DPAquote:Homebound Merkel forced to exchange Airbus for bus
Posted : Sat, 17 Apr 2010 11:32:03 GMT
Berlin - German Chancellor Angela Merkel was forced on Saturday to take the bus back to Germany, on the final leg of a tortuous journey home from a visit to the United States.
Merkel was one of tens of thousands of passengers affected by closure of German airspace until 2 am (0000 GMT) on Sunday, as volcanic ash from Iceland continued to wreak havoc with air travel across Europe.
The chancellor's Airbus was initially diverted to Lisbon in Portugal where she spent Friday night, before flying onward to the Italian capital Rome.
From Rome, Merkel and her delegation are to travel 520 kilometres by bus to the northern Italian city of Bolzano, according to government sources.
There, the group will spend the night before driving across the Alps and through Austria, to reach Germany on Sunday. Bolzano is 870 kilometres from the German capital, Berlin.
It remained unclear whether Merkel would be able to attend the funeral for Polish President Lech Kaczynski on Sunday.
Government aides were still checking the option of travelling by helicopter to the Polish city of Krakow, where the airport remained closed.
Met de boot vanuit IJmuiden, HvH of Rozenburg kunnen heel wat bestemmingen bereikt worden in GB.quote:Op zaterdag 17 april 2010 15:03 schreef pumpkinsoup het volgende:
Zat gister met mensen te praten op Schiphol die daar vastzaten, moesten naar London en Schotland.. gaat hem voorlopig nog niet worden denk ik.
Inderdaad, dat mag nog wel even blijven vind ik.quote:Op zaterdag 17 april 2010 15:28 schreef Nee het volgende:
En opeens was vliegen niet meer zo vanzelfsprekend. Natuurlijk kut voor al die reizigers, maar ik geniet nu volop van de strak heldere blauwe lucht hier!![]()
Ahh okee ik wist niet dat er ook daar boten gingen, ik ga namelijk altijd als ik naar GB ga met de auto naar frankrijk, en daar pakken we dan de boot.quote:Op zaterdag 17 april 2010 15:31 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Met de boot vanuit IJmuiden, HvH of Rozenburg kunnen heel wat bestemmingen bereikt worden in GB.
Mijn vriend wil al sinds donderdagavond terug vanuit Schotland, maar toen zaten de boten al t/m zondagavond vol in elk geval richting Ned. Dus ik weet niet hoe het andersom is?quote:Op zaterdag 17 april 2010 15:31 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Met de boot vanuit IJmuiden, HvH of Rozenburg kunnen heel wat bestemmingen bereikt worden in GB.
Wij gingen 11 jaar geleden al gewoon met de bus.quote:Op zaterdag 17 april 2010 14:10 schreef superworm het volgende:
Toch blij met de economische crisis! Vijf jaar geleden ging ik in VWO 4 met school naar Rome per vliegtuig, mijn broertje gaat komende week met de bus, zelfde school maar minder geldelijke middelen
Het zal er eerder mee te maken hebben dat ze voor die kleine fluteindjes "onder de as" kunnen blijven.quote:Op zaterdag 17 april 2010 15:56 schreef Miless het volgende:
Lufthansa is op dit moment bezig met het repositioneren van vliegtuigen, er vliegen er een paar tussen Frankfurt en Munchen. (wel zonder passagiers uiteraard)
Toch raar, het risico blijkt dus wel mee te vallen uiteindelijk dus? :S
Die vluchten vinden plaats op lage hoogte, dus ver onder de aswolk.quote:Op zaterdag 17 april 2010 15:56 schreef Miless het volgende:
Lufthansa is op dit moment bezig met het repositioneren van vliegtuigen, er vliegen er een paar tussen Frankfurt en Munchen. (wel zonder passagiers uiteraard)
Ik denk dat het vluchten zijn die niet zo hoog komen als de as, ze blijven binnen DLD dus denk ik niet dat ze op 30.000 voet gaan vliegen.quote:Op zaterdag 17 april 2010 15:56 schreef Miless het volgende:
En dat allemaal door een nog grotere roker.quote:Op zaterdag 17 april 2010 16:06 schreef Toefjes het volgende:
Over as gesproken, je zal maar als roker gevangen zitten in een totaal rookverbod achter de grenscontrole
Ja onze school idem, maar die deden de stedentrips van 2004 tot 2009 met het vliegtuig.quote:Op zaterdag 17 april 2010 15:52 schreef JDude het volgende:
[..]
Wij gingen 11 jaar geleden al gewoon met de bus.
Dat ligt er aan van hoe ver die cruise schepen moeten komen varen dan. Als die er dagen over doen willen ze vast het risico niet nemen dat in de tussentijd er weer gevlogen kan gaan worden. Dan is het een enorme kostenpost voor ze.quote:Op zaterdag 17 april 2010 15:56 schreef Jojoke het volgende:
Als de ferry-bedrijven slim zijn dan huren ze een paar extra cruiseschepen in voor de komende week/weken. Zullen ze heel veel mensen blij mee maken en ze verdienen er zelf ook goed aan.
quote:KLM wil op lage hoogte vliegen
Een leeg vliegtuig van de KLM vliegt rond 19.00 uur op maximaal 3000 meter hoogte van Schiphol naar Düsseldorf. De vlucht vindt plaats terwijl het nog licht is,om de omstandigheden tijdens de vlucht goed te kunnen beoordelen. Als de vlucht goed verloopt,hoopt de KLM op toestemming om meer vluchten op die hoogte uit te voeren.
Oh, op het journaal hadden ze het net over vliegtuigen van Frankrijk naar Ned. vliegen op lagere hoogte om te testen en dat ze daar toestemming voor probeerden te krijgenquote:
Het eerste rondje over NL is al gemaakt. Ik had het niet gedaan, maargoed. Wie ben ik. En ik weet ook niet of ik graag morgen zou vliegen, bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 17 april 2010 19:19 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh, op het journaal hadden ze het net over vliegtuigen van Frankrijk naar Ned. vliegen op lagere hoogte om te testen en dat ze daar toestemming voor probeerden te krijgen![]()
Ik vind het nogal wat, naar Düsseldorf. Niet over water, maar compleet over bewoonde wereld.
Lekker als het mis gaat
quote:za 17 apr 2010, 19:21
KLM wil toch vliegen
door Ronald Veerman
AMSTERDAM - KLM wil zo snel mogelijk met een aantal lege toestellen de lucht in nu steeds duidelijker wordt dat de situatie in de lucht waarschijnlijk totaal niet gevaarlijk is.
,,Het is genoeg geweest.
Het heeft nu lang genoeg geduurd, we willen vliegen”, aldus KLM-topman Hartman. ,,
Vanmorgen zijn in Duitsland enkele proefvluchten uitgevoerd tussen Munchen en Frankfurt.
Er blijkt niets aan de hand”, aldus de KLM-baas.
Volgens de KLM-baas zullen de lege proeftoestellen direct na aankomst uitgebreid geïnspecteerd worden.
Maar wanneer er niets aan de hand is kunnen kort daarna vanuit verre bestemmingen ook toestellen met passagiers aan de reis naar Europa gaan beginnen.”
Indien dat het geval is zullen waarschijnlijk morgen ook andere maatschappijen hun dienstregeling van en naar Schiphol weer willen opstarten.
Niks aan de hand. In Duitsland zijn al verschillende vliegtuigen van Lufthansa en Air Berlin van Munchen overgevlogen naar Frankfurt en Dusseldorf. Deze vluchten vinden op lage hoogte plaats, en zitten ruim onder de aswolk. Inmiddels vertrekt er op dit moment ook een KLM vlucht van Schiphol voor een rondje boven NL.quote:Op zaterdag 17 april 2010 19:19 schreef Greys het volgende:
Ik vind het nogal wat, naar Düsseldorf. Niet over water, maar compleet over bewoonde wereld.
Lekker als het mis gaat
Ik hoorde het net jaquote:Op zaterdag 17 april 2010 19:49 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Niks aan de hand. In Duitsland zijn al verschillende vliegtuigen van Lufthansa en Air Berlin van Munchen overgevlogen naar Frankfurt en Dusseldorf. Deze vluchten vinden op lage hoogte plaats, en zitten ruim onder de aswolk. Inmiddels vertrekt er op dit moment ook een KLM vlucht van Schiphol voor een rondje boven NL.
Die test vlucht is om via de filters bewijs te verzamelen voor Eurocontrolquote:Op zaterdag 17 april 2010 19:53 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik hoorde het net ja
Maar goed, zo'n testvlucht is er niet voor niets natuurlijk. Er zál idd wel niets aan de hand zijn, maar als het echt zo zeker was dat het geen punt is dan hadden ze wel met passagiers gevlogen
Ik heb een paar jaar bij KLM gewerkt, die nemen vulkaanas héél erg serieus.quote:Op zaterdag 17 april 2010 19:57 schreef Bruno25 het volgende:
Ik denk dat er hevig verschil van mening gaat ontstaan tussen de ambtenaren en de luchtvaartdirecties
Des te opvallender dat de KLM baas stelt dat er niks aan de hand blijkt te zijn.quote:Op zaterdag 17 april 2010 20:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik heb een paar jaar bij KLM gewerkt, die nemen vulkaanas héél erg serieus.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |