Stel dat er nog een crash komt, wat gebeurt er dan met je spaargeld?quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 19:19 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Willem Middelkoop verwacht t binnen 2-3 jaar, was op RTL-4 vandaag.
Ik ga voor 6,50 in decquote:Op dinsdag 21 september 2010 22:46 schreef LXIV het volgende:
Ja, natuurlijk aanhouden! Die staan op december rond de 5 euro!
Go away in May, but remember, be back in Septemberquote:Op dinsdag 4 mei 2010 15:49 schreef Falco het volgende:
Stay away in May and remember, come back in September ofzoietswashet?
quote:Vrijdag gesloten op 1183.Op dinsdag 21 september 2010 11:43 schreef Arcee het volgende:
Gisteren gesloten op 1142 (hoogste stand sinds mei), toch een stukje hoger nu.
quote:Per saldo heeft de AEX helemaal niets gedaan sinds m'n advies, maar mensen die voor veiligheid gekozen hebben is een hoop downside volatiliteit bewaard gebleven in grote delen van dit jaar. Maar we zullen het vervolg wel zien de komende tijdOp maandag 25 oktober 2010 12:02 schreef Arcee het volgende:
[..]
Vrijdag gesloten op 1183.
Geen spoor nog van een crash, laat staan een gigantische.
Of heb ik het toch foutquote:Op donderdag 30 december 2010 12:21 schreef iamcj het volgende:
To Crash or not to Crash.
Waar blijf je nou
Volgend jaar een nieuw R&P topic?quote:
Ik heb ook nooit putjes geadviseerd hoor, opties heeft meer van doen met gokken dan met "beleggen" of je vermogen beheren. Maar geld op een spaarrekening heeft inderdaad minder opgeleverd dan het gemiddelde van de AEX.quote:Op donderdag 30 december 2010 14:28 schreef LXIV het volgende:
Enfin, 2010 is bijna voorbij en iedereen die gespeculeerd heeft op die 'gigantische beurscrash' heeft flink verloren.
Prima voor iedereen die graag opties schrijft, want in deze zero-sum-game moet iemand het geld natuurlijk inbrengen.
Volgend jaar weer braaf putjes kopen van je spaarcentjes zou ik maar zeggen. Ik lever wel!
Ik zorg altijd dat ik het ook nog kan betalen. Dus hooguit zit ik een tijdje met aandelen die ik boven de huidige koers gekocht heb.quote:Op donderdag 30 december 2010 14:33 schreef SeLang het volgende:
[..]
Volgend jaar een nieuw R&P topic?
Je bevindt je in goed gezelschap. Warren Buffet heeft z'n puts op nog hogere koersen geschreven (die staat nu nog steeds onder water).quote:Op donderdag 30 december 2010 14:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik zorg altijd dat ik het ook nog kan betalen. Dus hooguit zit ik een tijdje met aandelen die ik boven de huidige koers gekocht heb.
Het is maar wat je goed gezelschap noemt. Die insider-trader van een Buffet reken ik daar persoonlijk niet toe.quote:Op donderdag 30 december 2010 14:40 schreef SeLang het volgende:
[..]
Je bevindt je in goed gezelschap. Warren Buffet heeft z'n puts op nog hogere koersen geschreven (die staat nu nog steeds onder water).
Of het gemiddelde van goud.quote:Op donderdag 30 december 2010 14:33 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik heb ook nooit putjes geadviseerd hoor, opties heeft meer van doen met gokken dan met "beleggen" of je vermogen beheren. Maar geld op een spaarrekening heeft inderdaad minder opgeleverd dan het gemiddelde van de AEX.
Inmiddels op 1359.quote:Op maandag 25 oktober 2010 12:02 schreef Arcee het volgende:
Vrijdag gesloten op 1183.
Geen spoor nog van een crash, laat staan een gigantische.
AEX op 256 vorig jaar alweer vergeten?quote:
Ik wacht nog altijd op de beloofde 150'erquote:Op dinsdag 21 februari 2012 21:48 schreef pberends het volgende:
[..]
AEX op 256 vorig jaar alweer vergeten?
Ja, net als iedereen in dit subforum.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:00 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ik wacht nog altijd op de beloofde 150'er
Die komt de komende jaren nog wel is mijn vermoeden. Mijn verkoopadvies vanaf de 342 punten is een lange termijn advies geweest. Over een jaartje of 5 weer 's kijken of de markt wel koopwaardig is.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:00 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik wacht nog altijd op de beloofde 150'er
Nah, een hoop bedrijven mogen van mij door het dak gaan als er in verhouding maar een paar mooie zoals ASML, RDS, Unilever en Heineken naar 150-niveau gaan.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:01 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, net als iedereen in dit subforum.
Hoe is het eigenlijk met deze strategie afgelopen? Ik zie LXIV niet meer in AEX posten en het R&P-topic ontbreekt ook.quote:Op donderdag 30 december 2010 14:28 schreef LXIV het volgende:
Enfin, 2010 is bijna voorbij en iedereen die gespeculeerd heeft op die 'gigantische beurscrash' heeft flink verloren.
Prima voor iedereen die graag opties schrijft, want in deze zero-sum-game moet iemand het geld natuurlijk inbrengen.
Volgend jaar weer braaf putjes kopen van je spaarcentjes zou ik maar zeggen. Ik lever wel!
Jij snapt het...quote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:22 schreef monkyyy het volgende:
De koersen mogen van mij wel 50% dalen, zolang de bedrijven gezond blijven. Kwaliteitsgoederen kopen tegen een aantrekkelijke prijs.
Maken pensioenfondsen bekend of ze netto koper of verkoper zijn? Want met 5 jaar is iedere babyboomer met pensioen dus ben benieuwd of ze dan ook netto verkoper zijn (Uiteraard staan de aandelen dan op hun 20 jaars lowquote:Op zaterdag 25 februari 2012 17:31 schreef JimmyJames het volgende:
Dat doet me denken aan een rapport van Citi van een tijd geleden. De strekking was dat door demografische veranderingen een grote groep nettoverkopers van aandelen zal ontstaan (mensen met pensioen die hun aandelen verkopen om inkomen te generen).
quote:
http://www.berkshirehathaway.com/letters/2011ltr.pdfquote:The logic is simple: If you are going to be a net buyer of stocks in the future, either directly with your own money or indirectly (through your ownership of a company that is repurchasing shares), you are hurt when stocks rise. You benefit when stocks swoon.
Emotions, however, too often complicate the matter: Most people, including those who will be net buyers in the future, take comfort in seeing stock prices advance. These shareholders resemble a commuter who rejoices after the price of gas increases, simply because his tank contains a day’s supply.
Dus babyboomers moeten zich sowieso niet rijk rekenen als ze massaal met pensioen gaan. Dan ontstaat er schijnbaar extra verkoopdruk, en dus tegen een lagere prijs met pensioenquote:Op zaterdag 25 februari 2012 17:31 schreef JimmyJames het volgende:
Dat doet me denken aan een rapport van Citi van een tijd geleden. De strekking was dat door demografische veranderingen een grote groep nettoverkopers van aandelen zal ontstaan (mensen met pensioen die hun aandelen verkopen om inkomen te generen).
Of de BB-ers zitten in hoog dividend uitkerende aandelen en houden die aan om van het dividend te leven. mensen worden steeds ouder dus alles met je pensioen omzetten in cash is niet handig.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 20:35 schreef pberends het volgende:
[..]
Dus babyboomers moeten zich sowieso niet rijk rekenen als ze massaal met pensioen gaan. Dan ontstaat er schijnbaar extra verkoopdruk, en dus tegen een lagere prijs met pensioen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |