abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 april 2010 @ 23:33:38 #1
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_80367603
Waarom heeft niemand mij verteld dat Het Zesde Zintuig allang weer begonnen is ? Ik kom er pas net achter ! Het is mijn favoriete programma en dankzij Het Zesde Zintuig ben ik in TRU gaan posten .

De nieuwe serie is dus al bezig sinds donderdag 18 maart 2010. Het wordt elke donderdag om 21.30 uur uitgezonden op RTL4. Er staan al een aantal afleveringen online en die ga ik de komende dagen bekijken .

Ondertussen kan er hier over het nieuwe seizoen van Het Zesde Zintuig gebabbeld worden !

Beter laat dan nooit .
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  vrijdag 16 april 2010 @ 09:19:45 #2
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_80373179
Neeee..... mag... niet... kijken........ wederom ... die onzin.......

Klik.. ok even kijken..

edit: wat een programma weer
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  vrijdag 16 april 2010 @ 09:55:35 #3
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_80374134
Ik heb de eerste aflevering vannacht voor het slapen gaan bekeken .

Ik vind het een stuk vermakelijker dan de Uri Geller show hoor, Michielos .

Ik weet nu nog niet zo goed wat ik ervan moet zeggen, maar de komende dagen ga ik de andere afleveringen kijken .
  vrijdag 16 april 2010 @ 10:21:34 #4
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_80374968
Ik vind het beide driewerf niks.
  vrijdag 16 april 2010 @ 12:05:05 #5
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_80378944
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 10:21 schreef Michielos het volgende:
Ik vind het beide driewerf niks.
Ik ben het zowaar eensch met deze rustige jongen
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  vrijdag 16 april 2010 @ 12:10:15 #6
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_80379131
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 12:05 schreef jpg97 het volgende:
Ik ben het zowaar eensch met deze rustige jongen
Dan zitten jullie dus samen in dezelfde zielengroep .
pi_80453557
Nee, want dat geeft eerder aan dat wij (ik dus ook) te nuchter zijn om
hier enige waarde aan te schenken.
75 topics = FIN
  maandag 19 april 2010 @ 15:45:08 #8
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_80484289
quote:
Op zondag 18 april 2010 18:59 schreef FP128 het volgende:
Nee, want dat geeft eerder aan dat wij (ik dus ook) te nuchter zijn om
hier enige waarde aan te schenken.
Nee hoor, jullie zitten duidelijk in dezelfde zielengroep. Ik ben namelijk een nieuwetijdskind, dus ik heb dat soort dingen heel snel door .

Het is er overigens helaas nog niet van gekomen om de andere afleveringen te bekijken .
  vrijdag 23 april 2010 @ 09:44:24 #9
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_80624023
Ye, maar ik heb liever dat Derek met een nieuwe show komt. Ik heb nieuwe Trivia stats, russian dolls en fuzzy facts nodig. Zesde zintuig is toch meer algemeen geleuter. + ik vind Dereks stijl veel cooler
  vrijdag 23 april 2010 @ 10:52:13 #10
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_80626082
Het eerste heet een rainbow ruse en klopt altijd(net zoals een regenboog het hele "kleurenspectrum" behelst). Voorbeelden die ik wel eens gebruik zijn:

"Je bent een extravert persoon.. ok ok, ik beweer niet dat je een crazy party animal bent, je hebt zo je rustmomenten nodig maar over het algemeen kan gezegd worden dat je graag met andere mensen omgaat."

'je bent een gever, iemand die altijd anderen wil helpen. ok , ok je bent geen heilige ofzo, ik weet dat je ook wel eens egoistisch kunt zijn, maar er kan gezegd worden dat je altijd voor anderen klaar staat"

Gebruik ze overigens alleen op het begin, gewoon om even wat ja's te vangen voordat ik fuzzy facts e.d. ga doen. Niemand zal overigens zeggen: "nee , ik ben een egoist". Zou dat wel gebeuren, heb je weer genoeg informatie om de rest van je reading op te baseren. In het algemeen hou ik meestal een bepaalde structuur aan : opening/verwelkoming, beetje small talk/causual talk, voorbereiding op wat komen gaat, barnum statements/warm reading/1 rainbow ruse, daarna fuzzy facts, lucky guess, russian dolls,. trivia stats e.d. om dikke vinger naar sceptics op te steken (eventueel Dit is ook het "freestyle gedeelte wat draait om verwoorden, bekrachtigen, bevestigen en soms corrigeren), daarna alles vals samenvatten en nog eens versterken en afsluiten."

Nee , ik geef geen advies, tis puur performance art voor tricks e.d.

En ja , mensen vullen het over het algemeen zelf in. De ware pro's begrijpen de kracht van de illusie, de psychologie van de deceptie en hoe het persoonlijk gemaakt kan worden voor mensen.

Niet sleight of hand, maar mooie sleight of mouth.
  vrijdag 23 april 2010 @ 11:01:08 #11
8372 Bastard
Persona non grata
pi_80626368
Mensen die blijven volhouden dat het allemaal trucage is ..
The truth was in here.
pi_80626434
Mensen die blijven volhouden dat het echte powerrangers met superkrachten zijn
  vrijdag 23 april 2010 @ 11:05:44 #13
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_80626543
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 11:03 schreef Flammie het volgende:
Mensen die blijven volhouden dat het echte powerrangers met superkrachten zijn
Oe.. vertel!
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  vrijdag 23 april 2010 @ 11:06:02 #14
8372 Bastard
Persona non grata
pi_80626558
Om het dan maar meteen weer te ridiculiseren met 'powerrangers'
Er is genoeg bewijs in de gesprekken die niet te verklaren is op een manier dat het trucage zou zijn... maar dat vergeten we gemakshalve gewoon en vegen het allemaal onder de mat 'trucendoos'.

Nee ben er van overtuigd dat het fenomeen helderziende en readen gewoon bestaat ook al zou je de dingen kunnen nabootsen.
The truth was in here.
  vrijdag 23 april 2010 @ 11:08:05 #15
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_80626630
Welk bewijs is er dan?
  vrijdag 23 april 2010 @ 11:08:33 #16
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_80626653
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 11:06 schreef Bastard het volgende:
Er is genoeg bewijs in de gesprekken die niet te verklaren is op een manier dat het trucage zou zijn... maar dat vergeten we gemakshalve gewoon en vegen het allemaal onder de mat 'trucendoos'.

Nee ben er van overtuigd dat het fenomeen helderziende en readen gewoon bestaat ook al zou je de dingen kunnen nabootsen.
Ja joh, t'is gewoon zielig.. Hoe kan je nou verkopen dat je een universitaire opleiding hebt, maar niet opmerken dat er iets niet klopt.
Kom nou
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_80626661
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 11:06 schreef Bastard het volgende:

Dat is er niet Sorry. Het bewijs zie je idd niet snel in SBS 6 producties.. dat is ge-edit om te verkopen
pi_80626674
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 11:08 schreef Ticker het volgende:

[..]

Ja joh, t'is gewoon zielig.. Hoe kan je nou verkopen dat je een universitaire opleiding hebt, maar niet opmerken dat er iets niet klopt.
Kom nou
Komt de domste van ze allemaal ook weer
  vrijdag 23 april 2010 @ 11:09:14 #19
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_80626676
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 11:08 schreef Michielos het volgende:
Welk bewijs is er dan?
Is het elke week nep dan? Wat wil je nu eigenlijk beweren, ik ben eigenlijk weleens benieuwd naar een duidelijke uitspraak over wat nou wel en niet echt is.
  vrijdag 23 april 2010 @ 11:09:40 #20
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_80626691
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 11:09 schreef Flammie het volgende:

[..]

Komt de domste van ze allemaal ook weer
Power rangers..
  vrijdag 23 april 2010 @ 11:12:04 #21
8372 Bastard
Persona non grata
pi_80626762
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 11:08 schreef Ticker het volgende:

[..]

Kom nou
Nog niet eens de deur op een kier zetten zelfs.. mogelijkheden open laten. Nee vingers in de oren en heel hard lalala zingen en alles afdoen als 'ja.. dat kan met deze truc, of dat zit psychologisch zo en zo in elkaar' .
Tis niet dat ik het zielig vind maar bekrompen.
The truth was in here.
  vrijdag 23 april 2010 @ 11:14:19 #22
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_80626838
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 11:12 schreef Bastard het volgende:

[..]

Nog niet eens de deur op een kier zetten zelfs.. mogelijkheden open laten. Nee vingers in de oren en heel hard lalala zingen en alles afdoen als 'ja.. dat kan met deze truc, of dat zit psychologisch zo en zo in elkaar' .
Ja maar bekrompen zou het zijn als het over iets piet luttigs is. Maar deze personen zitten hier op het forum note benen met een grote mond zichzelf te verdedigen dat ze hier zitten om 'te leren' en 'kennis op te doen'.
Maar een show van een uur waarin elke week weer nieuwe feiten aan het licht komen over personen die elkaar niet kennen wordt niet serieus genomen, maar helaas is er nooit een grondige reden.
pi_80626841
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 11:12 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ooooh vertel. Welke onderzoeken heb jij allemaal al verricht en welke mogelijkheden heb jij allemaal al bekeken.

Ik kan het alvast verklappen: de enige mogelijkheid die je hebt bekeken is het eerste dat in je opkwam (en ook het eerste dat sbs6 aan je wil verkopen)

Deze mensen hebben speciale gaven en alles in dit programma is echt.

Erg openminded ja
  vrijdag 23 april 2010 @ 11:15:36 #24
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_80626869
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 11:14 schreef Flammie het volgende:

[..]

Ooooh vertel. Welke onderzoeken heb jij allemaal al verricht en welke mogelijkheden heb jij allemaal al bekeken.

Ik kan het alvast verklappen: de enige mogelijkheid die je hebt bekeken is het eerste dat in je opkwam (en ook het eerste dat sbs6 aan je wil verkopen)

Deze mensen hebben speciale gaven en alles in dit programma is echt.

Erg openminded ja
Waar heb je het nou weer over, moet je kijken wat je verdedigings techniek is..
WAAR IS JE ONDERZOEK??

JIJ VIND DIT EN DAT..

Kom op zeg.
  vrijdag 23 april 2010 @ 11:16:07 #25
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_80626886
Tja, anderzijds kan dat toch ook van "believers" kant gesteld worden.

Het is nu eenmaal zo dat de meeste psychologen het er roerend over eens zijn dat het mediumschap niet meer is dan waarmakerij, gesprekspsychologie en cold reading (waar soms een beetje fraude bij komt kijken). Over 100den verifieerbare onderzoeken bevestigen dit.
Nu zou je kunnen zeggen dat ik bekrompen ben, maar ben jij dat niet net zo goed? Na 100+ bewijzen wil je namelijk nog niet zien dat het niet meer is dan dit. De programma's zijn al tot in den treure gedebunked (niet alleen door mij, je hoeft het niet aan te nemen. Graag verwijs ik door naar de tig andere sites die het hier over hebben).

Als ik dan kijk naar het bewijs dat dit soort programma's ondersteunt, is er amper iets te vinden. Nu heb ik de deur wel degelijk op een kier staan. Laat maar zien dat bewijs.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')