abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 17 april 2010 @ 16:28:36 #76
280234 DenWauwelaar
Enkel kwaliteitsposts
pi_80421953
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 15:38 schreef sigme het volgende:
Dat er methoden bestaan om ervoor te zorgen dat mensen géén kinderen krijgen maakt het niet verdedigbaar dat die ingreep de norm is.
Voorkomen is echt beter dan genezen in sommige gevallen.
Voor vrienden is het kortweg Wauw
  zaterdag 17 april 2010 @ 16:28:56 #77
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_80421960
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 14:47 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Negers veroorzaken geen overlast. Kinderen wel.
Negers veroorzaken wel degelijk overlast.. weet je hoe luid ze bellen? In het Swahili ook nog zodat je er niks van verstaat..

En zo kan ik nog tig categorieën mensen op noem die ook ' overlast' veroorzaken.

Jammer dat discussie die beginnen met de legitieme vraag 'waarom moeten mensen zonder kinderwens zich altijd verantwoorden' vaak uitmonden ik KLB-esk geklaag over ' kleine ettertjes' die het liefst in een bunker 2 m onder de grond moeten worden opgevoed opdat de rest er geen overlast van heeft.

Ach de ' ettertjes' pakken ons wel weer terug. In wanneer in 2020 wanneer er discussie is of de AOW leeftijd misschien verhoogd wordt naar 70 jaar.
  zaterdag 17 april 2010 @ 16:51:33 #78
280234 DenWauwelaar
Enkel kwaliteitsposts
pi_80422467
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 16:28 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Ach de ' ettertjes' pakken ons wel weer terug. In wanneer in 2020 wanneer er discussie is of de AOW leeftijd misschien verhoogd wordt naar 70 jaar.
ik denk eerder andersom. De generatie na ons wordt weer kleiner dan wij als generatie zijn. Kortom, in stemmen vertaald bepalen wij straks tot we doodgaan wat er gebeurd.

Dat zie je nu ook de babyboomgeneratie doen, lekker conservatief op hun geld zitten en there's nothing we can do.
pi_80424262
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 16:19 schreef Twinkle20 het volgende:
Tja ik ben zelf nu 25 en kom wat dat betreft net kijken. Maar ik zie het ook nog niet zo snel gebeuren dat wij kinderen gaan krijgen.
Vrouwen die op hun 25e al in "Wij"-vorm praten krijgen binnen vier jaar kinderen. Dat is een natuurwet.
pi_80446522
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 11:21 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

Eens, al is het natuurlijk ook wel weer arrogant om over een ander te zeggen dat ze zich dat eens af moeten vragen (want je zegt impliciet dat ze dat namelijk dus eigenlijk niet kunnen). In hun beleving zijn ze er ongetwijfeld bijzonder goed toe in staat, net als alle andere ouders.
Heb je helemaal gelijk in.

Echter, dingen als bijvoorbeeld het financiële aspect, wat er hoe dan ook gewoon bij hoort, staat wel eens los van het feit of ouders wel of niet voor een kind kunnen zorgen. Ivm mijn werk kom ik te weten wie er financieel wel of niet goed voor staat. Ik verbaas mij er soms over dat gezinnen, ondanks bijvoorbeeld een flinke schuld, toch nog besluiten om een kind te nemen, of nog een kind bij te nemen. Ze zullen wellicht prima voor het kind kunnen zorgen en opvoeden, maar het lijkt me in zo'n situatie gewoon niet verstandig.
My mission is to kill time, and time's to kill me in its turn. How comfortable one is among murderers.
pi_80446695
Ik ben ook 25 en heb momenteel ook geen kinderwens. Gelukkig word er tegen mij nooit over gezeurd, omdat ik ten eerste nog maar net een vriend heb en ten tweede nog niet eens ben afgestudeerd.
Maar goed mochten mensen erover gaan beginnen, dan snap ik die opmerkingen als: 'het komt nog wel' wel, denk namelijk zelf ook stiekem dat het nog wel komt en dat zal bij 99% van de stellen wel zo zijn..

Tja, zou me er niet druk over maken, als je 40+ bent en nog steeds bewust kinderloos, kun je tegen iedereen zeggen dat je gelijk hebt gehad.
pi_80449222
Hier ook geen kinderwens. Komt misschien ook omdat ik mijn jeugd niet als heel leuk heb ervaren. Ik vind kinderen verder niet leuk, dus denk niet dat ik een leuke ouder ben. De wereld is vol en een kind slokt me iets te veel vrije tijd op. Neuh, geen kinderen voor mij.

Mijn omgeving verbaasd zich hierover. Als ik zeg dat ik ze echt niet hoef is het altijd "Neeee???? Waarom niet? kInderen zijn ZO leuk!". Als ik dan zeg dat ik ze juist irritant vind, kijken de mensen wat raar. Ik heb het weleens terug gedaan. Als iemand dan vertelde echt graag kinderen te willen dan zei ik iets van "Jaaa? Waarom dan? Kinderen zijn zo stom!". Ik snap echt niet waarom men altijd zo verbaasd moet doen als ik zeg geen kinderen te willen. Ik doe toch ook niet zo als anderen zeggen ze wel te willen?
"He who controls others may be powerful but he who has mastered himself is mightier still."
Philosopher Lao Tzu
pi_80453588
Dat bijna niemand op Fok een kinderwens heeft, komt omdat bijna iedereen hier zelf nog kind is (20-25 jaar)
Ik wilde ook nooit kinderen, totdat er zo maar eentje kwam.
Prachtig, er is niks mooiers.
pi_80454401
TS! Ooievaar doodgeschoten en onthoofd Dat gaat wel heel erg ver!
Ja, die met de ballen in de bek.
  zondag 18 april 2010 @ 21:43:18 #85
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_80460937
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 12:06 schreef YellowBag het volgende:
Je het wel geluk dat je een partner hebt die ook geen kinderen wil. Ik heb ook geen drang om kinderen in de toekomst, maar om een partner te vinden die dat ook niet zo ziet is lastig. De meeste vrouwen willen toch kinderen is mijn ervaring.
Ik zou niet weten wat ik in een situatie zou doen als mijn partner kinderen zou willen. Waarschijnlijk zou ik dan toch voor kinderen gaan, denk dat veel mannen/vrouwen dat doen.
Nog voor we een relatie kregen wisten we gelukkig al van elkaar dat we die wens allebei niet hebben. Dat is inderdaad wel een geluk. We hebben trouwens wel afgesproken dat mocht een van ons van mening veranderen (je weet dit volgens mij nooit 100% zeker) we dat gewoon bespreken.
  zondag 18 april 2010 @ 21:50:40 #86
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_80461278
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 16:19 schreef Twinkle20 het volgende:
Tja ik ben zelf nu 25 en kom wat dat betreft net kijken. Maar ik zie het ook nog niet zo snel gebeuren dat wij kinderen gaan krijgen. Ik heb, net als iemand anders in dit topic, PABO gedaan en vind het ontzettend leuk om met kinderen te werken. Ik krijg er echt energie en een voldaan gevoel van. Maar om ze zelf te hebben? Als ik een dag gewerkt heb, dan wil ik thuis lekker op de bank kunnen ploffen en lekker MIJN ding kunnen doen. Als je kinderen hebt en daarnaast wil blijven werken op de manier zoals ik nu doe, dan is er nog amper tijd voor MIJN ding. En ik heb geen zin om dat opzij te moeten zetten.

Al lange tijd had ik de wens om een geweldig persoon tegen het lijf te lopen, om samen door het leven te gaan en om te gaan trouwen. Die drie dingen zijn nog niet zo heel lang geleden werkelijkheid geworden. Maar het krijgen van kinderen heeft nooit in dat rijtje erbij gestaan. En zoals ik er nu over denk, zal dat er ook nooit bij komen te staan. Ik wil nog veel te veel in het leven waarbij er geen ruimte is voor kinderen.

Ja en dan krijg je weleens rare reacties. Gisteren was mijn man idd jarig en we zijn nu een goed half jaar getrouwd. Mijn beste viriendin van 22 is momenteel hoogzwanger en daar vertelde ik over. Mensen kijken ons allemaal verwachtingsvol aan als ze zeggen: En, wanneer komt er bij jullie een bord in de tuin? En inderdaad, als je dan zegt dat je nog niet zeker weet of je daar ooit trek in hebt, zeggen ze: ach je bent nog jpong en dat komt nog wel.

Af en toe speelt de gedachte wel in mijn hoofd om kinderen te krijgen, zeker omdat mijn man 'al' 31 is. Voor hem zou het nu de ideale tijd zijn om voor het eerst vader te worden theoretisch gezien. Maar beiden hebben we er geen behoefte aan.

De mensen in mijn omgeving zijn allemaal ontzettende hokjesdenkers. En als je daar ook maar even dreigt buiten te vallen, proberen ze het voor zichzelf goed te praten met opmerkingen als 'jullie tijd komt nog wel' blabla.Het liefst zou ik dan van de daken willen schreeuwen dat we daar gewoon helemaal geen zin in hebben en het heerlijk vinden dat we op dit moment alles kunnen doen waar we zin in hebben .. zonder dat we weer ergens een oppas vandaan moeten toveren en alles weken vooruit moeten plannen.

TS, je bent absoluut niet de enige. Je kunt je leven niet over doen, maar als dit gewoon goed voelt, dan is het gewoon zo. Niemand anders zou daarover mogen oordelen. Dus trek het jezelf niet aan!
Zo zie ik het eigenlijk ook. Ik heb nu anderhalf jaar een heel fijne relatie. En ik heb nu alle vrijheid die ik me kan wensen. Ik heb geen zin in al dat geregel en gedoe en ondanks dat ik geloof dat het hebben van een kind of meerdere kinderen heel veel voldoening kan geven zie ik het bij mezelf gewoon niet gebeuren.

Ik heb gelukkig trouwens wel relaxte ouders en schoonouders die allebei zoiets hebben van 'je moet doen wat je zelf prettig vind' al zouden ze uiteindelijk wel graag opa en oma worden.
  zondag 18 april 2010 @ 21:51:06 #87
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_80461302
quote:
Op zondag 18 april 2010 19:00 schreef RVP67 het volgende:
Dat bijna niemand op Fok een kinderwens heeft, komt omdat bijna iedereen hier zelf nog kind is (20-25 jaar)
Ik ben zelf trouwens 26 bijna 27.
  zondag 18 april 2010 @ 22:33:44 #88
280234 DenWauwelaar
Enkel kwaliteitsposts
pi_80463658
quote:
Je hebt je er dus in laten luizen en daarna jezelf wijsgemaakt dat het geweldig is.

Er zijn mensen die andere dingen mooier vinden, moeilijk te accepteren he?
  zondag 18 april 2010 @ 22:36:57 #89
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_80463843
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 14:22 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Allemaal vergankelijke aspecten die enkel waarde lijken te hebben door de mate van onze culturele en sociale ontwikkeling. Maar het hoofddoel van leven is simpelweg voortbestaan.
Ik vind het nogal arrogant om te denken dat juist jouw nageslacht de welvaart van de mens moet garanderen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_80466647
quote:
Kom op zeg? Dat maken wij zelf toch wel even uit?

Moet er niet aan denken dat ik kroost op de wereld heb lopen. Daar heb ik helemaal geen tijd voor.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 18 april 2010 @ 23:51:15 #91
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_80466907
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 14:22 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Allemaal vergankelijke aspecten die enkel waarde lijken te hebben door de mate van onze culturele en sociale ontwikkeling. Maar het hoofddoel van leven is simpelweg voortbestaan.
Mensen zijn net zo vergankelijk als oude kranten. Uiteindelijk houd alles op te bestaan, zeker als onze zon dooft. En waar was alles dan goed voor? Waarom millennia lang aan beschavingen werken als het bij voorbaat voor niets is? Waarom kinderen nemen of het medicijn voor kanker uitvinden?

Mijn idee: het leven heeft geen ander doel dan wat je er zelf aan geeft. Mijn inziens is plezier daarom het enige doel. Ik geef voorkeur aan een leven vol cultuur, vol avontuur, vol verwondering en daarin zie ik geen plaats voor kinderen.

Edit: er zijn genoeg (veel teveel!) mensen. Survival of the fittest betekend Overleving van de best aangepaste... Wil de mens als soort overleven, dan kan dat het beste door het aantal van onze soort naar beneden aan te passen: dus minder kinderen. Ik ben hierom ook voorstander van kinderbelasting of nog beter, een maximale gezinsgrootte van 1 of 2 kinderen. Eigenlijk zou een wereldwijde ramp het beste zijn, maarja.
pi_80467015
quote:
Op zondag 18 april 2010 23:43 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Kom op zeg? Dat maken wij zelf toch wel even uit?

Duidelijk niet gelezen wat ik schreef.
"Geen tijd voor", hahaha, jij bent dus zelf nog een kind begrijp ik.
pi_80467024
quote:
Op zondag 18 april 2010 23:51 schreef zyx1981 het volgende:

[..]

Mensen zijn net zo vergankelijk als oude kranten. Uiteindelijk houd alles op te bestaan, zeker als onze zon dooft. En waar was alles dan goed voor? Waarom millennia lang aan beschavingen werken als het bij voorbaat voor niets is? Waarom kinderen nemen of het medicijn voor kanker uitvinden?

Mijn idee: het leven heeft geen ander doel dan wat je er zelf aan geeft. Mijn inziens is plezier daarom het enige doel. Ik geef voorkeur aan een leven vol cultuur, vol avontuur, vol verwondering en daarin zie ik geen plaats voor kinderen.
Dit is ook wel ontzettend naief. Net of het leven waar in jij zit geen plek is voor kinderen? Ik wil eerst zorgen dat ik financieel onafhankelijk ben voor dat ik aan kinderen ben. En tot die tijd heb ik een genoeg divers leven vol avontuur, verwondering, vele reizen etc.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  zondag 18 april 2010 @ 23:57:34 #94
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_80467108
quote:
Op zondag 18 april 2010 23:55 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dit is ook wel ontzettend naief. Net of het leven waar in jij zit geen plek is voor kinderen? Ik wil eerst zorgen dat ik financieel onafhankelijk ben voor dat ik aan kinderen ben. En tot die tijd heb ik een genoeg divers leven vol avontuur, verwondering, vele reizen etc.
Ik heb een hele rij collega's die allemaal aangeven dat hun leven ophield op het moment dat ze vader/moeder werden. Daarna stonden ze in dienst van hun kroost. Ik wens geen kinder-slaaf te worden. Lange reizen, veel reizen, spontaan naar een concert gaan, flexibiliteit, al dat stopt zodra je een huilende poepfabriek van een paar kilo krijgt.

Edit: an sich kan ik wel plek maken in mijn leven voor kinderen. Echter kies ik ervoor om dit niet te doen. Ik vind dat ik teveel moet laten in ruil voor koters. Ze zijn het mij niet waard. Dat is mijn keuze en daar moeten alle kind-verslaafde ouders het maar mee doen

[ Bericht 7% gewijzigd door zyx1981 op 19-04-2010 00:02:39 ]
pi_80467109
quote:
Op zondag 18 april 2010 23:54 schreef RVP67 het volgende:

[..]

Duidelijk niet gelezen wat ik schreef.
"Geen tijd voor", hahaha, jij bent dus zelf nog een kind begrijp ik.
Ik ben meer dan 60 uur per week bezig en ik zie dat komende jaren alleen nog maar meer worden. En ja, dat houdt in dat er bepaalde consequenties zijn. Weinig vrije tijd, en dus geen tijd voor kinderen. Vrij simpel en dat zal straks niet anders zijn pas tot ik financieel onafhankelijk ben.
pi_80467209
quote:
Op zondag 18 april 2010 23:57 schreef zyx1981 het volgende:

[..]

Ik heb een hele rij collega's die allemaal aangeven dat hun leven ophield op het moment dat ze vader/moeder werden. Daarna stonden ze in dienst van hun kroost. Ik wens geen kinder-slaaf te worden. Lange reizen, veel reizen, spontaan naar een concert gaan, flexibiliteit, al dat stopt zodra je een huilende poepfabriek van een paar kilo krijgt.
Eens! Maar het hangt ook beetje af met waar de collega's werken, sector wise. In de financiële sector in het buitenland werk je al snel gemiddeld een uur of 60 en kun je niet zo maar even uren inleveren. En financiele onafhankelijkheid is echt een must voor we wil ik overgaan tot kids. Ze zijn al duur zat en ik wil niet moeten werken om mijn kinderen te bekostigen
  maandag 19 april 2010 @ 00:15:59 #97
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_80467592
Eigenlijk zijn kinderen overgewaardeerde irritante stinkdwergen die het afleggen tegen de lafen van de Efteling
pi_80467645
quote:
Op maandag 19 april 2010 00:01 schreef sitting_elfling het volgende:
Ze zijn al duur zat en ik wil niet moeten werken om mijn kinderen te bekostigen
Huh ?
Je wilt in de toekomst misschien kinderen, maar je wilt er niet voor werken om ze te bekostigen ?
pi_80467681
quote:
Op zondag 18 april 2010 23:57 schreef zyx1981 het volgende:

[..]
Edit: an sich kan ik wel plek maken in mijn leven voor kinderen. Echter kies ik ervoor om dit niet te doen. Ik vind dat ik teveel moet laten in ruil voor koters. Ze zijn het mij niet waard. Dat is mijn keuze en daar moeten alle kind-verslaafde ouders het maar mee doen
Eens, kinderen worden pas interessant als je beetje fatsoenlijke babbel mee kunt hebben. Jaar of 14/15 zeg maar
  maandag 19 april 2010 @ 00:23:36 #100
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_80467781
quote:
Op maandag 19 april 2010 00:19 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Eens, kinderen worden pas interessant als je beetje fatsoenlijke babbel mee kunt hebben. Jaar of 14/15 zeg maar
Nog iets langer wachten...tot zegmaar 22 jaar.. en dan wil ik er wel mee daten Daarvoor boeien mensen me niet zo. Kinderen worden nooit interessant, ook niet als ze fatsoenlijk kunnen babbelen.

www.kindervrij.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')