abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 april 2010 @ 13:38:54 #201
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_80595151
quote:
Op donderdag 22 april 2010 13:27 schreef Re het volgende:
of dat de joden toch gelijk hadden...
Dat was toch meer het soort Griekse onderwereld model?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  donderdag 22 april 2010 @ 13:41:02 #202
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_80595226
quote:
Op donderdag 22 april 2010 13:29 schreef Dolichologofobie het volgende:
Voor mij is het duidelijk dat er aan de profetie is voldaan en dat Jezus Christus onze redder is, gestorven voor onze zonden en gevende ons Zijne genade.

In mijn ogen, heb ik dus gelijk en daar leef ik naar. Wat anderen daarvan vinden, dat moeten zijzelf weten. Het zal echter mijn geloof niet veranderen.
En weet je wat nou het grappige is? Jezus kende die profetie ook en kon het dus precies zo spelen, zodat hij eraan voldeed. Dat hij aan de profetie voldeed zegt dus eigenlijk helemaal niks.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  donderdag 22 april 2010 @ 13:59:00 #203
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_80595787
quote:
Op donderdag 22 april 2010 13:26 schreef Copycat het volgende:

[..]

Thanks but no thanks. Ik geloof niet in jouw God en zijn volmaakte liefde. Ik ga voor het hier, nu en tastbare.
Dat is ontzettend dwaas, als God morgen beslist dat het is afgelopen, kun je een hele planning hebben van ik ga dit doen en dat, maar je kunt er niks tegen doen. Ik zie het als genade dat je er nog bent en zolang je er nog bent en je het nog steeds in orde kunt maken.
  donderdag 22 april 2010 @ 13:59:52 #204
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_80595816
quote:
Op donderdag 22 april 2010 13:59 schreef matthijs.. het volgende:
Dat is ontzettend dwaas, als God morgen beslist dat het is afgelopen, kun je een hele planning hebben van ik ga dit doen en dat, maar je kunt er niks tegen doen. Ik zie het als genade dat je er nog bent en zolang je er nog bent en je het nog steeds in orde kunt maken.
Pascal's Wager?

Bij diezelfde ratio kan ik jou vragen waarom jij niet doet wat het Vliegend Spaghetti Monster wil dat je doet, omdat als zijne Noedeligheid besluit om er een eind aan te maken je dan ook te laat bent.
  donderdag 22 april 2010 @ 14:02:05 #205
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_80595885
quote:
Ik Geloof Niet In Jouw God En Dus Ook Niet In Zijn Torn.
Get it?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_80595962
quote:

[..]

Ik denk dat je moet proberen te begrijpen dat veel mensen niet vinden dat ze wat in orde te maken hebben.

Heel persoonlijk, als god bestaat en mensen afwijst die goed hebben geleefd, ze laat branden, martelen dus alleen omdat ze hem niet erkende dan vraag ik me heel erg af hoed goed die god dan wel niet is, in mijn ogen is dat nogal slecht namelijk.

Maar dit is een lastige al dan niet onmogelijke discussie, jij ziet het zo, ik zie het anders en we zullen nooit echt elkaars standpunt overnemen en dat is ok.
Jouw geloof haalt het beste in jou naar boven hopenlijk en mijn ideeen halen het beste in mij naar boven hopenlijk.
Jij hoopt vanuit jouw visie dat iedereen die goed leeft ook god zal erkennen omdat je graag wil dat iedereen gered wordt en dat idee kan ik waarderen van je.
Maar ik hoop dat je ziet dat veel mensen het echt anders zien en dat dat ook ok is, dat niemand zeker weet, alleen maar kan geloven.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 22 april 2010 @ 14:07:24 #207
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_80596069
quote:
Op donderdag 22 april 2010 10:56 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik weet het liefje, volgens de bijbel zit ik fout, maar ik leef niet volgens de bijbel noch is jezus, god of de heilige geest mijn herder.
Voor ieder zijn eigen pad, mijn spiritualiteit ligt een beetje anders, als je me zou moeten classificeren dan zou je me onder de heksen kunnen scharen, alhoewel ik de titel heks nog niet heb verdient.

Vanuit daar heb ik mijn mening en niet vanuit bijbelse ondergrond, daarom is mijn mening anders dan die van jou hierin.
Ik respecteer jezus als een wijze meester waarvan veel te leren valt, een goed vb van hoe mensen kunnen zijn, ik respecteer dat vele die leer echt volgen en als ze dat echt doen denk ik zelfs dat het de mens kan stimuleren om een nog beter mens te worden, maar ik denk tegelijkertijd dat daar vele paden voor zijn.

matteus7v13 Gaat in door de enge poort, want wijd is [de poort] en breed de weg, die tot het verderf leidt, en velen zijn er, die daardoor ingaan

Breed is de weg die tot het verderf leidt maar er is maar een weg die tot het echt leven (God) leidt en dat is Jezus christus.
Als je met wicca bezig bent, tenminste dat is wat je denk ik met hekserij bedoeld. Maar vergeet niet, je laat je in met de wereld van demonen. Satan is erop uit om alleen maar mensen kapot te maken, dat ze elkaar en zichzelf vernietigen. God is op herstel uit en wil je met zijn liefde overladen.

deuteronomium 18v10 Onder u zal er niemand worden aangetroffen, die zijn zoon of zijn dochter door het vuur doet gaan, die waarzeggerij pleegt, geen wichelaar, uitlegger van voortekenen, of tovenaar, 11 geen bezweerder, niemand, die de geest van een dode of een waarzeggende geest ondervraagt of die de doden raadpleegt. 12 Want ieder die deze dingen doet, is de HERE een gruwel...
  donderdag 22 april 2010 @ 14:08:50 #208
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_80596119
Ik geloof niet in God en denk dat de bijbel fictie is, matthijs. We zullen het beide waarschijnlijk nooit zeker weten.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  donderdag 22 april 2010 @ 14:13:55 #209
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_80596288
quote:
Op donderdag 22 april 2010 14:04 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik denk dat je moet proberen te begrijpen dat veel mensen niet vinden dat ze wat in orde te maken hebben.

Heel persoonlijk, als god bestaat en mensen afwijst die goed hebben geleefd, ze laat branden, martelen dus alleen omdat ze hem niet erkende dan vraag ik me heel erg af hoed goed die god dan wel niet is, in mijn ogen is dat nogal slecht namelijk.

Maar dit is een lastige al dan niet onmogelijke discussie, jij ziet het zo, ik zie het anders en we zullen nooit echt elkaars standpunt overnemen en dat is ok.
Jouw geloof haalt het beste in jou naar boven hopenlijk en mijn ideeen halen het beste in mij naar boven hopenlijk.
Jij hoopt vanuit jouw visie dat iedereen die goed leeft ook god zal erkennen omdat je graag wil dat iedereen gered wordt en dat idee kan ik waarderen van je.
Maar ik hoop dat je ziet dat veel mensen het echt anders zien en dat dat ook ok is, dat niemand zeker weet, alleen maar kan geloven.
De werkelijkheid is doordat Adam en Eva ongehoorzaam waren aan God, de hele schepping is gevallen.
Omdat we allemaal van Adam en Eva afstammen, zijn we van nature zondaars en het gevolg daarvan is dat je zondigd. Er zijn dus twee dingen wat er moet gebeuren, ten eerste vergeving voor de zonden die je hebt gedaan en op de tweede plaats een nieuwe natuur geven. De enigste mens die volmaakt was en zonder zonde, is Jezus christus, voor de rest staan alle mensen schuldig voor God.

[ Bericht 23% gewijzigd door matthijs.. op 22-04-2010 14:24:15 ]
pi_80596372
diepe diepe diepe zucht
Ik ben aan NIEMAND verantwoording schuldig volgens mijn eigen geloof (die dus geheel afwezig is)
Nogmaals, volgens mij is t verschil tussen geloofsovertuiging en feiten je volledig onbekend.
  donderdag 22 april 2010 @ 14:18:30 #211
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_80596431
Zo dogmatisch als Matthijs maak je ze echt zelden mee.
pi_80596453
quote:
Op donderdag 22 april 2010 14:07 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

matteus7v13 Gaat in door de enge poort, want wijd is [de poort] en breed de weg, die tot het verderf leidt, en velen zijn er, die daardoor ingaan

Breed is de weg die tot het verderf leidt maar er is maar een weg die tot het echt leven (God) leidt en dat is Jezus christus.
Als je met wicca bezig bent, tenminste dat is wat je denk ik met hekserij bedoeld. Maar vergeet niet, je laat je in met de wereld van demonen. Satan is erop uit om alleen maar mensen kapot te maken, dat ze elkaar en zichzelf vernietigen. God is op herstel uit en wil je met zijn liefde overladen.

deuteronomium 18v10 Onder u zal er niemand worden aangetroffen, die zijn zoon of zijn dochter door het vuur doet gaan, die waarzeggerij pleegt, geen wichelaar, uitlegger van voortekenen, of tovenaar, 11 geen bezweerder, niemand, die de geest van een dode of een waarzeggende geest ondervraagt of die de doden raadpleegt. 12 Want ieder die deze dingen doet, is de HERE een gruwel...
Nee, geen wicca, hekserij, echte dan, maar zoals gezegd ik ben een light heks, verdien die eretitel niet.
En het is een beetje beledigend om je daar zo over te uiten, satan kent geen plaats in de hekserij, we leven volgens het motto berokken geen kwaad en leef in harmonie met jezelf en je omgeving.

Die spiritualiteit helpt me aan alle kanten, net als die van jou jou helpt, alleen zal je mij niet horen zeggen dat jij slecht bezig bent, je laat verleiden tot het slechte en gebeurd dat andersom wel, jammer!
Het spreekt van erg weinig kennis van andersdenkende.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 22 april 2010 @ 14:24:35 #213
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_80596678
vervolg reactie op Erodome,

citeer " Jij hoopt vanuit jouw visie dat iedereen die goed leeft ook god zal erkennen omdat je graag wil dat iedereen gered wordt en dat idee kan ik waarderen van je"

Het is 100% puur genade dat ik ben vergeven, matteus9v11 En toen de Farizeeën dit zagen, zeiden zij tot zijn discipelen: Waarom eet uw meester met de tollenaars en zondaars? 12 Hij hoorde het en zeide: Zij, die gezond zijn, hebben geen geneesheer nodig, maar zij, die ziek zijn. 13 Gaat heen en leert, wat het betekent: Barmhartigheid wil Ik en geen offerande; want Ik ben niet gekomen om rechtvaardigen te roepen, maar zondaars.

De farizeeen dachten werkelijk van zichzelf dat ze goede rechtvaardige mensen waren en op andere mensen neerkeken. citeer " want Ik ben niet gekomen om rechtvaardigen te roepen, maar zondaars."
Of degene die vanuit zichzelf dachten dat ze rechtvaardig waren, o.a. de tollenaars die naar Jezus toekwamen hadden heel goed door dat het helemaal niet goed in hun leven zat en genezing nodig hadden.
  donderdag 22 april 2010 @ 14:25:31 #214
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_80596720
Bijbelteksten gebruiken als argumenten tegen ongelovigen is een beetje een rare tactiek Matthijs
  donderdag 22 april 2010 @ 14:26:24 #215
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_80596749
Kun je ook discussiëren zonder te quoten uit de bijbel? Aangezien voor een groot deel hier deze bijbel geen toegevoegde waarde dan wel de waarheid in pacht heeft.
Maakt de discussie een beetje onzinnig als je steeds met die -voor mij- holle frasen komt aankakken.
  donderdag 22 april 2010 @ 14:26:39 #216
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_80596765
Ja, wat Rip zegt dus.
pi_80596826
Poeh, een interessant maar ook erg moeilijk onderwerp/topic dit
pi_80596875
quote:
Op donderdag 22 april 2010 14:25 schreef Ripley het volgende:
Bijbelteksten gebruiken als argumenten tegen ongelovigen is een beetje een rare tactiek Matthijs
Ik zie de bijbelteksten als metaforen die wél aansluiten bij hetgeen Matthijs wil duidelijk maken
  donderdag 22 april 2010 @ 14:31:16 #219
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_80596945
quote:
Op donderdag 22 april 2010 14:29 schreef Italo het volgende:

[..]

Ik zie de bijbelteksten als metaforen die wél aansluiten bij hetgeen Matthijs wil duidelijk maken
Hij gebruikt al 2 topics lang bijna alleen bijbelquotes. Denk dat het meer nut heeft om gewoon je eigen mening onder woorden te brengen ipv te quoten uit een boek.
  donderdag 22 april 2010 @ 14:33:49 #220
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_80597031
quote:
Op donderdag 22 april 2010 14:19 schreef erodome het volgende:

[..]

Nee, geen wicca, hekserij, echte dan, maar zoals gezegd ik ben een light heks, verdien die eretitel niet.
En het is een beetje beledigend om je daar zo over te uiten, satan kent geen plaats in de hekserij, we leven volgens het motto berokken geen kwaad en leef in harmonie met jezelf en je omgeving.

Die spiritualiteit helpt me aan alle kanten, net als die van jou jou helpt, alleen zal je mij niet horen zeggen dat jij slecht bezig bent, je laat verleiden tot het slechte en gebeurd dat andersom wel, jammer!
Het spreekt van erg weinig kennis van andersdenkende.
Satan is een leugenaar en kan zich als van alles voordoen (je kunt misleidt zijn), wat hij niet is. Ik heb zelf ooit eens pendelen gedaan toen ik klein was en ik voelde heel duidelijk dat een hand me behoorlijk hard vastpakte, maar zag het niet. (nu weet ik dat het demonen waren) of mensen die met overledenen proberen te praten (wat niet mogelijk is) Satan doet zich maar al te graag voor als een overledenen.
pi_80597047
quote:
Op donderdag 22 april 2010 14:24 schreef matthijs.. het volgende:
vervolg reactie op Erodome,

citeer " Jij hoopt vanuit jouw visie dat iedereen die goed leeft ook god zal erkennen omdat je graag wil dat iedereen gered wordt en dat idee kan ik waarderen van je"

Het is 100% puur genade dat ik ben vergeven, matteus9v11 En toen de Farizeeën dit zagen, zeiden zij tot zijn discipelen: Waarom eet uw meester met de tollenaars en zondaars? 12 Hij hoorde het en zeide: Zij, die gezond zijn, hebben geen geneesheer nodig, maar zij, die ziek zijn. 13 Gaat heen en leert, wat het betekent: Barmhartigheid wil Ik en geen offerande; want Ik ben niet gekomen om rechtvaardigen te roepen, maar zondaars.

De farizeeen dachten werkelijk van zichzelf dat ze goede rechtvaardige mensen waren en op andere mensen neerkeken. citeer " want Ik ben niet gekomen om rechtvaardigen te roepen, maar zondaars."
Of degene die vanuit zichzelf dachten dat ze rechtvaardig waren, o.a. de tollenaars die naar Jezus toekwamen hadden heel goed door dat het helemaal niet goed in hun leven zat en genezing nodig hadden.
Jammer, toen ik mijn eigen idee erbij had kon ik het meer waarderen dan nu, nu vind ik het nogal hoogdravend van je.

Waarom mij vergelijken met wat volkeren uit de bijbel, ik kijk op niemand neer en ja ik leef volgens mijn eigen regels die ik prima vind, ik heb niet het idee dat ik genezen moet worden of wat dan ook.
Respecteer mijn visie net zoals je wil dat jouw visie gerespecteerd wordt.
  donderdag 22 april 2010 @ 14:37:40 #222
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_80597157
Welke app op je iPhone gebruik je nou om die citaten steeds op te kotsen, Matthijs?
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_80597162
quote:
Op donderdag 22 april 2010 14:31 schreef Ripley het volgende:
Hij gebruikt al 2 topics lang bijna alleen bijbelquotes. Denk dat het meer nut heeft om gewoon je eigen mening onder woorden te brengen ipv te quoten uit een boek.
Zijn mening en visie is mede gevormd door de Bijbel, het "handboek" voor het/zijn geloof. Eruit citeren om je mening/visie te willen verhelderen vind ik niet anders dan logisch..

Stel, je bent met een aantal aan het filosoferen over..., waarom zou je geen quotes van Freud aanhalen om je visie te verduidelijken? (hoop dat dit een heldere vergelijking is)
  donderdag 22 april 2010 @ 14:39:29 #224
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_80597209
Freud is tastbaar ...

Jezelf constant verhullen in vage bijbelteksten komt op mij over als gemakzucht. Zelf niet hoeven denken want het staat geschreven.
pi_80597221
quote:
Op donderdag 22 april 2010 14:33 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

Satan is een leugenaar en kan zich als van alles voordoen (je kunt misleidt zijn), wat hij niet is. Ik heb zelf ooit eens pendelen gedaan toen ik klein was en ik voelde heel duidelijk dat een hand me behoorlijk hard vastpakte, maar zag het niet. (nu weet ik dat het demonen waren) of mensen die met overledenen proberen te praten (wat niet mogelijk is) Satan doet zich maar al te graag voor als een overledenen.
Ik pendel niet en praat ook niet met de doden, satan kent geen plaats in mijn geloof noch hemel en hel.
Ik vraag je nog 1 keer wat meer begrip en respect op te brengen, dan wil ik er best over doorpraten, maar anders niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')