abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 17 april 2010 @ 13:57:30 #181
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_80418352
Domme vraag waarschijnlijk, maar krijg je je vliegticket vergoed?
pi_80418377
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 13:57 schreef Omnifacer het volgende:
Lijkt mij wel, er is niet geleverd waar je voor hebt betaald.
pi_80418385
Jongens, wie wil vliegen: Rome is 1650 km vanaf Utrecht Je reist dan via Zwitserland (Gotthardtunnel)
pi_80418431
quote:
ja ik heb voor zondag een reis geboekt naar Hurghada die 1000 euro wil ik graag terug

heb nog geen tel. afzegging binnen van de reisorganisatie
I don't know if God exists, but it would be better for His reputation if He didn't.
Als de HEER zou mogen stemmen, dan is het zeer onwaarschijnlijk dat hij op het CDA zou stemmen
pi_80418678
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 13:58 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Lijkt mij wel, er is niet geleverd waar je voor hebt betaald.
Ryanair doet het sowieso, en als de goedkoopste met de slechtste service het al doet

Ben blij dat we een annuleringsverzekering op de auto hebben en alleen maar voor de eerste 2 nachten hotel hebben.
pi_80418705
Nederlands luchtruim gesloten tot zaterdag 20:00 uur

Naar aanleiding van nadere analyse is duidelijk geworden dat bij dit aanhoudende weertype het Nederlandse luchtruim tot nader order, maar tenminste tot vanavond 20:00 uur (NL) gesloten blijft. Tot deze conclusie komen de Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW) en de Militaire Luchtvaart Autoriteit in overleg met onder meer Luchtverkeersleiding Nederland en KNMI. De vulkanische as uit IJsland blijft langer boven het Europese vasteland. Dit heeft te maken met de huidige weersomstandigheden. Daarom is het Nederlandse luchtruim nog niet veilig voor de luchtvaart.

De weersomstandigheden en de aswolk bepalen hoe de vliegcondities zijn. De betrokken organisaties monitoren de situatie voortdurend en onderhouden nauw contact met buitenlandse autoriteiten. Wanneer meer duidelijk wordt over de toegankelijkheid van het Nederlands luchtruim, of wanneer de huidige situatie wijzigt, zal de IVW hierover nader berichten.

Vliegverkeer op zicht (VFR) wordt beperkt toegestaan, namelijk voor ballonvaart, zweefvliegen en zeil- en schermvliegen. IVW maakt op haar website bekend welke risico´s daaraan verbonden zijn en dat het vliegen op eigen risico blijft.

Alle autoriteiten baseren zich op de informatie van het Volcanic Ash Advisory Center in Londen.

Mededeling op verzoek van de Europese Commissie
De Europese Commissie heeft zich uitgesproken over de passagiersrechten die van toepassing zijn in de onderhavige situatie. Volgens Euro-commissaris Kallas blijft het merendeel van de rechten voor passagiers van toepassing (zoals het recht op een verfrissing en recht op informatie). Maar, zo stelt de EU, de vulkaanuitbarsting geldt als een uitzonderlijke toestand waardoor passagiers geen recht hebben op financiėle compensatie. Op de website van de Europese Unie staat uitgebreid beschreven wat in deze situatie van toepassing is.

http://europa.eu/rapid/pressReleasesAction.do?reference=MEMO/10/131&format=HTML&aged=0&language=EN&guiLanguage=en
  Redactie Frontpage zaterdag 17 april 2010 @ 14:10:26 #187
145738 superworm
is erbij
pi_80418712
Toch blij met de economische crisis! Vijf jaar geleden ging ik in VWO 4 met school naar Rome per vliegtuig, mijn broertje gaat komende week met de bus, zelfde school maar minder geldelijke middelen
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_80418759
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 14:08 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Ryanair doet het sowieso, en als de goedkoopste met de slechtste service het al doet

Ben blij dat we een annuleringsverzekering op de auto hebben en alleen maar voor de eerste 2 nachten hotel hebben.
Ryanair was de eerste en zover ik weet enige die al vrij vroeg de vluchten t/m maandag heeft geannuleerd. netjes, voor zo´n ´baggermaatschappij´. KLM hield haar reizigers langer aan het lijntje. Ryanair-klanten weten in elk geval waar ze aan toe zijn!
pi_80418775
quote:
Hangt van de goedwil van de maatschappij en/of je reisverzekering af. Lang niet altijd want het is overmacht.
  zaterdag 17 april 2010 @ 14:14:08 #190
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_80418824
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 14:08 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Da's mooi want ik had met Ryanair moeten vliegen. Ik ga er maar van uit dat die vlucht van dinsdagochtend niet doorgaat
pi_80418901
Er wordt lichte asval gemeld in de Thames-vallei... volgens Sky News
  zaterdag 17 april 2010 @ 14:17:57 #192
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_80418918
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 14:14 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Da's mooi want ik had met Ryanair moeten vliegen. Ik ga er maar van uit dat die vlucht van dinsdagochtend niet doorgaat
Als er niets verandert n de windrichting ben ik bang dat je gelijk hebt idd....
Hopelijk krijg je iig je geld terug.
be nice or go away
  zaterdag 17 april 2010 @ 14:21:59 #193
145755 kahaarin
pi_80419031
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 14:17 schreef indahnesia.com het volgende:
Er wordt lichte asval gemeld in de Thames-vallei... volgens Sky News
Dat zag ik ook net,
quote:
A light dusting of ash has settled in parts of Scotland and in the Thames Valley area, but the Health Protection Agency says any minor symptoms are likely to be temporary.
hmm, geen gevaar, wel gevaar, ik weet niet meer zo goed wat ik er van moet denken. Vooralsnog geen as aan de grond in NL.
Bron
be nice or go away
pi_80419037
Volcanic ash cloud: dust falls across Britain
quote:
Volcanic ash from the Icelandic eruption has begun to fall across the country, coating surfaces with a fine layer of dust and raising fears over the danger posed to people with breathing difficulties.
pi_80419061
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 14:17 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Als er niets verandert n de windrichting ben ik bang dat je gelijk hebt idd....
Hopelijk krijg je iig je geld terug.
ook ik vlieg dinsdag ochtend...ehh zou vliegen..naar portugal
pi_80419182
quote:
Verklaar mij maar voor gek, maar ik heb hier (in Noord Nederland) ook al een dunne laag fijn stof liggen op auto en tuinmeubelen die ik niet kan thuis brengen. Zou me gezien de erg vreemde kleur die de lucht hier gisteren een tijd heeft gehad niet eens verbazen als hier ook al wat van dat spul naar beneden is gekomen.
pi_80419256
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 14:27 schreef Jalu het volgende:

[..]

Verklaar mij maar voor gek, maar ik heb hier (in Noord Nederland) ook al een dunne laag fijn stof liggen op auto en tuinmeubelen die ik niet kan thuis brengen. Zou me gezien de erg vreemde kleur die de lucht hier gisteren een tijd heeft gehad niet eens verbazen als hier ook al wat van dat spul naar beneden is gekomen.
Pics or it didn't happen!
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 17 april 2010 @ 14:31:25 #198
163650 Greys
pi_80419276
Mijn wederhelft ziet in Schotland ook allemaal auto's met een laagje er op, maar hij dacht niet aan de as omdat het meer zandkleurig was. Die as moet toch grijzig zijn?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 17 april 2010 @ 14:33:01 #199
145755 kahaarin
pi_80419311
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 14:27 schreef Jalu het volgende:

[..]

Dat kan ook komen door de duinbranden in Belgiė, de wind op zeeniveau komt uit die richting:
quote:
HAAN/OOSTENDE/MIDDELKERKE - In de duinen tussen Middelkerke en Oostende heeft het vrijdagavond gebrand. De brand werd vermoedelijk aangestoken door spelende kinderen. Eerder vandaag brandde het in de duinen van Vosseslag, een deelgemeente van De Haan, tot aan het naaktstrand van Bredene.
De brand brak iets voor 19.00 uur uit op de grens tussen Middelkerke en Oostende. De brandweer van Middelkerke en Oostende kwamen het vuur blussen.

De duinbrand werd aangestoken. Er werden brandhaarden gevonden op drie verschillende locaties. Er ging twee keer 200 vierkante meter en een keer 400 vierkante meter in vlammen op.
Toen de brand uitbrak werden spelende kinderen in de buurt opgemerkt. De politie is nog bezig met een onderzoek.

Ook de grote duinbrand tussen De Haan en Bredene werd vrijdagnamiddag mogelijk veroorzaakt door spelende kinderen. Het vuur, dat rond 16 uur ontstond, is inmiddels geblust
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20100416_112&subsection=156

Er is nog nergens melding gemaakt van vulkaanas in Nederland en ik vermoed dat ze dat toch echt wel sterk in de gaten houden.
be nice or go away
  zaterdag 17 april 2010 @ 14:34:38 #200
145755 kahaarin
pi_80419351
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 14:31 schreef Greys het volgende:
Mijn wederhelft ziet in Schotland ook allemaal auto's met een laagje er op, maar hij dacht niet aan de as omdat het meer zandkleurig was. Die as moet toch grijzig zijn?
Nou, er schijnt zwavel in te zitten dat is geel dus zandkleurig is niet vreemd.
be nice or go away
pi_80419537
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 14:31 schreef Greys het volgende:
hoeft niet per se, als het al geoxideerd is, kan het geel/bruin/oranje zijn in ieder geval. Hangt van de samenstelling af.
  zaterdag 17 april 2010 @ 14:48:47 #203
62913 Blik
The one and Only!
pi_80419688
Ik hoop wel dat het snel over gaat zijn, mijn schoonmoeder heeft een vlucht komend weekend, mijn ouders over anderhalve week en ikzelf over 2 maanden
  zaterdag 17 april 2010 @ 14:57:19 #204
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_80419897
Dubbel
  zaterdag 17 april 2010 @ 14:58:51 #205
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_80419927
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 13:55 schreef Bruno25 het volgende:

[..]

Dat kan de reisorganisatie wel voor je regelen, die weten waar je moet zijn, er is voor die hotels ook geen nieuwe instroom, dus lege kamers zat
en wat nou als je zelf een accommedatie geregeld hebt, de vliegmaatschappij naar de touroperator wijst waar je je ticket gekocht hebt, en die alleen maar te bereiken zijn via een Duitse Engelstalige host via een Egyptisch nummer a ¤2,50 per minuut? Ze zegt vervolgens dat ik elke 2 uur moet blijven bellen want zij mag mij niet bellen en ik krijg elke keer te horen dat er geen info is. Maar moet wederom weer na twee uur bellen, want anders heb ik kans dat mijn plaats vergaat, mocht er een vliegtuig komen, aldus die doos. O ja, verder kan ze niks voor me betekenen, ik heb tenslotte zelf onderdak geregeld. Gelukkig hier wat contacten waardoor ik niet met de kinderen (1 en 3 jaar) op een vliegveld hoef te gaan zitten. Ik weet wel bij wie ik ook een deel van mijn telefoonrekening ga claimen.

Verder genieten we van het weer, en lekket eten en drinken. Ik zie het maar als gratis vakantie.
  zaterdag 17 april 2010 @ 15:03:14 #206
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_80420020
Zat gister met mensen te praten op Schiphol die daar vastzaten, moesten naar London en Schotland.. gaat hem voorlopig nog niet worden denk ik.
pi_80420082
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 15:03 schreef pumpkinsoup het volgende:
Zat gister met mensen te praten op Schiphol die daar vastzaten, moesten naar London en Schotland.. gaat hem voorlopig nog niet worden denk ik.
Zwemmen is mss wel de snelste optie nu. Of een paar waterfietsen huren in Amsterdam, en dan daarmee fietsen.
  zaterdag 17 april 2010 @ 15:09:35 #208
62913 Blik
The one and Only!
pi_80420155
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 15:03 schreef pumpkinsoup het volgende:
Naar Londen lijkt me nog wel te doen met de trein of boot
  zaterdag 17 april 2010 @ 15:10:04 #209
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_80420169
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 15:06 schreef Light het volgende:

[..]

Zwemmen is mss wel de snelste optie nu. Of een paar waterfietsen huren in Amsterdam, en dan daarmee fietsen.
Haha, ja ik zei ook al waarom gaan jullie niet met de trein, eerst frankrijk, dan engeland. Maar ze wouden eerst nog even een dagje wachten, aangezien de treinen nu ook een ramp zijn in die richting.
pi_80420626
En opeens was vliegen niet meer zo vanzelfsprekend. Natuurlijk kut voor al die reizigers, maar ik geniet nu volop van de strak heldere blauwe lucht hier!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')