abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80404290
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 15:39 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

ik moest nog ergens aan denken. Lucas18v10 Twee mensen gingen op naar de tempel om te bidden; de één was een Farizeeër, de ander een tollenaar. 11 De Farizeeër stond en bad dit bij zichzelf: O God, ik dank U, dat ik niet zó ben als de andere mensen, rovers, onrechtvaardigen, echtbrekers, of ook als deze tollenaar; (ik ben heel fatsoenlijk, ik lieg niet, ik bedrieg niet, ik steel niet, ik ga niet vreemd,)

v13 De tollenaar stond van verre en wilde zelfs zijn ogen niet opheffen naar de hemel, maar hij sloeg zich op de borst en zeide: O God, wees mij, zondaar, genadig!
Zie je het verschil

en dan zegt Jezus dit v14 Ik zeg u: Deze keerde, in tegenstelling met de ander, gerechtvaardigd naar huis terug. Want een ieder, die zichzelf verhoogt, zal vernederd worden, doch wie zichzelf vernedert, zal verhoogd worden.
En welke houding zou je - als de tollenaar in dit verhaal zijnde - naar andere mensen aannemen?
  zaterdag 17 april 2010 @ 08:55:07 #152
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_80411721
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 22:49 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En welke houding zou je - als de tollenaar in dit verhaal zijnde - naar andere mensen aannemen?
Als de tollenaar.
  zaterdag 17 april 2010 @ 20:05:41 #153
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_80427673
Ik heb er even over nagedacht, maar via de gemeente (kerk) gewoon zo heb ik wel contact met dames.
Als er een afstand is, is er meestal niks aan de hand. Maar zo gauw ik wil afspreken of dichterbij kom, dan gaat het fout. Er zijn wel dames die hebben gezegd dat ik erg aardig ben, maar afspreken ofzo willen ze niet.
pi_80428898
Lieve matthijs heb geduld. Je weet je eigen moeilijkheden. Ga niet te hard op zoek, als je straks een meisje tegen komt die je accepteert voor wie je bent weet je ook wel dat je de juiste hebt getroffen. Komt vanzelf wel.
  zaterdag 17 april 2010 @ 21:00:19 #155
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_80429223
Goede OP... Waar de fuck gaat het topic over.................
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
pi_80429760
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 21:00 schreef JoeyT het volgende:
Goede OP... Waar de fuck gaat het topic over.................
Of je kijkt even hier:
vrouwen
  zaterdag 17 april 2010 @ 21:26:08 #157
88139 JoeyT
pi_80429842
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 21:21 schreef Jumping-Skippy het volgende:

[..]

Of je kijkt even hier:
vrouwen
Nog een kut OP. WTF heeft het met god te maken. Naja ik maak er op uit dat TS een huillie isomdat een meisje hem niet moest?!?
pi_80429917
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 21:26 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Nog een kut OP. WTF heeft het met god te maken. Naja ik maak er op uit dat TS een huillie isomdat een meisje hem niet moest?!?
TS is nogal christelijk ingesteld, de rest moet je zelf maar uitzoeken.
  zaterdag 17 april 2010 @ 21:30:23 #159
88139 JoeyT
pi_80429958
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 21:28 schreef Jumping-Skippy het volgende:

[..]

TS is nogal christelijk ingesteld, de rest moet je zelf maar uitzoeken.
TS moet gewoon niet zeuren en accepteren dat sommige meisjes gewoon niet willen...
  zaterdag 17 april 2010 @ 21:37:59 #160
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_80430155
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 21:26 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Sommige mensen hebben een hart van steen, aan de reacties te zien.
  zaterdag 17 april 2010 @ 21:40:10 #161
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_80430224
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 20:47 schreef Cassandra87 het volgende:
Lieve matthijs heb geduld. Je weet je eigen moeilijkheden. Ga niet te hard op zoek, als je straks een meisje tegen komt die je accepteert voor wie je bent weet je ook wel dat je de juiste hebt getroffen. Komt vanzelf wel.
Bedankt.
  zondag 18 april 2010 @ 17:01:50 #162
37769 erodome
Zweefteef
pi_80449779
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 20:22 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

Nee ik bedoel dat ik gered ben omdat Jezus in mijn plaats gestraft is voor mijn zonden, ik probeer liefdevol en begripvol te zijn. Ik heb ook weleens verkeerde dingen gezegd tegen vrouwen, waar ik spijt van heb en heb aan God daarvoor, vergeving gevraagd. Ik heb ook weleens aan een vrouw om vergeving gevraagd, voor iets waar ik ook echt spijt van had.

citeer " Als je altijd doet wat je altijd deed zal je altijd krijgen wat je altijd kreeg."
Waarom werd Jezus dan gekruisigd, terwijl hij geen misdaad had begaan.
Jezus kreeg wat hij wilde, zo werd aan zijn lot voldaan, hij wist wat er ging gebeuren, heeft judas vergeven voordat hij opgepakt werd.
Dat is gelopen zoals het moest, zoals het voorzegd was, dat vind ik wat anders als gewone menselijke interactie met zijn natuurlijke actie-reactie patronen.

Wat ik niet begrijp Matthijs is waarom je op chat site's enzo zoekt naar een vrouw, waarom verspil je tijd daaraan?
Waarom ga je niet op een positieve manier lekker actief bezig zijn in de geloofsgemeenschap, samen met gelijkgezinden dingen doen, van echte geloofsdingen tot samenkomsten, er is zoveel te doen op dat gebied als je maar lekker actief wil zijn daarin.
Dan ga je gewoon voor jezelf, omdat het fijn is, omdat het leuk is, omdat het deel is van jou en let maar op, dan loop je binnen no time tegen iemand aan die perfect bij je past want niets is aantrekkelijker dan iemand die positief en actief in het leven staat, die zijn eigen pad bewandeld en open is naar anderen toe.

Dat hele internet dating gebeuren is een zooitje, het is zo moeilijk om dan iemand te vinden die echt bij je past, het is zo moeilijk om elkaar goed te begrijpen zo via het geschreven woord.
Voor je het weet heb je een verkeerd beeld van iemand geschapen, het is wat mij betrefd een prut manier om tot dieper contact te komen.
quote:
Erodome, heb je weleens aan een jongen om vergeving gevraagd om dingen je hebt gezegd of gedaan. Dat je iemand op een verkeerde manier had behandeld.

Ik ben niet beter dan die vrouwen, maar als ik steeds hetzelfde ervaar mag ik er toch wat van zeggen.
Misschien is het wel dat ik zo vaak verwond ben, dat ik de situatie niet meer juist zie, kun je daar begrip voor hebben? Jezus zegt matteus12v20 Het geknakte riet zal Hij niet verbreken en de walmende vlaspit zal Hij niet uitdoven genezing door Jezus van verwondingen.
Ja, ik heb vaak sorry gezegd, maar excuse's zijn een leeg iets als de daden niet veranderen.
Daarbij is de vergeving van een ander niet zo heel belangerijk(niet dat je dat niet moet doen), de vergeving van jezelf om je fouten, die echt inzien en beter doen, dat is het moeilijkste, dat betekend dat je altijd kritisch naar jezelf moet kijken, dat je daden moet wegen voordat je ze doet en dat je je zal moeten realiseren dat ondanks je voorzichtigheid niet te kwetsen het toch zal gebeuren, aangezien je een mens bent en weleens fout gaat.

Ik heb vaak sorry gezegd, ik heb het ook vaak niet gedaan, ik heb sorry gezegd en ben niet verbeterd, ik heb geen sorry gezegd en ben wel verbeterd, mijn fouten zijn mijn kruis om te dragen, soms is dat kruis zwaar, soms is hij licht, maar altijd is hij aanwezig.

Het spijt me dat je gekwetst bent, maar ik noch al die andere miljoenen vrouwen hebben dat gedaan, hoed je voor generalisatie's, voor je het weet ben je erger als degene die je het meest gekwetst heeft.
Het gedrag van een ander mag nooit een excuus zijn voor je eigen gedrag, dat is 1 van de beste lessen en ook 1 van de moeilijkste die ik ken
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 19 april 2010 @ 07:35:47 #163
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_80469734
quote:
Op zondag 18 april 2010 17:01 schreef erodome het volgende:

[..]

Jezus kreeg wat hij wilde, zo werd aan zijn lot voldaan, hij wist wat er ging gebeuren, heeft judas vergeven voordat hij opgepakt werd.
Dat is gelopen zoals het moest, zoals het voorzegd was, dat vind ik wat anders als gewone menselijke interactie met zijn natuurlijke actie-reactie patronen.

Wat ik niet begrijp Matthijs is waarom je op chat site's enzo zoekt naar een vrouw, waarom verspil je tijd daaraan?
Waarom ga je niet op een positieve manier lekker actief bezig zijn in de geloofsgemeenschap, samen met gelijkgezinden dingen doen, van echte geloofsdingen tot samenkomsten, er is zoveel te doen op dat gebied als je maar lekker actief wil zijn daarin.
Dan ga je gewoon voor jezelf, omdat het fijn is, omdat het leuk is, omdat het deel is van jou en let maar op, dan loop je binnen no time tegen iemand aan die perfect bij je past want niets is aantrekkelijker dan iemand die positief en actief in het leven staat, die zijn eigen pad bewandeld en open is naar anderen toe.

Dat hele internet dating gebeuren is een zooitje, het is zo moeilijk om dan iemand te vinden die echt bij je past, .het is zo moeilijk om elkaar goed te begrijpen zo via het geschreven woord
Voor je het weet heb je een verkeerd beeld van iemand geschapen, het is wat mij betrefd een prut manier om tot dieper contact te komen.
[..]

Ik zei Nergens dat Jezus, Judas heeft vergeven. johannes13v2 En onder de maaltijd, toen de duivel reeds Judas, Simons zoon Iskariot, in het hart had gegeven Hem te verraden

Judas die spijt heeft en zegt onschuldig bloed te hebben verraden en voor het verraad werd hij betaald met 30 zilverlingen. matteus 27v3 Toen kreeg Judas, die Hem verraden had, berouw, daar hij zag, dat Hij veroordeeld was, en hij bracht de dertig zilverlingen aan de overpriesters en oudsten terug, 4 en hij sprak: Ik heb gezondigd, onschuldig bloed verraden! Maar zij zeiden: Wat gaat ons dit aan? Gij moet zelf maar zien wat ervan komt!

Ik kan de tekst zo niet vinden, maar uiteindelijk dacht ik dat Judas zichzelf had opgehangen. Een andere discipelen van Jezus, namelijke Petrus had Jezus verloochend en werd uiteindelijk wel vergeven.

-------------------------------------------

citeer "Dat hele internet dating gebeuren is een zooitje...het is zo moeilijk om elkaar goed te begrijpen zo via het geschreven woord"

Ben ik met je eens, via de computer kunnen dingen al snel verkeerde overkomen en je weet niet met wie je praat, kan net zo goed een internettrol zijn. Mijn relatie met Jezus is niet alleen op zondag maar elke dag, ik probeer b.v. wekelijks naar een bijbelstudie te gaan, maar daar komen alleen mannen en op de bidstond zijn de vrouwen of getrouwd of te oud.(ik wil geen getrouwde vrouwen versieren) Maar eerlijk gezegd heb ik het met christelijke (ontmoeting/dating) sites wel gehad, ik ontmoet liever iemand zo of zo snel mogelijk.
  maandag 19 april 2010 @ 07:48:43 #164
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_80469815
quote:
Op zondag 18 april 2010 17:01 schreef erodome het volgende:

[..]

[..]

Ja, ik heb vaak sorry gezegd, maar excuse's zijn een leeg iets als de daden niet veranderen.
Daarbij is de vergeving van een ander niet zo heel belangerijk(niet dat je dat niet moet doen), de vergeving van jezelf om je fouten, die echt inzien en beter doen, dat is het moeilijkste, dat betekend dat je altijd kritisch naar jezelf moet kijken, dat je daden moet wegen voordat je ze doet en dat je je zal moeten realiseren dat ondanks je voorzichtigheid niet te kwetsen het toch zal gebeuren, aangezien je een mens bent en weleens fout gaat.

Ik heb vaak sorry gezegd, ik heb het ook vaak niet gedaan, ik heb sorry gezegd en ben niet verbeterd, ik heb geen sorry gezegd en ben wel verbeterd, mijn fouten zijn mijn kruis om te dragen, soms is dat kruis zwaar, soms is hij licht, maar altijd is hij aanwezig.

Het spijt me dat je gekwetst bent, maar ik noch al die andere miljoenen vrouwen hebben dat gedaan, hoed je voor generalisatie's, voor je het weet ben je erger als degene die je het meest gekwetst heeft.
Het gedrag van een ander mag nooit een excuus zijn voor je eigen gedrag, dat is 1 van de beste lessen en ook 1 van de moeilijkste die ik ken
Ik ben het met je eens dat excuses en vergeving vragen, dat het dan de bedoeling is om daarin te veranderen. In het verhaal van de overspelige vrouw, waarin Jezus haar niet veroordeeld
johannes8v10 En Jezus richtte Zich op en zeide tot haar: Vrouw, waar zijn zij? Heeft niemand u veroordeeld? 11 En zij zeide: Niemand, Here. En Jezus zeide: Ook Ik veroordeel u niet
Maar hij zegt ook Ga heen, zondig van nu af niet meer!

citeer "aangezien je een mens bent en weleens fout gaat."
Zei jij dat nou eerder of iemand anders, wat je zaait zul je ook oogsten. uiteindelijk heeft het wel gevolgen en dan is de vraag heb je het met God in orde gemaakt.

citeer 'Het spijt me dat je gekwetst bent, maar ik noch al die andere miljoenen vrouwen hebben dat gedaan, hoed je voor generalisatie's"
Ben ik met je eens, dat ik door verschillende vrouwen ben gekwetst is geen reden om alle vrouwen te generaliseren. Als je 10 keer door een hond bent gebeten, wil niet zeggen dat hond elf dat ook doet.
  maandag 19 april 2010 @ 07:54:38 #165
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_80469852
Erodome, in het laatste stuk dat je schreef, ben ik het opvallend vaak met je eens.
  maandag 19 april 2010 @ 16:17:03 #166
37769 erodome
Zweefteef
pi_80485482
quote:
Op maandag 19 april 2010 07:35 schreef matthijs.. het volgende:

citeer "Dat hele internet dating gebeuren is een zooitje...het is zo moeilijk om elkaar goed te begrijpen zo via het geschreven woord"

Ben ik met je eens, via de computer kunnen dingen al snel verkeerde overkomen en je weet niet met wie je praat, kan net zo goed een internettrol zijn. Mijn relatie met Jezus is niet alleen op zondag maar elke dag, ik probeer b.v. wekelijks naar een bijbelstudie te gaan, maar daar komen alleen mannen en op de bidstond zijn de vrouwen of getrouwd of te oud.(ik wil geen getrouwde vrouwen versieren) Maar eerlijk gezegd heb ik het met christelijke (ontmoeting/dating) sites wel gehad, ik ontmoet liever iemand zo of zo snel mogelijk.
Jij weet meer van de bijbel dan ik denk ik, dus ik geloof je direct, maar het blijft wel zo dat dit ook wel zo bedoeld was, jezus heeft zijn leven vervolmaakt door te sterven.
Dat zou ik niet als gewoon zien verder iig

Maar is er niet meer te doen dan via de kerk of kerken?
Het is al heel wat jaartjes geleden, maar toen kende ik een jongen(met leuke gelijkgezinde vriendin) die heel actief was in zijn gemeenschap, daar had hij ook zijn meisje ontmoet.
Die deden zoveel buiten bijbelstudie en bidstond om, is er niet ook zoiets voor jou, gewoon iets waar gelijkgestemde jongeren/wat oudere jongeren samenkomen en dingen organiseren?

Of als dat er niet is, hier is je kans, gooi het eens in de groep in je geloofsgemeenschap om leuke dingen te organiseren om te gaan doen als groep zijnde, van dingen die het geloof kunnen verdiepen tot leuke uitjes, keertje naar walibi flevo met een leuke groep gelijkgestemden is nooit een verlies!
Je kan zelfs aan vakantie's denken met gelijkgestemden, ik weet zeker dat ze er waarschijnlijk zelfs al zijn.

Bij die dingen gaat het er niet eens om dat je dan perse een geschikte partner zou vinden, maar gewoon het fijn hebben met anderen samen is al super, dan komt dat partner verhaal vanzelf wel goed meestal.

Zorg iig voor een leuk, fijn leven dat zonder partner al helemaal ok is, des te meer kans heb je om een leuk iemand tegen te komen en gebeurd dat niet zo snel, ach, je hebt het dan toch al fijn!
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 19 april 2010 @ 16:19:31 #167
37769 erodome
Zweefteef
pi_80485571
quote:
Op maandag 19 april 2010 07:48 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat excuses en vergeving vragen, dat het dan de bedoeling is om daarin te veranderen. In het verhaal van de overspelige vrouw, waarin Jezus haar niet veroordeeld
johannes8v10 En Jezus richtte Zich op en zeide tot haar: Vrouw, waar zijn zij? Heeft niemand u veroordeeld? 11 En zij zeide: Niemand, Here. En Jezus zeide: Ook Ik veroordeel u niet
Maar hij zegt ook Ga heen, zondig van nu af niet meer!

citeer "aangezien je een mens bent en weleens fout gaat."
Zei jij dat nou eerder of iemand anders, wat je zaait zul je ook oogsten. uiteindelijk heeft het wel gevolgen en dan is de vraag heb je het met God in orde gemaakt.

citeer 'Het spijt me dat je gekwetst bent, maar ik noch al die andere miljoenen vrouwen hebben dat gedaan, hoed je voor generalisatie's"
Ben ik met je eens, dat ik door verschillende vrouwen ben gekwetst is geen reden om alle vrouwen te generaliseren. Als je 10 keer door een hond bent gebeten, wil niet zeggen dat hond elf dat ook doet.
Wat je zaait zal je oogsten idd en ja tegelijkertijd zal je soms wat zaaien zonder dat je dat zo bedoeld had, of gewoon omdat je een keer goed de fout ingaat.
Ik hoef het niet met god in orde te maken, ik moet het met mezelf in orde maken, ook god heeft niets aan mijn excuse's als ik er niets mee doe, hij kan me niet vergeven zolang ik mezelf niet vergeef en zodra ik mezelf heb vergeven en verbeterd zit het ook wel snor met god.

Nu zie ik god niet als een bewuste entiteit, dus mijn blikveld is hierin een beetje anders, ik ben vooral van de eigen verantwoordelijkheid.
  woensdag 21 april 2010 @ 18:22:56 #168
88139 JoeyT
pi_80567836
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 21:37 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

Sommige mensen hebben een hart van steen, aan de reacties te zien.
Hart van steen? God zou willen dat je wat relativeringsvermogen krijgt...
pi_80569717
quote:
Op woensdag 21 april 2010 18:22 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Hart van steen? God zou willen dat je wat relativeringsvermogen krijgt...
1) Hoe weet jij dat?
2) Als hij dat daadwerkelijk had gewild, had TS het wel gekregen toch?
3) Probeer je hier dus mee te zeggen dat god niet bestaat?
  woensdag 21 april 2010 @ 20:13:06 #170
88139 JoeyT
pi_80572188
quote:
Op woensdag 21 april 2010 19:17 schreef heksehiel het volgende:

[..]

1) Hoe weet jij dat?
2) Als hij dat daadwerkelijk had gewild, had TS het wel gekregen toch?
3) Probeer je hier dus mee te zeggen dat god niet bestaat?
1) Anders had God hem niet gestraft
2) Nee God heeft de mens een eigen wil gegeven
3) Dat zeg ik dus niet. Het kan me geen zak schelen of hij wel of niet bestaat. Ik zou zeggen van niet, maar we zien wel
  woensdag 21 april 2010 @ 21:47:48 #171
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_80576478
-edit

[ Bericht 99% gewijzigd door matthijs.. op 21-04-2010 22:06:15 ]
  woensdag 21 april 2010 @ 21:55:18 #172
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_80576847
quote:
Op maandag 19 april 2010 16:19 schreef erodome het volgende:

[..]

Wat je zaait zal je oogsten idd en ja tegelijkertijd zal je soms wat zaaien zonder dat je dat zo bedoeld had, of gewoon omdat je een keer goed de fout ingaat.
Ik hoef het niet met god in orde te maken, ik moet het met mezelf in orde maken, ook god heeft niets aan mijn excuse's als ik er niets mee doe, hij kan me niet vergeven zolang ik mezelf niet vergeef en zodra ik mezelf heb vergeven en verbeterd zit het ook wel snor met god.

Nu zie ik god niet als een bewuste entiteit, dus mijn blikveld is hierin een beetje anders, ik ben vooral van de eigen verantwoordelijkheid.
Een gedeelte van wat je schrijft, herken ik wel en dat is namelijk het aanvaarden van vergeving, dan bedoel ik op het moment dat God het me heeft vergeven dat ik ook aanvaard dat echt zo is.

Stel je staat voor een rechter en het is bewezen dat je de moord hebt gepleegd, als de rechter rechtvaardig is ga je de gevangenis in. Als je zonden niet zijn betaald met het bloed van Jezus, heb je geen enkele voet om op te staan.

[ Bericht 3% gewijzigd door matthijs.. op 21-04-2010 22:13:39 ]
pi_80577522
quote:
Op woensdag 21 april 2010 21:55 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

Een gedeelte van wat je schrijft, herken ik wel en dat is namelijk het aanvaarden van vergeving.

Stel je staat voor een rechter en het is bewezen dat je de moord hebt gepleegd, als de rechter rechtvaardig is ga je de gevangenis in. Als je zonden niet zijn betaald met het bloed van Jezus, heb je geen enkele voet om op te staan.
En wanneer zijn de zonden vergeven?
pi_80577940
quote:
Op woensdag 21 april 2010 21:47 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

Ja het was al door profeten voorzegd, dat Jezus zou sterven voor onze zonden maar hij is ook opgewekt uit de doden.

citeer "
Het is al heel wat jaartjes geleden, maar toen kende ik een jongen(met leuke gelijkgezinde vriendin) die heel actief was in zijn gemeenschap, daar had hij ook zijn meisje ontmoet."

Zou best kunnen dat ik de ware in de geloofsgemeenschap tegenkom, maar ik geloof ook dat God kan bewerken dat ik zo de ware tegenkom (als het zijn wil is, in zijn plan ligt) dat ik op de juiste tijd, precies de vrouw tegenkom die het beste bij me past.

Maandag had ik iets bijzonders, een vrouw dat ik ooit met iemand anders het evangelie had verteld. Kwam ik tegen en had me uitgenodigd om wat te drinken en ze begon met dingen over het geloof te vertellen.
Je hoeft ook niet alleen daar te zoeken, maar ik hoop dat je begrijpt dat als je best wel fanatiek ergens mee bent, als dat iets is wat je ademt, het verstandig is om een partner te zoeken die op z'n minst een beetje op diezelfde lijn zit.
Dat persoon kan je overal tegenkomen, maar daarvoor moet je wel actief zijn, dingen doen, doe dan dingen die je graag wil doen, wat dat ook is.

Verder komt het idd vanzelf wel, sluit je niet af vor mogelijkheden en leef fijn verder, dat is het beste wat mij betrefd iig.
quote:
Een gedeelte van wat je schrijft, herken ik wel en dat is namelijk het aanvaarden van vergeving.

Als ik mijn zonden zelf al heb betaald door eigen verantwoordelijkheid te nemen dan vergeeft jezus me vast wel.
Ik ben niet van plan te gaan moorden of iets in die geest, ik probeer mijn best te doen te leven volgens het princiepe berokken geen kwaad.
Zolang ik mijn best doe een goed mens te zijn(die absoluut weleens struikelt) denk ik dat het wel goed zit met dat hiernamaals.
pi_80579229
quote:
Als ik mijn zonden zelf al heb betaald door eigen verantwoordelijkheid te nemen dan vergeeft jezus me vast wel.
Als je de Bijbel leest, is er maar één weg en dat is de weg van Jezus Christus. Je kunt o-zo goed leven als je zelf denkt, maar als jij Hem niet accepteert als je verlosser dan heb je het leven niet.

1 Johannes 5:12
Wie de Zoon heeft, heeft het leven. Wie de Zoon van God niet heeft, heeft het leven niet.

Handelingen 4:12
Door niemand anders kunnen wij worden gered, want Zijn naam is de enige op aarde die de mens redding biedt.

Johannes 3:16
Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.

Lucas 23:39-43
Een van de gekruisigde misdadigers zei spottend tegen hem: Jij bent toch de messias? Red jezelf dan en ons erbij! Maar de ander wees hem terecht met de woorden: Heb jij dan zelfs geen ontzag voor God nu je dezelfde straf ondergaat? Wij hebben onze straf verdiend en worden beloond naar onze daden. Maar die man heeft niets onwettigs gedaan. En hij zei: Jezus, denk aan mij wanneer u in uw koninkrijk komt.
Jezus antwoordde: Ik verzeker je: nog vandaag zul je met mij in het paradijs zijn.

Romeinen 3:22-26
God schenkt vrijspraak aan allen die in Jezus Christus geloven. En er is geen onderscheid. Iedereen heeft gezondigd en ontbeert de nabijheid van God; en iedereen wordt uit genade, die niets kost, door God als een rechtvaardige aangenomen omdat hij ons door Christus Jezus heeft verlost. Hij is door God aangewezen om door zijn dood het middel tot verzoening te zijn voor wie gelooft. Hiermee bewijst God dat hij rechtvaardig is, want in zijn verdraagzaamheid gaat hij voorbij aan de zonden die in het verleden zijn begaan. Hij wil ons nu, in deze tijd, zijn gerechtigheid bewijzen: hij laat ons zien dat hij rechtvaardig is door iedereen vrij te spreken die in Jezus gelooft.

Zo simpel is het en zal het altijd blijven! Mits je niet gelooft, maar dan is het ook heel simpel; waar maak je je druk om? En mocht je je toch druk maken, onderwijs jezelf met de woorden van Jezus Christus en laat je hart vullen met Zijn liefde.
  woensdag 21 april 2010 @ 22:57:19 #176
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_80580031
quote:
Op woensdag 21 april 2010 22:42 schreef Dolichologofobie het volgende:

[..]
<knip>
Nietes.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
  woensdag 21 april 2010 @ 23:16:49 #177
88139 JoeyT
pi_80580992
quote:

[..]

Als je de Bijbel leest, is er maar één weg en dat is de weg van Jezus Christus. Je kunt o-zo goed leven als je zelf denkt, maar als jij Hem niet accepteert als je verlosser dan heb je het leven niet.

Wie de Zoon heeft, heeft het leven. Wie de Zoon van God niet heeft, heeft het leven niet.

Door niemand anders kunnen wij worden gered, want Zijn naam is de enige op aarde die de mens redding biedt.

Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.

Een van de gekruisigde misdadigers zei spottend tegen hem: Jij bent toch de messias? Red jezelf dan en ons erbij! Maar de ander wees hem terecht met de woorden: Heb jij dan zelfs geen ontzag voor God nu je dezelfde straf ondergaat? Wij hebben onze straf verdiend en worden beloond naar onze daden. Maar die man heeft niets onwettigs gedaan. En hij zei: Jezus, denk aan mij wanneer u in uw koninkrijk komt.
Jezus antwoordde: Ik verzeker je: nog vandaag zul je met mij in het paradijs zijn.

God schenkt vrijspraak aan allen die in Jezus Christus geloven. En er is geen onderscheid. Iedereen heeft gezondigd en ontbeert de nabijheid van God; en iedereen wordt uit genade, die niets kost, door God als een rechtvaardige aangenomen omdat hij ons door Christus Jezus heeft verlost. Hij is door God aangewezen om door zijn dood het middel tot verzoening te zijn voor wie gelooft. Hiermee bewijst God dat hij rechtvaardig is, want in zijn verdraagzaamheid gaat hij voorbij aan de zonden die in het verleden zijn begaan. Hij wil ons nu, in deze tijd, zijn gerechtigheid bewijzen: hij laat ons zien dat hij rechtvaardig is door iedereen vrij te spreken die in Jezus gelooft.

Zo simpel is het en zal het altijd blijven! Mits je niet gelooft, maar dan is het ook heel simpel; waar maak je je druk om? En mocht je je toch druk maken, onderwijs jezelf met de woorden van Jezus Christus en laat je hart vullen met Zijn liefde.
Geloof maar dat als er een god bestaat het hem niet boeit om je wel of niet in hem geloofd hebt. Waarom zou HIj willen dat je iets gelooft waar je nog nooit bewijs voor hebt gezien. Bijbel is een mooi boekje geschreven door mensen die geen anarchie wilden.
pi_80581205
quote:
Op woensdag 21 april 2010 23:16 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Geloof maar dat als er een god bestaat het hem niet boeit om je wel of niet in hem geloofd hebt. Waarom zou HIj willen dat je iets gelooft waar je nog bewijs voor hebt gezien. Bijbel is een mooi boekje geschreven door mensen die geen anarchie wilden.
Verklaar dan eens waarom ik dan toch Libertariër ben?

Voor mij is de Bijbel de weg en is het door God gegeven, dus de woorden die je hierboven leest zijn voor mij de waarheid. Dus nee, ik geloof je niet.

Overigens spreekt de Bijbel ook over het stukje 'noch bewijs voor hebt gezien', al is er voor mij genoeg bewijs!

De Bijbel predikt nergens dat je verplicht moet geloven, het is een keuze die iedereen zelf mag maken! Past dus mooi binnen het Libertarisme!
pi_80589629
quote:

[..]

Ik weet het liefje, volgens de bijbel zit ik fout, maar ik leef niet volgens de bijbel noch is jezus, god of de heilige geest mijn herder.
Voor ieder zijn eigen pad, mijn spiritualiteit ligt een beetje anders, als je me zou moeten classificeren dan zou je me onder de heksen kunnen scharen, alhoewel ik de titel heks nog niet heb verdient.

Vanuit daar heb ik mijn mening en niet vanuit bijbelse ondergrond, daarom is mijn mening anders dan die van jou hierin.
Ik respecteer jezus als een wijze meester waarvan veel te leren valt, een goed vb van hoe mensen kunnen zijn, ik respecteer dat vele die leer echt volgen en als ze dat echt doen denk ik zelfs dat het de mens kan stimuleren om een nog beter mens te worden, maar ik denk tegelijkertijd dat daar vele paden voor zijn.
pi_80589905
quote:
Op woensdag 21 april 2010 23:21 schreef Dolichologofobie het volgende:
Verklaar dan eens waarom ik dan toch Libertariër ben?
Simpel. Omdat anarchisme net zo'n utopie is als religie. Daarom ben ik zelf klassiek-liberaal.
  donderdag 22 april 2010 @ 12:45:09 #181
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_80593318
quote:
Op woensdag 21 april 2010 22:08 schreef Dolichologofobie het volgende:

[..]

En wanneer zijn de zonden vergeven?
op het moment toen ik rechtsomkeer maakte en tot geloof kwam in Jezus christus de zoon van God en dan bedoel ik niet dat hij alleen mijn redder is maar ook mijn heer.

romeinen10v9 Want indien gij met uw mond belijdt, dat Jezus Heer is, en met uw hart gelooft, dat God Hem uit de doden heeft opgewekt, zult gij behouden worden

[ Bericht 11% gewijzigd door matthijs.. op 22-04-2010 12:50:54 ]
pi_80593335
quote:
Op donderdag 22 april 2010 11:06 schreef Techno het volgende:

[..]

Simpel. Omdat anarchisme net zo'n utopie is als religie. Daarom ben ik zelf klassiek-liberaal.
Scherp, echter ben ik van mening als Libertariër dat je moet vechten [verbaal] voor je ideologie. Anders zou de wereld er natuurlijk heel anders uitzien, als niemand voor zijn ideologie zou strijden en alles maar slikt.

Ik ben mij er ten degen van bewust dat het Libertarisme nooit zal 'zegevieren', echter wil dat niet zeggen dat ik mij dan maar stil moet houden en alles moet slikken hetgeen de democratie [of overheid] mij 'oplegt'.

Religie is overigens geen utopie, gezien het feit elk individu kan leven naar de wetten [en de genade] van het Nieuwe Testament. Dat niet iedereen zo leeft, kan ik inderdaad betreuren, maar één ieder staat vrij in zijn keuze en ik kan een individu slechts bekend maken met het evangelie; het is aan henzelf te kiezen of zij er iets mee doen.
quote:
Op donderdag 22 april 2010 12:45 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

op het moment toen ik rechtsomkeer maakte en tot geloof kwam in Jezus christus de zoon van God.
Ik was benieuwd of je 'Jezus Christus' als de Heiland zag. Hoeveel dwaalleren er namelijk bestaan, puur omdat men niet [de leer] Jezus Christus niet predikt maar de [leer van de] Kerk - ik spreek hier overigens even slechts over het Christendom en niet over andere 'religies' of 'geloven'.
  donderdag 22 april 2010 @ 12:50:50 #183
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_80593515
Jezus Christus, wat een topic....
quote:
Van god naar vrouw: het pad der decepties
En de titel klinkt als een mix van een nieuw EO-programma en een boek van Dan Brown.

Past al dat gedoe over god wel in R&P? Is daar geen geloofsforum voor?
pi_80593721
quote:
Op donderdag 22 april 2010 12:50 schreef Premium_Quality het volgende:
[..]

En de titel klinkt als een mix van een nieuw EO-programma en een boek van Dan Brown.

Want een relatie met Jezus Christus is volgens u onmogelijk? Niemand verplicht het u om dit te lezen, maar waarschijnlijk bent u niet verder gekomen dan de titel?

Ja, het u-gebruik is zeer overdreven.
  donderdag 22 april 2010 @ 13:01:04 #185
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_80593888
quote:
Op woensdag 21 april 2010 23:16 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Geloof maar dat als er een god bestaat het hem niet boeit om je wel of niet in hem geloofd hebt. Waarom zou HIj willen dat je iets gelooft waar je nog nooit bewijs voor hebt gezien. Bijbel is een mooi boekje geschreven door mensen die geen anarchie wilden.
Op de eerste plaats is het Gods intentie om mensen te redden, zodat ze juist niet in de hel terechtkomen.
omdat door dat geloof, mensen voor eeuwig worden gered en vergeven van hun zonden. Als Jezus niet was gestorven aan het kruis, was het voor de hele mensheid afgelopen. God laat daarin juist zijn volmaakte liefde zien, doordat Jezus geoordeeld is en de zonden van de wereld op zich genomen, zodat degene die in hem geloven niet meer worden veroordeeld (dus niet meer voor eeuwig de hel in)

johannes3v17 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft. God heeft zijn Zoon niet naar de wereld gestuurd om een oordeel over haar te vellen, maar om de wereld door hem te redden. 18 Over wie in hem gelooft wordt geen oordeel uitgesproken, maar wie niet in hem gelooft is al veroordeeld, omdat hij niet wilde geloven in de naam van Gods enige Zoon.

Maar de andere kant is ook duidelijk wie ongelovig blijft en waar geen bekering (rechstomkeer) plaatsvind, die zal straks voor eeuwig de poel van vuur (hel) ingaan.

openbaring20v15 En wanneer iemand niet bevonden werd geschreven te zijn in het boek des levens, werd hij geworpen in de poel des vuurs.

[ Bericht 2% gewijzigd door matthijs.. op 22-04-2010 13:08:37 ]
pi_80594110
quote:
Op donderdag 22 april 2010 13:01 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

omdat door dat geloof, mensen voor eeuwig worden gered en vergeven van hun zonden. Als Jezus niet was gestorven aan het kruis, was het voor de hele mensheid afgelopen. God laat daarin juist zijn volmaakte liefde zien, doordat Jezus geoordeeld is en de zonden van de wereld op zich genomen, zodat degene die in hem geloven niet meer worden veroordeeld (dus niet meer voor eeuwig de hel in)

johannes3v17 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft. God heeft zijn Zoon niet naar de wereld gestuurd om een oordeel over haar te vellen, maar om de wereld door hem te redden. 18 Over wie in hem gelooft wordt geen oordeel uitgesproken, maar wie niet in hem gelooft is al veroordeeld, omdat hij niet wilde geloven in de naam van Gods enige Zoon.

Maar de andere kant is ook duidelijk wie ongelovig blijft en waar geen bekering (rechstomkeer) plaatsvind, die zal straks voor eeuwig de poel van vuur (hel) ingaan.

openbaring20v15 En wanneer iemand niet bevonden werd geschreven te zijn in het boek des levens, werd hij geworpen in de poel des vuurs.
Ik vraag mij altijd af waar bepaalde christenen het woord 'eeuwig' vandaan halen?
Ik heb namelijk meer het idee dat het tijdelijk is en dat bij het ontstaan van de nieuwe Hemel en aarde al die mensen zullen verdwijnen in het niets; den dood. En dat enkel de drie 'onheilige' eenheid voor eeuwig zal 'branden', omdat de antichrist [net als Jezus Christus] den dood zal 'overwinnen' en zodoende dus eeuwig levende is.
  donderdag 22 april 2010 @ 13:09:39 #187
262 Re
Kiss & Swallow
pi_80594148
quote:
Op donderdag 22 april 2010 12:50 schreef Premium_Quality het volgende:
[..]

de titel kwam van mij... want "vrouwen....?" was niet echt inspirerend en dekte geheel niet de lading
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 22 april 2010 @ 13:11:04 #188
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_80594199
Ik vind de titel juist wel erg goed gekozen.
Dat ik moge branden in den hel. Tot den dood het vlees van mijn botten scheidt. Eeuwig leven, weet je wel hoe verdomd lang dat is?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  donderdag 22 april 2010 @ 13:13:21 #189
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_80594280
quote:
Op donderdag 22 april 2010 13:08 schreef Dolichologofobie het volgende:

[..]

Ik vraag mij altijd af waar bepaalde christenen het woord 'eeuwig' vandaan halen? Ik heb namelijk meer het idee dat het tijdelijk is en dat bij het ontstaan van de nieuwe Hemel en aarde al die mensen zullen verdwijnen in het niets; den dood. En dat enkel de drie 'onheilige' eenheid voor eeuwig zal 'branden', omdat de antichrist [net als Jezus Christus] den dood zal 'overwinnen' en zodoende dus eeuwig levende is.
Ik kan je het wel laten zien o.a. de rijke man en Lazarus.

Lucas16v23 Ook de rijke stierf en hij werd begraven. En toen hij in het dodenrijk zijn ogen opsloeg onder de pijnigingen, zag hij Abraham van verre en Lazarus in zijn schoot. 24 En hij riep en zeide: Vader Abraham, heb medelijden met mij en zend Lazarus, opdat hij de top van zijn vinger in water dope en mijn tong verkoele, want ik lijd pijn in deze vlam. 25 Maar Abraham zeide: Kind, herinner u, hoe gij het goede tijdens uw leven hebt ontvangen en insgelijks Lazarus het kwade; nu wordt hij hier vertroost en gij lijdt pijn. 26 En bij dit alles, er is tussen ons en u een onoverkomelijke kloof

openbaring20v10 En de duivel, die hen misleidde, wordt in de poel van vuur en zwavel gegooid, bij het beest en de valse profeet. Daar zullen ze dag en nacht worden gepijnigd, tot in eeuwigheid.

openbaring20v13 De zee stond de doden die ze in zich had af, en ook de dood en het dodenrijk stonden hun doden af. En iedereen werd geoordeeld naar zijn daden. 14 Toen werden de dood en het dodenrijk in de vuurpoel gegooid. Dit is de tweede dood: de vuurpoel. 15 Wie niet in het boek van het leven bleek te staan werd in de vuurpoel gegooid.

Deze man heeft in een visioen de hel gezien deel 1, (heel mooi getuigenis)

en deel 2
  donderdag 22 april 2010 @ 13:13:54 #190
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_80594298
Ik heb ook wel eens een nachtmerrie.
  donderdag 22 april 2010 @ 13:18:14 #191
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_80594442
quote:
Op donderdag 22 april 2010 13:11 schreef Copycat het volgende:
Dat ik moge branden in den hel. Tot den dood het vlees van mijn botten scheidt. Eeuwig leven, weet je wel hoe verdomd lang dat is?
Nou, ik kan me voorstellen dat een streng gereformeerd leven tijdens het leven al als eeuwig voelt....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 22 april 2010 @ 13:19:10 #192
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_80594481
quote:
Op donderdag 22 april 2010 13:11 schreef Copycat het volgende:
Marcus9v47 En indien uw oog u tot zonde zou verleiden, ruk het uit. Het is beter, dat gij met één oog het Koninkrijk Gods binnengaat, dan dat gij met twee ogen in de hel geworpen wordt, 48 waar hun worm niet sterft en het vuur niet wordt uitgeblust.

Met andere woorden de hel is voor eeuwig, je staat in brand maar sterft er niet. Wat ik hoop is dat je een levende relatie met God wilt, niet uit vrees maar omdat hij de volmaakte liefde is.
pi_80594528
quote:
Op donderdag 22 april 2010 13:13 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

Ik kan je het wel laten zien o.a. de rijke man en Lazarus.

Lucas16v23 Ook de rijke stierf en hij werd begraven. En toen hij in het dodenrijk zijn ogen opsloeg onder de pijnigingen, zag hij Abraham van verre en Lazarus in zijn schoot. 24 En hij riep en zeide: Vader Abraham, heb medelijden met mij en zend Lazarus, opdat hij de top van zijn vinger in water dope en mijn tong verkoele, want ik lijd pijn in deze vlam. 25 Maar Abraham zeide: Kind, herinner u, hoe gij het goede tijdens uw leven hebt ontvangen en insgelijks Lazarus het kwade; nu wordt hij hier vertroost en gij lijdt pijn. 26 En bij dit alles, er is tussen ons en u een onoverkomelijke kloof

openbaring20v10 En de duivel, die hen misleidde, wordt in de poel van vuur en zwavel gegooid, bij het beest en de valse profeet. Daar zullen ze dag en nacht worden gepijnigd, tot in eeuwigheid.

openbaring20v13 De zee stond de doden die ze in zich had af, en ook de dood en het dodenrijk stonden hun doden af. En iedereen werd geoordeeld naar zijn daden. 14 Toen werden de dood en het dodenrijk in de vuurpoel gegooid. Dit is de tweede dood: de vuurpoel. 15 Wie niet in het boek van het leven bleek te staan werd in de vuurpoel gegooid.

Deze man heeft in een visioen de hel gezien deel 1, (heel mooi getuigenis)
[video]

en deel 2
[video]
Ik ken die 'documentaire'.

Maar nergens spreekt het over een eeuwigheid - je komt zelfs met een quote, die mijn verhaal versterkt [Openbaringen 20:10]. Nergens spreekt men over een eeuwige vuurpoel voor mensen, enkel over een eeuwige pijniging voor de 'onheilige' drie-eenheid [en gezien zij de 'dood' hebben overwonnen en levende zijn, klopt de stelling dat mensen voor eeuwig branden niet. Want de mensen die niet in Jezus Christus zijn, hebben het leven niet [1 Johannes 5:12]].
  donderdag 22 april 2010 @ 13:20:46 #194
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_80594536
quote:
Op donderdag 15 april 2010 18:31 schreef matthijs.. het volgende:
Oke ik zeg van mezelf dat ik het oordeel heb verdiend vanwege de zonden (verkeerde dingen) die ik heb gedaan, maar dat Jezus mijn zonden heeft uitgeboet op het kruis. Ik heb de hemel niet verdiend, maar het is puur genade en 100% door het werk van Jezus.
Sta jij straks even raar te kijken als er geen hemel blijkt te bestaan.

Oh, wacht...
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_80594604
quote:
Op donderdag 22 april 2010 13:20 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Sta jij straks even raar te kijken als er geen hemel blijkt te bestaan.

Oh, wacht...
Sta jij straks even raar te kijken als er wel een hemel blijkt te bestaan.

Oh wacht...
  donderdag 22 april 2010 @ 13:26:16 #196
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_80594703
quote:
Op donderdag 22 april 2010 13:19 schreef matthijs.. het volgende:

Met andere woorden de hel is voor eeuwig, je staat in brand maar sterft er niet. Wat ik hoop is dat je een levende relatie met God wilt, niet uit vrees maar omdat hij de volmaakte liefde is.
Thanks but no thanks. Ik geloof niet in jouw God en zijn volmaakte liefde. Ik ga voor het hier, nu en tastbare.
  donderdag 22 april 2010 @ 13:26:39 #197
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_80594713
quote:
Op donderdag 22 april 2010 13:20 schreef Dolichologofobie het volgende:

[..]

Ik ken die 'documentaire'.

Maar nergens spreekt het over een eeuwigheid - je komt zelfs met een quote, die mijn verhaal versterkt [Openbaringen 20:10]. Nergens spreekt men over een eeuwige vuurpoel voor mensen, enkel over een eeuwige pijniging voor de 'onheilige' drie-eenheid [en gezien zij de 'dood' hebben overwonnen en levende zijn, klopt de stelling dat mensen voor eeuwig branden niet. Want de mensen die niet in Jezus Christus zijn, hebben het leven niet [1 Johannes 5:12]].
Marcus9v47 En indien uw oog u tot zonde zou verleiden, ruk het uit. Het is beter, dat gij met één oog het Koninkrijk Gods binnengaat, dan dat gij met twee ogen in de hel geworpen wordt, 48 waar hun worm niet sterft en het vuur niet wordt uitgeblust.
  donderdag 22 april 2010 @ 13:26:55 #198
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_80594726
quote:
Op donderdag 22 april 2010 12:56 schreef Dolichologofobie het volgende:

[..]

Want een relatie met Jezus Christus is volgens u onmogelijk? Niemand verplicht het u om dit te lezen, maar waarschijnlijk bent u niet verder gekomen dan de titel?

Ja, het u-gebruik is zeer overdreven.
Dat klopt, ik heb van dit topic alleen de titel gelezen, maar ik heb wel zijn vorige topics gelezen. Toegegeven deze titel dekt de lading beter dan die titel waar het alleen over vrouwen ging. Blijkbaar vinden dat mods dat dit topic past in R&P.
  donderdag 22 april 2010 @ 13:27:50 #199
262 Re
Kiss & Swallow
pi_80594761
quote:
Op donderdag 22 april 2010 13:22 schreef Dolichologofobie het volgende:

[..]

Sta jij straks even raar te kijken als er wel een hemel blijkt te bestaan.

Oh wacht...
of dat de joden toch gelijk hadden...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_80594822
quote:
Op donderdag 22 april 2010 13:26 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

Dat impliceert niet de eeuwigheid. Je leest, vind ik, te selectief.
quote:
Op donderdag 22 april 2010 13:27 schreef Re het volgende:

[..]

of dat de joden toch gelijk hadden...
Voor mij is het duidelijk dat er aan de profetie is voldaan en dat Jezus Christus onze redder is, gestorven voor onze zonden en gevende ons Zijne genade.

In mijn ogen, heb ik dus gelijk en daar leef ik naar. Wat anderen daarvan vinden, dat moeten zijzelf weten. Het zal echter mijn geloof niet veranderen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')