abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80420685
quote:
Homebound Merkel forced to exchange Airbus for bus
Posted : Sat, 17 Apr 2010 11:32:03 GMT

Berlin - German Chancellor Angela Merkel was forced on Saturday to take the bus back to Germany, on the final leg of a tortuous journey home from a visit to the United States.

Merkel was one of tens of thousands of passengers affected by closure of German airspace until 2 am (0000 GMT) on Sunday, as volcanic ash from Iceland continued to wreak havoc with air travel across Europe.

The chancellor's Airbus was initially diverted to Lisbon in Portugal where she spent Friday night, before flying onward to the Italian capital Rome.

From Rome, Merkel and her delegation are to travel 520 kilometres by bus to the northern Italian city of Bolzano, according to government sources.

There, the group will spend the night before driving across the Alps and through Austria, to reach Germany on Sunday. Bolzano is 870 kilometres from the German capital, Berlin.

It remained unclear whether Merkel would be able to attend the funeral for Polish President Lech Kaczynski on Sunday.

Government aides were still checking the option of travelling by helicopter to the Polish city of Krakow, where the airport remained closed.
DPA

Iedereen komt nu wel met de meest creatieve oplossingen aanzetten.
pi_80420703
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 15:03 schreef pumpkinsoup het volgende:
Zat gister met mensen te praten op Schiphol die daar vastzaten, moesten naar London en Schotland.. gaat hem voorlopig nog niet worden denk ik.
Met de boot vanuit IJmuiden, HvH of Rozenburg kunnen heel wat bestemmingen bereikt worden in GB.
  zaterdag 17 april 2010 @ 15:39:04 #213
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_80420851
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 15:28 schreef Nee het volgende:
En opeens was vliegen niet meer zo vanzelfsprekend. Natuurlijk kut voor al die reizigers, maar ik geniet nu volop van de strak heldere blauwe lucht hier!
Inderdaad, dat mag nog wel even blijven vind ik.
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 15:31 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Met de boot vanuit IJmuiden, HvH of Rozenburg kunnen heel wat bestemmingen bereikt worden in GB.
Ahh okee ik wist niet dat er ook daar boten gingen, ik ga namelijk altijd als ik naar GB ga met de auto naar frankrijk, en daar pakken we dan de boot.
pi_80421073
zijn de taxichauffeurs en hotels rond schiphol al flink winst aan het maken?
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 17 april 2010 @ 15:51:38 #215
163650 Greys
pi_80421122
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 15:31 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Mijn vriend wil al sinds donderdagavond terug vanuit Schotland, maar toen zaten de boten al t/m zondagavond vol in elk geval richting Ned. Dus ik weet niet hoe het andersom is?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 17 april 2010 @ 15:52:36 #216
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_80421146
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 14:10 schreef superworm het volgende:
Toch blij met de economische crisis! Vijf jaar geleden ging ik in VWO 4 met school naar Rome per vliegtuig, mijn broertje gaat komende week met de bus, zelfde school maar minder geldelijke middelen
Wij gingen 11 jaar geleden al gewoon met de bus.
pi_80421260
Lufthansa is op dit moment bezig met het repositioneren van vliegtuigen, er vliegen er een paar tussen Frankfurt en Munchen. (wel zonder passagiers uiteraard)

Toch raar, het risico blijkt dus wel mee te vallen uiteindelijk dus? :S
pi_80421265
Als de ferry-bedrijven slim zijn dan huren ze een paar extra cruiseschepen in voor de komende week/weken. Zullen ze heel veel mensen blij mee maken en ze verdienen er zelf ook goed aan.
  zaterdag 17 april 2010 @ 15:58:07 #219
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_80421298
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 15:56 schreef Miless het volgende:
Lufthansa is op dit moment bezig met het repositioneren van vliegtuigen, er vliegen er een paar tussen Frankfurt en Munchen. (wel zonder passagiers uiteraard)

Het zal er eerder mee te maken hebben dat ze voor die kleine fluteindjes "onder de as" kunnen blijven.
  zaterdag 17 april 2010 @ 15:58:45 #220
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_80421318
quote:

Die vluchten vinden plaats op lage hoogte, dus ver onder de aswolk.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  zaterdag 17 april 2010 @ 15:59:21 #221
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_80421332
quote:

Ik denk dat het vluchten zijn die niet zo hoog komen als de as, ze blijven binnen DLD dus denk ik niet dat ze op 30.000 voet gaan vliegen.
be nice or go away
pi_80421487
Over as gesproken, je zal maar als roker gevangen zitten in een totaal rookverbod achter de grenscontrole
pi_80421675
strakblauwe lucht. waarom zien we niets van dat as?
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_80421844
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 16:06 schreef Toefjes het volgende:
Over as gesproken, je zal maar als roker gevangen zitten in een totaal rookverbod achter de grenscontrole
En dat allemaal door een nog grotere roker.
pi_80421859
keeping my fingers crossed. zou maandag eigenlijk moeten vliegen. (verkapte tvp)
"Ik maak eigenlijk nooit fouten, want ik heb enorme moeite me te vergissen
  Redactie Frontpage zaterdag 17 april 2010 @ 16:23:34 #226
145738 superworm
is erbij
pi_80421861
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 15:52 schreef JDude het volgende:

[..]

Wij gingen 11 jaar geleden al gewoon met de bus.
Ja onze school idem, maar die deden de stedentrips van 2004 tot 2009 met het vliegtuig.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 17 april 2010 @ 16:52:56 #227
163650 Greys
pi_80422501
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 15:56 schreef Jojoke het volgende:
Als de ferry-bedrijven slim zijn dan huren ze een paar extra cruiseschepen in voor de komende week/weken. Zullen ze heel veel mensen blij mee maken en ze verdienen er zelf ook goed aan.
Dat ligt er aan van hoe ver die cruise schepen moeten komen varen dan. Als die er dagen over doen willen ze vast het risico niet nemen dat in de tussentijd er weer gevlogen kan gaan worden. Dan is het een enorme kostenpost voor ze.

In Schotland geen enkele huurauto meer te krijgen ook hoor ik net
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_80426210
quote:
KLM wil op lage hoogte vliegen
Een leeg vliegtuig van de KLM vliegt rond 19.00 uur op maximaal 3000 meter hoogte van Schiphol naar Düsseldorf. De vlucht vindt plaats terwijl het nog licht is,om de omstandigheden tijdens de vlucht goed te kunnen beoordelen. Als de vlucht goed verloopt,hoopt de KLM op toestemming om meer vluchten op die hoogte uit te voeren.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 17 april 2010 @ 19:19:59 #229
163650 Greys
pi_80426295
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 19:17 schreef Aether het volgende:

[..]
Oh, op het journaal hadden ze het net over vliegtuigen van Frankrijk naar Ned. vliegen op lagere hoogte om te testen en dat ze daar toestemming voor probeerden te krijgen

Ik vind het nogal wat, naar Düsseldorf. Niet over water, maar compleet over bewoonde wereld.
Lekker als het mis gaat
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_80426941
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 19:19 schreef Greys het volgende:

[..]

Oh, op het journaal hadden ze het net over vliegtuigen van Frankrijk naar Ned. vliegen op lagere hoogte om te testen en dat ze daar toestemming voor probeerden te krijgen

Ik vind het nogal wat, naar Düsseldorf. Niet over water, maar compleet over bewoonde wereld.
Lekker als het mis gaat
Het eerste rondje over NL is al gemaakt. Ik had het niet gedaan, maargoed. Wie ben ik. En ik weet ook niet of ik graag morgen zou vliegen, bijvoorbeeld.
pi_80427002
De KLM is er helemaal klaar mee
quote:
za 17 apr 2010, 19:21
KLM wil toch vliegen
door Ronald Veerman
AMSTERDAM - KLM wil zo snel mogelijk met een aantal lege toestellen de lucht in nu steeds duidelijker wordt dat de situatie in de lucht waarschijnlijk totaal niet gevaarlijk is.

,,Het is genoeg geweest.

Het heeft nu lang genoeg geduurd, we willen vliegen”, aldus KLM-topman Hartman. ,,
Vanmorgen zijn in Duitsland enkele proefvluchten uitgevoerd tussen Munchen en Frankfurt.
Er blijkt niets aan de hand”, aldus de KLM-baas.
Volgens de KLM-baas zullen de lege proeftoestellen direct na aankomst uitgebreid geïnspecteerd worden.

Maar wanneer er niets aan de hand is kunnen kort daarna vanuit verre bestemmingen ook toestellen met passagiers aan de reis naar Europa gaan beginnen.”

Indien dat het geval is zullen waarschijnlijk morgen ook andere maatschappijen hun dienstregeling van en naar Schiphol weer willen opstarten.

[ Bericht 9% gewijzigd door Bruno25 op 17-04-2010 19:56:25 ]
I don't know if God exists, but it would be better for His reputation if He didn't.
Als de HEER zou mogen stemmen, dan is het zeer onwaarschijnlijk dat hij op het CDA zou stemmen
  zaterdag 17 april 2010 @ 19:49:42 #232
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_80427211
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 19:19 schreef Greys het volgende:
Lekker als het mis gaat
Niks aan de hand. In Duitsland zijn al verschillende vliegtuigen van Lufthansa en Air Berlin van Munchen overgevlogen naar Frankfurt en Dusseldorf. Deze vluchten vinden op lage hoogte plaats, en zitten ruim onder de aswolk. Inmiddels vertrekt er op dit moment ook een KLM vlucht van Schiphol voor een rondje boven NL.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 17 april 2010 @ 19:53:18 #233
163650 Greys
pi_80427327
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 19:49 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]

Niks aan de hand. In Duitsland zijn al verschillende vliegtuigen van Lufthansa en Air Berlin van Munchen overgevlogen naar Frankfurt en Dusseldorf. Deze vluchten vinden op lage hoogte plaats, en zitten ruim onder de aswolk. Inmiddels vertrekt er op dit moment ook een KLM vlucht van Schiphol voor een rondje boven NL.
Ik hoorde het net ja

Maar goed, zo'n testvlucht is er niet voor niets natuurlijk. Er zál idd wel niets aan de hand zijn, maar als het echt zo zeker was dat het geen punt is dan hadden ze wel met passagiers gevlogen
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_80427393
Nederlands luchtruim gesloten tot zondag 08.00 uur

Naar aanleiding van nadere analyse is duidelijk geworden dat bij dit aanhoudende weertype het Nederlandse luchtruim tot nader order, maar tenminste tot morgenochtend 08.00 uur (NL) gesloten blijft. Tot deze conclusie komen de Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW) en de Militaire Luchtvaart Autoriteit in overleg met onder meer Luchtverkeersleiding Nederland en KNMI. De vulkanische as uit IJsland blijft langer boven het Europese vasteland. Dit heeft te maken met de huidige weersomstandigheden. Daarom is het Nederlandse luchtruim nog niet veilig voor de luchtvaart. De weersomstandigheden en de aswolk bepalen hoe de vliegcondities zijn. De betrokken organisaties monitoren de situatie voortdurend en onderhouden nauw contact met buitenlandse autoriteiten. De KLM gaat vanavond een testvlucht uitvoeren onder gecontroleerde omstandigheden. Doel van deze testvlucht is om metingen te doen in het Nederlandse luchtruim op de mogelijke gevolgen van de as op onderdelen van het vliegtuig. Deze testvlucht wordt uitgevoerd op verzoek van de Europese Unie. In meerdere landen vinden testvluchten plaats. IVW heeft de voorwaarden gesteld voor deze testvlucht.

Wanneer meer duidelijk wordt over de toegankelijkheid van het Nederlands luchtruim, of wanneer de huidige situatie wijzigt, zal de IVW hierover nader berichten. Vliegverkeer op zicht (VFR) wordt beperkt toegestaan, namelijk voor ballonvaart, zweefvliegen en zeil- en schermvliegen. IVW maakt op haar website bekend welke risico´s daaraan verbonden zijn en dat het vliegen op eigen risico blijft.

Alle autoriteiten baseren zich op de informatie van het Volcanic Ash Advisory Center in Londen.
  zaterdag 17 april 2010 @ 19:57:54 #235
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_80427448
zandkleurige afzetting op de auto is waarschijnlijk pollen, de windbestuivers bloeien
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_80427454
Ik denk dat er hevig verschil van mening gaat ontstaan tussen de ambtenaren en de luchtvaartdirecties
I don't know if God exists, but it would be better for His reputation if He didn't.
Als de HEER zou mogen stemmen, dan is het zeer onwaarschijnlijk dat hij op het CDA zou stemmen
pi_80427491
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 19:53 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik hoorde het net ja

Maar goed, zo'n testvlucht is er niet voor niets natuurlijk. Er zál idd wel niets aan de hand zijn, maar als het echt zo zeker was dat het geen punt is dan hadden ze wel met passagiers gevlogen
Die test vlucht is om via de filters bewijs te verzamelen voor Eurocontrol
  zaterdag 17 april 2010 @ 20:02:37 #238
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_80427599
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 19:57 schreef Bruno25 het volgende:
Ik denk dat er hevig verschil van mening gaat ontstaan tussen de ambtenaren en de luchtvaartdirecties
Ik heb een paar jaar bij KLM gewerkt, die nemen vulkaanas héél erg serieus.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 17 april 2010 @ 20:10:12 #239
270971 Starm
Altijd hard aan het werk
pi_80427785
De testvlucht is oa op flightradar24.com te volgen.
Ik ben de stem uit het kussen, vertel je dromen terwijl je slaapt.
  zaterdag 17 april 2010 @ 20:10:48 #240
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_80427801
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 20:02 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik heb een paar jaar bij KLM gewerkt, die nemen vulkaanas héél erg serieus.
Des te opvallender dat de KLM baas stelt dat er niks aan de hand blijkt te zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')