Kun je welquote:
20000 jaar is wel een erg extreem voorbeeld. Maar ik gun die mensen ook wel een leven. Jij blijkbaar niet.quote:Op zaterdag 17 april 2010 13:57 schreef Blossom86 het volgende:
[..]
Kun je weldoen, maar denk jij dat als je op je sterfbed ligt denkt 'Godzijdank leven er over 20000 jaar nog mensen! Wat zou er anders van de aarde terecht moeten komen?!' Ik niet.
Als jij dat wel denkt:
Vind ik raar ja, om te zeggen dat je eicellen en sperma over 100 jaar gunt een mens te worden.quote:Op zaterdag 17 april 2010 14:00 schreef Fortitude het volgende:
[..]
20000 jaar is wel een erg extreem voorbeeld. Maar ik gun die mensen ook wel een leven. Jij blijkbaar niet.
Dat zei ik niet. Ik ga er niet persoonlijk voor zorgen dat er nog mensen na mij komen. Niet dat dit nodig is, genoeg mensen kiezen ervoor om voort te planten.quote:Op zaterdag 17 april 2010 14:03 schreef Blossom86 het volgende:
Vind ik raar ja, om te zeggen dat je eicellen en sperma over 100 jaar gunt een mens te worden.
Nogal. Doet denken aan babyboomers.quote:Op zaterdag 17 april 2010 14:03 schreef Blossom86 het volgende:
Maar het interesseert me niet zo wat er na mij gebeurt. Zal best egoïstisch zijn, so be it.
Je hebt een boek geschreven dat mensen tot tranen toe geroerd heeft.quote:Op zaterdag 17 april 2010 13:29 schreef __Saviour__ het volgende:
Maar wat betekent dat allemaal als je op je sterfbed ligt? Wat heb je dan werkelijk bijgedragen aan de continuïteit van de mensheid? Helemaal niks.
Aan het een noch het andere heeft de dooie persoon in kwestie iets. Een dooie heeft geen last of baat van wel of niet aanwezig nageslacht.quote:Op zaterdag 17 april 2010 13:48 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Individuen worden vergeten, maar degenen die zich hebben voortgeplant hebben wel een blijvende bijdrage geleverd aan de wereld die er nog na hun dood zal zijn. Daarmee hebben ze hun doel vervuld. Mensen die sterven zonder kinderen laten echt helemaal niks na.
Typische jaren '60-uitspraak: après moi le déluge.quote:
Van hun persoonlijke levens weet ik niet veel. Wat ik wel weet is dat ik dankzij hen besta. En daar draait het om.quote:Op zaterdag 17 april 2010 13:53 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Weet jij nog iets van jouw familie pak hem beet 5 generaties geleden? Waarschijnlijk weet je nog geen eens de voornamen. Lekker veel waard is het dan.
Overigens in dezelfde gedachtegang kan je ook indirect helpen. Iemand die kinderloos door het leven gaat, goed carrière maakt en weinig subsidies eist houdt onze maatschappij sterk in stand. Met alle gevolgen daarvan. Gevolgen die overigens niet per se positief zijn, misschien ben jij wel deels verantwoordelijk voor de volgende Osama Bin Laden.
Allemaal vergankelijke aspecten die enkel waarde lijken te hebben door de mate van onze culturele en sociale ontwikkeling. Maar het hoofddoel van leven is simpelweg voortbestaan.quote:Op zaterdag 17 april 2010 14:13 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Je hebt een boek geschreven dat mensen tot tranen toe geroerd heeft.
Je hebt een huis opgezet waar slachtoffers van eerwraak en veilig heenkomen hebben.
Je hebt kinderen de liefde voor lezen bijgebracht.
Je hebt nagedacht over een meer dier-vriendelijke inrichting van slachthuizen zodat koeien en varkens een minder stressvol eind hebben.
Je hebt een computersysteem opgezet dat ervoor zorgt dat de overheid effectiever kan werken en de belastingbetaler minder geld kwijt is.
Je hebt in een hospice mensen geholpen ook de laatste fase waardig door te brengen.
Je hebt een computerprogramma gemaakt en op internet gezet zodat mensen een alternatief hebben voor de programma's van de grote software bedrijven.
Je hebt mensen hun leven gered door ze te laten onderduiken.
Je hebt een medicijn voor een heel vervelende ziekte gevonden.
Je hebt gelobbyd voor een sportveld in de buurt zodat de jeugd kan voetballen zonder dat ze overal worden weggejaagd.
Je hebt oude zwerfkatten een liefdevol huisje gegeven.
Je hebt een moord opgelost, zodat de ouders van het slachtoffer tenminste een beetje rust hebben.
Zal ik nog even door gaan?
En je kan er voor zorgen dat je OOK nog eens kinderen hebt, die erg trots op je zijn.quote:Op zaterdag 17 april 2010 14:13 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Je hebt een boek geschreven dat mensen tot tranen toe geroerd heeft.
Je hebt een huis opgezet waar slachtoffers van eerwraak en veilig heenkomen hebben.
Je hebt kinderen de liefde voor lezen bijgebracht.
Je hebt nagedacht over een meer dier-vriendelijke inrichting van slachthuizen zodat koeien en varkens een minder stressvol eind hebben.
Je hebt een computersysteem opgezet dat ervoor zorgt dat de overheid effectiever kan werken en de belastingbetaler minder geld kwijt is.
Je hebt in een hospice mensen geholpen ook de laatste fase waardig door te brengen.
Je hebt een computerprogramma gemaakt en op internet gezet zodat mensen een alternatief hebben voor de programma's van de grote software bedrijven.
Je hebt mensen hun leven gered door ze te laten onderduiken.
Je hebt een medicijn voor een heel vervelende ziekte gevonden.
Je hebt gelobbyd voor een sportveld in de buurt zodat de jeugd kan voetballen zonder dat ze overal worden weggejaagd.
Je hebt oude zwerfkatten een liefdevol huisje gegeven.
Je hebt een moord opgelost, zodat de ouders van het slachtoffer tenminste een beetje rust hebben.
Zal ik nog even door gaan?
Dat is ook mooi. Maar als die er niet zijn is het dus niet per definitie zo dat je helemaal niks hebt bijgedragen.quote:Op zaterdag 17 april 2010 14:22 schreef Kabolter het volgende:
[..]
En je kan er voor zorgen dat je OOK nog eens kinderen hebt, die erg trots op je zijn.
Die het nog jaren over je verdiensten hebben terwijl het hoofdstuk sterfbed al lang is afgesloten.
Die in jouw gedachtengoed door kunnen gaan en ervoor zorgen dat die dingen die je in deze post noemt blijven bestaan.
Als dit allemaal ' vergankelijk' is. En geluk/veiligheid/vrijheid van mensen slechts iets is wat waarde lijkt te hebben..quote:Op zaterdag 17 april 2010 14:22 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Allemaal vergankelijke aspecten die enkel waarde lijken te hebben door de mate van onze culturele en sociale ontwikkeling. Maar het hoofddoel van leven is simpelweg voortbestaan.
Handig, zo'n kindvrij forum. Waarom zijn er geen kindvrije restaurants, kindvrije treincoupé's en kindvrije vliegtuigen?quote:
Klopt. Dat is waar.quote:Op zaterdag 17 april 2010 14:24 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Dat is ook mooi. Maar als die er niet zijn is het dus niet per definitie zo dat je helemaal niks hebt bijgedragen.
Omdat er ook geen negervrije restaurants, negervrije treincoupé's en negervrije vliegtuigen zijn.quote:Op zaterdag 17 april 2010 14:35 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Handig, zo'n kindvrij forum. Waarom zijn er geen kindvrije restaurants, kindvrije treincoupé's en kindvrije vliegtuigen?
SPOILERvoor wie wil weten wat ik daarmee bedoel, hier een oud topic Dokument: Machteloos
Negers veroorzaken geen overlast. Kinderen wel.quote:Op zaterdag 17 april 2010 14:38 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Omdat er ook geen negervrije restaurants, negervrije treincoupé's en negervrije vliegtuigen zijn.
Kinderen zijn ook mensen. Met mensenrechten. Al wordt dat nogal eens vergeten in Nederland.
Hoezo heb je bij voortplanting wel nut? Omdat je dat beroerde genenpakket voort hebt gezet op je kinderen die er weer net zoveel last van krijgen? Of om de wereld nog overbevolkter te krijgen? Om nog meer druk te creëren op het groen van onze planeet? Nog meer hongerige koppies om te voeren?quote:Op zaterdag 17 april 2010 13:29 schreef __Saviour__ het volgende:
Wat heb je dan werkelijk bijgedragen aan de continuïteit van de mensheid? Helemaal niks. Je genen sterven met je. Je hebt een nutteloos leven geleid. Al enkele jaren na je dood zal er niks meer behalve een grafsteen zijn waaruit op te maken is dat je ooit bestaan hebt.
Dat is niet waar.quote:Op zaterdag 17 april 2010 14:47 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Negers veroorzaken geen overlast. Kinderen wel.
Van die negers of die kinders? Negerkinderen uitgesloten uiteraard..quote:
Er zijn wel degelijk negers die overlast veroorzaken.quote:Op zaterdag 17 april 2010 14:58 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Van die negers of die kinders? Negerkinderen uitgesloten uiteraard..
Je hoeft -helaas misschien- ook geen cursus met goed gevolg af te leggen om te mogen ademhalen. Of je mening kenbaar te maken.quote:Op zaterdag 17 april 2010 15:01 schreef DenWauwelaar het volgende:
[..]
Er zijn wel degelijk negers die overlast veroorzaken.![]()
Je moet trouwens overal een cursus voor volgen. Als nieuwkomer, voor een motor, voor een auto, papieren om een beroep uit te kunnen voeren etc etc. Maar ouder zijn kan iedereen blijkbaar?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |