En dan ga je het verhitten, en gebruiken om je putjes in de voorruit te maken?quote:Op donderdag 15 april 2010 14:53 schreef Jojoke het volgende:
Ik ga rond 19:00 met een plastic zakje buiten staan om het as op te vangen. En om naar de zonsondergang te kijken.
Er zullen er ook zijn die dat niet gaan redden. Wat gebeurd daar mee, die zullen ze niet laten crashen ergens neem ik aan? Worden die op een vliegveld waar wel nog gevlogen mag worden op de grond gezet, en dan maar wachten tot ze weer mogen?quote:Op donderdag 15 april 2010 14:52 schreef JuiceJuice het volgende:
[..]
Klopt. ZIjn maar een paar ICA kisten die door moeten vliegen indien ze voor 19:00 op AMS willen staan.
KL897
CZ345
Wss krijgen die van te voren wel precies een beeld van tot waar ze kunnen vliegen, en die stranden dan ergens in oost europa?quote:Op donderdag 15 april 2010 14:56 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Er zullen er ook zijn die dat niet gaan redden. Wat gebeurd daar mee, die zullen ze niet laten crashen ergens neem ik aan? Worden die op een vliegveld waar wel nog gevlogen mag worden op de grond gezet, en dan maar wachten tot ze weer mogen?
quote:Everyone to Wear Dust Mask in Iceland Due to Ask Fall
It is recommended that everyone who has to go outside wear a dust mask because of toxic chemicals that could possibly be emitted into the atmosphere through the ash fall that comes with the current volcanic eruption in Eyjafjallajökull glacier.
That applies to the entire country, not only the regions closest to the eruption, as it is not possible to forecast changes in wind direction with absolute certainty, mbl.is reports.
Dust masks can be obtained for free at all healthcare centers. However, the Civil Protection Department asks people not to go outside unless they necessarily have to. For further information contact the Directorate of Health.
Jaquote:Op donderdag 15 april 2010 14:55 schreef djayzz het volgende:
[..]
En dan ga je het verhitten, en gebruiken om je putjes in de voorruit te maken?
flinke asregen.quote:Op donderdag 15 april 2010 14:52 schreef Isdatzo het volgende:
Foto van de asregen op IJsland:
[ afbeelding ]
Parijs gaat het druk krijgen denk ik.quote:Op donderdag 15 april 2010 14:56 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Er zullen er ook zijn die dat niet gaan redden. Wat gebeurd daar mee, die zullen ze niet laten crashen ergens neem ik aan? Worden die op een vliegveld waar wel nog gevlogen mag worden op de grond gezet, en dan maar wachten tot ze weer mogen?
Zag 't vanmorgen idd. Maar heeft die afsluiting links wel met de uitbarsting te makenquote:Op donderdag 15 april 2010 14:55 schreef Isdatzo het volgende:
Meer wegafsluitingen, nu ook ten oosten van de uitbarsting.
[ afbeelding ]
Denk dat ze dan moeten uitwijken naar Vienna, Parijs of Warschau of Praagquote:Op donderdag 15 april 2010 14:56 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Zal meevallen, maar denk dat dat een kwestie van afwachten is. Zit nu op grote hoogte, dus wellicht dat 't redelijk vervliegt. Wellicht een beetje vergelijkbaar met het woestijnzand wat we af en toe over ons heen krijgen....quote:Op donderdag 15 april 2010 15:05 schreef crazy987 het volgende:
gaan wij hier trouwens ook wat van het as zien op de grond ?
Volgens mij alleen als het regent. De wolk is te hoog.quote:Op donderdag 15 april 2010 15:05 schreef crazy987 het volgende:
gaan wij hier trouwens ook wat van het as zien op de grond ?
http://www.icenews.is/ind(...)g-icelandic-farmers/quote:Volcanic ash cloud causing fear among Icelandic farmers
There has not been as much volcanic ash falling in Iceland since the Katla eruption of 1918 and that eruption caused many farmers’ entire stock of livestock to die.
Vilhjalmur Eyjolfsson from the farm Hnausi to the east of Eyjafjallajokull told RUV the ash cloud is darkening the sky and the ash is still falling. He says has never seen anything like it. If the situation lasts long, he fears there could be trouble with regard to putting his animals out to graze, as they must be protected from eating or drinking volcanic ash at all costs.
Eyjolfsson said his farm experienced ash falls from the Grimsvotn eruption in 1934, but today is much worse. All farm animals in the Medallandi area died when Katla erupted in 1918 and Eyjolfsson says people took many years to get over it.
In other news: work has begun to repair the deliberate damage done to the Route 1 highway yesterday. The digging up of the road appears to have helped the surging flood waters on their way, meaning that bridges have not been damaged. The flood of meltwater caused by the volcano has now subsided significantly.
quote:Op donderdag 15 april 2010 15:10 schreef Roel_Jewel het volgende:
Uit vorige topic, om het een en ander te visualiseren. Verloop van het water.
regen is volgens mij positief, dan is die zooi sneller uit de lucht... of is dat weer te simpel gedacht?quote:Op donderdag 15 april 2010 15:08 schreef star_gazer het volgende:
TVPEr komt een regenfrontje aan, dus wie weet regent er wat as mee.
Ik denk dat dat merken vooral beperkt blijft tot het verstoorde vliegverkeer.quote:Op donderdag 15 april 2010 15:09 schreef Kwaliteit het volgende:
volgens RTL gaan we er zeker wel wat van merken en zien hoor
klopt. Luchtruim gaat dicht en zo.quote:Op donderdag 15 april 2010 15:09 schreef Kwaliteit het volgende:
volgens RTL gaan we er zeker wel wat van merken en zien hoor
Maar het is toch helemaal niet duidelijk of het voorbij is? Zeker nu die uitbarsting heviger aan het worden is, ligt het voor de hand dat er nog wel wat water naar beneden komt.....quote:Op donderdag 15 april 2010 15:10 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
http://www.icenews.is/ind(...)g-icelandic-farmers/
Hoe hoog zit dat as eigenlijk? en hoe hoog is de wolk zelf? kunnen vliegtuigen er niet onderdoor/overheen vliegen, of is dat te gevaarlijk?quote:Op donderdag 15 april 2010 15:06 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Zal meevallen, maar denk dat dat een kwestie van afwachten is. Zit nu op grote hoogte, dus wellicht dat 't redelijk vervliegt. Wellicht een beetje vergelijkbaar met het woestijnzand wat we af en toe over ons heen krijgen....
Volgens mij op een kilometer of 6. Eronder door vliegen is natuurlijk geen optie, omdat het ook op lagere hoogtes zit.quote:Op donderdag 15 april 2010 15:12 schreef djayzz het volgende:
[..]
Hoe hoog zit dat as eigenlijk? en hoe hoog is de wolk zelf? kunnen vliegtuigen er niet onderdoor/overheen vliegen, of is dat te gevaarlijk?
Mja idd.. dat vond ik dus ook vreemd eigenlijkquote:Op donderdag 15 april 2010 15:11 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Maar het is toch helemaal niet duidelijk of het voorbij is? Zeker nu die uitbarsting heviger aan het worden is, ligt het voor de hand dat er nog wel wat water naar beneden komt.....
Zo, dat is nogal een beetje as, voordat je zoiets ziet op satelliet foto's.....quote:Op donderdag 15 april 2010 15:14 schreef basst2005 het volgende:
[ afbeelding ]
De wolk is duidelijk te zien op de satellietfoto.
(Noord Schotland staat onder op de foto)
quote:Op donderdag 15 april 2010 15:13 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Volgens mij op een kilometer of 6. Eronder door vliegen is natuurlijk geen optie, omdat het ook op lagere hoogtes zit.
6 tot 11 km dus. bedanktquote:Op donderdag 15 april 2010 15:18 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Rode lijn: van zeeniveau to 20.000 voet.
Groene lijn: 25.000 tot 35.000 voet.
Blauwe lijn: 35.000 tot 55.000 voet.
Vliegtuigen vliegen meestal op z'n 35.000 voet (ongeveer 10.5km).
Weet niet, als dit het was dan zijn ze alvast begonnen, mocht er nog een hele plens water naar beneden komen dan spoelen de gedeeltelijke werkzaamheden wel weer weg, wanneer moeten ze dan beginnen met repareren? Als de berg stopt met hikken? Dat kan nog wel ff duren voor zover ik het begrijp.quote:Op donderdag 15 april 2010 15:14 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Mja idd.. dat vond ik dus ook vreemd eigenlijk.
Als het zo erg word, kan ik vanavond niet met de kap open rijdenquote:Op donderdag 15 april 2010 15:17 schreef Biancavia het volgende:
Oh, dan is het maar goed dat ik te lui was om mijn auto vanmiddag te gewassen.
Zo'n vaart loopt het niet hoor.quote:Op donderdag 15 april 2010 15:21 schreef djayzz het volgende:
[..]
Als het zo erg word, kan ik vanavond niet met de kap open rijden
tot ze moeten landen.quote:Op donderdag 15 april 2010 15:18 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Rode lijn: van zeeniveau to 20.000 voet.
Groene lijn: 25.000 tot 35.000 voet.
Blauwe lijn: 35.000 tot 55.000 voet.
Vliegtuigen vliegen meestal op z'n 35.000 voet (ongeveer 10.5km).
Ik zou me verschrikkelijk zorgen maken, dan heb je de komende 24 uur in ieder geval een pesthumeur.quote:Op donderdag 15 april 2010 15:28 schreef kebabkever het volgende:
Morgenavond vlieg ik met Ryanair naar Barcelona vanaf Weeze. Ik kan niets vinden op internet over de prognose van morgen.. moet ik mij "zorgen" maken over mijn vlucht? ..
Ik zou zeggen bel Ryanair, geen idee, er is natuurlijk ook nog niet zo veel van te zeggen. Zoals het nu lijkt zijn de luchthavens morgen dicht totdat er geen gevaar meer is voor de motoren van de vliegtuigen.quote:Op donderdag 15 april 2010 15:28 schreef kebabkever het volgende:
Morgenavond vlieg ik met Ryanair naar Barcelona vanaf Weeze. Ik kan niets vinden op internet over de prognose van morgen.. moet ik mij "zorgen" maken over mijn vlucht? ..
Denk dat het vanuit Weeze wel meevaltquote:Op donderdag 15 april 2010 15:28 schreef kebabkever het volgende:
Als je nu gaat rijden ben je morgenavond ook in Barcelona.quote:Op donderdag 15 april 2010 15:28 schreef kebabkever het volgende:
Hoe kom je daar bij?quote:Op donderdag 15 april 2010 15:30 schreef JuiceJuice het volgende:
[..]
Denk dat het vanuit Weeze wel meevalt
Lol, idd, en dan hopen dat de vlucht niet gaat want anders ben je je geld kwijt.quote:Op donderdag 15 april 2010 15:31 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Als je nu gaat rijden ben je morgenavond ook in Barcelona.
Nou gewoon als je naar de ligging kijktquote:Op donderdag 15 april 2010 15:31 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Da's een oude foto (heb ik 27 maart al gepost).quote:Op donderdag 15 april 2010 15:25 schreef Isdatzo het volgende:
Is wel al een flink stuk ijskap weggesmolten:
[ afbeelding ]
Met Ryanair ben je je geld zowieso kwijtquote:Op donderdag 15 april 2010 15:32 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Lol, idd, en dan hopen dat de vlucht niet gaat want anders ben je je geld kwijt.
https sitequote:Op donderdag 15 april 2010 15:35 schreef Roel_Jewel het volgende:
Unavailable airspace:
[ afbeelding ]
haha..quote:Op donderdag 15 april 2010 15:31 schreef Biancavia het volgende:
[..]
quote:Dear Iceland, we said 'send Cash' can't you read?. #ashtag
Ah, dat verklaart dingen.. dacht dat 't een recent plaatje was.quote:Op donderdag 15 april 2010 15:34 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Da's een oude foto (heb ik 27 maart al gepost).
http://earthobservatory.nasa.gov/IOTD/view.php?id=43252
Ik hoopte er ook op, omdat ik me dat eerdere plaatje kon herinnerenquote:Op donderdag 15 april 2010 15:42 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ah, dat verklaart dingen.. dacht dat 't een recent plaatje was.
quote:Op donderdag 15 april 2010 15:45 schreef jpg97 het volgende:
Net zo veel as als bij de crematie van Sugar Lee ?
Hoe zit het met deze vluchten dan? Mogen deze dan wel gewoon landen of zullen deze kisten ook moeten uitwijken?quote:KL 0896 Shanghai 18:40 Expected 19:19
CZ 0769 Shanghai 18:40 Expected 19:19
KL 1604 Rome 19:35 Expected 19:39
CZ 7704 Rome 19:35 Expected 19:39
SK 0553 Copenhagen 19:35 Cancelled
AZ 7728 Rome 19:35 Expected 19:39
quote:Op donderdag 15 april 2010 15:38 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://twitter.com/Littlesapling/status/12216801751
[..]![]()
.
Deze is iig van 4 april..quote:Op donderdag 15 april 2010 15:44 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ik hoopte er ook op, omdat ik me dat eerdere plaatje kon herinneren. Ben benieuwd naar vergelijk. Wellicht dat NASA snel een recente pic plaatst
.
Voor de mensen op de vlucht vanuit Kopenhagen is er al zekerheid. Die vertrekt niet.quote:Op donderdag 15 april 2010 15:45 schreef ThePianoMan het volgende:
[..]
Hoe zit het met deze vluchten dan? Mogen deze dan wel gewoon landen of zullen deze kisten ook moeten uitwijken?
Ik neem aan dat ze moeten uitwijken ja.quote:Op donderdag 15 april 2010 15:45 schreef ThePianoMan het volgende:
[..]
Hoe zit het met deze vluchten dan? Mogen deze dan wel gewoon landen of zullen deze kisten ook moeten uitwijken?
quote:Op donderdag 15 april 2010 15:45 schreef jpg97 het volgende:
Net zo veel as als bij de crematie van Sugar Lee ?
De vulkaan werkt nog steeds, maar de kans dat de wind 3 weken deze kant op blijft staan is erg klein.quote:Op donderdag 15 april 2010 15:56 schreef CoolGuy het volgende:
Wat ik me nou even afvraag... die uitbarsting...is die alweer gestopt? Dat zou dan betekenen dat het nu een kwestie is van wachten tot die wolk voorbij is gedreven.
Als hij nog steeds aan het uitbarsten is dan is dit dus niet echt een wolk, want hij bereikt ons al wel, maar aan de 'andere' kant wordt hij nog steeds gevoed, in het geval dat die vulkaan nog steeds bezig is met uitbarsten. Maw, als dat nog 3 weken duurt, blijft schiphol dan ook 3 weken gesloten lijkt mij?
Niet onmogelijk.quote:Op donderdag 15 april 2010 15:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De vulkaan werkt nog steeds, maar de kans dat de wind 3 weken deze kant op blijft staan is erg klein.
Hij is nog niet gestopt, het kan ook nog wel ff doorgaan. Het ligt er natuurlijk maar net aan waar de as heenwaait, als de wind naar de andere kant draait dan kan er vanaf schiphol gevlogen worden. Maar ik neem aan dat er geen risoco's genomen gaan worden, zolang er as is zal er idd niet gevlogen worden.quote:Op donderdag 15 april 2010 15:56 schreef CoolGuy het volgende:
Wat ik me nou even afvraag... die uitbarsting...is die alweer gestopt? Dat zou dan betekenen dat het nu een kwestie is van wachten tot die wolk voorbij is gedreven.
Als hij nog steeds aan het uitbarsten is dan is dit dus niet echt een wolk, want hij bereikt ons al wel, maar aan de 'andere' kant wordt hij nog steeds gevoed, in het geval dat die vulkaan nog steeds bezig is met uitbarsten. Maw, als dat nog 3 weken duurt, blijft schiphol dan ook 3 weken gesloten lijkt mij?
Het is niet zozeer wat de wind op zeeniveau doet maar meer wat de wind op grotere hoogte doet. En die blijft de eerstkomende tijd (in ieder geval de eerste paar dagen) nog wel noord-westelijk.quote:Op donderdag 15 april 2010 15:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De vulkaan werkt nog steeds, maar de kans dat de wind 3 weken deze kant op blijft staan is erg klein.
Nee, die gaat eerst naar het zuiden en dan om de wolk heen.quote:Op donderdag 15 april 2010 15:53 schreef Boomfluisteraar het volgende:
Op die vliegtuigradar zie ik een ICE503 vertrekken richting Ijsland. Precies door de wolk?
Ah, stukje omvliegen dus.quote:Op donderdag 15 april 2010 16:03 schreef beware_reageerd het volgende:
[..]
Nee, die gaat eerst naar het zuiden en dan om de wolk heen.
Dat is de enige route die nu die kant op kan.
Is de wolk eerder boven nederland, dan kunnen ze gewoon niet opstijgen.
Dit blijft een hele vette foto:quote:Op donderdag 15 april 2010 16:00 schreef Roel_Jewel het volgende:
Kaarten: http://www.innovationsinn(...)-the-maps-challenge/
Ah ja. Ja ik ben niet zo thuis in dit onderwerp, maar de wind verandert toch meerdere keren per week? Dus maw, stel nou dat die wolk hierheen komt, en de wind verandert, dan zou die wolk dus ineens een andere kant op gaan, maar gooien ze Schiphol dan weer open? Want stel dat de wind 2 dagen later weer draait, dan gooien ze em weer dicht lijkt me dan? Das toch geen werkbare situatie?quote:Op donderdag 15 april 2010 15:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nog onbekend.quote:Op donderdag 15 april 2010 16:04 schreef tliciouz het volgende:
Ik weet niet of ik hier terecht kan met deze vraag maar niet geschoten is altijd mis. Tot hoe lang mogen er geen vliegtuigen meer vliegen? Dat houd lijkt me niet 2 dagen aan of?
zeker!, wel lekker aan de schuifjes gestrokken maar tochquote:Op donderdag 15 april 2010 16:05 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dit blijft een hele vette foto:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 15 april 2010 15:38 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://twitter.com/Littlesapling/status/12216801751
Dear Iceland, we said 'send Cash' can't you read?. #ashtag![]()
.
Ik was eerstquote:Op donderdag 15 april 2010 16:05 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Kwestie van afwachten.quote:Op donderdag 15 april 2010 16:04 schreef tliciouz het volgende:
Ik weet niet of ik hier terecht kan met deze vraag maar niet geschoten is altijd mis. Tot hoe lang mogen er geen vliegtuigen meer vliegen? Dat houd lijkt me niet 2 dagen aan of?
alleen jammer dat het een fotoshop isquote:Op donderdag 15 april 2010 16:05 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Joah je ziet 't vooral bij de overgang van de wolk in de lucht maar toch hčquote:Op donderdag 15 april 2010 16:06 schreef Re het volgende:
[..]
zeker!, wel lekker aan de schuifjes gestrokken maar toch
Kan wel.quote:Op donderdag 15 april 2010 16:04 schreef tliciouz het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |