abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80418366
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 13:55 schreef Fortitude het volgende:

[..]

Kun je wel doen, maar denk jij dat als je op je sterfbed ligt denkt 'Godzijdank leven er over 20000 jaar nog mensen! Wat zou er anders van de aarde terecht moeten komen?!' Ik niet.

Als jij dat wel denkt:
pi_80418457
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 13:57 schreef Blossom86 het volgende:

[..]

Kun je wel doen, maar denk jij dat als je op je sterfbed ligt denkt 'Godzijdank leven er over 20000 jaar nog mensen! Wat zou er anders van de aarde terecht moeten komen?!' Ik niet.

Als jij dat wel denkt:
20000 jaar is wel een erg extreem voorbeeld. Maar ik gun die mensen ook wel een leven. Jij blijkbaar niet.
pi_80418520
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 14:00 schreef Fortitude het volgende:

[..]

20000 jaar is wel een erg extreem voorbeeld. Maar ik gun die mensen ook wel een leven. Jij blijkbaar niet.
Vind ik raar ja, om te zeggen dat je eicellen en sperma over 100 jaar gunt een mens te worden.
Maar het interesseert me niet zo wat er na mij gebeurt. Zal best egoïstisch zijn, so be it.
pi_80418598
Ach, voor elke vrouw zonder kinderwens staan er een miljoen te trappelen om te baren. Om nog maar te zwijgen over de mannen die aan plicht willen voldoen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_80418614
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 14:03 schreef Blossom86 het volgende:

Vind ik raar ja, om te zeggen dat je eicellen en sperma over 100 jaar gunt een mens te worden.
Dat zei ik niet. Ik ga er niet persoonlijk voor zorgen dat er nog mensen na mij komen. Niet dat dit nodig is, genoeg mensen kiezen ervoor om voort te planten.
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 14:03 schreef Blossom86 het volgende:

Maar het interesseert me niet zo wat er na mij gebeurt. Zal best egoïstisch zijn, so be it.
Nogal. Doet denken aan babyboomers.
  zaterdag 17 april 2010 @ 14:13:03 #56
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_80418790
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 13:29 schreef __Saviour__ het volgende:
Maar wat betekent dat allemaal als je op je sterfbed ligt? Wat heb je dan werkelijk bijgedragen aan de continuïteit van de mensheid? Helemaal niks.
Je hebt een boek geschreven dat mensen tot tranen toe geroerd heeft.
Je hebt een huis opgezet waar slachtoffers van eerwraak en veilig heenkomen hebben.
Je hebt kinderen de liefde voor lezen bijgebracht.
Je hebt nagedacht over een meer dier-vriendelijke inrichting van slachthuizen zodat koeien en varkens een minder stressvol eind hebben.
Je hebt een computersysteem opgezet dat ervoor zorgt dat de overheid effectiever kan werken en de belastingbetaler minder geld kwijt is.
Je hebt in een hospice mensen geholpen ook de laatste fase waardig door te brengen.
Je hebt een computerprogramma gemaakt en op internet gezet zodat mensen een alternatief hebben voor de programma's van de grote software bedrijven.
Je hebt mensen hun leven gered door ze te laten onderduiken.
Je hebt een medicijn voor een heel vervelende ziekte gevonden.
Je hebt gelobbyd voor een sportveld in de buurt zodat de jeugd kan voetballen zonder dat ze overal worden weggejaagd.
Je hebt oude zwerfkatten een liefdevol huisje gegeven.
Je hebt een moord opgelost, zodat de ouders van het slachtoffer tenminste een beetje rust hebben.

Zal ik nog even door gaan?
pi_80418863
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 13:48 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Individuen worden vergeten, maar degenen die zich hebben voortgeplant hebben wel een blijvende bijdrage geleverd aan de wereld die er nog na hun dood zal zijn. Daarmee hebben ze hun doel vervuld. Mensen die sterven zonder kinderen laten echt helemaal niks na.
Aan het een noch het andere heeft de dooie persoon in kwestie iets. Een dooie heeft geen last of baat van wel of niet aanwezig nageslacht.

De mensheid zou ophouden te bestaan als alle mensen én geen kinderwens meer zouden hebben én dat ook nog geen kinderen zouden krijgen.

De mensheid lijdt niet in het minst onder mensen zonder kinderwens die ze toch krijgen, en ook niet onder mensen met kinderwens die ze niet krijgen. Alleen individuele levenden lijden daaronder.

Mensen die het beter weten dan mensen zonder kinderwens bedoelen het denk ik niet zo onaardig: het is een gegeven dat de velen zonder kinderwens (of zelfs uitgesproken kinderhekel) uiteindelijk toch door de bocht gaan. Trek je d'r niet zoveel van aan. Je hoeft je niet te verdedigen, doe dat dan ook niet. (Dat scheel ook gedoe als je toch opeens blijkt opgezadeld met een kotertje.)

Ik heb geen kinderen. Ik wil ze niet, nooit gewild, en de biologische klok is inmiddels te laat om nog te gaan zeuren (bovendien geloof ik er niet in, de mens heeft een drang tot paren, niet tot baren: de evolutie en de geentjes hadden de pil echt niet ingecalculeerd hoor ).
Maar ik misgun niemand z'n kinderen of kinderwens.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_80418941
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 14:06 schreef Fortitude het volgende:

Nogal. Doet denken aan babyboomers.
Typische jaren '60-uitspraak: après moi le déluge.

Ga je geschiedenisboekjes nog maar eens nalezen. Wat was ook al weer de generatiegeest van de babyboomers en uit welke tijd stamt dat spreekwoord.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Donald Duck held zaterdag 17 april 2010 @ 14:19:26 #59
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_80418957
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 13:53 schreef Fortitude het volgende:

[..]

Weet jij nog iets van jouw familie pak hem beet 5 generaties geleden? Waarschijnlijk weet je nog geen eens de voornamen. Lekker veel waard is het dan.

Overigens in dezelfde gedachtegang kan je ook indirect helpen. Iemand die kinderloos door het leven gaat, goed carrière maakt en weinig subsidies eist houdt onze maatschappij sterk in stand. Met alle gevolgen daarvan. Gevolgen die overigens niet per se positief zijn, misschien ben jij wel deels verantwoordelijk voor de volgende Osama Bin Laden.
Van hun persoonlijke levens weet ik niet veel. Wat ik wel weet is dat ik dankzij hen besta. En daar draait het om.
Onze moderne ingewikkelde maatschappij is een gevolg van onze extreem ontwikkelde cognitieve vermogens. Iets wat door evolutie - en daarmee voorplanting - is ontstaan. Om die welvaart te kunnen voortzetten, is het natuurlijk ook van belang dat die maatschappij zal voortbestaan. Maar het is niet het ultieme belang. Ook al zou al onze moderne beschaving weggevaagd worden, de mensheid zal het overleven. Het biologische aspect is het belangrijkste. Aan de basis van onze hoogontwikkelde maatschappij staan nog steeds de biologische individuen die we zijn.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  Donald Duck held zaterdag 17 april 2010 @ 14:22:34 #60
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_80419047
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 14:13 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Je hebt een huis opgezet waar slachtoffers van eerwraak en veilig heenkomen hebben.
Je hebt nagedacht over een meer dier-vriendelijke inrichting van slachthuizen zodat koeien en varkens een minder stressvol eind hebben.
Je hebt een computersysteem opgezet dat ervoor zorgt dat de overheid effectiever kan werken en de belastingbetaler minder geld kwijt is.
Je hebt in een hospice mensen geholpen ook de laatste fase waardig door te brengen.
Je hebt een computerprogramma gemaakt en op internet gezet zodat mensen een alternatief hebben voor de programma's van de grote software bedrijven.
Je hebt gelobbyd voor een sportveld in de buurt zodat de jeugd kan voetballen zonder dat ze overal worden weggejaagd.
Je hebt een moord opgelost, zodat de ouders van het slachtoffer tenminste een beetje rust hebben.

Allemaal vergankelijke aspecten die enkel waarde lijken te hebben door de mate van onze culturele en sociale ontwikkeling. Maar het hoofddoel van leven is simpelweg voortbestaan.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_80419051
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 14:13 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

En je kan er voor zorgen dat je OOK nog eens kinderen hebt, die erg trots op je zijn.
Die het nog jaren over je verdiensten hebben terwijl het hoofdstuk sterfbed al lang is afgesloten.
Die in jouw gedachtengoed door kunnen gaan en ervoor zorgen dat die dingen die je in deze post noemt blijven bestaan.
  zaterdag 17 april 2010 @ 14:24:11 #62
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_80419094
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 14:22 schreef Kabolter het volgende:

[..]

En je kan er voor zorgen dat je OOK nog eens kinderen hebt, die erg trots op je zijn.
Die het nog jaren over je verdiensten hebben terwijl het hoofdstuk sterfbed al lang is afgesloten.
Die in jouw gedachtengoed door kunnen gaan en ervoor zorgen dat die dingen die je in deze post noemt blijven bestaan.
Dat is ook mooi. Maar als die er niet zijn is het dus niet per definitie zo dat je helemaal niks hebt bijgedragen.
pi_80419252
Ja, die met de ballen in de bek.
  zaterdag 17 april 2010 @ 14:34:33 #64
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_80419346
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 14:22 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Allemaal vergankelijke aspecten die enkel waarde lijken te hebben door de mate van onze culturele en sociale ontwikkeling. Maar het hoofddoel van leven is simpelweg voortbestaan.
Als dit allemaal ' vergankelijk' is. En geluk/veiligheid/vrijheid van mensen slechts iets is wat waarde lijkt te hebben..

Waarom heeft ' voortbestaan' dan wel ineens waarde? Waarom is dat een boven de rest verheven doel?

Het voortbestaan wordt alleen nagestreefd, omdat de wezens die het niet nastreefden er niet meer zijn. Het is gewoon zoals het is.

De lucht heeft ook niet als doel blauw te zijn. Het is toevallig gewoon zo omdat de atmosfeer alleen blauw licht terugkaatst. Zo heeft ook de evolutie geen doel.
  zaterdag 17 april 2010 @ 14:35:17 #65
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_80419365
quote:
Handig, zo'n kindvrij forum. Waarom zijn er geen kindvrije restaurants, kindvrije treincoupé's en kindvrije vliegtuigen?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_80419406
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 14:24 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Dat is ook mooi. Maar als die er niet zijn is het dus niet per definitie zo dat je helemaal niks hebt bijgedragen.
Klopt. Dat is waar.

Verder heb je natuurlijk ook nog de kans dat je eigen kinderen vroegtijdig dood kunnen gaan.
Zo wordt het een hele lastige situatie. Want, je kan pas zeker van zijn dat kinderen krijgen nuttig is op het moment dat ze zelf ook kinderen krijgen.

Of, dat ze in hun leven een groot genoege bijdrage leveren.
Een bijdrage die groter/slimmer is dan de tijd die jij kwijt bent aan het opvoeden van kinderen.

Erg lastig dus (dan heb ik voor het gemak niet bedacht dat iedereen zo gaat denken en wij dus over 100 jaar geen mensen hier meer rond hebben lopen).
  zaterdag 17 april 2010 @ 14:38:15 #67
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_80419431
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 14:35 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Handig, zo'n kindvrij forum. Waarom zijn er geen kindvrije restaurants, kindvrije treincoupé's en kindvrije vliegtuigen?
Omdat er ook geen negervrije restaurants, negervrije treincoupé's en negervrije vliegtuigen zijn.

Kinderen zijn ook mensen. Met mensenrechten. Al wordt dat nogal eens vergeten in Nederland.
SPOILER
voor wie wil weten wat ik daarmee bedoel, hier een oud topic Dokument: Machteloos
  zaterdag 17 april 2010 @ 14:47:22 #68
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_80419652
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 14:38 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Omdat er ook geen negervrije restaurants, negervrije treincoupé's en negervrije vliegtuigen zijn.

Kinderen zijn ook mensen. Met mensenrechten. Al wordt dat nogal eens vergeten in Nederland.
Negers veroorzaken geen overlast. Kinderen wel.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zaterdag 17 april 2010 @ 14:54:24 #69
280234 DenWauwelaar
Enkel kwaliteitsposts
pi_80419819
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 13:29 schreef __Saviour__ het volgende:
Wat heb je dan werkelijk bijgedragen aan de continuïteit van de mensheid? Helemaal niks. Je genen sterven met je. Je hebt een nutteloos leven geleid. Al enkele jaren na je dood zal er niks meer behalve een grafsteen zijn waaruit op te maken is dat je ooit bestaan hebt.
Hoezo heb je bij voortplanting wel nut? Omdat je dat beroerde genenpakket voort hebt gezet op je kinderen die er weer net zoveel last van krijgen? Of om de wereld nog overbevolkter te krijgen? Om nog meer druk te creëren op het groen van onze planeet? Nog meer hongerige koppies om te voeren?
En dat alleen uit eigenbelang... want dat is het. Ik moet kinderen, want anders eindig ik alleen. Dan zal ik je wat vertellen, aan het eind staan we er allemaal alleen voor.

Ik vind het eigenlijk al genoeg dat ik belasting betaal ter ondersteuning aan die blagen en hun kuren. Daar zou ik al een bijzondere grafsteen voor moeten krijgen.
Voor vrienden is het kortweg Wauw
  zaterdag 17 april 2010 @ 14:54:49 #70
280234 DenWauwelaar
Enkel kwaliteitsposts
pi_80419830
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 14:47 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Negers veroorzaken geen overlast. Kinderen wel.
Dat is niet waar.
  zaterdag 17 april 2010 @ 14:58:35 #71
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_80419923
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 14:54 schreef DenWauwelaar het volgende:

[..]

Dat is niet waar.
Van die negers of die kinders? Negerkinderen uitgesloten uiteraard..
Een gedicht over Maanvis
  zaterdag 17 april 2010 @ 15:01:09 #72
280234 DenWauwelaar
Enkel kwaliteitsposts
pi_80419969
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 14:58 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Van die negers of die kinders? Negerkinderen uitgesloten uiteraard..
Er zijn wel degelijk negers die overlast veroorzaken.

Je moet trouwens overal een cursus voor volgen. Als nieuwkomer, voor een motor, voor een auto, papieren om een beroep uit te kunnen voeren etc etc. Maar ouder zijn kan iedereen blijkbaar?
pi_80420829
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 15:01 schreef DenWauwelaar het volgende:

[..]

Er zijn wel degelijk negers die overlast veroorzaken.

Je moet trouwens overal een cursus voor volgen. Als nieuwkomer, voor een motor, voor een auto, papieren om een beroep uit te kunnen voeren etc etc. Maar ouder zijn kan iedereen blijkbaar?
Je hoeft -helaas misschien- ook geen cursus met goed gevolg af te leggen om te mogen ademhalen. Of je mening kenbaar te maken.

Natuurlijk krijgen kinderen mensen. Dat er methoden bestaan om ervoor te zorgen dat mensen géén kinderen krijgen maakt het niet verdedigbaar dat die ingreep de norm is.
pi_80421014
Ik heb nog geen kinderwens, maar ik sluit het niet uit. Ik heb wel het idee dat veel mensen hier single zijn. Het wordt wat lastiger als de vrouw van je leven aangeeft graag kinderen te willen. Die van mij is de dertig al gepasseerd namelijk.

Maar kinderen nemen doe je met zijn tweeën, en dat zal ik pas doen als ik er klaar voor ben. Het zou pas egoïstisch zijn om een kind te nemen om je partner een plezier te doen.
pi_80421761
Tja ik ben zelf nu 25 en kom wat dat betreft net kijken. Maar ik zie het ook nog niet zo snel gebeuren dat wij kinderen gaan krijgen. Ik heb, net als iemand anders in dit topic, PABO gedaan en vind het ontzettend leuk om met kinderen te werken. Ik krijg er echt energie en een voldaan gevoel van. Maar om ze zelf te hebben? Als ik een dag gewerkt heb, dan wil ik thuis lekker op de bank kunnen ploffen en lekker MIJN ding kunnen doen. Als je kinderen hebt en daarnaast wil blijven werken op de manier zoals ik nu doe, dan is er nog amper tijd voor MIJN ding. En ik heb geen zin om dat opzij te moeten zetten.

Al lange tijd had ik de wens om een geweldig persoon tegen het lijf te lopen, om samen door het leven te gaan en om te gaan trouwen. Die drie dingen zijn nog niet zo heel lang geleden werkelijkheid geworden. Maar het krijgen van kinderen heeft nooit in dat rijtje erbij gestaan. En zoals ik er nu over denk, zal dat er ook nooit bij komen te staan. Ik wil nog veel te veel in het leven waarbij er geen ruimte is voor kinderen.

Ja en dan krijg je weleens rare reacties. Gisteren was mijn man idd jarig en we zijn nu een goed half jaar getrouwd. Mijn beste viriendin van 22 is momenteel hoogzwanger en daar vertelde ik over. Mensen kijken ons allemaal verwachtingsvol aan als ze zeggen: En, wanneer komt er bij jullie een bord in de tuin? En inderdaad, als je dan zegt dat je nog niet zeker weet of je daar ooit trek in hebt, zeggen ze: ach je bent nog jpong en dat komt nog wel.

Af en toe speelt de gedachte wel in mijn hoofd om kinderen te krijgen, zeker omdat mijn man 'al' 31 is. Voor hem zou het nu de ideale tijd zijn om voor het eerst vader te worden theoretisch gezien. Maar beiden hebben we er geen behoefte aan.

De mensen in mijn omgeving zijn allemaal ontzettende hokjesdenkers. En als je daar ook maar even dreigt buiten te vallen, proberen ze het voor zichzelf goed te praten met opmerkingen als 'jullie tijd komt nog wel' blabla.Het liefst zou ik dan van de daken willen schreeuwen dat we daar gewoon helemaal geen zin in hebben en het heerlijk vinden dat we op dit moment alles kunnen doen waar we zin in hebben .. zonder dat we weer ergens een oppas vandaan moeten toveren en alles weken vooruit moeten plannen.

TS, je bent absoluut niet de enige. Je kunt je leven niet over doen, maar als dit gewoon goed voelt, dan is het gewoon zo. Niemand anders zou daarover mogen oordelen. Dus trek het jezelf niet aan!
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')