FOK!forum / Sport Algemeen / 2010 Formula 1 Chinese Grand Prix #1
Peterseliemandonderdag 15 april 2010 @ 21:13


Komend weekend staat de Grand Prix van China op het programma. Na de verregende kwalificatie in Maleisië willen de Ferrari's en de McLarens Red Bull Racing ditmaal meer partij geven, zodat Sebastian Vettel en Mark Webber niet zomaar de bovenste podiumplaatsen zullen bezetten. Daarachter wil Mercedes Grand Prix de sprong naar de topteams maken, maar de renstal wordt op haar hielen gezeten door Renault dat concurrentie heeft van Force India. Zal de slagvolgorde veranderd zijn? We weten het komende zondag.



De Grand Prix van China staat sinds 2004 op de Formule 1-kalender. De baan heeft met 1.175 meter het langste rechte stuk in de huidige Formule 1. Aan het einde ervan zit een hairpin, waar het goed inhalen is. Ook het rechte eind bij start/finish biedt inhaalmogelijkheden. De Grand Prix is met 305,066 kilometer op Monaco na de kortste van het jaar.


Bron: FIA.com

Circuitlengte: 5,451 km
Aantal Ronden: 56
Race afstand: 305,066 km
Ronde record: 1:32,238 (Michael Schumacher Ferrari F2004, 2004)



Coureus:
Pos. Naam Team Punten
1 F. Massa Ferrari 39
2 S. Vettel Red Bull 37
3 F. Alonso Ferrari 37
4 J. Button McLaren 35
5 N. Rosberg Mercedes 35
6 L. Hamilton McLaren 31
7 R. Kubica Renault 30
8 M. Webber Red Bull 24
9 A. Sutil Force India 10
10 M. Schumacher Mercedes 9
11 V. Liuzzi Force India 8
12 R. Barrichello Williams 5
13 J. Alguersuari Toro Rosso 2
14 N. Hülkenberg Williams 1
15 K. Kobayashi BMW Sauber 0
16 S. Buemi Toro Rosso 0
17 V. Petrov Renault 0
18 P. de la Rosa BMW Sauber 0
19 H. Kovalainen Lotus Racing 0
20 K. Chandhok HRT 0
21 T. Glock Virgin Racing 0
22 J. Trulli Lotus Racing 0
23 L. Di Grassi Virgin Racing 0
24 B. Senna HRT 0


Constructeurs:
Pos. Team Punten
1 Ferrari 76
2 McLaren 66
3 Red Bull 61
4 Mercedes 44
5 Renault 30
6 Force India 18
7 Williams 6
8 Toro Rosso 2
9 BMW Sauber 0
10 Lotus Racing 0
11 HRT 0
12 Virgin Racing 0




In 2004 stond de Grand Prix van China voor het eerst op het programma en het was verrassend dat zevenvoudig wereldkampioen Michael Schumacher moeite had met het circuit. Omdat hij in de kwalificatie spinde moest de Duitser vanuit de pits starten, maar door problemen kwam hij niet verder dan plaats twaalf op een ronde van racewinnaar en Ferrari-teamgenoot Rubens Barrichello. Jenson Button en Kimi Räikkönen completeerden het podium.

Een jaar later verging het Schumi niet veel beter. De Duitser reed zijn Ferrari voorafgaand aan de race rustig naar de grid, maar werd geraakt door Christijan Albers die op volle snelheid de Duitser zijdelings toucheerde. Beide coureurs moesten in hun reservebolide vanuit de pitstraat starten. Zowel Schumacher als Albers zagen door verschillende oorzaken uiteindelijk de finishvlag niet. Fernando Alonso domineerde de race en wist te winnen voor Kimi Räikkönen en Ralf Schumacher.



In 2006 was het dan eindelijk wel raak voor Schumacher. Hij moest vanaf plaats zes starten, maar kon dankzij enkele fraaie inhaalacties op een opdrogende baan uiteindelijk de leiding van beide Renaults overnemen. Het is zijn laatste overwinning in de Formule 1 tot nu toe.



Dat de baan garant staat voor actie bleek wel toen Lewis Hamilton in 2007 in leidende positie uitviel terwijl hij onderweg naar de pits was voor nieuwe banden. De Brit nam te veel risico en kwam vast in het grind te staan vlak voor de vochtige pitingang. Deze fout kostte hem uiteindelijk de wereldtitel in zijn debuutjaar.



Vorig jaar vond de Grand Prix van China voor het eerst in het voorjaar plaats. Sebastian Vettel wist de poleposition te pakken voor Fernando Alonso en Mark Webber. De race zelf begon achter de safety car, omdat het veel geregend had. Het veld werden pas na acht ronden vrijgegeven. Vettel en Webber gingen er in hun Red Bulls snel vandoor met daarachter Jenson Button die Rubens Barrichello ingehaald had. Alonso maakte al achter de safety car een stop en viel zo ver terug.

Button kon de leiding van de Red Bulls overnemen nadat deze een stop hadden gemaakt na veertien ronden. De Brit had er weinig plezier van, want enkele ronden later moest de safety car weer de baan op nadat Robert Kubica Jarno Trulli van achteren had aangetikt, waardoor veel brokstukken op de baan kwamen. Voor Felipe Massa betekende dit het einde van de race, omdat hij door een elektrisch probleem tot stilstand kwam midden op het lange rechte stuk.

Vooraan namen de Red Bulls de regie over en gaven de racewinst niet meer uit handen. Button werd achter Vettel en Webber derde, voor Barrichello, Heikki Kovalainen, Lewis Hamilton, Timo Glock en Sébastien Buemi. Adrian Sutil maakte vijf ronden voor het einde een heftige crash mee, waarbij hij zijn Force India afschreef. Nick Heidfeld moest uitwijken en verloor hierdoor zoveel tijd dat hij een puntenfinish in rook op zag gaan.



Vrijdag 16 april 2010
04:00 - 05:30 vrije training 1
08:00 - 09:30 vrije training 2

Zaterdag 17 april 2010
05:00 - 06:00 vrije training 3
08:00 - 09:00 kwalificatie

Zondag 18 april 2010
09:00 2010 Formula 1 Chinese Grand Prix

Nederlandse tijden



Datum Tijd Programma
Za 17 april 07.55-09.15 uur RTL GP: Formule 1 - China - Kwalificatie
Zo 18 april 08.00-08.55 uur RTL GP: Formule 1 - China - Pre-show
Zo 18 april 08.55-11.00 uur RTL GP: Formule 1 - China - Race
Zo 18 april 18.00-19.00 uur RTL GP: Formule 1 - China - Samenvatting


Datum Tijd Programma
Za 17 april 07.00-09.30 uur BBC1: Formule 1 - China - Kwalificatie
Zo 18 april 08.00-11.10 uur BBC1: Formule 1 - China - Race
Zo 18 april 20.00-21.00 uur BBC3: Formule 1 - China - Samenvatting

Nederlandse tijden



Dag Minimum Maximum Neerslagkans Weerbeeld
Vrijdag 9 °C 13 °C 0 % zonnig
Zaterdag 10 °C 16 °C 10 % zonnig
Zondag 13 °C 18 °C 60 % buien

Bron: The Weather Channel

[ Bericht 0% gewijzigd door Peterselieman op 16-04-2010 11:58:27 ]
Schunckelstardonderdag 15 april 2010 @ 21:26
tvp
Sallydonderdag 15 april 2010 @ 21:30
Mogelijkheden voor een regenrace


Of de kwalificatie live zal worden meegepost, weet ik nog niet zeker, maar het raceverslag zal steeds tussendoor op FOK!sport geplaatst worden, zodat iedereen gezellig mee kan kletsen in de reacties over wat er gebeurt!
Schunckelstardonderdag 15 april 2010 @ 21:32
quote:
Op donderdag 15 april 2010 21:30 schreef Sally het volgende:
Mogelijkheden voor een regenrace


Of de kwalificatie live zal worden meegepost, weet ik nog niet zeker, maar het raceverslag zal steeds tussendoor op FOK!sport geplaatst worden, zodat iedereen gezellig mee kan kletsen in de reacties over wat er gebeurt!
is dit topic daar niet voor bedoeld?
Sallydonderdag 15 april 2010 @ 21:33
quote:
Op donderdag 15 april 2010 21:32 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

is dit topic daar niet voor bedoeld?
Dit is het topic van de race, ik zie het probleem niet?
Edit: oh, je bedoelt het anders...
Niet iedereen komt op het forum En ik schrijf meteen wat er gebeurt, dus mensen die geen tv kunnen kijken weten dan ook wat er gebeurt /edit

En reclame maken voor een subsite van FOK! lijkt me ook niet misstaan...
ElmarOdonderdag 15 april 2010 @ 21:34
Wederom een puike OP.
kwiwidonderdag 15 april 2010 @ 21:58
Mooie OP Ik heb dit weekend eindelijk weer eens tijd om te kijken
Trystardonderdag 15 april 2010 @ 22:02
Top OP!

Forza Ferrari!
ChatGirldonderdag 15 april 2010 @ 22:17
TVP
Sinister-D-donderdag 15 april 2010 @ 22:21
Te Vette openingsPost
Peterseliemandonderdag 15 april 2010 @ 22:21
Dank allen
THEFXRdonderdag 15 april 2010 @ 22:28
vettel heeft vet lang haar!
Q.E.D.donderdag 15 april 2010 @ 22:36
Maar weer eens formule 1 kijken.
boriszdonderdag 15 april 2010 @ 22:37
Als ik wakker word zondag maar eens kijken .
Atreidezdonderdag 15 april 2010 @ 22:45
PM, puike OP weer Vroege race wederom, eigenlijk wel lekker dit tijdstip.
Kleffe_Dopdonderdag 15 april 2010 @ 22:46
Tribunes schijnen aardig leeg te zijn dit weekend.
keplerdonderdag 15 april 2010 @ 22:47
9 uur echt een vervelende tijd

Het toch vroeg opstaan en je kan daarna niet echt meer naar bed

Ik heb er wel weer zin in
M.Melandridonderdag 15 april 2010 @ 23:00
quote:
Op donderdag 15 april 2010 22:46 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Tribunes schijnen aardig leeg te zijn dit weekend.
Ooit vol geweest in china?
M.Melandridonderdag 15 april 2010 @ 23:01
2006 was echt briljant van schumi, helemaal als je in ogenschouw neemt dat de andere bridgestone runners toen enorme problemen hadden in de regen.
Schunckelstardonderdag 15 april 2010 @ 23:07
quote:
Op donderdag 15 april 2010 23:00 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Ooit vol geweest in china?
nee

een mooi stukje hierover:
quote:

Special: De lege tribunes in Shanghai

15 april 2010

Komend weekend wordt nabij Shanghai de Grand Prix van China verreden. Het circuit van Shanghai behoort tot de meest moderne, vooruitstrevende banen ter wereld, maar de tribunes zitten zo leeg, dat het Bernie pijn aan de ogen doet. Gaat dat ooit veranderen?

In de laatste tien jaar heeft de Formule 1 een enorme vlucht genomen. Er zijn circuits uit de grond gestampt in Maleisië, Turkije, Bahrein, Abu Dhabi en dus ook in China. In een razend tempo werd een moeras daar omgetoverd tot het modernste complex waar tot dan toe ooit een Formule 1-auto doorheen had geraasd. Prachtige tribunes, een enorm veilige baan en zelfs aan de pers is gedacht. Ja, het is prima toeven in China.

Er ontbreekt echter nog wel wat op het Shanghai International Circuit. Sfeer. Het is het onvermijdelijke gevolg van het bouwen van een circuit in een land zonder racetraditie. Hoe groot China ook is, een succesvolle coureur hebben ze nog nooit voorgebracht. Ho-Pin Tung mag dan wel opereren onder de Chinese vlag, in China lopen ze nog niet echt warm voor hem. Dat kan je Tung niet echt kwalijk nemen, hij doet wat hij kan, maar China is gewoon niet echt een autosportland.

En het bouwen van een circuit in een land dat 'niet echt een autosportland' is, is een enorm risico. Zeker als je het moet hebben van de portemonnee van Jan Modaal. Dat in Bahrein genoeg geld stroomt is wel duidelijk, evenals Abu Dhabi, maar in China of Turkije is dat een heel ander verhaal. Formule 1-kaarten kosten nog altijd een godsvermogen en in die landen ligt dat bepaald niet op straat.

Geen autosportcultuur en geen geld voor een kaartje. En dus komen de fans niet in grote getale naar het circuit. En daar zit je dan met je mooie faciliteiten en je goeie gedrag. Zonde. Het is ook een beetje de zwakte van de Formule 1. Bernie kan heel erg zijn zinnen ergens op zetten, zonder direct te zien wat de gevolgen zijn. En die kaartjes, moeten die nou echt zo duur zijn? Veel oudere fans mijmeren nog met een traan op de wang over de tijd dat je voor drie kwartjes en een lolly de pits in mocht. Tijden veranderen, zeker, maar de sport zal zich wel moeten realiseren dat niet iedereen zo kapitaakrachtig is als zij.

En in China zullen we ook dit weekend weer lege tribunes zien die handig zijn afgedekt met een spandoek, zodat het een reclamebord lijkt. Geheel in de traditie van de volksrepubliek, die tegenvallers graag met de mantel der liefde bedekt. Nu is 'liefde' een rekbaar begrip, net als 'goedkoop', overigens, maar feit is wel dat de censuur in het land ook al door begint te dringen op het circuit.

Nu is het afdekken van de tribunes een relatief onschuldig voorbeeld, maar de Chinese staat is ook niet echt blij met het medium Twitter. En dat is een probleem, want de coureurs en hun persdames kwetteren er vrolijk op los. Nog even en we weten precies wanneer Rubens Barrichello naar het toilet gaat. In China ligt dat net even anders. Ook het internet ligt aan de ketting, iets waar journalisten die twee jaar geleden de Olympische Spelen versloegen over mee kunnen praten.

En toch blijft de Formule 1 er komen. Ondanks de desinteresse, ondanks de moeilijke verhouding met de overheid. Navelstaren, heet dat. Kop in het zand. Wie het zo bekijkt, zal zich ongetwijfeld afvragen wanneer Zandvoort weer een volwaardig circuit wordt. Want reken maar dat het vol zal zitten als Bernie en zijn kornuiten weer de duinen opzoeken...
Kleffe_Dopdonderdag 15 april 2010 @ 23:11
quote:
Op donderdag 15 april 2010 23:07 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

nee

een mooi stukje hierover:
[..]


Leuk stukje, alleen slaat dit als een tang op een varken:
"En in China zullen we ook dit weekend weer lege tribunes zien die handig zijn afgedekt met een spandoek, zodat het een reclamebord lijkt. Geheel in de traditie van de volksrepubliek, die tegenvallers graag met de mantel der liefde bedekt. "

Meerdere sportevenementen in het westen gebruiken reclamedoeken om lege tribunes te verhullen. Je ziet het ook bij de minder populaire ovals bij NASCAR en de GP van Turkije.
Ik vraag me af hoeveel dat met China te maken heeft, de FIA kan er voor mijn gevoel net zo goed achter zitten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kleffe_Dop op 15-04-2010 23:17:09 ]
Googolplexiandonderdag 15 april 2010 @ 23:16
ja, tvp hoor
ArcticBlizzardvrijdag 16 april 2010 @ 00:18
tvp
Mikkievrijdag 16 april 2010 @ 00:49
De uitzenddata in de OP kloppen niet, staan die van het paasweekend nog in .

Verder wel weer top, ga proberen te kijken dit weekend
vosssvrijdag 16 april 2010 @ 00:50
quote:
Op donderdag 15 april 2010 22:45 schreef Atreidez het volgende:
PM, puike OP weer Vroege race wederom, eigenlijk wel lekker dit tijdstip.
Vind je dat echt? Ik blijf liever wakker voor een race die start om 2 uur of sta eerder op voor een race die start om 6 dan dat ik om 9 uur moet opstaan.

Atreidezvrijdag 16 april 2010 @ 01:38
Nu heb ik iig een reden om op tijd wakker te zijn. Maarja, ik ben dan ook niet zo'n zuipschuit als jij, die pas om 4 uur snachts naar ze nest gaat
vosssvrijdag 16 april 2010 @ 01:39
Nouja zuipschuit zuipschuit. Waarom denkt iedereen toch dat ik zwaar alcoholist ben?

Dat is helemaal niet zo !

En ik ga soms ook gewoon om 2 uur naar bed in het weekend hoor
Atreidezvrijdag 16 april 2010 @ 01:41
Ja, ik ga ook weleens om 4 uur naar bed moet ik je bekennen. Maar niet vanavond
vosssvrijdag 16 april 2010 @ 01:42
Slaap lekker Atreidez
Fir3flyvrijdag 16 april 2010 @ 02:06
Kuttijd inderdaad, ik moet zondagochtend altijd voetballen en heb nu bijna elke keer het einde van de race moeten missen.

Nu heb ik zaterdagavond een verjaardagsfeestje dus misschien wordt het wel een nachtje doortrekken .

[ Bericht 45% gewijzigd door Fir3fly op 16-04-2010 02:13:22 ]
Wafflevrijdag 16 april 2010 @ 02:11
tvp
caspervcvrijdag 16 april 2010 @ 08:26
iemand een stream?

Lijpe crash van Buemi trouwens in VT1...



[ Bericht 91% gewijzigd door caspervc op 16-04-2010 08:32:35 ]
Mickeysvrijdag 16 april 2010 @ 08:38
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 08:26 schreef caspervc het volgende:
iemand een stream?

Lijpe crash van Buemi trouwens in VT1...


Net gezien idd.. lijkt wel alsof het ploft
Netsplittervrijdag 16 april 2010 @ 08:40
Vrije training is wel interessant.
Salatrelvrijdag 16 april 2010 @ 09:01
alle2 de wielen vanuit het niets
Automatic_Rockvrijdag 16 april 2010 @ 09:01
tvp
Taradovrijdag 16 april 2010 @ 09:01
tvp
Netsplittervrijdag 16 april 2010 @ 09:04
Leuke top 6 nu.
Walter_Sobchakvrijdag 16 april 2010 @ 09:08
Mogguh.
Mikkievrijdag 16 april 2010 @ 09:12
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 08:26 schreef caspervc het volgende:
iemand een stream?

Lijpe crash van Buemi trouwens in VT1...

Tegelijk gewoon
#ANONIEMvrijdag 16 april 2010 @ 09:16
Bizarre crash inderdaad.
Peterseliemanvrijdag 16 april 2010 @ 09:26
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 00:49 schreef Mikkie het volgende:
De uitzenddata in de OP kloppen niet, staan die van het paasweekend nog in .
Oeps

Komt door andere bezigheden tussendoor dat ik het niet gemerkt heb

- Edit: ik pas het straks ff aan. Daarvoor moet het topic wel even naar achter de schermen en terug -
TommyGunvrijdag 16 april 2010 @ 09:26
WTF echt wazig. En verdomme Ferrari, ik dacht dat de situatie niet zorgwekkend was...
Peterseliemanvrijdag 16 april 2010 @ 09:31
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 08:26 schreef caspervc het volgende:
iemand een stream?

Lijpe crash van Buemi trouwens in VT1...

WTF. lijkt me een ernstige constructiefout, want zoiets mag gewoon niet gebeuren.
Ermanonvrijdag 16 april 2010 @ 10:12
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 08:26 schreef caspervc het volgende:
iemand een stream?

Lijpe crash van Buemi trouwens in VT1...


Wheheh, ziet er wel heel grappig uit moet ik zeggen. 2 bandjes die er vrolijk vandoor gaan. Doei Boemi, wij gaan op vakantie! Boing...boing...boing.....
bodylotionvrijdag 16 april 2010 @ 10:16
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 09:12 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Tegelijk gewoon
RTL 4?? huh.
vosssvrijdag 16 april 2010 @ 10:16
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 10:12 schreef Ermanon het volgende:

[..]

Wheheh, ziet er wel heel grappig uit moet ik zeggen. 2 bandjes die er vrolijk vandoor gaan. Doei Boemi, wij gaan op vakantie! Boing...boing...boing.....
Nouja lach er maar mee. Voor hetzelfde geld was er weer een marshall geraakt en geloof maar als je zo een wiel in je nek krijgt dan is het gedaan met het lachen.

Ermanonvrijdag 16 april 2010 @ 10:19
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 10:16 schreef vosss het volgende:

[..]

Nouja lach er maar mee. Voor hetzelfde geld was er weer een marshall geraakt en geloof maar als je zo een wiel in je nek krijgt dan is het gedaan met het lachen.


Dat weet ik ook wel dondersgoed, dat het fout kan aflopen, was toen ook zo in Monza dat een Marshall doodging door zo'n los vliegend wiel. Ben allang blij dat er verder niemand geraakt is, maar vind het, omdat er verder niks gebeurt, wel een heel leuk gezicht om die banden er zo van tussen te zien gaan
sasquatschvrijdag 16 april 2010 @ 10:20
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 09:31 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

WTF. lijkt me een ernstige constructiefout, want zoiets mag gewoon niet gebeuren.
Ik hoorde dat ze een nieuwe voorwielophanging aan het testen waren.
caspervcvrijdag 16 april 2010 @ 10:26
quote:
Het Italiaanse team gaf naderhand als verklaring dat een wieldrager afbrak toen Buemi afremde. Het onderdeel werd dit weekeinde voor het eerst getest. De oorzaak van het knappen van de ophanging is nog niet bekend. De wielen vlogen door het ongeval over de omheining van het circuit, maar raakten niemand.
http://www.sportweek.nl/f(...)rash_Sebastien_Buemi
sangervrijdag 16 april 2010 @ 10:34
MOeten de wielen niet geborgd zijn met een staalkabel?

McLaren gaat wel lekker trouwens.
bodylotionvrijdag 16 april 2010 @ 10:36
hoezo was dat van Buemi op rtl 4?
ElmarOvrijdag 16 april 2010 @ 10:37
Hier ook nog wat gifjes van de wielen die afbreken.
DeEcktevrijdag 16 april 2010 @ 10:38
Ik hoop echt dat schumacher weer even wat succes boekt in China.
in iedergeval dat die boven Rosberg finisht.
vosssvrijdag 16 april 2010 @ 10:39
Hij heeft overigens nog wel geluk dat die auto redelijk rechtdoor blijft gaan imo.
Voor hetzelfde geld was hij bij het remmen ineens zijdelings gegaan en als je dan volle bak het gras/grind in gaat is een koprol meestal het gevolg.
vosssvrijdag 16 april 2010 @ 10:39
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 10:36 schreef bodylotion het volgende:
hoezo was dat van Buemi op rtl 4?
Is dat niet gewoon iets wat ze ergens in een of ander nieuws hebben laten zien en dat zodoende er het TRL4 logo bij staat?

Of was de hele training op RTL4 te zien vanochtend? En indien ja, waarom maken die sukkels daar dan geen reclame voor?
Taradovrijdag 16 april 2010 @ 10:41
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 10:39 schreef vosss het volgende:

[..]

Is dat niet gewoon iets wat ze ergens in een of ander nieuws hebben laten zien en dat zodoende er het TRL4 logo bij staat?

Of was de hele training op RTL4 te zien vanochtend? En indien ja, waarom maken die sukkels daar dan geen reclame voor?
Het was alleen op RTL nieuws te zien vanochtend (dat stukje van Buemi)
Taradovrijdag 16 april 2010 @ 11:07
China – Toro Rosso upright failure




In Free practice to day, Toro Rosso suffered a maasive front suspension failure. The team have put this down to the failure of the upright. An upright is the component that links the suspension wishbones to the axle and the wheel. It appears the upright was new and from a batch not previously used. Its not clear if the upright was a new specification or a newly manufactured batch of the existing spec.

Due the multitude of functions the upright has to accommadate, it is subject to enormous stress. This is particulalry found under braking as the upright has both the load from downforce, braking and suspension movement. An upright is joined to the suspension at three places; the upper wishbone mounts via a spherical bearing\camber plate bolted to the top of the upright, the steering arm via a sphercial joint\clevice bolted to the uprights front edge and the lower wishbone normally attaches with a spherical joint bolted directly to the bottom of the upright. Then the brake caliper bolts to the upright in two places, lastly the axle (hub) rotates in two large diameter bearings through the middle of the upright.

Uprights were commonly made from titanium or MMC up until this year, when the rules were changed to demand aluminium. The BBC TV sports broadcast wrongly suggested they were made from carbon fibre, No Carbon upright has raced in F1. The metal upright is cast\machined, rather than the previous practice of welding various parts together, this is due to the different layout of the modern F1 upright, which no longer places the hub in relatively small bearings inside a vaned mounting to pass cooling air to the brakes. Instead the bearings are larger and the upright wrapped more tightly around the hub, the cooling air now passing around the upright via the carbon fibre brake duct. Only BAR\Honda had a different solution, which routed the cooling air inside an oversized hub to the brake disc. This set up compromised the packaging for the Brawn BGP001, leading to its relatively low nose. For 2010 Mercedes (nee Brawn) have more conventional uprights.

In Toro Rossos case the point at which the upright failed is yet to be confirmed, if it wil be made public at all. Most likely the point at which suspension loads pass into the upright will be the area of highest stress and likely to cause the type of catastrophic failure we saw in Shanghai. Thus the failure could equally be attributed the wishbone ends or the camber plate, rather than the aluminium upright itself.

http://scarbsf1.wordpress(...)sso-upright-failure/
Salatrelvrijdag 16 april 2010 @ 11:32
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 10:34 schreef sanger het volgende:
MOeten de wielen niet geborgd zijn met een staalkabel?

McLaren gaat wel lekker trouwens.
de wielen niet. de wielophanging wel. het wiel zelf moet namelijk gewoon gewisseld kunnen worden wat vrij lastig is als ze met een staalkabel vast zitten
Ermanonvrijdag 16 april 2010 @ 11:56
Ecclestone bevestigt 20ste race, en wil uitbreiden naar 25 races.
Dit zal waarschijnlijk weer een proef-ballon zijn van Eikelstone, maar ik zie hem er wel voor aan om naar 25 races te gaan, zodat ie nog meer geld kan verdienen, en zich lekker continue er tegenaan kan bemoeien.....
Peterseliemanvrijdag 16 april 2010 @ 11:58
Zo, de OP is iets bijgewerkt
Netsplittervrijdag 16 april 2010 @ 12:00
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 11:32 schreef Salatrel het volgende:

[..]

de wielen niet. de wielophanging wel. het wiel zelf moet namelijk gewoon gewisseld kunnen worden wat vrij lastig is als ze met een staalkabel vast zitten
Maar de complete ophanging is weggeslagen.
Dat zou dus niet mogen.
sangervrijdag 16 april 2010 @ 12:04
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 11:32 schreef Salatrel het volgende:

[..]

de wielen niet. de wielophanging wel. het wiel zelf moet namelijk gewoon gewisseld kunnen worden wat vrij lastig is als ze met een staalkabel vast zitten
Daar zijn wel constructies voor met de wielmoeren, maar op zich is het best logisch
Atreidezvrijdag 16 april 2010 @ 12:13
Het is precies op het rempunt dat het gebeurt.. Ik lees nu hier overal ophanging, ook van Red Bull zelf, maar die failde dan door het remmen? ...
Walter_Sobchakvrijdag 16 april 2010 @ 12:17
Naast de raceregel 'niet remmen op een witte streep als het regent' nu ook maar de regel 'niet remmen als je over een hobbeltje gaat'...?
Peterseliemanvrijdag 16 april 2010 @ 12:23
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 12:13 schreef Atreidez het volgende:
Het is precies op het rempunt dat het gebeurt.. Ik lees nu hier overal ophanging, ook van Red Bull zelf, maar die failde dan door het remmen? ...
Mja, er staan grote krachten op de onderdelen en als nu net een onderdeel een zwakke plek heeft, dan kan dit gebeuren. Opvallend is wel dat de stang bijna tegelijk rechts en links brak. Dat maakt het vreemd.
sangervrijdag 16 april 2010 @ 12:26
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 12:23 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Mja, er staan grote krachten op de onderdelen en als nu net een onderdeel een zwakke plek heeft, dan kan dit gebeuren. Opvallend is wel dat de stang bijna tegelijk rechts en links brak. Dat maakt het vreemd.
Spoorstang zou je haast denken

Aan de andere kant, als het onderdeel aan beide zijden exact gelijk is dan is het niet vreemd dat het bij dezelfde krachten breekt.
Sallyvrijdag 16 april 2010 @ 12:36
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 10:20 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ik hoorde dat ze een nieuwe voorwielophanging aan het testen waren.
Dat gaat 'm dan niet worden

Peterseliemanvrijdag 16 april 2010 @ 12:40
In het artikel hierboven staat dat het de eerste uit een nieuwe batch betrof. Goed werk van die leverancier ...
Salatrelvrijdag 16 april 2010 @ 12:44
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 12:00 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Maar de complete ophanging is weggeslagen.
Dat zou dus niet mogen.
volgens mij zie ik de wielophanging nog aan de auto zitten hoor?

kan het ook mis hebben natuurlijk
Netsplittervrijdag 16 april 2010 @ 12:49
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 12:44 schreef Salatrel het volgende:

[..]

volgens mij zie ik de wielophanging nog aan de auto zitten hoor?

kan het ook mis hebben natuurlijk
Groter beeld filmpje.


Ik heb het idee dat de ophanging aan de rechterkant compleet of bijna compleet weg is.
Maar ik kan er naast zitten natuurlijk.
Salatrelvrijdag 16 april 2010 @ 12:52
die stangen zitten nog gewoon aan de auto vast voor zover ik kan zien.

volgens mij is het bodywork wat je weg ziet vliegen.

die wielen rollen namelijk niet zo mooi door als er nog een ophanging aan vast zit
Googolplexianvrijdag 16 april 2010 @ 13:29
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 12:49 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Groter beeld filmpje.


Ik heb het idee dat de ophanging aan de rechterkant compleet of bijna compleet weg is.
Maar ik kan er naast zitten natuurlijk.
TE vaag

grappige stuurbewegingen trouwens
vosssvrijdag 16 april 2010 @ 13:29
Ik snap eik niet waarom de wielen compleet los komen.

In 2005 met Kimi bleef het wiel ook gewoon "vast" zitten terwijl volgens mij ook de complete ophanging afbrak

vosssvrijdag 16 april 2010 @ 13:30
=edit=
Of hangt dat wiel nou nog half vast aan net 1 stukje ophanging wat niet helemaal afbreekt?
Mikkievrijdag 16 april 2010 @ 13:41
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 13:30 schreef vosss het volgende:
=edit=
Of hangt dat wiel nou nog half vast aan net 1 stukje ophanging wat niet helemaal afbreekt?
Nee, volgens mij is het één van die beveiligingskabels waar ie nog aan zit. De rest van de ophanging breekt af als een luciferhoutje namelijk.
vosssvrijdag 16 april 2010 @ 13:50
Ja dat dacht ik ook eik
Kleffe_Dopvrijdag 16 april 2010 @ 14:00
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 10:36 schreef bodylotion het volgende:
hoezo was dat van Buemi op rtl 4?
Jan de Hoop moet z'n ontbijtnieuws nou eenmaal ergens mee vullen hè.
Gebraden_Wombatvrijdag 16 april 2010 @ 14:03
Die cameraman wordt ook maar net gemist door dat wiel zeg Ik heb een wat hogere kwaliteit filmpje online gezet:

http://vimeo.com/10977638

[ Bericht 21% gewijzigd door Gebraden_Wombat op 16-04-2010 14:48:24 ]
Netsplittervrijdag 16 april 2010 @ 14:04
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:03 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Die cameraman wordt ook maar net gemist door dat wiel zeg Ik heb een wat hogere kwaliteit filmpje online gezet:

Bekijk deze YouTube-video
Deze video bevat inhoud van Formula One Management, die deze wegens auteursrechtschending heeft geblokkeerd.
Gebraden_Wombatvrijdag 16 april 2010 @ 14:05
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:04 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Deze video bevat inhoud van Formula One Management, die deze wegens auteursrechtschending heeft geblokkeerd.
Damn dat is snel, hij staat er pas net een paar minuten op. Ik kan hem trouwens nog wel zien Iemand een betere host?
Walter_Sobchakvrijdag 16 april 2010 @ 14:09
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:05 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Damn dat is snel, hij staat er pas net een paar minuten op. Ik kan hem trouwens nog wel zien Iemand een betere host?
dumpert?
Trystarvrijdag 16 april 2010 @ 14:10
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:05 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Damn dat is snel, hij staat er pas net een paar minuten op. Ik kan hem trouwens nog wel zien Iemand een betere host?
Vimeo?
Gebraden_Wombatvrijdag 16 april 2010 @ 14:14
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:10 schreef Trystar het volgende:

[..]

Vimeo?
Moet een half uurtje wachten totdat hij daarop komt. In de tussentijd:
[knip]

hier issie:
http://vimeo.com/10977638

[ Bericht 8% gewijzigd door Gebraden_Wombat op 16-04-2010 14:43:23 ]
Netsplittervrijdag 16 april 2010 @ 14:17
Super.

Je kan op 0:15 goed zien dat het stuk waar het wiel aan vastzit compleet van de auto wordt gerukt.
Dat stuk zou toch vast moeten blijven zitten dmv een kabel?
Walter_Sobchakvrijdag 16 april 2010 @ 14:21
het lijkt erop alsof die banden sneller gaan als de auto eraf is. Ik zie een nieuw concept F1 auto ontstaan.
ElmarOvrijdag 16 april 2010 @ 14:22
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:21 schreef Walter_Sobchak het volgende:
het lijkt erop alsof die banden sneller gaan als de auto eraf is. Ik zie een nieuw concept F1 auto ontstaan.
En met dit systeem kan je ook een stuk makkelijker inhalen. Gewoon je banden erlangs sturen.
Kleffe_Dopvrijdag 16 april 2010 @ 14:22
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:17 schreef Netsplitter het volgende:
Super.

Je kan op 0:15 goed zien dat het stuk waar het wiel aan vastzit compleet van de auto wordt gerukt.
Dat stuk zou toch vast moeten blijven zitten dmv een kabel?
Een klein jaar geleden hebben we hier een keer opgezocht hoe dat ook alweer zat met die kabels. Ik weet dat ze in '99 zijn ingevoerd.
Maar of ze er nog zijn of wat ze wel en niet aan moeten kunnen (kwa krachten) is me alweer ontschoten.

Het is wel terug te vinden iig.
sangervrijdag 16 april 2010 @ 14:23
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:21 schreef Walter_Sobchak het volgende:
het lijkt erop alsof die banden sneller gaan als de auto eraf is. Ik zie een nieuw concept F1 auto ontstaan.
Geen open wheel, maar excluding wheel (of excluding car).
Netsplittervrijdag 16 april 2010 @ 14:29
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:22 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Een klein jaar geleden hebben we hier een keer opgezocht hoe dat ook alweer zat met die kabels. Ik weet dat ze in '99 zijn ingevoerd.
Maar of ze er nog zijn of wat ze wel en niet aan moeten kunnen (kwa krachten) is me alweer ontschoten.

Het is wel terug te vinden iig.
Wheel tethers
Since 1998, F1 cars have had to fit wheel tethers connecting the wheels to the chassis. This rule was introduced to try to stop wheels coming free and bouncing around dangerously during an accident. Unfortunately, wheels still do come off the cars during crashes, tragically killing a marshall at the Italian GP in 2000. The FIA have introduced an extra tether to each wheel for the 2001 season to try to stop the wheels coming off and causing injury to other drivers, marshals or spectators. The tether must attach to the chassis at one end, with the other end connecting to the wheel hub.

The wheel tethers are made by one of three companies in the UK, Future Fibres in London being one of them, and take the form of a rope. The tethers used in F1 are a derivative of high performance marine ropes, made especially for each car. They are made from a special polymer called polybenzoaoxide (PBO) which is often called Zylon. This Zylon material has a very high strength and stiffness characteristic (around 280GPa) much like carbon, but the advantage of Zylon is that it can be used as a pure fibre unlike carbon which has to be in composite form to gain its strength. The drawback of Zylon is that is must be protected from light, so it is covered in a shrink wrapped protective cover. The tethers are designed to withstand about 5000 kg of load, but often they can break quite easily during an accident, especially if the cable gets twisted by the broken suspension members. The teams normally replace the tethers every two or three races to ensure that they can withstand the loads put on them during an accident.

http://www.f1technical.net/articles/64
vosssvrijdag 16 april 2010 @ 14:42
Ik denk dat ze toch wel een dikke boete gaan krijgen hoor. Of in ieder geval een hele hele fikse waarschuwing.

En terecht. Er had makkelijk iemand dood kunnen blijven als je het mij vraagt.
Sinister-D-vrijdag 16 april 2010 @ 14:45
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 08:26 schreef caspervc het volgende:
iemand een stream?

Lijpe crash van Buemi trouwens in VT1...


Dit is toch wel heel bizar
sangervrijdag 16 april 2010 @ 14:55
Dus had ik toch gelijk dat wielen niet los mogen komen
Bluurghvrijdag 16 april 2010 @ 15:01
echt heel raar die crash!
Netsplittervrijdag 16 april 2010 @ 15:05
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:55 schreef sanger het volgende:
Dus had ik toch gelijk dat wielen niet los mogen komen
Niet helemaal.
Het wiel op zich kan niet vast gezet worden omdat die ook los moet kunnen.
De hub waar het wiel aan vast zit mag niet los komen.


Dat ding dus.
vosssvrijdag 16 april 2010 @ 16:12
Wat is de kans dat VT3 ergens online te zien is in een fatsoenlijke stream?

Ik wil namelijk misschien vroeg op staan en VT3 pakken, even wat gamen en dan om 8 de quali meteen kijken.

Zou alleen lullig zijn als ik om 5 uur op sta en er is niks te zien of alleen wat livetiming enzo, dan ben ik mooi 3 uur tevroeg

Iemand?
keplervrijdag 16 april 2010 @ 17:33
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:29 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Wheel tethers
Since 1998, F1 cars have had to fit wheel tethers connecting the wheels to the chassis. This rule was introduced to try to stop wheels coming free and bouncing around dangerously during an accident. Unfortunately, wheels still do come off the cars during crashes, tragically killing a marshall at the Italian GP in 2000. The FIA have introduced an extra tether to each wheel for the 2001 season to try to stop the wheels coming off and causing injury to other drivers, marshals or spectators. The tether must attach to the chassis at one end, with the other end connecting to the wheel hub.

The wheel tethers are made by one of three companies in the UK, Future Fibres in London being one of them, and take the form of a rope. The tethers used in F1 are a derivative of high performance marine ropes, made especially for each car. They are made from a special polymer called polybenzoaoxide (PBO) which is often called Zylon. This Zylon material has a very high strength and stiffness characteristic (around 280GPa) much like carbon, but the advantage of Zylon is that it can be used as a pure fibre unlike carbon which has to be in composite form to gain its strength. The drawback of Zylon is that is must be protected from light, so it is covered in a shrink wrapped protective cover. The tethers are designed to withstand about 5000 kg of load, but often they can break quite easily during an accident, especially if the cable gets twisted by the broken suspension members. The teams normally replace the tethers every two or three races to ensure that they can withstand the loads put on them during an accident.

http://www.f1technical.net/articles/64
Tegen een ongeluk als dit kan geen kabel op
Schunckelstarvrijdag 16 april 2010 @ 18:09
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 08:26 schreef caspervc het volgende:
iemand een stream?

Lijpe crash van Buemi trouwens in VT1...


wtf
nils7vrijdag 16 april 2010 @ 19:17
tvp
Tarabassvrijdag 16 april 2010 @ 21:22
W.T.F.!! Wat een raar ongeluk man. Ik zit echt met verbazing te kijken hoe allebei de wielen eraf knappen, maar dat de rest gewoon blijft zitten. Echt ongelooflijk hoe fragiel zo'n auto is
Montovvrijdag 16 april 2010 @ 22:12
Regendans.
Mikkievrijdag 16 april 2010 @ 22:19
Wel leuk dat Buemi nog blijft sturen om de vangrail te ontwijken
Walter_Sobchakzaterdag 17 april 2010 @ 08:03
Mogguh.
ElmarOzaterdag 17 april 2010 @ 08:05
Goeiemogguh
vossszaterdag 17 april 2010 @ 08:05
Goeiemorgen
Drasssszaterdag 17 april 2010 @ 08:07
Geluk dat ik wakker ben en F1 is
Drasssszaterdag 17 april 2010 @ 08:08
Ah onze rijdende chicane Chandok is nu een stilaanstaande geworden.
Kees80zaterdag 17 april 2010 @ 08:09
Goedemorgen... de kat is buiten dus het is weer tijd voor F1
vossszaterdag 17 april 2010 @ 08:10
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 08:09 schreef Kees80 het volgende:
Goedemorgen... de kater is buiten zit in mn kop dus het is weer tijd voor F1
Kees80zaterdag 17 april 2010 @ 08:10
Nu maar weer eens gaan hopen dat MSC het beter gaat doen dan Rosberg, al zag het in de trainingen er niet goed uit voor hem.
Kees80zaterdag 17 april 2010 @ 08:11
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 08:10 schreef vosss het volgende:

[..]


en dat op de vroege ochtend
Kees80zaterdag 17 april 2010 @ 08:12
Petrov komt na zijn crash van vanmorgen dus niet naar buiten?
Walter_Sobchakzaterdag 17 april 2010 @ 08:18
Ik zag volgens mij een onboard van Petrov voorbij komen zojuist.
ElmarOzaterdag 17 april 2010 @ 08:19
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 08:18 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik zag volgens mij een onboard van Petrov voorbij komen zojuist.
Klopt, hij staat voorlopig 13e.
Kees80zaterdag 17 april 2010 @ 08:20
haha een duitser met een hulk vlag

hulkenberg boft maar met zijn naam.
ElmarOzaterdag 17 april 2010 @ 08:21
Liuzzi
Walter_Sobchakzaterdag 17 april 2010 @ 08:21
Liuzzi...
vossszaterdag 17 april 2010 @ 08:23
Jeetje, ik had wat eerder naar bed moeten gaan gisteren

Beetje last van het mannetje met de

Drasssszaterdag 17 april 2010 @ 08:25
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 08:23 schreef vosss het volgende:
Jeetje, ik had wat eerder naar bed moeten gaan gisteren

Beetje last van het mannetje met de


Koffie
vossszaterdag 17 april 2010 @ 08:28
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 08:25 schreef Drassss het volgende:

[..]

Koffie
Goed plan!
Sallyzaterdag 17 april 2010 @ 08:28
M gguh
Kees80zaterdag 17 april 2010 @ 08:30
Petrov 1!!
Sallyzaterdag 17 april 2010 @ 08:31
En net even Alguersuari
Bluurghzaterdag 17 april 2010 @ 08:31
ook maar even kijken
Sallyzaterdag 17 april 2010 @ 08:31
Maar Webster en Hammie zijn sneller.

Lewis trouwens een hap eraf, zeg!
Compomotive155zaterdag 17 april 2010 @ 08:34
Ik zie altijd op fok dat er F1 op tv is

Dus even kijken dan maar
Bonobo11zaterdag 17 april 2010 @ 08:37
Hup Alonso
Kees80zaterdag 17 april 2010 @ 08:37
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 08:37 schreef Bonobo11 het volgende:
Hup Alonso
Kees80zaterdag 17 april 2010 @ 08:39
Laat het nu maar eens spannend worden
Kees80zaterdag 17 april 2010 @ 08:43
De laatste 2 minuten is het in alle trainingen het spannendste.. eigenlijk zou de kwalificatie maar 3 keer 5 minuten moeten duren.
vossszaterdag 17 april 2010 @ 08:45
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 08:43 schreef Kees80 het volgende:
De laatste 2 minuten is het in alle trainingen het spannendste.. eigenlijk zou de kwalificatie maar 3 keer 5 minuten moeten duren.
Ik vind nog altijd gewoon een uur en dan knallen maar het tofste.
Kees80zaterdag 17 april 2010 @ 08:46
nog beter idd..
Kees80zaterdag 17 april 2010 @ 08:46
Heb zin in ochtendpannekoeken
ElmarOzaterdag 17 april 2010 @ 08:54
Voorlopig een goede tijd van Alonso.
Sallyzaterdag 17 april 2010 @ 08:54
Vettel
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 08:46 schreef Kees80 het volgende:
Heb zin in ochtendpannekoeken
Ik krijg er honger van
Walter_Sobchakzaterdag 17 april 2010 @ 08:55
Oh, als je de iPhone draait, krijg je ook sectortijden te zien in de iPhone F1-app.
Kees80zaterdag 17 april 2010 @ 08:58
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 08:55 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Oh, als je de iPhone draait, krijg je ook sectortijden te zien in de iPhone F1-app.
Kunt natuurlijk ook de live-timing openzetten op je pc... Overigens is de Iphone app inderdaad erg relaxed, vanmorgen op die manier de training globaal gevolgd vanuit mijn nest.
Walter_Sobchakzaterdag 17 april 2010 @ 09:00
Lekkere laatste paar seconden!
Sallyzaterdag 17 april 2010 @ 09:01
En weer Red Bull
Walter_Sobchakzaterdag 17 april 2010 @ 09:01
Schumacher
Bonobo11zaterdag 17 april 2010 @ 09:01
Toppertje hoor die Vettel
Kees80zaterdag 17 april 2010 @ 09:01
oi, voor Rosberg!
ElmarOzaterdag 17 april 2010 @ 09:01
Yup, en Alonso houdt toch maar mooi McLaren en Mercedes achter zich.
vossszaterdag 17 april 2010 @ 09:01
Vettel
Kees80zaterdag 17 april 2010 @ 09:02
yes baby ... ehmm
vossszaterdag 17 april 2010 @ 09:02
Who needs rideheight-control ey
ElmarOzaterdag 17 april 2010 @ 09:03
Schumacher zowat 0,7 seconden langzamer dan Rosberg.
Walter_Sobchakzaterdag 17 april 2010 @ 09:03
Worden er eigenlijk nog post-qualifying gewichten vrijgegeven dit jaar?
ElmarOzaterdag 17 april 2010 @ 09:04
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 09:03 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Worden er eigenlijk nog post-qualifying gewichten vrijgegeven dit jaar?
Nee.
Burlapeaterzaterdag 17 april 2010 @ 09:09
Wat valt McLaren de laatste tijd tegen als het er echt op aankomt. Hulde voor Red Bull Racing.
Bluurghzaterdag 17 april 2010 @ 09:11
en button weer mooi voor hamilton
Sallyzaterdag 17 april 2010 @ 09:15
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 09:02 schreef Kees80 het volgende:
yes baby ... ehmm
Vettels bolide heet Luscious Liz
Sallyzaterdag 17 april 2010 @ 09:16
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 09:03 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Worden er eigenlijk nog post-qualifying gewichten vrijgegeven dit jaar?
Heeft niet zo heel veel zin nu teams niet meer mogen tanken.
Sallyzaterdag 17 april 2010 @ 09:24
Morgen live op FOK!sport: Grand Prix van China
Mikkiezaterdag 17 april 2010 @ 09:52
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 09:03 schreef ElmarO het volgende:
Schumacher zowat 0,7 seconden langzamer dan Rosberg.
M'n Schumacher, wat doe je
Walter_Sobchakzaterdag 17 april 2010 @ 10:18
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 09:16 schreef Sally het volgende:

[..]

Heeft niet zo heel veel zin nu teams niet meer mogen tanken.
Ja, daar kwam ik kort na mijn post ook al achter
Shoombakzaterdag 17 april 2010 @ 10:30
http://www.redbull.nl/cs/(...)%2520Kart%2520Fight!

Stiggiezaterdag 17 april 2010 @ 10:40
Langzaam maar zeker lijkt het erop dat het geen goed seizoen gaat worden voor Schumacher. Hij moet gewoon sneller zijn dan Nico.... ookal ligt die auto hem niet. Hij heeft misschien tijd nodig, maar de tijd begint te dringen.

Vooralsnog lijkt het er op dat het niet zo'n feest wordt als we hadden verwacht.

Terwijl hij in race of the champions en kartwedstrijden met f1 coureurs altijd bijna nog steeds wint. Ik kan er eigenlijk niet echt bij.
Taradozaterdag 17 april 2010 @ 10:54
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 10:40 schreef Stiggie het volgende:
Langzaam maar zeker lijkt het erop dat het geen goed seizoen gaat worden voor Schumacher. Hij moet gewoon sneller zijn dan Nico.... ookal ligt die auto hem niet. Hij heeft misschien tijd nodig, maar de tijd begint te dringen.

Vooralsnog lijkt het er op dat het niet zo'n feest wordt als we hadden verwacht.

Terwijl hij in race of the champions en kartwedstrijden met f1 coureurs altijd bijna nog steeds wint. Ik kan er eigenlijk niet echt bij.
In Europa zal hij het moeten laten zien, ik neem aan dat ze met het upgrade pakket wel rekening met zijn rijstijl houden, deze auto is niet voor hem en met hem ontwikkeld wat in het verleden natuurlijk wel altijd zo was.

Ik had overigens ook meer van hem verwacht, misschien kan hij morgen als het regent laten zien waar wij op hopen....
Tarabasszaterdag 17 april 2010 @ 15:45
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 10:40 schreef Stiggie het volgende:
Langzaam maar zeker lijkt het erop dat het geen goed seizoen gaat worden voor Schumacher. Hij moet gewoon sneller zijn dan Nico.... ookal ligt die auto hem niet. Hij heeft misschien tijd nodig, maar de tijd begint te dringen.

Vooralsnog lijkt het er op dat het niet zo'n feest wordt als we hadden verwacht.

Terwijl hij in race of the champions en kartwedstrijden met f1 coureurs altijd bijna nog steeds wint. Ik kan er eigenlijk niet echt bij.
Wie echt denkt dat die MS wat klaar gaat maken neemt de F1 niet serieus. Volgens mij zijn alle pijlen gericht op NR en moeten we MS zien als zijn grote leermeester dit jaar. Daarnaast een leuke opkikker qua marketing en goed voor de naamsbekendheid van de F1, maar meer ook niet. Ik verwacht er verder helemaal niets van..

[ Bericht 0% gewijzigd door Tarabass op 17-04-2010 21:20:56 ]
Trystarzaterdag 17 april 2010 @ 16:08
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 09:01 schreef ElmarO het volgende:
Yup, en Alonso houdt toch maar mooi McLaren en Mercedes achter zich.
P3 is goed van Alonso, Massa valt egen met P7.
Schunckelstarzaterdag 17 april 2010 @ 18:48
leuke quali
R4m0n_46zaterdag 17 april 2010 @ 19:18
tvp
#ANONIEMzaterdag 17 april 2010 @ 20:19
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 21:22 schreef Tarabass het volgende:
W.T.F.!! Wat een raar ongeluk man. Ik zit echt met verbazing te kijken hoe allebei de wielen eraf knappen, maar dat de rest gewoon blijft zitten. Echt ongelooflijk hoe fragiel zo'n auto is
Ziet er erg raar uit idd.
D.zondag 18 april 2010 @ 08:13
*meldt
Tarabasszondag 18 april 2010 @ 08:18
quote:
Op zondag 18 april 2010 08:13 schreef D. het volgende:
*meldt
Mister_Tzondag 18 april 2010 @ 08:25
Goedemorgen! Blijkt dat mijn koffie op is, hoop dat de race miij wakker kan houden

Iemand info over de toestand van het weer in china?
Tarabasszondag 18 april 2010 @ 08:28
quote:
Op zondag 18 april 2010 08:25 schreef Mister_T het volgende:
Goedemorgen! Blijkt dat mijn koffie op is, hoop dat de race miij wakker kan houden

Iemand info over de toestand van het weer in china?
Vrij warm, dus als er regen komt komt het waarschijnlijk laat. En ik heb nog pads genoeg, just tell me where to upload
M.Melandrizondag 18 april 2010 @ 08:28
Ben ik ook benieuwd naar.

Ik verwacht in het droog een aardige race van Hamilton, maakte een behoorlijke fout in de kwali maar moet zeker met de 1e 3 mee kunnen komen. Hoop ook dat schumi een betere racepace laat zien, de kwalificatie was echt bagger of zou hij op een regensetup zitten? 0,7 met rosberg is wel heel erg veel
Sallyzondag 18 april 2010 @ 08:30
quote:
Op zondag 18 april 2010 08:25 schreef Mister_T het volgende:
Goedemorgen! Blijkt dat mijn koffie op is, hoop dat de race miij wakker kan houden

Iemand info over de toestand van het weer in china?
Net op tijd wakker

Button net op de BBC in een interview: "The rain looks like its put back, so maybe at the end vof the race, but nog so much as last race in Malaysia. It's warm, and it is rare to rain here when it's warm."
D.zondag 18 april 2010 @ 08:30
quote:
Op zondag 18 april 2010 08:25 schreef Mister_T het volgende:
Goedemorgen! Blijkt dat mijn koffie op is, hoop dat de race miij wakker kan houden

Iemand info over de toestand van het weer in china?
Ik lees op één of andere weersite dat de kans op regen 20% is
Sallyzondag 18 april 2010 @ 08:32
Vandaag 'live' op FOK!sport: Grand Prix van China

[ Bericht 2% gewijzigd door Sally op 18-04-2010 08:39:56 ]
Mister_Tzondag 18 april 2010 @ 08:35
quote:
Op zondag 18 april 2010 08:28 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Vrij warm, dus als er regen komt komt het waarschijnlijk laat. En ik heb nog pads genoeg, just tell me where to upload
Dolce Gusto cups toevallig
D.zondag 18 april 2010 @ 08:35
quote:
Ik denk dat ik gewoon de race op tv kijk
vossszondag 18 april 2010 @ 08:37
Smorges
keplerzondag 18 april 2010 @ 08:37
Zei Olav nu dat de Ferrari's 10km/u langzamer reden in de 2e vrije training? Blijkbaar veel problemen met de motoren...
Tarabasszondag 18 april 2010 @ 08:41
quote:
Op zondag 18 april 2010 08:35 schreef Mister_T het volgende:

[..]

Dolce Gusto cups toevallig
Nope, ordinaire senseopads. We nemen het hier niet zo nauw qua koffie

M'n favoriete gridrondje is nu bezig op bbc
M.Melandrizondag 18 april 2010 @ 08:41
quote:
Op zondag 18 april 2010 08:37 schreef kepler het volgende:
Zei Olav nu dat de Ferrari's 10km/u langzamer reden in de 2e vrije training? Blijkbaar veel problemen met de motoren...
Waren ze niet met een f-duct systeem aan het testen?
Tarabasszondag 18 april 2010 @ 08:42
Ross brawn zegt met 20 minuten regen te verwachten

McLaren verwacht regen voor de start lol..
Bonobo11zondag 18 april 2010 @ 08:42
quote:
Op zondag 18 april 2010 08:37 schreef kepler het volgende:
Zei Olav nu dat de Ferrari's 10km/u langzamer reden in de 2e vrije training? Blijkbaar veel problemen met de motoren...
Dunno, Martin Brundle is aan z'n pitwalk begonnen
keplerzondag 18 april 2010 @ 08:43
quote:
Op zondag 18 april 2010 08:41 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Waren ze niet met een f-duct systeem aan het testen?
dat zou ook kunnen natuurlijk
wdnzondag 18 april 2010 @ 08:43
Regen
Libriszondag 18 april 2010 @ 08:43
Het is net begonnen met regenen, paraplu's op de tribunes
keplerzondag 18 april 2010 @ 08:43
quote:
Op zondag 18 april 2010 08:42 schreef Bonobo11 het volgende:

[..]

Dunno, Martin Brundle is aan z'n pitwalk begonnen
BBC staat nog niet op de TV, en geen zin/tijd om de zender nu in te stellen
M.Melandrizondag 18 april 2010 @ 08:43
Sallyzondag 18 april 2010 @ 08:44
quote:
Op zondag 18 april 2010 08:35 schreef D. het volgende:

[..]

Ik denk dat ik gewoon de race op tv kijk
Foutje met overnemen, uiteraard vandaag 'live'op FOK!sport

Maar je hoeft natuurlijk niet op FOK!sport te kijken
Mister_Tzondag 18 april 2010 @ 08:45
Kom maar op met die regen!
vossszondag 18 april 2010 @ 08:45
quote:
Op zondag 18 april 2010 08:42 schreef Tarabass het volgende:
Ross brawn zegt met 20 minuten regen te verwachten

McLaren verwacht regen voor de start lol..
Mooi. Laat maar vallen
Desunotozondag 18 april 2010 @ 08:46
Lees ik dat goed? Regen?
Ik ga het zo in de woonkamer kijken, dus zal niet meeposten.

Hopelijk wordt het een spannende race.
wdnzondag 18 april 2010 @ 08:46
Kunnen ze deze week een regenrace houden en volgende week een droge race op het zelfde circuit
Mister_Tzondag 18 april 2010 @ 08:47
Het weer ziet er toch echt verrot uit daar!
keplerzondag 18 april 2010 @ 08:47
Ik heb echt een kleine TV op dit moment... Ik kan de tekst niet eens lezen onderaan het scherm
D.zondag 18 april 2010 @ 08:48
mits

Tenzij bedoelt Ho
wdnzondag 18 april 2010 @ 08:49
Die crash van Kobeyashi blijft ook magistraal
M.Melandrizondag 18 april 2010 @ 08:50
quote:
Op zondag 18 april 2010 08:49 schreef wdn het volgende:
Die crash van Kobeyashi blijft ook magistraal
Sauber heeft echt een zwak rijdersduo met die crasher en een bejaarde tester.
wdnzondag 18 april 2010 @ 08:51
"A lot of rain comming"
vossszondag 18 april 2010 @ 08:51
Even compleet offtopic.

Heeft iemand enig idee hoe het kan dat mijn digitale ziggo dinges werkelijk ELKE keer als ik de BBC op zet standaard de ondertiteling aan heeft staan?

Die moet ik telkens handmatig uitzetten en dat is matig irritant
Tarabasszondag 18 april 2010 @ 08:51
quote:
Op zondag 18 april 2010 08:47 schreef kepler het volgende:
Ik heb echt een kleine TV op dit moment... Ik kan de tekst niet eens lezen onderaan het scherm
Er staat dan ook niets
D.zondag 18 april 2010 @ 08:51
quote:
Op zondag 18 april 2010 08:51 schreef wdn het volgende:
"A lot of rain comming"
Als het maar op tijd komt
M.Melandrizondag 18 april 2010 @ 08:51
quote:
Op zondag 18 april 2010 08:51 schreef wdn het volgende:
"A lot of rain comming"
Dat gaat sowieso fout in bocht 1
Walter_Sobchakzondag 18 april 2010 @ 08:52
Mogguh!
D.zondag 18 april 2010 @ 08:52
quote:
Op zondag 18 april 2010 08:51 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Er staat dan ook niets
Er staat Sony
Mister_Tzondag 18 april 2010 @ 08:53
Deze race gaat op de harddisk

Hopen dat de regen tijdens de start valt, net op het punt dat ze niet meer naar de safetycar kunnen grijpen
keplerzondag 18 april 2010 @ 08:53
quote:
Op zondag 18 april 2010 08:53 schreef Mister_T het volgende:
Deze race gaat op de harddisk

Hopen dat de regen tijdens de start valt, net op het punt dat ze niet meer naar de safetycar kunnen grijpen
Gewoon 1 ronde na de start
wdnzondag 18 april 2010 @ 08:53
quote:
Op zondag 18 april 2010 08:51 schreef vosss het volgende:
Even compleet offtopic.

Heeft iemand enig idee hoe het kan dat mijn digitale ziggo dinges werkelijk ELKE keer als ik de BBC op zet standaard de ondertiteling aan heeft staan?

Die moet ik telkens handmatig uitzetten en dat is matig irritant
Dat had ik ook ooit..... Maar wat het ook al weer was

Wat ik wel nog weet is dat de vertaling zwaar klote was en soms zelfs door het hele beeld ging (dat herinner ik me meer dan wat de oplossing was )

Moet een instelling zijn in je box trouwens dat weet ik wel nog.
Bluurghzondag 18 april 2010 @ 08:54
quote:
Op zondag 18 april 2010 08:51 schreef vosss het volgende:
Even compleet offtopic.

Heeft iemand enig idee hoe het kan dat mijn digitale ziggo dinges werkelijk ELKE keer als ik de BBC op zet standaard de ondertiteling aan heeft staan?

Die moet ik telkens handmatig uitzetten en dat is matig irritant
Geen idee, bij m'n pa is dat ook zo en bij ons (caiway) is dat geloof ik ook...
Kees80zondag 18 april 2010 @ 08:55
Goedemorgen!, wordt weer een mooie plons regen
ElmarOzondag 18 april 2010 @ 08:56
Goeiesmorgens
vossszondag 18 april 2010 @ 08:56
quote:
Op zondag 18 april 2010 08:54 schreef Bluurgh het volgende:

[..]

Geen idee, bij m'n pa is dat ook zo en bij ons (caiway) is dat geloof ik ook...
Sjiek is miech dat

Nouja, dan blijf ik hem maar telkens uitzetten. Wat denken die malloten nou, dat ik geen engels versta of wat?
wdnzondag 18 april 2010 @ 08:56
Ok tijd om de beamer aan te zetten
vossszondag 18 april 2010 @ 08:56
quote:
Op zondag 18 april 2010 08:56 schreef ElmarO het volgende:
Goeiesmorgens
Goeiemorgen ElmarO
Mister_Tzondag 18 april 2010 @ 08:57
Safetycar is weg
Kees80zondag 18 april 2010 @ 08:57
quote:
Op zondag 18 april 2010 08:56 schreef vosss het volgende:

[..]

Sjiek is miech dat

Nouja, dan blijf ik hem maar telkens uitzetten. Wat denken die malloten nou, dat ik geen engels versta of wat?
aaaahh kun je geen engels?
Schunckelstarzondag 18 april 2010 @ 08:57
goeiemorgen

wat een kuttijd, ik heb het er zwaar mee
Kees80zondag 18 april 2010 @ 08:58
quote:
Op zondag 18 april 2010 08:57 schreef Mister_T het volgende:
Safetycar is weg
wacht maar, als de eerste druppel valt rijdt hij weer vooraan
wdnzondag 18 april 2010 @ 08:58
quote:
Op zondag 18 april 2010 08:56 schreef vosss het volgende:

[..]

Sjiek is miech dat

Nouja, dan blijf ik hem maar telkens uitzetten. Wat denken die malloten nou, dat ik geen engels versta of wat?
Ik heb er geen last meer van op mijn cisco
Zal zo eens even de instellingen af lopen (als ik me ga vervelen tijdens de race )
D.zondag 18 april 2010 @ 08:59
quote:
Op zondag 18 april 2010 08:57 schreef Mister_T het volgende:
Safetycar is weg
Gelukkig

Lelijk ding is dat
9x19zondag 18 april 2010 @ 09:00
Goedemorgen.
Schunckelstarzondag 18 april 2010 @ 09:00
glock nog op de krik
wdnzondag 18 april 2010 @ 09:00
Dat is 1
ElmarOzondag 18 april 2010 @ 09:00
En daar sta je dan als Glock zijnde.
Mister_Tzondag 18 april 2010 @ 09:00
glock
Kees80zondag 18 april 2010 @ 09:00
haaha Glock
D.zondag 18 april 2010 @ 09:00
Glock

Mister_Tzondag 18 april 2010 @ 09:01
Spaart wel de banden voor 1 ronde
D.zondag 18 april 2010 @ 09:01
Druppels
Burlapeaterzondag 18 april 2010 @ 09:01
Begint nu al te regenen.
Stiggiezondag 18 april 2010 @ 09:01
Daar gaan we weeeeeer. Mooi kans op regen haha
9x19zondag 18 april 2010 @ 09:01
Als schumi nu weer niets presteert geef ik het op met hem.
Bluurghzondag 18 april 2010 @ 09:01
regen!
vossszondag 18 april 2010 @ 09:02
quote:
Op zondag 18 april 2010 09:01 schreef Mister_T het volgende:
Spaart wel de banden voor 1 ronde
En dat is misschien wel juist de insteek geweest.

Mister_Tzondag 18 april 2010 @ 09:02
Denk dat glock het nog wel een goed kan gaan doen
SuzukiSwiftzondag 18 april 2010 @ 09:02
Kan een mooie race worden !
ElmarOzondag 18 april 2010 @ 09:02
quote:
Op zondag 18 april 2010 09:02 schreef vosss het volgende:

[..]

En dat is misschien wel juist de insteek geweest.


En ze besparen weer wat brandstof.
Kees80zondag 18 april 2010 @ 09:02
yeah Whiting, maak er een mooie race van
Bluurghzondag 18 april 2010 @ 09:03
quote:
Op zondag 18 april 2010 09:01 schreef 9x19 het volgende:
Als schumi nu weer niets presteert geef ik het op met hem.
als ie weer zo'n wereldstart heeft als de laatste races en er gaat nu niks fout dan kan ie best wat leuke dingen doen denk ik
Bonobo11zondag 18 april 2010 @ 09:03
Hup Alonso en Vettel
Kees80zondag 18 april 2010 @ 09:03
quote:
Op zondag 18 april 2010 09:02 schreef ElmarO het volgende:

[..]

En ze besparen weer wat brandstof.
SuzukiSwiftzondag 18 april 2010 @ 09:03
Alonso!!!
Bluurghzondag 18 april 2010 @ 09:03
wow alonso mooi!
ElmarOzondag 18 april 2010 @ 09:03
Alonso
D.zondag 18 april 2010 @ 09:03
Alonso
Bluurghzondag 18 april 2010 @ 09:04
boem!
Stiggiezondag 18 april 2010 @ 09:04
hahah lekkkkkker hoor
D.zondag 18 april 2010 @ 09:04
Wow, crash
D.zondag 18 april 2010 @ 09:04
Liuzzi
Bruce117zondag 18 april 2010 @ 09:04
SC.
Mister_Tzondag 18 april 2010 @ 09:04
haha kobayaschi
Kees80zondag 18 april 2010 @ 09:05
pfff. nu al safety car... prrr...
Stiggiezondag 18 april 2010 @ 09:05
Ik haat safety cars
D.zondag 18 april 2010 @ 09:05
SC
Kees80zondag 18 april 2010 @ 09:05
domme fout Luizzi, gaat vast de schuld geven aan het natte circuit..
Mister_Tzondag 18 april 2010 @ 09:06
wel leuk dit
Bonobo11zondag 18 april 2010 @ 09:06
Regen !!!
keplerzondag 18 april 2010 @ 09:06
Liuzzi heeft wel een slecht weekend
Schunckelstarzondag 18 april 2010 @ 09:06
wat een vrouwenauto is die nieuwe sc toch
keplerzondag 18 april 2010 @ 09:06
Jump start??? Op Formula1.com zeggen ze het ook...
Kees80zondag 18 april 2010 @ 09:06
hehehe, Alonso, daar gaat je race
Tarabasszondag 18 april 2010 @ 09:07
Button op de radio:

A lot of mosterd of the start, a lot of mosterd of the start
keplerzondag 18 april 2010 @ 09:07
Nou dat was duidelijk denk ik
Kees80zondag 18 april 2010 @ 09:07
quote:
Op zondag 18 april 2010 09:07 schreef Tarabass het volgende:
Button op de radio:

A lot of mosterd of the start, a lot of mosterd of the start
D.zondag 18 april 2010 @ 09:07
Drive through voor Alonso?
Mister_Tzondag 18 april 2010 @ 09:07
als ik deze beelden zo zie is het echt precies gelijk, moeilijk te zeggen
Sinister-D-zondag 18 april 2010 @ 09:07
quote:
Op zondag 18 april 2010 09:07 schreef Tarabass het volgende:
Button op de radio:

A lot of mosterd of the start, a lot of mosterd of the start
vossszondag 18 april 2010 @ 09:07
Jup, Alonso jump start
Mister_Tzondag 18 april 2010 @ 09:07
jump start ja
D.zondag 18 april 2010 @ 09:08
quote:
Op zondag 18 april 2010 09:05 schreef Kees80 het volgende:
domme fout Luizzi, gaat vast de schuld geven aan het natte circuit..
Ik ga 'm verkopen
9x19zondag 18 april 2010 @ 09:08
Mooie safety car die Mercedes AMG SLC.
keplerzondag 18 april 2010 @ 09:08
zo hard is het toch niet aan het regenen?
Kees80zondag 18 april 2010 @ 09:08
zat er wel krap aan, ben benieuwd wat ze zeggen..
Mister_Tzondag 18 april 2010 @ 09:08
wel jammer, kunnen de red bulls weer lekker wegrijden....kut siezoen so far
Libriszondag 18 april 2010 @ 09:08
Grote zooi zeg, alles in de pits,
Walter_Sobchakzondag 18 april 2010 @ 09:08
Alonso
D.zondag 18 april 2010 @ 09:09
quote:
Op zondag 18 april 2010 09:08 schreef 9x19 het volgende:
Mooie safety car die Mercedes AMG SLC.
Een lelijk hok is het
wdnzondag 18 april 2010 @ 09:09
wowwwwwwwwwww hamilton
Mister_Tzondag 18 april 2010 @ 09:09
lol hamilton!
Stiggiezondag 18 april 2010 @ 09:09
hahahaha die hamilton
keplerzondag 18 april 2010 @ 09:09
Hamilton

Wat is dat toch met hem en China
9x19zondag 18 april 2010 @ 09:09
quote:
Op zondag 18 april 2010 09:09 schreef D. het volgende:

[..]

Een lelijk hok is het
Ketter!
Hosszondag 18 april 2010 @ 09:09
Wel mooi dat Vettel gewoon een gaatje met Webber laat. Zo verliest iedereen achter hem ook tijd, want hij moest toch wachten op de stop van Webber.
Kees80zondag 18 april 2010 @ 09:09
dag button,, weg race
ElmarOzondag 18 april 2010 @ 09:09
quote:
Op zondag 18 april 2010 09:09 schreef Stiggie het volgende:
hahahaha die hamilton
Bijna weer vast in het grind daar. Had ie zeker goede herinneringen aan.
wdnzondag 18 april 2010 @ 09:09
vosss: er staat een melding op de ziggo site over ondertiteling dus je hebt pech
Walter_Sobchakzondag 18 april 2010 @ 09:10
Button vs Rosberg: let's go!
Bonobo11zondag 18 april 2010 @ 09:10
quote:
Op zondag 18 april 2010 09:09 schreef Stiggie het volgende:
hahahaha die hamilton
Spookrijder
Schunckelstarzondag 18 april 2010 @ 09:10
quote:
Op zondag 18 april 2010 09:09 schreef D. het volgende:

[..]

Een lelijk hok is het
het enige mooie eraan is het geluid
D.zondag 18 april 2010 @ 09:10
quote:
Op zondag 18 april 2010 09:09 schreef 9x19 het volgende:

[..]

Ketter!
Geef Mercedes maar de schuld
Kees80zondag 18 april 2010 @ 09:10
hehehe. toch genoeg chinezen om die zooi op te ruimen in China
D.zondag 18 april 2010 @ 09:11
Sutil
Kees80zondag 18 april 2010 @ 09:11
ehmm heeft Sutil ook al gepit?
Gebraden_Wombatzondag 18 april 2010 @ 09:11
Sutil
Gebraden_Wombatzondag 18 april 2010 @ 09:12
quote:
Op zondag 18 april 2010 09:11 schreef Kees80 het volgende:
ehmm heeft Sutil ook al gepit?
yep
Mister_Tzondag 18 april 2010 @ 09:12
mag het trouwens wat hamilton deed?
Hosszondag 18 april 2010 @ 09:12
quote:
Op zondag 18 april 2010 09:11 schreef Kees80 het volgende:
ehmm heeft Sutil ook al gepit?
Yep, ging als een van de eersten.
Libriszondag 18 april 2010 @ 09:12
Hoe moeilijk is het om uitsluitsel over Alonso te geven?
vossszondag 18 april 2010 @ 09:13
Sutil kan het wel eens erg goed gaan doen, Alonso zal wel straf krijgen nog.
Stiggiezondag 18 april 2010 @ 09:13
Rosberg zet wel een hele snelle tijd neer met zn dry bandjes...

en nu dus schumi ook weer lolllll
D.zondag 18 april 2010 @ 09:13
Schumi weer op slicks
Schunckelstarzondag 18 april 2010 @ 09:13
slicks voor schumi
Bluurghzondag 18 april 2010 @ 09:13
drive through voor alonso!
Mister_Tzondag 18 april 2010 @ 09:13
huh schumi?