Ook goed, wmb!quote:Op maandag 19 april 2010 11:37 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Kan je een andere datum wel dan?Bijvoorbeeld 1 van de 6 dagen die ik gepost heb? Desnoods houden we 2 dagen open en kijken we bij welke datum de meeste mensen kunnen
![]()
Bedankt voor de uitnodiging. Maar ik houd mijn digitale en mijn vleselijke identiteiten graag gescheiden. Da's geen preek maar een persoonlijke keus.quote:Op maandag 19 april 2010 10:45 schreef capricia het volgende:
Xeno, Dino, droom_Econoom, dvr en alle andere posters hier:
Kan ik je inschrijven voor de meet op de 15e in Utrecht?
2e AEX-meeting: 7 of 15 mei te Utrecht
Kunnen we even fysiek onze meningsverschillen beslechten...![]()
Welke van de 25?quote:Op maandag 19 april 2010 20:04 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Bedankt voor de uitnodiging. Maar ik houd mijn digitale en mijn vleselijke identiteiten graag gescheiden. Da's geen preek maar een persoonlijke keus.
Veel plezier! :-)
quote:
De 7e zou ik kunnen, ik slaap er nog een nachtje overquote:Op maandag 19 april 2010 11:37 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Kan je een andere datum wel dan?Bijvoorbeeld 1 van de 6 dagen die ik gepost heb? Desnoods houden we 2 dagen open en kijken we bij welke datum de meeste mensen kunnen
![]()
Vind die cijfers allemaal maar een beetje vreemd. Vooral de manier waarop ze vergelijken. Prijs ten opzichte van huur. Er zijn namelijk ZEER veel andere variabelen die hier ook een rol spelen. In België is de huur bijvoorbeeld zo goed als onbelast (minder dan 10% van de totale huur moet aan de belastingen afgedragen worden). Terwijl dit in Amerika een pak meer is. Om dan tot een over of onderwaardering te komen, dan vind ik dat op zich wel een beetje vreemd. Lijkt mij dat ze niet alles vergeleken hebben. Als je dat wel doet, is de graadmeter volgens mij wel goed.quote:Op maandag 19 april 2010 19:20 schreef iehlaak het volgende:
Nieuwe stats uit The Economist
[ afbeelding ]
http://www.economist.com/business-finance/displaystory.cfm?story_id=15911113&source=hptextfeature
Die hebben we niet in NL. We hebben een door de overheid veroorzaakte zeepbel.quote:Op dinsdag 20 april 2010 19:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als je gewoon alle huren met 10% per jaar laat stijgen de komende 4 jaar tot dat het niveau bereikt is van de marktwaarde
Daar zeg je wel iets verstandigs.quote:Op dinsdag 20 april 2010 19:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
en vervolgens de woningbouwvereniging verplicht stelt om de huurhuizen te verkopen aan de huurders voor 80 á 90% van de getaxeerde waarde is er toch geen probleem meer?
Morgen volgen de stats van het CBS. over maart 2010quote:Op maandag 19 april 2010 19:20 schreef iehlaak het volgende:
Nieuwe stats uit The Economist
[ afbeelding ]
http://www.economist.com/business-finance/displaystory.cfm?story_id=15911113&source=hptextfeature
Heb je helemaal gelijk in. Ik zou zeggen zeg zelf niks meer en probeer te lerenquote:Op dinsdag 20 april 2010 19:38 schreef droom_econoom8 het volgende:
Daar zeg je wel iets verstandigs.
Stabilisatiequote:Op dinsdag 20 april 2010 19:41 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Morgen volgen de stats van het CBS. over maart 2010
Ik gok:
- Nog steeds daling ten opzichte van één jaar geleden
- Kleine, tijdelijke steiging ten opzichte van vorige maand omdat naïeve starters nog even koopsubsidie wilden binnenhalen. De discussie over de HRA is immers nog niet in deze cijfers verrekend.
Het blijft koffiedikkijken. Meer waarzeggers in de zaal? Pak vandaag je kans, morgen is alles wijsheid achteraf
quote:Op dinsdag 20 april 2010 19:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Heb je helemaal gelijk in. Ik zou zeggen zeg zelf niks meer en probeer te leren
Zelfs Ger 'Mooi Weer' Hukker zegt nu dat hij de negatieve gevolgen van de HRA-beperking vreest. Dus hoezo stabilisatie?quote:
Ik snap niet waarom dat verstandig zou zijn?quote:Op dinsdag 20 april 2010 19:38 schreef droom_econoom8 het volgende:
Daar zeg je wel iets verstandigs.
Je legt mij de woorden in de mondquote:Op dinsdag 20 april 2010 19:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Heb je helemaal gelijk in. Ik zou zeggen zeg zelf niks meer en probeer te leren
Fat chancequote:
Idd...tis een kwestie van geduld...quote:
Mijn meningquote:Op dinsdag 20 april 2010 19:55 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Zelfs Ger 'Mooi Weer' Hukker zegt nu dat hij de negatieve gevolgen van de HRA-beperking vreest. Dus hoezo stabilisatie?
En dat helemaal zonder onderbouwingquote:
WTF, de markt was toch op weg naar volledig herstelquote:Prijsdaling koopwoningen vlakt af
De prijzen van verkochte bestaande koopwoningen waren in maart gemiddeld 3,5 procent lager dan in maart 2009. De prijsdaling is kleiner dan die in februari, toen koopwoningen nog 4,2 procent goedkoper waren dan een jaar eerder. Na een periode van dalingen van circa 5 procent, zijn de prijsdalingen in de afgelopen twee maanden kleiner geworden. Dit blijkt uit cijfers van het CBS en het Kadaster.
Alle typen bestaande koopwoningen waren goedkoper dan een jaar eerder. De prijsdaling van appartementen was met 2,5 procent het kleinst. De over het algemeen duurdere type woningen, zoals vrijstaande woningen en twee-onder-een-kapwoningen, daalden met respectievelijk 4,6 en 4,0 procent het meest in prijs.
In alle provincies waren de prijzen lager dan in maart 2009. De grootste daling deed zich voor in Utrecht, waar koopwoningen 5,2 procent goedkoper waren. In Friesland was de prijsdaling met 1,5 % het kleinst.
Begin april meldde de NVM nog dat de huizenprijzen in het eerste kwartaal licht waren gestegen. Door een verschil in peilmomenten verschillen de woningmarktcijfers van de NVM met die van CBS/Kadaster. Het Kadaster registreert de transacties van een bestaande koopwoning op het moment van transport bij de notaris (eigendomsoverdracht). De NVM registreert de verkoop van een zelfde woning vanaf het moment dat de ontbindende voorwaarde(n) in de koopakte is verlopen. In de praktijk blijkt dat de periode tussen ondertekening van de overeenkomst bij de NVM-makelaar en het transporteren van de woning bij de notaris 2,5 tot 3 maanden is.
bron
Wat is dat toch met de term nog verder 'stabiliseren' ? Bedoel je soms dat de daling gaat stabiliseren of de prijs, is nl. een groot verschil imhoquote:Op woensdag 21 april 2010 13:58 schreef Emu het volgende:
Koopsubsidie effect zal zoiezo nog blijven duren tot juli/augustus, ik ben vooral benieuwd wat daarna gaat gebeuren, en specifiek heel benieuwd naar periode oktober/november. Ik denk dat het nog verder gaat stabilizeren, om in Q4 terug wat lager te gaan. Grote veranderingen zullen volgens mij uit blijven, zoiezo.
Ja idd dat dacht ik ook. Ik had een klein maandje geleden gelezen dat de prijzen alweer stijgende warenquote:Op woensdag 21 april 2010 12:51 schreef xenobinol het volgende:
[..]
WTF, de markt was toch op weg naar volledig herstel![]()
De cijfer goochelaars van beroepsleugenaar GH blijken hun eigen interpretatie te hebben van de werkelijkheid![]()
Ze weten wel een positieve titel te geven aan het stukje, de prijsdaling vlakt af klinkt positiever dan 'de prijs daalt nog steeds'
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |