt waarom, draagt hooguit bij aan een achteruitgang in cognitieve ontwikkeling van ieder die hij aansteekt. Zoals je opgroeiende nageslacht.

Er is verder een onderscheid in typen oorzaken en doelen, en jij verwart het uiteindelijk biologisch doel met het persoonlijk waarde doel. Iemand kan zelf-actualisering hoger hebben staan, en daarmee een vol leven leiden. Tot aan het sterfbed, ongeacht wat jij projecteert op een ander. Uitingen daarvan leveren vaak ook bijdragen aan ideeën of vinden hun weg in geschriften, technologische vooruitgang, of iets anders waar een gemeenschap gebruik van maakt. Waar denk je dat huidige gemeenschappen op zijn gebouwd? Wat denk je wat de wegen die het Romeinse rijk heeft aangelegd voor invloed uitoefende? Hoe oud denk je dat veruit de meeste geschriften zijn die onze samenleving inspireren? Socrates schreef niet eens, maar Plato's beschrijvingen van zijn ideeën inspireren nu nog mensen om gelukkiger te leven. Socrates zelf werd ook geïnspireerd. Zullen we het hebben over wat voor invloed taal en ontwikkelingen in taal door individuen en groepen ons opgeleverd hebben? Je hebt geen idee wat vergankelijk betekent.
  maandag 19 april 2010 @ 08:41:38 #117
280234 DenWauwelaar
Enkel kwaliteitsposts
pi_80470317
Ik word inmiddels een beetje moe van de volgende termen in dit topic:

• Je verantwoordelijkheid nemen. Kortom, je moet je verantwoordelijkheid nemen ( ook wel kortaf volwassen worden) en kinderen nemen. Dat hoort zo en moet zo en als je dat niet doet, dan ben je nog een kind. In dit argument heeft de ouder altijd gelijk, immers hij is volwassen en verheven boven anderen zonder kinderen.
    Waar gaat het dus om? Status.( zie punt 2)

• Egoïsme/materialisme. Het schijnt egoïstisch en materialistisch te zijn om geen kinderen te willen. Een vreemd argument want het werkt precies de andere kant op ook. Het is namelijk net zo egoistisch en materialistisch om wel per se een kind te moeten. En waarom willen we dan een kind?

1 Om niet alleen te zitten als we oud zijn
    2 Om ons eigen genenpakketje voort te zetten in een kind
    3 Om te laten zien dat we betere ouders zijn dan onze ouders
    4 Omdat anderen ook een kind hebben of om anderen (onze vrouw/omgeving) tevreden te stellen.
    5 Omdat we iets van onszelf in onze kinderen terugzien
    6 ...
  • Voor vrienden is het kortweg Wauw
    pi_80475699
    Ik ben 29 en mijn partner is 37. Wij hebben nu 2.5 een relatie en gaan volgend jaar trouwen. Wij hebben ook geen kinderwens. Nu rammelen mijn eierstokken wel een beetje maar na jaren in een medisch circus rond te hebben gelopen (Ik heb endometriose) zal natuurlijk zwanger worden het niet worden voor mij. Ik zou IVF moeten doen en de kans dat het kindje gezond is, is niet erg groot.

Ook de levensstijl die wij hebben is niet child proof. Wij hebben al bijna geen tijd voor onszelf laat staan om er dan nog een kindje bij op te voeden. Nu kan je wel je levensstijl omgooien maar op dit moment willen wij dit ook helemaal niet. Misschien later als die eierstokken nog harder gaan rammelen. Dan komen we bij het volgende: Heeft het wel zin om een kindje te gaan maken waarbij de kans groot is dat het niet gezond is of in de zwangerschap al fout gaat?

Familie en wat vrienden weten van mijn endometriose maar alsnog worden wij geconfronteerd door hun dat mijn ouders graag opa en oma willen worden. En wij zijn raar omdat wij er niet aan beginnen.
    Haters gonna hate.
    pi_80476065
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 11:56 schreef CyclingGirl het volgende:
    Familie en wat vrienden weten van mijn endometriose maar alsnog worden wij geconfronteerd door hun dat mijn ouders graag opa en oma willen worden. En wij zijn raar omdat wij er niet aan beginnen.
    Graag Opa en Oma willen worden. Zeggen ze dat ook letterlijk tegen je?
      maandag 19 april 2010 @ 12:13:50 #120
    6724 Ripley
    Smikeslut.
    pi_80476308
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 11:56 schreef CyclingGirl het volgende:
    Ik ben 29 en mijn partner is 37. Wij hebben nu 2.5 een relatie en gaan volgend jaar trouwen. Wij hebben ook geen kinderwens. Nu rammelen mijn eierstokken wel een beetje maar na jaren in een medisch circus rond te hebben gelopen (Ik heb endometriose) zal natuurlijk zwanger worden het niet worden voor mij. Ik zou IVF moeten doen en de kans dat het kindje gezond is, is niet erg groot.

Ook de levensstijl die wij hebben is niet child proof. Wij hebben al bijna geen tijd voor onszelf laat staan om er dan nog een kindje bij op te voeden. Nu kan je wel je levensstijl omgooien maar op dit moment willen wij dit ook helemaal niet. Misschien later als die eierstokken nog harder gaan rammelen. Dan komen we bij het volgende: Heeft het wel zin om een kindje te gaan maken waarbij de kans groot is dat het niet gezond is of in de zwangerschap al fout gaat?

Ik ben 33 en heb geen kinderwens. Mijn moeder wilde dat ook niet geloven en zei erg vaakdat het nog wel zou komen en zo. Daarnaast zeggen zij en mijn zus ook vaak dingen als dat je leven maar leeg is zonder kinderen en dat kinderen je levensvervulling zijn.

Het scheelt voor mij al dat mijn zusje nu een zoontje heeft en ze zich daar op kunnen richten, maar ik ben ook een keer heel kwaad geworden om al die achteloze opmerkingen. Dat helpt wel enigszins.
    Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
      maandag 19 april 2010 @ 12:19:28 #121
    206937 Rubber_Johnny
    Groter is altijd beter!!
    pi_80476511
    We waren gisteren bij het broertje van een vriend. Hij vierde dat hij en vriendin net een nieuw huis hadden gekocht en ingericht.

We zaten buiten en de buren hadden een kinderwagentje buiten staan. De opmerkingen richting de nieuwe huiseigenaar waren niet van de lucht. Wat een mooie kinderwagen dat wel niet was. Dat die pri-ma in het halletje paste! En of er nog een klein kamertje over was...

Als ik toch rond zou lopen en dingen zeggen. ' Nou hier past pri-ma een krabpaal!. En dan nu klussen aan de kattenren he? Nou, volgend jaar deze tijd hoor ik het hier gemauw van twee kleine Siameesjes?' zonder ooit duidelijk gehoord te hebben dat men van plan is katten te nemen.

Dan zou men mij raar aankijken niet?
      maandag 19 april 2010 @ 14:58:08 #122
    250892 DE_krumpel
    niet kreupel
    pi_80482495
    wie durft zon topic als dit te openen in oud?
    pi_80482955
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 12:06 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Graag Opa en Oma willen worden. Zeggen ze dat ook letterlijk tegen je?
    en mijn oom en tante ook. Gezellig he.
    Haters gonna hate.
    pi_80484108
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 00:39 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Of er is wel nageslacht maar het voelt er weinig voor om op bezoek te komen. Net zoals het niet hebben van een kinderwens en een materialistische instelling ook niet per definitie hand in hand gaan. Maar zoals je al zegt: het is een keuze. De enige goede reden om voor kinderen te kiezen is omdat je dat zélf wil, niet omdat anderen (waaronder je partner) dat willen. Aan kinderen zit je levenslang vast, dus kun je beter zo egoïstisch mogelijk te werk gaan bij de afweging om er wel of niet aan te beginnen.
    pi_80484444
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 15:10 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]

en mijn oom en tante ook. Gezellig he.
    Wat onbeschoft zeg. Mensen hebben maar te respecteren dat jij en je partner geen kinderwens hebben.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')