Korte termijn zou kunnen, de euro zal wel even een aantal kwartalen of zelfs jaren tussen de 1,10 en 1,40 zweven. Op langere termijn (jaar of 5) verwacht ik een sterkere dollar, vooral als gevolg van deleveraging.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 19:55 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
ik zei (toen ie op 1,50 stond) dat het waarschijnlijker was dat ie naar 2,00 zou gaan dan naar 1,00...
Momenteel denk ik dat het de komende jaren rond dit niveau blijft hangen.
lijkt me een acceptabel verhaal jaquote:
Aldus GoldMoneyquote:
Ja, RTL-7; dit verhaal o.a.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 19:51 schreef pberends het volgende:
[..]
RTL 7 bedoel je? Ik heb 'm niet over de dollarkoers gehoord, wel over de val van de dollar.
Gisteren gesloten op 1142 (hoogste stand sinds mei), toch een stukje hoger nu.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:06 schreef Arcee het volgende:
Ook twee en halve maand later niet, vrijwel ongewijzigd (S&P gisteren gesloten op 1067).
Dat is natuurlijk kletskoek. Aandelen stijgen als er geen recessie is. Dat is goed verklaarbaar, omdat mensen en bedrijven gedurende die periodes veel geld verdienen en bereid zijn om geld uit te geven.quote:Op donderdag 15 april 2010 22:20 schreef dvr het volgende:
Ondanks het vele "recessie is over"-nieuws lieten aandelenmarkten eigenlijk niet veel spannends zien. Juist toen het nieuws slecht was, waren de grootste resultaten te behalen. Met andere woorden: het heeft weinig nut om aandelen te kopen als recessie al over blijkt te zijn.
Voor de duidelijkheid, dat was uit de openingspost van de hand van PBerends.quote:
Je moet voor de grap toch even naar de grafiek van 1930 kijken, toen men ook weer grotendeels van de klap van '29 hersteld was. "De recessie is over" riep men toen. Wie jouw advies toen volgde had tot ver na de tweede wereldoorlog nodig om in reële termen zijn investering terug te verdienen.quote:Met andere woorden: het is nooit te laat om aandelen te kopen. De recessie is over, dus koop nu aandelen.
Dat kan ik me niet meer zo goed herinneren, moet ik bekennen. Maar waar het om gaat is dat de recessie in die periode in '33 over was, en vanaf dat moment gingen de koersen weer omhoog.quote:Op dinsdag 21 september 2010 13:06 schreef dvr het volgende:
Je moet voor de grap toch even naar de grafiek van 1930 kijken, toen men ook weer grotendeels van de klap van '29 hersteld was. "De recessie is over" riep men toen.
Integendeel, in 1933 sloeg de recessie om in een depressie, die alleen dankzij de oorlogseconomie van '40-'45 overwonnen kon worden. Aandelenkoersen zijn geen graadmeter van de economie als geheel of zelfs maar de conjunctuur.quote:Op dinsdag 21 september 2010 13:12 schreef WinningMood het volgende:
Maar waar het om gaat is dat de recessie in die periode in '33 over was, en vanaf dat moment gingen de koersen weer omhoog.
... Jij bent dus iemand die wil door werken tot zijn 75ste?quote:Op dinsdag 21 september 2010 16:49 schreef pinine het volgende:
gewoon afschaffen die beurs, gaan al die zakkenvullers maar eens echt werk doen (stront scheppen of zo)
in principe is de effectenbeurs alleen maar een extra manier om geld op te halen voor bedrijvenquote:Op dinsdag 21 september 2010 16:49 schreef pinine het volgende:
gewoon afschaffen die beurs, gaan al die zakkenvullers maar eens echt werk doen (stront scheppen of zo)
Stel dat er nog een crash komt, wat gebeurt er dan met je spaargeld?quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 19:19 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Willem Middelkoop verwacht t binnen 2-3 jaar, was op RTL-4 vandaag.
Ik ga voor 6,50 in decquote:Op dinsdag 21 september 2010 22:46 schreef LXIV het volgende:
Ja, natuurlijk aanhouden! Die staan op december rond de 5 euro!
Go away in May, but remember, be back in Septemberquote:Op dinsdag 4 mei 2010 15:49 schreef Falco het volgende:
Stay away in May and remember, come back in September ofzoietswashet?
quote:Vrijdag gesloten op 1183.Op dinsdag 21 september 2010 11:43 schreef Arcee het volgende:
Gisteren gesloten op 1142 (hoogste stand sinds mei), toch een stukje hoger nu.
quote:Per saldo heeft de AEX helemaal niets gedaan sinds m'n advies, maar mensen die voor veiligheid gekozen hebben is een hoop downside volatiliteit bewaard gebleven in grote delen van dit jaar. Maar we zullen het vervolg wel zien de komende tijdOp maandag 25 oktober 2010 12:02 schreef Arcee het volgende:
[..]
Vrijdag gesloten op 1183.
Geen spoor nog van een crash, laat staan een gigantische.
Of heb ik het toch foutquote:Op donderdag 30 december 2010 12:21 schreef iamcj het volgende:
To Crash or not to Crash.
Waar blijf je nou
Volgend jaar een nieuw R&P topic?quote:
Ik heb ook nooit putjes geadviseerd hoor, opties heeft meer van doen met gokken dan met "beleggen" of je vermogen beheren. Maar geld op een spaarrekening heeft inderdaad minder opgeleverd dan het gemiddelde van de AEX.quote:Op donderdag 30 december 2010 14:28 schreef LXIV het volgende:
Enfin, 2010 is bijna voorbij en iedereen die gespeculeerd heeft op die 'gigantische beurscrash' heeft flink verloren.
Prima voor iedereen die graag opties schrijft, want in deze zero-sum-game moet iemand het geld natuurlijk inbrengen.
Volgend jaar weer braaf putjes kopen van je spaarcentjes zou ik maar zeggen. Ik lever wel!
Ik zorg altijd dat ik het ook nog kan betalen. Dus hooguit zit ik een tijdje met aandelen die ik boven de huidige koers gekocht heb.quote:Op donderdag 30 december 2010 14:33 schreef SeLang het volgende:
[..]
Volgend jaar een nieuw R&P topic?
Je bevindt je in goed gezelschap. Warren Buffet heeft z'n puts op nog hogere koersen geschreven (die staat nu nog steeds onder water).quote:Op donderdag 30 december 2010 14:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik zorg altijd dat ik het ook nog kan betalen. Dus hooguit zit ik een tijdje met aandelen die ik boven de huidige koers gekocht heb.
Het is maar wat je goed gezelschap noemt. Die insider-trader van een Buffet reken ik daar persoonlijk niet toe.quote:Op donderdag 30 december 2010 14:40 schreef SeLang het volgende:
[..]
Je bevindt je in goed gezelschap. Warren Buffet heeft z'n puts op nog hogere koersen geschreven (die staat nu nog steeds onder water).
Of het gemiddelde van goud.quote:Op donderdag 30 december 2010 14:33 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik heb ook nooit putjes geadviseerd hoor, opties heeft meer van doen met gokken dan met "beleggen" of je vermogen beheren. Maar geld op een spaarrekening heeft inderdaad minder opgeleverd dan het gemiddelde van de AEX.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |